icgqdjbu
Advertisement
PARTNER SERWISU
eszqcjfx

Czat inwestorski z Damianem Szymańskim, prezesem zarządu Render Cube SA

Dyskusja odbyła się dnia: 27.07.2021, godziny 10:00
Damian Szymański, prezes zarządu Render Cube SA: Wierzymy w sukces gry Medieval Dynasty, umowa z Microsoftem to dla nas przede wszystkim szereg korzyści Damian Szymański, prezes spółki Render Cube SA
We wtorek 27 lipca o godz. 10:00 odbędzie się webinar i czat inwestorski z Damianem Szymańskim, prezesem spółki Render Cube SA. Zapraszamy do zadawania pytań związanych z trwającą ofertą publiczną akcji, planami rozwoju tytułu Medieval Dynasty oraz całego studia Render Cube.

Render Cube to łódzkie studio deweloperskie założone w 2012 r., zatrudniające kilkanaście osób. W początkowym okresie działalności skupiało się na prowadzeniu prac outsourcingowych, zlecanych głównie przez innych producentów gier, co zaowocowało współpracą z m.in. CD Projekt, Techland, Platige Image czy Creepy Jar. W ostatnich latach Spółka skupia się na produkcji własnych tytułów, wydawanych na platformach PC.

Studio jest autorem jednego z największych komercyjnych sukcesów ubiegłego roku w branży gier, tytuł Medieval Dynasty, który został udostępniony w formule early access 17 września 2020 roku, sprzedał się do tej pory w ponad 600 tys. egzemplarzy. To unikatowa produkcja, która łączy w sobie najlepsze cechy z takich popularnych gatunków jak survivale, symulatory, RPG i strategie. Gra została bardzo entuzjastycznie przyjęta zarówno przez krytyków jak i graczy, zebrana dotąd ilość ocen na platformie Steam wynosi ponad 17 tys., dając łączny wynik na poziomie 92% pozytywnych komentarzy. W tym roku planowana jest premiera pełnej wersji gry, a w 2022 r. edycja konsolowa oraz wersja na gogle VR.

W połowie lipca spółka z sukcesem zakończyła ofertę publiczną akcji, której wartość wyniosła 12,9 mln zł. 20 lipca br. wystartowała druga emisja na platformie CrowdConnect, która została podzielona na dwie transze. W jej ramach spółka chce pozyskać 3,9 mln zł, które zostaną przeznaczone na rozbudowę studia animacji i muzyki, zatrudnienie dodatkowych programistów z doświadczeniem w pracach nad grami wieloosobowymi oraz na utworzenie drugiego, równolegle pracującego zespołu, koncentrującego się na rozszerzeniach do gry Medieval Dynasty w formie DLC. W procesie oferty akcji spółkę wspiera Dom Maklerski INC. Za późniejsze wprowadzenie akcji do obrotu odpowiadać będzie INC S.A. Spółka w 2020 r. osiągnęła 7,5 mln przychodu, a zysk netto wyniósł blisko 6 mln zł.

Render Cube planuje zadebiutować na NewConnect w II połowie 2021 roku.

Zapis dyskusji
  • moderator: Witam na prezentacji i czacie inwestorskim z Damianem Szymańskim, prezesem Render Cube SA. Tematem spotkania będzie trwająca oferta publiczna akcji, plany rozwoju tytułu Medieval Dynasty oraz całego studia Render Cube.
  • moderator: Przypominam zasady organizacyjne czata: pytania są przesyłane najpierw do moderatora. Publikowane są pytania wybrane przez Gościa czata wraz z odpowiedziami. U dołu ekranu kolejkowane są u każdego użytkownika jego pytania. Moderator może odrzucić pytanie niezgodne z regulaminem.
  • moderator: Informacja dla dziennikarzy relacjonujących przebieg prezentacji i czata: wykorzystanie cytatów z dzisiejszej rozmowy w Państwa materiałach redakcyjnych wymaga podania źródła. W razie pytań czy wątpliwości prosimy o kontakt: biuro@stockwatch.pl
  • moderator: Już można zadawać pytania, na które nasz Gość zacznie odpowiadać po prezentacji wideo. W razie problemów z wyświetlaniem odpowiedzi prosimy o odświeżenie strony. Uczestników zachęcamy też do udostępniania czatu i komentowania jego przebiegu w mediach społecznościowych z hasztagiem #czatStockWatch
  • Damian Szymański: Dzień dobry, bardzo mi miło powitać państwa na kolejnym czacie inwestorskim spółki Render Cube. Zachęcam do zadawania pytań oraz do zapoznania się ze szczegółami trwającej II transzy emisji akcji serii C, której szczegóły można znaleźć na stronie: https://crowdconnect.pl/rendercube
  • Maciej: Czy umowa zawarta z Microsoftem o udostępnieniu gry na platformie Game Pass for PC obejmuje także pełną wersję gry czy tylko early access? I czy obejmuje ona też przyszłą wersję konsolową?
    Damian Szymański: Umowa z Microsoft została zawarta przez naszego wydawcę – Toplitz Productions. Obejmuje ona zarówno wersję PC Medieval Dynasty w wersji early access oraz 1.0, a także przyszłą wersję konsolową. Do Render Cube trafi z tego tytułu ok. 6 mln zł. Wyłączność dla Microsoftu dotyczy wyłącznie gry na platformach streamingowych, co oznacza, że możemy wydać na konsole równocześnie wersję Xbox oraz PlayStation, a także edycje pudełkowe.
  • Maciej: Czemu debiut na NC a nie na rynku głównym?
    Damian Szymański: Zależało nam na sprawnym dołączeniu do spółek notowanych na rynku, dlatego zdecydowaliśmy się na NewConnect. Docelowo, na pewno jesteśmy zainteresowani głównym parkietem GPW w Warszawie, natomiast potrzebujemy czasu na przeanalizowanie wszystkich dodatkowych wymogów prawnych, tak aby jak najlepiej przygotować się do tego procesu oraz nowych regulacji, których będziemy musieli przestrzegać. W chwili obecnej nasze siły skupiamy przede wszystkim na premierze pełnej wersji tytułu Medieval Dynasty.
  • Adrian: Zgodnie z dokumentem ofertowym pierwotna umowa z Toplitz zapewniała Wam udział w przychodach na poziomie 10-30%. w zależności od wolumenu sprzedaży. Jaką część przychodów stanowiły płatności od wydawcy za milestony, a jaką tantiemy za udział w zyskach z gry?
    Damian Szymański: Około 1 mln zł to przychody pochodzące z milestonów i zostały one zrecoupowane po wyjściu gry w wersji early access. Ze względu na bardzo wysoką sprzedaż tytułu, umowa z Toplitz została zmieniona na 25-proc. udział od razu od pierwszej kopii. Pierwotnie umowa obejmowała 10 proc. oraz mogła zostać zwiększona po osiągnięciu danych progów sprzedażowych.
  • Gość: Czy fakt, że MD rozpoczął lepiej od Green Hella, czy The Forrest oznacza waszym zdaniem, że kolejne etapy pójdą na podobnej proporcji?
    Damian Szymański: Bardzo byśmy chcieli, żeby tak właśnie było, ale oczywiście trudno jest to oszacować. Dotychczas zbierane przez nas statystyki wskazują na udany debiut wersji 1.0 gry Medieval Dynasty i wierzymy, że będziemy mogli komunikować do rynku jeszcze wiele naszych przyszłych sukcesów.
  • gość: Multiplayer wydaje się w tej chwili najmocniej trendującym aspektem gamdevu. Taki CD Projekt aby pozyskać kompetencje kupił studio w Kanadzie, a wy skąd zamierzacie pozyskać specjalistów?
    Damian Szymański: Łódzki rynek nie jest jeszcze nasycony, jeżeli chodzi o studia z gamedevu, dlatego liczymy na wyłapanie wielu talentów w naszym rodzimym miejscu. Rekrutacje natomiast prowadzimy w całej Polsce, można z nami pracować z każdego miejsca, do czego przyczynił się 2020 rok i wszystkie zmiany w trybie pracy jakie przyniósł.
  • Zainteresowany: Jak należy rozumieć umowne prawo do wstrzymania 25 proc. zysków w przypadku opóźnień milestone, ich potencjalną utratę? Co należy rozumieć przez nadgonienie opóźnienia?
    Damian Szymański: Nie utracimy tego udziału w zyskach, mogą one zostać jedynie zamrożone do czasu aż zniwelujemy opóźnienie. Od początku produkcji nie mieliśmy jednak z taką sytuacją ani razu do czynienia i szanse na to, że dojdzie do takiego wydarzenia oceniam jako minimalne. Mamy zagwarantowany 50-proc. udział w zyskach z gry Medieval Dynasty.
  • waldi: Czy dotychczasowe milestony były dowożone na czas? Czy zespół musiał crunchować? Jak oceniacie ryzyko wstrzymania wypłaty części zysków?
    Damian Szymański: Zdarzają się u nas momenty bardziej wytężonej pracy, natomiast uważamy, że crunchowanie negatywnie wpływa na proces produkcyjny i staramy się zawsze tak zaplanować działania, aby nie dopuszczać do tego typu sytuacji. Wszystkie milestony zostały dotąd dowiezione na czas, a ryzyko wstrzymania wypłaty części zysków oceniamy na bardzo niskie.
  • Maciej: Czy w takim razie nie obawiają się, że umowa z Microsoftem znacznie obniży zyski ze sprzedaży innymi kanałami?
    Damian Szymański: Analizowaliśmy to i szansa kanibalizowania innych kanałów dystrybucyjnych jest mała. Dla wersji PC po pierwszym miesiącu nie zauważyliśmy żadnego negatywnego efektu wprowadzenia Medieval Dynasty do usługi Xbox Game Pass For PC. Dodatkowo, zyskujemy szeroki marketing ze strony Microsoftu, który promuje naszą grę w swoich kanałach, dzięki czemu docieramy z naszą marką do jeszcze szerszego grona odbiorców, zarówno tych, którzy korzystają z usługi MS jak i tych, którzy zdecydują się na zakup np. na Steam czy GOG.
  • księgowy: Kwoty uwzględnione w prognozie finansowej zakładają płatności od Microsoftu, ale czy dobrze rozumiem, że obecnie tylko za platformę PC, a ewentualne konsole to dodatkowy zysk?
    Damian Szymański: Kwoty uwzględnione w prognozie finansowej zakładają płatności od Microsoftu za obydwie platformy.
  • gracz: Na jakiej podstawie zakładacie sprzedaż wersji konsolowej na poziomie 30 proc. sprzedaży wersji PC? Czy to jest poparte jakimiś danymi dotyczącymi survivali z co-opem?
    Damian Szymański: Wydawca analizując poprzednie gry, które wydawali na konsolach z serii "Dynasty", założył konserwatywny poziom 30 proc.
  • gość: Dlaczego z taką kapitalizacją wybieracie się na New Connect, a nie na bardziej prestiżowy rynek główny?
    Damian Szymański: Jesteśmy studiem, które składa się z kilkunastu osób, a w dodatku znajdujemy się przed najważniejszym momentem w naszej historii związanej z premierą pełnej wersji Medieval Dynasty. O GPW będziemy myśleć, natomiast w chwili obecnej nie jest to dla nas priorytet.
  • Adam: Czy chęć zakupu Motion Capture związana jest z MD, czy kolejnymi projektami?
    Damian Szymański: Jako studio bardzo zależy nam na jakości naszych produkcji, dlatego widzimy dużą korzyść z utworzenia profesjonalnego miejsca do sesji Motion Capture. To podniesie znacząco aspekt animacji w naszych obecnych i przyszłych tytułach.
  • Gość: Czy umowa z microsoftem oznacza, że nie wierzą Państwo w sukces komercyjny gry? Jeśli prognozy mówią o potencjalne na poziomie Green Hell czy nawet The Forest to umowa z Microsoftem na pewno tego nie rekompensuje i wydaje się niekorzystna
    Damian Szymański: Umowę z Microsoftem uważamy za ogromny sukces studia Render Cube. Dołączyliśmy do grona takich studiów jak 11 bit czy Bloober Team, których gry This War of Mine i The Medium znajdują się w tej usłudze. Osiągnęliśmy to w dodatku z grą, która ciągle jest jeszcze przed swoją właściwą premierą, ponieważ znajduje się obecnie w early access. Wierzymy w sukces gry Medieval Dynasty oraz jej dobrą sprzedaż, a umowa z Microsoftem to dla nas przede wszystkim szereg korzyści.
  • gpw_freek: Przez jaki okres będziecie rozpoznawać przychody z umowy z Microsoftem? Czy to rozpoznanie będzie liniowe, czy od czegoś uzależnione?
    Damian Szymański: Przychody będą rozpoznawane w 2021 i 2022 roku w trzech transzach, z czego ostatnia jest uzależniona od przygotowania finalnej wersji gry na konsole. Płatności będziemy otrzymywać w walucie euro.
  • Maks: Jaki udział w przychodach z gry będzie miała Spectral Games? Na jakie wolumeny VR liczycie?
    Damian Szymański: Umowa jest dla nas korzystna, będziemy zarabiać już od pierwszej sprzedawanej sztuki. Rynek VR z tego co widzimy rozwija się bardzo dynamicznie, a nasza gra posiada szereg czynności, które mogą sprawiać graczom frajdę w wirtualnej rzeczywistości. Liczymy na dobrą sprzedaż, ale jest za wcześnie na podawanie wolumenów. Na pewno możemy powiedzieć, że zależy nam na wysokiej jakości tej wersji gry.
  • Gość: Czy umowa z Toplitz obejmuje też konsole?
    Damian Szymański: Tak, nasza obecna umowa wydawniczo-produkcyjna obejmuje wszystkie wersje tytułu Medieval Dynasty (część 1), na tym samym poziomie podziału zysków ze sprzedaży.
  • Szymon: Czy do kolejnych projektów też będziecie pozyskać wydawcę? To naturalny ruch, gdy takowy jest głównym akcjonariuszem?
    Damian Szymański: Współpraca z wydawcą jest dla nas bardzo owocna, co przełożyło się na sukces produkcji Medieval Dynasty. Natomiast nie zamykamy się na jakąkolwiek możliwość współpracy w przyszłości, w tym na wydawanie swoich gier bez udziału zewnętrznego wydawcy.
  • Gość: Ile wyniosły szacunkowe przychody spółki w 2Q? Za jaką część odpowiadał Game Pass?
    Damian Szymański: Dynamika sprzedaży tytułu Medieval Dynasty była w II kwartale na podobnym poziomie do I kw., co przekłada się bezpośrednio na zbliżony poziom osiągniętych wartości przychodów spółki. I transza z tytułu Game Pass nie była jeszcze rozliczona w II kwartale, zostanie ona rozliczona w III kwartale.
  • Anna: Jednym z celów emisji akcji serii B jest budowa drugiego zespołu, który ma się zająć DLC. Czym zatem będzie się zajmował pierwszy zespół po premierze pełnej wersji?
    Damian Szymański: Część zespołu zajmie się w przyszłym roku pre-produkcją kolejnego tytułu, podczas gdy core-team skupi się na rozwijaniu tytułu Medieval Dynasty, w tym o rozszerzenia w formie DLC, zarówno darmowych jak i płatnych oraz o nowe tryby rozgrywki.
  • Piotr: Na poprzednim czacie nie bardzo chcieliście opowiadać o warunkach współpracy z wydawcą i jednocześnie głównym akcjonariuszem. Teraz ujawniacie, że spółka otrzyma 50 proc. zysku z gry trafia do Was. W związku z tym mam trzy pytania. Skoro mowa o zysku z gry, to pewnie także mówimy o kosztach wydawcy. 1. W umowie był recoup? 2. Czy liczba 50 proc. zysku dotyczy okresu po przeniesieniu praw do spółki tj, po 7 maja br. 3. Jeśli tak, to jaki był udział w zyskach przed przeniesieniem praw, z którego pochodzą prezentowane wyniki finansowe?
    Damian Szymański: 1. Tak, w umowie był recoup, który został w kilka dni pokryty. 2. 50 proc. zysku dotyczy okresu od grudnia 2020 r. 3. Powyżej 300 tys. sprzedanych sztuk osiągnęliśmy przy progu udziału w zyskach na poziomie 25 proc., czyli do końca listopada 2020 r.
  • GOŚĆ: Jak będziecie rozliczać nabyte IP od wydawcy? To będzie amortyzacja liniowa, czy jakąś metodą naturalną? Jak długo zamierzacie to IP amortyzować?
    Damian Szymański: Zakładamy amortyzację 60-miesięczną i rozpocznie się ona po opłaceniu ostatniej transzy za IP.
  • Damian Szymański: Dziękuję wszystkim za udział w czacie inwestorskim spółki Render Cube. W razie dodatkowych pytań zawsze można się z nami skontaktować poprzez adres: contact@rendercube.pl Życzę Państwu miłego dnia.
  • moderator: Ja również w imieniu redakcji StockWatch.pl serdecznie dziękuję za ciekawą dyskusję i zapraszam na kolejne czaty.
mrjrdnak
ljzbergi
ouhwzazm
Portfele StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +77 405,22 zł +387,03% 97 405,22 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
qxvujpyj
irfwgkyn
strefa bezpieczna AAA AA A BBB
333
strefa niepewna BB B
105
strefa zagrożona CCC D
202

Przykłady wyszukiwania spółek:

  • Zadłużenie > 80% - znaleziono 64
  • ROE > 30% - znaleziono 69
  • Free float < 20% - znaleziono 102

Dane aktualne na 09.09.2025


Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat