Unimot miał 8,3 mln zł zysku netto w II kwartale 2019 r.

Omawiane walory:

Unimot odnotował 8,29 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. 2019 r. wobec 7,79 mln zł straty rok wcześniej. W czwartek cena akcji mierzy się z okrągłym poziomem 20 zł, co jest najwyższym kursem od lutego 2018 r.

Unimot, wyniki, akcje

Fot. twitter/Adam Sikorski

Zysk operacyjny wyniósł 8,42 mln zł wobec 5,53 mln zł straty rok wcześniej. Skorygowana EBITDA (oczyszczona o wpływ wyceny zapasu obowiązkowego paliw ciekłych oraz zdarzenia jednorazowe) wyniosła 16,7 mln zł wobec -1,4 mln zł w roku poprzednim.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1.001,92 mln zł w II kw. 2019 r. wobec 843,82 mln zł rok wcześniej.

>> Analizy techniczne i fundamentalne na życzenie abonentów >> Sprawdź co jeszcze zyskujesz w strefie premium StockWatch.pl

W I poł. 2019 r. spółka miała 24,52 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 9,49 mln zł straty rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 1 877,23 mln zł w porównaniu z 1 523,7 mln zł rok wcześniej. Skorygowana EBITDA wyniosła 27,76 mln zł wobec 4,64 mln zł rok wcześniej.

– Te solidne wyniki finansowe udało nam się osiągnąć głównie dzięki efektywnemu wykorzystaniu sprzyjającego w tym okresie otoczenia zewnętrznego – głównie w segmencie oleju napędowego, oraz dzięki wygranym przetargom naszego działu biopaliw. Wsparciem dla dobrych wyników były także niższe koszty operacyjne możliwe dzięki przeprowadzonemu procesowi restrukturyzacji na przełomie roku 2018/2019. Nie ukrywam, że wyniki I półrocza br. są wyraźnie lepsze od naszych oczekiwań. Zaraz po przygotowaniu szacunków za II kwartał, zdecydowaliśmy się znacząco podnieść naszą prognozę wyników finansowych na cały 2019 r. Obecnie szacujemy, że skonsolidowana EBITDA skorygowana wyniesie 46,2 mln zł (wobec 34,0 mln zł poprzednio) – napisał prezes Adam Sikorski w liście do akcjonariuszy.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w I poł. 2019 r. wyniósł 21,86 mln zł wobec 11,17 mln zł straty rok wcześniej.

Unimot specjalizuje się w obrocie olejem napędowym, biopaliwami, gazem płynnym (LPG), gazem ziemnym (w tym LNG) oraz energią elektryczną. Jako członek międzynarodowego stowarzyszenia Avia International, od 2017 roku rozwija w Polsce sieć stacji paliw pod marką Avia. W marcu 2017 r. spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW po przejściu z NewConnect. Spółka miała 3,4 mld zł skonsolidowanych przychodów w 2018 r.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

TE ARTYKUŁY NA TEMAT UNIMOT, RÓWNIEŻ MOGĄ CIĘ ZAINTERESOWAĆ
  • Przychody Unimotu w październiku wzrosły wstępnie o 34 proc.

    UNIMOT ma za sobą udany początek IV kwartału. Według wstępnych danych, przychody w październiku wyniosły 485,68 mln zł w ujęciu jednostkowym, co oznacza wzrost o ponad 34 proc. r/r.

  • Unimot znów podniósł roczną prognozę wyników

    Importer paliw ciekłych i gazowych podwyższył prognozę finansową na rok 2019. Zaktualizowany cel zakłada osiągniecie skonsolidowanej EBITDA skorygowanej na poziomie 57,6 mln zł.

  • Unimot miał 24 mln zł zysku netto w III kwartale 2019 r.

    Importer paliw ciekłych i gazowych opublikował raport za III kw. 2019 r. Grupa wypracowała najwyższe historycznie kwartalne przychody w wysokości 1,3 mld zł i najwyższą w tym roku skonsolidowaną EBITDA skorygowaną: 18,3 mln zł. 

  • Unimot dolał paliwa do wzrostów

    Importer paliw zasygnalizował skokową poprawę wyników za III kwartał. Przychody w ujęciu r/r urosły o 50 proc., a skonsolidowana EBITDA uległa podwojeniu.

  • AVIA ustawiła się w kolejce po stacje Orlenu

    Zrzeszające 3,2 tys. stacji paliw w Europe - Stowarzyszenie AVIA International zaproponowało Orlenowi odkup pakietu stacji, które ewentualnie mogą być przeznaczone do sprzedaży w wyniku decyzji Komisji Europejskiej dotyczącej zgody na fuzję z Lotosem.


Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Capital PR