pixelg
Adam Kiciński, prezes zarządu i Piotr Nielubowicz, wiceprezes ds. finansowych CD Projekt SA

Czat inwestorski z Adamem Kicińskim, prezesem zarządu i Piotrem Nielubowiczem, wiceprezesem ds. finansowych CD Projekt SA

Dyskusja odbyła się dnia: 23.04.2021, godziny 15:00
Adam Kiciński, prezes zarządu i Piotr Nielubowicz, wiceprezes ds. finansowych CD Projekt SA: Naszym priorytetem jest dalsze usprawnianie Cyberpunka Adam Kiciński, prezes zarządu i Piotr Nielubowicz, wiceprezes ds. finansowych CD Projekt SA
W piątek 23 kwietnia, o godz. 15:00 odbędzie się czat inwestorski z przedstawicielami Zarządu CD PROJEKT SA: Adamem Kicińskim, Prezesem Zarządu i Piotrem Nielubowiczem, Wiceprezesem ds. finansowych. Tematem spotkania będzie podsumowanie wyników finansowych Grupy CD PROJEKT za 2020 r., które Spółka planuje opublikować 22 kwietnia po zakończeniu sesji ok. godz. 17:30.

Grupa CD PROJEKT prowadzi działalność operacyjną w dwóch kluczowych segmentach biznesowych – CD PROJEKT RED i GOG.com. Studio CD PROJEKT RED tworzy i wydaje gry wideo na komputery osobiste oraz konsole najnowszej generacji. Flagowymi tytułami studia są seria gier o Wiedźminie oraz Cyberpunk 2077, który miał swoją premierę w grudniu 2020 r. Razem z platformą cyfrowej dystrybucji GOG.COM, studio CD PROJEKT RED jest częścią Grupy Kapitałowej CD PROJEKT.

CD PROJEKT SA jest notowana na Głównym Rynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Spółka należy do indeksu WIG20, skupiającego 20 największych i najbardziej płynnych spółek z warszawskiego parkietu.

Zapis dyskusji
  • moderator: Witam na czacie inwestorskim z przedstawicielami zarządu CD Projektu: Adamem Kicińskim i Piotrem Nielubowiczem. Tematem spotkania będzie podsumowanie wyników finansowych grupy oraz plany na najbliższe kwartały.
  • moderator: Przypominam zasady organizacyjne czata: pytania są przesyłane najpierw do moderatora. Publikowane są pytania wybrane przez Gości czata wraz z odpowiedziami. U dołu ekranu kolejkowane są u każdego użytkownika jego pytania. Moderator może odrzucić pytanie niezgodne z regulaminem.
  • moderator: Już można zadawać pytania, na które nasi Goście zaczną odpowiadać o 15:00. W razie problemów z wyświetlaniem odpowiedzi prosimy o odświeżenie strony. Uczestników zachęcamy też do udostępniania czatu i komentowania jego przebiegu w mediach społecznościowych z hasztagiem #czatStockWatch
  • moderator: Informacja dla dziennikarzy i biur maklerskich relacjonujących przebieg czata: wykorzystanie cytatów z dzisiejszej rozmowy w Państwa materiałach redakcyjnych wymaga podania źródła. W razie pytań czy wątpliwości prosimy o kontakt: biuro@stockwatch.pl
  • Adam Kiciński i Piotr Nielubowicz: Dzień dobry, witamy Państwa serdecznie. Zapraszamy do zadawania pytań.
  • Daniel: Dzień dobry, jeżeli spółka zamierza rozwijać się technologicznie, czy jest szansa na skomercjalizowanie dla innych deweloperów RED Engine?
    Adam Kiciński: Zdecydowanie zamierzamy rozwijać się technologicznie, ale rozwijane przez nas technologie, w tym REDengine, rozwijamy na potrzeby wewnętrzne.
  • tgolik: Czy zarząd uważa dywidendę za ważny element relacji spółki z inwestorami? Czy raczej będziecie dążyć do przyspieszonego rozwoju kosztem dzielenia się zyskiem z inwestorami.
    Piotr Nielubowicz: W pierwszej kolejności zdecydowanie stawiamy na rozwój naszej działalności, natomiast dywidendę traktujemy jako naturalną formę dzielenia się zyskiem z akcjonariuszami w sytuacji, gdy jest to możliwe.
  • Gość: Czy planujecie dzialania w kierunku podniesienia wartosci akcji CD projektu
    Adam Kiciński: Jako spółka nie ingerujemy w naszą wycenę na giełdzie. Skupiamy się na prowadzonym biznesie i długoterminowym rozwoju i wzroście wartości spółki.
  • tgolik: Czy promocje na STEAM są płatne, czy też automatycznie wspomagają najlepiej sprzedające się tytuły? Jeśli płatne to czy są tańsze czy droższe od typowych reklam w mediach (przeliczając na 1 egz. Cyberpunka sprzedanego dzięki nim)?
    Piotr Nielubowicz: Promocje na Steam nie wiążą się dla nas z dodatkowymi kosztami. Oczywiście, obniżka cen w trakcie promocji wpływa na uzyskiwane przez nas przychody z każdej sprzedanej kopii.
  • HODL: Czy spółka planuje zawalczyć o to aby Cyberpunk 2077 był grą pierwszego wyboru przy zakupie konsol nowej generacji?
    Piotr Nielubowicz: Intensywnie pracujemy nad zapowiedzianymi na ten rok edycjami na konsole nowej generacji - zarówno jeśli chodzi o Cyberpunka, jak i Wiedźmina 3.
  • imp-p: Duża cześć rekomendacji odnośnie ceny akcji opiera się na raporcie M Science. Raport ten prognozuje że spółka w okresie od 1 stycznia do 18 marca 2021 sprzedała tylko 500 tys szt kopi gry Cyberpunk 2077 wersji cyfrowej. Czy sprzedaż jest na takim poziomie jak raportuje M Science czy jednak za 1 Q sprzedaż cyfrowa i pudełkowa jest na wyższym poziomie. Jeśli wyższym to jakim.
    Adam Kiciński: Jesteśmy przed publikacją wyników za Q1 więc nie możemy się odnieść szczegółowo. W ujęciu ogólnym powiedziałbym, że sentyment wokół premiery i wycofanie gry ze sklepu Sony, które odcięło nas od znacznego segmentu rynku, mogło przełożyć się też na decyzje graczy odnośnie kupowania gry na innych platformach sprzętowych, co niewątpliwie zaciążyło na sprzedaży. Nadal oczekujemy na raporty licencyjne od naszych partnerów. Z początkiem maja będziemy dysponować pełnym obrazem sytuacji.
  • HODL: Świat i urządzenia mobilne idą do przodu - czy możemy liczyć na The Witcher 3 Mobile?
    Piotr Nielubowicz: Na lato tego roku zapowiedzieliśmy premierę The Witcher: Monster Slayer - lokalizacyjną grę mobilną wykorzystującą technologię rozszerzonej rzeczywistości.
  • Reznor: Z jakiego powodu zarząd postanowił ogłosić zachowawczą strategię na ten rok i kolejne okresy? Inwestorzy, jak widać tak ocenili nowe podejście CD RED? jak wyglądają postępy w przywróceniu CP2077 do PS store ?
    Adam Kiciński: Zmiany, które planujemy, w tym równoległa produkcja dwóch projektów AAA, są progresywne, ale wymagają one czasu i to właśnie uwzględnia nasza zaktualizowana strategia. Nie mamy nic nowego do powiedzenia w temacie Sony - pracujemy nad aktualizacjami, jesteśmy w stałym kontakcie z Sony. Decyzja o naszym powrocie do ich sklepu leży całkowicie po stronie Sony.
  • Mimi: Na forum CD Projekt zgłosiłam kilka bugów w formie filmów na youtube, które są zwykłymi gliczami - czy ktoś z teamu przepisze je do waszego devovego bugtrackera i ogólnie czy spółka zamierza usunąć tego typu usterki z gry?
    Piotr Nielubowicz: Monitorujemy zarówno nasze fora internetowe, fora zewnętrzne i informacje zgłaszane do naszej pomocy technicznej i staramy się je sukcesywnie uwzględniać w publikowanych aktualizacjach.
  • tgolik: Jak szacujecie zagrożenie dla spółki w związku z pozwami zarzucającymi spółce wprowadzanie w błąd inwestorów i graczy co do jakości gry w szczególności na PS4 i XOne?
    Adam Kiciński: Obecnie nie jesteśmy w stanie ocenić ryzyk związanych z tym pozwem, ale chcielibyśmy potwierdzić, że traktujemy tę sprawę poważnie.
  • Gość: Jaki jest procentowy podział sprzedaży pomiędzy preordery a zakupy od premiery do końca roku?
    Piotr Nielubowicz: Liczba zamówień przedpremierowych przekroczyła 8 mln kopii, zaś szacowana całkowita sprzedaż do klientów detalicznych do końca 2020 r. wyniosła 13,7 mln kopii.
  • HODL: Pokemon Go zarobiło w 2020 ponad miliard dolarów. Spółka planuje wprowadzić swój konkurencyjny tytuł The Witcher Monster Slayer. Czy spółka zrewidowała już swój plan działania dotyczący premiery Monster Slayera o doświadczenia płynące z premiery Cyberpunk 2077 który został bezpośrednim konkurentem serii GTA? Chodzi mi o maksymalizację satysfakcji graczy, brak wpadek z bugami, długą żywotność tytułu, jednoczesną maksymalizację monetyzacji.
    Adam Kiciński: The Witcher: Monster Slayer nie jest pomyślany jako konkurent Pokemon Go. To też gra zupełnie innego typu niż Cyberpunk 2077, inaczej wprowadzana na rynek. Jeśli chodzi o Monster Slayera od jesieni zeszłego roku trwają otwarte testy z udziałem graczy na wybranych terytoriach (tzw. soft launch.) Zbieramy dane, wprowadzamy zmiany, dopracowujemy tytuł.
  • klaus_mitffoch: Good Morning. I reported few bugs on forums cdprojekt red. Did anyone from the developer team monitor forums and fix problems reported by community? Thank you very much for answering.
    Piotr Nielubowicz: We monitor both our online forums, external forums and the information reported to our technical support and try to incorporate these successively in published updates.
  • HODL: Jak liczne są wszystkie zespoły pracujące nad poprawkami do Cyberpunk?
    Adam Kiciński: Obecnie nad wsparciem dla Cyberpunka 2077 pracuje ok. 40 proc. zespołu deweloperskiego.
  • igen: Witam, Proszę o odpowiedź na poniższe pytania. Jak była struktura sprzedaży CP w 2020r. ? Ile kopii CP sprzedano w 2020 ? Ile było zwrotów ? Ile sprzedano na PC a ile na konsole ? Jak była średni przychód (per kopia) CP w 2020 ? Dziękuję.
    Piotr Nielubowicz: Odpowiedzi na większość Pańskich pytań znajduje się w prezentacji dot. wyników finansowych w 2020 r. dostępnej na stronie cdprojekt.com.
  • Gość: Czy macie Państwo pomysły na inne gry?
    Piotr Nielubowicz: Tak.
  • HODL: Mam nadzieję, że spółka ma strategię poprawienia ocen gry tzw reviews - jak ona wygląda? Obecnie Cyberpunk na platformie Steam ma ocenę około 65% z ostatnich 30 dni. Przed patchem 1.2 było to 59%.
    Adam Kiciński: Naszym priorytetem jest dalsze usprawnianie gry. Potencjalnie kolejne recenzje mogą pojawić się w drugiej połowie roku, po wydaniu edycji na nową generację konsol.
  • HODL: Czy spółka monitoruje swoje forum dotyczące gry Cyberpunk i zbiera tam bugi zgłaszane przez użytkowników? Czy takie bugi z "internetu" np forum spółki zostaną poprawione? Czy nie tego chcą gracze?
    Adam Kiciński: Monitorujemy, analizujemy i agregujemy feedback od graczy w wielu kanałach - wpływa to na nasze priorytety.
  • Gość: Kiedy planuje spółka premierę Monster Witcher Slayer? Cz y to bardziej kwestia miesiąca czy 3 miesiecy?
    Adam Kiciński: Premiera planowana jest w lecie 2021 r.
  • Gość: Czy planowane są dywidendy dla akcjonariuszy?
    Piotr Nielubowicz: Wczoraj zarząd zarekomendował WZA wypłatę dywidendy za 2020 r. w wysokości 5 zł na akcję.
  • Gość: Co panowie sądzą o teorii że zarząd celowo zaniża wartość spółki aby odkupić akcje po niższej cenie?
    Piotr Nielubowicz: Znaczna część członków zarządu to istotni akcjonariusze spółki, mniejsza wartość akcji to mniejsza wartość również naszych akcji. Takie działanie byłoby wprost sprzeczne z naszym interesem i niezgodne z prawem, dlatego zdecydowanie odcinamy się od tego typu spekulacji.
  • ZielonyJonnySilverhand: Dzień dobry, czy CD Projekt zamierza zainwestować np. w panele słoneczne na dachach swoich biur? Biorąc pod uwagę ciągły wzrost cen energii oraz potencjalne możliwe subwencje rządowe panele mogą się zwrócić w dość szybkim terminie, dając wysoką stope zwrotu. Dzięki temu można obniżyć miesięczne koszty prowadzenia biura.
    Adam Kiciński: Zgodnie z duchem firmy, od pewnego czasu staramy się uczynić naszą działalność jak najbardziej neutralną dla środowiska.
    W sierpniu 2020 roku na czterech budynkach kampusu zamontowaliśmy 328 paneli fotowoltaicznych łącznej mocy 100 kW, które w okresie od września do grudnia 2020 r. wyprodukowały łącznie 15,44 MWh energii. Pod tym linkiem widać szczegóły działania naszej instalacji:
    https://monitoringpublic.solaredge.com/solaredge-web/p/site/public?name=CDProjekt
  • THORGAL: Czy cd projekt red myślał o nowym projekcie -> scenariusz niemal gotowy, trzeba tylko popracować. THORGAL. Znakomita grafika p. Rosińskiego ubrana w doświadczenie dewelopera gier = PEŁNY SUKCES!
    Piotr Nielubowicz: Zgodnie z ogłoszoną niedawno strategią, w najbliższym czasie zamierzamy skupiać się na produkcjach w uniwersum zarówno Wiedźmina, jak i Cyberpunka.
  • Tester: Czy zarząd spółki nadal planuje outsourcing części testów? W przypadku dziesiątek tysięcy usterek Cyberpunka mam wrażenie, że widzimy efekty outsourcingu tej niezwykle ważnej gałęzi wytwarzania oprogramowania. Jasne jest że inhousowi testerzy dbają o swój produkt znacznie lepiej niż testerzy którzy mają styczność z projektem tylko na kontrakt.
    Adam Kiciński: Testy prowadzimy wewnętrznie, wspierając się profesjonalnymi podmiotami zewnętrznymi. Jest to praktyka powszechna w naszej branży.
  • Gość: Jakie rozwiązania z obszaru cyberbezpieczeństwa spółka planuje wdrożyć w najbliższym czasie?
    Piotr Nielubowicz: Nie o wszystkim możemy powiedzieć, ale obecnie trwają prace związane z projektowaniem i wdrażaniem nowej architektury sieci oraz wprowadzaniem zabezpieczeń nowej generacji, bazujących na zaawansowanej analizie ruchu sieciowego. W planach są także m.in. przeprowadzenie testów penetracyjnych sieci po wdrożeniu zaplanowanych rozwiązań oraz uruchomienie cyklu szkoleń security awareness dla pracowników grupy.
  • kamil_qku: Czy spółka planuje jakieś większe działania marketingowe edycji na kolejną generację konsol? Jeśli tak, jakie to będą działania i jaki rząd wielkości jeśli chodzi o budżet w porównaniu do dotychczas wydanych 600 mln?
    Adam Kiciński: Planujemy działania marketingowe, ale ich skala będzie oczywiście mniejsza niż w przypadku premiery Cyberpunka 2077.
  • ODDO: Witam. Jaki jest sens jednorazowej wypłaty dywidend w wysokości 5zł skoro akcje spółki niemal każdego dnia lecą o 5zł w dół? Czy nie lepiej byłoby przeznaczyć te nadmiarowe środki na skuteczniejsze ratowanie notowań? Przecież za tak ogromną nadwyżkę można by stworzyć patch 1.3 do CP2077 albo DLC do Wiedźmina 3.
    Piotr Nielubowicz: Niezależnie od dywidendy pracujemy nad kolejnymi aktualizacjami do CP77 i kolejnymi projektami. Co do samej dywidendy - uważamy, że to najbardziej bezpośredni, najsprawniejszy i najbardziej demokratyczny sposób na podzielenie się naszym wynikiem ze wszystkimi akcjonariuszami na równych zasadach.
  • Teki: Czy można się spodziewać kolejnych produkcji Cyberpunka jak produkowane obecnie anime?
    Piotr Nielubowicz: Co do zasady tak - planujemy rozwijać nasze marki na nowych polach.
  • donatello: Czy w przyszłych latach dywidenda też będzie rozważana?
    Adam Kiciński: Spółka nie posiada stałej polityki dywidendowej - wypłaty dywidendy uzależnia od realizowanych projektów, zapotrzebowania na środki finansowe i planów inwestycyjnych.
  • Tomasz W. : Jaki był pełen koszt wyprodukowania gry? Ile kopii gry musi zostać sprzedanych żeby gra się zwróciła?
    Piotr Nielubowicz: Całkowity budżet gry wyniósł 1,2 mld zł. Jeśli chodzi o zwrot naszych nakładów: https://www.cdprojekt.com/pl/inwestorzy/raporty-gieldowe/raport-biezacy-nr-65-2020/
  • Dotole: Panie Piotrze i Adamie, istniała by możliwość, żeby częściej rozmawiać z inwestorami i częściej zamieszczać informacje o spółce? To dla nas inwestorów bardzo ważne i będziemy mega wdzięczni!
    Piotr Nielubowicz: Chcielibyśmy oświadczyć, że jako spółka giełdowa prowadzimy komunikację w sposób przede wszystkim rzetelny, transparentny, ale jednocześnie zgodny z literą prawa i uwzględniając specyfikę funkcjonowania spółki giełdowej.
  • DawidG: Jaki udział w przychodach za 2020 rok miała sprzedaż gry Wiedźmin 3 w stosunku do gry Cyberpunk?
    Piotr Nielubowicz: W ramach przychodów segmentu CD PROJEKT RED w 2020 r. Cyberpunk 2077 odpowiadał za ok. 3/4 przychodów.
  • Jeremi Kowalski: Jakie nastroje panują wśród pracowników? Czy crunch nadal występuje? Jak wielką rotację wśród pracowników Panowie przewidują?
    Adam Kiciński: Czujemy duże wsparcie zespołu do proponowanych zmian. Jest dużo pozytywnej energii, ludzie są zaangażowani w proces zmiany, dzielą się pomysłami i są otwarci w mówieniu o swoich oczekiwaniach. Po premierze mocno ograniczaliśmy możliwość pracy po godzinach. Za wcześnie mówić o rotacji za ten rok.
  • Qubson: Dzień dobry, czy szykujecie Państwo kolejny Patch w celu dopuszczenia sprzedaży na platformie Sony, czy nie ma takiej potrzeby i sytuacja może rozegrać się wciągu dni/tygodni?
    Piotr Nielubowicz: Tak, stale pracujemy nad kolejnymi aktualizacjami.
  • Zainteresowany: Panie prezesie, największą bolączką CD Projekt wydają mi się niekompetentni programiści (zwłaszcza ci odpowiedzialni za fizykę i sztuczną inteligencję w grze). Czy zamierzają państwo zrestrukturyzować swoją kadrę techniczną, a jeśli tak w jaki sposób? Łączę wyrazy szacunku.
    Adam Kiciński: Proszę nie zwalać winy na programistów. Ale tak jak mówiliśmy podczas strategii, wzmacniamy tę część firmy oraz zmieniamy metodykę pracy.
  • longterm077: Kto będzie docelowo szefem produkcji po wprowadzeniu nowej strategii? czy Adam Badowski pozostanie szefem RED czy jego rolę przejmie nowy CTO - Paweł Zawodny?
    Piotr Nielubowicz: Adam Badowski jest członkiem zarządu i szefem studia CD PROJEKT RED. Paweł Zawodny pełni funkcję CTO i szefa produkcji.
  • Marek: Czy poziom sprzedaży w rejonie Azji jest przez Państwa satysfakcjonujący a jeśli nie to jakie przede wszyskim zmiany w podejściu do tego rynku CD Projekt rozważa?
    Adam Kiciński: Jest satysfakcjonujący.
  • gość: Czy ostatnie poprawki do CP2077 przybliżyły grę do sklepu Playstation i czy w dalszym ciągu prowadzą Państwo rozmowy odnośnie ponownego otwarcia tego kanału sprzedaży?
    Adam Kiciński: To jest krok w dobrym kierunku.
  • Antek: Czy macie na celu powrót gry Cyberpunk do Sony
    Adam Kiciński: Zdecydowanie to jeden z naszych priorytetów na ten rok.
  • Gość: Kiedy kolejny patch do Cyberpunka?
    Adam Kiciński: Pracujemy nad kolejnym patchem.
  • Adam Kiciński i Piotr Nielubowicz: Dziękujemy bardzo za uczestnictwo w czacie. Do zobaczenia przy kolejnej okazji!
  • moderator: Ja również w imieniu redakcji StockWatch.pl serdecznie dziękuję za dyskusję i zapraszam na kolejne czaty w ramach cyklu Gaming na Giełdzie.
PORTFEL STOCKWATCH
Data startu Różnica (%) Różnica (zł) Wartość
01-01-2017 +169,37% +33 874,13 zł 53 874,13 zł
Ostatnio zaktualizowane dane
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło


Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy