CCC zamknie ponad 100 sklepów w tym roku. Kurs akcji spada

Omawiane walory:

Grupa CCC zrewidowała plany. Jeszcze w tym roku zamierza zamknąć aż 108 sklepów stacjonarnych i skupić się na rozwoju e-commerce. W środę rano kurs akcji CCC spada o ponad 6 proc. i jest najniżej od kwietnia br.

ccc,handel, sklepy, akcje,

Fot. CCC

– Grupa CCC kontynuuje realizację strategii GO.22, koncentrując działalność na regionie CEE i rozwoju sprzedaży wielokanałowej. Jednocześnie, w odpowiedzi na dynamiczne zmiany otoczenia, spółka zrewidowała plany ekspansji sieci sklepów CCC, decydując się na istotne ograniczenie rozwoju powierzchni (jedynie +9 tys. m2 na koniec Q3 od początku roku vs. początkowe plany +60 tys. m2). Ponadto, w tym roku Grupa CCC zamknie łącznie 108 sklepów – czytamy w komunikacie.

Według spółki, dzięki relatywnie krótkim terminom umów najmu (2-3 lata), grupa ma dużą elastyczność kształtowania przyszłych rozmiarów i struktury sieci.

– Podobnie jak w przypadku pierwszej fali pandemii, do bieżącej sytuacji podchodzimy jak do wyzwania, które nas umocni i uodporni. Nasze strategiczne cele pozostają aktualne – cyfryzacja, wzmacnianie e-commerce, rozbudowa oferty produktowej i zrównoważony rozwój – powiedział przewodniczący rady nadzorczej Dariusz Miłek, cytowany w komunikacie.

>> Analizy techniczne i fundamentalne na życzenie abonentów >> Sprawdź co jeszcze zyskujesz w strefie premium StockWatch.pl

Sklepy stacjonarne CCC coraz częściej stają się źródłem pozyskiwania klienta e-commerce. Grupa kontynuuje proces cyfryzacji sklepów: około 200 lokalizacji zostało już wyposażonych w tablety do zakupów internetowych (obecnie około 15 proc. obrotów ccc.eu w Polsce pochodzi z tabletów). Planowane jest dalsze rozwinięcie tego rozwiązania we wszystkich sklepach w Polsce, Czechach i Węgrzech w ciągu najbliższych miesięcy, ponadto rozwijany jest koncept kas samoobsługowych. Spółka testuje również wysyłki e-commerce ze sklepów, z zamiarem pełnego uruchomienia tej funkcjonalności na przełomie Q1/Q2 2021 roku.

– Inwestujemy przede wszystkim w umacnianie segmentu e-commerce. W strategii GO.22 ustaliliśmy cel 35-40% udziałów online w łącznej sprzedaży Grupy w 2022. Dziś wiemy, że możemy ten cel zrealizować szybciej, de facto już w 2020 r. Sprzyjają temu z jednej strony gwałtowana zmiana zachowań konsumentów, a z drugiej dynamicznie rozwijane przez nas platformy cyfrowej sprzedaży. W świetle tego, będziemy adekwatnie dostosowywać powierzchnię handlową, redukować liczbę i średnią wielkość sklepu CCC, uelastyczniać umowy najmu, inaczej myśleć o rozwoju powierzchni. Jednocześnie, postępować będzie dalszy proces cyfryzacji istniejących sklepów i polepszania tam customer experience. Granica między offline a online już u nas nie istnieje. CCC to teraz CzynneCalyCzas – powiedział wiceprezes CCC ds. rozwoju i strategii Karol Półtorak, cytowany w komunikacie.

Spółka pracuje również nad zwiększeniem mocy przerobowych za sprawą uruchomienia drugiego miejsca wysyłki e-commerce.

– Adaptujemy magazyn w Polkowicach do potrzeb rosnącej sprzedaży online. Dzięki temu, w razie szczytu zamówień online, będziemy w stanie obsługiwać je z dwóch miejsc – Polkowic i Zielonej Góry. W obliczu rosnącej liczby zakażeń w Polsce i Europie, pracujemy w trybie podwyższonego reżimu sanitarnego – dodał wiceprezes Mariusz Gnych, cytowany w komunikacie.

Jak wskazał prezes Marcin Czyczerski, obecnie grupa działa w scenariuszu zakładającym lokalne ograniczenia sprzedaży stacjonarnej.

– Bez względu na rozwój wydarzeń, jesteśmy dziś nieporównywalnie lepiej przygotowani do ewentualnych dalszych restrykcji dotyczących handlu detalicznego. Sprzedaż kolekcji jesienno-zimowej we wrześniu i październiku pokazuje już nowy potencjał CCC. Dobra, szeroka oferta i nowa formuła komunikacji z klientem w połączeniu z bardzo silnym e-commerce, to kluczowe przewagi, które dobrze pozycjonują nas konkurencyjnie nawet w bardzo wymagającym otoczeniu – podsumował prezes.

Grupa CCC jest liderem polskiego rynku sprzedaży detalicznej obuwia i jednym z największych jego producentów w Polsce. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2004 roku. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 5 844,7 mln zł w 2019 r.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

TE ARTYKUŁY NA TEMAT ccc, RÓWNIEŻ MOGĄ CIĘ ZAINTERESOWAĆ
  • Szczepionka napędza wzrosty, w centrum uwagi CD Projekt, CCC i Getin Noble Bank Inwestorzy znów grają pod rychłe pojawienie się szczepionki na koronawirusa, która za kilka miesięcy zakończy pandemię. W poniedziałek wszystkie warszawskie indeksy notują ponad 1-proc. wzrosty. Po decyzji o otwarciu galerii handlowych w centrum uwagi znalazły się spółki odzieżowe.
  • CCC i LPP w górę po decyzji o otwarciu galerii handlowych

    Inwestorzy i branża handlowa z dużą ulgą przyjęli decyzję rządu o otwarciu galerii od soboty 28 listopada w zaostrzonym rygorze sanitarnym. W poniedziałek mocne wzrosty notują przede wszystkim spółki odzieżowo-obuwnicze, z CCC i LPP na czele.

  • Wysyp wyników spółek, w grze PGE, Tauron i ING Bank Śląski

    Wyniki kwartalne spółek całkowicie zdominowały pierwszą część czwartkowej sesji na GPW, spychając na dalszy plan zarówno temat lockdownu w Polsce, jak i wyborów prezydenckich w USA, czy pandemii. W centrum uwagi jest sektor energetyczny i bankowy, plus tradycyjnie CD Projekt, Allegro i Mercator, ale też kontynuujące korektę CCC i LPP.

  • Wybory i lockdown w centrum uwagi, w grze CCC, PKO BP i Asseco Poland

    Dziś w nocy wszystkie scenariusze budowane przed wyborami prezydenckimi w USA, wylądowały w koszu. Zastąpiła je niepewność. I to ona psuje nastroje na GPW. Razem z obawami przed wprowadzeniem w Polsce pełnego lockdownu. W tle są spółki publikujące wyniki kwartalne.

  • Mocne wzrosty CCC, LPP i JSW, w tle wybory w USA

    Temat wyborów prezydenckich w USA dziś całkowicie zdominował rynki finansowe. Inwestorzy kupują akcje, wierząc w zwycięstwo Bidena. Dziś na fali wznoszącej są przede wszystkim te spółki, które wcześniej słabo sobie radziły.


Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Capital PR