pixelg
CIGAMES - Spółki od A do Z - GPW - Forum StockWatch.pl
AD.bx ad0a2
AD.bx ad0b
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

1 2 3 4 5 6 7

CIGAMES [CIG]

AKTUALNY KURS: 1,478 zł (-5,01%) 06-08-2020 17:00
WatchDog
WatchDog PREMIUM
1
Grupa: Bus Driver
Dołączył: 2008-07-25
Wpisów: 8 564
Wysłane: 28 lutego 2009 10:55:57 przy kursie: 0,70 zł
Spojrzałem jak się rozwija nasz mały polski taśmociąg do produkcji lowcostowych gier. Ładnie, stabilnie rośnie, prawie o 100% r/r. Doboostowały go różnice kursowe i z nich właśnie pochodzi połowa zysku za Q4.
Spółka jest mała, zdrowa, przejrzysta i jednorodna, ale bardzo droga. Wycena fundamentalna to niecałe 3 zł na akcję, podczas gdy rynek już dyskontuje około dwuipółkrotny wzrost zyskowności. Ale wystarczy im jeden hit - a takie w Polsce przecież powstawały, jak Earth czy Painkiller - żeby zasypało ich pieniędzmi.
I polecam spojrzeć jeszcze na wolumen blisku zeru, co ma swoje dobre i złe strony. Ta spółka dopiero będzie odkryta.
Edytowany: 25 września 2013 21:49

Alexey
0
Dołączył: 2008-08-01
Wpisów: 489
Wysłane: 28 lutego 2009 13:40:50 przy kursie: 0,70 zł
kryzys w branzy gier (polskiej i swiatowej) na pewno zabil srodek. czyli nie sprzedaja sie srednie-dobre gry w cenie 50-100 PLN. na pewno wciaz sprzedaja sie megahity (i beda sie sprzedawac zawsze; Sony wlasnie odtrabilo 30k Killzone 2 na PS3 w Polsce w male pare tygodni, oficjalna liczba sprzedanych w Polsce konsol PS3 (w calej historii) nie jest wiele wieksza; gra kosztuje ok 200 PLN). czy wciaz beda sie sprzedawac lowcosty? bardzo mozliwe.

sposob w jaki firma produkuje gry (3-5 miesiecy developementu, bardzo zoptymalizowane procedury) GWARANTUJE ze nie wytworza nigdy hitu typu Earth, Painkiller czy nawet Wiedzmin (sprzedazowo fajnie, kasowo nie). graja w innej lidze. zebry sprobowac miec hit, trzeba wiekszego zespolu, wiekszej kasy, wiecej czasu, walki o jakosc i szczegoly, troche - niestety - artyzmu u tworcow. a i tak efekt niepewny. w tym roku najwieksza firma branzy, Electronic Arts, wylozyla sie na paru premierowych grach, na przyklad okrzyczanym, z bardzo dobrymi recenzjami, Dead Space. Ale rowniez na Red Alert 3.

City kosztowalo juz i 10, i 12 zlotych. ciezko kupic, ciezko sprzedac. obroty jak w warzywniaku. inwestycja na pare lat? sure thing, ale czy przy obecnych wycenach nie widac juz sporej grupy spolek na GPW ktore rowniez tak wygladaja?

PS City nie robi gier na Xboxa i PS3. zaczelo cos na Wii. udzial PC i gier na PC w ogolnym graniu bedzie sie zmniejszal - niedobrze (dla spolki). nie robi rowniez nic - na razie - wokol edystrybucji - to rowniez przyszlosciowy trend.
In the name of all that which does not suck!

cityinsider
0
Dołączył: 2009-03-04
Wpisów: 19
Wysłane: 4 marca 2009 14:05:28 przy kursie: 0,69 zł
Czesc, warto odniesc sie do kilku rzeczy, o ktorych pisze Alex.

Przede wszystkicm City jest wydawcą i dystrybutorem, a nie tylko developerem. Oznacza to w praktyce, że tytuły są przez niegio nie tylko tworzone (developerka) ale też kupowane do dystrybucji od innych developerów. Poza tym jest wydawcą, czyli nie sprzedaje wytworzonych gier innym firmom do wydania. Rola dystrybutora to sprzedaż produktów na danym rynku do konkretnych sieci i logistyka. City na wielu rynkach używa dystrybutorów zewnętrznych. Te firmy dostają od City tzw. finished goods - czyli pudełka z grami, które dystrybutor rozprowadza po sklepach.
To działanie i rola międzynarodowego wydawcy wyróżnia City Interactive na tle polskich spółek z tej branży czyli developerów lub lokalnych wydawców/dystrybutorów. Oznacza to m.in. większe marże na produkcie. Podawany jako przykład Wiedźmin był wykonany przez CDP RED, ale międzynarodowym wydawcą i najczęściej dystrybutorem było Atari.

Killzone2 trafiło na rynek i do zestawów z PS3 jako system seller. Ile sztuk tej gry trafiło do zestawów, a ile na rynek? Tego nie wiem, podobnie jak nie wiadomo ile do tej pory, fizycznie sprzedało się tego tytułu.

Jeśli chodzi o hity i konsole, polacze te dwa tematy. W tym momencie City tworzy gry na Nintendo DS i Wii (na DS'a kilka tytułów jest już skończonych, nasępne w produkcji) oraz XBOX360. Te gry są tworzone optymalnie kosztowo jednak ich rozmiar, rozmach i odpowiednio większy czas produkcji. Jak najbardziej możliwe, jest, żeby jedna z tych gier stała się hitem/bestsellerem. Poza tym gry przygodowe produkowane w City na PC już w tym momencie uzyskują oceny rzędu 80-90%

Tak jak pisze Alex mimo "artyzmu" itp. EA potrafi wyłożyć się na dobrze ocenianych projektach. W czasie bessy firmy przycinają kosztowne eksperymanty i możemy się spodziewać więcej "pewniaków" sequeli itp.


Witek
0
Dołączył: 2009-03-21
Wpisów: 2
Wysłane: 21 marca 2009 23:06:09 przy kursie: 0,65 zł
cityinsider napisał(a):
Jeśli chodzi o hity i konsole, polacze te dwa tematy. W tym momencie City tworzy gry na Nintendo DS i Wii (na DS'a kilka tytułów jest już skończonych, nasępne w produkcji) oraz XBOX360. Te gry są tworzone optymalnie kosztowo jednak ich rozmiar, rozmach i odpowiednio większy czas produkcji. Jak najbardziej możliwe, jest, żeby jedna z tych gier stała się hitem/bestsellerem. Poza tym gry przygodowe produkowane w City na PC już w tym momencie uzyskują oceny rzędu 80-90%

Tak jak pisze Alex mimo "artyzmu" itp. EA potrafi wyłożyć się na dobrze ocenianych projektach. W czasie bessy firmy przycinają kosztowne eksperymanty i możemy się spodziewać więcej "pewniaków" sequeli itp.


Hej, to mój pierwszy post, więc proszę o wyrozumiałość.

Ocenami gier City na PC bym się nie przejmował: załóżmy raz na zawsze, że nie będzie tam hitu finansowego. NIGDY. Po prostu nie ta liga. Zapewniają one za to, oczywiście, stały strumień gotówki, a ich krótki czas produkcji i duża ilość sprawia, że nawet jeśli jedna nie wypali, to nie jest to duży cios. Ryzyko jest tylko takie, że jeśli Niemcy (główny rynek City) po ostatnich tragicznych wydarzeniach naprawdę przykręcą śrubę strzelaninom (a właśnie jedna z sieci wycofała je ze sprzedaży choć nie wiem, czy duża), to może być nieciekawie. Co na to cityinsider?

DS i Wii to, oczywiście, dobry trop, ale CIA wpada tu w pułapkę produkowania takiego, jak na pecetach: czyli robią kopie innych pomysłów. Sushi Academy to przecież Cooking Mama, tylko o innym jedzeniu. Jak więc tu się spodziewać megahitu? Choć stabilność oczywiście będzie.

Byłbym bardziej ekstatyczny w mówieniu o CIA, gdyby posadziło team 5-10 ludzi nad grami na iPhone'a, który zaczyna być w tej chwili najszybciej rosnącą platformą do gier, a jego nadchodzące możliwości sprawiają, że można na nim zarabiać naprawdę poważne pieniądze. Choć niestety trzeba się dogadywać z Apple. Popatrzcie, jak ogromną przewagę na liście najpopularniejszych płatnych (!) aplikacji mają nad innymi appami gry. Aha, czy mówiłem już, że w grach na iPhone'a można też publikować reklamy?

Tutaj dobry artykuł o perspektywach dla gier na smartfony. Gdyby jeszcze CIA zainteresowało się developmentem na Androida...

Na marginesie: słyszałem o zwalnianych z CD Projektu programistach, którzy zaczynają developować gry na iPhone'a. Słyszałem też o takich, którzy sami z tej firmy po to odchodzą.

Edytowany: 21 marca 2009 23:06

cityinsider
0
Dołączył: 2009-03-04
Wpisów: 19
Wysłane: 23 marca 2009 05:00:35 przy kursie: 0,65 zł
Witek napisał(a):

Ocenami gier City na PC bym się nie przejmował: załóżmy raz na zawsze, że nie będzie tam hitu finansowego. NIGDY. Po prostu nie ta liga.


Nie bede dyskutowal, bo kazdy moze miec swoje zdanie na ten temat, a rzeczywistość zweryfikuje. Jednak posiadajac wiecej informacji na temat tego w co wchodzi City myślę inaczej.

Witek napisał(a):
Ryzyko jest tylko takie, że jeśli Niemcy (główny rynek City) po ostatnich tragicznych wydarzeniach naprawdę przykręcą śrubę strzelaninom (a właśnie jedna z sieci wycofała je ze sprzedaży choć nie wiem, czy duża), to może być nieciekawie. Co na to cityinsider?


Tu tkwi duża siła City, które jest elastyczną firmą i jest wstanie szybko dostosować się do takich zmian w odróżnieniu od największych firm. Poza tym mowa jest o grach 18+, a gry City na rynek niemiecki sa modyfikowane aby zawierać mniej realistyczną rozgrywkę i mieścić się w ograniczeniu wiekowym 16+ ;-)

Abstrahując od City to sytuacja jest ciekawa bo Niemcy najbardziej w UE cenzurują gry i mają za sobą już różne etapy. Jeśli chodzi o samo zdarzenie to myślę, że w rodzinie, gdzie przechowuje się tyle broni palnej w domu niekoniecznie gry muszą wywoływać tragedie. Przypomnę, że podobne sytuacje zdarzają się na świecie od bardzo dawna i miały miejsce zanim gry komputerowe stały się tak popularne.


Witek napisał(a):
Byłbym bardziej ekstatyczny w mówieniu o CIA, gdyby posadziło team 5-10 ludzi nad grami na iPhone'a, który zaczyna być w tej chwili najszybciej rosnącą platformą do gier, a jego nadchodzące możliwości sprawiają, że można na nim zarabiać naprawdę poważne pieniądze. Choć niestety trzeba się dogadywać z Apple. Popatrzcie, jak ogromną przewagę na liście najpopularniejszych płatnych (!) aplikacji mają nad innymi appami gry. Aha, czy mówiłem już, że w grach na iPhone'a można też publikować reklamy?


iPhone to bardzo fajny telefon z iPodem. Telefon to nie konsola do gier, wiec dzieciakowi raczej go nie kupimy. Poza tym akcelerometr i dotykowy ekran to za malo do wielu typow gier, a emulowanie krzyżaka nie jest fajne. Następna rzecz to model dystrybucji i ceny gier - powodują, że duzi gracze nie wydają takich tytułów jak na inne platformy. Myślę, że dla niewielkiej części małych firm developerskich, tworzenie oprogramowania na tą platformę może być sukcesem finansowym.

Witek napisał(a):

Na marginesie: słyszałem o zwalnianych z CD Projektu programistach, którzy zaczynają developować gry na iPhone'a. Słyszałem też o takich, którzy sami z tej firmy po to odchodzą.


To co lubią robić developerzy najczęściej nie bardzo pokrywa się z tym co warto produkować. Nie kierują się najczęściej analizą rynku (dobre dane z rynku wg. np. media control GFK kosztują) tylko osobistymi preferencjami i raczej płytkimi publikacjami w branżowych mediach. W przypadku iPhone bariera wejścia, koszt developmentu i cena dystrybucji są niewielkie, z drugiej strony przytłaczająca większość sprzedawanych gier nie odniosła sukcesu. Podobnie jak np. na pecetowym rynku casualowym.

Pozdrawiam!
Edytowany: 23 marca 2009 05:06

Witek
0
Dołączył: 2009-03-21
Wpisów: 2
Wysłane: 23 marca 2009 21:09:16 przy kursie: 0,64 zł
cityinsider napisał(a):
iPhone to bardzo fajny telefon z iPodem. Telefon to nie konsola do gier, wiec dzieciakowi raczej go nie kupimy. Poza tym akcelerometr i dotykowy ekran to za malo do wielu typow gier, a emulowanie krzyżaka nie jest fajne. Następna rzecz to model dystrybucji i ceny gier - powodują, że duzi gracze nie wydają takich tytułów jak na inne platformy. Myślę, że dla niewielkiej części małych firm developerskich, tworzenie oprogramowania na tą platformę może być sukcesem finansowym.

Duzi gracze nie wydają tytułów na iPhone'a, bo... zanim podjęli taką decyzję, nie był jeszcze na tyle popularny i sprawdzony jako platforma do gier. Konami, EA i Ubisoft już zaczęły przenoszenie swoich marek, zobaczysz w 2009 roku. Choć to prawda, że niewiele tytułów się przebija i potrzeba albo świetnego pomysłu, albo bezczelności (iFart).
Argument o nie kupowaniu dzieciakowi bym pominął: na iPhone'ie gry kupują dorośli, z większymi pieniędzmi. Aha, można też postawić już teraz na Androida... ;)

cityinsider
0
Dołączył: 2009-03-04
Wpisów: 19
Wysłane: 26 marca 2009 02:34:01 przy kursie: 0,61 zł
Witek - zobaczymy. Nie mówię, że coś się nie zmieni, chociaż tego nie obstawiam. Obecnie jestem na Games Connection i Game Developers Conference w San Francisco i np. na Expo, iPhone w ogóle nie widać (a stanowisko ma nawet n-gage)... Na Game Connection wokół iPhone też nie ma specjalnego rush'u.
Edytowany: 26 marca 2009 02:34

pawul0n
0
Dołączył: 2009-03-26
Wpisów: 207
Wysłane: 18 kwietnia 2009 13:00:09 przy kursie: 0,60 zł
spoleczka wyglada aktualnie na mocno zdołowaną, aczkolwiek wskazniki tego nie potwierdzja, czy moze upaść jeszcze niżej?

pirx
0
Dołączył: 2009-03-03
Wpisów: 102
Wysłane: 18 kwietnia 2009 13:37:53 przy kursie: 0,60 zł
może ;-)
myślę że przyczyna obecnego dołka leży we wzrostach innych walorów. CIA jest bardzo droga wskaźnikowo, wiele osób które utknęło chce odblokować kasę i kupić co daje szanse na wzrosty. dla mnie spółka będzie interesująca gdy albo będzie jeszcze tańsza albo będzie poprawiać wyniki po 200 procent na rok. poza tym wolumen przez większość czasu był tragicznie mały.

pawul0n
0
Dołączył: 2009-03-26
Wpisów: 207
Wysłane: 18 kwietnia 2009 17:56:11 przy kursie: 0,60 zł
na moje oko z wykresu: widze, ze osiągnelismy dno, wig bedzie teraz dołował, a CIA będzie szło w góre, na przekór zdrowemu rozsądkowi ;)


WatchDog
WatchDog PREMIUM
1
Grupa: Bus Driver
Dołączył: 2008-07-25
Wpisów: 8 564
Wysłane: 18 kwietnia 2009 19:42:13 przy kursie: 0,60 zł
Fundamentalnie spółka jest przewartościowana. Upatrywałbym rozsądnej wyceny między 3 a 5 zł, natomiast duża premia pochodzi z dwóch źródeł: spółka może gwałtownie się rozwinąć, a nagły wzrost sprzedaży przekłada się bardzo pięknie na marżę. Ten biznes jest jak Hollywood: produkujesz film i ponosisz duże jednorazowe koszty stałe, a potem od sprawności dystrybucji zależy czy sprzedasz na świecie 100 tys. czy 1 mln kopii. A jak ni z tego ni z owego trafiasz hita, to sprzedajesz 10 mln kopii. Pisaliśmy wcześniej, że City nie jest ukierunkowane na takie hity, ale one się mogą zdarzyć w każdym segmencie i nie mają związku z jakością gry, tylko z aktualną modą.

Niedzwiadek
0
Dołączył: 2009-03-14
Wpisów: 162
Wysłane: 18 kwietnia 2009 20:30:31 przy kursie: 0,60 zł
Spolka podpisala kilka umow na dystybucje swoich produktow na innych rynkach i jesli beda tego pozytywne efekty to w drugim/trzecim kwartale powinno juz byc to widoczne. Niewatpliwie warta obserwacji, tak mysle, choc obroty sa zenujace. A poniewaz na rynku (glownym) jest jedyna tego typu spolka to moze byc bardzo atrakcyjna (jesli spekula ja polubi).
Edytowany: 18 kwietnia 2009 20:30

pawul0n
0
Dołączył: 2009-03-26
Wpisów: 207
Wysłane: 22 kwietnia 2009 08:34:22 przy kursie: 0,62 zł
powoli idzie w góre, na wykresie sie mozna nawet młota dopatrzeć (jak ktoś chce go zobaczyć hihi)

pawul0n
0
Dołączył: 2009-03-26
Wpisów: 207
Wysłane: 30 kwietnia 2009 23:15:23 przy kursie: 0,63 zł
oooo, wolumen niezle sie ruszył, moze byc ciekawie

WatchDog
WatchDog PREMIUM
1
Grupa: Bus Driver
Dołączył: 2008-07-25
Wpisów: 8 564
Wysłane: 18 maja 2009 13:07:49 przy kursie: 0,60 zł
Wyniki za I kwartał nie są zbyt luksusowe. Ten samolot chciałby oderwać dziób od ziemi, ale ogon mu się robi coraz cięższy. To znaczy: przychody stopniowo rosną, ale szybciej rosną koszty (w tym ogólnego zarządu: trzykrotnie w ciągu roku). Stąd też strata operacyjna. W tym kwartale też bardzo wzrosły należności, co może oznaczac uruchomienie handlu na większą skalę, ale może też wskazywać na trudności płatnicze odbiorców - tym bardziej, że pojawił się duży odpis aktualizujący należności (większość z wycofania się z Peru). W każdym razie grupa nie poradziła sobie bez zwiększenia zadłużenia kredytowego, a i tak pozbyła się praktycznie całej gotówki.
Natomiast widać jak na dłoni, że rozwój grupy póki co nie przekłada się na przychody, a spółki zależne handlują ze spółką dominującą, bo przychody jednostkowe są większe niż skonsolidowane. Możliwe, że jest to jednak takie skonfigurowanie biznesu, bo ze str. 35 wynika, że przychody spoza Polski (tj. z pozostałej części Europy) zaczynają rosnąć do ładnej kwoty, a te zamorskie też rosną.
Zarząd twierdzi, że stopniowo wychodzi z segmentu Value (taniocha) i przenosi się do Premium (pełnocenowe hity). To czekamy na pierwszy hit.

pawul0n
0
Dołączył: 2009-03-26
Wpisów: 207
Wysłane: 20 maja 2009 21:32:40 przy kursie: 0,47 zł
ktos sie dzisiaj nieźle rozpruł, znaczacy wolumen i duzy spadek, czyzby takie symboliczne oczyszczenie? jutro pewnie bedzie na zielono Sick

mo i widze ze rating AAA sie pojawił... to jakiś błąd czy jak?
Edytowany: 20 maja 2009 21:38

chupacabra
chupacabra PREMIUM
0
Dołączył: 2009-02-08
Wpisów: 63
Wysłane: 27 maja 2009 13:05:45 przy kursie: 0,44 zł
spółka mała, niepozorna godna zainteresowania - szkoda tylko że płynność taka mała. Na dłuższy termin jak znalazł :-)...wyniki za IQ już zdyskontowane w wycenach, chyba nawet za bardzo uwzględniając skalę przeceny..moim zdaniem nie jest zasadnym ocenianie tej spółki z perspektywy jednego kwartału, uwzględniając specyfikę branży.
Pod względem AT - niedowartościowana, patrząc na aktualną wycenę w kontekście fundamentów - nie powinno już mocno spadać a prawdopodobieństwo korekty wzrostowej jest spore...ehh tylko ta płynność

pingvvino
0
Dołączył: 2009-06-10
Wpisów: 5
Wysłane: 10 czerwca 2009 14:50:17 przy kursie: 0,43 zł
Myslicie ze dzisiejszy wzrost, przy calkiem sporym obrocie (jak na ta mala spolke) zwiastuje dalsze wzrosty?

Gortal
0
Dołączył: 2009-03-06
Wpisów: 100
Wysłane: 10 czerwca 2009 16:27:44 przy kursie: 0,43 zł
Czaję się na to od dłuższego czasu... może i nadszedł moment

TOMEK
0
Dołączył: 2008-12-04
Wpisów: 18
Wysłane: 12 czerwca 2009 20:07:16 przy kursie: 0,42 zł
Mam juz kilka papierow ale mysle dokupic jeszcze troche - mysle ze juz pora Think

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
1 2 3 4 5 6 7

Nie możesz tworzyć nowych wątków.
Nie możesz odpowiadać w wątkach.
Nie możesz usuwać swoich wpisów.
Nie możesz edytować swoich wpisów.
Nie możesz tworzyć ankiet.
Nie możesz głosować w ankietach.

Kanał RSS głównego forum : RSS

Forum wykorzystuje zmodfikowany temat SoClean, autorstwa J. Cargman'a (Tiny Gecko)
Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,524 sek.

AD.bx ad3a
PORTFEL STOCKWATCH
Data startu Różnica (%) Różnica (zł) Wartość
01-01-2017 +151,61% +30 321,53 zł 50 321,53 zł
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło
AD.bx ad3b
AD.bx ad3c
AD.bx ad3d