nknlynhl
Advertisement
PARTNER SERWISU
ohmznlsy

Czat inwestorski z Jakubem Imą i Aleksandrą Przybylak z Wielkopolskiej Manufaktury Wódek SA

Dyskusja odbyła się dnia: 24.11.2021, godziny 14:00
Jakub Ima - prezes zarządu i Aleksandra Przybylak - dyrektor finansowy - Wielkopolska Manufaktura Wódek SA: Planujemy zwiększyć skalę i wyjść z produktami poza rynek krajowy Jakub Ima - prezes zarządu i Aleksandra Przybylak - dyrektor finansowy

W środę, 24 listopada o godz. 14:00 zapraszamy na prezentację i czat inwestorski z Jakubem Imą, założycielem i prezesem zarządu Wielkopolskiej Manufaktury Wódek, oraz Aleksandrą Przybylak, dyrektorem finansowym spółki.

Podczas czatu spółka opowie o swojej działalności, planach rozwoju, aktualnie trwającej emisji crowdinvestingowej, odpowie także na pytania dotyczące wyników finansowych i prognoz sprzedaży na kolejne lata.

Wielkopolska Manufaktura Wódek to spółka prowadzona przez zespół pasjonatów gorzelnictwa. Z jednej strony ma za sobą rodzinne tradycje w gorzelnictwie, sięgające 1957 roku, z drugiej – doświadczenie biznesowe w branży alkoholowej, know-how, relacje z producentami wódek i likierów, infrastrukturę i zaplecze technologiczne.

Spółka szacuje, że całkowita wartość przychodów netto ze sprzedaży w 2021 roku wyniesie 5,3 mln zł. Zgodnie z prognozami zarządu spółki, przychody ze sprzedaży powinny w dalszych latach nadal rosnąć, w przyszłym roku można spodziewać się ok. 15,5 mln zł, a w kolejnym – 21,4 mln zł.

W ramach emisji crowdinvestingowej spółka zamierza pozyskać 2,1 mln zł. W dalszej perspektywie rozważa debiut na NewConnect w 2023 r. (wprowadzenie akcji spółki do obrotu zorganizowanego uzależnione będzie od uwarunkowań rynkowych, aktualnej sytuacji spółki i spełnienia wymogów wynikających z przepisów prawa i regulacji podmiotu zarządzającego tym rynkiem).

Jeżeli transmisja nie uruchomi się automatycznie, prosimy o kliknięcie przycisku "Play".

Zapis dyskusji
  • moderator: Witam na czacie inwestorskim z Jakubem Imą, założycielem i prezesem zarządu Wielkopolskiej Manufaktury Wódek, oraz Aleksandrą Przybylak, dyrektorem finansowym spółki.
  • moderator: Przypominam zasady organizacyjne czata: pytania są przesyłane najpierw do moderatora. Publikowane są pytania wybrane przez Gościa czata wraz z odpowiedziami. U dołu ekranu kolejkowane są u każdego użytkownika jego pytania. Moderator może odrzucić pytanie niezgodne z regulaminem.
  • moderator: Informacja dla dziennikarzy relacjonujących przebieg czata: wykorzystanie cytatów z dzisiejszej rozmowy w Państwa materiałach redakcyjnych wymaga podania źródła. W razie pytań czy wątpliwości prosimy o kontakt: biuro@stockwatch.pl
  • moderator: Już można zadawać pytania, na które nasz Gość zacznie odpowiadać po prezentacji wideo. W razie problemów z wyświetlaniem odpowiedzi prosimy o odświeżenie strony. Uczestników zachęcamy też do udostępniania czatu i komentowania jego przebiegu w mediach społecznościowych z hasztagiem #czatStockWatch
  • moderator: Po zakończeniu prezentacji przechodzimy do sesji pytań i odpowiedzi w formie tekstowej.
  • Crowdnews.pl: Jak wyglądają aktualne wyniki finansowe? Czy prognoza na 2021 rok jest niezagrożona?
    Wielkopolska Manufaktura Wódek: Zanotowaliśmy duży wzrost przychodów ze sprzedaży w październiku i listopadzie. Uważamy, iż da nam się zrealizować prognozę na 2021 rok.
  • Crowdnews.pl: Dlaczego spółka zdecydowała się na crowdfunding i na podzielenie się przyszłymi zyskami z indywidualnymi inwestorami? Kampania crowdfundingowa kosztuje a cele emisji mogłyby być bez problemów sfinansowane środkami Pana lub spółki IMA Polska, która w ubiegłym roku zarobiła 5,4 mln zł i posiadała 5,6 mln zł środków pieniężnych.
    Wielkopolska Manufaktura Wódek: Spółka IMA Polska S.A. i Wielkopolska Manufaktura Wódek S.A. są odrębnymi spółkami. Pan Jakub Ima nie jest wyłącznym akcjonariuszem IMA Polska S.A., natomiast projekt związany z tworzeniem własnych produktów nie jest zaangażowany drugi akcjonariusz IMA Polska S.A. Spółka IMA Polska S.A. posiada własny, bardzo ambitny plan rozwojowy na kolejne lata.
  • Gość: Dlaczego stawiacie na gin? Nie jest to chyba popularny w Polce trunek. Nie wiedziałbym nawet jak to pić :)
    Wielkopolska Manufaktura Wódek: Gin jest obok whisky najszybciej wzrastającą kategorią alkoholi. Zapraszamy do obserwowania naszych social mediów oraz strony internetowej, gdzie regularnie pokazujemy proste receptury na drinki.
  • Nasb: Na stronie informujecie, że Wielkopolska Manufaktura Wódek S.A. działa na terenie zakładu produkcyjnego należącego do IMA Polska S.A. Akcjonariuszami tej spółki z udziałami po 50 % są Jakub Ima, prezes WMW oraz Wojciech Czajka, który nie bierze udziału w projekcie WMW. Dlaczego zdecydował się pan na realizację tego nowego projektu bez wspólnika?
    Wielkopolska Manufaktura Wódek: Receptury, produkcja oraz rozlew wódek od zawsze towarzysza rodzinie Ima. Pan Wojciech Czajka specjalizuje się w prowadzeniu przedsięwzięć w innych branżach.
  • Wajko: Witam Informujecie, że stawiacie na ekologiczne składniki. Skąd one pochodzą? Czy posiadają jakieś certyfikaty? Jeżeli tak, to jakie?
    Wielkopolska Manufaktura Wódek: Część produktów kupujemy z certyfikatem ekologicznym tzw. zielonym listkiem np. jabłka, miód, ryż, niektóre destylaty, czy zboża do produkcji. Pozostałe produkty kupujemy od małych lokalnych producentów z naszych okolic, gdzie mamy pewność w jaki sposób zostały wytworzone.
  • KSobanska: Dzień dorby Crowdinvesting jest bardzo popularny wśród producentów różnego rodzaju alkoholi ze względu na produkt skierowany do szerokiego grona konsumentów. Okazyjni inwestorzy wspierający projekt kwotami rzędu kilkuset złotych to jednak za mało, aby zamknąć emisję. Czym chcecie przekonać do siebie poważniejszych inwestorów? Co jest waszą przewagą rynkową?
    Wielkopolska Manufaktura Wódek: Przewagą Wielkopolskiej Manufaktury Wódek S.A. jest posiadane zaplecze technologiczne oraz wiedza na temat branży. Obecnie wykonujemy już usługi w zakresie banderolowania i magazynowania, znamy już procesy w praktyce i jest potencjał do wzrostu przychodów z tych usług. Mamy również doświadczenie w tworzeniu private label dla produktów klasy premium. Posiadamy zespół, który zna branżę alkoholową.
  • Opka89: Na stronie prezentujecie dane na temat rynku alkoholi mocnych w Polsce z 2018 i 2019 r. Jak sytuacja wygląda w kolejnych latach? Informujecie o wzroście rynku, ale jednocześnie w mediach nie brakuje artykułów informujących, że nowe pokolenie Polaków preferuje słabsze radlery i piwa smakowe, a po mocniejsze trunki sięga znacznie rzadziej. Jak oceniacie perspektywy rynku, na którym działa spółka?
    Wielkopolska Manufaktura Wódek: Ten trend jest dostrzegany wśród producentów "alkoholi mocnych". Nasza nalewka o najniższej mocy to nalewka rabarbarowa i pozycjonujemy ją jako konkurencyjne rozwiązanie dla alkoholi typu wino, prosecco. Nasze produkty mają mniejszą moc, skupiamy się w nalewkach na owocach. Segment whisky i ginów wzrasta w tempie niemal 10% rocznie. Jeśli ceny produktów premium i kraftowych będą zbliżone, uważamy że będą one konkurowały. Rynek polski czy europejski jest olbrzymi.
  • Gość: Chcecie bazować na produktach ekologicznych i organicznych, co wiąże się z wyższymi kosztami. Czy wasza strategia polega na docieraniu do osób, które są skłonne zapłacić więcej za filozofię, która kryje się za produkcją, czy chodzi o wyższą jakość produktu?
    Wielkopolska Manufaktura Wódek: Dzięki naszemu zapleczu technologicznemu i finansowemu chcemy produkować designerskie produkty metodami kraftowymi i konkurować z segmentem premium marek dobrze rozpoznawalnych. Przy tym zamierzamy dbać i wspierać środowisko naturalne i nasze otoczenie.
  • Nasb: Czy polski rynek jest już gotowy na produkty droższe, ale odpowiedzialne społecznie? Czy Polaków stać już na droższą wódkę produkowaną zgodnie z filozofią no waste, czy raczej głównymi nabywcami waszych produktów będą zamożniejsi i bardziej świadomi konsumenci z Zachodu?
    Wielkopolska Manufaktura Wódek: Obecnie nasza skala produkcji jest jeszcze za mała na ekspansję zagraniczną produktów własnych. Planujemy wyjść z produktami poza rynek krajowy przy zwiększeniu produkcji. W chwili obecnej uważamy, iż polski konsument jest gotowy zapłacić więcej za jakość. W ostaniem czasie nasze produkty były dostępne na targach w Poznaniu i Krakowie. Wyprzedane zostały całe zapasy ze stanowisk. Dodatkowo zlecieliśmy raport badający rynek w tym zakresie, który potwierdził nasze założenia i kierunek rozwoju.
  • Gość: Czy produkty spółki można teraz kupić wyłącznie online, czy współpracujecie z sieciami sklepów?
    Wielkopolska Manufaktura Wódek: Najłatwiej oczywiście online. W najbliższym czasie będziemy chcieli przygotować mapę sklepów gdzie jesteśmy dostępni stacjonarnie.
  • Opka89: Informujecie, że spółki Wielkopolska Manufaktura Wódek S.A. i IMA Polska S.A. współpracują ze sobą na warunkach rynkowych. Co to dokładnie oznacza? Jak inwestorzy mogą zweryfikować warunki tej współpracy? Jak zagwarantuje pan nowym inwestorom, że zyski nie będą transferowane do spółki matki?
    Wielkopolska Manufaktura Wódek: Bardzo profesjonalnie podchodzę do swojej pracy. Są to dwa oddzielne projekty posiadające różny akcjonariat. Są to projekty różne, ale posiadające ambitne plany inwestycyjne oraz wytwarzające produkty w zupełnie innej skali. Spółka Ima Polska została rozwinięta do całkiem dużej organizacji i nie możemy pozwolić sobie na żadne działania narażające nas na działania organów nadzorczych.
  • Gość: Jeżeli dobrze rozumiem, chcecie skupiać się na produkcji niewielkich ilości, droższych alkoholi premium. Jednocześnie chcecie wejść na rynek amerykański. Przy jakich wielkościach dostaw transport waszych produktów przez ocean może się opłacić?
    Wielkopolska Manufaktura Wódek: Myślimy o dostawach kontenerowych około 20 palet. Już w tej chwili jesteśmy w stanie taką dostawę przygotować jednak przy dużym wysiłku biorąc pod uwagę produkcję całego asortymentu i usługi. Przy tej skali jest to już opłacalne. Wyroby produkujemy w małych partiach, a nie masowo. Mając na myśli małe partie rozumiemy to że nie tworzymy duży zapasów na dłuższy okres, tylko produkujemy sukcesywnie.
  • Maciej: Czy akcjonariusze spółki mają podpisane umowy lock-up? Jeżeli tak, to na jaki okres?
    Wielkopolska Manufaktura Wódek: Nie zawarliśmy takich umów. Akcjonariusze nie zamierzają sprzedawać akcji i nie wykluczamy zawarcia takich umów.
  • Gość: Jaka jest wycena spółki pre i post-money?
    Wielkopolska Manufaktura Wódek: Wycena pre-money to 14 mln PLN, wycena po emisji 16,1 mln PLN.
  • Maciej: Spółka została założona w 2016 r., ale udostępnione dane finansowe wskazują, że nie prowadziła działalności. Dlaczego? Czy już prowadzi? Jeżeli tak, jakie przychody i zyski osiągnęła w tym roku?
    Wielkopolska Manufaktura Wódek: Spółka nie prowadziła działalności do 2019. Do rozpoczęcia działalności zmobilizowało nas pierwsze większe zamówienie na rozlew private label, które pojawiło się w 2019 r. z terminem wykonania na listopad 2019 r.
  • Gosć: Czy Wielkopolska Manufaktura Wódek S.A. korzysta z linii produkcyjnych należących do IMA Polska S.A., czy posiada własne? Jeżeli tak to jakie i do czego? Jak rozumiem z emisji planujecie wyposażyć linię do produkcji ginu.
    Wielkopolska Manufaktura Wódek: Korzystamy z własnych linii produkcyjnych, które umożliwią na obsługę całego procesu rozlewu, jednak w tej chwili lina jest już za mała, z tego względu musimy doposażyć rozlewnię oraz miejsca magazynowe.
  • Gość: Jaki jest rząd wielkości cen waszych produktów? O ile średnio są droższe od marek znanych i dostępnych na półkach sklepowych?
    Wielkopolska Manufaktura Wódek: Zakres cen naszym produktów to od 40 zł do nieco ponad 100 zł. Wszystko zależy od produktu.
  • Gość: Inwestycja w spółkę niepubliczną wiąże się z zamrożeniem kapitału na długi czas. Kiedy planujecie wprowadzić akcje na giełdę, aby dać inwestorom możliwość wyjścia z inwestycji? Czy planujecie zaproponować im jakąś inną opcję wyjścia niż giełda?
    Wielkopolska Manufaktura Wódek: Zakładamy, iż pierwszą możliwością wyjścia z inwestycji będzie planowana na 2023 roku emisja na NC. Jesteśmy otwarci również na działania inwestorów strategicznych oraz dialog z inwestorami.
  • Gość: Na stronie emisji podajecie przychody za 2020 i szacowane za 2021, jest między nimi ogromna różnica, z czego wynikają aż takie wzrosty?
    Wielkopolska Manufaktura Wódek: 2020 to był rok w którym przychody generowały głównie usługi i rozlew private label. Na początku zamówienia nie były duże - kilka tysięcy sztuk. Był to też rok opracowywania produktów, prototypów butelek itd. W 2021 doszły przychody ze sprzedaży produktów własnych i prawie 150.000 butelek wyprodukowanych w formule private label.
  • Gość: Czym jest skład podatkowy i na czym polega jego działanie?
    Wielkopolska Manufaktura Wódek: Skład podatkowy pozwala, w zamian za złożenie zabezpieczenia w urzędzie skarbowym, na składowanie i przemieszczanie alkoholu w procedurze zawieszonego poboru akcyzy. W bardzo dużym uproszczeniu dopóki produkt znajduje się w składzie podatkowym nie musimy płacić od niego akcyzy. Kiedy produkt sprzedamy i opuści on skład do docelowego konsumenta, dopiero wtedy pojawia się obowiązek zapłaty akcyzy. Akcyza stanowi znaczącą wartość wyrobu dlatego ze względu na płynność finansową ważne jest żeby nie mrozić kapitału obrotowego przed faktyczną sprzedażą produktu.
  • Gosć: Na 2021 r. prognozujecie osiągnięcie ponad 5 mln zł sprzedaży, jednocześnie za ponad 3 mln zł ma odpowiadać produkcja na zlecenie i pod marką Organika. Jakiej rantowności możemy oczekiwać w segmencie usług na zlecenie, a jakiej w segmencie produktów własnych? Przynajmniej rząd wielkości, stosunek.
    Wielkopolska Manufaktura Wódek: Rentowność produkcji Organika to około 5-10%, jeśli chodzi o wyroby własne to około 25% - będzie się to zwiększać w związku z efektem sakli.
  • Gosć: Jeżeli dobrze rozumiem, pan i pana rodzina zajmowaliście się do tej pory produkcją czystego alkoholu do różnych zastosowań np. dezynfekcji, biopaliw, czy produkcji alkoholi konsumenckich. Na jakiej podstawie zakładacie ogromny, wielokrotny wzrost sprzedaży produktów konsumenckich? Na ten moment jesteście firmą bez znanej marki i wyników potwierdzających zapotrzebowanie na wasze produkty.
    Wielkopolska Manufaktura Wódek: Zajmowaliśmy się produkcją alkoholu do produkcji wódek, celów technicznych oraz biopaliw. Nasze marki dopiero budujemy więc ma Pan rację, że nie są jeszcze szeroko rozpoznawalne na rynku, cały czas nad tym pracujemy. Niemniej ich sprzedaż stale każdego miesiąca wzrasta a rozlew private label zakontraktowany na przyszły rok jest 300% większy niż w roku bieżącym.
  • Gość: O jakich rynkach zagranicznych myślicie w pierwszej kolejności? Jaka część produkcji jest planowana na sprzedaż zagraniczną?
    Wielkopolska Manufaktura Wódek: W pierwszej kolejności Wielka Brytania oraz Niemcy, następnie Stany Zjednoczone. Docelowo chcielibyśmy eksportować większość wolumenu naszej produkcji.
  • Gość: W jaki sposób badacie rynek? Na jakiej podstawie podejmujecie decyzję o produkcji konkretnego rodzaju alkoholu, czy smaku?
    Wielkopolska Manufaktura Wódek: Robimy "ślepe" degustacje naszych produktów w porównaniu do produktów konkurencyjnych. Do momentu dopóki panel degustacyjny nie zaakceptuje wybranej receptury nie wdrażamy produktu. Staramy zapoznać się z aktualnymi badaniami rynków.
  • Maciej: W jakim celu założyliście spółkę, która przez kilka lat nie prowadziła działalności? Piszecie, że "Do rozpoczęcia działalności zmobilizowało nas pierwsze większe zamówienie na rozlew private label". Przez kilka lat staraliście się o pozyskanie zlecenia? Nie bardzo rozumiem
    Wielkopolska Manufaktura Wódek: Założenie spółki nie wiązało się z dużymi kosztami. Pomysł rozwijał się od dawna ze względu na tradycje rodzinne, ale w pełni mogliśmy zaangażować w niego dopiero w 2019 r.
  • Wielkopolska Manufaktura Wódek: Bardzo dziękujemy za zadane pytania. Zapraszamy na stronę emisji oraz do śledzenia nas na mediach społecznościowych.
  • moderator: Ja również w imieniu redakcji StockWatch.pl serdecznie dziękuję za ciekawą dyskusję i zapraszam na kolejne czaty.
qxuxppim
sraqwhmt
Prezentacja inwestorska Grupy Klepsydra - 11 września 2025 r.
Portfele StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +78 934,96 zł +394,67% 98 934,96 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
gulhabqw
axhgzljt
strefa bezpieczna AAA AA A BBB
333
strefa niepewna BB B
104
strefa zagrożona CCC D
203

Przykłady wyszukiwania spółek:

  • Zadłużenie > 80% - znaleziono 64
  • ROE > 30% - znaleziono 69
  • Free float < 20% - znaleziono 102

Dane aktualne na 11.09.2025


Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat