| | | | | | | | | | | |
| KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO | |
| | | | | | | | | | | |
|
| | | Raport bieżący nr | 2 | / | 2025 | | | |
| | | | | | | | | | | |
| Data sporządzenia: | 2025-02-21 | | | | | | | | |
| | | | | | | | | |
| Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | |
| SONEL S.A. | |
| | | | | | | | | | |
| Temat | | | | | | | | | | |
| Zatwierdzenie przez Radę Nadzorczą SONEL S.A. Strategii SONEL S.A. na lata 2025 - 2027 | |
| Podstawa prawna | | | | | | | |
| Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne.
| |
| | | | | | | | | | | |
| Treść raportu: | | | | | | | | | |
| Zarząd SONEL S.A. z siedzibą w Świdnicy ( Spółka ) informuje, że w dniu 20 lutego 2025 r. Rada Nadzorcza Spółki zatwierdziła dokument Strategii SONEL S.A. na lata 2025-2027. Dokument Strategii stanowi załącznik do niniejszego raportu bieżącego.
Zgodnie z założeniami Strategii misja SONEL S.A. brzmi:
Tworzymy innowacyjne i ergonomiczne rozwiązania pomiarowe dla elektroenergetyki, przemysłu, elektromobilności i odnawialnych źródeł energii
Na wizję Spółki składają się następujące kwestie:
- Sonel S.A. dąży do bycia wiodącym dostawcą innowacyjnych rozwiązań pomiarowych, wspierając klientów w cyfrowej transformacji i rozwijając technologię chmurową i mobilną.
Sonel jest światowym liderem w dziedzinie pomiarów bezpieczeństwa oraz pierwszym wyborem w pomiarach elektromobilności.
Spółka jest dominującym dostawcą w kategorii mierników wielofunkcyjnych.
Sonel S.A. wykorzystuje szanse rozwoju związane z globalną transformacją energetyczną.
Własny, efektywny Dział Rozwoju systematycznie poszerza ofertę o nowe produkty i rozwiązania cyfrowe.
Sonel S.A. jest spółką dywidendową.
- Spółka jest zaangażowana w odpowiedzialność społeczną i ochronę środowiska, budując silne relacje z pracownikami i partnerami biznesowymi.
Jako główny cel strategiczny wskazano:
Wzrost zysku netto w jednostce dominującej na poziomie nie niższym niż 10% rocznie .
Pozostałe cele finansowe strategii to:
Uzyskanie wskaźnika ROE na poziomie 17% w kolejnych latach
Wzrost sprzedaży w segmencie miernikowym do 200 mln zł w 2027 roku
- Wzrost sprzedaży do 100 mln zł w segmencie licznikowym (Foxytech)
Celem realizacji strategii, będą podejmowane między innymi następujące aktywności w wymienionych obszarach:
Rozwój sprzedaży w energetyce zawodowej
Rozwój oferty produktowej
Wzrost sprzedaży na rynkach zagranicznych
Utrzymanie pozycji na rynku krajowym
Rozwój serwisu
Zwiększenie efektywności wdrożeń
Większa dostępność produktów i rozwój bazy produkcyjnej
Racjonalizacja kosztów i przychodów
Stałe podnoszenie jakości dla klienta
Ograniczanie strat w procesach wewnętrznych
Obniżanie kosztów materiałów i kosztów wytworzenia
Optymalizacja kosztów pracy
Zarządzanie ryzykiem
Rozwój szkoleń
Automatyzacja procesów wewnętrznych robotyzacja
Cyberbezpieczeństwo i utrzymanie infrastruktury IT
Utrzymanie systemu ESG, wdrożenie monitorowania
Cyfryzacja oferty i rozwój systemu Measure Effect
Rozwój podmiotów z Grupy Kapitałowej
Zastrzeżenie prawne dotyczące Strategii:
Strategia zawiera stwierdzenia odnoszące się do przyszłości, które są oparte na obecnych przewidywaniach Zarządu Spółki, jednak są uzależnione od wielu czynników będących poza obszarem oddziaływania Zarządu Spółki, co może skutkować tym, że faktyczne dane mogą znacząco odbiegać od tych przedstawionych w sformułowaniach odnoszących się do przyszłości.
Strategia nie stanowi prognozy ani szacunku przyszłych wyników, w związku z tym ewentualne zmiany Strategii lbo zmiana zamiarów Spółki, wywołana nieprzewidzianymi okolicznościami mającymi wpływ na Strategię albo zamiary Spółki, nie będą podlegały informowaniu w trybie przewidzianym dla informowania o zmianach prognozy lub szacunku przyszłych wyników.
| |
| | | | | | | | | | |
| Załączniki | | | | | | | | | | |
| Plik | Opis | |
| Strategia_Sonel_2025-2027.pdf | Strategia_Sonel_2025-2027 | |
| | | | | | | | | | | |
| | | | | |
|
PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ | |
| Data | Imię i Nazwisko | Stanowisko/Funkcja | Podpis | |
| 2025-02-21 | Tomasz Hodij | Członek Zarządu | | |
| 2025-02-21 | Anna Pilska | Prokurent | | |
| | | | | |