Wiadomości StockWatch.pl
AD.bx ad0c
RSS

Unimot: Zmieniamy branżę paliwowo-energetyczną. Projekt Tankuj24 to dopiero początek

Opublikowano: 2016-11-24 14:58:21

Omawiane walory:

Marcin Zawisza wiceprezes Unimot SA rozmawia z redakcją StockWatch.pl o aplikacji mobilnej Tankuj24 i planach rozwoju spółki.

StockWatch.pl: Unimot jest świeżo po prezentacji projektu Tankuj24, który ma odmienić rynek handlu paliwami w Polsce. Proszę powiedzieć, na czym polega rewolucyjność aplikacji?

Marcin Zawisza: Przede wszystkim Tankuj24 będzie to pierwsza aplikacja mobilna do sprzedaży paliwa w Polsce. Po drugie będzie to rozwiązanie, które da możliwość kupowania paliwa taniej niż na tradycyjnych stacjach paliw.

Projekt zapowiada się obiecująco. Co zyskają kierowcy, którzy będą korzystać z aplikacji?

Najważniejsze korzyści dla polskich kierowców z projektu Tankuj24 to dostęp do tańszego paliwa, możliwość porównywania cen na stacjach paliw, wygodna płatność mobilna, oraz lepsza kontrola ponoszonych kosztów dzięki dostępowi do historii zamówień dokonywanych przez aplikację.

Czy użytkownicy Tankuj24 mogą liczyć na ceny paliw niższe od tych, które są wyświetlane na pylonach stacji?

Sprzedaż przez aplikacje mobilne ma zazwyczaj jedną wspólną cechę: przez aplikację ma być taniej. Właśnie tym mottem kierowaliśmy się tworząc projekt Tankuj24. Podstawową usługą, a zarazem zaletą aplikacji mobilnej Tankuj24, ma być właśnie możliwość kupowania paliwa taniej niż na tradycyjnych stacjach paliw.

Aplikacja to także szansa dla stacji paliw na wzrost wolumenów. Może Pan nam zdradzić, z jakimi markami paliwowymi obecnie prowadzone są rozmowy oraz jak branża reaguje na pomysł sprzedaży paliw poprzez aplikację mobilną?

Marcin Zawisza wiceprezes Unimot SA.

Marcin Zawisza wiceprezes Unimot SA.

Mamy już wybrane stacje paliw do przeprowadzenia pilotażu działania projektu, który odbędzie się na przełomie roku. Jesteśmy w trakcie rozmów z partnerami biznesowymi czyli stacjami paliw które nie są zrzeszone w żadnej sieci oraz z wybranymi stacjami sieciowymi. Natomiast na tym etapie nie możemy mówić o takich szczegółach jak poszczególne marki, z którymi rozmawiamy.

Oczywiście samo stworzenie aplikacji nie gwarantuje sukcesu. Codziennie w appmarketach pojawia się kilka tysięcy nowych programów. W takim natłoku nawet najciekawsze i najużyteczniejsze aplikacje mogą przejść niezauważone, jeśli nie mają odpowiedniego wsparcia marketingowego. Jaki budżet Unimot przewiduje na promocję oraz jak zamierza przekonać kierowców do korzystania z Tankuj24?

Grupa Unimot, która stoi za projektem Tankuj24, to stabilny stale rozwijający się biznes z dużym doświadczeniem na rynku paliwowym. Nasze wyniki finansowe pokazują, że jesteśmy w stanie nadać projektowi odpowiedni rozpęd. Natomiast w kwestii znalezienia sposobu na przekonanie polskich kierowców do projektu, to na tym etapie mogę powiedzieć, że pracujemy nad tym wspólnie w jedną z wiodących agencji reklamowych na naszym rynku.

Obecnie dostępne aplikacje oferują głównie możliwość sprawdzenia lokalizacji najbliższej stacji. Niestety, w wielu wypadkach użytkownicy skarżą się na nieaktualne dane. Jak w Tankuj24 będzie rozwiązana kwestia aktualizacji informacji takich jak np. ceny paliw?

Kwestię prezentowania aktualnych cen na stacjach paliw mamy już rozwiązaną od strony technicznej, ale do czasu premiery naszej aplikacji chcielibyśmy, aby pozostało to kwestia poufną.

Tankuj24 ma pojawić się w AppStore oraz Google Play jeszcze w pierwszym kwartale 2017 r. Na początku usługa ma być dostępna w wybranych regionach, następnie na terenie całego kraju. Docelowo projekt pod nazwą Refuel24.com ma ruszyć z ekspansją zagraniczną. Na którym rynku aplikacja pojawi się w pierwszej kolejności?

(Fot. Mat. prasowe)

(Fot. Mat. prasowe)

Głęboko wierzymy w sukces projektu Tankuj24 w Polsce. Z całą pewnością będziemy chcieli powielać go w innych krajach. Oczywistym kierunkiem rozwoju dla projektu są pozostałe kraje Unii Europejskiej ze względu na bliskość, atrakcyjność rynku oraz ujednolicone prawodawstwa. Jednak nie odrzucamy możliwości skoku za wielką wodę.

Czy w notowanym na NewConnect Neptisie, właścicielu popularnej wśród kierowców aplikacji Yanosik, widzi Pan potencjalnego konkurenta?

Większość aplikacji mobilnych dedykowanych dla kierowców, takich jak na przykład Yanosik, czy inne aplikacje nawigacyjne postrzegamy jako potencjalnych partnerów, z którymi możemy podejmować wspólne działania marketingowo-promocyjne.

Strategia Unimotu zakłada inwestycje w nowoczesne technologie, które mają zmienić dość konserwatywny rynek paliwowo-energetyczny. Proszę powiedzieć, co oprócz rozwijania przedstawionej właśnie aplikacji będzie celem spółki na najbliższe lata?

Zgodnie z upubliczniona strategią spółki takimi kierunkami rozwoju będzie koncentracja na wzroście sprzedaży paliw płynnych, rozwijanie infrastruktury i sprzedaży paliw gazowych, rozpoczęcie obrotu energią elektryczną na większą skalę niż obecnie oraz inwestycje w nowoczesne technologie i kapitał ludzki. Projekt Tankuj24 to nie jedyne rozwiązanie, którym chcemy zaskoczyć branżę paliwowo-energetyczną. Proszę nas obserwować.

Dziękuję za rozmowę.

Polecane linki:
>> Odwiedź stronę internetową spółki Unimot
>> Odwiedź stronę internetową aplikacji Tankuj24.pl
>> Odwiedź stronę analityczną spółki w serwisie
>> Śledź notowania akcji spółki z wykorzystaniem skanerów w ATTrader.pl

(Fot. mat. prasowe)

(Fot. mat. prasowe)

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

    - analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,
    - moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,
    - aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,
    - narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

TE ARTYKUŁY RÓWNIEŻ MOGĄ CIĘ ZAINTERESOWAĆ (o UNIMOT)

  • Przychody Unimotu wzrosły wstępnie o ponad 50 proc. r/r do 356,84 mln zł w kwietniu

    UNIMOT osiągnął według wstępnych danych przychody ze sprzedaży w wysokości 356,84 mln zł w ujęciu jednostkowym w kwietniu. To o ponad 50 proc. więcej niż rok wcześniej. Kurs akcji spółki rośnie o blisko 4 proc.

  • 6 znanych spółek, które zbierają laury za tegoroczne wyniki

    Koniunktura w pierwszym kwartale tego roku nie rozpieszczała, a mimo to kilku spółkom udało się z impetem pokonać rynkowe konsensusy. StockWatch.pl znalazł 6 spółek, które w tym tygodniu popisały się skokową poprawą wyników i zasłużyły na wzrosty kursów akcji.

  • Szybka korekta po wejściu na szczyt, w grze Ursus i Auto Partner

    Ostatnie sesje tak mocno rozgrzały emocje na GPW, że najmniejsze cofnięcie rynku inwestorzy natychmiast wykorzystują do kupna akcji. Po słabszym starcie notowań, w południe indeksy WIG i WIG20 wyszły ponad kreskę. Niestety "zielone zamknięcie", pomimo dobrego zachowania banków, nie jest jeszcze przesądzone. Na szerokim rynku wyróżnia się Ursus i Auto Partner.

  • Inwestorzy patrzą na Fed. Dino Polska, Atal i Vivid Games w centrum uwagi

    W środę lekko zaczerwieniło się na giełdzie w Warszawie. Dobre dane o produkcji przemysłowej w Polsce przegrały z gorszymi nastrojami w Europie. Ostatecznie jednak o wszystkim i tak rozstrzygnie posiedzenie Fed. W oczekiwaniu na nie uwaga inwestorów koncentruje się na akcjach m.in. spółek Dino Polska, Atal, Vivid Games, PHN i UNIMOT.

  • Unimot utworzył odpis w spółce zależnej, wynik grupy za 2018 r. będzie niższy o 3,7 mln zł

    Zarząd UNIMOTu zdecydował o utworzeniu odpisu na utratę wartości rzeczowych aktywów trwałych w spółce zależnej Blue Cold Sp. z o.o. w wysokości 3,15 mln zł. Dodatkowo, zarząd zdecydował o odpisie na udziałach spółki Blue Cold wysokości 3,5 mln zł. Skonsolidowany wynik UNIMOTu za 2018 rok będzie tym samym niższy o 3,72 mln zł.



Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa PayU tradingview Szukam-Inwestora.com

Polub stronę na Facebooku