nhshqbzg
PARTNER SERWISU

Smyk idzie na GPW. W IPO oferuje akcje po 13 zł za sztukę

Omawiane walory:

Grupa Smyk opublikowała prospekt i rozpoczyna pierwszą publiczną ofertę akcji. Celem emisji jest pozyskanie ok. 150 mln zł na spłatę zadłużenia i dalszy rozwój. Jeśli harmonogram zostanie utrzymany, debiut na warszawskiej giełdzie nastąpi w listopadzie.

Smyk, idzie, na, GPW, IPO, oferuje, akcje, po, 13, zł, za, sztukę

Smyk idzie na GPW. W IPO oferuje akcje po 13 zł za sztukę. Fot. spółka

Smyk rusza z ofertą publiczną

Smyk Holding, właściciel znanej sieci sklepów z artykułami dla dzieci, ogłosił rozpoczęcie pierwszej publicznej oferty akcji. Oferta obejmuje do 13,64 mln nowych akcji oraz do 18,41 mln akcji istniejących sprzedawanych przez AMC V Gandalf SA, obecnego właściciela spółki. Cena maksymalna ustalona została na poziomie 13 zł za akcję.

– Publikacja prospektu oraz rozpoczęcie publicznej oferty akcji to kolejny krok przybliżający Grupę Smyk do debiutu na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. (…) Cieszymy się, że wkrótce będziemy mogli zaprezentować potencjalnym inwestorom nasz model biznesowy, dotychczasowe dokonania oraz plany dalszego rozwoju – komentuje Michał Grom, prezes zarządu Smyk.

Zapisy na akcje dla inwestorów indywidualnych potrwają od 23 do 29 października, a ostateczna cena zostanie ustalona po zakończeniu procesu budowy księgi popytu wśród inwestorów instytucjonalnych – około 30 października. Spółka planuje debiut na GPW około 7 listopada.

Struktura oferty i cele emisji grupy Smyk

Smyk i akcjonariusz sprzedający zakładają, że nowa emisja przyniesie spółce ok. 150 mln zł brutto. Środki te zostaną przeznaczone na częściową spłatę kredytów oraz finansowanie dalszej ekspansji w kraju i za granicą. Po ofercie łączny udział akcji oferowanych ma stanowić ok. 45 proc. kapitału zakładowego spółki po rejestracji nowych akcji i emisji w ramach programu motywacyjnego.

– Spodziewamy się wzrostu przychodów Grupy Smyk na poziomie od niskich do średnich kilku procent w krótkim okresie oraz na poziomie wysokich kilku procent w średnim okresie. (…) Jako zarząd zamierzamy rekomendować wypłatę dywidendy począwszy od zysku za 2026 rok – zapowiada Michał Grom, prezes Smyk.

Smyk oraz główny akcjonariusz zobowiązali się do niesprzedawania akcji przez 360 dni od daty debiutu, a dodatkowe ograniczenia w zakresie zbywania akcji uprzywilejowanych mają obowiązywać nawet do czterech lat.

Lider rynku z ambicjami regionalnymi

Grupa Smyk jest jednym z największych w Polsce sprzedawców produktów dla dzieci. Spółka prowadzi 253 sklepy w Polsce i 35 w Rumunii, a także sprzedaje produkty w 20 krajach przez sieć partnerską. W sierpniu 2025 r. otwarto pierwszy sklep własny w Słowacji, a w 2026 roku planowane są otwarcia w Czechach i Bułgarii.

Model działalności Grupy opiera się na połączeniu sprzedaży stacjonarnej i internetowej (omnichannel). Klienci mogą korzystać zarówno ze sklepów, jak i aplikacji mobilnej oraz sklepu online. W 2024 roku łódzkie centrum dystrybucyjne obsłużyło 4,5 mln zamówień internetowych.

Smyk w ostatnich latach: Wzrost przychodów i rentowności

W 2024 roku przychody Grupy Smyk sięgnęły ok. 2,25 mld zł, co oznacza wzrost o 6 proc. r/r. Zysk operacyjny wyniósł 118,9 mln zł (+91 proc. r/r), a skorygowana EBITDA 301,7 mln zł (+18 proc. r/r). W pierwszym półroczu 2025 roku spółka odnotowała 985,1 mln zł przychodów (+0,5 proc. r/r) i 15 mln zł zysku operacyjnego (wobec straty rok wcześniej). Skorygowana EBITDA wzrosła o 26,9 proc. r/r do 105,3 mln zł.

Spółka deklaruje, że dzięki pozyskanym środkom obniży wskaźnik zadłużenia netto do skorygowanej EBITDA do poziomu 1,6x, co przełoży się na niższe koszty finansowe i większą elastyczność inwestycyjną.

Strategia Smyka: Rozwój omnichannel i ekspansja zagraniczna

Strategia Smyk zakłada dalszy wzrost sprzedaży w modelu wielokanałowym, rozbudowę sieci w Polsce i Rumunii oraz wejście na nowe rynki w regionie. Do końca 2026 roku spółka planuje otworzyć ponad 35 nowych sklepów, z czego część w Europie Środkowo-Wschodniej.

Nową grupą docelową mają stać się starsze nastolatki i młodzi dorośli – we wrześniu 2025 r. spółka wprowadziła własną markę odzieżową NOWEAR. Smyk kontynuuje również rozwój marek COOL CLUB, SMIKI i KAYOKKI, które stanowią ważny element przewagi konkurencyjnej.

– Z każdym nowym krajem, do którego wchodzimy, rośnie liczba naszych potencjalnych klientów. Sprawdzony na polskim rynku model działalności z powodzeniem wdrożyliśmy w Rumunii i rozszerzamy na kolejne rynki regionu – podkreśla Michał Grom, prezes zarządu Smyk.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat
  • Smyk zapowiada IPO na GPW

    Grupa SMYK ogłosiła zamiar przeprowadzenia pierwszej publicznej oferty akcji i debiutu na GPW w Warszawie. Oferta obejmie emisję nowych akcji oraz sprzedaż części istniejących, a wpływy – szacowane na ok. 150 mln zł – mają wzmocnić finanse i przyspieszyć ekspansję w Europie Środkowo-Wschodniej.




Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat