-
Moderator: Witam na czacie inwestorskim z Jakubem Paczyńskim, prezesem zarządu Kolejkowo SA. Tematem będzie debiut spółki na rynku NewConnect, otwarcie wystawy w Warszawie, a także podsumowanie rozwoju spółki w minionym i bieżącym roku oraz dalsze plany na 2025.
-
Moderator: W dniu 31 marca Giełda podjęła uchwałę o wprowadzeniu akcji spółki na rynek NewConnect. Debiut Kolejkowo SA odbędzie we wtorek 8 kwietnia o 11:00.
-
Moderator: Przypominam zasady organizacyjne czata: pytania są przesyłane najpierw do moderatora. Publikowane są pytania wybrane przez Gościa czata wraz z odpowiedziami. U dołu ekranu kolejkowane są u każdego użytkownika jego pytania. Moderator może odrzucić pytanie niezgodne z regulaminem.
-
Moderator: Informacja dla dziennikarzy relacjonujących przebieg czata: wykorzystanie cytatów z dzisiejszej rozmowy w Państwa materiałach redakcyjnych wymaga podania źródła. W razie pytań czy wątpliwości prosimy o kontakt: biuro@stockwatch.pl
-
Moderator: Już można zadawać pytania, na które nasz Gość zacznie odpowiadać po prezentacji. W razie problemów z wyświetlaniem odpowiedzi prosimy o odświeżenie strony. Uczestników zachęcamy też do udostępniania czatu i komentowania jego przebiegu w mediach społecznościowych z hasztagiem #czatStockWatch
-
Gość: Na jakim etapie jest budowa wystawy w Warszawie? Z tego co pamiętam, miała ruszyć w grudniu ubiegłego roku, a mamy już kwiecień. Skąd tak duży poślizg?
Jakub Paczyński: Pozostały ostatnie detale. Otwieramy 11 kwietnia 2025. Poślizg wynikał z potrzeby dodatkowego dostosowania lokalu do wystawy Kolejkowa.
-
Gość: Czy po ubiegłorocznych powodziach wycieczki szkolne wróciły w większym wymiarze niż zazwyczaj? Pojawił się tzw. odłożony popyt?
Jakub Paczyński: Wycieczki szkolne wróciły do poziomów z małym plusem.
-
MarekK: Dzień dobry Wyniki za dwa pierwsze miesiące były bardzo dobre. Czy może Pan już coś powiedzieć o marcu?
Jakub Paczyński: Czekamy jeszcze na pierwsze wyniki sprzedaży w marcu. Marzec to tradycyjnie najsłabszy miesiąc w roku. Mam nadzieję, że przychód będzie wyższy w porównaniu rok do roku.
-
Gość: Witam, a jakim wzięciem cieszą się wycieczki po modelarni w Jeleniej Górze?
Jakub Paczyński: To nowa atrakcja ale widzimy coraz większe zainteresowanie, szczególnie w połączeniu zwiedzania z warsztatami. Wprowadzamy nowe warsztaty, pracujemy nad dopracowaniem oferty dla szkół więc myślę, że atrakcyjność będzie rosła. Szczególnie, że wycieczka do modelarni jest atrakcyjna pod kątem edukacji.
-
TTTM: Koniunktura konsumencka wciąż jest kapryśna, a jak to wygląda w waszej sprzedaży - pamiątki i reszta (poza biletami)? Rosną mocniej od sprzedaży biletów czy wolniej?
Jakub Paczyński: Sprzedaż pamiątek i inne przychody rosną wraz z przychodami z biletów. Wdrażamy nowe, atrakcyjniejsze produkty, aby zwiększyć średnią kwotę na klienta, który odwiedza Kolejkowo. Utrzymujemy w tym zakresie wzrosty r/r.
-
TTTM: Jak finansowo stoi obecnie Kolejkowo?
Jakub Paczyński: Pod kątem finansowym Kolejkowo stoi dobrze. Notujemy wzrosty przychodów ze sprzedaży, a to pozwala nam na dalszy rozwój i kolejne inwestycje. Kończymy dużą inwestycję w Warszawie, a to będzie dla nas kolejna wystawa, która zapewni istotny wzrost przychodów ze sprzedaży.
-
Gość: Warszawa i co dalej? Czy plany ekspansji na kolejne miasta pozostają aktualne? Które miasto następne?
Jakub Paczyński: W Dokumencie Informacyjnym wskazaliśmy na otwarcie wystawy w Gdańsku do końca 2026 r., jednak cały czas rozważamy również inna miasta. Na decyzję przyjdzie czas pod koniec tego roku. Rozpoczęliśmy już prace projektowe nad parkiem z kolejkami w Jeleniej Górze na naszej 2,5 ha działce. Planujemy otworzyć park w 2026. Najbliższe miesiące planujemy wykorzystać na dopracowanie i wprowadzenie nowości na ekspozycjach we Wrocławiu oraz w Gliwcach.
-
Crowdnews.pl: Czy jest Pan Prezes zadowolony z rozwoju spółki w ostatnich 3 latach (od czasu pierwszej emisji akcji). Czy jest coś co teraz zrobiłby Pan inaczej?
Jakub Paczyński: Jestem bardzo zadowolony. Od chwili pierwszej emisji akcji Kolejkowo nabrało dużego rozpędu. Myślę, że Kolejkowo jest teraz spółką zdrową, pełną energii i przygotowaną do dalszego rozwoju. Zrobiłbym wszystko tak samo :)
-
Cichy64: Ile czasu minęło od wprowadzenia cen dynamicznych? Zadziałało jednoznacznie pozytywnie? Jaki procent wzrostu wyniku to zasługa zmiany polityki cenowej, a jaki wzrostem liczby odwiedzających?
Jakub Paczyński: Strategię ceny dynamicznych wprowadziliśmy w lipcu 2024. Oceniam ją pozytywnie. Myślę, że wpłynęła ona zarówno na średnią cenę biletu jak i na zwiększenie odwiedzalności. Wprowadzenie dynamicznych cen wiązało się zarówno z podniesieniem (w kasie) cen biletów jak również z obniżeniem cen za wstęp (internet jeden lub więcej dni przed terminem wizyty). Dynamiczne ceny z pewnością u części klientów skróciły czas od zobaczenia reklamy do decyzji zakupowych co zwiększyło odwiedzalność. Jednoznacznie trudno mi określić procent, ale widzę pozytywny wpływ tej strategii i z pewnością będziemy ja kontynuować.
-
Cichy64: Czy może Pan podać dane w porównaniu na lokalizacje? Czy wszystkie trzy notują wzrosty odwiedzających i przychodów?
Jakub Paczyński: Wszystkie lokalizacje notują wzrosty odwiedzających i przychodów ze sprzedaży. Największy udział w sprzedaży ma Wrocław, potem Gliwice, a najmniejszą część przychodów generuje Jelenia Góra, ze względu na niedawne otwarcie oraz charakter tej atrakcji. Ze względów biznesowych nie będziemy podawali wysokości przychodów z podziałem na poszczególne lokalizacje.
-
Trifollo: Kolejkowa nie była na liście ceł Trumpa :) Będę jednak wdzięczny za komentarz, jak sytuacja rynkowa może wpłynąć na biznes Kolejkowa. Czy globalna recesja odbije się na spadku wydatków na rozrywkę taką jak kolejkowo?
Jakub Paczyński: Patrzyliśmy w napięciu czy Kolejkowo po bezludnych wyspach zamieszkanych przez pingwiny znajdzie się na liście amerykańskich ceł :) Nasza oferta skierowana jest głównie na rynek wewnętrzny. Nie posiadamy kluczowych dostawców ani kluczowych odbiorców. Myslę, że zapotrzebowanie na rozrywkę, odskocznie od życia codziennego będzie w Polsce rosło.
-
Gość: Jakie odczucia przed otwarciem Warszawy? Rozpoczęliście już główne działania promocyjne? Jak oceniacie zainteresowanie i efekty?
Jakub Paczyński: Działania promocyjne Warszawy prowadzimy już od ok. miesiąca. Od piątku promocja nowej wystawy ruszyła już pełną parą wraz z rozpoczęciem sprzedaży biletów. Zainteresowanie wystawą przerosło nasze oczekiwania i z niecierpliwością czekamy na jej otwarcie.
-
Gość: Jakie plany na działkę obok modelarni?
Jakub Paczyński: Na działce o powierzchni ponad 2,5 ha powstanie park z kolejkami, które będą wozić turystów i mieszkańców Jeleniej Góry. Mamy już wstępne projekty torowiska, w tym roku planujemy złożyć wniosek o pozwolenie na budowę. Myślę, że w 2026 zaczniemy przyjmować pierwszych gości.
-
AndyW: Będzie dywidenda za 2024? Można spodziewać się podobnej wartości, czy potrzebujecie pieniędzy na inwestycje?
Jakub Paczyński: Zgodnie z polityką dywidendową zakładamy przeznaczenie na dywidendę dla akcjonariuszy min. 25% osiągniętego zysku. Za nami dwie duże inwestycję czyli Modelarnia w Jeleniej Górze oraz wystawa w Warszawie. Najbliższe miesiące skupimy na rozbudowie wystaw we Wrocławiu i Gliwicach więc zakładamy mniejsze zapotrzebowanie środków na inwestycje. Rekomendację Zarządu, a także decyzję o wypłacie dywidendy ogłosimy publicznie raportami bieżącymi.
-
Gość: Wspomniał Pan o nowych technologiach i wysokiej jakości makiety w Warszawie. Czy te rozwiązania będą wdrażane na starszych wystawach?
Jakub Paczyński: Tak, nowe rozwiązania zapewniają mniejszą awaryjność oraz większą atrakcyjność dla zwiedzających. Standaryzują nam bieżącą obsługę. Będziemy systematycznie wdrażać nowe rozwiązania we wszystkich lokalizacjach.
-
Gość: Czy jest w planie zwiększenie powierzchni wystaw we Wrocławiu i Gliwicach? Czy lokalizacja w Warszawie dopuszcza zwiększenie powierzchni wystawy w przyszłości?
Jakub Paczyński: We Wrocławiu i w Gliwicach mamy jeszcze przestrzeń do zwiększania wystaw i będą one powiększane. W Warszawie mamy podpisaną umowę dającą nam możliwość zwiększenia wystawy w ciągu najbliższych 2 latach.
-
MarekPtrl: Jakie były powody podpisania z Familyval Fundacja Rodzinna, porozumienia, w sprawie rozwiązania umowy ograniczającej zbywanie Akcji Spółki?
Jakub Paczyński: Umowa lock-up została rozwiązana za zgodą Blue Oak z dotychczasową akcjonariuszem Katarzyną Paczyńską ze względu na chęć kontrolowania akcji spółki Kolejkowo SA poprzez Fundację Rodzinną Familyval. Jednocześnie Familyval zobowiązała się i podpisała umowę lock-up - ograniczającą zbywanie akcji w takiej samej treści. Główni akcjonariusze podpisali umowy lock-up obowiązujące przez 12 miesięcy od debiutu.
-
gamingo: Czy po zrealizowaniu obecnych, dość ambitnych planów, skupiających się na wystawach, planujecie poszerzenie działalności w innych kierunkach?
Jakub Paczyński: Widzę jeszcze sporo możliwości w działalności, którą obecnie realizujemy. Obserwuję przewagi, które ma Kolejkowo i bardziej skłaniam się do ich wykorzystywania i pracy na “własnym podwórku” niż wchodzenia w nowe mniej znane projekty. Szczególnie, że tak jak wspomniałem widzę jeszcze sporo szans i możliwości w tym co robimy.
-
Morgenstern: Jaki procent akcji obejmą dotychczasowi inwestorzy? Czy inwestorzy, którzy pomogli Wam zebrać ostatnio środki, objęci są lock-upem?
Jakub Paczyński: Debiutowi nie towarzyszy nowa emisja akcji. Umowami typu lock-up objęci są założyciele spółki Jakub i Katarzyna Paczyńscy poprzez swoje fundacje rodzinne.
Spółka przeprowadziła już emisje akcji serii B i C wcześniej w październiku 2022 oraz w maju 2024 r. i zebrała prawie 5,5 mln zł. Akcje serii B i C zostaną wprowadzone do obrotu ASO NewConnect i jutro rozpoczną notowanie.
-
Gość: Czy po osiągnięciu kamienia miliowego, jakim jest dla Was Newconnect (+ za spełnienie obietnicy), macie w planach docelowo wejścia na główny rynek?
Jakub Paczyński: Moim celem jest aby Kolejkowo SA było wzorową spółką na NewConnect. Jeszcze nie analizowaliśmy wejścia na główny rynek. Nie wykluczamy :)
-
Gość: Czy kolejna lokalizacja to rok 2027 czy później?
Jakub Paczyński: Zgodnie ze strategią rozwoju zakładamy kolejną lokalizację do końca 2026 r.
-
AndyW: Z czego wynika znacznie większy wzrost zysku ebitda, a niewielki wzrost zysku netto?
Jakub Paczyński: Zysk EBITDA to zysk z działalności operacyjnej powiększony o amortyzację. Kolejkowo dużo inwestuje w rozwój, m. in. poprzez wzrost majątku trwałego spółki, dlatego uważamy że ten wskaźnik jest dla nas bardziej odpowiedni i oddaje naszą sytuację finansową. W wyniku prowadzonych inwestycji ponosimy również wydatki, które są ujmowane w kosztach bieżących i obciążają wynik finansowy Kolejkowa.
-
Jakub Paczyński: Dziękuję za udział w dzisiejszym czacie i za wszystkie pytania!
Serdecznie zapraszamy na debiut Kolejkowo na NewConnect, który odbędzie się już jutro – 8 kwietnia 2025 r. o godzinie 11:00 w Sali Notowań GPW w Warszawie. Będzie okazja do rozmowy, wspólnego świętowania oraz poczęstunku.
Do zobaczenia i zachęcamy do obserwowania naszej spółki oraz odwiedzania Kolejkowa!
-
Moderator: Ja również w imieniu redakcji StockWatch.pl serdecznie dziękuję za ciekawą dyskusję i zapraszam na kolejne czaty.