-
moderator: Witam na prezentacji i czacie inwestorskim z prezesem firmy CStore SA, Dawidem Paszek. Tematem będzie podsumowanie wyników 2023 r. i planów na przyszłość.
-
moderator: Przypominam zasady organizacyjne czata: pytania są przesyłane najpierw do moderatora. Publikowane są pytania wybrane przez Gościa czata wraz z odpowiedziami. U dołu ekranu kolejkowane są u każdego użytkownika jego pytania. Moderator może odrzucić pytanie niezgodne z regulaminem.
-
moderator: Informacja dla dziennikarzy relacjonujących przebieg czata: wykorzystanie cytatów z dzisiejszej rozmowy w Państwa materiałach redakcyjnych wymaga podania źródła. W razie pytań czy wątpliwości prosimy o kontakt: biuro@stockwatch.pl
-
moderator: Już można zadawać pytania, na które nasz Gość zacznie odpowiadać po prezentacji w trakcie czatu. W razie problemów z wyświetlaniem odpowiedzi prosimy o odświeżenie strony. Uczestników zachęcamy też do udostępniania czatu i komentowania jego przebiegu w mediach społecznościowych z hasztagiem #czatStockWatch
-
Dawid Paszek: Witam w drugiej części spotkania. Zapraszam do zadawania pytań i dyskusji.
-
dd: Jaki wpływ na wyniki spółki (finansowy/organizacyjny/rozwojowy) ma ewentualna realizacja projektu UE lub jego brak? Czy firma ma plan B na wypadek nieprzyznania dofinansowania?
Dawid Paszek: Naszym podstawowym planem jest skalowanie zespołu sprzedażowego oraz dotarcie do nowych klientów którzy skorzystają z gotowego rozwiązania CStore B2B. Wniosek złożony do UE na opracowanie nowej linii produktowej opartej o AI stanowi okazję do sfinansowania budowy nowej linii produktowej która w przyszłości przełoży się na dywersyfikację biznesu i dodatkowe źródło przychodu. Niezależnie od decyzji UE o finansowaniu projektu, prowadzimy wewnętrzny projekt pilotażowy w obszarze AI i poznajemy możliwości technologii.
-
dd: Ostatnio głośno o wpływie jaki ma SI na działalność firm? Czy widzi Pan możliwości wykorzystania tego fenomenu w rozwoju CStore?
Dawid Paszek: Budujemy prototyp produktu w oparciu o technologie AI. Projekt jest na wczesnym etapie. Poznajemy technologie, uczymy się jej i sprawdzamy, jakie daje możliwości.
-
dd: Czy związku z planami wejścia na NC, rozważacie kolejną emisję akcji? Co w takim razie z obecnymi akcjonariuszami mniejszościowymi i co z opcją odkupu?
Dawid Paszek: Trwają prace przygotowawcze do debiutu na Newconnect. Zawarta jest umowa z Autoryzowanym Doradca oraz wyspecjalizowaną kancelarią prawną. Przygotowujemy dokumenty. Obecni Inwestorzy mniejszościowi będą mieli możliwość wprowadzenia swoich akcji do obiegu na NewConnect. Inwestorzy, których akcje nie zostaną wprowadzone do obrotu giełdowego, będą mogli skorzystać z opcji odkupu. Wynika to z faktu, że akcje, które są w obiegu giełdowym, nie mogą podlegać dodatkowym opcjom.
-
dd: Jaki wpływ na działalność spółki ma partnerstwo z Symfonią? (koszty/przychody)
Dawid Paszek: W ubiegłym roku zawarta została umowa na partnerstwo z Symfonia, w ramach której opracowany został produkt w modelu white-label platformy B2B dla klientów Symfonia. Aktualnie kończymy fazę testów i wdrożeń u pierwszych klientów. Symfonia planuje rozpocząć sprzedaż rozwiązania w Q2 2024 r. Oczekiwania obu stron w zakresie sprzedaży rozwiązania są bardzo wysokie. Klienci również intensywnie dopytują o możliwość skorzystania z produktu. Pierwsze wyniki zobaczymy do końca bieżącego roku.
-
Gość: Czy dalej jest planowane pozyskanie kapitału przez pozyskanie strategicznych inwestorów?
Dawid Paszek: Rozmowy ze strategicznymi inwestorami zostały zawieszone. Na tym etapie skalujemy zespół sprzedażowy, co przełoży się na znaczący wzrost wyników ze sprzedaży. Po wykazaniu konkretnych wzrostów, wrócimy do rozmów.
-
Gość: Jak wygląda wykres liczby klientów?
Jak wygląda wykres PLN na 1 klienta?
Dawid Paszek: Średnia wartość jednego klienta w 2023 r. wyniosła 12.492 zł netto/rocznie.
-
Gość: Czy jest przestrzeń rozwoju dla Cstore?
Czy Cstore planuje realizować również usługę skierowaną dla B 2 C?
Dawid Paszek: Główny nasz produkt to Platforma B2B dedykowana obsłudze sprzedaży hurtowej. Zdarzają się klienci, którzy chcą u nas zamówić platformę do obsługi sprzedaży hurtowej B2B i detalicznej B2C. Takich klientów również kompleksowo obsługujemy.
-
Gość: Jakie inwestycje planuje spółka?
Dawid Paszek: Planujemy rozszerzyć zespół handlowy do końca 2025 r. do 50 osób. Dzisiaj jest to 7 osób. Inwestycja w zespół handlowy przełoży się w sposób bezpośredni na wzrost wyników w krótkim czasie.
-
Gość: Czy spółka zakłada działania na rynku europejskim?
Dawid Paszek: Tak. Skalując zespół sprzedażowy do 50 osób do końca 2025 r., wysoce prawdopodobne jest to, że zabraknie nam klientów na rynku polskim, którym możemy zaproponować nasz produkt. W związku z tym zespół budowany jest dwujęzyczny (polski - angielski), umożliwiając nam dotarcie i obsługę również klientów anglojęzycznych.
-
Gość: Jaką strategię ma spółka? Jakie są plany rozwoju spółki? Czy spółka planuje korzystać z AI?
Dawid Paszek: Skalujemy zespół sprzedażowy, docieramy do nowych klientów, prezentujemy rezultaty w postaci wyników dla inwestorów. Technologie oparte o AI - tak, jesteśmy na etapie budowy prototypu (wczesny etap), do komercjalizacji jeszcze będzie trzeba zaczekać.
-
Gość: Panie Dawidzie w jaki sposób planuje Pan pozyskać nowych klientów?
Dawid Paszek: Rozpoczęliśmy budowę wewnętrznego działu call center na koniec 2023 r. Przedstawiciel naszej firmy dzwoni do potencjalnego klienta (producent, importer, dystrybutor), zaprasza na spotkanie online, jeżeli rozwiązanie odpowiada na potrzeby klienta, podpisujemy umowę.
-
Gość: Czy współpraca z Symfonią ma szansę przełożyć się na więcej klientów? Jaki rząd ilości?
Dawid Paszek: Celem CStore i Symfoni jest pozyskanie klientów na rozwiązanie Platformy B2B. Zaangażowanie i oczekiwania ilościowe są duże po obu stronach. Pierwsze wyniki zobaczymy w bieżącym roku.
-
Gość: Czy obecnie są chętni inwestorzy strategiczni, którzy będą mogli zainwestować w spółkę Cstore nabywając akcje stanowiące pakiet poniżej 30-40procent?
Dawid Paszek: Nie prowadzimy dzisiaj rozmów z inwestorami strategicznymi. Na tym etapie skalujemy zespół sprzedażowy, co przełoży się na znaczący wzrost wyników ze sprzedaży. Po wykazaniu konkretnych wzrostów, wrócimy do rozmów.
-
Gość: Panie Dawidzie z USA się nie udało. Czy zakłada poszukiwania klientów na rynku europejskim? Jakie kraje?
Dawid Paszek: Działania z USA nauczyło nas, że trzeba liczyć zamiary na realne możliwości, zarówno te finansowe jak i czasowe. Aktualnie skalujemy zespół sprzedażowy. Zespół budowany jest dwujęzyczny (polski - angielski), umożliwiając nam dotarcie i obsługę również klientów anglojęzycznych. Planujemy pozyskać klientów również z rynku europejskiego - wynika to z faktu, że klientów na rynku polskim, których możemy skontaktować, może nam zabraknąć przy 50 osobowym zespole sprzedażowym do końca 2025 r.
-
Gość: Panie Dawidzie, czy zakłada Pan współpracę z innymi firmami podobnie jak z Symfonią w ramach pozyskania nowych klientów?
Dawid Paszek: Oczywiście, bardzo byśmy chcieli mieć jak najwięcej tego typu partnerstw. Czas pokaże. Zapraszamy producentów ERP do współpracy.
-
Gość: Dlaczego nie udało się pozyskać funduszy w ramach dofinansowania z UE w 3 kw. 2023r.?
Dawid Paszek: Nie otrzymaliśmy wystarczającej liczby punktów, aby wygrać konkurs. Udział projektów zaakceptowanych przez PARP był stosunkowo niski na ogólną liczbę wniosków. Odpowiedź z PARP była na tyle ogólna, że ciężko z niej cokolwiek wywnioskować. Drugi złożony projekt jest na niższy poziom kosztów (ok. 5 mln zł) oraz zupełnie inny projekt. Wyniki planowane są na wrzesień 2024 r. (PARP dokonał przesunięcia publikacji wyników z kwietnia 2024 r.).
-
Gość: Jaką będzie cena emisji akcji w 2024 r.?
Dawid Paszek: Wszystkie informacje zostaną opublikowane w Dokumencie Ofertowym.
-
Gość: Jaka jest obecnie wycena wartości Cstore?
Dawid Paszek: Wszystkie informacje zostaną opublikowane w Dokumencie Ofertowym.
-
Gość: Panie Dawidzie czy planujecie poszerzyć zakres usług? O jakie usługi?
Dawid Paszek: Na tym etapie najważniejsze dla nas jest skalowanie zespołu sprzedażowego i dotarcie do nowych klientów. Budujemy prototyp nowego produktu z wykorzystaniem technologii AI.
-
Gość: Panie Dawidzie, makroekonomiczna, gospodarcza i geopolityczna sytuacja na świecie się pogarsza. Jakie szanse i zagrożenia dostrzega Pan w obecnym czasie?
Dawid Paszek: Od początku 2024 widzimy bardzo duże ożywienie i poprawę nastrojów wśród naszych klientów, co skutkuje rekordową liczbą przygotowywanych nowych ofert oraz znaczącym wzrostem wyników sprzedaży. Skalujemy zespół sprzedażowy bo uważam że jest to najlepszy moment na działanie. Czas pokaże.
-
Gość: Jaką liczbę akcji planuje wyemitować Cstore?
Dawid Paszek: Wszystkie informacje zostaną opublikowane w Dokumencie Ofertowym.
-
Gość: Czy prowadzą Państwo obecnie pracę wdrożenia swoich usłu g dla dużych klientów?
Dawid Paszek: Największy nasz klient to koncern Cargill, firma zatrudnia 160 tys. osób. Dostarczyliśmy i rozwijamy platformę sprzedażową B2B.
-
Gość: Jak dużo % klientów korzysta z leasingu w ramach Państwa usług ?
Dawid Paszek: Leasing wprowadziliśmy do oferty na koniec ubiegłego roku. Cykl sprzedaży wynosi 3-6 miesięcy. Na koniec 2024 będzie można zrobić tego typu statystyki.
-
Gość: Ile osób jest zatrudniony w Cstore?
Dawid Paszek: Aktualnie 16 osób.
-
Gość: Jakie sukcesy osiągnął Cstore w 2023 r.?
Dawid Paszek: Nr. 1 - Przepisaliśmy podstawowe nasze oprogramowania na nowe technologie całkowicie od podstaw (żywotność produktu to ok. 7 lat), co pozwala nam na tym etapie skoncentrować się na skalowaniu zespołu sprzedażowego.
Nr. 2 - Zbudowaliśmy zespół call center, który zaprasza rekordową (w naszej historii firmy) liczbę klientów na prezentacje rozwiązań CStore B2B.
Nr. 3 - Zawarliśmy umowę na Partnerstwo z jednym z największych producentów ERP z firmą Symfonia.
-
Gość: Jakie Pan Dawid dostrzega szansę i zagrożenia dla spółki Cstore?
Dawid Paszek: Największą szansę dostrzegamy w szybkim zeskalowaniu zespołu sprzedażowego i pozyskanie w krótkim czasie dużej liczby nowych klientów. Zagrożeniem jest tempo wzrostu, ponieważ wymaga to rozwiązania różnych wyzwań, które pojawiają się wraz z dynamicznym wzrostem.
-
Gość: Kiedy planowany jest debiut na NewConnect?
Dawid Paszek: Przygotowujemy obecnie dokumenty wymagane pod debiut na NewConnect. Planujemy go na Q4 2024 r.
-
Gość: Czy po wejściu na NewConnect spółka będzie dożyła do przejścia na WIG?
Dawid Paszek: Wejście na GPW wiąże się z odpowiednimi wymaganiami oraz kosztami. Jeżeli uznamy, że to odpowiedni moment, rozpoczniemy procedurę przejścia na główny parkiet.
-
Gość: Jaką jest struktura przychodów Cstore?
Dawid Paszek: 1) 28 proc. - Licencje i serwery (SaaS). Przychód z tytułu licencji (abonamenty) oraz serwerów internetowych na których zainstalowane jest oprogramowanie.
2) 41proc. - Serwis, obsługa stałych klientów. Stałe kontrakty z klientami którzy korzystają z platformy CStore i chcą w każdym miesiącu rozwijać funkcjonalności systemu.
3) 31proc. - Dedykowane projekty. Klienci którzy podczas uruchomienia platformy CStore mają realizowane dodatkowe funkcjonalności. Każdy nowy klient rozbudowuje możliwości systemu CStore.
-
Akcjonariusz: Czy jest możliwość nagrania czata do późniejszego odtworzenia?
Dawid Paszek: Chat jest nagrywamy z możliwością późniejszego odtworzenia na stronie StockWatch oraz YouTube.
-
Akcjonariusz: Chciałbym zapytać o plany spółki na dywidendę. Czy CStore planuje część zysku przeznaczyć na ten cel w najbliższej przyszłości? Jeśli tak to kiedy?
Dawid Paszek: Dzisiaj zależy nam na pozyskaniu kapitału, aby kontynuować działania związane z dalszym skalowaniem zespołu handlowego. Nie mamy konkretnej daty, od kiedy planowana jest wypłata dywidendy.
-
Piotr: Na ile “twarda” jest deklaracja debiutu na NC w tym roku? Pytam, bo pamiętam dyskusję z 2021 r. i zmianę zdania potem. Czy tym razem też będzie decydował argument sytuacji rynkowej?
Dawid Paszek: Zawarta jest umowa z Autoryzowanym Doradcą NewConnect oraz wyspecjalizowaną kancelarią prawną. Przygotowujemy spółkę do debiutu. Po złożeniu kompletu dokumentów, finalna decyzja o dopuszczeniu leży po stronie giełdy.
-
InwestorGPW: Spółka ma dowozić, dlatego pytanie, co z ubiegłorocznych deklaracji udało się zrealizować? Pytam tu m.in. o pozyskanie inwestora strategicznego?
Dawid Paszek: Wszystkie deklaracje zostały zrealizowane. Rozmowy z inwestorem strategicznym zostały wstrzymane. Na tym etapie skalujemy zespół sprzedażowy, co przełoży się na znaczący wzrost wyników ze sprzedaży. Po wykazaniu konkretnych wzrostów, wrócimy do rozmów.
-
Bart: Jaki był finał ubiegłorocznych negocjacji z inwestorem branżowym? Na czym stanęło?
Dawid Paszek: Rozmowy z inwestorem strategicznym zostały wstrzymane. Na tym etapie skalujemy zespół sprzedażowy, co przełoży się na znaczący wzrost wyników ze sprzedaży. Po wykazaniu konkretnych wzrostów, wrócimy do rozmów.
-
Zocha: Dlaczego aż 98 proc. przychodów pochodzi od polskich firm? Cargill odpowiada jedynie za 2 proc.?
Dawid Paszek: Faktury wystawiane są na polski oddział Cargilla.
-
Gość: Wiem, że oferta jest mała, ale czy tematem udziału w emisji są zainteresowane fundusze? Sondowaliście temat wśród instytucjonalnych, czy liczycie na drobnych inwestorów?
Dawid Paszek: Głównym odbiorcą w aktualnej emisji są drobni inwestorzy.
-
Gość: Kiedy zamierzacie złożyć dokumenty dot. dopuszczenia do obrotu na NC?
Dawid Paszek: Dokument do weryfikacji przez giełdę planujemy złożyć lipiec-wrzesień 2024 r. Wprowadzenie na NewConnect planujemy Q4 2024 r.
-
Pat: Jak chcecie dotrzeć ze swoją ofertą do klientów zagranicznych?
Dawid Paszek: Chcemy zadzwonić do klienta, zaprosić na spotkanie online, jeżeli klient dostrzeże wartość w wprowadzeniu rozwiązania CStore B2B, podpiszemy umowę.
-
Gość: A jak zapisać się na akcje?
Dawid Paszek: Planowany start emisji akcji to 19 marca 2024. Zapraszam do pozostawienia kontaktu na stronie https://www.emisja.cstore.pl/ . Poinformujemy o starcie zapisów.
-
FinTT: Jaka jest gwarancja exitu? Jeśli nie NC to co?
Dawid Paszek: Scenariusz podstawowy to debiut na NewConnect. Nie rozważamy innych opcji - chcemy zadebiutować.
-
Ważne pytanie: Co jeśli nie uda się pozyskać zakładanej kwoty? Czy temat debiutu na NC będzie aktualny?
Dawid Paszek: Niezależnie od pozyskanej kwoty, podejmujemy działania w celu przeprowadzenia debiutu na NewConnect w Q4 2024 r.
-
Dawid Paszek: Dziękuję za uczestnictwo w dzisiejszym spotkaniu. Zapraszam do pozostawienia kontaktu na stronie www.emisja.cstore.pl gdzie otrzymacie Państwo powiadomienie o starcie emisji akcji. Dodatkowe pytania można kierować droga mailową inwestorzy@cstore.pl lub tel. 791 009 006. Pozdrawiam serdecznie.
-
moderator: Ja również w imieniu redakcji StockWatch.pl serdecznie dziękuję za ciekawą dyskusję i zapraszam na kolejne czaty.