152 Dołączył: 2011-03-02 Wpisów: 3 436
Wysłane:
24 listopada 2015 23:49:47
przy kursie: 68,80 zł
Nie wiem jak trzeba być "nałykanym" aby 2-kę z 5-ką pomylić ..... chyba nic na oczy nie widzieli przy wpisywaniu. Często mówiłem znajomym nie pij w pracy .... Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (: a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)
|
|
0 Dołączył: 2014-11-22 Wpisów: 351
Wysłane:
25 listopada 2015 01:20:29
przy kursie: 68,80 zł
Czy ja się przesłyszałem, czy może Wy też słyszycie jak w tym wywiadzie Marek Ziemak mówi o Industrialu: Cytat:We are already working on an different project right now… SLOWLY STARTING. Slowly starting? WTF?! Ta gra miała mieć premierę w tym kwartale, a teraz okazuje się że projekt jest na etapie “slowly starting”? To nad czym oni pracowali przez ostatnie 18 miesięcy?
Edytowany: 25 listopada 2015 10:04
|
|
0 Dołączył: 2011-10-31 Wpisów: 65
Wysłane:
25 listopada 2015 07:02:43
przy kursie: 68,80 zł
O ile dobrze interpretuje jego słowa, to mówi, że gra nie została jeszcze zapowiedziana/ogłoszona (unannounced) więc z tego wychodzi, że to nie jest Industrial. No chyba, że w gamedevie oznacza to cos innego niz tylko zapowiedziec nazwe nowego tytulu
|
|
|
|
32 Dołączył: 2012-09-24 Wpisów: 590
Wysłane:
25 listopada 2015 09:54:43
przy kursie: 68,00 zł
rockq napisał(a):Czy ja się przesłyszałem, czy może Wy też słyszycie jak w tym wywiadzie Marek Ziemak mówi o Industrialu: https://youtu.be/aOMRL60vB5o?t=761Cytat:We are already working on an different project right now… SLOWLY STARTING. Slowly starting? WTF?! Ta gra miała mieć premierę w tym kwartale, a teraz okazuje się że projekt jest na etapie “slowly starting”? To nad czym oni pracowali przez ostatnie 18 miesięcy? Ciężko powiedzieć czy to akurat o Industrialu, bo o tej grze już wiadomo od dłuższego czasu i wspominano o tym ( nawet w zagranicznych mediach, przy okazji wywiadów z twórcami ) wielokrotnie.
|
|
12 Dołączył: 2009-11-14 Wpisów: 698
Wysłane:
25 listopada 2015 11:48:18
przy kursie: 68,00 zł
rockq napisał(a):Czy ja się przesłyszałem, czy może Wy też słyszycie jak w tym wywiadzie Marek Ziemak mówi o Industrialu: www.youtube.com/watch?v=aOMRL6...Cytat:We are already working on an different project right now… SLOWLY STARTING. Slowly starting? WTF?! Ta gra miała mieć premierę w tym kwartale, a teraz okazuje się że projekt jest na etapie “slowly starting”? To nad czym oni pracowali przez ostatnie 18 miesięcy? To jasne i oczywiste, że mówi o Industrialu. Prowadzący zapytał go o kolejne projekty po TWOM, a on opowiedział o JEDNYM projekcie nad którym obecnie pracują... gdyby chodziło o inny projekt niż Industrial to by znaczyło, że zaprzestali prace nad Industrialem. Czemu dziwi Cię to sformułowanie "slowly starting"? Przecież spółka ustami rzecznika informowała, że ruszą z pierwszymi zapowiedziami Industriala dopiero jak opadnie kurz po TWOM na konsole, czyli pewnie najwcześniej w marcu. To by znaczyło, że podobnie jak z TWOM, premiera może być w okolicach listopada 2016 r., o ile nie będzie kolejnej obsuwy. Biorąc pod uwagę, że to będzie gra Indie Premium, a nie AAA i aż co najmniej rok czasu do premiery, to sformułowanie "slowly starting" jest dla mnie w sam raz.
|
|
5 Dołączył: 2015-03-15 Wpisów: 279
Wysłane:
25 listopada 2015 14:31:28
przy kursie: 68,00 zł
@rockq To było pytanie czy pytanie retoryczne? Jeśli pytanie to jest forum inwestorskie, na którym przedstawiciel spółki chętnie odpowiada - szukaj tam odpowiedzi. Wygląda na to, że jednak zamiast pracować nad Industrialem to imprezowali cały rok i jedyne co udało im się zrobić to gra planszowa. Po za tym sprzedaż wersji na konsole zaczyna się rozkręcać, mamy 20% przecenę np. w Hiszpanii.
Edytowany: 25 listopada 2015 14:36
|
|
0 Dołączył: 2014-11-22 Wpisów: 351
Wysłane:
25 listopada 2015 15:29:41
przy kursie: 68,00 zł
lelo-pakero napisał(a):Czemu dziwi Cię to sformułowanie "slowly starting"? Przecież spółka ustami rzecznika informowała, że ruszą z pierwszymi zapowiedziami Industriala dopiero jak opadnie kurz po TWOM na konsole, czyli pewnie najwcześniej w marcu. To by znaczyło, że podobnie jak z TWOM, premiera może być w okolicach listopada 2016 r., o ile nie będzie kolejnej obsuwy. Biorąc pod uwagę, że to będzie gra Indie Premium, a nie AAA i aż co najmniej rok czasu do premiery, to sformułowanie "slowly starting" jest dla mnie w sam raz. No właśnie po tym sformułowaniu, i tekście „potrzebowaliśmy czasu by oczyścić umysły”, zacząłem się zastanawiać czy termin premiery w 2016 jest nadal realny? W tym roku już kilka razy dowiadywaliśmy się z wywiadów rzeczy o których spółka oficjalnie wspomniała dopiero kilka miesięcy później. Tak dowiedzieliśmy się że trailer Industriala będzie najwcześniej po wakacjach. Tak dowiedzieliśmy się że Industrial jednak nie w tym roku. Tak dowiedzieliśmy się że pierwsze informacje na temat Industriala dopiero na wiosnę 2016. A teraz, niemal pod koniec roku, jedna z kluczowych osób w firmie określiła obecną fazę prac nad Industrialem jako „slowly starting”. Pewnie, tradycyjnie, dopiero za kilka miesięcy oficjalnie dowiemy się od spółki co to oznacza i jakie będzie miało konsekwencje.
|
|
5 Dołączył: 2015-03-15 Wpisów: 279
Wysłane:
25 listopada 2015 15:47:22
przy kursie: 68,00 zł
rockq napisał(a): No właśnie po tym sformułowaniu, i tekście „potrzebowaliśmy czasu by oczyścić umysły”, zacząłem się zastanawiać czy termin premiery w 2016 jest nadal realny? W tym roku już kilka razy dowiadywaliśmy się z wywiadów rzeczy o których spółka oficjalnie wspomniała dopiero kilka miesięcy później. Tak dowiedzieliśmy się że trailer Industriala będzie najwcześniej po wakacjach. Tak dowiedzieliśmy się że Industrial jednak nie w tym roku. Tak dowiedzieliśmy się że pierwsze informacje na temat Industriala dopiero na wiosnę 2016. A teraz, niemal pod koniec roku, jedna z kluczowych osób w firmie określiła obecną fazę prac nad Industrialem jako „slowly starting”. Pewnie, tradycyjnie, dopiero za kilka miesięcy oficjalnie dowiemy się od spółki co to oznacza i jakie będzie miało konsekwencje.
Nie zastanawiaj się, tylko zapytaj wprost na forum. Ciekawostka wersja planszowa będzie oferowała tryb multiplayer  kliknij, aby powiększyć
Edytowany: 25 listopada 2015 15:55
|
|
0 Dołączył: 2010-11-10 Wpisów: 808
Wysłane:
25 listopada 2015 16:50:47
przy kursie: 68,00 zł
Wyprowadźcie mnie z błędu, jeśli się mylę, ale co Marek Ziemak ma wspólnego z industrialem? Czy jego rolą w 11B nie jest nadzorowanie projektów w ramach 11B lanuchpad?
|
|
5 Dołączył: 2015-03-15 Wpisów: 279
Wysłane:
25 listopada 2015 17:15:46
przy kursie: 68,00 zł
Launchpad wydaje również gry 11b czyli "wewnętrzne tytuły".
|
|
|
|
0 Dołączył: 2010-11-10 Wpisów: 808
Wysłane:
25 listopada 2015 17:23:38
przy kursie: 68,00 zł
Czym się zajmuje launchpad to wiem, czy nie jest tak, że mówiąc "slowly starting" pan Ziemak odnosi się raczej do projektów w ramach 11B launchpad?
|
|
0 Dołączył: 2014-11-22 Wpisów: 351
Wysłane:
25 listopada 2015 17:31:47
przy kursie: 68,00 zł
Wyraźnie mówi o następnej grze 11 Bit, bo o to pytał dziennikarz.
|
|
5 Dołączył: 2015-10-02 Wpisów: 89
Wysłane:
25 listopada 2015 17:56:57
przy kursie: 68,00 zł
Forum inwestorskie z września: "Admin Site Admin
Dołączył(a): Pn mar 31, 2014 3:28 pm Posty: 300 Post Re: Nowa gra - "Industrial" Dzień dobry W naszej branży ciężko jest jednoznacznie stwierdzić, czy produkcja gry jest zrealizowana w 35 proc. czy w 38 proc. To daleko bardziej złożony przedsięwzięcie, które ponadto cały czas ewoluuje (chodzi np. o rozbudowę wątków, które wcześniej wydawały się poboczne, itp.). Czasami część grafik ląduje w koszu (bo jest za słaba) i trzeba je tworzyć od nowa. Na pewno można powiedzieć, że produkcja Industriala jest daleko zaawansowana i angażuje większość naszego zespołu. Tak musi być :) skoro premiera tytułu planowana jest na 2016 r. Pozdrawiamy.
Pt wrz 04, 2015 1:48 pm" trochę nie pasuje do "slowly starting"?
|
|
5 Dołączył: 2015-03-15 Wpisów: 279
Wysłane:
25 listopada 2015 20:07:08
przy kursie: 68,00 zł
Wiem, że rockq doszukuje się drugiego dna w wywiadzie Marka, ale czy nie jest ważniejszym dzisiejsza informacja? Może się to wydawać mało istotne ale wystarczy zobaczyć ilość i jakie komentarze pojawiły się na FB pod tą informacją. Zainteresowanie jest o wiele większe niż wersją mobilną czy konsolami. I to jest budujące zwłaszcza w obliczu informacji, że spółkę to będzie nic kosztowało bo wszystkie koszty produkcji pokryje druga strona. Udzielenie licencji i partycypacja w zyskach to "darmowy kupon" od tego co się stworzyło. Będzie też efekt synergii w postaci reklamy gry komputerowej. Oczywiście dużo zależy od wykonania, ale z podanych informacji wynika, że tworzyć ją będą ludzie bardzo doświadczenia oraz, że grze towarzyszyć będzie wspomagająca aplikacja. Myślę, że koncept gry już powstał i już niedługo możemy spodziewać się więcej informacji na ten temat.
|
|
0 Dołączył: 2015-06-06 Wpisów: 650
Wysłane:
25 listopada 2015 22:58:11
przy kursie: 68,00 zł
rockq napisał(a):Cytat:We are already working on an different project right now… SLOWLY STARTING. Slowly starting? WTF?! Ta gra miała mieć premierę w tym kwartale, a teraz okazuje się że projekt jest na etapie “slowly starting”? To nad czym oni pracowali przez ostatnie 18 miesięcy? Nie potrzebnie się przejmujesz. Z forum 11 bit od admina: Dzień dobry Staramy się pogodzić oczekiwania inwestorów/akcjonariuszy i graczy komputerowych, dla których tworzymy nasze gry. Niestety, są to dwa zupełnie różne światy. Inwestorzy chcieliby znać szczegóły wszystkich projektów, nad którymi pracujemy, z maksymalnym wyprzedzeniem żeby móc dyskontować je w wycenie akcji. Proszę jednak nie zapominać, że gry komputerowe to produkt "mediowy", którego sprzedaż wymaga dużej oprawy marketingowo-promocyjnej. Bardzo dobra kampania PR ma wyraźne przełożenie na sprzedaż produktu (gry). Przygotowujemy się do tego bardzo starannie. W przypadku TWoM podobna strategia, czyli ukrywanie produktu (pierwsze trailery trafiły do sieci wiosną a gra zadebiutowała jesienią 2014 r.) dała doskonały rezultat. Odsłaniając zbyt wcześnie karty w przypadku Industriala "spalilibyśmy" temat a podtrzymywanie zainteresowania grą/produktem przez wiele kwartałów przed premierą jest bardzo trudne i przede wszystkim kosztowne. Dlatego w przypadku Industriala, podobnie jak w przypadku TWoM, kampania będzie krótka ale za to intensywna. Pozdrawiamy
|
|
152 Dołączył: 2011-03-02 Wpisów: 3 436
Wysłane:
25 listopada 2015 23:00:22
przy kursie: 68,00 zł
mrJackson napisał(a):rockq napisał(a): No właśnie po tym sformułowaniu, i tekście „potrzebowaliśmy czasu by oczyścić umysły”, zacząłem się zastanawiać czy termin premiery w 2016 jest nadal realny? W tym roku już kilka razy dowiadywaliśmy się z wywiadów rzeczy o których spółka oficjalnie wspomniała dopiero kilka miesięcy później. Tak dowiedzieliśmy się że trailer Industriala będzie najwcześniej po wakacjach. Tak dowiedzieliśmy się że Industrial jednak nie w tym roku. Tak dowiedzieliśmy się że pierwsze informacje na temat Industriala dopiero na wiosnę 2016. A teraz, niemal pod koniec roku, jedna z kluczowych osób w firmie określiła obecną fazę prac nad Industrialem jako „slowly starting”. Pewnie, tradycyjnie, dopiero za kilka miesięcy oficjalnie dowiemy się od spółki co to oznacza i jakie będzie miało konsekwencje.
Nie zastanawiaj się, tylko zapytaj wprost na forum. Tylko nasz forumowy sceptyk nie jest zainteresowany dyskusjami ze spółką bo nie spodziewa się potwierdzenia swoich przypuszczeń. Woli sam tworzyć rzeczywistość równoległą. Chyba dla nikogo nie jest to tajemnicą. Chyba nie sądzisz, że nie zna forum spółki. Ale po co tam pisać gdy tu jest większa "czytalność" ja już dawno przywykłem do tego trolowania - "taki mamy klimat" forumowy. Przywyknij do tego ..... a spółka się nie przejmuje trolowaniem i robi swoje. Nie wiem jak część nie potrafi zrozumieć, że cykl produkcyjny większej gry trwa 2-3 lata - więc przesunięcie gry 6, 9 czy 12 miesięcy z solidnym zwiększeniem przychodów z gry chyba nie jest złym posunięciem. Może proponuję zainteresować się jak długo trwa cykl produkcyjny w takim CDR. Faktem jest, że tam produkują gry o większej skali ale mają kilka razy więcej pracowników ale i wielokrotnie większe koszty. Spółka istnieje także dużo dłużej nić 11bit i za te kilka lat też może będzie tworzyć gry przynoszące przychody o podobnej skali. Dla CDR przeskok z W2 na W3 zajęło kilka lat (około 4) więc należy spokojnie poczekać a nie skazywać zawczasu spółkę na porażkę. Spółka rzowija się co widać wbrew zgrzytaniu zębów - i nic się w najbliższym czasie nie zmieni. A na pewno nie zmieni paru gości na forum. A tak wracając do meritum to jak powszechnie wiadomo spółka w przyszłym roku zamierza wydać 4 gry - może rockq o tym zapomniał lub nie wiedział - więc trudno nie zdziwić się, że uważa, że to chodzi o Industriala. Może chodzić o dowolną grę. Z tego co było prezentowane rok temu spółka mówiła o produkcji 2 dużych tytułów więc moim zdaniem chodzi to ten inny nieznany jeszcze tytuł. Sądzę, że informacje o nim zostaną podane po nowym roku. Już kilka miesięcy temu były pierwsze przecieki w wypowiedziach spółki. Nie została gra jeszcze oficjalnie zaprezentowana moim zdaniem dlatego, że zostanie wydana prawdopodobnie na przełomie lub w 2017 roku jakieś 6-12 miesięcy po Industrialu. Z wcześniejszych wypowiedzi mówiło się o wydaniu jej w 2016 roku ale w związku z powiększeniem Industriala gra czasowo trafiła do "zamrażarki" pomimo rozpoczętych prac nad nią. Było to związane z tym, że nie było wtedy jeszcze rozeznania jaki może mieć potencjał sprzedażowy a spółka nie ma na tyle doświadczonych kadr aby prowadzić jednoczesną produkcję dużych tytułów. Stąd mam powody sądzić, że po zamknięciu prac nad TWOM (styczeń-luty) kilka osób z TWOM będzie kontynuować prace nad tamtym tytułem, który faktycznie jest na wczesnym etapie. Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (: a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)
Edytowany: 25 listopada 2015 23:17
|
|
0 Dołączył: 2015-06-06 Wpisów: 650
Wysłane:
25 listopada 2015 23:18:55
przy kursie: 68,00 zł
@baks tylko, zauważ jak CDR zaczynał W1 robił 5 lat, wydał 10 mln $, zarobił 3 mln PLN na czysto a skala projektu też była mniejsza na ok 20-30 godzin grania.A gdzie jest CDR teraz? Czas to też ciekawa sprawa o czym często inwestorzy zapominają, chcąc zarabiać tu i teraz, bo jak mówi dziadek z omaha: czas jest przyjacielem świetnych spółek, a wrogiem tych marnych. Jak widać i dla CDR i dla 11 bit czas był przyjacielem , to też o czymś świadczy w kontekście tych słów nie byle jakiego gościa, czy w przyszłości również będzie, ja sądzę że tak, ale tu mogę nie być obiektywny bo posiadam akcje 11bit.
Każdy sam musi ocenić stopień ryzyka inwestycyjnego i szanse na zarobek.
|
|
45 Dołączył: 2015-01-03 Wpisów: 859
Wysłane:
26 listopada 2015 00:47:03
przy kursie: 68,00 zł
@Baks Dostrzegasz różnicę między pytaniami: - "nad jaką grą teraz pracujecie?" - "jaką grę planujecie w najbliższym czasie wydać?" Jest taki dowcip z brodą o rowerach na placu czerwonym. Dlatego lepiej podawać komunikaty o tym, że prace trwają zgodnie z harmonogramem, rotacja pracowników jest standardowa, że wyliczenia serwisów internetowych odnośnie sprzedaży mobilnej należy traktować z rezerwą, że komunikaty prasowe o sprzedaży na smartfony (na podstawie wyliczeń serwisów internetowych przecież) są bardziej optymistyczne niż dla tabletów itd. Inwestor słyszy co chce  , śpi dobrze  , myśleć nie musi Czy to nie było tak, że pierwotnym projektantem Industriala był Maciej Szcześnik ?
|
|
0 Dołączył: 2014-12-23 Wpisów: 652
Wysłane:
26 listopada 2015 09:28:40
przy kursie: 67,50 zł
To pełna prawda. Mając akcje 11Bit śpię spokojnie, sen spędzają mi bardziej obawy o akcje Kghm które również posiadam. Firma robi wszystko aby się rozwijać, a że wyciskają kasę z Twom ile wlezie to chyba zaleta a nie wada. A takie szukanie dziury na siłę przy tak małej płynności jest typową nagonką na spadki.
|
|
45 Dołączył: 2015-01-03 Wpisów: 859
Wysłane:
26 listopada 2015 10:00:52
przy kursie: 67,50 zł
rekinek napisał(a):Firma robi wszystko aby się rozwijać, a że wyciskają kasę z Twom ile wlezie to chyba zaleta a nie wada to co piszesz, wskazuje na to, że to forum czytasz pobieżnie a nie dokładnie. Oczywiście wg zapowiedzi spółki gdyby wersje mobilne sprzedawały się tak samo jak wersja PC miałbyś rację, ale tak nie jest. Przy takiej kapitalizacji prace nad wersjami mobilnymi były stratą czasu, bo wygląda na to, że zablokowały pracę na Industrialem, który przynajmniej ma szansę przynieść przychody na poziomie TWOM z wersji PC. rekinek napisał(a):A takie szukanie dziury na siłę przy tak małej płynności jest typową nagonką na spadki. Tak tak oczywiście, bo instytucje finansowe tylko czekają aż ktoś nasmaruje "czarny" scenariusz na stockwatchu żeby sprzedać akcje. Przypomnę Ci, że to tu na forum padały wątpliwości co do zapowiadanych możliwości sprzedaży TWOM na mobilne (jak się okazało bardzo słuszne), przypomnę Ci też, że pojawiła się wycena zakładająca pojawienie się industriala na początku roku 2016 a nie na końcu lub jeszcze później. Co oznacza, że ten termin ma znaczenie dla instytucji a pośrednio też pojedynczych inwestorów. Dlatego pytanie które zadał Piotrch wydaje się być kluczowe, czy Pan Ziemak bezpośrednio czy pośrednio kontroluje stan prac nad industrialem, sam osobiście wątpię żeby spółka udzieliła odpowiedzi, można tylko "wyszperać" w luźnych wywiadach lub "posiedzieć" w odpowiednim pubie.
Edytowany: 26 listopada 2015 10:03
|
|
Czy na pewno chcesz przesłać zgłoszenie do moderatora?
Poniżej potwierdź lub anuluj swój wybór.