PARTNER SERWISU
bbitaqqj

Czat inwestorski z Jakubem Pieczykolanem, prezesem zarządu Grupy Kapitałowej QubicGames

Dyskusja odbyła się dnia: 21.06.2021, godziny 11:00
Jakub Pieczykolan, prezes zarządu grupy kapitałowej QubicGames: Idziemy w mniejszą ilość, ale za to większych tytułów, o wyższej jakości, zarówno własnych produkcji jak i firm trzecich Jakub Pieczykolan - prezes zarządu grupy kapitałowej QubicGames

W poniedziałek 21 czerwca o godzinie 11:00 zapraszamy na prezentację oraz czat inwestorski z Jakubem Pieczykolanem, prezesem zarządu Grupy Kapitałowej QubicGames. Na spotkaniu omówione zostaną plany rozwoju oraz bieżąca działalność spółek wchodzących w skład grupy kapitałowej.

Obecnie grupę kapitałową QubicGames stanowią cztery podmioty:

  • QubicGames SA specjalizujący się w tworzeniu, portowaniu i wydawaniu gier na platformę Nintendo Switch. Jest skutecznym i globalnym wydawcą, który współpracuje z developerami i wydawcami gier z ponad 10 krajów. W najbliższych miesiącach spółka planuje wydanie kilku rozpoznawalnych i nagradzanych gier, w tym: Epistory: Typing Chronicles, Badland: Game of the Year Edition oraz Real Boxing 2, a także produkcji własnej Pocket Mini Golf 2.
  • Untold Tales SA prowadzi działalność wydawniczą w zakresie gier wideo na komputery PC oraz konsole, w tym konsole nowych generacji. Pierwszymi projektami wydanymi przez Untold Tales są gry: The Hong Kong Massacre oraz Beautiful Desolation, z których pierwsza miała swoją premierę na konsolę Nintendo Switch w grudniu 2020 roku, a druga została wydana na konsole Nintendo Switch i Sony PS4 w maju 2021 roku. Debiut trzeciej gry GOLF CLUB WASTELAND planowany jest na sierpień br. Spółka podpisała 3 kolejne umowy wydawnicze zapewniając sobie portfolio wydawnicze na cały 2021 rok i pierwszą połowę 2022 roku. Untold Tales planuje wydanie od 4 do 6 tytułów każdego roku, a skupiać się będzie na tytułach o silnej narracji z obszaru Premium Indie.
  • naptime.games sp. z o.o., to podmiot powołany w celu budowania własnych IP z segmentu family entertainment (gry i aplikacje) na komputery PC, urządzenia mobilne i konsole oraz prowadzenia działalności wydawniczej w tym obszarze.
  • Another Moon sp. z o.o. będzie prowadzić działalność work for hire w zakresie portowania, QA, co-developmentu oraz pełnego developmentu gier.

QubicGames SA jest spółką publiczną. Jej akcje są notowane na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. w alternatywnym systemie obrotu NewConnect od września 2016 roku.

Zapis dyskusji
  • moderator: Witam na prezentacji oraz czacie inwestorskim z Jakubem Pieczykolanem, prezesem zarządu Grupy Kapitałowej QubicGames.
  • moderator: Przypominam zasady organizacyjne czatu: pytania są przesyłane najpierw do moderatora. Publikowane są pytania wybrane przez Gościa czatu wraz z odpowiedziami. U dołu ekranu kolejkowane są u każdego użytkownika jego pytania. Moderator może odrzucić pytanie niezgodne z regulaminem.
  • moderator: Informacja dla dziennikarzy relacjonujących przebieg czatu: wykorzystanie cytatów z dzisiejszej rozmowy w Państwa materiałach redakcyjnych wymaga podania źródła. W razie pytań czy wątpliwości prosimy o kontakt: biuro@stockwatch.pl
  • moderator: Już można zadawać pytania, na które nasz Gość zacznie odpowiadać po prezentacji wideo. W razie problemów z wyświetlaniem odpowiedzi prosimy o odświeżenie strony. Uczestników zachęcamy też do udostępniania czatu i komentowania jego przebiegu w mediach społecznościowych z hasztagiem #czatStockWatch
  • moderator: Witam na drugiej części naszego spotkania - czacie inwestorskim. Zachęcam do zadawania pytań na temat obecnej działalności oraz przyszłości Grupy Kapitałowej QubicGames.
  • Tomek: Czy w tym roku możemy liczyć na kolejne spotkanie w formie czatu i czy pozostanie to już chlubną tradycją spółki?
    Jakub Pieczykolan: Planujemy takie spotkania z inwestorami odbywać regularnie. Myślę, że w cyklu 3-4 spotkań rocznie.
  • Gość: W jakim celu zasiadł Pan w zarządzie Varsav Games? Everdream Valley na swtich?
    Jakub Pieczykolan: Jestem tylko członkiem rady nadzorczej Varsav Games. Zasiadam w niej m.in. wspólnie z prezesami innych spółek z branży gamedev. A co do współpracy operacyjnej z Varsav Games to jest ona oczywiście możliwa. Jeśli nastąpi, to będziemy o tym informować.
  • DrugiRabin: Czy spółka planuje REALNIE poprawić relacje inwestorskie np. poprzez zwiększenie częstotliwości raportów o sprzedaży poszczególnych produktów i inne działania??
    Jakub Pieczykolan: Spółka planuje poprawić relacje inwestorskie. Jednymi z elementów będą chaty inwestorskie czy sekcja aktualności dla inwestorów (@QubicGames_IR). Poprzez nasze social media będziemy informować o wydarzeniach dla inwestorów. Częstotliwość publikowania komunikatów ESPI wynika z bieżących procesów, które dzieją się w spółce i z tego czy informacja, o której publikujemy raport ESPI spełnia definicję informacji poufnej.
  • DrugiRabin: Pytanie dot. gier sprzedawanych przez spółkę: tantiemy zawsze wynoszą tyle co przy Astro bears, czy Tinybulit ? Będzie to mniej niż 5% czy więcej niż 10%?
    Jakub Pieczykolan: Wysokość tantiem wypłacanych przez Spółkę deweloperom na podstawie podpisanych umów wydawniczych, jest każdorazowo negocjowana z deweloperami w zależności od zakresu prac wykonywanych przez QubicGames. Inaczej wielkość ta kształtuje się w przypadku, gdy Spółka jest jedynie wydawcą, a inaczej w przypadkach gdy realizuje również usługi portowania gier na nowe platformy (np. na platformę Nintendo Switch). Wysokość tantiem wypłacanych przez QubicGames deweloperom nie odbiega od ogólnie przyjętych standardów rynkowych w branży game dev.
  • DrugiRabin: Dywidenda i zamiary jej wprowadzenia ? Ewentualnie zamiast premii dla zarządu i pracowników, czy spółka planuje w ten sposób wynagradzać za wysokie wyniki. (akcje, programy motywacyjne)?
    Jakub Pieczykolan: Spółka nie planuje wypłacenia dywidendy od zysków osiągniętych w roku 2020. Spółka planuje wykorzystać nadwyżki finansowe osiągnięte w roku poprzednim na działalność opearcyjno-inwestycyjną.
    Zarząd Spółki rozważa możliwość wprowadzenia programu motywacyjnego dla kluczowych pracowników i współpracowników Spółki.
    Dodatkowo trzeba pamiętać o tym, że w projektach uchwał jest skup akcji własnych za kwotę 1 mln zł celem umorzenia.
  • DrugiRabin: Czy usługi obce, np zlecenie portowania X gry, to jednorazowy wydatek ujęty np. w roku 2020, czy też kolejne koszty za portowanie pojawiają się w kolejnych kwartałach ?
    Jakub Pieczykolan: Koszty portowania gier ponoszone przez Spółkę są wykazywane w pozycji „Produkcja w toku” w aktywach Spółki do momentu zakończenia procesu portowania gry i rozpoczęcia jej sprzedaży na danej konsoli. W momencie, gdy gra trafia do sprzedaży i spółka zaczyna osiągać przychody ze sprzedaży gry, koszt portowania tej konkretnej gry jest przenoszony do pozycji „Wartości niematerialne i prawne” i trafia do rachunku zysków i strat stopniowo poprzez koszty amortyzacji (zgodnie z polityką rachunkowości przyjętą przez spółkę).
  • DrugiRabin: Dlaczego zysk operacyjny w 4q jest rekordowo ujemny, skoro w ostatnim wywiadzie była mowa że będzie dodatni ?
    Jakub Pieczykolan: Ujemny zysk operacyjny w Q4 2020 roku wynikał z niższych niż zakładano przychodów ze sprzedaży gier w tym kwartale, przy jednoczesnym stopniowym wzroście kosztów wynagrodzeń pracowników spółki. W wywiadzie, o ile pamiętam, odniosłem się do wyniku całego roku 2020.
  • Gość: W ostatnich latach więcej zarabiacie na sprzedaży udziałów/akcji niż na produkcji gier. Definiujecie siebie jako SPAC, czy spółkę gamingową?
    Jakub Pieczykolan: Zdecydowanie jesteśmy spółką gamingową. Realizujemy projekty gamedev także poprzez powoływane w tym celu spółki, do których na różnym etapie zapraszamy inwestorów. Do modelu SPAC nam bardzo daleko.
  • Gość: Na koniec I kw. na bilansie skonsolidowanym posiadaliście 3,8 mln zł w pozostałych jednostkach. Czy tam kryje się coś jeszcze poza akcjami Sonki?
    Jakub Pieczykolan: W tej pozycji ujęte są udziały w innych jednostkach. Oprócz wspomnianej SONKI są to udziały i akcje w takich podmiotach jak No Gravity Develpoment.
  • Tomek: Jak przebiega postęp prac nad portem Real Boxing 2? Czy obecny termin wydania tj. 09/10.2021 pozostaje niezagrożony? Co spowodowało, że gra, pierwotnie zapowiedziana na Q4 2020 / Q1 2021, wyjdzie dopiero rok później?
    Jakub Pieczykolan: Port gry zarówno z trybem jednoosobowym, jak i grą dwuosobową, jest obecnie w finalnych testach naszego zespołu. Prace w tym zakresie powinny być zakończone w czerwcu. Po odebraniu projektu będziemy podejmować decyzję odnośnie dodania możliwości walki z użyciem kontrolerów ruchu.
  • Tomek: Czy spółka na chwilę obecną jest w stanie samodzielnie i terminowo portować gry kalibru Real Boxing 2?
    Jakub Pieczykolan: Spółka obecnie przekształca swój profil działalności i od roku 2022 planuje wykonywać wszystkie porty zespołami zewnętrznymi. Jednocześnie poprzez spółkę zależną Another Moon będzie oferować portowanie dużych projektów w modelu “Work for hire”.
  • Tomek: Jakie jest biznesowe uzasadnienie decyzji, w wyniku której jeden z najważniejszych tytułów spółki tj. Real Boxing 2 jest portowany przez zewnętrzną firmę, której portfolio nie wskazuje na zbyt duże doświadczenie z grami tej skali?
    Jakub Pieczykolan: W roku 2020 podjęliśmy decyzję o rezygnacji z portowania gier na silniku Unreal, a od roku 2022 wszystkie projekty będą portowane zespołami zewnętrznymi lub tworzone bezpośrednio przez developera gry. Ze względu na różnorodność gier, które wydajemy i technologii, z których korzystają, uważamy to za racjonalną decyzję.
  • Gość: dlaczego tak długo portowany jest Real Boxing?
    Jakub Pieczykolan: Port Real Boxing 2 okazał się znacząco dłuższy niż planowaliśmy, co wynikało z konieczności dostosowania we współpracy z Vivid Games wersji silnika Unreal do konsoli Nintendo Switch. Port samej gry rozpoczęliśmy dopiero pod koniec roku 2020.
  • Tomek: Kiedy możemy spodziewać się zawarcia kolejnych, istotnych umów wydawniczych na gry kalibru Dex, Real Boxing 2 i większych? Czy spółka prowadzi jakiekolwiek działania w tym zakresie?
    Jakub Pieczykolan: Obecnie mamy w planach wydanie kilku istotnych tytułów jak Epistory, Badland, Real Boxing 2 czy Pocket Mini Golf 2. Tak jak wspomniałem w prezentacji, planujemy zmniejszyć liczbę wydawanych gier na konsoli Nintendo Switch do 6-12 rocznie w kolejnych latach. Będą to nasze własne tytuły i większe tytuły firm trzecich. Obecnie prowadzimy rozmowy z kilkoma deweloperami na temat wydania ich gier.
  • DrugiRabin: Emisje - czy nam grożą?
    Jakub Pieczykolan: Zapewne to pytanie odnosi się do planów uchwalenia na najbliższym Walnym Zgromadzeniu kapitału docelowego. Na tę chwilę Spółka nie ma konkretnych planów emisyjnych. Instrument będzie mógł być użyty przy realizacji konkretnych projektów inwestycyjnych lub programu motywacyjnego. Będziemy o nich informować na bieżąco.
  • Tomek: Jaki jest - wg Pana - docelowy kształt grupy kapitałowej QUB?
    Jakub Pieczykolan: Obecny kształt grupy kapitałowej jest zbliżony do docelowego. W przyszłości mogą powstać jeden lub dwa podmioty związane z segmentem mobile czy konkretnym pozyskanym projektem gamedev. Będziemy też aktywnie przyglądać się potencjalnym spółkom do akwizycji.
  • Pan Paweł: W jakim celu ma zostać przeprowadzony skup akcji i czy znany jest bardziej przybliżony budżet na skup akcji
    Jakub Pieczykolan: Skup akcji będzie przeprowadzony celem umorzenia. Jego budżet to 1 milion złotych.
  • Tomek: Jak wygląda struktura zatrudnienia w podmiotach zależnych naptime.games i Another Moon? Czy są to osoby, które wcześniej pracowały w / dla Qubic Games? Jakie jest ich doświadczenie w branży?
    Jakub Pieczykolan: Zespoły nowo powołanych spółek rekrutują się z dotychczasowych osób pracujących i współpracujących z QG. Mają one przynajmniej kilkuletnie doświadczenie w branży. Dalsza dynamiczna rozbudowa zespołu jest planowana, ale będzie już w gestii zarządów obu podmiotów.
  • DrugiRabin: Na jakiej podstawie wydaliście Państwo pieniądze spółki na darowiznę w związku z walką COVID?
    Jakub Pieczykolan: Darowizna na rzecz walki z Covidem była działaniem w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu. W trudnym okresie nasilenia pandemii takie kroki podejmowało wiele podmiotów i jesteśmy zadowoleni, że byliśmy jednym z nich.
  • DrugiRabin: Jak ocenia Pan kampanię Summer is on oraz Qubic playoff?
    Jakub Pieczykolan: Samą kampanię oceniam pozytywnie. Jej wyniki poznamy w najbliższym czasie i podzielimy się nimi z Państwem w raporcie kwartalnym.
  • ciekawy: Chciałbym powtórzyć pytanie, Jak pan ocenia obecny kurs akcji spółki. To pytanie jest uzasadnione strategią skupu celem umorzenia.
    Jakub Pieczykolan: Propozycja skupu akcji własnych przez zarząd jest pewnego rodzaju odpowiedzią na obecny poziom kursu akcji Spółki.
  • Entuzjasta: Czy Real Boxing 2 wyjdzie w zaplanowanym terminie? Kiedy gra trafi do certyfikacji Nintendo?
    Jakub Pieczykolan: Na ten moment nie ma zagrożenia dla daty wydania Real Boxing 2 we wrześniu/październik 2021. Gra w obecnej formie powinna zostać wysłana do certyfikacji w lipcu lub sierpniu. O ewentualnych zmianach będziemy informować w odpowiednich komunikatach.
  • Gość: Czemu od razu nie podaliście daty premiery gry Real Boxing z dużym zapasem czasu a zamiast tego co chwile zmienialiście termin?
    Jakub Pieczykolan: Za każdym razem podajemy harmonogram wydawniczy z najlepszą wiedzą jaką mamy na dany moment. Niestety, w niektórych przypadkach bardzo trudno jest ocenić nakład potrzebny na portowanie gry. W przypadku Real Boxing 2 oprócz portowania samej gry musieliśmy też, we współpracy z Vivid Games, dostosować wersję silnika do konsoli Nintendo Switch, co ostatecznie zajęło większość czasu, co było trudne do przewidzenia.
  • Gość: Czy Pocket Bowling będzie miał także inne wersje poza Switchem?
    Jakub Pieczykolan: Prawdopodobnie tak. Na ten moment planujemy jednak developing i wydanie jedynie wersji Switch, a w zależności od jej odbioru i wyników sprzedażowych rozważymy kolejne platformy, w tym mobile.
  • Gość: Spółka często przekłada daty premier gier. Czy to wynika ze złej organizacji wewnątrz spółki? Czy z braku doświadczenia?
    Jakub Pieczykolan: Spółka w latach 2019-2020 wydała ponad 50 produktów. W przypadku wydawania takiej ilości gier, z czego większość była portowana przez QubicGames, nieuniknione są przesunięcia w harmonogramie wydawniczym. Trzeba jednak zaznaczyć, że część gier zostaje wydana wcześniej, niż była planowana pierwotnie. Dodatkowo w kalendarzu pojawiają się także nowe projekty.
  • Gość: Jaki idą przygotowania do wydania Badland? Czy sierpień na premierę gry o wysokim potencjale to oby na pewno dobry miesiąc?
    Jakub Pieczykolan: Gra przeszła już certyfikacje Nintendo. Lato jest bardzo dobrym terminem do wydawania gier na Nintendo Switch ze względu, na jego mobilność a jednocześnie wychodzi mniej dużych tytułów.
  • Tomek: Jaka jest Pańska prognoza ilości sprzedanych gier w 2021?
    Jakub Pieczykolan: Spółka nie prognozuje wyników sprzedażowych.
  • Tomek: Czy Państwa sprawozdania finansowe mogłyby być bardziej przejrzyste? Mam na myśli podawanie np. wskaźnika EBIDTA.
    Jakub Pieczykolan: Staramy się, żeby nasze sprawozdania finansowe były jak najbardziej zrozumiałe dla akcjonariuszy i zawierały wszelkie niezbędne informacje.
  • Tomek: Czy spółka pracuje lub zamierza pracować w kierunku pozyskania licencji na wydanie / portowanie gier, które ukazały się wyłącznie na terytorium Japonii, w celu wydania ich na rynkach europejskim i amerykańskim?
    Jakub Pieczykolan: Na ten moment nie prowadzimy takich rozmów. Nie wykluczamy pozyskania gier z rynku azjatyckiego do wydania na rynkach amerykańskich i europejskich w przyszłości.
  • Gość: W jakim przedziale zawierają się revshare Untold Tales?
    Jakub Pieczykolan: Co do zasady rev share jest elementem tajemnicy biznesowej każdej spółki. Untold Tales podchodzi, w tym zakresie, bardzo indywidualnie do każdej gry i do każdej relacji biznesowej. Zazwyczaj prezentowane 2-3 opcje, które są dyskutowane z developerami. Rev share trzeba dyskutować mając na uwadze poziom kosztów i w zasady "recoupu". Jedną z opcji jest branżowy standard czyli 50/50 po recoupie, ale spółka jest otwarta na inne opcje finansowania, dopasowane do gry oraz sytuacji partnerów.
  • Tomek: Dlaczego Robonauts na PC (Steam) ukaże się prawie 4 lata po premierze na Nintendo Switch? Czy nie lepiej było wykorzystać te zasoby na bardziej "świeży" projekt? Jak wygląda zainteresowanie tą grą na PC?
    Jakub Pieczykolan: Wersja PC Robonauts jest gotowa do wydania od dłuższego czasu. Ze względu, że pierwotnie gra była planowana na tę platformę, ponieśliśmy niskie koszty związane z jej przygotowaniem. Uważamy, że jest ona ciekawą pozycją na komputery PC, a zarazem będzie cennym doświadczeniem w wydawaniu gier na tę platformę.
  • DrugiRabin: Dlaczego qubic games nie zabiera się za RAMAKE - tak jak to robi ostatnimi czasy Forever Entertainment SA?
    Jakub Pieczykolan: W naszej strategii rozwoju Grupy Kapitałowej QubicGames chcemy postawić w większym stopniu na własne IP. Na ten moment prowadzimy rozmowy na temat Remake wybranych gier jednego ze znanych wydawców, jednakże wszystko zależy od dalszych rozmów i podejmiemy się tych projektów jedynie jeżeli uznamy je za opłacalne dla Spółki.
  • Lukasz: Czy trash sailor , tantiemy są jak w przypadku astro bears czy powyżej %
    Jakub Pieczykolan: Powyżej.
  • DrugiRabin: Czy projekt dungeon and myth został zaniechany ? Jeśli nie, kiedy pojawią się jakiekolwiek informacje by budować długofalowo zainteresowanie ?
    Jakub Pieczykolan: Tak jak wspominaliśmy w raportach bieżących, przygotowana jest już karta produktu na Steam. Planujemy ją uruchomić w najbliższych miesiącach, tuż po wydaniu lub razem z wydaniem gry Robonauts. Po otwarciu karty planujemy pierwszą kampanię PR z budżetem nie większym niż 10 tys. USD i w zależności od skuteczności tych działań będziemy podejmować dalsze decyzje w sprawie rozwoju projektu.
  • Paweł: Czy w następnych latach będą wydawane większe gry (6-12 gier/rok) niż do tej pory (jakość nad ilość) czy będą podobnej wielkości jak w poprzednich latach
    Jakub Pieczykolan: Dokładnie to chciałem oddać podczas dzisiejszej prezentacji. Idziemy w mniejszą ilość, ale za to większych tytułów, o wyższej jakości, zarówno własnych produkcji jak i firm trzecich.
  • Gość: dlaczego qubicgames pozbył się akcji Noobz?
    Jakub Pieczykolan: Inwestycja w akcje Noobz była już inwestycją wieloletnią. W wyniku kolejnych emisji akcji udział QG stopniowo się obniżał. Dodatkowo akcje Noobz pozostają nienotowane, przez co sama inwestycja była niepłynna. W tej sytuacji, gdy pojawił się kupujący, pozytywnie odpowiedzieliśmy na jego ofertę.
  • Gość: dlaczego qubicgames nie portuje lepszych rozpoznawalnych gier w przedziale cenowym 25 - 40 dolarów
    Jakub Pieczykolan: Rozumiem, że chodzi o wydawanie gier w przedziale 25 - 40 dolarów. Nie wykluczamy takiej możliwości w przyszłości, w szczególności, że chcemy wydawać mniej tytułów, ale wyższej jakości. Pamiętajmy jednak, że ostatnio jest trend do wydawania dużych, ciekawych tytułów Indie w cenie nie wyższej niż 19,99 USD, a często w cenach w okolicy 5 USD.
    Natomiast jeżeli chodzi o portowaniem gier na zlecenie w tym przedziale cenowym będzie zajmowała się nowo powołana spółka zależna Another Moon.
  • Tomasz Baron: Dzień dobry. Czy planujecie w ramach całej grupy kapitałowej w kolejnych latach wydawać zaprokjektowane gry stworzone w 100% przez Was, jednocześnie rozrastając się w portowaniu i wydawaniu gier na ns.
    Jakub Pieczykolan: Tak jak wspomniałem w prezentacji, chcemy stawiać coraz bardziej na własne IP, poprzez ich tworzenie, ale także zakup IP z rynku. Jednocześnie Another Moon będzie zajmować się portowaniem gier na zlecenie, a Untold Tales, naptime.games i QubicGames wydawaniem gier, w tym na konsolę Nintendo Switch.
  • Tomek: Czy docelowo zamierza Pan zmniejszać zaangażowanie w spółkach zależnych i zejść poniżej progu %51?
    Jakub Pieczykolan: Udział QG w spółkach zależnych może się zmniejszać przy dokapitalizowaniu spółek przez inwestorów zewnętrznych. Na tą chwilę nie przewidujemy zejścia poniżej progu 51% udziałów w spółkach naptime.games i Another Moon.
    Co do Untold Tales to po rejestracji emisji akcji B i C udział QG spółce wyniesie ponad 66%. Zatem przy kolejnych rundach finansowania i wejściu na Giełdę może on spaść poniżej tego progu.
  • Gość: Czy jest szansa na wydanie gry alaloth champions na swtich? Współpraca z all in games
    Jakub Pieczykolan: W ramach współpracy reprezentujemy wszystkie tytuły All in Games na Nintendo Switch. Ten tytuł nie został jeszcze wydany.
  • Wieloletni: Jaki sens jest prezentowanie przez spółkę harmonogramu wydawania gier, jeśli większość gier jest przesuwana na późniejszy termin?
    Jakub Pieczykolan: Harmonogram wydawniczy oddaje stan wiedzy Spółki na moment jego publikacji i tą wiedzą się z Państwem dzielimy. Przy wydawaniu wielu tytułów w krótkim czasie przesunięcia są niestety częstym zjawiskiem w całej branży gamedev.
  • Gość: Jaki jest budżet Pocket Mini Golf 2?
    Jakub Pieczykolan: Na ten moment koszty wynoszą około 150 tysięcy złotych. Budżet całego projektu zależy od kilku decyzji produkcyjnych i będzie wynosił między 250 a 500 tysięcy złotych.
  • Tomek: Czy decyzja o skupie akcji jest już podjęta?
    Jakub Pieczykolan: Decyzję o skupie akcji podejmie za tydzień Walne Zgromadzenie.
  • Gość: Czy umowa z Vivid Games mocno odbiega od standardu podziału przychodów 50/50?
    Jakub Pieczykolan: Mocno nie odbiega, a co do zasady rev. share jest tajemnicą handlową pomiędzy spółkami.
  • Gość: Czy w pierwszym kwartale naliczyliście jakieś tantiemy od Red Art Games za pudełka DEX?
    Jakub Pieczykolan: Tak.
  • wariner: Witam, jaki jest udzial Drageus Games przy pracy na RB2? Czy istotnie wplynie on na zmniejszenie przychodow z tytulu?
    Jakub Pieczykolan: Drageus Games portuje w całości grę na konsolę Nintendo Switch pod nadzorem producenta QubicGames. Warunki finansowe są tajemnicą handlową.
  • Mariusz: Dzień dobry, Czy ustalona został dzień premiery Real Boxing? Czy myśli Pan, że to może być najważniejszy debiut tego roku, najbardziej dochodowy? Jak się układa współpraca z Vivid?
    Jakub Pieczykolan: Dzień premiery nie jest ustalony. Planowana jest ona na wrzesień/październik tego roku. Jest to na pewno jeden z najważniejszych tytułów tego roku i liczymy na jego dobrą sprzedaż. Współpracę z Vivid Games oceniamy pozytywnie.
  • Gość: W kwietniu premierę miała jedna z droższych gier na Switch w Waszym portfelu, czyli Good Night, Knight. Jaki wolumen sprzedaży miała ta gra do końca maja?
    Jakub Pieczykolan: Nie możemy się odnieść do kosztów produkcji wspomnianej gry ponieważ nie my je podnosiliśmy. Jesteśmy wyłącznie wydawcą gry na konsole Nintendo Switch. Nie podajemy wyników jednostkowych sprzedaży poszczególnych gier, a sumarycznymi wynikami podzielimy się w raporcie kwartalnym.
  • ciekawy: Czy przewiduje pan w przyszłym roku możliwość wypłacenia dywidendy, czyli jak prognozuje pan sytuację finansowa spółki na koniec roku. Czy będzie to miało przełożenie na kurs giełdowy
    Jakub Pieczykolan: Myślę, że dzisiaj za wcześnie rozstrzygać o dywidendzie za rok 2021. Decyzja o przyszłorocznej dywidendzie leży w gestii przyszłorocznego Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia. A jako zarząd rekomendację przedstawimy w późniejszym terminie.
  • wariner: Napisal Pan wszystkie tytuly All in Games na Nintendo Switch, co z tytulem Ghosttunner?
    Jakub Pieczykolan: Doprecyzowuje - wszystkie tytuły wydane przez All In Games na koncie Nintendo Switch All In Games.
  • Gość: Czy może pan ponownie stwierdzić, iż Zarząd QubicGames z dużym optymizmem patrzy na rok 2021 i kolejne lata
    Jakub Pieczykolan: Zdecydowanie tak.
  • Gość: Czu skup akcji-jeśli Walne to zatwierdzi to istotny czynnik wsparcia wizerunku firmy wobec akcjonariuszy.
    Jakub Pieczykolan: Każdy akcjonariusz sam powinien odpowiedzieć sobie na tak postawione pytanie. Ja mogę tylko stwierdzić, że w ocenie akcjonariusza Jakuba Pieczykolana to pozytywny czynnik.
  • Gość: Chce Pan wprowadzic na rynek Untold. Jak akcjonariusze maja zaufac Panu jezeli sam Qubic ma tak niska kapitalizacje? Qubic musialby byc w przyszlym roku po 10 zl, a nie ma perspektyw.
    Jakub Pieczykolan: Z punktu widzenia QG projekt Untold Tales jest projektem długookresowym, którego jednym z elementów jest wprowadzenia akcji na Giełdę. Wartość Untold Tales będzie zależeć od osiągnięć zespołu tej spółki. W mojej ocenie nie należy jej łączyć z bieżącą kapitalizacją QG.
  • Mucha: Dzień dobry Dlaczego pomimo pokazania rekordów sprzedaży zysk operacyjny spadł r/r?
    Jakub Pieczykolan: Jednostkowy zysk z działalności operacyjnej w pierwszym kwartale 2021 w porównaniu do pierwszego kwartału 2020 wzrósł o 112,1 tys. zł. Jeśli chodzi o skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej, to spadł on z 186,6 tys. zł w Q1 2020 do 70,9 tys. zł w Q1 2021. Należy jednak zauważyć, że spółka w pierwszym kwartale 2021 roku po raz pierwszy sporządziła skonsolidowane sprawozdanie finansowe Grupy Kapitałowej, a dane porównawcze za pierwszy kwartał 2020 roku to dane tylko jednostki dominującej.
  • Gość: Czy macie w firmie kogoś od PR? Marketingu? Robicie naprawdę fajne rzeczy, a mało kto o Was wie.
    Jakub Pieczykolan: Dziękuję za stwierdzenie, że robimy fajne rzeczy. W pełni się z tym zgadzam. A co do zespołu PR i marketingu to mamy i myślę, że dość skuteczny patrząc na nasze kampanie Nintendo Switch. Planujemy jego dalsze wzmocnienie.
  • Gość: Dlaczego tworzy Pan tyle podspolek i deleguje do nich najlepsze gry? W ten sposob kurs Qubica nigdy nie urosnie.
    Jakub Pieczykolan: Każda z tworzonych spółek w ramach Grupy Kapitałowej QubicGames ma się zajmować konkretnym obszarem działalności gamedev. Uważam, że specjalizacja tych podmiotów przyniesie wymierne korzyści i rozwój grupy w ramach danej specjalizacji. Przyczyni się do wzrostu ich wartości, a tym samym całej grupy i finalnie wzrostu kursu akcji QG.
  • Gamingo: W Q1 mieliście rekordowe przychody i wzrosty r/r. Baza nie była łatwa, bo przed rokiem była premiera Pocet’a. Który tytuł poza DEXem zrobił najwyższą sprzedaż w ostatnim kwartale?
    Jakub Pieczykolan: 1. DEX 2. Pocket Mini Golf 3. Blazing Beaks
  • Wieloletni: Czy spółka kiedykolwiek zamierza osiągać duże zyski? Czy wszystkie zyski zamierza przeznaczać na produkcję nowych gier?
    Jakub Pieczykolan: Tak. Nie. A doprecyzowując to pracujemy by osiągać jak najwyższe zyski, z których część przeznaczamy na produkcję nowych gier.
  • Gość: Które z gier w pipelinie poza Golfem 2 i Real Boxing 2 mają najwiekszy potencjał sprzedażowy według Was? Które mogą dać zarobić najwięcej?
    Jakub Pieczykolan: W mojej ocenie największy potencjał w portfolio QubicGames mają Epistory, Badland, Real Boxing 2, Pocket Mini Golf 2 oraz THE BIT.TRIP the complete original series. Niezależnie spółki Untold Tales i naptime.games będą wydawać swoje tytuły, które mają nie mniejszy potencjał sprzedażowy.
  • Tomek: Jak zapatruje się Pan na plan ewentualnego skupu akcji? Czy będzie to raczej operacja rozciągnięta w czasie, bez oglądania się na obecną wycenę rynku czy może zamierzacie skorzystać z obecnej sytuacji?
    Jakub Pieczykolan: Jeśli Walne podejmie decyzję w sprawie skupu akcji Spółki to proces ten oddamy w ręce specjalistów z wybranego domu maklerskiego, z którym zawrzemy stosowną umowę. Gwarantuje to przeprowadzenie procesu zgodnie z regulacjami.
  • pytling: co to będzie oznaczało "Systematyczne sesje Q&A - odpowiedzi na, zbieranie na bieżąco, pytanie od akcjonariuszy" - w jakim trybie, jak często? jak akcjonariusz ma zadac pytanie?
    Jakub Pieczykolan: Akcjonariusze mogą na bieżąco przesyłać pytania drogą mailową na adres inwestor@qubicgames.com dokumentując swój status. Częstokroć odpowiedź będzie zależała od tempa napływania pytań.
  • Lukasz: Czy możecie podawać listę sprzedaży jak forever Entertainment chociaż raz na miesiąc. Zamiast premii pieniężnych dla zarządu, nie byłoby dla wszystkich bardziej motywująca dywidenda i skup/wynagradzanie akcjami.
    Jakub Pieczykolan: Nie planujemy podawać comiesięcznej listy sprzedaży. Zarząd QubicGames nie otrzymał żadnych premii w ostatnich latach. Obecnie zarząd zaproponował skup akcji własnych celem umorzenia za kwotę 1 miliona złotych.
  • Bajo68: Dlaczego spółka sprzedaje akcje Untold Tales po cenie 7 razy niższej niż w ofercie tej spółki?
    Jakub Pieczykolan: Taki model transakcji pozwolił na pozyskanie przez Untold Tales kwoty potrzebnej na dalszy rozwój działalności tego podmiotu.
  • wariner: Czyli naptime.games to nowa nazwa Spolki, ktora pierwotnie miala nazywac sie Forest Spirits?
    Jakub Pieczykolan: Tak, dokładnie.
  • wariner: Czy zakladajac program motywacyjny oparty o akcje spolki, planuje Pan objac je lock-upem? Jesli tak jaki okres Pan rozwaza?
    Jakub Pieczykolan: Jeśli będzie uchwalony program motywacyjny to towarzyszyć temu będzie także przyjęcie jego regulaminu, w którym znajdą się regulacje w tym zakresie.
  • Lukasz: Gra myths and dungeon. Coś więcej, czy typowo ma być to Heroes 3. Ile osób tworzy? Czy będzie multiplayer. Jak długo będzie jeszcze w produkcji, jest chyba od 2018.
    Jakub Pieczykolan: Na większość z tych pytań będziemy w stanie odpowiedzieć po otwarciu karty Steam i zobaczeniu reakcji użytkowników, a także zebraniu feedbacku od community. Obecnie nie trwają prace produkcyjne nad grą, a jedynie przygotowanie do pierwszego etapu marketingu gry.
  • Tomek: Jakie jest zaawansowanie w postępie prac nad Myths and Dungeons? Proszę o podanie liczby wyrażonej w procentach. Kiedy przewiduje Pan premierę tego tytułu?
    Jakub Pieczykolan: Nie da się odpowiedzieć na to pytanie ze względu na to, że finalny scope zostanie ustalony po otwarciu karty Steam i pierwszym etapie tworzenia community. Ogólnie jesteśmy w 50-75% stworzenia dema gry, co do pełnej wersji nie chcę się wypowiadać.
  • Gość: Cieszę się, że ma Pan odwagę odpowiadać na niewygodne pytania. W poprzednich pytaniach padły z Pana strony 2 sprzeczne stwierdzenia: - "Wartość Untold Tales będzie zależeć od osiągnięć zespołu tej spółki. W mojej ocenie nie należy jej łączyć z bieżącą kapitalizacją QG. " - "Uważam, że specjalizacja tych podmiotów [tworzonych spółek] przyniesie wymierne korzyści i rozwój grupy w ramach danej specjalizacji. Przyczyni się do wzrostu ich wartości, a tym samym całej grupy i finalnie wzrostu kursu akcji QG." Czy może Pan to wyjaśnić? Z jednej strony nie wpływa na kapitalizację, a z drugiej wpływa?
    Jakub Pieczykolan: Już wyjaśniam. Chodzi o dzisiejszą kapitalizację QG i przyszłą wartość spółek zależnych. Trudno to łączyć. Z drugiej strony przyszły wzrost wartości aktywów spółki, w tym posiadanych udziałów akcji powinien przełożyć się na wzrost jej wartości rynkowej.
  • Marcin: czy spółka i Pan jako Prezes nie jest zaniepokojony aktualną wyceną giełdową spółki?
    Jakub Pieczykolan: Oczywiście bieżąca wycena akcji Spółki cieszyć nie może. Uważamy, że jest to także efekt sytuacji w całej branży gamedev.
  • DrugiRabin: Czy spółka planuje zwiększyć nakłady inwestycyjne na produkcję własnych tytułów premium, na której marża jest wyższa?
    Jakub Pieczykolan: Tak planujemy produkcję własnych IP, głównie przez zespoły zewnętrzne, także produkcji z większymi budżetami. Jednocześnie będziemy poszukiwać IP do kupienia z rynku.
  • Seppo: Panie Jakubie, obecnie widać, że starają się Państwo bardzo mocno inwestować w przeróżne obszary funkcjonowania firmy. Pytanie, czy przewidują Państwo moment w którym ilość nowych inwestycji będzie wystarczająca i zaczną Państwo skupiać się w większym stopniu wyłącznie na dopieszczaniu rozpoczętych tematów. Czyli po prostu nie inwestujemy w nowe spółki, bo ten etap już jest za nami, a staramy się jak najbardziej rozbudować obecne i zacząć generować fajne zyski.
    Jakub Pieczykolan: W mojej ocenie jedno nie przeczy drugiemu. Co więcej może być elementem budowania synergii w grupie kapitałowej.
  • Gość: Czy w tym roku uda się znów podnieść cenę jednostkową sprzedawanej gry?
    Jakub Pieczykolan: Jest to prawdopodobne.
  • DrugiRabin: W ostatnim czasie obserwujemy rozbudowę grupy kapitałowej - Untold Tales / naptime.games / Another Moon. Dlaczego nie jest rozwijane portfolio Qubic games, tylko tworzycie Państwo coraz to nowsze spółki zależne?
    Jakub Pieczykolan: Spółka QubicGames ma w harmonogramie wydawniczym kilkanaście tytułów, negocjowane też są następne. Nie możemy zatem mówić o nie rozwijaniu portfolio. W kolejnych latach planujemy wydawać od 6 do 12 gier na konsolę Nintendo Switch.
  • Gość: Jaki jest powód oddelegowania prezentacji karty steam dla projektu robonauts (oraz dla Myths and Dungeons), oprócz generalnie nakreślonej w raporcie "opinii eksperta". Jakimi powodami kierował się ekspert wydając taką opinię?
    Jakub Pieczykolan: Na powyższą decyzję złożyło się kilka czynników. Po pierwsze nasza kampania Summer is On, pokrywała się datami z planowanymi działaniami na platformie Steam co utrudniłoby nam komunikację do użytkowników. Następnie oficjalna kampania Summer Sale na platformie Steam oraz opinie, które otrzymaliśmy, że otwieranie karty Steam w wakacje jest błędną decyzją. Dodatkowy czas daje nam możliwość lepszego przygotowania się do działań na platformie Steam we współpracy z firmami zewnętrznymi.
  • wieloletni: Czy na konsolę nintendo switch bardziej opłaca się portować drogie gry będące nisko w rankingach sprzedaży, czy tanie gry, które są wysoko w rankingach sprzedaży?
    Jakub Pieczykolan: Najbardziej się opłaca portować drogie gry, które są wysoko w rankingach sprzedaży. A na poważnie, ważne żeby gra była wysoko w rankingach sprzedaży w sklepie eShop, bo to daje dodatkową widoczność i sprzedaż. Dla każdej gry trzeba znaleźć optymalną cenę w której przychody z jej sprzedaży będą największe i często jest to 1.99 USD/EUR.
  • Gość: Dlaczego w odróżnieniu od innych spółek pokazujecie przychody brutto, czyli przed odliczeniem prowizji sklepu, a jednocześnie w usługach obcych koszty tejże prowizji? Czy nie lepiej byłoby zachować porównywalność danych z konkurencją?
    Jakub Pieczykolan: Spółka wykazuje przychody brutto, gdyż jest to zgodne z ustawą o rachunkowości i przepisami międzynarodowych standardów sprawozdawczości finansowej. Umowy, które Spółka ma podpisane z właścicielami sklepów internetowych, np. Nintendo eshop wprost wskazują, iż właściciel sklepu jest jedynie agentem sprzedaży i Spółce należą się pełne przychody ze sprzedaży gier. Prowizja. którą spółka płaci właścicielom sklepów jest wynagrodzeniem dla agenta i spełnia definicję kosztów usług obcych. Usługą w tym przypadku jest właśnie usługa agencyjna świadczona np. przez Nintendo. Podsumowując, Spółka osiąga przychody ze sprzedaży gier i ponosi koszty wynagrodzenia agencyjnego dla właścicieli sklepów internetowych. Są to dwie różne kategorie i zgodnie z ustawą o rachunkowości nie należy ich kompensować (czyli pokazywać per saldo).
  • Adamec21: Dzień dobry. Ogląda Pan mecze polskiej reprezentacji na Euro 2020?
    Jakub Pieczykolan: Tak i jak było widać na prezentacji nie mam wiele włosów. Następne mecze też będę oglądał i mam nadzieję że dodatkowo nie osiwieję.
  • Jakub Pieczykolan: Dziękuję za udział w czacie i licznie pytania. Mam nadzieję, że zaspokoiłem Państwa ciekawość. Zachęcam do odwiedzania naszej strony internetowej i zapraszam do kontaktu z nami pod adresem: inwestor@qubicgames.com
  • moderator: Ja również w imieniu redakcji StockWatch.pl serdecznie dziękuję za dużą liczbę pytań i zapraszam na kolejne czaty.
tsxiieex
fsxbhvlf
zaorieto
Portfele StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
zknruvgu
juvqhoye
strefa bezpieczna AAA AA A BBB
332
strefa niepewna BB B
106
strefa zagrożona CCC D
202

Przykłady wyszukiwania spółek:

  • Zadłużenie > 80% - znaleziono 64
  • ROE > 30% - znaleziono 69
  • Free float < 20% - znaleziono 102

Dane aktualne na 05.09.2025


Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat