| | | | | | | | | | | |
| KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO | |
| | | | | | | | | | | | |
|
| | Raport bieżący nr | 27 | / | 2025 | |
| |
| | | | | | | | | | | | |
| Data sporządzenia: | 2025-07-15 | | | | | | | | | |
| Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | | | |
| MO-BRUK S.A. | |
| | | | | | | | | | |
| Temat | | | | | | | | | | |
| Otrzymanie pisma od Marszałka Województwa Dolnośląskiego oraz zwrot oprocentowania nadpłaty dotyczącej decyzji za składowanie odpadów za rok 2017
| |
| Podstawa prawna | | | | | | | | |
| Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne.
| |
| | | | | | | | | | | | |
| Treść raportu: | | | | | | | | | |
| Zarząd Spółki działającej pod firmą Mo-BRUK Spółka Akcyjna z siedzibą w Niecwi ( Emitent , Spółka ) zawiadamia niniejszym, że Spółka w dniu 15 lipca 2025 r. otrzymała doręczone elektronicznie pismo z dnia 14 lipca 2025 r. w sprawie zwrotu oprocentowania nadpłaty z tytułu uiszczenia kwoty 24.559.926,97 PLN tytułem wyegzekwowanych w toku postępowania egzekucyjnego kwot stanowiących różnicę pomiędzy opłatą należną a wynikającą z wykazu za składowanie odpadów w 2017 r. na składowisku odpadów innych niż niebezpieczne i obojętne, z wydzieloną kwaterą do składowania odpadów niebezpiecznych zawierających azbest, przy ul. Górniczej 1 w Wałbrzychu, w wysokości 19.044,933,00 PLN.
Jednocześnie Marszałek Województwa Dolnośląskiego dokonał na rzecz Emitenta przelewu kwoty 4.986.789,00 PLN tytułem odsetek od pobranej od Spółki kwoty 24.559.926,97 PLN, która stanowiła nadpłatę w związku z konsekwencjami wyroku Naczelnego Sądu Administracyjnego z dnia 1 lipca 2025 r. (sygn. III OSK 1931/24), o którym Emitent informował w Raporcie bieżącym nr 25/2025 z dnia 1 lipca 2025 r.
W ww. piśmie Marszałek Województwa Dolnośląskiego wskazał, że:
Z opinii prawnej przygotowanej przez Radcę Prawnego UMWD wynika, że uchylenie decyzji SKO będącej podstawą wystawienia tytułu wykonawczego stanowi podstawę umorzenia postępowania egzekucyjnego zgodnie z art. 59 § 1 pkt 1 u.p.e.a., ponieważ uchylenie decyzji prowadzi do wygaśnięcia obowiązku, a w konsekwencji do umorzenia postępowania egzekucyjnego, gdyż przestaje istnieć podstawa do wystawienia tytułu wykonawczego, a tym samym postępowanie egzekucyjne staje się bezprzedmiotowe.
Umorzenie postępowania egzekucyjnego, z uwagi na uchylenie decyzji będącej podstawą wystawienia tytułu wykonawczego i uchylenie czynności egzekucyjnych prowadzi również do unicestwienia wszelkich materialnoprawnych skutków podjętych czynności egzekucyjnych, w tym skutku w postaci przerwania biegu terminu przedawnienia na podstawie art. 70 § 4 O.p. (por. uchwała 7 sędziów NSA z 26 lutego 2018 r. sygn. akt I FPS 5/17).
Uchylenie decyzji SKO z 7 listopada 2023 r znak: SKO 4135/5/21/23 bez jednoczesnego uchylenia decyzji wydanej z upoważnienia Marszałka 2 listopada 2021 r. znak: DOW-S.I.7253.50.2021.AH powinno bowiem skutkować ponownym rozpoznaniem odwołania od decyzji organu I instancji, jednakże nie będzie to już możliwe z uwagi na upływ 31 grudnia 2023 r. terminu przedawnienia opłaty.
Wierzyciel jest w takim razie zobowiązany do zwrócenia się do organu egzekucyjnego o wydanie postanowienia w sprawie umorzenia postępowania egzekucyjnego, które zawierać będzie obligatoryjnie informację o uchyleniu czynności egzekucyjnych, w tym dokonanych zajęć i wpłat (art. 59 § 4 i 60 § 1 w zw. z art. 34a u.p.e.a.).
| |
| | | | | | | | | | | | |
| | | | | |
| PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ | |
| Data | Imię i Nazwisko | Stanowisko/Funkcja | Podpis | |
| 2025-07-15 | Henryk Siodmok | Prezes Zarządu | | |
| | | | | |