-
moderator: Witam wszystkich na czacie z przedstawicielami zarządu spółki Uboat-Line SA. Tematami spotkania będa rekordowe wyniki finansowe osiągnięte przez spółkę w I kwartale oraz strategia rozwoju i plany na najbliższy okres. Już można zadawać pytania, na które Goście zaczną odpowiadać o 12:00.
-
moderator: Przypominam zasady organizacyjne czata: pytania są przesyłane najpierw do moderatora; publikowane są pytania wybrane przez gości czata wraz z odpowiedziami; u dołu ekranu kolejkowane są u każdego użytkownika jego pytania; moderator może odrzucić pytanie niezgodne z regulaminem, powiadamiając użytkownika o powodach. Goście w ciągu 1,5 godziny postarają się odpowiedzieć na jak najwięcej zadanych przez Państwa pytań.
-
moderator: Informacja dla dziennikarzy relacjonujących przebieg czata: wykorzystanie cytatów z dzisiejszej rozmowy w Państwa materiałach redakcyjnych wymaga podania źródła. W razie pytań czy wątpliwości prosimy o kontakt: biuro@stockwatch.pl
-
Grzegorz Misiąg: Witam serdecznie wszystkich inwestorów. Zachęcam do zadawania pytań i zapraszam do rozmowy on-line.
-
SW-fan: Pytanie może nietypowe na początek ale skąd taka "podwodna" nazwa dla spółki, która sugeruje że oferujecie transport łodziami podwodnymi. No chyba że rzeczywiście macie flotę ubootów...
Grzegorz Misiąg: Zakładając spółkę mieliśmy na celu wybranie dla niej nazwy, która będzie łatwa do zapamiętania przez partnerów w Polsce jak i zagranicą. Dodatkowo Uboat-Line kojarzy się z morzem i statkami, co jest wprost związane z działalnością naszej spółki.
-
Seweryn niepotwierdzony: Jakim zasięgiem geograficznym możecie się pochwalić i jakie macie realne plany ekspansji?
Grzegorz Misiąg: Nasz model biznesowy pozwala nam działać na terenie całego świata. Obecnie koncentrujemy się na przeprawach promami w europejskich destynacjach, które stanowią 90 proc. naszego obrotu. Nasz udział w rynku stanowi około 1 proc. Tak więc perspektywy rozwoju są gigantyczne.
-
Małgośka niepotwierdzony: Czy Uboat-Line może wejść w najbliższym czasie w jakiś nowy obszar działalności?
Grzegorz Misiąg: Koncentrujemy się na naszej głównej działalności operacyjnej. Tak jak powiedziałem nasz udział w europejskim rynku to około 1 proc. Szanse na dalszy rozwój są bardzo duże.
-
StockHunter: Jaki wpływ na wyniki finansowe UBoat, ma fakt przejęcia w zeszłym roku WZSAM S.A.?
Grzegorz Misiąg: Nie ma żadnego wpływu na wyniki finansowe. Oprócz odnotowania w inwestycjach długoterminowych. WZSAM to spółka działająca w naszej branży. Strona www.etransbus.pl jest ściśle powiązana z naszą działalnością transportową. W przyszłości liczymy na efekty synergii płynące z naszej współpracy.
-
Metody niepotwierdzony: Spółka przedstawiła super wyniki, czy podniesie prognozę i ewentualnie kiedy to zrobi?
Grzegorz Misiąg: Rzeczywiście wyniki za pierwszy kwartał były bardzo dobre. Dalej dynamicznie się rozwijamy. Jeżeli będziemy pewni, że nasze wyniki okażą się wyższe od podanej prognozy to będziemy o tym informowali i podawali nową prognozę.
-
JrBrandManager niepotwierdzony: Panów spólka na NewConnect jest już obecna od ponad roku, czy planujecie wejście na główny indeks?
Grzegorz Misiąg: Cały czas poprawiamy wyniki finansowe. Wreszcie zaczęli dostrzegać to inwestorzy. Dowodem na to jest m.in. ujawnienie się pierwszego inwestora finansowego, o którym informowaliśmy dzisiaj. Na pewno docelowym miejscem dla naszej spółki jest główny parkiet. To tylko kwestia czasu.
-
Gość niepotwierdzony: Ostatnio Uboat-Line informował o nowych umowach z armatorami, na jakie przychody mogą się one przełożyć?
Grzegorz Misiąg: Każda umowa z nowym armatorem przekłada się na nasze przychody. Od 3-7 czerwca zapraszamy na nasze stoisko na targach transportowych w Monachium. Będą tam wszyscy najwięksi armatorzy i zapewne podpiszemy wiele kolejnych umów. To również przełoży się na nasze wyniki.
-
warp9 niepotwierdzony: Czy planujecie Państwo wejście na rynek transportu wodnego stricte pasażerskiego lub rekreacyjnego, turystycznego?
Grzegorz Misiąg: Nie planujemy takich ruchów. Skupiamy się na transporcie towarów.
-
fan Modecom'u niepotwierdzony: Panie Prezie proszę powiedziec coś więcej o nowym akcjonariuszu, który przekroczył 5 proc.?
Grzegorz Misiąg: Zgodnie z komunikatem nowym inwestorem jest Eques Investment TFI. Jest to profesjonalny inwestor finansowy. Jego pojawienie się świadczy o rosnącym zaufaniu inwestorów do spółki w naszej niszowej branży.
-
kopi tropi niepotwierdzony: Kiedy można się spodziewać notowania obligacji zapadających w kwietniu 2015 na Catalyst?
Grzegorz Misiąg: Wszystkie procedury związane z dopuszczeniem obligacji do obrotu już trwają. Pozostały tylko kwestie proceduralne związane z KDPW i Catalyst.
-
fan Modecom'u niepotwierdzony: Czy przedstawiciele firmy będą na konferencji inwestorów w Karpaczu?
Grzegorz Misiąg: Od trzech lat pojawiamy się na konferencjach organizowanych przez SII. Tak również będzie tym razem, bo kontakt z inwestorami indywidualnymi jest dla nas bardzo ważny. Zapraszamy na nasze stoisko podczas targów. Będzie okazja do bezpośredniej rozmowy.
-
sasky: Z iloma armatorami łącznie współpracujecie? Proszę o przykłady największych.
Grzegorz Misiąg: Obecnie współpracujemy z wieloma armatorami. Największym naszym partnerem strategicznym i rozwojowym jest DFDS Seaways.
-
kopi niepotwierdzony: Czy spółka planuje kolejne emisje obligacji? Jeśli tak, to kiedy.
Grzegorz Misiąg: Planujemy kolejne emisje, ponieważ obligacje w naszym biznesie sprawdzają się jako szybki i skuteczny instrument do pozyskania kapitału niezbędnego do rozwoju. O kolejnych emisjach będziemy informowali na bieżąco.
-
Fifi niepotwierdzony: Czy spółka rozważa emisję akcji? Kiedy mogłaby być możliwa?
Grzegorz Misiąg: Na dzisiaj pozyskujemy kapitał dłużny i nie planujemy przeprowadzania emisji akcji.
-
Gość niepotwierdzony: Spolka poinformowala o umowach z armatorami, wszystkie dotycza jednak Morza Srodziemnego. Czy to oznacza, ze Spolka koncentruje sie na jakims konkretnym obszarze?
Grzegorz Misiąg: Afryka jest takim wielkim i rozwojowym rynkiem. Nasi handlowcy obsługujący rynki hiszpański i portugalski pozyskują na bieżąco klientów z krajów, które handlują z państwami afrykańskimi i przewożą tam towary ciężarówkami.
-
sasky: Jakie kierunki ekspansji są w najbliższych planach?
Grzegorz Misiąg: Koncentrujemy się na budowie pozycji na rynkach europejskich. Mamy tutaj wiele do osiągnięcia.
-
dominik niepotwierdzony: jaka jest wrażliwość ebitda na wzrost cen paliwa ?
Grzegorz Misiąg: Jesteśmy firmą wspomagającą transport. W związku z tym zmiany cen paliwa nie oddziałują na nas bezpośrednio i nie wpływają na nasze wyniki. Paradoksalnie gdy rosną ceny paliwa, to my pozyskujemy kolejnych klientów, ponieważ firmy transportowe szukają oszczędności na wielu gałęziach transportu intermodalnego.
-
Useros niepotwierdzony: Widziałem informację o tym, że będziecie na targach w Monachium. Co tam pokażecie? Czy spodziewacie się tam zawarcia jakichś ważnych umów?
Grzegorz Misiąg: Musimy się pokazywać na takich imprezach, ponieważ jest tam wielu naszych partnerów branżowych z którymi na co dzień współpracujemy za pośrednictwem maili i telefonów. Jak wiadomo kontakt osobisty jest bardzo ważny.
-
sasky: Czy w ramach wejścia Chorwacji do UE w tym roku, Uboat Line rozszerzy swoją działalność o ten kraj? Będzie można u was kupić bilet na promy Jadrolinia?
Grzegorz Misiąg: Planujemy rozwijać się również na Bałkanach i Chorwacja jest z jednym z rynków, który nas interesuje.
-
palermo niepotwierdzony: Spółka pozyskała mniej pieniędzy niż chciała z emisji obligacji. Czy może planuje kolejną emisję?
Grzegorz Misiąg: Z ostatniej emisji pozyskaliśmy 3,4 mln zł. Planowaliśmy pozyskanie pomiędzy 2 a 5 mln zł. W przyszłości będziemy również korzystali z tego instrumentu finansowego.
-
Tereb niepotwierdzony: Czy spodziewacie się kolejnych inwestorów w akcjonariacie?
Grzegorz Misiąg: Prowadzimy rozmowy zarówno z instytucjami finansowymi jak i spółkami z naszej branży. Zainteresowanie naszą spółką po ostatnich bardzo dobrych wynikach cały czas rośnie. Natomiast nie planujemy emisji akcji, więc inwestorzy mogą kupować akcje, które już są notowane.
-
MZK: Jaka część waszej dzialalności jest najbardziej rentowna?
Grzegorz Misiąg: Naszą główną działalnością jest sprzedaż usług związanych z transportem intermodalnym. Tego się trzymamy i ta działalność jest źródłem naszych zysków.
-
Gość niepotwierdzony: Jakie kierunki przepraw sa dla Grupy najwazniejsze, gdzie Grupa najwiecej zarabia?
Grzegorz Misiąg: Najwięcej autostrad morskich połączonych promami jest z Europy do Wielkiej Brytanii i Irlandii. Na tych kierunkach realizujemy największe przychody.
-
DarekD niepotwierdzony: Czy planowane są jakieś przejęcia?
Grzegorz Misiąg: Nie planujemy przejęć. Skupiamy się na rozwoju organicznym i jak widać po wynikach, dobrze nam to wychodzi.
-
Sadin niepotwierdzony: Czy jest szansa, żeby spółka podtrzymała dynamikę poprawy wyników z I kwartału?
Grzegorz Misiąg: Pierwszy kwartał był dla nas rekordowy, ale w drugim nie zwalniamy tempa. Myślę, że wyniki za kolejne okresy będą satysfakcjonujące dla inwestorów.
-
Lewaczek niepotwierdzony: Czy planują Państwo udział w konferencji WallStreet?
Grzegorz Misiąg: Tak, planujemy swój udział. Będziemy dostępni dla inwestorów na targach. Zapraszamy do kontaktu osobistego.
-
Magik niepotwierdzony: Zajmujecie się organizacją przewozów nietypowych? Czy to dobry biznes? Jakie były wasze najbardziej nietypowe transporty?
Grzegorz Misiąg: Realizujemy wiele nietypowych zleceń dla naszych klientów. Ostatnio wycenialiśmy transport wagonów tramwajowych z Rostock w Niemczech do Sankt Petersburg w Rosji. Mieliśmy również kilka transportów zwierząt takich jak żyrafa czy hipopotam. Realizujemy także przewozy dla instytucji państwowych takich jak muzeum lotnictwa.
-
MZK: Czy nie boicie sie przejecia ze strony zagranicznego konkurenta?
Grzegorz Misiąg: Posiadam pakiet kontrolny akcji Uboat-Line i nie planuję jego sprzedaży. Z tego powodu nie ma możliwości, aby nasza spółka została przejęta przez konkurentów.
-
Ubi niepotwierdzony: Na co dokładnie spółka przeznaczy środki z emisji obligacji? Jaka część zostanie przeznaczona na kapitał obrotowy, jaka na ekspansję zagraniczną?
Grzegorz Misiąg: Całość środków z emisji jest przeznaczona na jest na zwiększenie naszej skali działalności w tym na zakup usług transportu intermodalnego.
-
Gość niepotwierdzony: Kurs spółki bardzo w ostatnim czasie urósł. Czy zdaniem zarządu odzwierciedla on wartość spółki, jaka wycena byłaby właściwa według zarządu?
Grzegorz Misiąg: Przez wiele miesięcy inwestorzy mocno nas obserwowali i w końcu przekonali się do naszego modelu biznesowego. To przełożyło się na wzrost kursu. Natomiast w ostatnich kwartałach nasze wyniki się bardzo poprawiły i ten trend będzie utrzymywany.
-
Gość niepotwierdzony: Czy struktura przychodow bedzie sie zmieniac w tym i nastrpnym roku, np. w transpotcie intrmodalnym. Jak to wplynie na marze?
Grzegorz Misiąg: W tym roku nasza struktura przychodów na pewno się istotnie nie zmieni. Natomiast wartościowo liczymy na silny wzrost przychodów i zysków.
-
Lewaczek niepotwierdzony: Czy wypłacacie Państwo dywidendę? Jeśli nie, czy Spółka ma taki plan w najbliższych latach?
Grzegorz Misiąg: Na dzisiaj polityka dywidendowa nie jest uchwalona. Spółka bardzo dynamicznie się rozwija z tego powodu zasadne wydaje się pozostawienie gotówki w Spółce.
-
ss captain: Mam pytanie jak się pozycjonujecie na rynku transportu promowego czy nie uważacie że Polska posiadająca morze tylko z jednej strony jest za małym rynkiem a dla rozwoju spółki konieczne jest wyjście za granicę?
Grzegorz Misiąg: Już dzisiaj mamy klientów praktycznie we wszystkich państwach Unii Europejskiej. Z tego powodu nie jesteśmy ograniczeni terytorialnie.
-
Franciszek_Gawęda niepotwierdzony: Panie Grzegorzu, czy uważa Pan za słuszne obecne działania władz GPW, zmierzające do zaostrzenia kontroli na spółkami notowanymi na rynku Newconnect?
Grzegorz Misiąg: Uważam, że słuszne są restrykcje wobec spółek, które nie generują przychodów ani zysków, a tym samym psują wizerunek rynku NewConnect. Sam ten rynek jest pomocny dla małych przedsiębiorstw, a jak wiadomo to one stanowią o sile polskiej gospodarki.
-
Kupon niepotwierdzony: Zajmujecie się transportem. W co Polska powinna obecnie inwestować: w autostrady, czy np. koleje? Jakie są trendy światowe?
Grzegorz Misiąg: Należy inwestować we wszystkie gałęzie transportu. Polska ma wieloletnie zaległości w restrukturyzacji kolei, jak i w budowie autostrad.
-
sasky: Czy spółka myślała o dodatkowym premiowaniu akcjonariuszy, np. zniżki na wasze usługi dla osób posiadających akcje Uboat Line?
Grzegorz Misiąg: Skupiamy się na obsłudze firm transportowych. Jeżeli pojawi się jakiś poważny akcjonariusz z branży transportowej, to na pewno zastosujemy preferencyjne warunki współpracy :)
-
incoqnito niepotwierdzony: Jacy są wasi najwięksi konkurenci? Czy to firmy polskie, czy raczej międzynarodowe?
Grzegorz Misiąg: Nasi konkurenci to głównie firmy zagraniczne, ale są oni również naszymi partnerami, ponieważ prowadzimy handel wymienny na wybranych kierunkach.
-
moderator: Zostało 15 minut do końca spotkania, podczas których Goście postarają się odpowiedzieć na jak najwięcej pytań z oczekujących w kolejce.
-
Intercontinental niepotwierdzony: Co z wejściem na rynek turecki? Jak Pan ocenia ten rynek, jest to szansa dla Uboat'a?
Grzegorz Misiąg: Rynek turecki jest bardzo smacznym kąskiem dla naszej spółki. Wejście na ten rynek musi być jednak starannie przygotowane. W dalszym ciągu prowadzimy zaawansowane rozmowy z partnerem strategicznym pod kątem rynku tureckiego.
-
Intercontinental niepotwierdzony: Czy spółka jest już na tyle duża, aby być rentowna w każdym kwartale?
Grzegorz Misiąg: Plan finansowy na ten rok zakłada rentowność w każdym kwartale.
-
50657: Panie Prezesie, czy zamierza Pan utrzymać swój udział w spółce na dotychczasowym poziomie?
Grzegorz Misiąg: Uboat-Line ma przed sobą dużą perspektywę rozwoju. Na tym etapie i przy tej wycenie jest na pewno za wcześnie, aby w ogóle myśleć o zmniejszeniu udziału.
-
Gość niepotwierdzony: Czy Prezes takiej dużej firmy ma czas na realizacje jakiegoś hobby?
Grzegorz Misiąg: Moim hobby jest moja praca i jej poświęcam większość czasu. Do tego prowadzę życie rodzinne i wychowuję małe dzieci.
-
Grzegorz Misiąg: Dziękuję wszystkim za udział w ciekawej dyskusji. Jeżeli na jakieś pytanie nie zdążyliśmy udzielić odpowiedzi, to można je przesłać bezpośrednio do mnie na adres prezes@uboat.pl
-
moderator: Ja również dziękuję za liczny udział i ciekawą dyskusję. Zapraszamy na kolejne czaty w StockWatch.pl.