pixelg
CREEPYJAR - Spółki od A do Z - GPW - Forum StockWatch.pl
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95

CREEPYJAR [CRJ]

AKTUALNY KURS: 824,00 zł (+1,60%) 07-05-2021 17:00
baks
24
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 2 582
Wysłane: 6 kwietnia 2021 19:21:05 przy kursie: 970,00 zł
Tak masz rację ale nowe konsole były w dużym stopniu reklamowane do grania w 4K.
5 krotne zwiększenie wydajności daje możliwość grania w 4K a często także w większym klatkażu. Tutaj jest właśnie ten zasadniczy problem. Albo gra będzie w FHD albo w 4K. Nie da się szybko tak mocno przeskalować gry aby byłą doskonała w 4K i doskonała w FHD .... bo tu by trzeba zmienić wszystko i mapy i grafiki itp.
Można interpolować .... ale to nie to samo.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

Christof_martin
33
Dołączył: 2020-09-11
Wpisów: 276
Wysłane: 6 kwietnia 2021 20:13:28 przy kursie: 970,00 zł
Dyng Light....Dead Island....coś tam jednak CRJ staff potrafi zrobić....zrobić doskonałe gry na konsole.

anti
anti PREMIUM
27
Dołączył: 2020-08-22
Wpisów: 44
Wysłane: 6 kwietnia 2021 22:20:30 przy kursie: 970,00 zł
Jeśli GH udało się przeportować na Switch ze wszystkimi ograniczeniami tej platformy, to i na pozostałe konsole da się stworzyć odpowiednio dopracowaną wersję gry. Myślę że Creepy nie pójdzie na ustępstwa jeśli chodzi o jakość portu. Wiedzą że to ważna premiera.

Często przytaczany jest przykład Stranded Deep odnośnie oczekiwań sprzedażowych, ale to nie jedyna gra z szeroko pojętego gatunku survival, która jest popularna na konsolach. The Forest sprzedał się wielokrotnie lepiej od Stranded Deep (nie ma dokładnych danych, ale widać to po statystykach graczy na różnych stronach). Więcej graczy ma również w Subnautica, a jeśli zupełnie poszerzyć definicję to można zahaczyć również o takie tytuły jak: DayZ, Ark: Survival Evolved, Rust (Beta) - choć te ostatnie to gry z bardziej rozbudowanym multiplayer, więc to też trzeba mieć na uwadze. Jedynie The Long Dark wydaje się nie odniósł dużego sukcesu na konsolach.

Nigdy do końca nie wiadomo jak zostanie odebrana gra na danej platformie, ale są mocne przesłanki, że gry z elementami survival/crafting/sandbox itp. są popularne wśród graczy konsolowych. Jeśli zestawić to z częstymi pytaniami o wersje na Xbox/PS w kanałach społecznościowych Green Hell, to myślę że można mieć powody do optymizmu, a 30% sprzedaży PC traktować jako założenie konserwatywne. Czas zweryfikuje oczekiwania.


1ketjoW
1ketjoW PREMIUM
101
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2012-08-02
Wpisów: 1 499
Wysłane: 11 kwietnia 2021 08:31:49 przy kursie: 937,00 zł
Czy ktoś wie czy CRJ ma jakiś budżet marketingowy dla GH na konsole? Trochę promocji mogłoby dać fajny efekt na plus. Czy zarząd coś komunikować w tej sprawie.

aircanada15
aircanada15 PREMIUM
143
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 528
Wysłane: 11 kwietnia 2021 14:19:58 przy kursie: 937,00 zł
Nie kojarzę by cokolwiek o tym mówiono.
Kluczowe tu będzie raczej wsparcie Sony i Microsoftu w postaci bannerów w ich sklepach cyfrowych.

1ketjoW
1ketjoW PREMIUM
101
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2012-08-02
Wpisów: 1 499
Wysłane: 11 kwietnia 2021 21:47:37 przy kursie: 937,00 zł
Banery. Tu jakieś akcje marketingowe by się przydały przed wejściem GH na konsole. Coś spektakularnego. Co sprawiłoby że gra byłaby wyczekiwana i co obudziło by zainteresowanie.

aircanada15
aircanada15 PREMIUM
143
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 528
Wysłane: 12 kwietnia 2021 01:13:49 przy kursie: 937,00 zł
Chyba nie masz na myśli promowania przez tańszą wersję Keanu Reevesa, dajmy na to Karolaka ?
Na Steam nic tak nie pobudza sprzedaży jak duże bannery, podobno w Playstation/Microsoft Store.

resor
21
Dołączył: 2009-03-18
Wpisów: 353
Wysłane: 12 kwietnia 2021 09:31:01 przy kursie: 900,00 zł
jakis czas temu incuvo opowiadało o ghvr, zapowiada się ambitna implementacja. hl alyx sprzedało sie w kilku miluinach6wiec trochę osób ma już gogle.
crj wspomniało ze moze stworzą wersję po questa ale jestem sceptycznie nastawimy co do możliwości cpu gpu tych gogli, wciaz dzialaja ok jako gogle pc

filolof
8
Dołączył: 2020-05-12
Wpisów: 29
Wysłane: 12 kwietnia 2021 11:30:09 przy kursie: 900,00 zł
Wie ktoś może czy na na nowej generacji (PS5/XSX) gra będzie działała w 60fps?

aircanada15
aircanada15 PREMIUM
143
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 528
Wysłane: 12 kwietnia 2021 11:55:10 przy kursie: 900,00 zł
filolof: póki co takie tematy nie były w ogóle poruszane.

resor: ja mam od dłuższego czasu dość duże oczekiwania co do Green Hell VR. Odnośnie wersji na Oculus Quest, to prace nad nią już ruszyły.
Edytowany: 12 kwietnia 2021 12:01


Scarry
168
Dołączył: 2011-02-28
Wpisów: 4 879
Wysłane: 12 kwietnia 2021 12:28:01 przy kursie: 900,00 zł
1ketjoW napisał(a):
Banery. Tu jakieś akcje marketingowe by się przydały przed wejściem GH na konsole. Coś spektakularnego. Co sprawiłoby że gra byłaby wyczekiwana i co obudziło by zainteresowanie.


to tak nie działa, koszty takiej reklamy są horrendalnie wysokie a przełożenie wśród rasowych graczy niewielkie. Wielkie tytuły AAA stać na reklamę offline, aktorów, plakaty po sklepach i tą całą otoczkę, ale koszt takiej reklamy wcale nie muszą przekładać się na zysk, tym bardziej że Green Hell to gra która zdobyła popularność przez szeroko pojęty marketing szeptany graczy.

Wg mnie jeśli dostanie odpowiednio dużo banerów w sklepach Sony i MS bez problemu poradzi sobie powyżej przeciętnych obecnie oczekiwań.
* "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet.
* "The market can remain irrational longer than you can remain solvent"
* "scared money don’t make money"
aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD

m_ikolaj
4
Dołączył: 2011-02-18
Wpisów: 16
Wysłane: 12 kwietnia 2021 13:12:45 przy kursie: 900,00 zł
Bannery na PSStorze i Xboxie przy okazji premiery i ewentualne streamy na twitchu - wydaje mi się, że przy grze pokroju GH będzie to w zupełności wystarczająca reklama.

Jak słusznie koledzy wyżej zauwazyli - pozostałe formy reklamy przy takiej produkcji byłyby przerostem formy nad treścią.

Najbardziej naturalny (i chyba pożądany) bieg zdarzeń, moim zdaniem wygląda następująco:

- Premiera z bannerami na sklepach
- Wysokie noty serwisów branżowych
- Transmisje wersji konsolowych "poczytnych" streamerów na Twitchu

Wydaje mi się to najlogiczniejszą drogą promocji, wspomagającą, wymieniony wyżej, marketing szeptany.

1ketjoW
1ketjoW PREMIUM
101
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2012-08-02
Wpisów: 1 499
Wysłane: 12 kwietnia 2021 13:27:58 przy kursie: 900,00 zł
Scarry napisał(a):
1ketjoW napisał(a):
Banery. Tu jakieś akcje marketingowe by się przydały przed wejściem GH na konsole. Coś spektakularnego. Co sprawiłoby że gra byłaby wyczekiwana i co obudziło by zainteresowanie.


to tak nie działa, koszty takiej reklamy są horrendalnie wysokie a przełożenie wśród rasowych graczy niewielkie. Wielkie tytuły AAA stać na reklamę offline, aktorów, plakaty po sklepach i tą całą otoczkę, ale koszt takiej reklamy wcale nie muszą przekładać się na zysk, tym bardziej że Green Hell to gra która zdobyła popularność przez szeroko pojęty marketing szeptany graczy.

Wg mnie jeśli dostanie odpowiednio dużo banerów w sklepach Sony i MS bez problemu poradzi sobie powyżej przeciętnych obecnie oczekiwań.


Scarry,

Czy jesteś wstanie oszacować koszt w 2021 r. powyższej reklamy?

Marketing to nie moja bajka. Trochę myślałem o influencer-ach (blogerzy) w powyższym kontekście (ale nie pokroju Karolaka - kto to jest btw?). Daleki jestem i byłem od tworzenia kampanii reklamowych jak w przypadku segmentu AAA. Nie ta bajka.

Scarry
168
Dołączył: 2011-02-28
Wpisów: 4 879
Wysłane: 12 kwietnia 2021 15:18:33 przy kursie: 900,00 zł
wg mnie tu m_ikołaj opisał pożądaną kolejkę do tego żeby naturalnie twitcherowcy i cała reszta zaczęła znowu streamować Green Hell, tym razem konsolowy. Najpierw bannery i dobre oceny, to ludzie sami rzucą się streamować gorący produkt.
* "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet.
* "The market can remain irrational longer than you can remain solvent"
* "scared money don’t make money"
aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD

Chung
Chung PREMIUM
6
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2009-09-23
Wpisów: 48
Wysłane: 12 kwietnia 2021 15:25:42 przy kursie: 900,00 zł
baks napisał(a):

Trzeba pamiętać, że w konsolach jest dodatkowa trudność gigantyczna rozpiętość mocy sprzętu. Konsola PS4 czy PS4Pro to zupełnie inny sprzęt niż PS5. Różnią się wydajnością jak 1:2:5.
Gra która będzie dobrze chodziła na PS5 będzie zupełnie inną grą niż na PS4pro nie mówiąc już o PS4. To dość trudny czas dla twórców. Nie można pominąć ani starej generacji ani nowej.
Gra zrobiona na nexgeny będzie chodziła (o ile w ogóle) jak pokaz slajdów na starej PS4. Nawet przy maksymalnej optymalizacji mona przyciąć z 50% - reszta to ograniczenie szczegółów i ilości klatek. Mapy też można przyciąć tak jak i grafiki .... ale będzie to już inna gra.
Nie da się zrobić dobrej gry kros-platformowej. Jednak z platform będzie albo ułomna albo nie wykorzysta możliwości.

Jest dokładnie na odwrót. Na konsole masz kilka "konfiguracji" na których gra ma działać dobrze. I to jest DUŻO prostrze niż ogarnianie PC. Sam wymyślasz jakie detale/rozdzielczość wgrać aby efekt finalny był taki jaki chcesz. Jedynym "niechlubnym wyjątkiem" jest nasz CDR - który - lekko mówiac dał ciała.
Różnica wydajności 1:2:5 (a dokładnie: 10,2 : 4,2 : 1,84 Teraflopa) nie jest duża. Pamiętaj, że w 4k masz 4x więcej pixeli niż w FHD, więc ilość klatek możesz podzielić przez 4.
Przykład ładnie widać tutaj:
cdn.benchmark.pl/uploads/backe...
vs
cdn.benchmark.pl/uploads/backe...
Popatrz na dolną kartę np: 1060.
Górne wartości np na 3090 mówią tylko tyle, że procek nie daje rady więcej niż 100Hz. Można to zobaczyć że jest 100FPS na 3090 jak i na 3060Ti na FHD.

Tak że mamy:
Piszesz grę na:
PS5: 60Hz 4K
to wtedy:
PS4 PRO: ~24Hz (60*2/5) 4K (można zmniejszyć detale, albo jak gra na PS5 miała ponad 60Hz aby osiągnąć 30Hz) albo 96Hz na FHD
PS4: 48Hz na FHD. Tutaj jeszcze wchodzi procek itp, więc w praktyce jest tak, jak ktoś wyżej napisał: Jak masz PS5 na 4K i 60Hz to PS4 działa idealnie na FHD i 30Hz.
25% PEKAO, 20% LOTOS, 15% CRJ, 20% SCPFL - 20% inne.
Edytowany: 12 kwietnia 2021 15:26

Chung
Chung PREMIUM
6
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2009-09-23
Wpisów: 48
Wysłane: 12 kwietnia 2021 16:45:52 przy kursie: 900,00 zł
"Edytuj wpis" przestało działać - to musze nowy komentarz dać.

Moje "wypociny" w poprzednim poście miały za zadanie podać Wam kilka informacji:
Nie sądzę, aby developerzy CRJ mieli problemy wydajnościowe na konsolach. Opieram swoją tezę na aktualnym stanie "performance" z PC.

PS5 można założyć, że ma 10 TFLOPs.
Jest to podobna "moc" jak mają karty graficzne 1080 Ti, albo 2080 (bez Ti).

Filmiki z GH 4k można znaleźć wszędzie np tutaj:



Z filmiku można wyciągnąć że liczba klatek to 40-50FPS na 4k na ultra (bez optymalizacji, albo raczej - bez dodatkowej optymalizacji). Taką wartość zakładam na PS5.
Dla mnie najważniejsze jest screen z 2:57 ("Games always run > 30Fps with no lag").

Pamiętajmy że konsole nowej generacji mają Free-synca, więc jest to wartość wystarczająca.

PS4: (szybka estymacja): 40-50FPS na PS5 to da nam 32-40FPS na 1080p (Full Hd).

Nie trzeba stawać na głowie i optymalizować czegoś, czego się nie da. (patrz CP2077).
25% PEKAO, 20% LOTOS, 15% CRJ, 20% SCPFL - 20% inne.
Edytowany: 12 kwietnia 2021 18:01

spmat
4
Dołączył: 2020-03-21
Wpisów: 14
Wysłane: 12 kwietnia 2021 23:01:26 przy kursie: 900,00 zł
dziś pojawił się komunikat:
"GPW Benchmark informuje, że po sesji 12 kwietnia 2021 r. listy uczestników indeksów WIG i WIG-Poland zostaną uzupełnione o pakiet 308.000 akcji spółki CREEPYJAR (ISIN PLCRPJR00019).
Akcje spółki CREEPYJAR zostały wprowadzone do obrotu na Głównym Rynku w dniu 8 kwietnia 2021 r. i spełniają kryteria uczestnictwa w wyżej wymienionych indeksach."


Czy ktoś ma pomysł dlaczego tylko 308k akcji zostało włączonych do indeksów?

Christof_martin
33
Dołączył: 2020-09-11
Wpisów: 276
Wysłane: 13 kwietnia 2021 11:11:17 przy kursie: 913,00 zł
Chung napisał(a):
"Edytuj wpis" przestało działać - to musze nowy komentarz dać.

Moje "wypociny" w poprzednim poście miały za zadanie podać Wam kilka informacji:
Nie sądzę, aby developerzy CRJ mieli problemy wydajnościowe na konsolach. Opieram swoją tezę na aktualnym stanie "performance" z PC.

PS5 można założyć, że ma 10 TFLOPs.
Jest to podobna "moc" jak mają karty graficzne 1080 Ti, albo 2080 (bez Ti).

Filmiki z GH 4k można znaleźć wszędzie np tutaj:



Z filmiku można wyciągnąć że liczba klatek to 40-50FPS na 4k na ultra (bez optymalizacji, albo raczej - bez dodatkowej optymalizacji). Taką wartość zakładam na PS5.
Dla mnie najważniejsze jest screen z 2:57 ("Games always run > 30Fps with no lag").

Pamiętajmy że konsole nowej generacji mają Free-synca, więc jest to wartość wystarczająca.

PS4: (szybka estymacja): 40-50FPS na PS5 to da nam 32-40FPS na 1080p (Full Hd).

Nie trzeba stawać na głowie i optymalizować czegoś, czego się nie da. (patrz CP2077).


dzieki wielkie. na rynku konsolowych jest mało tytułów takich jak GH : a survivale cieszą sią dużym zainteresowaniem graczy. Jeśli faktycznie gra będzie tak śmigać na PS4/xbox i next genach to można pospekulować iż sprzedaż konsolowa może przekroczyć levele z rynku PCetowego.....

resor
21
Dołączył: 2009-03-18
Wpisów: 353
Wysłane: 13 kwietnia 2021 11:16:30 przy kursie: 913,00 zł
w maju wchodzi rust na konsole

Christof_martin
33
Dołączył: 2020-09-11
Wpisów: 276
Wysłane: 13 kwietnia 2021 11:45:29 przy kursie: 913,00 zł
a w grudniu wyszedł CP 2077...

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95

Nie możesz tworzyć nowych wątków.
Nie możesz odpowiadać w wątkach.
Nie możesz usuwać swoich wpisów.
Nie możesz edytować swoich wpisów.
Nie możesz tworzyć ankiet.
Nie możesz głosować w ankietach.

Kanał RSS głównego forum : RSS

Forum wykorzystuje zmodfikowany temat SoClean, autorstwa J. Cargman'a (Tiny Gecko)
Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 2,315 sek.

PORTFEL STOCKWATCH
Data startu Różnica (%) Różnica (zł) Wartość
01-01-2017 +169,37% +33 874,13 zł 53 874,13 zł
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło