X
Wiadomości StockWatch.pl
AD.bx ad0c
RSS

LPP zakłada dwucyfrowy wzrost sprzedaży

Opublikowano: 2018-05-17 13:45:13

Omawiane walory:

LPP podtrzymuje plan otwarcia salonów sprzedaży w trzech nowych krajach, jak i dwucyfrowego wzrostu sprzedaży w całej grupie w tym roku.

Spółka zakłada wzrost powierzchni o 11 proc. r/r w 2018 r. Planowany capex w 2018 roku to ok. 520 mln zł, wzrost o ok. 18 proc. r/r. Planowane wydatki na sklepy to ok. 350 mln zł, wydatki na biura to ok. 95 mln zł, a na obszar logistyki i IT to 75 mln zł.

– Podtrzymujemy plany otwarcia w tym roku 3 nowych krajów – Kazachstan, Słowenia i Izrael – jak i oczekujemy dwucyfrowego wzrostu sprzedaży całej grupy dzięki właśnie nowym salonom oraz e-commerce. Chcemy zwiększać powierzchnię sklepów wszystkich naszych marek. Nie widzimy większych problemów, jeżeli chodzi o wolne niedziele od handlu. Widzimy wzrosty w sprzedaży w e-commerce, a w sklepach stacjonarnych ruch przeniósł się przede wszystkim na soboty – powiedział Lutkiewicz w rozmowie z ISBnews.

Sprzedaż w internecie w I kw. wzrosła o 140 proc. r/r znacznie szybciej niż się firma spodziewała. A warto zwrócić uwagę, iż w branży odzieżowej styczeń i luty należą do najsłabszych miesięcy ze względu na trwające wyprzedaże. W całym 2017 roku sprzedaż w e-commerce wyniosła 720 mln zł, a w 2018. zgodnie z planami spółki ma wzrosnąć dwukrotnie. W drugiej połowie roku do e-commerce dołączyć ma także Ukraina.

– W marcu rozpoczęlismy wprowadzanie do salonów nowych kolekcji i widzimy, że sprzedaż znacząco rosła najbardziej w drugiej połowie miesiąca. To zapowiada nam kolejne dobre miesiące. W Polsce będziemy mieli sukcesywnie coraz mniej sklepów, ale powierzchniowo będziemy rośli. Będziemy zamykać mniejsze sklepy lub powiększać tam, gdzie jest to możliwe – dodał wiceprezes.

Marża brutto wyniosła 45,1 proc. w I kw. wobec 58 proc. w IV kw ub.r. Na stabilność marży brutto r/r wpływ miały z jednej strony korzystne trendy walutowe, a z drugiej strony mniej korzystna r/r pogoda – chłodny marzec przesunął popyt na kolekcję wiosenną na kwiecień. Spółka zakłada, iż w tym roku marża brutto utrzyma się na poziomie 54-55 proc.

LPP odnotowało w I kw. 2018 r. 104,77 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 117,03 mln zł straty rok wcześniej. Strata operacyjna wyniosła 117,73 mln zł wobec 108,96 mln zł straty rok wcześniej. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1 580,35 mln zł w I kw. 2018 r. wobec 1 362,32 mln zł rok wcześniej.

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

    - analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,
    - moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,
    - aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,
    - narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

TE ARTYKUŁY RÓWNIEŻ MOGĄ CIĘ ZAINTERESOWAĆ (o lpp)



Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa PayU tradingview Szukam-Inwestora.com

Polub stronę na Facebooku