rnvgpazj
Advertisement
PARTNER SERWISU
mcwukvpj

Czat inwestorski z Damianem Szymańskim, prezesem zarządu Render Cube SA

Dyskusja odbyła się dnia: 25.11.2021, godziny 11:00
Damian Szymański, prezes zarządu Render Cube SA: Wejście Medieval Dynasty do Game Pass to zwiększenie rozpoznawalności marki i samego studia Damian Szymański, prezes zarządu Render Cube SA
W czwartek 25 listopada o godz. 11:00 odbędzie się czat inwestorski z Damianem Szymańskim, prezesem spółki Render Cube. Zapraszamy do zadawania pytań związanych ze zbliżającym się debiutem giełdowym i planami rozwoju firmy.

Spółka jest autorem hitu Medieval Dynasty, który sprzedał się w nakładzie ponad 750 tys. egzemplarzy, zbierając bardzo dobre recenzje od graczy i ekspertów. Zebrana dotąd ilość ocen na platformie Steam wynosi ponad 21 tys., dając łączny wynik na poziomie 90% pozytywnych komentarzy. Tytuł jest unikatową produkcją, która łączy w sobie najlepsze cechy z takich popularnych gatunków jak survivale, symulatory, buildery, RPG i strategie. Gra przez okres 12 miesięcy rozwijana była w formule early access, przy aktywnym zaangażowaniu i wsparciu społeczności, a 23 września 2021 r. nastąpiła premiera pełnej wersji.

Już w grudniu spółka planuje opublikować pierwszą dużą aktualizację w ramach ogłoszonej road mapy tytułu Medieval Dynasty, a w przyszłym roku pojawią się wersje konsolowe gry. W ramach umowy ze Spectral Games, w trakcie opracowania jest także produkcja na gogle VR. Duże zainteresowanie tytułem odzwierciedlone przez ponad milionowy poziom wishlisty oraz wysoki peak graczy na platformie Steam, który w tym roku wyniósł 16,7 tys. i dalej utrzymuje się na wysokich poziomach, wskazują, że tytuł należy do wąskiego grona long-sellerów.

W tym roku spółka przeprowadziła z sukcesem dwie oferty publiczne akcji, których łączna wartość wyniosła 16,8 mln zł. Zgromadzone środki spółka przeznaczy na rozbudowę studia animacji i muzyki, zatrudnienie dodatkowych programistów z doświadczeniem w pracach nad grami wieloosobowymi oraz na powiększenie zespołu, który będzie kontynuował rozwój gry Medieval Dynasty. W obu ofertach publicznych firmą inwestycyjną świadczącą usługę oferowania akcji był Dom Maklerski INC S.A. Render Cube planuje zadebiutować na NewConnect jeszcze w 2021 roku.


Zapis dyskusji
  • moderator: Witam na webinarze i czacie inwestorskim z Damianem Szymańskim, prezesem spółki Render Cube. Porozmawiamy o zbliżającym się debiucie giełdowym i planach rozwoju firmy.
  • moderator: Przypominam zasady organizacyjne czata: pytania są przesyłane najpierw do moderatora. Publikowane są pytania wybrane przez Gościa czata wraz z odpowiedziami. U dołu ekranu kolejkowane są u każdego użytkownika jego pytania. Moderator może odrzucić pytanie niezgodne z regulaminem.
  • moderator: Informacja dla dziennikarzy relacjonujących przebieg prezentacji i czata: wykorzystanie cytatów z dzisiejszej rozmowy w Państwa materiałach redakcyjnych wymaga podania źródła. W razie pytań czy wątpliwości prosimy o kontakt: biuro@stockwatch.pl
  • moderator: Już można zadawać pytania, na które nasz Gość zacznie odpowiadać po prezentacji wideo. W razie problemów z wyświetlaniem odpowiedzi prosimy o odświeżenie strony. Uczestników zachęcamy też do udostępniania czatu i komentowania jego przebiegu w mediach społecznościowych z hasztagiem #czatStockWatch
  • Damian Szymański: Dzień dobry, witam wszystkich uczestników i zapraszam na czat inwestorski Render Cube. Od ostatniego spotkania spółka z sukcesem zakończyła kolejną ofertę publiczną oraz wydała pełną wersję tytułu Medieval Dynasty. Zachęcam do aktywnego udziału i zadawania pytań, postaram się odpowiedzieć na jak największą ich liczbę.
  • Ursu the Stoic: Wasza gra wręcz prosi się o przeniesienie do VR, Czy rozważacie jakiegoś moda albo pełną wersję VR ?
    Damian Szymański: Taka wersja gry już jest w przygotowaniu, a zajmuje się nią Spectral Games SA, podmiot powiązany z Incuvo, który pracuje obecnie nad wersją VR gry Green Hell. Nasz tytuł również będzie starannie dostosowany do rozgrywki w VR, aby wykorzystać w pełni potencjał wirtualnej rzeczywistości.
  • zainteresowany: Jak wygląda obecnie wishlista dla MD?
    Damian Szymański: Obecny poziom wishlisty Medieval Dynasty wynosi 1,1 mln zapisów. Sam moment premiery wersji v1.0 przełożył się na wzrosty wishlisty o około 200 tys. zapisów netto. Jest to dla nas istotna baza na której aktywacji w tym momencie się skupiamy. Wczoraj wystartowaliśmy z promocją -20% na Steam w ramach jesiennej wyprzedaży oraz zaprezentowaliśmy unikalny Bundle „Survival Instincts” z tytułem Green Hell od Creepy Jar.
  • gość: jak geograficznie rozkłada się sprzedaż MD?
    Damian Szymański: Główne rynki to Ameryka Północna (1/3) oraz Europa Zachodnia (1/3), przodujące kraje to m.in. USA (23%) i Niemcy (14%). Rynki na których sprzedaje się najwięcej egzemplarzy Medieval Dynasty posiadają średnio o ok. 30% wyższą cenę niż standardowa edycja gry oferowana w Polsce w PLN. Dodatkowo obecny kurs dolara i euro wspiera osiągane przez nas wyniki finansowe, a właśnie rozpoczęła się jesienna wyprzedaż na Steam.
  • Lolek: Czy tryb TPP pojawi się jeszcze w tym roku?
    Damian Szymański: Tak, tryb TPP jest już grywalny i obecnie testujemy go wewnętrznie, aby cechował się jak najwyższą jakością, która zawsze jest dla nas priorytetem. Planujemy udostępnienie tej aktualizacji w grudniu, jeszcze przed świętami.
  • GPW_geek: Ile egzemplarzy MD sprzedaliście do tej pory. Jak sprzedaż powinna wyglądać w 2021 r. i na ile szacujecie ją w 2022 r.?
    Damian Szymański: Do tej pory, od 17 września 2020 r. sprzedaliśmy ponad 750 tys. egzemplarzy Medieval Dynasty. W kontekście roku 2021 to co nas cieszy najbardziej to stabilność sprzedaży w okresie po premierze wersji early access a przed premierą pełnej wersji – utrzymywała się ona na stabilnym i wysokim poziomie, co pozwala nam myśleć o tym tytule w kategorii long-sellera. Rok 2022 jest trudny do oszacowania ze względu na planowaną premierę na konsole. Szacujemy, że wolumen sprzedaży wersji konsolowej wyniesie ok. 30% nakładu wersji podstawowej.
  • GOŚĆ: Zwiększenie zatrudnienie to był jeden z celów emisji jak pamiętam, do ilu osób docelowo w ciągu powiedzmy dwóch najbliższych lat chcecie rozbudować zespół?
    Damian Szymański: Rozbudowa zespołu będzie podyktowana celem rozpoczęcia jednoczesnej pracy nad dalszym rozwojem Medieval Dynasty oraz przygotowaniem wstępnej fazy pre-produkcji kolejnej gry. W momencie kiedy podejmiemy decyzję jaki tytuł będziemy rozwijać, ustalimy jego budżet i przygotujemy harmonogram, będziemy wtedy w razie potrzeby intensyfikować prowadzone rekrutacje. Niezależnie od powyższego, jeżeli pojawią się osoby z doświadczeniem w grach multiplayer, będziemy chcieli je pozyskać i dołączyć do naszego zespołu.
  • Adrian1870: Jednym z celów ostatnich emisji było powiększenie studia, zatrudnienie nowych osób, jak wygląda realizacja tego celu na dziś?
    Damian Szymański: Aktualnie w naszym studio trwają prace remontowe i zwiększamy powierzchnię studia z 160 m2 do około 400 m2. Pozwoli to nam w pełni wykorzystywać m.in. potencjał sprzętu do motion capture, który również stanowił jeden z celów emisyjnych, a także przygotować własne studio dźwiękowe. Dodatkowo zatrudniliśmy do tej pory dwie nowe osoby, a trzecia dołączy do nas od 1 grudnia.
  • gość: paczka z creepy jarem fajny ruch... A macie już potencjalne gry do bundla w kolejnych promocjach?
    Damian Szymański: Rozważamy kilka różnych opcji, ale w tym przypadku na korzyść działa efekt zaskoczenia graczy, podobnie jak miało to miejsce wczoraj z „Survival Instincts Bundle”. Cieszymy się, że możemy zaoferować graczom survivalowe doświadczenie w dwóch bardzo popularnych polskich grach i to w atrakcyjnej cenie.
  • Inwestor: Jakie macie oczekiwania sprzedażowe jeśli chodzi o wersję konsolową?
    Damian Szymański: Wspólnie z naszym wydawcą przyjęliśmy poziom ok. 30% wersji podstawowej gry. Myślę, że dodatkowym atutem wersji konsolowej będzie także dostępny od początku tryb TPP, który jest popularniejszy w grach konsolowych od perspektywy pierwszej osoby.
  • Gość: Jak z perspektywy czasu ocenia pan model wydania gry w early acess? Nie każda gra nadaje się do niego i nie dla każdej gry to było rozwiązanie korzystne.
    Damian Szymański: W przypadku naszej gry, która była unikalnym połączeniem kilku popularnych gatunków, zależało nam na weryfikacji potencjału tej produkcji przed udostępnieniem pełnej wersji. Feedback zebrany od graczy utwierdził nas co do słuszności tego typu rozgrywki, a jednocześnie społeczność była tak aktywna i zaproponowała tyle nowych pomysłów na jej rozwój i urozmaicenie, że przedłużyliśmy etap early access, który wstępnie planowaliśmy na 6 miesięcy.
  • gracz: Kiedy możemy spodziewać się wersji na konsole, na jakim etapie są prace?
    Damian Szymański: Posiadamy u nas wewnętrznie dev-kity i jesteśmy zadowoleni z obecnego postępu prac. Premierę planujemy w przyszłym roku.
  • Alan76: Jak wejście do Game Pass wpłynęło na sprzedaż gry i wasze przychody? Gra już wcześniej cieszyła się dużym zainteresowaniem i wysokimi ocenami. Czy nie lepiej było kontynuuować sprzedaż bezpośrednią, zamiast oddawać już na tym etapie grę do usługi abonamentowej?
    Damian Szymański: To co zauważyliśmy po wejściu naszej gry do Game Pass to zwiększenie rozpoznawalności marki Medieval Dynasty oraz samego studia Render Cube. Po pierwszych tygodniach od udostępnienia nie przełożyło się to na spadek sprzedaży gry np. na platformie Steam. Uważamy, że zarówno aspekt przychodowy dla Render Cube z tytułu dołączenia naszej gry do Game Pass jak i niewymierna korzyść w postaci zwiększenia zasięgów, to duże atuty i korzyść dla całego studia.
  • Księgowy: W trzecim kwartale miały się pojawić przychody z umowy z Xbox Games Studio? jeśli tak ile one wyniosły i na ile szacujecie całkowite wpływy z tego tytułu do końca roku?
    Damian Szymański: Trzeci kwartał zawiera pierwsze płatności z tytułu obecności Medieval Dynasty w Game Pass, a kolejne transze pojawią się w przyszłym roku. Umowa obliguje nas do nie zdradzania szczegółowego podziału.
  • Gamer1700: Obecnie mamy możliwość grania w trybie pierwszoosobowym, planujecie wprowadzić tryb TPP, ale ze wszystkich zmian chyba najbardziej oczekiwany byłby tryb multiplayer, kiedy możemy się spodziewać tego trybu?
    Damian Szymański: Tak, to prawda, że kwestia trybu multiplayer jest regularnie zgłaszana do nas przez graczy i w pełni mamy tego świadomość. Zgodnie z obecnym harmonogramem rozwoju Medieval Dynasty, pod koniec I kwartału będziemy w stanie odnieść się do planów i możliwości implementacji takiego rozwiązania w grze. Jeżeli się to uda, na pewno zostanie to pozytywnie odebrane przez wielu graczy, natomiast musimy mieć świadomość, że nasza gra jest bardzo wysoko oceniana i każdy nowo dodany element musi być w 100% dopracowany. Potencjalny co-op to duże wyzwanie ze względu na fakt, że MD produkowany był stricte pod single-player.
  • Wasz_Gracz: Proszę przybliżyć temat planowanych DLC, kiedy i w jakiej formule możemy się ich spodziewać?
    Damian Szymański: W obecnej chwili skupiamy się na aktywacji dużej wishlisty osób, które jeszcze nie zakupiły Medieval Dynasty. Zachęcamy ich do tego m.in. poprzez regularne aktualizacje w ramach ogłoszonej Road Mapy. Płatne dodatki w postaci DLC pojawią się na dalszym etapie rozwoju gry.
  • Guuren: Czy może się Pan podzielić statystykami ile średnio dziennie graczy gra w MD i jaka jest średnia wartość koszyka zakupowego?
    Damian Szymański: Te informacje można na bieżąco śledzić np. na platformie SteamDB: https://steamdb.info/app/1129580/graphs/ obecnie naszą grę w ciągu dnia ogrywa między 2-4 tys. graczy. Jest to bardzo dobry wynik porównując go na tle innych produkcji. Koszyk zakupowy – około 10% sprzedawanych edycji naszej gry to edycje z dodatkową zawartością, których cena jest istotnie wyższa od ceny wersji podstawowej.
  • przyszły pracownik: Czy w spółce istnieje program motywacyjny, jeśli tak jakie ma założenia? Jeśli nie, to czy rozważacie jego stworzenie, aby związać kadrę ze spółką?
    Damian Szymański: W spółce na ten moment nie ma programu motywacyjnego, ale planujemy jego przygotowanie i wprowadzenie. Jest to natomiast temat na przyszły rok. Zależy nam aby wynagrodzić zespołowi wkład w sukces Medieval Dynasty i całego studia Render Cube.
  • Gość: czy przeprowadzone w tym roku dwie emisje wyczerpują Wasze potrzeby kapitałowe na najbliższy okres, czy raczej nie i możemy się spodziewać kolejnej w najbliższym czasie?
    Damian Szymański: Przeprowadzone w tym roku oferty publiczne i emisje akcji wyczerpują nasze potrzeby kapitałowe, a obecne środki w spółce i bieżąca sprzedaż Medieval Dynasty zapewniają nam komfortową sytuację w bieżącej pracy i pomysłach nad nowym tytułem oraz jego skalą. Dodatkowa emisja akcji może zostać przeprowadzona tylko w kontekście założeń programu motywacyjnego dla naszych pracowników.
  • GPW_geek: Jak idą pracę nad upublicznieniem spółki? Kiedy można spodziewać się ostatecznej zgody GPW i debiutu?
    Damian Szymański: Na początku listopada złożyliśmy wniosek na GPW o dopuszczenie akcji do obrotu, jesteśmy w stałym kontakcie z naszymi doradcami z INC oraz odpowiadamy na wszelkie dodatkowe pytania ze strony GPW. Plan w dalszym ciągu zakłada debiut jeszcze w tym roku, wiele tu zależy od GPW.
  • gość: MD jest obecnie dostępna w 17 jezykach jak dobrze pamiętam... czy planujecie nowe tłumaczenia? którego języka najbardziej Waszym zdaniem brakuje wciąż?
    Damian Szymański: Medieval Dynasty posiada obecnie 18 wersji językowych po dodaniu tłumaczenia koreańskiego. Jest to dla nas na ten moment docelowa liczba tłumaczeń i jesteśmy zadowoleni z tego w jaki sposób mnogość tych wersji przełożyła się na faktyczną sprzedaż tytułu.
  • graacz: na Steamie widać wysyp nowych recenzji, puściliście jakąś kampanię marketingową ostatnio?
    Damian Szymański: Od wczoraj rozpoczęła się jesienna wyprzedaż na platformie Steam, spółka ze swojej strony nie rozpoczęła żadnych większych kampanii marketingowych poza najnowszą aktualizacją gry i wspólnym Bundle z grą Green Hell. Jesteśmy miło zaskoczeni obserwując przyrost recenzji w ciągu tych 2 dni, zwłaszcza patrząc na współczynnik ocen pozytywnych.
  • gość: wspomniał Pan podczas webinar, że gra w pierwszej osobie powoduje chorobę lokomocyjną u niektórych graczy... to ciekawostka, której póki samemu się z tym nie zmierzymy ciężko sobie uzmysłowić... czy jest więcej takich nieoczywistych doświadczeń z produkcji MD i czy to znaczy, ze kolejne produkcje będą od razu TPP?
    Damian Szymański: Tak, sam byłem zdziwiony, że liczba graczy z chorobą lokomocyjną nie jest wcale taka mała i tym bardziej cieszę się, że przygotujemy dodatkowy tryb kamery, który pozwoli im cieszyć się rozgrywką w Medieval Dynasty. Od samego początku produkcji gry pilnowaliśmy też aby w naszej grze nie występowały efekty, które mogą negatywnie wpłynąć na fizyczny stan gracza np. w formie padaczki ze względu na jaskrawe i intensywne światła. Zgłaszały się też do nas osoby z ograniczonym zakresem pracy palców u rąk, dlatego wszystkie klawisze można w MD przypisać według własnego uznania, co adresuje problem osób mierzących się z takim potrzebami. To nie oznacza, że każda nasza gra będzie posiadać tryb TPP, ale w każdej z naszych produkcji chcemy adresować potrzeby wszystkich graczy, także tych, którzy stanowią mniejszy odsetek ze względu na swoje przypadłości. Wszyscy jesteśmy różni, ale chcemy aby każdy gracz mógł cieszyć się grą w naszych produkcjach.
  • Gość: Podobno na kontach spółki jest 12 mln zł... na co planujecie je wykorzystać w pierwszej kolejności? i na ile strczy ta poduszka finansowa?
    Damian Szymański: Na kontach spółki znajduje się obecnie około 12 mln zł, a nasze koszty roczne szacujemy w przedziale 3-4 mln zł. Cały czas otrzymujemy także środki ze sprzedaży Medieval Dynasty, która w naszej opinii wciąż znajduje się jeszcze na wczesnym etapie swojego cyklu życia i monetyzacji.
  • Potencjalny Akcjonariusz: Gratuluję udanej produkcji. Ale nie samym MD będzie stała spółka, jakie macie pomysły na kolejną produkcję, jakiego harmonogramu w związku z tym możemy się spodziewać?
    Damian Szymański: Planujemy w przyszłym roku rozpocząć wstępny etap pre-produkcji kolejnego tytułu. Mamy wiele pomysłów z dużym wg. nas potencjałem sprzedażowym i zależy nam także na wykorzystaniu części już opracowanych w trakcie rozwoju gry Medieval Dynasty mechanik. Dziękujemy za ciepłe słowa i liczymy, że kolejne produkcje również sprostają pana oczekiwaniom.
  • Damian Szymański: Dziękuję za państwa obecność i pytania, do zobaczenia niedługo, wierzymy, że już na rynku NewConnect. Udanego dnia, pozdrawiam.
  • moderator: Ja również w imieniu redakcji StockWatch.pl serdecznie dziękuję za ciekawą dyskusję i zapraszam na kolejne czaty.
tlwqbgyf
qyppacge
nlvxsfvt
Portfele StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +77 405,22 zł +387,03% 97 405,22 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
yatxzaxm
qulxedvn
strefa bezpieczna AAA AA A BBB
333
strefa niepewna BB B
105
strefa zagrożona CCC D
202

Przykłady wyszukiwania spółek:

  • Zadłużenie > 80% - znaleziono 64
  • ROE > 30% - znaleziono 69
  • Free float < 20% - znaleziono 102

Dane aktualne na 09.09.2025


Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat