pixelg
CDPROJEKT - Spółki od A do Z - GPW - Forum StockWatch.pl
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

CDPROJEKT [CDR]

AKTUALNY KURS: 178,00 zł (+0,12%) 23-06-2021 17:04
rubik
rubik PREMIUM
17
Dołączył: 2015-02-21
Wpisów: 537
Wysłane: 23 kwietnia 2021 13:31:38 przy kursie: 171,14 zł

Obecna kapitalizacja CDR do 17 mld PLN - w jaki sposób spółka chce ją obronić kwartalnymi wynikami - nie wiem. Czy spółka ma realne możliwości osiągnięcia zysku netto powyżej 1 mld PLN w tym i kolejnych latach?

Porażka wizerunkowa Cyberpunka zapewne sprawia, że kolejny flagowiec będzie zrealizowany później niż pierwotnie zakładano - muszą wyeliminować wszystkie błędy a to będzie wymagać czasu na testowanie.
I wcale nie jest pewne, że nawet dopracowana gra będzie wielkim hitem sprzedażowym.


Dix22
16
Dołączył: 2020-03-19
Wpisów: 112
Wysłane: 23 kwietnia 2021 13:46:42 przy kursie: 171,14 zł
Spójrz na % sprzedaży w kanale PlayStation. Zbyt niski % jasno mówi o tym, że pojawią się przepływy w postaci odroczonego popytu. Gielda nie wycenia teraźniejszości, a przyszłość. Spółki z gamedev mają odpowiednio wysokie wskaźniki, także zjazd do 0,618 fibo to raczej miejsce na akumulacje niż dystrybucję.

rubik
rubik PREMIUM
17
Dołączył: 2015-02-21
Wpisów: 537
Wysłane: 23 kwietnia 2021 14:05:31 przy kursie: 171,14 zł

czyli o miliard zysku netto w 2021 można być spokojnym? Już 31 maja zweryfikuje realność takiego scenariusza.

Po powrocie do PS store nastąpi efekt "długo naprawianej niedoróbki" i o kolejny milion sprzedanych kopii można być spokojnym.


>> Ponad 160% zysku od początku 2017 r. – sprawdź ofertę portfela wzorcowego Cztery Fazy Rynku w StockWatch.pl


Ralfi
11
Dołączył: 2020-12-24
Wpisów: 52
Wysłane: 23 kwietnia 2021 14:05:50 przy kursie: 171,14 zł
rubik napisał(a):

Obecna kapitalizacja CDR do 17 mld PLN - w jaki sposób spółka chce ją obronić kwartalnymi wynikami - nie wiem. Czy spółka ma realne możliwości osiągnięcia zysku netto powyżej 1 mld PLN w tym i kolejnych latach?

Porażka wizerunkowa Cyberpunka zapewne sprawia, że kolejny flagowiec będzie zrealizowany później niż pierwotnie zakładano - muszą wyeliminować wszystkie błędy a to będzie wymagać czasu na testowanie.
I wcale nie jest pewne, że nawet dopracowana gra będzie wielkim hitem sprzedażowym.



Bez jakichś niespodzianek nie będzie nawet blisko miliarda w tym roku. Ale przecież c/z jest tylko 15, więc słabsze wyniki za ten rok są w cenie. W przyszłym roku dodatki do cyberpunka zapewne poprawią wynik r/r.

W tej chwili raczej wszystko wycenione już jest. Czekamy raczej na jakieś infa, które mogą podbić wyceny. Może targi e3 cos przyniosą no i zobaczymy też jak sobie poradzi monster slayer, obecnie jest wyceniany bardzo nisko, więc ma pole do popisu.

Ewentualne patche / psn i darmowe dlcki mogą przyczynić się do ponownego rozbudzenia sprzedaży a później next gen w tym roku.
Ciepłe przyjęcie wiedźmina z rtx też może może spowodować skok. Jest pod co rosnąć, nie bardzo wiem pod co ma dalej spadać.
Edytowany: 23 kwietnia 2021 14:11

comoestas
comoestas PREMIUM
6
Dołączył: 2021-01-28
Wpisów: 27
Wysłane: 23 kwietnia 2021 15:42:51 przy kursie: 171,14 zł
No właśnie, c/z faktycznie jest 15 i tu pytanie do administracji SW - na ile wskaźniki na stronach spółek są aktualne? Przydałaby się informacja na podstronie kiedy wyceny były przygotowane, bo mogą wprowadzać w błąd. Chyba, ze to C/Z jest jakoś inaczej liczone, dlatego przydałby się wzór, z którego korzystacie.

www.stockwatch.pl/gpw/cdprojek...

isaac
17
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2021-01-30
Wpisów: 81
Wysłane: 23 kwietnia 2021 16:27:23 przy kursie: 171,14 zł
Chyba po twoim poście zaktualizowali.

No i pięknie:


kliknij, aby powiększyć
Edytowany: 23 kwietnia 2021 18:41

artbeco
4
Dołączył: 2010-01-04
Wpisów: 186
Wysłane: 23 kwietnia 2021 18:23:34 przy kursie: 171,14 zł
isaac napisał(a):
rubik napisał(a):

Jakie są prognozy analityków na Q1 CDR?

Jednak strata własnych pieniędzy edukuje - nie każda flagowa gra wypuszczana przez dewelopera musi być kasowym hitem. Odpał przed premierą to już nie reguła ;)





Nie wiem jaki zysk jest prognozowany, ale konsensus sprzedaży to 1.2 mln szt. średnio, 1.3 mediana.

Powinni osiągnąć ten pułap.

Sprzedaż za Grudzień: 13.7mln
Liczba recenzji steam na dzień 11.01.21: 317k

Recenzji na kopię gry 43.

Przyrost recenzji do 11.04.21: 41k
41 * 30 = 1.2 mln
41 * 35 = 1.44 mln
41 * 43 = 1.76 mln

Twoje wyliczenia zawierają conajmniej jeden poważny błąd, w dniu 20 grudnia spółka podała sprzedaż powyżej 13 mln szt. jest to liczba zawierająca zwroty. Jeśli w ciągu 10 dni od premiery sprzedano ponad 13 mln szt. to ile sprzedano od 21 do końca grudnia? 500tysięcy szt? Niemożliwe, to okres przedświąteczny. moim zdaniem zbilansowano sprzedaż tylko do 21 grudnia, pozostałe ilości przejdą na I kwartał. Licząc recenzje do końca grudnia i ilość sprzedanych 13mln szt. wkrada się błąd w obliczeniach i cała praca daje przekłamany wynik. Trudno ocenić ile szt. sprzedano w okresie 21- 31 grudzień a bez tej wiedzy wszelkie obliczenia to tylko wróżenie z fusów.

artbeco
4
Dołączył: 2010-01-04
Wpisów: 186
Wysłane: 23 kwietnia 2021 18:27:10 przy kursie: 171,14 zł
Tak wysoka dywidenda proponowana przez zarząd daje do myślenia, tylko oni znają dane za końcówkę grudnia, jeśli styczeń też był ciekawy to nie dziwi wielkość dywidendy.
W przeszłości zarząd dość chłodno podchodził do wydawania kasy.

randomdziad
13
Dołączył: 2020-12-23
Wpisów: 57
Wysłane: 23 kwietnia 2021 18:36:11 przy kursie: 171,14 zł
no patrzac na premie jakie sobie panowie wyplacili i laczac to z faktem ze maja spore pakiety akcji to nie dziwie mnie az tak ich szczodrosc jezeli chodzi o dywidende. Ale czy to faktycznie dobra wiadomosc dla inwestorow to nie wiem.

aircanada15
aircanada15 PREMIUM
149
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 549
Wysłane: 23 kwietnia 2021 19:05:03 przy kursie: 171,14 zł
artbeco napisał(a):

ile sprzedano od 21 do końca grudnia? 500tysięcy szt? Niemożliwe, to okres przedświąteczny. moim zdaniem zbilansowano sprzedaż tylko do 21 grudnia, pozostałe ilości przejdą na I kwartał.

artbeco napisał(a):

zarząd (...) tylko oni znają dane za końcówkę grudnia, jeśli styczeń też był ciekawy to nie dziwi wielkość dywidendy.


Po co raport roczny, po co telekonferencja wynikowa. Wreszcie, po co zwykła logika.

Niektórzy i tak zawsze wiedzą lepiej ;)


artbeco
4
Dołączył: 2010-01-04
Wpisów: 186
Wysłane: 23 kwietnia 2021 22:40:44 przy kursie: 171,14 zł
Kiedyś gdy prowadziłem swój pierwszy biznes, kierowałem się logiką w rozliczeniach ze skarbówką. Wiesz co mnie spotkało? Grzywna w wysokości 30% miesięcznych przychodów. Od tamtej pory logikę traktuję jako ułomność ludzką i staram się jej nie używać w kontaktach biznesowych. Dane na koniec roku spływają różnie i zwykle z opóżnieniem. Rok zamykasz tym co wpłynęło do końca grudnia, pozostałe dane przenosisz na styczeń. Jeśli się coś nie zgadza robisz korektę.

Ralfi
11
Dołączył: 2020-12-24
Wpisów: 52
Wysłane: 23 kwietnia 2021 23:00:08 przy kursie: 171,14 zł
artbeco napisał(a):
isaac napisał(a):
rubik napisał(a):

Jakie są prognozy analityków na Q1 CDR?

Jednak strata własnych pieniędzy edukuje - nie każda flagowa gra wypuszczana przez dewelopera musi być kasowym hitem. Odpał przed premierą to już nie reguła ;)





Nie wiem jaki zysk jest prognozowany, ale konsensus sprzedaży to 1.2 mln szt. średnio, 1.3 mediana.

Powinni osiągnąć ten pułap.

Sprzedaż za Grudzień: 13.7mln
Liczba recenzji steam na dzień 11.01.21: 317k

Recenzji na kopię gry 43.

Przyrost recenzji do 11.04.21: 41k
41 * 30 = 1.2 mln
41 * 35 = 1.44 mln
41 * 43 = 1.76 mln

Twoje wyliczenia zawierają conajmniej jeden poważny błąd, w dniu 20 grudnia spółka podała sprzedaż powyżej 13 mln szt. jest to liczba zawierająca zwroty. Jeśli w ciągu 10 dni od premiery sprzedano ponad 13 mln szt. to ile sprzedano od 21 do końca grudnia? 500tysięcy szt? Niemożliwe, to okres przedświąteczny. moim zdaniem zbilansowano sprzedaż tylko do 21 grudnia, pozostałe ilości przejdą na I kwartał. Licząc recenzje do końca grudnia i ilość sprzedanych 13mln szt. wkrada się błąd w obliczeniach i cała praca daje przekłamany wynik. Trudno ocenić ile szt. sprzedano w okresie 21- 31 grudzień a bez tej wiedzy wszelkie obliczenia to tylko wróżenie z fusów.


W sensie mówisz, że sprzedaż będzie dużo wieksza? Być może, ale wątpię. Po to publikuje się te raporty tak późno by mieć czas zebrać wszystkie dane zaksięgowane za okres 2020.

Kwestie małego wzrostu po 20 grudnia oceniam tym, że źle oszacowano wtedy zwroty i było ich znacznie więcej niż początkowo sadzono.

W każdym bądź razie zgadzamy się, że konsensus powinien przynajmniej zostać osiągnięty prawda?

Ping-Pong
12
Dołączył: 2015-03-14
Wpisów: 62
Wysłane: 23 kwietnia 2021 23:39:54 przy kursie: 171,14 zł
anty_teresa napisał(a):
Pomyliłem się prawie wszędzie, ale finalny wynik wyszedł podobny :) Rozkład cyfrowa/pudełkowa nie był 50/50 tylko 27/73, konsole to 44. Budżet marketingowy to 600 mln zł, a nie 300 => Sell in wychodzi 15,1 mln sztuk


Dzięki za odpowiedź. Coż, trudna spółka... :)

Masz bład w marży na cyfrowej dystrybucji na konsole. Powinno być 70%. 80% jest tylko na Steam.

anty_teresa napisał(a):

Słabym założeniem, bo niepotwierdzonym przez spółkę jest recoup kosztów marketingowych dystrybutorów. Nie wiemy ile on wynosi. Wyliczenia są dla 50 proc. Przy 25 proc. wolumen sell in spada do 13,95 mln sztuk.


Co do cyferek:
- budżet marketingowy trochę nizej niż 600. Na call'u CFO mówił, że budzet to 1,2 mld, z czego 55% to bezpośrednie koszty produkcji, ale w tych bezpośrednich kosztach jest budżet produkcyjny 567 mln i inne koszty (nie marketing). No to licząc 0,55*1200 = 660 - budżet produkcyjny nota nakłady na prace rozwojowe
660 - 567 = 93 - narzuty
Marketing: 1200 - 660 = 540 mln PLN
Na call'u mówiono o tym w dwóch momentach, przy slajdzie 7 bodajże i pod sam koniec w Q&A
- w kwestii budżetu marketingowego też mówiono o tym w dwóch momentach: przy okazji P&L - wspomniano o kosztach sprzedaży 408 z czego większość blisko połowa to marketing, z czego większość to CP77. Do dokładniejszej kwoty można dojść zdejmując rezerwy z kosztów sprzedaży. Drugi moment na call'u to pierwsze pytanie nadesłane pisemnie. Odpowiedziano, że nieco ponad połowa kosztów marketingu to zewnętrzni dystrybutorzy, ale CDR poniósł wyraźnie wyższy udział niż w przypadku W3 - tam był rozkład: CDR 20%, dystrybutorzy 80%. Można chyba przyjąć jakieś 40:60. Moze 45:55.

Co jeszcze, rezerwy na zwroty, te ok. 190 mln - to nie jest rezerwa na liczbę kopii 1:1, tj. u dystrybutorów może być X, ale rezerwa odpowiada % z X. Tak wnioskuje z call'a - fragment Q&A z pytan nadeslanych pisemnie.
Czyli de facto może być tak, że sell-in jest wyższy niż podałeś teraz i znacznie wyższy niż ja podałem wcześniej... O ile dobrze rozumiem sell-in
Edytowany: 23 kwietnia 2021 23:42

anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
249
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 10 654
Wysłane: 23 kwietnia 2021 23:51:20 przy kursie: 171,14 zł
artbeco napisał(a):

Twoje wyliczenia zawierają conajmniej jeden poważny błąd, w dniu 20 grudnia spółka podała sprzedaż powyżej 13 mln szt. jest to liczba zawierająca zwroty. Jeśli w ciągu 10 dni od premiery sprzedano ponad 13 mln szt. to ile sprzedano od 21 do końca grudnia? 500tysięcy szt? Niemożliwe, to okres przedświąteczny. moim zdaniem zbilansowano sprzedaż tylko do 21 grudnia, pozostałe ilości przejdą na I kwartał. Licząc recenzje do końca grudnia i ilość sprzedanych 13mln szt. wkrada się błąd w obliczeniach i cała praca daje przekłamany wynik. Trudno ocenić ile szt. sprzedano w okresie 21- 31 grudzień a bez tej wiedzy wszelkie obliczenia to tylko wróżenie z fusów.


Kurcze, jesteś na forum od tylu lat, więc tezy mnie dziwią.
Po to spółka odwleka raport, żeby pokazać rzetelne dane finansowe. Dane które powstają w oparciu o raporty sprzedażowe od dystrybutorów. CDP informował, że preoredery wyniosły ponad 8 mln sztuk. A więc na premierze i w ciągu kolejnych 9 dni sprzedało się 5 mln sztuk, a w kolejnych 10 dniach 0,7 mln sztuk. To jest bardzo prawdopodobne, tym bardziej, ze od 18 nie było sprzedaży PS4. Ba, w ciągu tych 10 dni wiele osób mogło grę chcieć zwrócić.
U podstaw rachunkowości stoi, że wynik powinien odzwierciedlać efekt ekonomiczny okresu. Jeśli biegły podpisał taki raport, to znaczy, że tak raczej było.

Utnapisztim
32
Dołączył: 2017-08-01
Wpisów: 777
Wysłane: 24 kwietnia 2021 07:21:16 przy kursie: 171,14 zł
isaac napisał(a):

Sprzedaż za Grudzień: 13.7mln
Liczba recenzji steam na dzień 11.01.21: 317k


Sprzedaż pc to było 56% z 13,7 mln czyli 7,67 mln, odejmując gog gdzie nie ma kodów steam zostaje ok. 7 mln sztuk., co przy 317k recenzji steam daje przelicznik 22.

isaac
17
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2021-01-30
Wpisów: 81
Wysłane: 24 kwietnia 2021 09:06:34 przy kursie: 171,14 zł
Tak, z pośród 43 kopii sprzedanych globalnie na każdą recenzje na steam ta platforma odpowiadała za 22 sztuki a pozostałe kanały za 21.

Pesymistycznie zakładając, że na każdą recenzje tym razem sprzedało się tylko 30 sztuk we wszystkich kanałach dystrybucyjnych to konsensus i tak został osiągnięty.

Ale, po tak gorącym okresie dla gry osobiście zakładam, że sztuk przypadających na 1 recenzje steam jest więcej na pc co trochę powinno zrównoważyć spadek sprzedaży na konsole w stosunku do PC.

Z innej beczki, pojawiło się trochę głosów co do rekomendacji po wydaniu raportu rocznego. Znalazłem to na innym forum, ale nie mam możliwości zweryfikować. Jakby ktoś mógłby potwierdzić to byłbym wdzięczny.
"
Zalecenia “kupuj” podtrzymali m.in. Maria Mickiewicz z Wooda (cena docelowa 297 zł),
Vladimir Bespalov z VTB (420 zł - żaden inny analityk nie ceni tak wysoko akcji spółki) Ken Rumph z Jefferiesa (274 zł).“Sprzedaj” radzą natomiast Emil Popławski z Erste (177,7 zł), Piotr Łopaciuk z PKO BP (235 zł),
Nick Dempsey z Barclaysa radzi “niedoważaj” (160 zł, do tej pory cena docelowa wynosiła 165 zł).
"

Średnia powyższych rekomendacji 260zl, bez najwyższej i najniższej 240 zł.
Edytowany: 24 kwietnia 2021 09:18

imp-p
22
Dołączył: 2021-04-13
Wpisów: 86
Wysłane: 24 kwietnia 2021 12:50:03 przy kursie: 171,14 zł
chyba patche działają bo dzisiaj na steam oceny za ostatnie dni 65%. A nie tak dawno były 58%. Więc jest progres do góry store.steampowered.com/app/109... Dodam że na steam recenzje można wystawić tylko ktoś kto ma grę przypisaną do konta

resor
23
Dołączył: 2009-03-18
Wpisów: 395
Wysłane: 24 kwietnia 2021 13:20:24 przy kursie: 171,14 zł
moim zdaniem istotnym problemem cp na tu i teraz jest zanikające zainteresowani. niewiele osób gra, streamuje, mlodzi w ogole cp nie zauważyli. o ile fabula jest wysoko oceniana to juz sam swiat nie ma w sobie magnesu

a jak jest u konkurencji, ano tak i to ma juz ladnych kilka lat

https://youtu.be/6BN4rZgg0po

brakuje takich wiralnych zajawek w cp niestety, takich pozytywnych a nie z glitchami

forum sie psuje od yt
Edytowany: 24 kwietnia 2021 13:26

Ralfi
11
Dołączył: 2020-12-24
Wpisów: 52
Wysłane: 24 kwietnia 2021 14:05:19 przy kursie: 171,14 zł
Rockstar to jest najwyższa półka i nikt się z nimi nie równa. Nie ma lepszego studia. Ale oni mają praktycznie nieograniczony budżet, czas i mieli 4x więcej ludzi, a cholera wie ile podkontraktowują, zapewne mnóstwo.
Daj im jeszcze trochę czasu. ;-) CDPR dopiero od niedawna się zaczął tak bardzo rozrastać. A już robi gry, które się do nich porównuję.

Poza tym w ten hit of r* mimo, że posiada online na steam gra podobna ilość osób co w cyberpunka. Z tym, że na horyzoncie cybera jest kilka tematów, które ponownie powinny rozbudzić zainteresowanie.

A co do streamowania, to gry singleplayer bardzo szybko znikają z twitcha.
Edytowany: 24 kwietnia 2021 14:08

resor
23
Dołączył: 2009-03-18
Wpisów: 395
Wysłane: 24 kwietnia 2021 14:11:53 przy kursie: 171,14 zł
przepraszam bardzo, wystarczy przerzucić czesc kasy z budżetu 1.2 mld, moze te z marketingu na development
warto tez ogarnąć proces aby byl czas na dopieszczenie takich elementów zamiast wypuszczać zakalec

pelno jest porownan gdzie np w starym half life 2 jest lepsza fizyka niz w cp. to nie kwestia półki tylko odstawiania popeliny

witcher 3 wciaz przyciąga uwage, sa mody streamy gra zyje lepiej niz swiezutki cp. smiem twierdzić ze w witcher 3 jest więcej smaczkow nawet jak na chwile obecna

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość, rybeusz

Nie możesz tworzyć nowych wątków.
Nie możesz odpowiadać w wątkach.
Nie możesz usuwać swoich wpisów.
Nie możesz edytować swoich wpisów.
Nie możesz tworzyć ankiet.
Nie możesz głosować w ankietach.

Kanał RSS głównego forum : RSS

Forum wykorzystuje zmodfikowany temat SoClean, autorstwa J. Cargman'a (Tiny Gecko)
Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 2,280 sek.

PORTFEL STOCKWATCH
Data startu Różnica (%) Różnica (zł) Wartość
01-01-2017 +168,30% +33 660,31 zł 53 660,31 zł
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło