vlxpglkp
Advertisement
PARTNER SERWISU
jsaqgqdp

Czat inwestorski z Edwardem Mężykiem, prezesem zarządu Oxygen SA

Dyskusja odbyła się dnia: 15.11.2021, godziny 14:00
Edward Mężyk, prezes zarządu Oxygen SA: Chcemy, aby inwestorzy oceniali nas po efektach finansowych oraz liczbie i jakości wypuszczanych tytułów Edward Mężyk, prezes zarządu Oxygen SA14:00

Już w poniedziałek, 15 listopada o godz. 14:00, zapraszamy na prezentację oraz czat inwestorski z Edwardem Mężykiem, prezesem zarządu Oxygen SA. Spotkanie jest związane z cyklem Gaming na Giełdzie, a tematem będzie omówienie bieżącej działalności, planów wydawniczych oraz wyników Grupy Kapitałowej Oxygen. Zapraszamy do zadawania pytań.

Oxygen to polska spółka akcyjna w sektorze gamingowym notowana na giełdzie NewConnect. Spółka tworzy Grupę Kapitałową Oxygen, do której należą Mousetrap Games sp. z o. o. oraz HyperCat sp. z o. o.

GK Oxygen skupia się na produkcji i działalności wydawniczej na rynku gier (głównie mobilnych, ze szczególnym uwzględnieniem produkcji z gatunków mid-core, casual i hyper-casual). W celu zwiększania jakości oferowanej rozgrywki, spółki GK prowadzą działania mające na celu dostosowanie produktów do aktualnych trendów i preferencji ich użytkowników. Oxygen SA wspierana jest przez znaczące podmioty z branży, jakie jak The Knights of Unity czy CShark.

Jeżeli transmisja nie uruchomi się automatycznie, prosimy o kliknięcie przycisku "Play".

Zapis dyskusji
  • moderator: Witam na prezentacji i czacie inwestorskim z Edwardem Mężykiem, prezesem zarządu Oxygen SA. Spotkanie jest związane z cyklem Gaming na Giełdzie, a jego tematem będzie omówienie bieżącej działalności, planów wydawniczych oraz wyników grupy kapitałowej Oxygen.
  • moderator: Przypominam zasady organizacyjne czata: pytania są przesyłane najpierw do moderatora. Publikowane są pytania wybrane przez Gościa czata wraz z odpowiedziami. U dołu ekranu kolejkowane są u każdego użytkownika jego pytania. Moderator może odrzucić pytanie niezgodne z regulaminem.
  • moderator: Informacja dla dziennikarzy relacjonujących przebieg prezentacji i czata: wykorzystanie cytatów z dzisiejszej rozmowy w Państwa materiałach redakcyjnych wymaga podania źródła. W razie pytań czy wątpliwości prosimy o kontakt: biuro@stockwatch.pl
  • moderator: Już można zadawać pytania, na które nasz Gość zacznie odpowiadać po prezentacji wideo. W razie problemów z wyświetlaniem odpowiedzi prosimy o odświeżenie strony. Uczestników zachęcamy też do udostępniania czatu i komentowania jego przebiegu w mediach społecznościowych z hasztagiem #czatStockWatch
  • Edward Mężyk: Witam Państwa serdecznie na czacie inwestorskim i zapraszam do zadawania pytań.
  • radeek07: Kiedy wg prognoz spólka osiągnie rentowność?
    Edward Mężyk: Spółka nie publikuje prognoz, całość danych finansowych publikowana jest w raportach giełdowych. Jak widać w raportach za Q2 i Q3 nasze przychody wzrosły znacznie w tym roku, przybliżając nas do rentowności.
  • radeek07: Na jakie gry liczycie najbardziej?
    Edward Mężyk: Spółka prowadzona jest zgodnie ze strategią, więc liczymy na wszystkie gry, które rozwijamy. W raporcie za Q3 ogłosiliśmy, które z gier wydanych w 2020 roku są ciągle rozwijane: Rocat Jumpurr, Sword of Glory, Cards Up! oraz Jars. Wskaźniki tych gier są odpowiednio wysokie i pokazują, że warto kontynuować nad nimi pracę. Gry, które są lub będą wydane w tym roku, dopiero przechodzą pierwsze testy na rynku i ciężko na tym etapie typować, które z nich będą rokowały na dalszy rozwój.
  • Gość: Ilu pracowników liczy Oxygen? Ilu z nich pracuje nad grami?
    Edward Mężyk: Grupa Oxygen zatrudnia 12 pracowników na umowę o pracę oraz 4 osoby w formie umowy zlecenia. Jednak dodatkowo posiadamy 16 blisko współpracujących przedsiębiorców. Poza dwiema osobami odpowiedzialnymi za biuro, wszyscy pracują nad grami na różnym etapie ich życia.
  • Gość007: Co z grą o Robercie Lewandowskim?
    Edward Mężyk: Już w 2020 roku informowaliśmy, że rozmowy na temat gry opartej o serial Kosmiczny Wykop zostały zamknięte bez podpisania umowy o współpracy. Przekazuję link do komunikatu: https://www.stockwatch.pl/komunikaty-spolek/oxygen,zawarcie-porozumienia-w-sprawie-zakonczenia-r-2020-11-16,espi,20201116_190530_0000205062
  • Gość007: Jakie plany wydawnicze na 2022 r.?
    Edward Mężyk: Proces wydawniczy na dany rok jest ustalany od końca roku poprzedniego aż do Q3 roku następnego. Więc jeśli chodzi o konkretne tytuły, to na tym etapie nie możemy jeszcze ujawnić żadnych szczegółów, jednak podtrzymujemy dalszą realizację strategii i będziemy robić co w naszej mocy, aby wydać 20 nowych tytułów.
  • Gość007: Czy jest Pan zadowolony z osiągniętych wyników i rozwoju firmy?
    Edward Mężyk: Tak, jesteśmy bardzo zadowoleni z osiągniętych wyników. Udało się zrealizować założenia strategii i, jak widać po wynikach finansowych, efekty są systematycznie coraz lepsze. Pod koniec 3 roku działania będziemy posiadali bazę ponad 50 tytułów w różnych kategoriach. Prawdopodobieństwo posiadania mocnego tytułu przy takim portfolio jest bardzo wysokie, szczególnie że już na tym etapie widzimy jak działa statystyka i że tytuły dają istotne szansę na osiągniecie zakładanych wyników sprzedażowych.
  • Gość: Czy którakolwiek z gier jest rentowna? Dlaczego ciągle drukujecie akcje?
    Edward Mężyk: Spółka posiada rentowne tytuły, jednak nie jest to spektakularny sukces. Warto podkreślić, że rentowne gry są dalej rozwijane. A ze względu na cykl wydawniczy i cykl życia gry mobilnej, spektakularne sukcesy jeszcze przed nami. Ze względu na intensywne prace nad zwiększeniem bazy tytułów oferowanych przez grupę i przebieg procesu produkcyjnego, w którym przepływy pieniężne generowane są dopiero po jego zakończeniu, tj. wydatkowaniu znaczącej części budżetu kosztowego, spółka zmuszona jest pozyskiwać finansowanie ze źródeł zewnętrznych. Zakładamy, że w przyszłości, po osiągnięciu zakładanej liczby tytułów w aktywnej dystrybucji koszty produkcji kolejnych będą w istotnej mierze finansowane środkami własnymi spółki.
  • Gość: Jak długo trwa proces tworzenia i publishingu gier? Pokazał Pan oś czasu, ale nie ma na niej żadnych jednostek.
    Edward Mężyk: Oś czasu jest zmienna w zależności od rozmiaru tytułu. Dlatego nie było jednostek. Jednak trzeba na ten wykres patrzeć w kategoriach minimum 6 miesięcy, a wartości maksymalne mogą dochodzić do 3 lat. Obecnie średni czas takiej pełnej ścieżki zajmuje około dwóch lat.
  • Gość: Ile kosztuje zrobienie gry mobilnej?
    Edward Mężyk: Tak, jak w przypadku osi czasu, jest to wartość mocno zależna od kategorii oraz gatunku gry. Jeśli jednak myślimy o tytułach najmniejszych, takich jak hyper-casual to budżety oscylują pomiędzy 50-100k zł, a w przypadku większych tytułów casualowych zaczynają się od 200-300k zł (oczywiście górne granice są wręcz nieskończone). Jednak ważne jest aby możliwie szybko podejmować decyzje czy dany tytuł rokuje na rozwój, czy też nie. To daje znaczną oszczędność zasobów i środków pieniężnych.
  • jacekT: Która z dotychczas wydanych gier ma najlepsze KPI obok Rocata?
    Edward Mężyk: Najlepsze KPI przychodowe posiada Cards Up!. Warto jednak podkreślić, że to nie znaczy, że inne tytuły (Sword of Glory, Rocat Jumpurr, Jars, czy tytuły z tego roku ) mają te statystyki słabe.
  • Gość: Czy w 2022 zamierzacie osiągnąć zysk ?
    Edward Mężyk: Zgodnie z przyjętą polityką nie publikujemy prognoz finansowych. Faktyczne, wyniki za dane okresy będą publikowane w raportach okresowych.
  • Piroman: Ile gier wydaliście w tym roku z planowanych 17? Potwierdzacie te aspiracje? Ile gier przeszło z trybu soft do hard w tym roku?
    Edward Mężyk: Potwierdzam wydanie 17 tytułów. Zapraszamy do lektury raportu za Q3, w którym został opublikowany plan wydawniczy na 2021. W tym roku Jars przeszło z soft launch do pełnej dystrybucji, jednak pozostałe tytuły z wyżej wymienionych są jeszcze na ścieżce do full launch.
  • Gość: Czy w raportach finansowych za ten rok zostały uwzględnione jakieś płatności od niemieckiego wydawcy tytułem milestonów?
    Edward Mężyk: Każda umowa zawierana z wydawcą posiada pewne zobowiązania w zakresie produkcji oraz terminy płatności ustalone na etapie jej negocjacji. Obecnie wszystkie zobowiązania zarówno ze strony Oxygen SA, tudzież Mousetrap Games sp. z o.o. jak i ze strony wydawców, realizowane są terminowo.
  • Piroman: Ile przychodów w tym roku wygenerował Rocat Jampurr?
    Edward Mężyk: Zgodnie z przyjętą strategią spółka raportuje jedynie wyniki ogólne grupy kapitałowej.
  • Gość: W czerwcu 20 roku akcje spółki były na giełdzie nawet po 1,5 zł, dziś cena jest na poziomie 0,5 zł, czyli 3 razy mniej. Czym jest to spowodowane?
    Edward Mężyk: Kurs akcji jest pochodną podaży i popytu na nie. Zależą one od indywidualnych decyzji każdego z inwestorów. Jako spółka dążymy do osiągania jak najlepszych wyników finansowych - co jest zauważalne, analizując poszczególne kwartały sprawozdawcze, a to następnie przekłada się na wartość spółki oraz może mieć wpływ na decyzje inwestycyjne podejmowane przez inwestorów.
  • Gość: Jaki procent z Waszych gier dochodzi do etapu Full Launch?
    Edward Mężyk: Jeszcze za wcześnie na mówienie o procentach przechodzenia pełnej ścieżki. Jars, jak wiadomo, przeszedł pełną ścieżkę, jednak po drodze zmienił kurs na model premium. Rocat, Cards Up! oraz Sword of Glory są w zaawansowanym Soft Launch, więc wiemy na pewno, że 11 tytułów z lat poprzednich nie doszło do Full Launch (FL). Jednak to jeszcze wciąż za mała próba i za dużo tytułów na ścieżce do dojścia do FL, aby stawiać twardy wskaźnik.
  • Gość: Witam W ilu kopiach został zakupiony do tej pory Run the Beat? Wersja premium nie została pobrana, a liczba kupujących w Google Play to raptem paręset pobrań.
    Edward Mężyk: Tytuł Run the Beat posiada takie statystyki, jak widać na sklepach. Nie jest też on wymieniany w tytułach rozwijanych dalej, gdyż jego wskaźniki nie popierały dalszego rozwoju.
  • Gość: Spółka uchwaliła dość mocno rozwadniający program motywacyjny. Z tego co widzę nie ma w nim celów wynikowych, choć takie były deklaracje w strategii, nie ma także kryterium kapitalizacji, a są za to tylko indywidualne dla członków. Proszę powiedzieć jakie cele w tym programie będzie miał indywidualnie każdy z członków zarządu?
    Edward Mężyk: Walne Zgromadzenie uchwaliło wprowadzenie programu motywacyjnego, w ramach którego może zostać wyemitowanych maksymalnie 4.561.930 akcji w okresie kolejnych trzech lat. Szczegółowe warunki realizacji programu zostaną przyjęte przez Radę Nadzorczą, a warunki, od ziszczenia których zależne będzie powstanie prawa do nabycia akcji, zostaną określone stosownie do aktualnej sytuacji spółki i jej celów biznesowych. W każdym jednak przypadku w taki sposób, aby generować po stronie członków personelu motywację do zwiększenia wartości spółki dla jej akcjonariuszy.
  • BlueMate8: Dlaczego w raportach okresowych zupełnie nie podajecie co się dzieje w grupie, jak rozwijają się projekty co się udało, co nie itd?
    Edward Mężyk: Przyjęliśmy strategię liczb. Spółka jest skupiona na wynikach finansowych i tak też chcemy, aby była postrzegana. Chcemy uniknąć wszelkich spekulacji dotyczących tytułów, które publikujemy.
  • BlueMate8: Ile w tej chwili macie projektów w toku w sensie podpisanych umów, gdzie nie nastąpił jeszcze choćby soft launch?
    Edward Mężyk: Pełny plan wydawniczy jest przedstawiony w raporcie za Q3. Większość tytułów wydajemy sami, tylko dla niektórych tytułów pozyskujemy wydawców zewnętrznych. Chcemy zachować know how w spółce, tak, aby była ona samowystarczalna. Dodatkowo w 2021 roku podpisaliśmy 6 umów wydawniczych na tytuły, które wydajemy podmiotom zewnętrznym. Czyli 11 tytułów zrobiliśmy wewnątrz grupy, a dla 6 jesteśmy wydawcą.
  • Hooward: Strategia spółki zakłada proces pozyskiwania tytułów i uczenia się analizy danych. Dlaczego nie dzielicie się efektami tych działań z inwestorami? Jak mam zweryfikować czy następuje progres?
    Edward Mężyk: Rekomendujemy, aby przyglądać się naszym wynikom ilościowym i finansowym. Myślę, że to jest najbardziej efektywny wskaźnik wynikowy spółki. Chcemy uniknąć udostępniania wiedzy na rynku, gdyż jest to wiedza którą realnie monetyzujemy. Więc skupiamy się na tym, aby inwestorzy oceniali nas po efektach finansowych oraz po liczbie i jakości wypuszczanych tytułów.
  • BlueMate8: Czy spółka zamierza nabyć jakieś akcje Knights of Unity?
    Edward Mężyk: Żadne decyzje inwestycyjne w tym zakresie nie zostały podjęte.
  • Gość: Co mamy rozumieć przez wydać? Jakie gry zostały wydane w 2021? Czy jak w poprzednim roku gry będą wydawane i dodawane do sklepów na ostatnią chwilę tak aby zgadzał się wynik?
    Edward Mężyk: Duża część tytułów będzie opublikowana w ostatnim kwartale tego roku, ze względu na czas trwania procesu produkcyjnego. Im większy tytuł, tym więcej czasu potrzeba na jego realizację. Dodatkowo, w przypadku małych tytułów (które iterują krócej) są one wydawane, kiedy tylko przejdą odpowiednie progi wskaźnikowe. Jako że prace nad nimi trwają w trybie ciągłym, to w każdym miesiącu, również w ostatnich miesiącach roku, publikowane są małe tytuły.
  • Miko: Biegły rewident wyceniał Mouse na 18,5 kk PLN, przy czym prognozy finansowe zakładały osiągnięcie przez tę spółkę 3,36 kk PLN przychodów w 2021 r. Waszym zdaniem to wciąż realne?
    Edward Mężyk: Zgodnie z wcześniejszymi komentarzami, nie publikujemy prognoz finansowych. Pełne dane dostępne będą w raportach okresowych.
  • Gość: Czy spółka skalowała jakąś grę w tym roku, w sensie pozyskiwania użytkowników?
    Edward Mężyk: Spółka w trybie ciągłym pozyskuje dla gier rozwijanych użytkowników, jednak żadna z tych gier nie jest jeszcze w trybie pełnego skalowania. Wszystkie tytuły, poza Jars, są w trybie soft launch lub wcześniej. Za pozyskiwanie użytkowników do Jars odpowiada Daedalic.
  • Gość: Kiedy przewidujecie hard launch dla poszczególnych gier?
    Edward Mężyk: Ze względu na to, że proces wydawniczy gier mobilnych jest silnie iteracyjny i zależy również od dynamiki rynku oraz wskaźników, ciężko estymować hard launch dla poszczególnego tytułu. Obraliśmy strategię opartą na statystyce między innymi dlatego, że gry mobilne są mało przewidywalne z perspektywy jednego tytułu, a znacznie bardziej przewidywalne z perspektywy grupy tytułów.
  • Gość: Co Wam się nie udało w okresie już blisko 2 lat obecności na GPW jako spółki z branży gamingowej? Co uważacie za największy sukces?
    Edward Mężyk: Obecnie zaprzestaliśmy rozwoju 11 gier z 2020 roku. Jednak uważamy, że pomimo braku sukcesu finansowego tych tytułów, wykonane prace i zebrany feedback pozwoliły nam zoptymalizować dalsze prace w grupie. Uważam, że największym sukcesem dotychczas jest całokształt 2021, w którym, pomimo utrzymywania 4 tytułów z lat poprzednich, udało nam się tak poprowadzić spółkę, aby wydała 17 zupełnie nowych tytułów.
  • Hooward: Dzień dobry Kurs akcji jest w rejonie minimów odkąd spółka przejęła Mause Trap Games. Czy jest jakaś refleksja dlaczego tak się stało?
    Edward Mężyk: Kurs akcji jest pochodną podaży i popytu na nie. Zależą one od indywidualnych decyzji każdego z inwestorów. Jako spółka dążymy do osiągania jak najlepszych wyników finansowych - co jest zauważalne, analizując poszczególne kwartały sprawozdawcze, a to następnie przekłada się na wartość spółki oraz może mieć wpływ na decyzje inwestycyjne podejmowane przez inwestorów.
  • Gość: Ile chcecie wydać na produkcję gier w przyszłym roku? Jak zamierzacie sfinansować te wydatki?
    Edward Mężyk: Wydatki na produkcję w przyszłym roku będą podobne do tych z lat 2020 oraz 2021, gdyż, zgodnie ze strategią, nie planujemy znaczącego wzrostu zespołu. Zamierzamy sfinansować produkcje przychodami, które generuje spółka oraz emisją akcji serii I.
  • Edward Mężyk: Szanowni Państwo, nasze spotkanie dobiegło końca. Dziękuję za udział, liczne pytania i poświęcony czas. W razie dalszych pytań zapraszam do kontaktu z naszym działem relacji inwestorskich pod adresem: ir@oxygen.com.pl
  • moderator: Ja również w imieniu redakcji StockWatch.pl serdecznie dziękuję za ciekawą dyskusję i zapraszam na kolejne czaty.
ronpzqoq
tlwbxgdt
rtkygeqn
Portfele StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +76 751,90 zł +383,76% 96 751,90 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
jvqvfcem
ksqjztgd
strefa bezpieczna AAA AA A BBB
333
strefa niepewna BB B
105
strefa zagrożona CCC D
202

Przykłady wyszukiwania spółek:

  • Zadłużenie > 80% - znaleziono 64
  • ROE > 30% - znaleziono 69
  • Free float < 20% - znaleziono 102

Dane aktualne na 10.09.2025


Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat