| | | | | | | | | | | |
| KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO | |
| | | | | | | | | | | | |
|
| | Raport bieżący nr | 11 | / | 2025 | |
| |
| | | | | | | | | | | | |
| Data sporządzenia: | 2025-03-20 | | | | | | | | | |
| Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | | | |
| TRAKCJA S.A. | |
| | | | | | | | | | |
| Temat | | | | | | | | | | |
| Informacja o zawarciu istotnej umowy przez konsorcjum z udziałem Trakcja S.A. | |
| Podstawa prawna | | | | | | | | |
| Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne.
| |
| | | | | | | | | | | | |
| Treść raportu: | | | | | | | | | |
| Zarząd Spółki Trakcja S.A. ( Spółka , Emitent ) informuje, że w dniu dzisiejszym zawarta została umowa, której stronami są konsorcjum firm, tj.: Trakcja S.A. [jako Lider Konsorcjum], DB Projekt Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie [jako Partner Konsorcjum] łącznie występującymi jako Wykonawca i PKP Intercity S.A. [ Zamawiający ] na wykonanie w systemie zaprojektuj i zbuduj budowy nowej lokomotywowni z urządzeniami i towarzyszącą infrastrukturą na terenie bocznicy kolejowej Warszawa-Grochów [ Umowa ].
Przedmiot Umowy realizowany będzie z podziałem na 2 Etapy:
1) I ETAP opracowanie dokumentacji projektowej dot. budowy nowej lokomotywowni wraz z urządzeniami i infrastrukturą towarzyszącą oraz budowa stanowiska do mycia taboru
i przebudowy budynku wraz z uzyskaniem wymaganych prawem ostatecznych decyzji administracyjnych,
2) II ETAP - wybudowanie nowej lokomotywowni wraz z urządzeniami i infrastrukturą towarzyszącą oraz budowa stanowiska do mycia taboru i przebudowa budynku wraz z przeszkoleniem personelu Zamawiającego oraz uzyskaniem ostatecznego pozwolenia na użytkowanie.
Zawarcie niniejszej Umowy jest następstwem wyboru oferty Wykonawcy jako najkorzystniejszej oferty złożonej w przetargu nieograniczonym.
Całkowite wynagrodzenie Wykonawcy z tytułu wykonania przedmiotu umowy wynosi 145 691 586,88 zł netto.
Prace wynikające z Umowy mają być zrealizowane w następujących terminach:
1) I ETAP w terminie do 8,5 miesiąca od dnia zawarcia Umowy,
2) II ETAP w terminie do 18 miesięcy od dnia uzyskania ostatecznego pozwolenia na budowę, przy czym dwa zadania: przebudowa urządzeń sterowania ruchem kolejowym na terenie bocznicy Warszawa-Grochów oraz budowa stanowiska do diagnostyki taboru kolejowego, zostaną wykonane do dnia 31.10.2026 r.
Zgodnie z umową konsorcjum łączącą Partnera Konsorcjum i Lidera Konsorcjum, zakładany udział Trakcja S.A. w realizacji Umowy w całym jej zakresie wynosi 50%, przy czym ostateczny podział zostanie ustalony w umowie wykonawczej, która zostanie zawarta pomiędzy członkami Konsorcjum.
Limit kar umownych, jakich Zamawiający może żądać od Wykonawcy ze wszystkich tytułów przewidzianych w Umowie wynosi 30 % wynagrodzenia netto.
Umowa przewiduje możliwość waloryzacji wynagrodzenia o kwartalny wskaźnik cen produkcji budowlano-montażowej ogłaszany w komunikacie Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego.
Pozostałe warunki Umowy nie odbiegają od warunków powszechnie stosowanych dla tego typu umów.
Zarząd Emitenta podjął decyzję o publikacji niniejszej informacji, gdyż realizacja ww. projektu stanowi znaczący udział w portfelu zamówień realizowanych przez Spółkę oraz ma wpływ na utrzymanie bieżących i zwiększenie przyszłych przychodów i wyników Spółki.
Podstawa prawna:
Art. 17 MAR
| |
| | | | | | | | | | | | |
| | | | | |
| PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ | |
| Data | Imię i Nazwisko | Stanowisko/Funkcja | Podpis | |
| 2025-03-20 | Andrzej Kozera | Członek Zarządu | | |
| 2025-03-20 | Tomasz Wardak | Członek Zarządu | | |
| | | | | |