ymeruava
Advertisement
PARTNER SERWISU
chsnrrfq

Czat inwestorski z Adamem Kicińskim, Prezesem Zarządu i Piotrem Nielubowiczem, Wiceprezesem ds. finansowych CD Projekt SA

Dyskusja odbyła się dnia: 15.04.2022, godziny 11:00
Adam Kiciński, prezes zarządu i Piotr Nielubowicz, wiceprezes ds. finansowych CD Projekt SA: Potencjalne akwizycje mają wspierać cele strategiczne grupy Adam Kiciński, Prezes Zarządu i Piotr Nielubowicz, Wiceprezes ds. finansowych CD Projekt SA
W piątek, 15 kwietnia, o godz. 11:00 odbędzie się czat inwestorski z przedstawicielami Zarządu CD PROJEKT SA: Adamem Kicińskim, Prezesem Zarządu i Piotrem Nielubowiczem, Wiceprezesem ds. finansowych. Tematem spotkania będą wyniki Grupy CD PROJEKT za 2021 r., które Spółka opublikuje 14 kwietnia br.

Grupa CD PROJEKT prowadzi działalność operacyjną w dwóch kluczowych segmentach biznesowych – CD PROJEKT RED i GOG.com. Studio CD PROJEKT RED tworzy i wydaje gry wideo na komputery osobiste oraz konsole najnowszej generacji. Flagowymi tytułami studia są seria gier o Wiedźminie oraz Cyberpunk 2077, który miał swoją premierę w grudniu 2020 r. Razem z platformą cyfrowej dystrybucji GOG.COM, studio CD PROJEKT RED jest częścią Grupy Kapitałowej CD PROJEKT.

CD PROJEKT S.A. jest notowana na Głównym Rynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Spółka należy do indeksu WIG20, skupiającego 20 największych i najbardziej płynnych spółek z warszawskiego parkietu.

Czat odbywa się w ramach ósmej edycji projektu #GamingNaGiełdzie, który organizowany jest przez agencję PR Strict Minds, Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie oraz redakcje StockWatch.pl i PolskiGamedev.pl

Zapis dyskusji
  • moderator: Witam na czacie inwestorskim z Adamem Kicińskim i Piotrem Nielubowiczem, przedstawicielami zarządu CD Projektu. Tematem spotkania będą wyniki grupy za 2021 r. oraz plany na kolejne kwartały.
  • moderator: Przypominam zasady organizacyjne czata: pytania są przesyłane najpierw do moderatora. Publikowane są pytania wybrane przez Gości czata wraz z odpowiedziami. U dołu ekranu kolejkowane są u każdego użytkownika jego pytania. Moderator może odrzucić pytanie niezgodne z regulaminem.
  • moderator: Informacja dla dziennikarzy relacjonujących przebieg czata: wykorzystanie cytatów z dzisiejszej rozmowy w Państwa materiałach redakcyjnych wymaga podania źródła. W razie pytań czy wątpliwości prosimy o kontakt: biuro@stockwatch.pl
  • moderator: Już można zadawać pytania, na które nasi Goście zaczną odpowiadać o 11:00. W razie problemów z wyświetlaniem odpowiedzi prosimy o odświeżenie strony. Uczestników zachęcamy też do udostępniania czatu i komentowania jego przebiegu w mediach społecznościowych z hasztagiem #czatStockWatch
  • Adam Kiciński i Piotr Nielubowicz: Dzień dobry, witamy Państwa serdecznie i zapraszamy do zadawania pytań.
  • sasky: Dzień dobry. Gorąca prośba o rozwinięcie tematu serialowego Cyberpunka, który ma pojawić się na Netflixie jeszcze w tym roku. Co to będzie za serial, jaki udział w jego powstawaniu ma CD Projekt i czy spółka coś na tym zarobi?
    Piotr Nielubowicz: Będzie to 10-odcinkowy serial anime wyprodukowany wspólnie ze Studio Trigger – renomowanym studiem animacji z Japonii. W ramach projektu jesteśmy odpowiedzialni m.in. za fabułę, jesteśmy też czynnie zaangażowani w produkcję. Najważniejszą przesłanką wejścia w ten projekt jest zwiększenie zasięgu marki i rozwój na nowych obszarach.
  • tgolik: Zapowiadaliście utworzenie w 2022 roku dwóch zespołów tworzących 2 gry AAA jednocześnie. Czy to już się dzieje? Czy jedna z nich to gra z Nowej Sagi Wiedźmińskiej a druga to dodatek do Cyberpunka?
    Adam Kiciński: Tak, to już się zadziało - począwszy od 2022 r. prowadzimy równoległe prace deweloperskie nad dwoma projektami AAA, tj. dodatkiem do Cyberpunka 2077 i nową grą w świecie Wiedźmina.
  • Gość: Jakie dodatki/ nowości planujecie w 2022. Dziękuję za odpowiedź.
    Adam Kiciński: W 2022 r. zamierzamy kontynuować prace nad rozszerzeniem do Cyberpunka, zarazem pracując nad nową grą z serii wiedźmińskiej. Wsparcie dla Cyberpunka będzie kontynuowane. Nasz wewnętrzny zespół deweloperski wykona resztę prac związanych z przygotowaniem wersji next-gen Wiedźmina 3. The Molasses Flood będzie kontynuować pracę nad własnym, nie ogłoszonym jeszcze projektem. Wydamy też rozszerzenie do GWINTA: Wiedźmińskiej Gry Karcianej oparte na mechanice GWINTA, które nazywamy roboczo Golden Nekker. Będziemy też wspierać zarówno GWINTa jak i Wiedźmina: Pogromcę Potworów.
    Równolegle prowadzimy prace koncepcyjne nad przyszłymi projektami, które nie zostały jeszcze ogłoszone. W 2022 r. Na platformie NETFLIX będzie miał swoją premierę serial anime Cyberpunk: EDGERUNNERS, który współtworzyliśmy z japońskim studiem TRIGGER.
  • Daniel: Witam, kiedy można spodziewać się ogłoszenia rekomendacji zarządu ws. dywidendy? Jeszcze w kwietniu, czy dopiero w maju?
    Piotr Nielubowicz: Rekomendacje odnośnie podziału zysku za 2021 przedstawimy najpóźniej w dniu ogłoszenia WZA.
  • inwestor_2k: Kiedy należy spodziewać się premiery serialu Cyberpunk na Netflixie? W samej końcówce roku (listopad-grudzień) czy może wcześniej?
    Adam Kiciński: Prosimy jeszcze o trochę cierpliwości - więcej informacji na ten temat pojawi się wkrótce.
  • Tarathelion: Jakie mają Państwo plany w stosunku do studia krakowskiego i wrocławskiego? Wygląda na to że zatrudnienie w tych studiach spada. Jaką role mają one pełnić w przyszłości?
    Adam Kiciński: Studia w Krakowie i Wrocławiu pracują wspólnie z zespołem warszawskim nad naszymi produkcjami.
  • Tarathelion: Dzień Dobry, Ogłosiliście Państwo jakiś czas temu oficjalnie prace na 1 dodatkiem do CP2077. Czy kolejne dodatki są uzależnione od powodzenie tego pierwszego dodatku czy też podjęliście decyzję iż będzie tylko jeden dodatek?
    Piotr Nielubowicz: Skupiamy się na produkcji pierwszego dodatku do CP77. Wczoraj potwierdziliśmy, że wydamy go w przyszłym roku.
  • Gość: W strategii napisaliście, że chcecie być w trójce najbardziej uznanych producentów gier na świecie, jak chcecie to zrobić?
    Adam Kiciński: Robiąc super gry.
  • zyziek: na jakim etapie jest zapowiadany rozwój online?
    Adam Kiciński: Zmiana na silnik UE5 będzie wspierała rozwój online w naszych grach.
  • Tarathelion: Jak wygląda kwestia wzajemnych rozliczeń za korzystanie z silnika U5? Czy będziecie Państwo płacić opłatę licencyjną w pełnej wysokości?
    Piotr Nielubowicz: Ze względu na strategiczny charakter współpracy, nasza umowa na korzystanie z technologii UE zakłada indywidualne warunki rozliczeń związane z obustronnym zaangażowaniem stron.
  • gracz: co nowego w portfolio?
    Piotr Nielubowicz: Z ostatnich rzeczy – ogłosiliśmy rozpoczęcie prac nad nową sagą wiedźminską.
  • ciekawski: Dlaczego Agile ma być lepszy od dotychczasowego sposobu prowadzenia zespołów?
    Adam Kiciński: Z Agile możemy osiągnąć bliską współpracę pomiędzy ludźmi z różnych dyscyplin. To pozwala na lepszą widoczność tego co jest robione, wymagań czasowych czy nawet wyzwań, przed którymi stają poszczególne zespoły lub ich członkowie.
  • gosc: Czy pozwy sądowe po premierze CP2077, to sprawa zamknięta?
    Piotr Nielubowicz: Z pozywającymi zawarta została ugoda wymagająca w następnym kroku zatwierdzenia jej przez sąd.
  • inwestorek: jak długo ponoszone jeszcze będą koszty serwisowania CP77?
    Adam Kiciński: Pracujemy nad kolejną aktualizacją – 1.6 – która ukaże się w nadchodzących miesiącach. Po jej wydaniu będziemy kontynuowali wsparcie dla Cyberpunka 2077, ale nasza uwaga stopniowo będzie skupiać się na nowych ekscytujących przygodach osadzonych w obydwu naszych światach – Cyberpunk i Wiedźmin.
  • Gość: Ile wyniosły prace naprawcze nad wydanymi grami w samym 4Q'21? Czy podobnego poziomu można się jeszcze spodziewać w 1Q'22 i w kolejnych kwartałach?
    Piotr Nielubowicz: Wraz z wydaniem patcha 1.5 i wersji CP77 na konsole najnowszej generacji oczekujemy spadku tych wydatków w 2022 r.
  • Gość: Dlaczego praca nad dodatkiem do CP2077 trwa tak długo? Jakie są problemy?
    Adam Kiciński: Byliśmy bardzo zaangażowani w pracę nad usprawnieniami do Cyberpunka 2077 i wydaniem wersji next-gen
  • tgolik: Czy serial ma tylko zadanie marketingowe, czy może też przynieść zyski CD projektowi?
    Adam Kiciński: Jest elementem strategii rozszerzania naszych franczyz na inne pola eksploatacji. Wpływ na przychody z tego tytułu będzie ograniczony.
  • Gość: Dzień dobry, jaka część zespołu współpracowała z dostawcą przy produkcji Wiedźmina 3 next gen oraz jaką ilość zasobów planują Państwo skierować do kontynuacji tych prac? Jak wysoko na liście priorytetów jest wydanie nowej wersji gry?
    Piotr Nielubowicz: Jesteśmy w trakcie ewaluacji projektu – szacujemy, że prace nad wersją W3 na najnowsze generacje zaangażują zespół kilkunastu deweloperów.
  • Inwestor: Dzień dobry. Czy CD Projekt mając duże zasoby finansowe szuka akwizycji na krajowym rynku? - np. wejście mocniej w rynek gier mobilnych poprzez zainwestowanie np w TSG które jest teraz atrakcyjnie wycenione?
    Adam Kiciński: Tak, jak mówiliśmy wcześniej, jesteśmy otwarci na akwizycje, ale pod warunkiem, że wspierają nasze cele strategiczne.
  • GC: Czy nowy Cyberpunk będzie już na nowym silniku UE? Kiedy możemy się go spodziewać?
    Adam Kiciński: Dodatek do Cyberpunka zapowiedziany na 2023 r. powstaje na silniku REDengine.
  • Gość: Z czego wynikają tak wysokie "Koszty sprzedaży" w segmencie CD PROJEKT RED? Po 9M'21 wynosiły one 142,624 mln PLN, a po 12M'21 aż 239,160 mln PLN.
    Piotr Nielubowicz: Na wyższe koszty sprzedaży w Q4 2021 wpływ miały m.in. koszty związane z rozliczeniami z dystrybutorami oraz koszty związane z rezerwami na bonusy uzależnione od wyniku netto Q4.
  • gość: Który z rynków geograficznie jest Waszym największym rynkiem i jakie jest top3?
    Piotr Nielubowicz: Najwyższe przychody osiągamy z rynku północnoamerykańskiego, europejskiego i azjatyckiego.
  • sasky: I jeszcze jedno pytanie odnośnie netfliksowego Cyberpunka - czy Waszym zdaniem ten serial będzie tym, czym netfliksowy Wiedźmin był dla Wiedźmina 3?
    Adam Kiciński: To produkcja zupełnie innego typu.
  • Gość: Jak duży będzie dodatek do Cyberpunka, który ma pojawić się w przyszłym roku? Ile godzin rozgrywki przewidujecie?
    Adam Kiciński: Takie informacje zachowujemy na kampanię promocyjną :).
  • GC: Czy Wiedźmin 3 na NextGen będzie tylko prostą konwersją dotychczasowej wersji na PC? Czy będzie to zupełnie nowa jakość?
    Piotr Nielubowicz: Wersja nextgenowa W3 wykorzystywać będzie najnowsze technologie konsol tej generacji. Dodatkowo zawierać będzie DLC inspirowany serialem Netfliksa.
  • tgolik: Czy planujecie jeszcze jakąś fizyczną edycję cyberpunka? Na przykład po kolejnym patchu lub z pierwszym dodatkiem. Czy może rynek jest tak zatowarowany wydaniem premierowym że nie jest możliwe wprowadzenie kolejnej edycji.
    Adam Kiciński: Chcielibyśmy, ale zobaczymy, jak będzie wyglądał rynek.
  • tgolik: Jak na morale załogi odbiła się fala hejtu która przelewała się przez internet przez prawie cały pierwszy rok po premierze Cyberpunka
    Adam Kiciński: Nie było lekko, ale już się pozbieraliśmy.
  • Luśka: Po mieście krążyły opowieści o wypalonych z CD Projektu, w prezentacji widzimy, ze postanowiliście postawić na well-being załogi. Jakie działania konkretnie podejmujecie w tej materii?
    Piotr Nielubowicz: Szczegółowy opis podjętych działań związanych z well-being naszego zespołu jest dostępny w Raporcie Zrównoważonego Rozwoju za 2021 r. – zachęcamy do zapoznania się z nim: https://www.cdprojekt.com/pl/wp-content/uploads-pl/2022/04/raport-zrownowazonego-rozwoju-grupy-cd-projekt-za-2021-interactive.pdf
  • Gość: Dzień Dobry, Czy studio będzie obecne na Summer Game Fest?
  • Gość: Skoro ma być nowa saga to jak rozumiem, planujecie więcej niż jedną grę. Czy planujecie jakieś rezerwy na pracę nad tymi tytułami, czy możecie oszacować plus minus koszty projektu?
    Piotr Nielubowicz: Przyszłe prace nad kolejnymi grami nie podlegają „rezerwowaniu” w ujęciu rachunkowym. Naturalnie od strony finansowej zabezpieczamy środki niezbędne na prowadzenie naszych projektów w przyszłości – vide saldo gotówki, lokat i obligacji w naszym sprawozdaniu.
  • Gość: Ile osób zatrudnia grupa CD Projekt i jaka część z nich to deweloperzy pracujący nad poszczególnymi IP?
    Piotr Nielubowicz: Na koniec 2021 r. w Grupie CD PROJEKT pracowało 1 196 osób, z czego ponad 750 osób to deweloperze.
  • Gość: Jakie macie pomysły na GOGa? Kolejny kwartal straty, czy nie czas na radykalne rozwiązanie np. zamknięcie projektu?
    Adam Kiciński: Chcemy, żeby GOG skoncentrował się na swojej podstawowej działalności związanej z cyfrową dystrybucją gier.
  • Tarathelion: Z czego wynika rozbieżność danych podawanych przez Państwo z roku na rok. Rok temu zgodnie ze sprawozdaniem spółka na koniec 2020 r. miała mieć 730 developerów. Wczoraj wskazaliście, iż na koniec 2020 r. miała ich 768
    Adam Kiciński: W tym roku zdecydowaliśmy się uwzględnić w liczbie deweloperów także zespół Spokko.
  • Tarathelion: Dziękuje za odpowiedzi. Wesołych Świąt
    Adam Kiciński, Piotr Nielubowicz: Dziękujemy Wszystkim za udział w czacie. Spokojnych Świąt!
  • moderator: Ja również w imieniu redakcji StockWatch.pl serdecznie dziękuję za ciekawą dyskusję i zapraszam na kolejne czaty.
uixmztue
hcmqpytg
Webinar inwestorski Forever Entertainment SA - 15 września 12:00
Portfele StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +77 703,76 zł +388,52% 97 703,76 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
juvqzzkr
fjnkoxok
strefa bezpieczna AAA AA A BBB
333
strefa niepewna BB B
104
strefa zagrożona CCC D
203

Przykłady wyszukiwania spółek:

  • Zadłużenie > 80% - znaleziono 64
  • ROE > 30% - znaleziono 69
  • Free float < 20% - znaleziono 103

Dane aktualne na 15.09.2025


Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

50% rabatu na dostęp do Strefy Premium StockWatch.pl dla uczestników programu Orlen w portfelu!

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat