pixelg
Andrzej Blumenfeld, prezes i Paweł Jawor, członek zarządu Far From Home

Czat inwestorski z przedstawicielami zarządu spółki Far From Home - prezesem Andrzejem Blumenfeldem i członkiem zarządu Pawłem Jaworem

Dyskusja odbyła się dnia: 07.05.2021, godziny 11:00
Andrzej Blumenfeld, prezes i Paweł Jawor, członek zarządu Far From Home - start 7 maja o 11:00 Andrzej Blumenfeld, prezes i Paweł Jawor, członek zarządu Far From Home

Zapraszamy na prezentację i czat inwestorski z przedstawicielami zarządu spółki Far From Home - prezesem Andrzejem Blumenfeldem i członkiem zarządu Pawłem Jaworem, który odbędzie się 7 maja o godz. 11:00. Tematem spotkania organizowanego w ramach projektu Gaming na Giełdzie VI będzie podsumowanie dotychczasowej działalności oraz omówienie najbliższych planów spółki.

Far From Home to studio game deweloperskie, którego pracownicy posiadają doświadczenie przy pracy zarówno nad produkcjami AAA jak i indie w firmach takich jak Techland, Larian Studios, Farm 51 czy Bloober Team. Spółka chce skupić się na tworzeniu gier akcji z rozwiniętymi elementacji narracyjnymi. Pierwsza gra studia, powstająca na silniku Unreal Engine o roboczym tytule „Project Oxygen”, ma należeć do segmentu AA+. W planach wydawniczych przewidziane są jej wersję na PC, PS5 oraz XboX Series X.





Zapis dyskusji
  • moderator: Witam na prezentacji i czacie inwestorskim z przedstawicielami zarządu Far From Home - Andrzejem Blumenfeldem i Pawłem Jaworem. Tematem spotkania organizowanego w ramach projektu Gaming na Giełdzie VI będzie podsumowanie dotychczasowej działalności oraz omówienie najbliższych planów spółki.
  • moderator: Przypominam zasady organizacyjne czata: pytania są przesyłane najpierw do moderatora. Publikowane są pytania wybrane przez Gości czata wraz z odpowiedziami. U dołu ekranu kolejkowane są u każdego użytkownika jego pytania. Moderator może odrzucić pytanie niezgodne z regulaminem.
  • moderator: Informacja dla dziennikarzy relacjonujących przebieg czata: wykorzystanie cytatów z dzisiejszej rozmowy w Państwa materiałach redakcyjnych wymaga podania źródła. W razie pytań czy wątpliwości prosimy o kontakt: biuro@stockwatch.pl
  • moderator: Już można zadawać pytania, na które nasi Goście zaczną odpowiadać po prezentacji wideo. W razie problemów z wyświetlaniem odpowiedzi prosimy o odświeżenie strony. Uczestników zachęcamy też do udostępniania czatu i komentowania jego przebiegu w mediach społecznościowych z hasztagiem #czatStockWatch
  • Andrzej Blumenfeld i Paweł Jawor: Witamy Państwa bardzo serdecznie! Zapraszamy do zadawania pytań.
  • Turi : Gdzie mogę przeczytać o Was nieco więcej, czy mógłbym prosić o linka do wspomnianego przez Was w prezentacji materiału na "gram.pl"?
    Andrzej Blumenfeld i Paweł Jawor: Z wielką przyjemnością zapraszamy do zapoznania się z artykułem pod linkiem:

    https://www.gram.pl/artykul/swiat-ogarniety-przez-pyl-far-from-home-pokaze-jak-przezyc-w-tych-warunkach

    Polecamy zapoznać się także z poniższymi artykułami:

    https://www.gamesindustry.biz/articles/2020-07-22-polish-studio-far-from-home-launches-with-close-to-home-support-network

    https://www.gamesradar.com/project-oxygen-is-an-upcoming-ps5-xbox-series-x-and-pc-game-that-imagines-humanity-losing-this-fight/
  • Heniek_Kanasta: Jaka będzie cena gry na premierę - bliżej obecnych cen gier TripleA czy szukacie złotego środka w tej kwestii?
    Andrzej Blumenfeld i Paweł Jawor: Cena w EA wyniesie 19,99 USD, a full release 29,99 USD.
  • SW-fan: Witam serdecznie. Kiedy jakieś następne ruchy marketingowe? Od wielu miesięcy ani widu ani słychu. Bez przypominania o sobie szybko przestaje się istnieć w świadomości ludzi.
    Andrzej Blumenfeld i Paweł Jawor: Jak wspominaliśmy aktualnie pracujemy nad pełnym ogłoszeniem gry. Ten ważny moment będzie wsparty kampanią marketingową oraz PR-ową. Wspomniana kampania będzie uruchomiona przed działaniami kapitałowymi.
  • Speedy_Gonzales: Macie obecnie kompletny zespół czy korzystacie także z usług zewnętrznych specjalistów?
    Andrzej Blumenfeld i Paweł Jawor: Far From Home w chwili obecnej składa się z 12 osób i nie jest to jeszcze kompletny team. Planujemy powiększenie zespołu do 14 osób. Dodatkowo spółka korzysta także z usług zewnętrznych specjalistów, między innymi zajmujących się tworzeniem assetów do gry, grafik czy zewnętrznych usług Quality Assurance.
  • Arczibald: Jakie macie podejście do konsol, premiera tylko na tych z nowej generacji czy rozważycie wersję na starsze wersje konsol?
    Andrzej Blumenfeld i Paweł Jawor: Aktualnie skupiamy się tylko i wyłącznie na tworzeniu Project Oxygen z myślą o konsolach nowej generacji i komputerach osobistych, ponieważ zależy nam na dostarczeniu produktu bardzo wysokiej jakości. Natomiast na bieżąco obserwujemy rynek starszych konsol i nie wykluczamy w przyszłości przygotowania portu także na nie.
  • Emerdal124: Budżet Project OXYGEN przekracza 1 mln euro. Jest to suma mieszcząca wszelkie koszty, w tym produkcyjne oraz marketingowe?
    Andrzej Blumenfeld i Paweł Jawor: Szacunkowe koszta netto do wydania early accessu to około 5,15 mln zł. W tym zawarty jest koszt sprzętu, developerski, administracyjny, marketingowy oraz wsparcie zewnętrzne.
  • rambler: Project Oxygen to będzie multiplayer? Gry singlowe się skończyły, czy to z akcją, narracją czy różowymi balonikami, ten segment już nie istnieje.
    Andrzej Blumenfeld i Paweł Jawor: Project Oxygen będzie wydane w EA jako gra single player jednak już planujemy dodanie co-opa dla 4 graczy. Mamy świadomość że co-op dostarczy istotną wartość dla dużej grupy odbiorców.

    Co do opinii, że gry single-player się skończyły, pozwolimy sobie się nie zgodzić - proszę spojrzeć np. na sukces gry Respawn Studios Jedi the Fallen Order.
  • Piotr: O jakiej cenie sprzedaży dla Oxygen myślicie?
    Andrzej Blumenfeld i Paweł Jawor: 19,99 dolarów w EA i 29,99 dolarów w full release.
  • Gość: Dlaczego tryb co-op chcecie wdrożyć dopiero po EA?
    Andrzej Blumenfeld i Paweł Jawor: Powodem takiej decyzji jest koszt produkcji oraz zaangażowanie zespołu w prace nad bazową zawartością gry. Nie znaczy to jednak, że nie pracujemy nad założeniami i nie przeprowadzamy testów co-opa. Patrząc na przykład Green Hell - dodanie Co-opa później może podtrzymać zainteresowanie projektem.
  • Gość: Co oznaczają te założone ręce na zdjęciach?
    Andrzej Blumenfeld i Paweł Jawor: Na dzień dzisiejszy przyjmujemy postawę zamkniętą. Dołożymy wszelkich starań, aby w momencie kiedy odkryjemy przed światem więcej szczegółów dotyczących projektu oraz naszego studio, efekt był okazały.
  • Gość: Czy zamierzacie grę wydać sami, czy we współpracy z wydawcą?
    Andrzej Blumenfeld i Paweł Jawor: Na obecną chwilę spółka nie podjęła jeszcze decyzji o ewentualnej współpracy z wydawcą. Nie wykluczamy jednak takiej opcji w przyszłości. Jeśli zdecydujemy się podjąć współpracę, na pewno o tym poinformujemy. Obecnie prowadzimy rozmowy z Sony oraz MS.
  • Marek: Z KRS wynika, że mieliście 4 rundy finansowania. Po jakiej cenie były obejmowane akcje serii B,C,D?
    Andrzej Blumenfeld i Paweł Jawor: B - 1 zł
    C - 2,50 zł
    D - 26 zł
  • Piotr: Dzień dobry Dlaczego wybraliście akurat survival FPS? Czy będzie dużo nowych mechanik, których nie widzieliśmy w Subnautica, Green Hell, Rust itp.?
    Andrzej Blumenfeld i Paweł Jawor: Na wybór gatunku złożyło się kilka aspektów. Przede wszystkim zależało nam na znalezieniu przestrzeni, która koreluje z naszymi pasjami oraz umiejętnościami, która będzie odpowiednia do budowania zespołu oraz cieszy się ogromnym zainteresowaniem graczy. Tak jak wspominaliśmy, naszym celem przy pierwszym projekcie jest uzyskanie niezależności finansowej oraz zbudowanie fundamentów pod przyszłe projekty, czyli w szczególności stworzenie technologii i zespołu.

    Jeżeli chodzi o nowe mechaniki w projekcie to z ich ogłoszeniem czekamy na start kampanii marketingowej, ale mamy przygotowanych kilka bardzo ciekawych USP.
  • Magda: Czy Przemek Barankiewicz w radzie nadzorczej patrzy Wam mocno na ręce?
    Andrzej Blumenfeld i Paweł Jawor: Zarówno Przemek Barankiewicz jak i pozostali członkowie naszej rady nadzorczej mocno patrzą nam na ręce. Dodatkowo planujemy niebawem poszerzyć nasz organ nadzoru o kolejne osoby w różnych dziedzinach kompetencyjnych.
  • vvvojtek: Co myślicie o wydaniu demo tak jak zrobił People Can Fly?
    Andrzej Blumenfeld i Paweł Jawor: Generalnie oceniamy takie działania pozytywnie - budują community i wishility oraz zwiększają zasięgi. Będziemy taką opcję rozważać wewnętrznie wraz z naszym community managerem oraz konsultować ją z partnerami, z którymi aktualnie rozmawiamy (Sony & MS).
  • Gość: Kocham gamedev. Z jednej strony tłuste aroganckie misie, i proszę, Cyberpunk flop, poza wszelkimi rankingami sprzedaży. Z drugiej strony co jakiś czas wyskakuje skromny underdog, jak na przykład Valheim. Co robicie żeby mieć chociaż szansę stać się tym drugim?
    Andrzej Blumenfeld i Paweł Jawor: Pomimo licznych problemów nie zgadzamy się z opiniami, że Cyberpunk jest flopem. Oczywiście, dołożymy wszelkich starań, by uzyskać recenzje na poziomie tytułu Valheim. Wierzymy, że drogą do tego są: wysokie kompetencje członków zespołu, ciężka praca oraz pasja, jakiej nam z pewnością nie brakuje. Aha - my też kochamy gamedev.
  • GPWking: Witam. Czy będzie można grać multi cross-platform? Czy będą jakieś integracje np. z Twitchem, Discordem?
    Andrzej Blumenfeld i Paweł Jawor: Rozmawiamy z naszymi partnerami o cross-play. Chcielibyśmy aby nasi gracze wspólnie walczyli o przetrwanie w świecie Project Oxygen bez względu na platformę na jakiej grają (PC, PS5 Xbox Series 1).

    Jeśli chodzi o integrację z Twitchem - bardzo ciekawą opcją jest ich program Drops 2.0 i rozważamy jego integrację w celu zwiększenia atrakcyjności w streamowaniu i uczestniczenia w streamach.

    Co do integracji z Discordem - jest to najbardziej popularne wśród społeczności graczy narzędzie do komunikacji i dodanie integracji z nim jest naturalnym wyborem.
  • Gość: Czy Oxygen przeportujecie na konsole sami, czy tak jak Creepy Jar zlecicie to komuś na zewnątrz?
    Andrzej Blumenfeld i Paweł Jawor: W tej chwili spółka prowadzi rozmowy z przedstawicielami First Party, czyli firmą Sony i Microsoft. Zarząd planuje między innymi dopiero w oparciu o wynik tych rozmów podjąć decyzję kto zajmie się przygotowaniem Project Oxygen na konsole.
  • Gość: Dzień dobry Wasza spółka nieco przypomina mi Starward Industries, też wszystko owiane tajemnicą, też futuryzm, też znane postaci z rynku gamedev i także udział w dużych projektach. Czy Wasze ambicje co do wolumenu sprzedaży też są zbliżone?
    Andrzej Blumenfeld i Paweł Jawor: Bardzo nam miło, że jesteśmy porównywani do obecnego już od dłuższego czasu na rynku Starwarda. Nie znamy jednak ich dokładnych założeń sprzedażowych. Nie dostrzegamy także ogromnych podobieństw w gatunku gier, które tworzą nasze studia.
  • Gość: Czy można poprosić o dodefiniowanie zakończonych kamieni milowych?
    Andrzej Blumenfeld i Paweł Jawor: Milestone 1 GAMEPLAY INVESTORS TEASER - ok. 20-minutowy film zbudowany na silniku, prezentujący możliwą rozgrywkę oraz USP tytułu.

    Milestone 2 INVESTORS DEMO

    przygotowanie grywalnego dema skupiającego się na rozgrywce związanej wokół jednego z USP projektu w formie 10-minutowego dema.

    Milestone 3 TECH DEMO

    Celem było przygotowanie grywalnego dema skupiającego się na rozgrywce związanej wokół wszystkich USP projektu, w formie grywalnego 40-minutowego dema.

    Dodatkowo we współpracy ze specjalistami z firmy Epic Games, został przygotowany art benchmark technologii kluczowej do produkcji.
  • Pytajnik: Jakie odczucia ma gra wywołać w graczu, jakie refleksje?
    Andrzej Blumenfeld i Paweł Jawor: Project Oxygen jest grą z gatunku action survival Chcielibyśmy graczy zachęcić do udziału w grze przy pomocy momentów budujących adrenalinę i ekscytację, również takich, dla których szczegółowe planowanie/budowanie jest absolutnie konieczne do osiągnięcia sukcesu. Ponadto fakt, że gra będzie się toczyć na Ziemi zniszczonej w ekologicznej katastrofie, ma na celu wywołanie dyskusji - czy aby nasze obecne działania są dobre dla środowiska? Czy nie podcinamy gałęzi na której siedzimy? Nie chcemy tutaj prawić kazań, a wywołać dyskusję i przemyślenia na temat dziś tak dla nas istotny.
  • Gość: Jeśli tempo pracy jest takie jak tego czata to do zobaczenia w 2030 z tym Early Accessem i to najwcześniej...
    Andrzej Blumenfeld i Paweł Jawor: Co prawda: "Wszystko co doskonałe - dojrzewa powoli". My planujemy jednak debiut EA w odpowiedniej jakości już w 2022 roku.
  • bad bucks: Jakiej wielkości będą wydatki marketingowe? Jak kalkulujecie koszt pozyskania klienta i późniejsze ARPU? Czy będą mikropłatności? Jaki w ogóle jest model biznesowy dla tej produkcji?
    Andrzej Blumenfeld i Paweł Jawor: Do czasu wejścia w EA nasze prognozowane wydatki marketingowe to 850 tys. zł. Podjęliśmy decyzję o wyborze modelu biznesowego: premium digital. Nie planujemy mikropłatności ani lootboxów oraz płatnych DLC.
  • andy_dufresne: Czy wykonanie materiałów marketingowych typu teasery/trailery studio zleca na zewnątrz, czy przygotowuje je we własnym zakresie?
    Andrzej Blumenfeld i Paweł Jawor: Nasz zespół ma kompetencje do tworzenia materiałów takich jak trailery i teasery, ale jest to bardzo czasochłonne i odciągnęło by zespół od tworzenia gry, dlatego współpraca z partnerami zewnętrznymi jest dla nas najlepszą opcją. Nie mniej jednak jest to proces oparty na ścisłej współpracy.
  • Ethan Carter: Czyli ile linijek kodu jest już napisane, liczbowo albo procentowo, i kiedy dokładnie data premiery?
    Andrzej Blumenfeld i Paweł Jawor: Bardzo trudno oszacować, ile linijek kodu już zostało napisane. Pierwsze powstały jeszcze w 2019 roku. Na dzień dzisiejszy śmiało możemy przyjąć, że są ich setki tysięcy. Aktualny rozmiar projektu najlepiej ukazuje fakt, że mamy w tej chwili około 4 godziny gry.
  • Tomm68: Jakie kwoty przeznaczycie na marketing Oxygen?
    Andrzej Blumenfeld i Paweł Jawor: Jak wspomnieliśmy w prezentacji do czasu premiery w EA prognozujemy wydanie 850 tys. zł netto.
  • Gość: Czy premiera właściwa odbędzie się na wszystkie platformy razem, czy konsole wyjdą z opóźnieniem?
    Andrzej Blumenfeld i Paweł Jawor: W pierwszej kolejności planowane jest wydanie gry w wersji early access na PC. Premierę full release wstępnie planujemy na wszystkich platformach w zbliżonych terminach, co pozwoli nam na zintensyfikowanie działań marketingowych. Natomiast ze względu na to, że prowadzimy w tej chwili rozmowy z firmami Sony i Microsoft, nasze plany mogą ulec zmianie.
  • Pytajnik: Czy macie już pomysły na kolejny produkt?
    Andrzej Blumenfeld i Paweł Jawor: Nasze głowy zawsze są pełne pomysłów. a najlepsze z nich już są składowane w specjalnej (jeszcze wirtualnej) szufladzie FFH. Wrócimy do nich i wybierzemy ten najlepszy w okolicy debiutu EA naszego projektu Oxygen. Postaramy się także, by lekcje wyciągnięte przy tworzeniu pierwszego IP oraz proceduralna generacja o jakiej wspominaliśmy podczas prezentacji, znacząco ułatwiły nam tworzenie drugiego tytułu.
  • andy_dufresne: Kiedy pojawi się karta produktu na Steam? Czy wraz z ujawnieniem projektu (wcześniej/później)?
    Andrzej Blumenfeld i Paweł Jawor: Karta gry pojawi się wraz z ujawnieniem projektu. Nie podjęliśmy jeszcze decyzji, czy będzie to Steam, Epic czy oba równocześnie.
  • Pax: Jaki procent pełnej gry planujecie umieścić w EA? Czy to będzie bliżej 25% czy bardziej 80%? I jak długi EA planujecie?
    Andrzej Blumenfeld i Paweł Jawor: Dostarczymy na start dużo zróżnicowanego kontentu oraz planujemy rozwijać grę w EA regularnymi aktualizacjami. Na dzień dzisiejszy EA jest szacowany na 12 miesięcy.
  • Domator: Czy nie pora w końcu się osiedlić i założyć siedzibę? Chciałbym kiedyś jako akcjonariusz móc przyjechać na walne, wypić kawę oraz zjeść ciasteczko
    Andrzej Blumenfeld i Paweł Jawor: Jak najbardziej zbliżamy się do tego momentu. Część z nas czuje już bardzo mocną potrzebę wyjścia z domu i powrotu do normalnego życia. Miejmy nadzieję, że stanie się to już w tym roku!
  • Gość: Ile prac zamierzacie zlecić na zewnątrz? Pewnie lokalizację, czy nagrania dźwięku, ale co jeszcze? Macie w studio sprzęt do Motion Capture?
    Andrzej Blumenfeld i Paweł Jawor: Pomimo dużej wszechstronności naszego zespołu nie mamy możliwości zająć się każdym aspektem produkcji, stąd naturalne jest korzystanie z pomocy ekspertów z zewnątrz. Co do sprzętu Motion Capture - studio takiego nie posiada.
  • SW-fan: Czy mogę zapytać jakie macie kompetencje do równoległego wydania gry na komputery i konsole? Jak pokazuje historia najnowsza, nie jest to takie proste, a w przeszłości wśród polskich studiów udało się ledwie kilka razy i to niektórym.
    Andrzej Blumenfeld i Paweł Jawor: Mamy takie kompetencje - członkowie zespołu pracowali przy szeregu tytułów wydawanych równocześnie na PC i konsole. Pomimo tego nie wykluczamy zaangażowania ekspertów zewnętrznych w celu przyspieszenia tego procesu jak i zapewnienia jego prawidłowego przebiegu.
  • Trezor: Sporo mówicie o jakości graficznej. Jakie będą wymagania sprzętowe dla Oxygen?
    Andrzej Blumenfeld i Paweł Jawor: W tej chwili nie jesteśmy gotowi do ogłoszenia specyfikacji sprzętowej wymaganej do gry w Project Oxygen. Dołożymy jednak starań aby nasz tytuł działał w jak najszerszym spektrum sprzętowym.
  • Tomm68: Czy zakończyliście już fazę preprodukcji?
    Andrzej Blumenfeld i Paweł Jawor: Cały czas znajdujemy się w fazie preprodukcji. Pragniemy zauważyć, że zbyt wczesne wejście w etap produkcji może powodować duże problemy dla spółek. Dlatego ważne jest odpowiednie planowanie oraz przygotowanie do wejścia w ten najdroższy moment tworzenia. Na temat naszego podejścia do procesu tworzenia gier opowiadaliśmy w trakcie: https://www.stockwatch.pl/czat-inwestorow-gieldowych/webinar-andrzej-blumenfeld-far-from-home-sa-rola-preprodukcji-w-procesie-tworzenia-gier-premium-indie,332
  • Gość: Jakie będzie docelowe zatrudnienie w spółce przed premierą?
    Andrzej Blumenfeld i Paweł Jawor: Planujemy zbudowanie 14-osobowego core teamu. Przy produkcji zamierzamy współpracować także z zewnętrznymi specjalistami. Jednak zawsze znajdziemy także miejsce dla dodatkowych, najbardziej utalentowanych osób z branży, które mogłyby znacząco wpłynąć na podniesienie jakości naszej produkcji.
  • Tomasz: Dzien dobry, dziekuje za prezentacje. Bardzo mi sie podobala. Pozdrawiam serdecznie
    Andrzej Blumenfeld i Paweł Jawor: Jest nam bardzo miło, że nasza prezentacja przypadła Panu do gustu. My także jesteśmy bardzo zadowoleni, że mogliśmy przybliżyć naszą spółkę szerszemu gronu inwestorów. Uczestnictwo w takich eventach i otwarta komunikacja rynkowa jest dla nas niezwykle istotna. Pozdrawiamy serdecznie!
  • Andrzej Blumenfeld i Paweł Jawor: Dziękujemy za tak liczny udział w spotkaniu z nami! Liczymy, że odpowiedzi na pytania były satysfakcjonujące i zaspokoiły Państwa ciekawość.
  • moderator: Ja również w imieniu redakcji StockWatch.pl serdecznie dziękuję za ciekawą dyskusję i zapraszam na kolejne czaty w ramach cyklu Gaming na Giełdzie.
PORTFEL STOCKWATCH
Data startu Różnica (%) Różnica (zł) Wartość
01-01-2017 +169,94% +33 988,23 zł 53 988,23 zł
Ostatnio zaktualizowane dane
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło


Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy