pixelg
11BIT - Spółki od A do Z - GPW - Forum StockWatch.pl
AD.bx ad0a2
AD.bx ad0b
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

11BIT [11B]

AKTUALNY KURS: 564,50 zł (-1,31%) 12-04-2021 17:00
anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
191
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 10 551
Wysłane: 2 lutego 2017 21:43:14 przy kursie: 150,50 zł
Cytat:
Podobne przychody prognozują z nowych gier (nie z segmentu publishing).

Nowych gier czy nowej gry?

chris_martin
35
Dołączył: 2013-01-21
Wpisów: 860
Wysłane: 2 lutego 2017 21:50:59 przy kursie: 150,50 zł
500 tys FP w 2017
500 tys FP w 2018
Everything you know is wrong.........

anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
191
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 10 551
Wysłane: 2 lutego 2017 21:57:34 przy kursie: 150,50 zł
ale ja pytam poza FP... Program motywacyjny zakłada FP plus jedna gra, a jak rozumiem kolega napisał o nowych grach poza FP, czyli liczbie mnogiej


chris_martin
35
Dołączył: 2013-01-21
Wpisów: 860
Wysłane: 2 lutego 2017 22:10:27 przy kursie: 150,50 zł
w wersji angielskiej wyceny 3 new games..... incl FR .king
Everything you know is wrong.........
Edytowany: 2 lutego 2017 22:14

anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
191
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 10 551
Wysłane: 2 lutego 2017 22:15:30 przy kursie: 150,50 zł

chris_martin
35
Dołączył: 2013-01-21
Wpisów: 860
Wysłane: 2 lutego 2017 22:21:02 przy kursie: 150,50 zł
2017-2019
Everything you know is wrong.........

anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
191
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 10 551
Wysłane: 2 lutego 2017 22:57:57 przy kursie: 150,50 zł
Czyli co roku jedna gra... Twom debiutował w 2014. FP będzie w 2017, czyli po 3 latach. Podczas produkcji TWOM w spółce pracowało 40 osób, a gra została wydana po 8 miesiącach od zapowiedzi. W przypadku FP mamy w tym roku średnio 64 osoby, czyli po 2 latach o 50 proc. więcej, a gra od zapowiedzi będzie najwcześniej po ponad 2 latach. Teraz 11B w programie motywacyjnym na 2017-2019 zapowiedziało niejako jeszcze jeden tytuł. O ile musiałoby zwiększyć zatrudnienie aby upchnąć jeszcze 1 grę w tym czasie? No chyba, że tą trzecią grą ma być kolejna odsłona FP, ale to chyba oznaczałoby raczej brak DLC do pierwszej części. Na razie moim zdaniem założenie 3 gier w 3 lata jest bardzo optymistyczne, no chyba, że kolejny tytuł jest już mocno zaawansowany, ale nic na to nie wskazuje.
Edytowany: 2 lutego 2017 22:58

baks
17
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 2 534
Wysłane: 2 lutego 2017 23:17:08 przy kursie: 150,50 zł
@Teresa
Tak to prawda w 3 gry raczej nikt nie uwierzy - chyba, że udowodnią....
Ale jak podał Chris jeśli uda się wykonać sprzedaż to daje 30mln brutto po prowizjach i podatku a powtórzenie tego wyniku to mało ... ?
To powinno dać spółce co najmniej 70mln w kasie na koniec 2018 roku licząc tylko w miarę dobrą sprzedaż bez jakiś fajerwerków. Szczerze mówiąc wcale nie mam pewności czy ta druga gra wyjdzie przed końcem 2019. Ale możemy być dość mocno zaskoczeni. Mogą nas zaskoczyć tak ilością wydanych gier jak i wielkością sprzedaży. Wszak zakładamy bardzo umiarkowany sukces. A co jeśli uda się wydać drugą dużą grę ... ?
Spółka ma się rozwijać i widzimy, że postępuje to teraz w błyskawicznym tempie. W ciągu kilku miesięcy zatrudnienie wzrosło o 15-20 osób. Jeśli spółka ma tak poważne plany i utrzyma wzrost zatrudnienia to przed końcem roku poziom zatrudnienia może przekroczyć 100 osób a wtedy zdolności produkcyjne istotnie wzrosną i jest możliwe utworzenie 3-go zespołu.
Według mnie ten scenariusz zostanie prędzej czy później zrealizowany. Najwyraźniej nie bierzesz tego pod uwagę ... a moim zdaniem to błędne założenie.
Chyba zauważyłeś, że spółka intensywnie zwiększa możliwości produkcyjne. Gry jakie robi i planuje nie wymagają potencjału jak CDP ... przynajmniej na razie.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

chris_martin
35
Dołączył: 2013-01-21
Wpisów: 860
Wysłane: 3 lutego 2017 06:15:59 przy kursie: 150,50 zł
anty_teresa napisał(a):
Czyli co roku jedna gra... Twom debiutował w 2014. FP będzie w 2017, czyli po 3 latach. Podczas produkcji TWOM w spółce pracowało 40 osób, a gra została wydana po 8 miesiącach od zapowiedzi. W przypadku FP mamy w tym roku średnio 64 osoby, czyli po 2 latach o 50 proc. więcej, a gra od zapowiedzi będzie najwcześniej po ponad 2 latach. Teraz 11B w programie motywacyjnym na 2017-2019 zapowiedziało niejako jeszcze jeden tytuł. O ile musiałoby zwiększyć zatrudnienie aby upchnąć jeszcze 1 grę w tym czasie? No chyba, że tą trzecią grą ma być kolejna odsłona FP, ale to chyba oznaczałoby raczej brak DLC do pierwszej części. Na razie moim zdaniem założenie 3 gier w 3 lata jest bardzo optymistyczne, no chyba, że kolejny tytuł jest już mocno zaawansowany, ale nic na to nie wskazuje.


zakładają 500tsys FP w pierwszym roku z pozostale new game sub-poziomie FP a rynek wie ze 11bit sprzedaje znacznie wiecej... niz kiedyś Anomally

juz tylko podwojenie zalozen FP czyli 1 mln w pierwszym roku powinno podniesc wycene do 360 PLN (x2)
Everything you know is wrong.........

c15d
2
Dołączył: 2013-07-17
Wpisów: 163
Wysłane: 3 lutego 2017 06:43:49 przy kursie: 150,50 zł
Jak dla mnie ta analiza jest zrobiona trochę mechanicznie, bez znajomości specyfiki branży. Zakłada "mechaniczne" wypuszczanie nowej gry co rok, która sprzeda się w nakładzie 500k rocznie. To nie fabryka samochodów czy lodówek. FP może sprzedać się znacznie lepiej, a stworzenie kolejnej gry w rok jest raczej niemożliwe.


chris_martin
35
Dołączył: 2013-01-21
Wpisów: 860
Wysłane: 3 lutego 2017 07:14:08 przy kursie: 150,50 zł
nie uwzglęndili tez wplywu 10 mln PLN do spółki cashu z tytułu realizacji opcji menedżerskich po 103 PLN za akcje w kolejnych latach prognozy w wycenie DCF
Everything you know is wrong.........

anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
191
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 10 551
Wysłane: 3 lutego 2017 07:49:36 przy kursie: 150,50 zł
@Chris, a rozwodnienie z tego tytułu uwzględnili? Premię dla zarządu?
Kurcze, nie mogę się doczekać kiedy ta rekomendacja ujrzy światło dzienne to się do niej odniosę. Tak na pierwszy rzut oka cena sprzedaży przyjęta przy kalkulacji też wydaje się wysoka. Bo 26 USD to rozumiem efektywną cenę sprzedaży dla spółki już, tak wynika z wyliczenia kwoty wpływów. A przy 26 dolarach do spółki i:
-10 proc. dyskonto średniej ceny (steam winter sale!)
-30 proc. prowizji Steam
-15 proc. średnia stopa podatkowa (9 proc. w USA i 20 proc. EU)

Mamy cenę na półce (na steam) wynoszącą prawie 43 dolary. To jak na grę typu indy naprawdę duża kwota.

vladinho
24
Dołączył: 2015-01-03
Wpisów: 793
Wysłane: 3 lutego 2017 09:28:48 przy kursie: 153,00 zł
o mamusiu i @Krewa miał rację pisząc "pińćset", idąc tym tropem:

chris_martin napisał(a):

juz tylko podwojenie zalozen FP czyli 1 mln w pierwszym roku powinno podniesc wycene do 360 PLN (x2)


to wystarczy, że sprzeda się 1,5 mln w pierwszym roku Anxious

halooo ziemia wave

jeśli dobrze rozumiem, to oni musieli założyć grę wydawaną co roku (bo dwa zespoły teraz pracują) i każda w swoim pierwszym roku sprzedaje się w 500 tyś egzemplarzy, w drugim także 500 tyś egzemplarzy.
Przyjmując kolejne założenie, że w 3cim roku gra sprzedaje się połowę słabiej i tak w każdym następnym, to suma oczekiwanych sprzedanych kopii po 5 tym roku z wszystkich gier (bez działalności wydawniczej) wyniesie:

5 mln 562,5 tyś kopii - z 5ciu gier - to jest konserwatywnie ? Think

Edytowany: 3 lutego 2017 09:37

baks
17
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 2 534
Wysłane: 3 lutego 2017 11:45:40 przy kursie: 153,00 zł
Ludzie się zaczną gubić w tej dyskusji. Dla mnie nierealne jest wydanie 3 gier przed końcem 2019.....Think !!! i kropka.
Zastanawia mnie czy zdążą wydać 2-gą grę jeśli będzie wielkości FP .... to raczej nie lub rzutem na taśmę pod koniec 2019...
Powody zespół dopiero się buduje - jakieś prace koncepcyjne przy grze były już w ubiegłym roku ale pełną zdolność produkcyjną osiągną w 2 połowie roku - więc nie ma szans wydać dużej dopracowanej gry w 2018. Pozostaje 2019. Trzecia gra .... kto miałby ją wydać ... na razie nie ma trzeciego zespołu i w tym roku nie będzie. Jeśli miałby zacząć się budować zespół nr.3 to dopiero w przyszłym roku gdy 2-ka osiągnie pełną moc. Tak więc zespół 3 mógłby wydać coś nie wcześniej niż w 2020.
Chyba wszyscy zdajemy sobie sprawę, że zespół FP co najmniej do końca roku będzie szlifował grę a raczej dłużej. Nawet jeśli nie będzie DLC to i tak nie ruszy z pełną produkcją kolejnej gry wcześniej niż w 2 połowie 2018 ..... więc nawet gdyby pędzili "Pendolino" nie zdążą z jakąś większą grą nie w 1,5 roku. Chyba, że na tapecie jako kolejne będą 2-3 gierki wielkości TWOM.
Myślę, że co do powyższych konkluzji nie ma większych zastrzeżeń. Inna sprawa, że spółka może czymś zaskoczyć.
Jeśli już trwają prace koncepcyjne na grą nr 3 i cały szkielet będzie gotowy to produkcja może potrwać krócej.
Jeśli równolegle z 2 zespołem zaczynają budować zespół 3 to także może zaskoczyć bo krótko po grze nr 2 może ruszyć produkcja nr 3. Mamy za mało danych aby teraz cokolwiek przesądzić.
Teresa ma trochę racji, że w aktualnym stanie wiedzy jaką mamy o planach spółki wątpliwe wydaje się wydanie 3 większych gier przed końcem 2019.
Ten pogląd może się zweryfikować w najbliższych miesiącach.
Pozostaje rozważanie potencjału FP i tego czy jest szansa na 2 gry .... być może.
A z FP będzie coś wiadomo dopiero po 2 trailerze. Na dziś pozostaje zajmowanie pozycji według uznania. Na dziś prawie wszystko jest możliwe - i na TAK i na NIE.
Te 500tyś w 2017 wydaje się możliwe ale przy premierze w październiku .... listopad już niekoniecznie. 500tyś w 2018 to raczej duży konserwatyzm. Cena wyjściowa dla FP to średni konsensus 27USD. Jednak Teresa słusznie pisze, że trzeba odliczyć coś ....
Stąd ja przyjąłem około 27*4*0,7*0,8 czyli ponad 30mln zł. Należy wziąć jakieś poprawki na promocje czarny piątek, świąteczną .... pewnie 20% czyli -10-15%.
Nic więcej na razie nie ustalimy. Za mało danych.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

chris_martin
35
Dołączył: 2013-01-21
Wpisów: 860
Wysłane: 4 lutego 2017 10:35:55 przy kursie: 153,00 zł
vladinho napisał(a):
o mamusiu i @Krewa miał rację pisząc "pińćset", idąc tym tropem:

chris_martin napisał(a):

juz tylko podwojenie zalozen FP czyli 1 mln w pierwszym roku powinno podniesc wycene do 360 PLN (x2)


to wystarczy, że sprzeda się 1,5 mln w pierwszym roku Anxious

halooo ziemia wave

jeśli dobrze rozumiem, to oni musieli założyć grę wydawaną co roku (bo dwa zespoły teraz pracują) i każda w swoim pierwszym roku sprzedaje się w 500 tyś egzemplarzy, w drugim także 500 tyś egzemplarzy.
Przyjmując kolejne założenie, że w 3cim roku gra sprzedaje się połowę słabiej i tak w każdym następnym, to suma oczekiwanych sprzedanych kopii po 5 tym roku z wszystkich gier (bez działalności wydawniczej) wyniesie:

5 mln 562,5 tyś kopii - z 5ciu gier - to jest konserwatywnie ? Think



FP 500+500

pozostałe na poziomie Anomally. ergo konserwatywnie ...helooWhistle
Everything you know is wrong.........

baks
17
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 2 534
Wysłane: 7 lutego 2017 22:36:02 przy kursie: 159,70 zł
Dziś ukazała się ciekawa oferta pracy
www.skillshot.pl/jobs/5692-sen...
Oczekujemy:
doskonałej znajomości C++,
minimum 3 lat doświadczenia na stanowisku programisty rozgrywki,
doświadczenia w programowaniu gier na konsole obecnej generacji (PS4, XOne),
umiejętności współdziałania w zespole.

jak widać decyzja o przygotowaniu FP w wersji na konsole już zapadła....Angel wave
teraz chyba już nikt nie ma wątpliwości, że wyjdą w jednym czasie z wersją na PC.
A swoją drogą czy to miało jakiś wpływ na ustalenie terminu premiery ?
Osobiście sądzę, że może lub mogło mieć jakieś znaczenie. Czy to jest powód aktualnej hossy na spółce ? Nie można tego wykluczyć, że decyzja została "wyczajona" wcześniej.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

chris_martin
35
Dołączył: 2013-01-21
Wpisów: 860
Wysłane: 8 lutego 2017 07:10:28 przy kursie: 159,70 zł
Koledzy,
TWOM na Humble z przecena 75proc zajmuje top 10 pozycje, niesamowite w ponad dwa lata po debiucie

errata do wyceny bzwbk

założenia sprzedaży Frost punk w sztukach rocznie
2017 500tys
2018 400tys
2019 320tys

new game 2019 500tys sztuk

ergo konserwatywne
mogę wysłać recke na priva
Everything you know is wrong.........
Edytowany: 8 lutego 2017 07:11

baks
17
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 2 534
Wysłane: 8 lutego 2017 14:10:13 przy kursie: 154,00 zł
chris_martin napisał(a):


założenia sprzedaży Frost punk w sztukach rocznie
2017 500tys
2018 400tys
2019 320tys

new game 2019 500tys sztuk

Czyli należy zakładać, że recka obejmuje osiągnięcie przez zespół nr 2 pełnej mocy produkcyjnej przed końcem tego roku. To by oznaczało, że zatrudnienie sięgnie gdzieś w okolice 90 osób a może i więcej. Takie zatrudnienie jest moim zdaniem kluczowe. Zespół 1 będzie pracował nad FP jeszcze gdzieś do połowy 2018 nad DLC - choć może w tym czasie równie dobrze rozpocząć prace nad 2 częścią gry. Więc raczej nie będzie wspierał innych zespołów. Aby skończyć "new game" w 2 lata zespół musi mieć co najmniej 30 osób.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

koladzio
0
Dołączył: 2010-11-23
Wpisów: 46
Wysłane: 8 lutego 2017 14:20:41 przy kursie: 154,00 zł
Może nie będzie miało to ogromnego wpływu na wynik, ale coś powinno dorzucić wiadomosci.stockwatch.pl/11-bi...

topfacet
8
Dołączył: 2010-09-09
Wpisów: 2 603
Wysłane: 8 lutego 2017 14:30:47 przy kursie: 154,00 zł
Na forum inwestorskim ważne info:

Dzień dobry
11 bit studios szybko się rozwija i systematycznie zwiększa zatrudnienie. Tylko w 2016 roku przyjęliśmy ok. 20 pracowników. W 2017 roku planujemy rekrutacje na kolejne stanowiska przede wszystkim na potrzeby drugiego zespołu deweloperskiego. Ale nie tylko. W ogłoszeniu, które Pan przywołuju, szukamy programisty, który przejmie niektóre zadania rozproszone obecnie po całym zespole programistów pracujących na potrzeby "Frostpunka". Po prostu uznaliśmy, że warto, żeby za wspomniane zadania odpowiadała jedna osoba.
Czy to oznacza równoczesną premierę "Frostpunka" na komputery PC i konsole Xbox One i PS4? Bardzo byśmy chcieli, żeby tego typu zadania/tematy udało się rozwiązać/załatwić zatrudniając kolejną osobę :) . Mogę jedynie powtórzyć, że intencją Spółki jest wydanie "Frostpunka" równocześnie na wszystkie główne platformy sprzętowe ale w chwili obecnej podpisać się możemy jedynie pod stwierdzeniem, że jesienią 2017 roku planujemy premierę "Frostpunka" w wersji na komputery PC.
Pozdrawiamy.
Ps. "Frostpunk" jest grą komputerową 3D.
Edytowany: 8 lutego 2017 14:49

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość

Nie możesz tworzyć nowych wątków.
Nie możesz odpowiadać w wątkach.
Nie możesz usuwać swoich wpisów.
Nie możesz edytować swoich wpisów.
Nie możesz tworzyć ankiet.
Nie możesz głosować w ankietach.

Kanał RSS głównego forum : RSS

Forum wykorzystuje zmodfikowany temat SoClean, autorstwa J. Cargman'a (Tiny Gecko)
Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 1,942 sek.

AD.bx ad3a
PORTFEL STOCKWATCH
Data startu Różnica (%) Różnica (zł) Wartość
01-01-2017 +160,29% +32 058,65 zł 52 058,65 zł
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło
AD.bx ad3b
AD.bx ad3c
AD.bx ad3d