-
moderator: Witam na czacie z Damianem Gasińskim, CEO Pixel Crow Games oraz Tobiaszem Piątkowskim, Art Director Movie Games, kandydatem na członka zarządu Pixel Crow Games. Tematem spotkania będzie omówienie postępów prac nad zapowiedzianymi grami oraz przedstawienie planów rozwoju studia, szczególnie gier Fire Commander oraz Food Truck Empire.
-
moderator: Przypominam zasady organizacyjne czata: pytania są przesyłane najpierw do moderatora. Publikowane są pytania wybrane przez Gościa czata wraz z odpowiedziami. U dołu ekranu kolejkowane są u każdego użytkownika jego pytania. Moderator może odrzucić pytanie niezgodne z regulaminem.
-
moderator: Informacja dla dziennikarzy relacjonujących przebieg czata: wykorzystanie cytatów z dzisiejszej rozmowy w Państwa materiałach redakcyjnych wymaga podania źródła. W razie pytań czy wątpliwości prosimy o kontakt: biuro@stockwatch.pl
-
moderator: uż można zadawać pytania, na które nasi Gości zaczną odpowiadać po zakończeniu prezentacji. W razie problemów z wyświetlaniem odpowiedzi prosimy o odświeżenie strony. Uczestników zachęcamy też do udostępniania czatu i komentowania jego przebiegu w mediach społecznościowych z hasztagiem #czatStockWatch
-
Zarząd Pixel Crow Games SA: Dzień dobry, bardzo dziękujemy za udział w webinarze. Przez najbliższą godzinę będziemy dla Państwa dostępni za pośrednictwem czatu. Zachęcam do licznego zadawania pytań.
-
darek: Kiedy będzie premiera Food Truck Empire? Jakie jest zainteresowanie tytułem, czy mogą podać Panowie jakieś liczby?
Zarząd Pixel Crow Games SA: Gra bardzo dobrze buduje się organicznie, co świadczy o zainteresowaniu graczy. Wishlista przekroczyła 13 000 zapisów. Strona Steam wystartowała w połowie lutego. Premierę gry przewidujemy w pierwszej połowie roku 2023.
-
fan_gpw: Pixel Crow ma w swoim portfolio wiele zapowiedzianych tytułów, który z nich jest najbliżej wydania?
Zarząd Pixel Crow Games SA: Najbliżej wydania jest Fire Commander, obecnie dopracowujemy tytuł, a premiera zaplanowana jest jeszcze na 2022 rok. Następne w kolejce są omawiane podczas spotkania Food Truck Empire oraz Total Alarm.
-
Marek: Prośba o informacje jak wypadły playtesty Firecommander?
Zarząd Pixel Crow Games SA: W tym roku odbyły się playtesty gry Fire Commander, w które zagrało 4 tys. osób. Zebraliśmy od graczy cenny feedback i aktualnie dopracowujemy rozgrywkę. Obecnie znajdujemy się na ostatniej prostej produkcji gry. Premiera zaplanowana jest na 2022 rok. Korzyści z tych playtestów są dwojakie, bo jednocześnie dały nam cenny feedback - a generalny feedback był pozytywny - i jednocześnie pobudziły budowę community i wishlisty. Stanowiły udany beat marketingowy.
-
Marek: Na maj/czerwiec zapowiedziany był prolog (First Response) oraz sama gra. Jest już 7 czerwca, więc terminy te nie zostaną raczej dotrzymane. Jaki jest aktualny harmonogram i z czego wynikają przesunięcia?
Zarząd Pixel Crow Games SA: Prolog gry jest ukończony, natomiast przesunięcia wynikają z kilku powodów. Po pierwsze, mieliśmy zagęszczenie beatów marketingowych: było demo, następnie playtesty. Z punktu widzenia wydawcy nie byłoby korzystne tak szybkie wydawanie prologu, ponieważ gracze niedawno mieli okazję zagrać w grę, zaś ich feedback może posłużyć do ulepszenia także prologu. Jednocześnie prolog to nasz atut w rozmowach z potencjalnymi wydawcami, którzy mogliby otrzymać produkt niewydany, a gotowy do wydania w każdej chwili.
-
Marek: Ile osób pracuje nad grą Fire Commander? Kto odpowiada za testy a kto za marketing?
Zarząd Pixel Crow Games SA: Obecnie nad grą pracuje 9 osób. Marketingiem zajmuje się dział Movie Games, który niedawno pomógł w organizacji playtestów oraz ich komunikacji, zgłasza grę na eventy, zajmuje się produkcją trailerów, reklam czy organicznych treści. Testami zajmuje się wewnętrzny zespół QA Movie Games. Zespół pracował przy największych sukcesach MG.
-
Marek: Na jakim etapie jest produkcja Food Truck Empire? Kiedy możemy spodziewać się premiery (oczywiście nie oczekuję dokładnego terminu, ale może kwartał w który obecnie celujecie + co musicie zrobić, a może wpłynąć na przesunięcia)
Zarząd Pixel Crow Games SA: Na początku roku zapowiedzieliśmy grę Food Truck Empire. Intensywnie pracujemy nad tytułem, ponieważ widzimy duże zainteresowanie wokół tej produkcji. Termin premiery gry jeszcze nie został ustalony. Jak w przypadku każdej produkcji, na przesunięcie mogą wpłynąć np. wyniki testów QA, wydarzenia w branży lub poza nią które miałyby wpływ na efektywność marketingu, czy też otoczenie konkurencyjne i jego plany wydawnicze.
-
MMaciej: Jak Panowie oraz Maciej Miąsik dzieli swój czas pomiędzy Pixel Crow a inne spółki Grupy Movie?
Zarząd Pixel Crow Games SA: Głównym skupieniem Maćka jest Pixel Crow. W miarę możliwości pomaga on jednak również innym spółkom z rodziny.
-
MMaciej: Ile osób liczy aktualnie zespół Pixel Crow?
Zarząd Pixel Crow Games SA: Zespół Pixel Crow Games liczy obecnie 6 osób. Na ten moment przy większości naszych gier współpracujemy w zewnętrznymi producentami. Regularnie poszerzamy jednak nasz wewnętrzny zespół.
-
MMaciej: Z czego wynikają przesunięcia w projekcie Fire Commander? Jak aktualnie prezentuje się harmonogram prac i potencjalna data premiery?
Zarząd Pixel Crow Games SA: Jak w przypadku każdego projektu gamedevowego, przesunięcia wynikają z iteracyjnej natury designu. Założenia, które dobrze wyglądają na papierze, muszą zostać zrealizowane i przetestowane, a następnie w razie potrzeby zaktualizowane i dostosowane, aby dawały graczowi więcej satysfakcji. Jednak w przypadku prologu, jak wspomnieliśmy w odpowiedzi na inne pytanie, istotna jest także strategia marketingowa oraz wydawnicza.
-
MMaciej: Jaka była Pana rola w Gas Station Symulator?
Zarząd Pixel Crow Games SA: Pełniłem przy tym projekcie rolę producenta od strony wydawcy - Movie Games.
-
MMaciej: Panie Tobiaszu, czy jest Pan dalej związany z Platini Image? czy działa Pan aktywnie w innych spółkach grupy Movie Games?
Zarząd Pixel Crow Games SA: Nie jestem aktualnie związany z Platige Image. Pełnie funkcję Art Directora dla Movie Games wspomagając dział marketingu. Konsultuję również projekty spółki Image Games.
-
Gość: Dlaczego zdecydowaliście się na wejście na New Connect przez odwrotne przejęcie, a nie w normalnym procesie debiutu?
Zarząd Pixel Crow Games SA: Naszemu głównemu Akcjonariuszowi, czyli Movie Games zależało na tym aby spółki z ich grupy kapitałowej były notowane na giełdzie, a forma wejścia na parkiet w formule odwrotnego przejęcia jest znacznie szybsza niż tradycyjny debiut giełdowy. W styczniu tego roku proces został sfinalizowany dzięki czemu z sukcesem zadebiutowaliśmy na rynku NewConnect.
-
Marek: Jaki jest podział przychodów z Fire Commander między Movie / Pixel / Atomic?
Zarząd Pixel Crow Games SA: Podział zysków jest zmienny w zależności od sukcesu danej gry.
-
Gość: Czy Total Alarm można porównać do This War of Mine? Czy była to dla Was inspiracja? Zarządzanie ciągłymi niedoborami zasobów, zapewnianie minimum niezbędnego do przetrwania załodze itd. Do tego widok od przodu...
Zarząd Pixel Crow Games SA: TWOM nie był inspiracją dla TA. Total Alarm to gra mocno narracyjna, o przygodach jednego bohatera, gdzie zarządzanie zasobami jest elementem głównie wspierającym mocną warstwę fabularną. Owszem, mają pewne elementy wspólne, ale to raczej powierzchowne i przypadkowe podobieństwa.
-
MMaciej: Czy nie jest zbyt późno na rozmowy z wydawcami? Na ile są one zaawansowane? czy PlayWay nie chciał się aktywnie włączyć w proces?
Zarząd Pixel Crow Games SA: Czym bardziej zaawansowany jest projekt, tym atrakcyjniejszą propozycją jest dla wydawcy, który tym lepiej może go zewaluować. W naszej branży pitchowane wydawcom są nawet ukończone projekty.
-
sasky: ?Ile "misji" (ew. godzin rozgrywki) będzie zawierała pełna wersja Fire Commandera?
Zarząd Pixel Crow Games SA: W pełnej wersji będzie ponad 30 misji, podzielonych na główne misje fabularne oraz poboczne akcje pożarnicze. Każdej z misji, nawet tym pobocznym, poświęcamy wiele uwagi i staramy się, aby była unikalna i stanowiła ciekawe wyzwanie.
-
MMaciej: Grę Total Alarm robicie od 2018 r. Na jakim jest etapie i kiedy można spodziewać się dema / premiery ?
Zarząd Pixel Crow Games SA: Prace nad Total Alarm znacznie przyspieszyły dzięki zatrudnieniu dodatkowego programisty. Obecnie gra jest na etapie przygotowywania dema/prologu, który będzie opowiadał osobną historię w stosunku do pełnej gry. To personalny projekt Macieja Miąsika, o unikalnym gameplayu i stylu, realizowany przez bardzo mały zespół, więc podchodzimy do niego nieco inaczej niż do innych naszych projektów. Z tego względu nie chcemy jeszcze deklarować się co do dat.
-
MMaciej: Food Truck wygląda bardzo fajnie. gratuluję :) jak wygląda podział prac koncepcja/produkcja/testy/marketing/sprzedaż? jak wygląda podział przychodów?
Zarząd Pixel Crow Games SA: Dziękujemy! Pracami developerskimi zajmuje się studio Lichthund, które mogą Państwo znać z filmu “We are alright”. My odpowiadamy za produkcję, testy to dział QA Movie Games, zaś marketingiem także zajmuje się Movie Games. Podział zysków jest zmienny w zależności od sprzedaży gry.
-
Maciej: Jaki jest budżeta Fire Commandera (development+marketing)?
Zarząd Pixel Crow Games SA: Koszty deweloperskie szacowane są na 700 tys. zł. Jako że prace nad grą nadal trwają, a wraz z nimi rozmowy z potencjalnymi wydawcami, jeszcze za wcześnie aby zadeklarować całkowity budżet marketingu.
-
Gość: Food Truck Empire grafiką nawiązuje nieco do Simsów. To celowe nawiązanie?
Zarząd Pixel Crow Games SA: Styl gry świetnie współgra z oczekiwaniami tego segmentu graczy. Jest nowoczesny i przystępny. To styl współdzielony przez wiele gier z gatunku tycoon, już od czasów Theme Park czy Theme Hospital. Taki styl po prostu się sprawdza, jest czysty i przejrzysty, atrakcyjny bez względu na wiek odbiorcy. Jednocześnie oczywiście dodajemy do niego sporo własnego charakteru. Lichthund to niezwykle utalentowany zespół. Chcemy, żeby jeden rzut oka na screenshot wystarczył, by gracz rozpoznał, że to Food Truck Empire.
-
MMaciej: Co z grą Terror - Endless Night?
Zarząd Pixel Crow Games SA: W kwietniu ubiegłego roku, Unseen Silence zwróciło się z prośbą o rozwiązanie współpracy, na co się zgodziliśmy, obserwując dotychczasowy rozwój projektu i niezbyt mocne zainteresowanie rynku grą. Poniesione koszty zostały nam zwrócone i przekierowaliśmy je na rozwój pozostałych projektów. Z perspektywy czasu widać, że była to dobra decyzja. Dla nas ten projekt był atrakcyjny jedynie pod warunkiem utrzymania niskiego budżetu, czego nie udałoby się dokonać patrząc na prace developera.
-
player_one: Nie obawiacie się, że Total Alarm będzie ultra niszowe i nie przyjmie się na najważniejszym rynku, czyli USA?
Zarząd Pixel Crow Games SA: Aktualna sytuacja na świecie sprawia, że nasz rejon jest w centrum zainteresowania. Jego skomplikowana historia i specyficzna estetyka naszym zdaniem powinna trafić do mainstreamu. Dodatkowo, jedną z metod minimalizacji ryzyka jest utrzymywanie niskich kosztów produkcji tego tytułu.
-
Bogdan S: dlaczego MOV nie będzie wydawca tych gier?
Zarząd Pixel Crow Games SA: To nie jest jeszcze przesądzone. Zarówno nam, jak i Movie Games zależy na zapewnieniu grom jak największego sukcesu komercyjnego. Często współpraca z innym wydawcą jest dobrym rozwiązaniem ze względu np. na większą ekspertyzę tego wydawcy w danym gatunku, czy też na jego mocniejsze zakorzenienie w rynku, na którym nam zależy.
-
Mateusz Krake Zelek: Czy Fire Commander będzie zawierał jakieś elementy customizacji, czy jednak bohaterowie i pojazdy będą odgórnie zaprojektowane?
Zarząd Pixel Crow Games SA: Jednostki, które przetrwają misje, będą zdobywać doświadczenie. Będzie można je awansować i wybrać specjalizację. Każda postać ma własne imię i nazwisko oraz portret. Mamy też element rozbudowy bazy. Jednak nasza gra to przede wszystkich tytuł taktyczny o strażakach i nie ma w nim customizacji postaci jakiej można oczekiwać np. w grach RPG, gdzie dowolnie kształtujemy wygląd czy kostium postaci.
-
Gość: Dwie z najważniejszych gier współtworzycie z innymi studiami. Jakie są warunki współpracy - podział kosztów i przychodów?
Zarząd Pixel Crow Games SA: Tak jak informowaliśmy wcześniej, warunki podziału zysków są różne i uzależnione od ostatecznej sprzedaży poszczególnych gier.
-
Gosc: Na jakim etapie jest gra związana z zarządzaniem browarem?
Zarząd Pixel Crow Games SA: Gra jest na etapie pre-alpha, to znaczy że wciąż trwają prace nad mechanikami przewidzianymi do gry. Po finalizacji mechanik developer skupi się na polishingu oraz produkcji contentu, czyli zadań, postaci, grafiki itp. Proszę jednak pamiętać, że w tym projekcie w tym momencie jesteśmy konsultantami, a nie producentem ani developerem.
-
Gość: Dlaczego ostatnie Walne zostało przerwane?
Zarząd Pixel Crow Games SA: Z uwagi na pojawienie się możliwości pozyskania dużego wydawcy, pojawiła się możliwość nie przeprowadzania emisji, a co za tym idzie nie ma konieczności decydowania na ten temat podczas walnego.
-
Gość: O co chodzi z emisja akcji z prawem poboru i uprawnieniem zarządu do dalszych emisji?
Zarząd Pixel Crow Games SA: Na tą chwilę jesteśmy w trakcie rozmów z dużymi wydawcami. Dzięki finalizacji rozmów będziemy mogli zrezygnować z emisji.
-
TommyBlue: Dlaczego Pixel znów emituje 27 mln akcji? Przecież była ogromna emsja 137 mln kilka miesięcy wcześniej? Dla akcjonariatu to bardzo zła wiadomość!
Zarząd Pixel Crow Games SA: Emisja na 137 mln zł była jednym z elementów połączenia z Patent Fund i nie wiązała się z pozyskaniem kapitału. Ewentualna kolejna emisja będzie miała na celu stricte pozyskanie środków na prace nad naszymi flagowymi produkcjami. Jesteśmy jednak w trakcie rozmów z dużymi wydawcami. W momencie pozyskania dużego partnera na polu wydawniczym, nie będzie potrzeby przeprowadzania emisji.
-
Zarząd Pixel Crow Games SA: Dziękujemy za tak liczny udział w czacie. Staraliśmy się odpowiedzieć na wszystkie zadane pytania. Gdyby pojawiły się pytanie na które nie zdążyliśmy odpowiedzieć zachęcamy do kontaktu za pośrednictwem maila kontakt@pixelcrow.com
-
moderator: Ja również w imieniu redakcji StockWatch.pl serdecznie dziękuję za ciekawą dyskusję i zapraszam na kolejne czaty w ramach ósmej edycji projektu #GamingNaGiełdzie