
Tąpnięcie na kursie Robs Group Logistic po informacji o problemach z płynnością
Problemy z płynnością przez… wiórki metalowe u jednego z klientów
W opublikowanym 14 maja komunikacie zarząd spółki poinformował o znaczącym pogorszeniu sytuacji finansowej. Jak podała spółka, w kwietniu przychody ze sprzedaży wyniosły około 1,6 mln zł, podczas gdy średnia miesięczna w 2024 roku to 2,4 mln zł. Spadek przychodów przełożył się na opóźnienia w regulowaniu zobowiązań, głównie z tytułu leasingów oraz faktur kontrahentów.
– Zarząd Robs Group Logistic S.A. z siedzibą w Gdańsku informuje, o pogorszeniu sytuacji w zakresie bieżącej płynności Spółki, w tym możliwości bieżącego regulowania zobowiązań – czytamy w komunikacie.
Bezpośrednią przyczyną pogorszenia płynności jest brak nowych zleceń, wynikający z utraty zaufania klientów po incydencie związanym z zanieczyszczeniem produktów żywnościowych przez wiórki metalowe, spowodowanym błędem pracowników spółki.
– Zarząd obecnie otrzymuje informacje o utracie zaufania do spółki ze strony dotychczasowych zleceniodawców, co z kolei jest konsekwencją poważnego błędu pracowników i sytuacji w której po montażu hamulców paletowych monterzy spółki źle wykonali swoje obowiązki i doprowadzili do zanieczyszczenia produktów żywnościowych przez wiórki metalowe u jednego z klientów. – tłumaczy spółka.
– W związku z poważnym naruszeniem obowiązków pracowniczych przez osoby realizujące w imieniu przedsiębiorstwa usługę montażu regałów prowadzone są wraz z zewnętrzną Kancelarią Prawną działania w celu ustalenia odpowiedzialności tych pracowników i podjęcia działań przewidzianych Kodeksem Pracy – dodano.
Reakcja rynku i zawieszenie handlu
Po publikacji komunikatu kurs akcji Robs Group Logistic spadł o 20 proc. do 0,88 zł, co skłoniło GPW do zawieszenia handlu walorami spółki. TKO wskazuje na dalszą przecenę, sięgającą ponad 60 proc.
Spółka zapowiedziała podjęcie działań mających na celu rzetelne przedstawienie sytuacji finansowej oraz podjęcie czynności wynikających z przepisów prawa.
– Zarząd spółki na bieżąco prowadził i prowadzi monitoring sytuacji płatniczej oraz wiekowania zobowiązań, jednak obecnie z uwagi na utratę zleceń i piętrzące się zatory płatnicze zobowiązany jest podjąć działania w celu rzetelnego przedstawienia sytuacji finansowej spółki, a także podjęcia czynności wynikających ze stosownych przepisów prawa – dodano.
Zgodnie z harmonogramem, w czwartek (15 maja) spółka ma opublikować raport za I kwartał 2025.
Plany sprzedaży aktywów
W marcu 2025 roku zarząd Robs Group Logistic podjął uchwałę o sprzedaży aktywów trwałych, w tym obecnej siedziby w Gdańsku. Wartość bilansowa nieruchomości wynosiła 11,4 mln zł, a zadłużenie z tytułu kredytu inwestycyjnego 8 mln zł. Spółka planowała przeznaczyć środki ze sprzedaży na rozwój działalności operacyjnej i inwestycje w obszarze logistyki i nieruchomości magazynowych.
Obecna sytuacja finansowa może wpłynąć na realizację tych planów oraz dalsze funkcjonowanie spółki na rynku.
Robs Group Logistic od kilkunastu lat świadczy kompleksowe usługi montażu, demontażu, przebudowy i serwisu regałów dla magazynów wysokiego składowania. Firma obsługuje największe podmioty z sektora oraz handlowe i logistyczne na świecie.