pixelg
Bogusław Kisielewski, prezes Kino Polska: Jesteśmy jedną z nielicznych spółek medialnych eksportujących z sukcesem usługi na rynki zagraniczne - czat inwestorski - StockWatch.pl - portal informacyjno-analityczny poświęcony inwestycjom na polskiej giełdzie i rynkach globalnych.
AD.bx ad0a
StockWatch.pl
AD.bx ad0b

Bogusław Kisielewski, prezes Kino Polska: Jesteśmy jedną z nielicznych spółek medialnych eksportujących z sukcesem usługi na rynki zagraniczne

Dyskusja odbyła się dnia: 22.08.2019, godziny 13:00
Bogusław Kisielewski, prezes Kino Polska: Jesteśmy jedną z nielicznych spółek medialnych eksportujących z sukcesem usługi na rynki zagraniczne Bogusław Kisielewski - prezes Kino Polska TV
KINOPOL

W czwartek 22 sierpnia o godz. 13:00 zapraszamy na czat inwestorski z prezesem Kino Polska TV SA, Bogusławem Kisielewskim. Dzień wcześniej spółka opublikuje wyniki finansowe za I półrocze 2019 r.

Kino Polska TV SA jest szóstą grupą telewizyjną w Polsce, nadawcą popularnych kanałów telewizyjnych, takich jak poświęcony polskim filmom i serialom Kino Polska, jedyny ogólnodostępny kanał filmowo-serialowy w kraju Stopklatka TV, prezentujący przeboje rodzimej sceny Kino Polska Muzyka, a także Zoom TV, nadający intrygujące dokumenty czy popularne polskie kabarety. Ponadto Kino Polska TV SA dystrybuuje kanały filmowe: Kino TV, FilmBox Premium HD, FilmBox Extra HD, FilmBox Action, FilmBox Family i FilmBox ArtHouse oraz tematyczne DocuBox HD, FightBox HD, FunBox UHD, Fast&FunBox HD, 360 Tunebox, FashionBox HD, Gametoon HD, Erox HD i Eroxxx HD.

Głównymi rynkami spółki są Polska oraz kraje Europy Środkowo-Wschodniej. Przychody spółki pochodzą z emisji kanałów (opłat od operatorów kablowych) oraz reklamy sprzedawanej w czasie antenowym.

W połowie 2018 r. Kino Polska SA przejęła całość udziałów w spółce Stopklatka, notowanej na NewConnect. Wyniki przejętej spółki są konsolidowane w przychodach Kino Polska od trzeciego kwartału ubiegłego roku. Spółka regularnie wypłaca dywidendę.

Zapis dyskusji
  • moderator: Witam na czacie inwestorskim z Bogusławem Kisielewskim, prezesem Kino Polska TV. Dziś porozmawiamy o najnowszych wynikach finansowych grupy i planach na kolejne kwartały.
  • moderator: Przypominam zasady organizacyjne czata: pytania są przesyłane najpierw do moderatora. Publikowane są pytania wybrane przez Gościa czata wraz z odpowiedziami. U dołu ekranu kolejkowane są u każdego użytkownika jego pytania. Moderator może odrzucić pytanie niezgodne z regulaminem.
  • moderator: Informacja dla dziennikarzy relacjonujących przebieg czata: wykorzystanie cytatów z dzisiejszej rozmowy w Państwa materiałach redakcyjnych wymaga podania źródła. W razie pytań czy wątpliwości prosimy o kontakt: biuro@stockwatch.pl
  • moderator: Już można zadawać pytania, na które nasz Gość zacznie odpowiadać o 13:00. W razie problemów z wyświetlaniem odpowiedzi prosimy o odświeżenie strony.
  • Bogusław Kisielewski: Dzień dobry, z tej strony zarząd spółki. Serdecznie zapraszamy Państwa do zadawania pytań.
  • inwestor_2k: Witam, dopiero wyniki za III kwartał będą pierwszą okazją do porównywania (uwzględniają konsolidację Stopklatki). Czy również wtedy możemy spodziewać się dwucyfrowych wzrostów?
    Bogusław Kisielewski: Trzeba wiedzieć, że obecny wzrost przychodów rok do roku o 39 proc. liczony jest z uwzględnieniem Stopklatki, której nie konsolidowaliśmy w wynikach rok wcześniej. Gdyby nie zaliczać STK do tegorocznych wyników wzrost przychodów wyniósłby o 17,7 proc. - to oddaje realną dynamikę wzrostu biznesu. Można zrobić jeszcze inne ćwiczenie i przyjąć, że Stopklatka była konsolidowana w ubiegłym roku. Wtedy okaże się, że nasz zysk netto urósł nie o 18,5 proc., ale o ponad 80 proc. rok do roku. Na wzrost wyników składa się nie tylko Stopklatka ale także wzrost przychodów reklamowych z kanału ZOOM TV (o 56,5 proc.) oraz przychodów z największego naszego segmentu, kanałów FilmBox i tematycznych o 22,3 proc. Rośnie także sprzedaż licencji

    Jesteśmy pozytywnie nastawieni co do przyszłości.
  • drobny akcjonariusz: Co dalej z dywidendą? Stawka z roku na rok spada. W tym było zaledwie 0,30 zł, a przecież jeszcze dwa lata temu było 1,13 zł na akcję.
    Bogusław Kisielewski: Wysokość dywidendy zależy od wielu czynników, które bierzemy pod uwagę. Naszą intencją jest godzenie interesu wszystkich uczestników naszego biznesu, gdzie priorytetem są akcjonariusze, jednak nie da się z oczywistych powodów w każdym roku utrzymywać tego samego poziomu dywidendy.
    Liczymy, że świadomość poniesionych przez nas inwestycji w 2018 r. jak i wiara w przyszłość naszego biznesu i strategii zrekompensuje inwestorom niższą dywidendę w tym roku.
  • player_one: Jak sobie radzi kanał Gametoon HD. Czy w Polsce jest popyt na treści e-sportowe?
    Bogusław Kisielewski: Kanał Gametoon HD uruchomiony został jesienią 2018 r. i systematycznie nabiera rozpędu. Z zebranych przez nas danych wynika, że kanał notuje bardzo dobre dopasowanie do grupy docelowej (ADH%, AFF), znacznie lepsze niż inne tego typu kanały, uruchomione wcześniej. Przychody ze sprzedaży w tym kanale są jeszcze niewielkie, jednak widzimy w Gametoon potencjał wzrostu i niebawem będziemy informowali o kolejnych umowach o współpracę z producentami gier i dystrybutorami, co powinno przekładać się na dalszy wzrost popularności kanału. Kanał nadawany jest w największych sieciach operatorów kablowych UPC, Inea, Toya, a także na platformie Ipla i WPpilot.
  • pixel: Jak idzie sprzedaż pakietów FilmBox Premium na rynkach zagranicznych?
    Bogusław Kisielewski: Wartość przychodów z emisji FilmBox w 1H 2019 roku zagranicą wyniósł 19,5 mln zł. W grupie krajów CEE (Węgry, Czechy, Słowacja oraz kraje byłej Jugosławii) przychody te wzrosły o 16 proc. rok do roku.
  • Gość: Witam, o części kanałów z Państwa oferty nawet nie słyszałem, co zatem robicie, żeby zwiększać rozpoznawalność poszczególnych marek?
    Bogusław Kisielewski: Badania rozpoznawalności, które prowadzimy wskazują, że wśród klientów telewizji płatnej i bezpłatnej naziemnej, nasza rozpoznawalność jest wysoka i wciąż rośnie. Odzwierciedleniem rozpoznawalności jak i poziom oferty programowej są rosnące przychody większości naszych kanałów. Rozpoznawalność samą w sobie wzmacniamy choćby, poprzez ten czat. Prowadzimy też działania promocyjne naszych kanałów.
    Cieszy nas, że możemy spotkać widza, który o nas nie słyszał. To podnosi naszą motywację do zwiększania udziału w trudnym rynku ;-)
  • Piotr C.: Panie Prezesie, w jakim stopniu wzrost przychodów z kanałów Filmbox pochodzi z wchodzenia na nowe rynki, a w jakim z organicznego wzrostu na rynkach już obecnych?
    Bogusław Kisielewski: Oczywiście motorem napędowym są rynki dojrzałe, pochodzi z nich większość naszych przychodów. Jednak nie bagatelizujemy znaczenia rynków wschodzących. Wymagają one nowej strategii i odpowiedniego podejścia. Jednakże pomimo zaangażowania zasobów, wolelibyśmy nie wyrażać jednoznacznych deklaracji dotyczących tychże rynków. Już sam fakt naszego zaangażowania jest dowodem pozytywnego podejścia i takiej samej oceny.
  • Space Cowboy: Panie Prezesie. Gratuluję wyników. Nie wchodzę w detale, ale podobają mi się pozytywne przepływy operacyjne, które pokazują że rzeczywiście zarabiacie pieniądze, ale... fakty są takie że od publikacji raportu widać jakieś 5 transakcji na waszych akcjach na łącznie ok. 13 tys. zł. Jak w takich warunkach chcecie budować wartość dla akcjonariuszy i zapewnić im płynność?
    Bogusław Kisielewski: Bardzo dziękujemy za to spostrzeżenie. Jak wiadomo nie jesteśmy w takim stanie rzeczy odosobnieni. Tak wyglądają obecnie realia rynkowe, z niskimi obrotami zmaga się wiele spółek, nawet o wyraźnie większej kapitalizacji niż KPTV. Czekamy na poprawę otoczenia rynku kapitałowego i moment w który rynek, z różnych powodów, „ruszy”.
  • oldboy: Kino Polska to chyba jedna z zapomnianych spółek na GPW. Ale nie bez powodu. Czy dzisiejszy czat to początek nowego otwarcia w relacjach z inwestorami?
    Bogusław Kisielewski: Nigdy nie lekceważyliśmy kontaktów z inwestorami, zarówno indywidualnymi jak i instytucjonalnymi. Dzisiejszy czat traktujemy jako kontynuacje i wzmocnienie naszych relacji z rynkiem. I wierzymy, że nasze kontakty z inwestorami będą coraz lepsze.
  • Gość: W przypadku Stopklatki widać pewien postęp w restrukturyzacji kosztowej, ale Zoom cały czas przynosi straty. Kiedy ten kanał wyjdzie na dodatnią rentowność? Ile trwa okres dochodzenia kanału do normalnej oglądalności?
    Bogusław Kisielewski: W świetle ostatniego komunikatu o osiągnięciu rentowności przez Stopklatkę w 2Q 2019, przez co można wyrobić sobie ogólną opinię, ile czasu potrzeba na osiągnięcie rentowności przez taki kanał.
    Sytuacja ZOOM TV, który z uwagi na obecność na wciąż niewysyconym MUX-8 jest odmienna. Natomiast cieszy nas wyraźny wzrost przychodów z tego kanału przy utrzymywaniu stabilnego poziomu kosztów. Liczymy, że taka sytuacja będzie się utrzymywać.
    Naszą ambicją jest jak najszybsze osiągnięcie rentowności.
  • Gość: Jaki jest pomysł na to, aby Stopklatka TV prześcignęła TVP Seriale wśród stacji filmowo-serialowych?
    Bogusław Kisielewski: Porównywanie wyników oglądalności TVP Seriale i Stopklatki nie jest uzasadnione z uwagi na inne możliwości pozyskiwania contentu. Warto podkreślić, że Stopklatka TV zakończyła pierwsze półrocze 2019 r. odnotowując wzrost najważniejszych wskaźników oglądalności w porównaniu do analogicznego okresu w ubiegłym roku. Naszą ambicją jest uzyskanie statusu lidera wśród kanałów filmowo-serialowych.
  • kinomaniak: Jaki macie pomysł na walkę z niekorzystnym trendem, czyli odwracaniem się użytkowników z TV do Internetu?
    Bogusław Kisielewski: Obecnie nie widzimy w Polsce zagrożenia odejścia od telewizji liniowej, czy też przejścia widzów wyłącznie do Internetu. Wynika to ze stosunkowo niskiej ceny usług TV w Polsce za pośrednictwem sieci kablowych i platform cyfrowych, co pozwala na masowy dostęp widzów do tej formy korzystania z telewizji i jednoczesne korzystanie z serwisów VOD.
    Warto dodać, że nasze kanały bardzo dobrze sobie radzą na tle całego rynku, notujemy wzrosty oglądalności, podczas gdy cały rynek nieco się zmniejsza. Rosnąca oglądalność kanałów przekłada się na większe przychody, jednocześnie część naszej oferty dostępna jest w serwisach VOD, co również generuje przychody. Widzimy raczej polski rynek jako rozwijający się komplementarnie – telewizja liniowa i platformy VOD (Internet).
  • trader: Czy Kino Polska planuje kolejne akwizycje?
    Bogusław Kisielewski: W biznesie nie można wykluczyć żadnych scenariuszy, które pozwolą umocnić pozycję spółki na rynku. Uważnie go obserwujemy rynek. Obecnie natomiast skupiamy się na synergii z poprzednich akwizycji i zmniejszeniu zadłużenia.
  • inwestor_2k: Spółka nie publikowała prognoz wyników za 2019 r. Czy w tej kwestii coś się zmieni?
    Bogusław Kisielewski: Nie publikujemy prognoz.
  • widz: Co Pan myśli o rozwoju telewizji 4K? Jest szansa, że to się upowszechni?
    Bogusław Kisielewski: Telewizja w rozdzielczości 4K z pewnością w długiej perspektywie czasowej zajmie należne jej miejsce na rynku, podobnie jak stało się to dekadę temu z HD. Jednak przy ocenie tego zjawiska nie można nie dostrzegać czynników często w tej dyskusji pomijanych takich jak wciąż niewystarczająca podaż kontentu 4K, konieczność wymiany sprzętu u użytkowników końcowych, zagadnienia związane z dywidendą cyfrową i zwalnianiem się częstotliwości na rynkach UE.
    Perspektywy są pozytywne, ale będą rozciągnięte w czasie, co najmniej 5 lat lub więcej do osiągnięcia istotnej pozycji tego formatu.
  • trader: Gratuluję wyników. Widać, że robicie dobrą robotę z kosztami. Pozostaje pytanie dlaczego Stopklatka zaczęła przyspieszać z wynikami tak późno? Wcześniej przecież też mieliście wpływ na ten podmiot jako duży udziałowiec?
    Bogusław Kisielewski: Strategia przyjęta przez spółkę ma charakter długofalowy i wymaga odpowiedniego czasu na jej implementację. Podejmowane działania wymagają nie tylko odpowiednich środków finansowych, ale i czasu na ich realizację. W związku z tym, wyniki naszych działań widoczne są po pewnym czasie. Z satysfakcją obserwujemy wyniki naszej strategii, która przynosi spodziewane rezultaty, czyli wzrost przychodów oraz obniżenie kosztów operacyjnych poprzez zwiększenie efektywności zasobów grupy.
  • kinomaniak: Patrząc na wyniki Stopklatki w tym roku mamy prawdziwą transformację kosztową. O prawie połowę spadły wynagrodzenia i podobnie koszty pozostałych usług obcych. Dokonaliście zwolnień pracowników, czy po prostu część z nich została przetransferowana do produkcji contetnu i ich koszt wykazywany jest w innym miejscu sprawozdania?
    Bogusław Kisielewski: Struktura operacyjna grupy jest otwarta, przez co udaje nam się tworzyć wewnętrzne synergie na bazie efektywnego zagospodarowania zasobów naszej firmy, czyli umiejętnego wykorzystania kompetencji i umiejętności naszego profesjonalnego zespołu.
    Nie było znaczących zmian kadrowych jednak dokonaliśmy przesunięć wewnątrz grupy właśnie w celu osiągnięcia wspomnianych wyżej efektów po akwizycji.
    Stworzyliśmy działy, które obecnie działają na rzecz całej grupy, których koszty rozkładane są na różne segmenty.
  • cold_player: 10,80 zł za akcję, jak Pan ocenia bieżącą wycenę spółki?
    Bogusław Kisielewski: Nie komentujemy wyceny własnej spółki, jednak widzimy potencjał naszej grupy do dalszego wzrostu.
  • Piotr C.: Kto jest bezpośrednim konkurentem dla kanałów Filmbox premium? HBO? Canal plus?
    Bogusław Kisielewski: Rosnąca popularność naszych kanałów premium pokazuje, że możemy efektywnie konkurować nie tylko z tymi markami, ale też nowymi nieliniowymi formatami dystrybucyjnymi na rynku.
  • multiplex: Czym różnią się koszty contentu od kosztów amortyzacji aktywów programowych? Czym właściwie jest ten content, w części nie dotyczącej amortyzacji aktywów programowych?
    Bogusław Kisielewski: Koszt contentu oznacza głównie dostęp do bibliotek programowych, czyli treści emitowanych na naszej antenie.
  • T.L.: Wiadomo, że operacyjnie jest w spółce parę rzeczy do poprawy. Czy może Pan powiedzieć jakich wyników oczekujecie za 2-3 lata?
    Bogusław Kisielewski: Zgodnie z przyjętą polityką firmy nie publikujemy prognoz finansowych. Jednak w naszych raportach okresowych można zapoznać się z czynnikami, które w naszej ocenie będą miały wpływ na sytuację finansową spółki w przyszłych okresach.
  • Gdańszczanin: Czy nie kusi Pana pomysł stworzenia własnego serialu wzorem Netflixa czy HBO?
    Bogusław Kisielewski: Mamy świadomość, że na dzisiejszym rynku nie można pomijać kwestii produkcji własnych i tego typu działania są ujęte w naszej długofalowej strategii. Na tym etapie wolimy nie podawać szczegółów. Warto pamiętać, że we wcześniejszych latach podejmowaliśmy się koprodukcji z satysfakcjonującym skutkiem.
  • Gość: Wysokim kosztem dla spółki wydają się koszty emisji. Skoro w grupie jest całkiem sporo kanałów czy nie lepiej byłoby stworzyć własne zasoby?
    Bogusław Kisielewski: W omawianej pozycji zawierają się koszty dystrybucji technicznej, zwłaszcza pojemności satelitarne na wszystkich rynkach naszej działalności oraz częstotliwości naziemnych. Ceny rynkowe tych usług są podobne dla wszystkich nadawców. Pozycje te nie mogą być zastąpione własnymi zasobami.
  • Gość: Panie Prezesie, skoro wyniki są lepsze, to jakie są szanse, że w przyszłym roku dywidenda będzie wyższa?
    Bogusław Kisielewski: Zarząd będzie podejmował decyzje dotyczące dywidendy po zapoznaniu się z wynikami całego roku. Wiemy, że dywidenda jest istotna dla naszych akcjonariuszy i staramy się za każdym razem pogodzić oczekiwania inwestorów i potrzeby inwestycyjne spółki.
  • Gość: Czy Kino Polska (filmbox) ma dedykowana aplikację na smartfony?
    Bogusław Kisielewski: Od lat z sukcesem dystrybuujemy Filmbox Live (platforma VOD, plus kanały z oferty grupy) i FilmBox onDemand (czyli platforma VOD). Oba te produkty są dostępne w wersji na mobile.
  • Gość: Kto jest waszą konkurencją? Do kogo można was porównywać na polskiej giełdzie lub za granicą?
    Bogusław Kisielewski: Nasza pozycja na polskim rynku jest unikalna. Jesteśmy jedną z nielicznych spółek medialnych eksportujących z sukcesem usługi na rynki zagraniczne. Na polskiej giełdzie nie znajdujemy naszego odpowiednika.
  • Bogusław Kisielewski: Dziękujemy serdecznie wszystkim uczestnikom czatu. W razie dodatkowych pytań, zapraszamy do kontaktu z naszym działem relacji inwestorskich.
  • moderator: Ja również w imieniu redakcji StockWatch.pl serdecznie dziękuję za ciekawą dyskusję i zapraszam na kolejne czaty.

Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Relacje inwestorskie
AD.bx ad3a
PORTFEL STOCKWATCH
Data startu Różnica (%) Różnica (zł) Wartość
01-01-2017 +85,98% +17 195,04 zł 37 195,04 zł
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło
Ostatnio zaktualizowane dane
AD.bx ad3b
AD.bx ad3d