pixelg
Czat: Adam Kiciński, Prezes Zarządu i Piotr Nielubowicz, Wiceprezes ds. finansowych CD Projekt SA - start 9 kwietnia godz. 15:00
AD.bx ad0a
AD.bx ad0b

Czat inwestorski z przedstawicielami spółki CD Projekt

Dyskusja odbyła się dnia: 09.04.2020, godziny 15:00
Adam Kiciński, prezes i Piotr Nielubowicz, wiceprezes ds. finansowych CD Projekt: Wierzymy, że dowieziemy na wrzesień fenomenalną i pożądaną przez graczy produkcję Adam Kiciński, Prezes Zarządu i Piotr Nielubowicz, Wiceprezes ds. finansowych CD Projekt SA
CDPROJEKT
W czwartek 9 kwietnia o godz. 15:00 odbędzie się czat inwestorski z przedstawicielami zarządu CD Projektu: Adamem Kicińskim, prezesem zarządu i Piotrem Nielubowiczem, wiceprezesem ds. finansowych. Tematem spotkania będzie omówienie wyników finansowych za 2019 rok oraz dalszych planów rozwoju.

CD Projekt to spółka, którą zna każdy polski inwestor oraz miliony fanów gier wideo na całym świecie. Studio CD Projekt RED tworzy i wydaje gry wideo na komputery osobiste oraz konsole najnowszej generacji. Znane jest na całym świecie z serii gier Wiedźmin, flagowej marki studia. Obecnie CD Projekt RED pracuje nad Cyberpunkiem 2077 - największą produkcją w historii spółki. Razem z GOG.COM, wiodącą platformą cyfrowej dystrybucji, CD Projekt RED jest częścią grupy kapitałowej CD Projekt.

Zapis dyskusji
  • moderator: Witam na czacie inwestorskim z przedstawicielami zarządu CD Projektu: Adamem Kicińskim i Piotrem Nielubowiczem. Tematem spotkania będzie omówienie wyników finansowych za 2019 rok oraz dalszych planów rozwoju.
  • moderator: Przypominam zasady organizacyjne czata: pytania są przesyłane najpierw do moderatora. Publikowane są pytania wybrane przez Gości czata wraz z odpowiedziami. U dołu ekranu kolejkowane są u każdego użytkownika jego pytania. Moderator może odrzucić pytanie niezgodne z regulaminem.
  • moderator: Informacja dla dziennikarzy relacjonujących przebieg czata: wykorzystanie cytatów z dzisiejszej rozmowy w Państwa materiałach redakcyjnych wymaga podania źródła. W razie pytań czy wątpliwości prosimy o kontakt: biuro@stockwatch.pl
  • moderator: Już można zadawać pytania, na które nasi Goście zaczną odpowiadać o 15:00. W razie problemów z wyświetlaniem odpowiedzi prosimy o odświeżenie strony. Uczestników zachęcamy też do udostępniania czatu i komentowania jego przebiegu w mediach społecznościowych z hasztagiem #czatStockWatch
  • Adam Kiciński i Piotr Nielubowicz: Witamy serdecznie na czacie inwestorskim dotyczącym wyników finansowych za 2019 r. Zapraszamy do zadawania pytań.
  • Radek: Czy zauważyliście wzrost sprzedaży swoich gier od momentu, kiedy ludzie na świecie większość czasu przebywają w domu ze względu na pandemie?
    Piotr Nielubowicz: W pewnych kanałach sprzedaży i terytoriach obecna sytuacja może wspierać sprzedaż, natomiast nie mamy jeszcze pełnego obrazu całej sytuacji.
  • Radek: Czy zapas czasu jaki daliście sobie na wypuszczenie gry jest na tyle bezpieczny, że pandemia i praca zdalna nie wpłynie na premierę we wrześniu ?
    Adam Kiciński: Na chwilę obecną sądzimy, że tak.
  • tgolik: Ilu developerów zatrudnia CD Projekt? Kiedy liczycie, że uda się Wam stworzyć dwa duże zespoły pracujące jednocześnie nad dwoma dużymi tytułami?
    Piotr Nielubowicz: Na koniec 2019 r. grupa CD Projekt zatrudniała 697 deweloperów. Wszystkie duże zmiany planujemy po premierze Cyberpunka.
  • tgolik: Czy Gwint, po doświadczeniach z premier na iOS i Androida, jest dla spółki ciągle ważny? Czy jest to projekt na długie lata?
    Piotr Nielubowicz: Tak, mamy jeszcze szereg pomysłów, które będziemy realizować w przyszłych okresach.
  • tgolik: Czy po ewentualnym sukcesie Cyberpunka 2077 zarząd dopuszcza możliwość opracowania stałej polityki dywidendowej?
    Piotr Nielubowicz: Dotychczas wychodziliśmy z założenia, że w przypadku naszej działalności silnie uzależnionej od sukcesów kolejnych premier i wymagającej zabezpieczenia środków na inwestycje w przyszłe projekty, stała polityka dywidendowa może się nie sprawdzać.
  • tgolik: Jaki szacujecie udział dystrybucji cyfrowej w całkowitej sprzedaży nowych gier pod koniec 2020 roku. A w szczególności, czy w przypadku CP 2077 będzie to istotny udział, zwłaszcza dla wersji PS4.
    Piotr Nielubowicz: Ostateczny wynik będzie zależny od graczy, na pewno cyfrowa dystrybucja będzie stanowić istotną część.
  • Gostek: Czy Cd Projekt planuje rownolegla prace nad dwoma lub wiecej duzymi produkcjami?
    Piotr Nielubowicz: Tak, planujemy.
  • Gostek: Ile osob pracuje w Cd Projekt oraz ile bedzie pracowalo za 3, 5 i 10 lat?
    Adam Kiciński: Planujemy rosnąć cały czas. Obecnie nasz zespół stanowi 1111 osób.
  • Gostek: Czy Cd Projekt planuje akwizycje?
    Piotr Nielubowicz: Nie planujemy akwizycji i nie mamy żadnych konkretnych planów w tym zakresie. CD Projekt rozwijał się dotychczas głównie organicznie i uważamy, że to właściwa droga rozwoju.
  • Gość: Ile wniosków patentowych złożono i ile patentów przyznano?
    Adam Kiciński: Oprogramowanie komputerowe co do zasady nie podlega patentom. Chronione jest prawem autorskim.
  • Gość: Dzień Dobry. Czy firma jest świadoma ryzyka potencjalnych wycieków związanych z pracą zdalną zespołu i czy podjęte zostały działania minimalizujące ich wystąpienie ? Pozdrawiam.
    Adam Kiciński: Dwa razy tak.
  • Krzysztofja: Dzień dobry, chciałem zapytać co po Cyberpunku? Jakie są dalsze plany?
    Adam Kiciński: O planach po Cyberpunku będziemy mówić więcej po premierze Cyberpunka.
  • Mateusz: Plany dotyczące dodatków do Cyberpunka zostaną zaprezentowane przed premierą gry (jak przy Wiedźminie 3) czy później?
    Adam Kiciński: Proszę spodziewać się scenariusza podobnego do Wiedźmina 3.
  • Mateusz: Jaki zespół odpowiada za multiplayer do Cyberpunk 2077? Warszawa? Wrocław? Kraków?
    Piotr Nielubowicz: Wrocław.
  • Żwirek: Czy pandemia mocno wpłynęła na plan marketingowy CP2077 ?
    Adam Kiciński: Od zawsze planowaliśmy skupić się na kampanii globalnej z dużym naciskiem na działania w kanałach cyfrowych.
  • anti: Dystrybucja fizyczna Wiedźmina 3 w roku premiery odpowiadała za ponad 70% sprzedanych sztuk. Czy przewidujecie problemy w tym kanale sprzedaży, biorąc pod uwagę niepewność dot. rozwoju i skutków epidemii koronawirusa?
    Piotr Nielubowicz: W trakcie zamknięcia sklepów obserwujemy wzrost sprzedaży wysyłkowej, natomiast dalsza sytuacja może się dynamicznie zmieniać.
  • Akcjonariusz: Dzień dobry. Wrzesień 2020 - świat powstaje po kilkumiesięcznej pandemii, handel, usługi realna gospodarka dopiero wracają na swoje tory - ludzie wracają do zapomnianej trochę normalności/codzienności. Czy i jeśli, tak, to na ile szacujecie Państwo zagrożenie niższej sprzedaży (szczególnie w wersji pudełkowej-jedno z kluczowych źródeł przychodu - w Sprawozdaniu Zarządu za 2019 r. zakładacie Państwo taką możliwość ) Cyberpunka 2077? A może jest wręcz przeciwnie i widzicie Państwo dodatkowy potencjał wzrostowy w tej sytuacji, a najbliższe miesiące oceniacie Państwo, wręcz jako odpowiadające założonemu optymalnemu scenariuszowi marketingowemu? I ostatnie pytanie: czy możecie Państwo na dzień dzisiejszy w procentach oszacować prawdopodobieństwo "dowiezienia" gry na 17 września. Pozdrawiam, z wyrazami szacunku.
    Adam Kiciński: Wierzymy, że dowieziemy na wrzesień fenomenalną i pożądaną przez graczy produkcję, która niezależnie od okoliczności znajdzie swoje miejsce na rynku.
  • Karol: Czy przewidujecie możliwość zwiedzania waszego kampusu dla inwestorów indywidualnych ?
    Adam Kiciński: Jeszcze nie teraz.
  • Gość: Czy można powiedzieć, że w związku z COVID-19 zmniejszyła się realnie efektywność pracy zespołu? Jaki okres czasu pracy zdalnej może zagrozić wrześniowej premierze i przesunięciu dalszych planów grupy?
    Piotr Nielubowicz: Część procesów idzie nawet lepiej, a część wymaga większego wysiłku.
  • Adam: Witam, jeszcze nie dawno na kontach spółki znajdowało się ponad 600mln obecnie jest ok 400mln - czy można powiedzieć , że rozpoczął się proces "przepalania" gotówki...
    Piotr Nielubowicz: W trakcie 2019 r. 101 mln zł przeznaczyliśmy na dywidendę, 122 mln zł odpowiadało działalności inwestycyjnej, w tym głównie nieruchomości, 165 mln zł stanowiły wydatki na przyszłe produkcje, a w ramach całej pozostałej działalności "zarobiliśmy" 210 mln zł.
  • anty_teresa: Czy fakt, że część Państw ma teraz okresy lockdown wpływa jakoś na program marketingowy spółki co do CP?
    Adam Kiciński: Praca nad działaniami marketingowymi przebiega bez zakłóceń.
  • Gość: Witam, chcę zapytać czy ulga podatkowa którą otrzymał CD Projekt RED jest uwzględniona w wynikach za rok 2019 czy będzie uwzględniona w wynikach cząstkowych za rok 2020? Przy okazji dziękuję za umiejętne zarządzanie firmą, dzięki inwestycją w Waszą spółkę, Cyberpunka dostanę bez żadnych kosztów własnych :D
    Piotr Nielubowicz: W ramach rozliczeń podatkowych za 2019 r. zastosowaliśmy preferencję IP Box oraz ulgę B+R.
  • StockWitcher: W prezentacji do wyników zawarli Państwo slajd na którym jest podział przychodów z Gwinta ze względu na platformy. Czy dobrze rozumiem, że iOS wprowadzony pod koniec października czyli przez 2 miesiące wygenerował więcej przychodów w 2019 r. niż PC przez cały rok?
    Adam Kiciński: Dane dotyczą sprzedaży w podziale na platformy w okresie od 29.10.2019 do 31.12.2019.
  • StockWitcher: Czy planujecie do Cyberpunka tak duże DLC jak miał Wicher?
    Adam Kiciński: Spodziewajcie się nie mniej niż w przypadku Wiedźmina 3.
  • StockWitcher: Czy wprowadzenie programu motywacyjnego będzie się wiązać z ogłoszeniem nowej strategii jak to miało miejsce przy poprzednim programie?
    Adam Kiciński: Traktujemy te rzeczy rozłącznie. Naszym celem jest przedstawienie uchwał dotyczących programu motywacyjnego najbliższemu WZA, żeby zachować ciągłość programów. Dobry moment na aktualizację strategii będzie po premierze Cyberpunka.
  • skimixa: Czy przed debiutem będziecie organizować spotkania z inwestorami zagranicznymi ? Czy takie spotkania się odbywają obecnie w czasie koronowirusa?
    Adam Kiciński: Zdecydowanie tak. Cały czas jesteśmy w kontakcie z inwestorami z całego świata. Obecnie tego typu spotkania są organizowane poprzez wideo- i telekonferencje. To że pracujemy z domu nie zmniejsza liczby tego typu spotkań.
  • GośćXYZ: Widać istotny przyrost należności, które wyniosły 130 mln zł i były o 90 mln zł większe niż kwartał wcześniej. Czy wszystkie te należności spłynęły do spółki na koniec stycznia? Czy jest coś jeszcze zaległego? Czy pandemia w jakikolwiek sposób podnosi tutaj ryzyko i widzicie Państwo prośby o przesuwane terminów płatności?
    Piotr Nielubowicz: Nie odnotowaliśmy problemów ze spływaniem należności w ostatnim okresie.
  • Marek Czuma: Przede wszystkim gratulacje wyśmienitych wyników. Chciałbym spytać o poduszkę finansową. W 2019 roku została ona nieco uszczuplona, z powodów wymienionych przez Panów. Chciałbym spytać o podejście na przyszłość - czy CD Projekt będzie gromadził stopniowo coraz większe zapasy, czy raczej jest to pieśń przeszłości?
    Adam Kiciński: Chcemy mieć bufory gotówkowe adekwatne do skali działalności.
  • GośćXYZ: Umorzenie zakończonych prac rozwojowych urosło w czwartym kwartale o 10 mln zł. W poprzednich kwartałach było to 6-7 mln zł kwartalnie. Czy wzrost ten należy wiązać z rozpoczęciem amortyzacji Wiedźmina 3 na Nintendo Switch?
    Piotr Nielubowicz: Tak.
  • Gość: Jaki jest status projektu na urządzenia mobilne, tworzonego przez ekipę "Spokko" ?
    Adam Kiciński: Jesteśmy na dość zaawansowanym etapie.
  • GośćXYZ: Koszty zarządu wyniosły w segmencie CD Red 13 mln zł. Czy to jest już mniej więcej poziom, który będzie do utrzymania w kolejnych kwartałach, czy należy się jednak spodziewać wzrostów z dynamikami jak w roku 2019. Nie pytam o koszty programu motywacyjnego, tylko wszystkie inne poza nim.
    Piotr Nielubowicz: Koszty ogólnego zarządu spółki będą rosły wraz ze spółką.
  • Gość: Gratuluję przedstawionego programu motywacyjnego i oczekuję na realizację ??. Czy zarząd czuje się komfortowo z najwyższym pułapem, który zamieścił czyli 6 mld zł zysku w 3 lata? Ile osób z ponad 1,1 tys. osobowej ekipy może liczyć na bycie uwzględnionym w takim programie?
    Piotr Nielubowicz: W naszej ocenie cele są ambitne i my w CD Projekt wolimy wychodzić poza strefę komfortu.
  • Space Cowboy: Nie uważacie, że giełda na której największą spółką jest producent gier będzie wyglądać trochę niepoważnie? A poważniej, czy ma to dla Was znaczenie, czy np. wasi inwestorzy sygnalizują Wam, że jest to osiągnięcie, które ma znaczenie dla nich?
    Adam Kiciński: To pytanie tak na poważnie?
  • Greg: Kiedy Państwo planują wejść w sektor gier multiplayer? Ogromny sukces nowej odsłony Call of Duty: Warzone, którą Activison udostępniło graczom za darmo, pokazuję jak ogromny potencjał drzemie w tego typu produkcjach.
    Piotr Nielubowicz: Weszliśmy w ten segment z GWINTEM w roku 2016.
  • Gość: Ile osób przychodziło do biura warszawskiego z psami – oczywiście jeszcze przed pandemią? ??
    Adam Kiciński: Całe stada :D
  • księgowy: Wiemy jakie są cele finansowe na przyszłe lata, natomiast jakie są cele operacyjne? Ile gier zamierzacie wydać w ramach okresu objętego programem motywacyjnym i Czy jest tam coś jeszcze prócz CP2077 i gry ze świata Wiedźmina?
    Adam Kiciński: Update strategii planujemy po premierze Cyberpunka 2077.
  • księgowy: Czy kwota minimalnych rozliczeń w przychodach przyszłych okresów będzie się jeszcze zwiększać do premiery CP2077?
    Piotr Nielubowicz: Tak - kampania preorderowa trwa.
  • Gość: Czy jest szansa na remake pierwszej części Wiedzmina?
    Adam Kiciński: Wolimy opowiadać nowe historie.
  • nikka: Ustanowiliście nowe cele "marzenia" zakładające ok 2mld zysku netto rocznie, zaczynając od roku 2020. Co konkretnie planujecie robić aby zwiększyć roczny zysk aż 10cio krotnie? Licząc z grubsza wykazaliście 1mld zł zysku netto w ciągu 5 lat.
    Piotr Nielubowicz: Rozwijać w dotychczasowym tempie.
  • Patryk: Dlaczego Keanu Reeves a nie np. Jason Statham?
    Adam Kiciński: Uważamy, że Keanu Reaves zapiera dech w piersiach.
  • V: Pozycja "sprzedaż przyszłych okresów" wzrosła w IV kw. netto o 12 mln zł - dynamika była dużo niższa niż w poprzednich okresach. Czy możecie Panowie wyjaśnić tę kwestię?
    Piotr Nielubowicz: Z salda tej pozycji "zdjęliśmy" preordery na W3 Switch wraz z premierą gry.
  • Gość: W tym roku CD Projekt stał się najwięcej wartą polską spółką? Jak się z tym Pan czuje i kiedy będzie to największa spółka w Europie?
    Adam Kiciński: Pomidor :) do widzenia!
  • Adam Kiciński i Piotr Nielubowicz: Dziękujemy za tak liczny udział w czacie. Do usłyszenia w przyszłości!
  • moderator: Ja również w imieniu redakcji StockWatch.pl serdecznie dziękuję za ciekawą dyskusję i zapraszam na kolejne czaty.
AD.bx ad3a
PORTFEL STOCKWATCH
Data startu Różnica (%) Różnica (zł) Wartość
01-01-2017 +112,18% +22 436,68 zł 42 436,68 zł
Ostatnio zaktualizowane dane
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło


Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy