-
moderator: Serdecznie witam na czacie z przedstawicielami zarządu CD PROJEKT SA: Adamem Kicińskim, prezesem spółki i Piotrem Nielubowiczem, wiceprezesem ds. finansowych. Tematem spotkania będzie omówienie zaktualizowanej strategii spółki i wyników finansowych za 2015 r.
-
moderator: Przypominam zasady organizacyjne czata: pytania są przesyłane najpierw do moderatora; publikowane są pytania wybrane przez Gości czata wraz z odpowiedziami; u dołu ekranu kolejkowane są u każdego użytkownika jego pytania; moderator może odrzucić pytanie niezgodne z regulaminem, powiadamiając użytkownika o powodach.
-
moderator: Informacja dla dziennikarzy relacjonujących przebieg czata: wykorzystanie cytatów z dzisiejszej rozmowy w Państwa materiałach redakcyjnych wymaga podania źródła. W razie pytań czy wątpliwości prosimy o kontakt: biuro@stockwatch.pl
-
moderator: W razie problemów z wyświetlaniem odpowiedzi prosimy o odświeżenie strony.
-
Adam Kiciński i Piotr Nielubowicz: Dzień dobry, witamy wszystkich na pierwszym w historii czacie inwestorskim CD PROJEKT. Pozostajemy do Państwa dyspozycji.
-
Tadeusz niepotwierdzony: Witam,
W Pastwa prezentacji była informacje o bardzo dużym wzroście zatrudnienia do 2021 roku a jaki wzrost wyniesie do końca 2016 roku ?
Adam Kiciński: Obecnie mamy otwartych kilkadziesiąt rekrutacji do wielu działów i na różne stanowiska. Nie podajemy wzrostu zatrudnienia w podziale na lata.
-
Gość niepotwierdzony: Witam serdecznie,
Pytanie dotyczy silnika gry RedEngine. Czy i kiedy będą dostępne informacji nt. jego licencjonowania dla innych podmiotów.
Pozdrawiam,
Marcin
Adam Kiciński: Na chwilę obecną nie mamy w planie licencjonowania - skupiamy się na produkcji własnych gier.
-
maciekwitek: Czy nowa gra na rok 16, to zapowiedziany w zeszłym roku papierowy RPG w uniwersum Wiedźmina od twórców Cyberpunka 2020?
Adam Kiciński: Nie, to nie jest ta gra.
-
maciekwitek: Jak spółka definiuje gry AAA? Czy No Mans Sky jest grą AAA? Czy o jej wydanie na GOGu chodziło w strategii na rok 16?
Adam Kiciński: W strategii chodziło o inną grę.
-
maciekwitek: W strategii nie ma słowa o filmach i serialach na gogu. Czy spółka porzuciła ten projekt?
Piotr Nielubowicz: Skupiamy się na tym, co robimy najlepiej, czyli na dystrybucji gier.
-
maciekwitek: Czy pojawi się polska wersja goga i jak ważny w kontekście cyfrowej dystrybucji jest polski rynek dla spółki?
Adam Kiciński: Przychody GOGa z Polski to ok. 2 proc. przychodów ze sprzedaży tej platformy.
-
maciekwitek: Czy obecne lokalizacje spółki zdołają pomieścić docelowe 800-1000 pracowników?
Czy jednak spółka będzie kiedyś zmuszona kupić lub wybudować nową siedzibę? Ile pieniędzy na ten cel spółka planuje lub mogłaby przeznaczyć?
Piotr Nielubowicz: Spółka mieści się w kompleksie biurowym, który jest kilkukrotnie większy niż zajmowana obecnie powierzchnia. Mamy więc potencjalne możliwości zwiększenia powierzchni biurowej.
-
Avocado20: Czy rozważacie w przyszłości przeniesienie biura produkcyjnego poza Warszawę oraz czy zamierzacie nadal trzymać większość załogi w jednym miejscu?
Piotr Nielubowicz: Już dziś mamy zarówno biuro w Warszawie, jak i w Krakowie - również zajmujące się tworzeniem gier.
-
Marcela niepotwierdzony: Witam, nie będę pytał o plany produkcyjne, ale interesuje mnie, jakie źródła przychodów są najważniejsze dla Państwa w tym roku? Pomijając zapowiedziane gry, których plany wydawnicze, jak wiemy, mogą ulegać przesunięciom.
Piotr Nielubowicz: W najbliższym kwartale odbędzie się premiera dodatku Krew i Wino, ponadto cały czas aktywnie wspieramy sprzedaż produktów wydanych. Zarabiamy też na szeregu wydanych już produktów towarzyszących.
-
niedźwiedź: Czy spółka planuje wykorzystać uniwersum Wiedźmina do stworzenia gry online z klientem gry na zasadzie podobnej jak World of Warcraft, czy the Elder Scrolls Online oparte o Skyrim.
Adam Kiciński: Na dzień dzisiejszy nie mamy w planach produkcji gry typu MMO RPG typu WoW, czy ESO.
-
_marcin_: Szanowni Panstwo, jakie inicjatywy podejmuje GOG.com w kontaktach z tworcami gier indie, w szczegolnosci projektow finansowanych z uzyciem platform crowd funding?
Piotr Nielubowicz: Staramy się być w kontakcie ze wszystkimi twórcami gier, których produkty mogą powiększyć katalog GOGa.
-
MZK: Witam, dlaczego spółka nie zdecydowała się na wypłatę dywidendy?
Piotr Nielubowicz: Na ten temat szczegółowo odpowiedzieliśmy podczas dzisiejszej konferencji wynikowej. Webcast będzie dostępny jutro na naszej stronie internetowej www.cdprojekt.com
-
Radek niepotwierdzony: Serdeczne gratulacje z okazji osiągniętego przez Państwa sukcesu. Mam pytanie odnośnie tematyki gry, która ma się ukazać w tym roku, jak również drugiej tajemniczej gry AAA
Piotr Nielubowicz: Prosimy o śledzenie naszych komunikatów. Na dziś wszystko co możemy powiedzieć o przyszłych grach zawarliśmy w strategii na lata 2016-2021.
-
_marcin_: Szanowni Państwo, czy zapowiedź publikacji nowej gry AAA na GOG.com jest związana ze zmianą polityki w kwestii zabezpieczeń DRM? Czy planują Pastwo jednoczesną dostępność gier z i bez DRM na GOG.com?
Adam Kiciński: Cały czas skupiamy się na tytułach bez zabezpieczeń i taki mamy plan również odnośnie zapowiedzianej gry AAA.
-
epresso: Jak czujecie się, po rozstaniu z CDP.pl? Czy był to zyskowny balon wypełniony gorącym powietrzem i unoszący Was pod niebo czy raczej nierentowna stalowa kotwica, ciągnąca w dół?
Piotr Nielubowicz: Kibicujemy kolegom z cdp.pl, ale strategicznie chcieliśmy skupić się na naszych działaniach o zasięgu globalnym.
-
Uroboros: Jeśli w uproszczeniu Wiedźmin 3 był wykonany przez osoby pracujące w Warszawie, a dodatek do Wiedźmina 3 Serce z Kamienia przez osoby pracujące w Krakowie to czy jest to jeden team czy dwa teamy w rozumieniu definicji ‘niezależnego teamu’ z nowej strategii?
Piotr Nielubowicz: Nad dotychczasowymi projektami zespoły z Warszawy i Krakowa pracowały wspólnie. Docelowo w Krakowie będzie funkcjonować niezależny team.
-
Jacek niepotwierdzony: Dzień dobry,
Chciałbym się dowiedzieć dlaczego zrezygnowaliście Państwo z podziału strategii na poszczególne lata rok po roku, tak jak to było w poprzedniej strategii?
Stara strategia była bardziej szczegółowo rozpisana niż obecna strategia. Czym obecna sytuacja jest spowodowana, że w zasadzie dostaliśmy zarys strategii?
Piotr Nielubowicz: Obecna strategia ma taką samą strukturę jak ostatnia aktualizacja z 2012 r. Plany dzielimy na rok bieżący i lata kolejne.
-
MZK: Jak dużego pogorszenia wyników spodziewacie się w 2016 r.?
Piotr Nielubowicz: Nie publikujemy prognoz, więc w żaden sposób nie możemy odnieść się do pytania.
-
MZK: Kiedy będą szczegóły na temat buy backu i ile docelowo chcecie skupić akcji?
Piotr Nielubowicz: Projekty uchwał w sprawie skupu akcji będą opublikowane 26 dni przed WZA.
-
Blaines niepotwierdzony: Dzień Dobry, co dalej z GOG-iem? Czy poza grami zamierzacie rozszerzyć tą platformę o dodatkowe funkcje?
Adam Kiciński: Stale rozwijamy GOGa, skupiając się obecnie na rozwijaniu GOG Galaxy o funkcjonalności potrzebne dla deweloperów gier.
-
Marcin niepotwierdzony: Czy planowanie stworzenia czterech dużych zespołów oznacza, że docelowo spółka będzie prowadziła jednocześnie pracę nad czterema dużymi projektami?
Adam Kiciński: Cztery zespoły będą pracować nad projektami z różnych segmentów.
-
Gość niepotwierdzony: Kiedy, technicznie, może najwcześniej ruszyć buy-back?
Adam Kiciński: Technicznie, ale podkreślam technicznie, buy back może ruszyć po WZA.
-
Michał T. niepotwierdzony: Ile lat wynosi planowany cykl życia Wiedźmina 3? Czy następny dodatek będzie ostatnim dodatkiem, czy rozważane są kolejne?
Piotr Nielubowicz: Do dziś sprzedajemy Wiedźmina 1 wydanego w 2007 r. Krew i Wino jest drugim i ostatnim planowanym dodatkiem do Wiedźmina 3.
-
Gość niepotwierdzony: Kiedy możemy się spodziewać trailera KREW I WINO? i daty premiery?
Adam Kiciński: Premiera w II kw., stay tuned :)
-
Uroboros: Jaki jest planowany termin podwojenia zasobów osobowych CD Projekt Red? Czy jest to wyłącznie docelowy stan na koniec 2021 czy też w planach jak najszybsze zrekrutowanie nowych kandydatów (np. jeśli znaleźliby się odpowiedni kandydaci to podwojenie nastąpi w ciągu roku lub dwóch)?
Adam Kiciński: Chcemy dwukrotnie urosnąć jeszcze przed końcem 2021 r.
-
Uroboros: Na forum GOG.com w części poświęconej rozwojowi GOG Galaxy pojawiają się komentarze o powolnym (z punktu widzenia graczy kupujących w GOG.com) rozwoju i zmianach w aplikacji GOG Galaxy. Czy Zarząd jest zadowolony z tempa i jakości prowadzonych prac rozwojowych GOG Galaxy?
Link do forum: https://www.gog.com/forum/general/gog_galaxy_beta_2
Adam Kiciński: GOG Galaxy to zarówno aplikacja kliencka jak i funkcjonalności dla developerów gier. W ostatnim czasie skupiliśmy się na tej drugiej.
-
Tarathelion niepotwierdzony: Dzien dobry, gratuluje wyników. Pytanie do Pana Prezesa Majac na uwadze słowa Pana Prezesa o koncentracji wysilków na jednym dużym projekcie w przeciwieństwie do symultanicznej pracy nad dwoma projektami w przypadku W3 i Cyberpunka czy w nalezy rozumieć te slowa jako zapowiedz kontynuacji tej praktyki w przyszlosci? Innymi slowy, czy w przypadku Cyberpunka i kolejnej gry prace beda prowadzone jednoczesnie czy tez kolejna gra zajmiecie sie panstwo dopiero po ukonczeniu cp2077
Piotr Nielubowicz: Już wcześniej równolegle pracowaliśmy nad dwoma dużymi projektami - W3 i CP77.
-
aircanada15: Dzień dobry, czy planują państwo rozpocząć kolejną dużą produkcję jeszcze na dobre przed wydaniem Cyberpunka korzystająć z siły jednego ze swoich studiów developerskich czy też sytuacja będzie wyglądała podobnie jak przy W3/Cyberpunku ?
Piotr Nielubowicz: W planach mamy równoległą pracę nad czterem projektami o różnych formatach.
-
moderator: Mamy bardzo dużo pytań (blisko 250!). Prosimy o cierpliwość, nasi Goście postarają się odpowiedzieć na jak najwięcej z nich. Zostało jeszcze sporo czasu.
-
greenthumb: Czy zapowiedziana na ten rok gra będzie wykorzystywała technologię VR?
Piotr Nielubowicz: Nie.
-
Michał T. niepotwierdzony: Czy premiera w roku 2016 tej nowej gry, o której na razie nic Państwo nie mówią, jest pewna?
Piotr Nielubowicz: Tak :)
-
Jacek niepotwierdzony: Czy planujecie Państwo płatne dodatki do gry CP 2077? Czy będzie ich więcej niż w przypadku W3?
Piotr Nielubowicz: Za wcześnie, aby o tym mówić.
-
Uroboros: Czy w związku z planowanym podwojeniem zatrudnienia w CD Projekt Red Zarząd nie obawia się zbyt szybkiego wzrostu studia skutkującym co raz mniejszym wpływem pojedynczych pracowników na ostateczny kształt gry (produkcja coraz większych gier) a tym samym spadkiem ich zaangażowania i kreatywności, co mogłoby się przełożyć na gorszą finalną jakość gier?
Adam Kiciński: Utrzymanie niezmienionej tożsamości studia CD PROJEKT RED i koncentracji na jakości jest absolutnie kluczowe. Mamy świadomość tego, że wzrost niesie za sobą zagrożenia, dlatego też rośniemy powoli.
-
pirek5: Witam, czy mozna prosic o przedstawienie kierunku rozwoju platformy GOG, czy istnieją szanse, aby w przyszłości gry największych producentów EA, Activision itp były dostępne w dniu premiery w serwisie?
Piotr Nielubowicz: Zgodnie ze strategią naszym celem jest powiększanie oferty GOG.com o kolejne tytuły AAA.
-
_Leonidas_: Podobno bedziecie obeni na targach E3 w tym roku. Co zamierzacie pokazać graczom na tym evencie? Czy będzie to tylko dodatek Krew i Wino do W3 czy również gra o której była wzmianka w strategii na ten rok lub/i Cyberpunk ?
Adam Kiciński: Mogę powiedzieć tylko jedno - C77 nie będzie w tym roku na E3.
-
greenthumb: Czy jest jakaś suma (hipotetyczna), za którą byliby Panowie w stanie sprzedać firmę?
Adam Kiciński: Nigdy się nad tym nie zastanawialiśmy. Serio.
-
SirSimon: Czy w planach strategicznych spki jest stworzenie gry "powtarzalnej" umoliwiajcej premiery w kadym nowym roku np. FIFA, Call of Duty, tak aby wyrwna przychody i zmniejszy sezonowo przychodw?
Piotr Nielubowicz: Nie, koncentrujemy się na grach RPG i każda z nich jest niepowtarzalna i wymaga produkcji zdecydowanie dłuższej niż rok.
-
jasiek niepotwierdzony: Czy jesli ktos trafi co to za nowa gra - to powiedzecie prawde i przyznacie sie? :)
Piotr Nielubowicz: Oczywiście, że nie :)
-
Cahir niepotwierdzony: Drugi dodatek do Wiedźmina 3 według zapowiedzi będzie 2x dłuższy. Jak to rozbudowanie przekłada się na koszty jego przygotowania względem pierwszego dodatku? O ile % wzrosną?
Piotr Nielubowicz: Drugi dodatek jest dużo większy, będzie również droższy w produkcji, będzie miał dwukrotnie wyższą cenę detaliczną.
-
Gość niepotwierdzony: Czy planujecie Państwo jakieś alinase strategiczne z jakimiś kluczowymi partnerami na rynku (światowym) które wzmocnią znacząco pozycję spółki na świecie i podnisą jeszcze bardziej rangę wydawanych gier?
Adam Kiciński: Niezależność jest jednym z kluczowych elementów naszej filozofii. Wiedźminowi 3 przyznano 250 nagród za najlepszą grę roku (w sumie tytuł otrzymał 800 nagród) i jest jedną z najbardziej nagradzanych gier w historii. W roku 2015 o Wiedźminie 3 napisano w globalnych mediach internetowych najwięcej artykułów ze wszystkich gier. Tę rangę osiągnęliśmy w dużej mierze dzięki niezależności.
-
greenthumb: Czy rozważają Panowie równoległe notowania spółki na innej giełdzie?
Piotr Nielubowicz: Na dzisiaj nie.
-
epresso: Czy planujecie rozwijać katalog gier GOG i powiększać go o starsze tytuły, czy powoli zapominamy o latach 90 zeszłego stulecia?
Piotr Nielubowicz: O niczym nie zapominamy :)
-
Tarathelion niepotwierdzony: jaki panstwo maja plan dotyczacy studia w krakowie, czy w przyszlosci bedzie to studio mogace produkowac projekty w zblizonej skali do W3 podobnie do Bioware montreal
Piotr Nielubowicz: Taka jest nasza intencja.
-
Qoopa: Czy spółka zamierza wejść w gry mobilne?
Adam Kiciński: Myśmy już weszli na rynek mobilny. Na razie były to gry bardziej skupione na wspieraniu Wiedźmina 3, ale wiele się nauczyliśmy. Traktujemy urządzenia mobilne, jako jedną z potencjalnych platform.
-
Adam Kiciński i Piotr Nielubowicz: Dziękujemy Państwu za udział w czacie i zachęcamy do śledzenia naszych newsów. Stay tuned ;)
-
moderator: Ja również w imieniu StockWatch.pl serdecznie dziękuję za tak liczny udział w dyskusji i zapraszam na kolejne czaty.