| | | | | | | | | | | |
| KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO | |
| | | | | | | | | | | | |
|
| | Raport bieżący nr | 5 | / | 2025 | |
| |
| | | | | | | | | | | | |
| Data sporządzenia: | 2025-05-14 | | | | | | | | | |
| Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | | | |
| Robs Group Logistic SA | |
| | | | | | | | | | |
| Temat | | | | | | | | | | |
| Informacja Zarządu dotycząca bieżącej płynności | |
| Podstawa prawna | | | | | | | | |
| Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne.
| |
| | | | | | | | | | | | |
| Treść raportu: | | | | | | | | | |
| Zarząd Robs Group Logistic S.A. z siedzibą w Gdańsku informuje, o pogorszeniu sytuacji w zakresie bieżącej płynności Spółki, w tym możliwości bieżącego regulowania zobowiązań.
W kwietniu br. Spółka zanotowała niższy od średniej poziom fakturowania przychodów ze sprzedaży, tj. około 1,6 mln zł (średnia miesięczna przychodów ze sprzedaży w 2024 roku to 2,4 mln zł), co przełożyło się na powstanie opóźnień w spłacie zobowiązań, głównie z tytułu posiadanych leasingów oraz regulowania faktur kontrahentów dotyczących zakupu materiałów do produkcji.
Bezpośrednią przyczyną tego stanu i zachwiania bieżącej płynności jest w opinii Zarządu obecny brak możliwości otrzymywania i fakturowania nowych projektów i zleceń Zarząd Spółki. Zarząd obecnie otrzymuje informacje o utracie zaufania do Spółki ze strony dotychczasowych zleceniodawców, co z kolei jest konsekwencją poważnego błędu pracowników i sytuacji w której po montażu hamulców paletowych monterzy Spółki źle wykonali swoje obowiązki i doprowadzili do zanieczyszczenia produktów żywnościowych przez wiórki metalowe u jednego z Klientów. W związku z poważnym naruszeniem obowiązków pracowniczych przez osoby realizujące w imieniu przedsiębiorstwa usługę montażu regałów prowadzone są wraz z zewnętrzną Kancelarią Prawną działania w celu ustalenia odpowiedzialności tych pracowników i podjęcia działań przewidzianych Kodeksem Pracy.
Zarząd Spółki na bieżąco prowadził i prowadzi monitoring sytuacji płatniczej oraz wiekowania zobowiązań, jednak obecnie z uwagi na utratę zleceń i piętrzące się zatory płatnicze zobowiązany jest podjąć działania w celu rzetelnego przedstawienia sytuacji finansowej Spółki, a także podjęcia czynności wynikających ze stosownych przepisów prawa.
Zarząd Emitenta zdecydował o publikacji powyższej informacji z uwagi na potencjalnie istotny jej wpływ na ocenę sytuacji finansowej, gospodarczej i majątkowej Emitenta oraz perspektywy rozwoju Spółki w przyszłości.
| |
| | | | | | | | | | | | |
| | | | | |
| PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ | |
| Data | Imię i Nazwisko | Stanowisko/Funkcja | Podpis | |
| 2025-05-14 | Robert Dąbrowski | Prezes Zarządu | | |
| | | | | |