-
moderator: Witam na czacie inwestorskim z Jakubem Wolffem, prezesem Two Horizons z Grupy The Dust. Tematem spotkania będzie aktualna sytuacja spółki i trwająca oferta publiczna akcji.
-
moderator: Przypominam zasady organizacyjne czata: pytania są przesyłane najpierw do moderatora. Publikowane są pytania wybrane przez Gościa czata wraz z odpowiedziami. U dołu ekranu kolejkowane są u każdego użytkownika jego pytania. Moderator może odrzucić pytanie niezgodne z regulaminem.
-
moderator: Już można zadawać pytania, na które nasz Gość zacznie odpowiadać po prezentacji wideo. W razie problemów z wyświetlaniem odpowiedzi prosimy o odświeżenie strony. Uczestników zachęcamy też do udostępniania czatu i komentowania jego przebiegu w mediach społecznościowych z hasztagiem #czatStockWatch
-
moderator: Informacja dla dziennikarzy relacjonujących przebieg czata: wykorzystanie cytatów z dzisiejszej rozmowy w Państwa materiałach redakcyjnych wymaga podania źródła. W razie pytań czy wątpliwości prosimy o kontakt: biuro@stockwatch.pl
-
Jakub Wolff: Dzień dobry, bardzo mi miło powitać państwa na czacie poświęconym spółce Two Horizons. Ostatnio sporo się u nas dzieje, więc chętnie odpowiem na każde pytanie dotyczące działalności firmy, zapraszam do ich zadawania.
-
Okularnik: W czym Hotel Renovator ma być lepszy od gry House Flipper?
Jakub Wolff: Hotel Renovator to produkcja, która zgodnie z tytułem dotyczy innego aspektu jakim jest renowacja oraz zarządzanie własnym hotelem. Jeżeli komuś zależy na porównywaniu tych dwóch produkcji, to na pewno aspekt ekonomiczny w naszej grze będzie mocniej rozbudowany. Ze swojej perspektywy, widzę miejsce na rynku dla obydwu tych tytułów.
-
Okularnik: Kiedy kampania promocyjna Hotel Renovatora ruszy pełną parą?
Jakub Wolff: Nasza gra będzie miała premierę w formule wczesnego dostępu, więc jej rozwój, a także marketing, planujemy długoterminowo. Bardziej od krótkich i intensywnych kampanii, interesuje nas stałe podtrzymywanie zainteresowania tytułem i budowania więzi z naszym community, a tego nie osiąga się w kilka tygodni. Dlatego już w marcu zaprezentowaliśmy oficjalną roadmapę tytułu oraz wystartowaliśmy z dedykowanym kanałem na platformie Discord. Zapraszam do dołączenia, aby być na bieżąco z informacjami o postępach nad tytułem.
-
Okularnik: Co się dzieje z grą Together? Miała jako pierwsza mieć premierę, a słuch o niej zaginą. Rozumiem, że została porzucona?
Jakub Wolff: Gra Together to produkt spółki The Dust i znajduje się obecnie na finiszu procesu certyfikacyjnego na platformie Nintendo Switch. Po jego zakończeniu data premiery zostanie ogłoszona i przekazana stosownym raportem ESPI. Sama gra jest już ukończona :)
-
Symulant: W którym momencie podejmowana jest decyzja o ewentualnym portowaniu tytułu na konsole – po premierze w EA czy po premierze w pełnej wersji?
Jakub Wolff: Nie można określić dokładnie momentu decyzji o portowaniu danego tytułu. Wpływa na to bardzo wiele czynników, które należy brać pod uwagę. Z reguły dobry feedabck po pierwszych prezentacjach, wersji Demo lub EA pomaga nam podjąć decyzję.
-
Arahne: Pytanie o Pana rolę w spółkach Two Horizons, The Dust oraz Game Island. Czy zaangażowanie w 3 podmiotach nie rodzi obaw o możliwość skutecznej pracy w nich wszystkich?
Jakub Wolff: Moje zadania i codzienny rozkład dnia nie uległy wcale zmianie po założeniu spółek Two Horizons oraz Game Island. Jedyna różnica to bardziej uporządkowana struktura, lepszy przepływ informacji oraz know-how, efektywniejsza praca zespołów i prostszy sposób na dotarcie do świadomości inwestorów. The Dust – to gry indie premium, pracujemy nad „I, the Inquisitor”, Two Horizons – to symulatory z perspektywy FPP, najbliższą premierą będzie „Hotel Renovator”, Game Island – to produkcje z gatunku survival-immersive, pierwszy tytuł „Deadly Desert” zadebiutuje jeszcze w tym roku.
-
Cowboy: Czy produkacja gry z ambicjami z budżetem 300 tys zlotych jest wykonalna przy dzisiejszym stanie rynku pracy game development?
Jakub Wolff: Każda gra musi mieć na siebie przede wszystkim pomysł, a następnie dowieźć wysoką jakość, która sprawi, że gracze nie będą zniechęcani rozgrywką przez błędy, glitche etc. Branża udowodniła już wielokrotnie, że gatunek symulatorów jest jednym z najlepszych jeżeli chodzi o potencjalny zwrot z nakładów produkcyjnych na grę, a 300 tys. to wystarczająca kwota aby osiągnąć sukces.
-
osiedleswoboda: Dzień dobry,
Czy dzisiaj zadajemy pytania a propos 2H czy możemy także zadawaćna temat The Dust?
Jeżeli nie, kiedy odbędzie się spotkanie dla akcjonariuszy The Dust?
Jakub Wolff: Dzień dobry, czat poświęcony jest spółce Two Horizons i tego chciałbym żebyśmy się trzymali. Komunikacja The Dust skupia się wokół kluczowych etapów związanych z produkcją głównego tytułu tj. „I, the Inquisitor”. Wszelkie pytania można zadawać na bieżąco, kontaktując się z nami pod adresem: office@thedust.pl
-
Arahne: Jak Zarząd ma zamiar ograniczać ryzyka dla spółki związane z doniesieniami o ograniczaniu przez Steam możliwości promowania/wystawiania na ich platformie preprodukcji?
Cytat z dokumentu ofertowego: Model działalności Spółki opiera się na analizie potencjału rynkowego poprzez publikacje preprodukcji gier na platformie Steam. Następnie wybrane na podstawie wyników ww. analizy projekty wchodza? w fazę produkcyjna.
Jakub Wolff: Z naszej perspektywy nie natknęliśmy się dotąd na żadne trudności ze strony platformy Steam w egzekwowaniu naszego modelu prowadzenia działalności. Podkreślam, że każda z naszych publikowanych zapowiedzi powstała w oparciu o realny silnik gry i po zakończeniu fazy pre-produkcyjnej, będzie na tym silniku produkowana aż do osiągnięcia poziomu, który uznamy za wystarczający by oddać ten tytuł w ręce graczy. Jesteśmy w stałym kontakcie ze Steam, więc w razie potrzeby będziemy mogli zareagować z wyprzedzeniem na jakiekolwiek zmiany w ich polityce.
-
osiedleswoboda: hotel renovator: w czerwcu demo, czy do końca roku będzie tylko EA, czy doczekamy się również pełnej wersji? Czy możemy poznać szacunkowe daty?
Jakub Wolff: Z demem dla Hotel Renovator celujemy w czerwcową edycję festiwalu na Steam. Zebrany feedback od graczy pozwoli nam ją następnie dopracować, tak aby na przełomie Q3 i Q4 móc ją udostępnić graczom w formule wczesnego dostępu. Pewnie można się spodziewać kolejnej roadmapy, kiedy tytuł ujrzy już światło dzienne w formue early access.
-
osiedleswoboda: Czy w przypadku złodzieja też będziemy mieli ścieżkę demo->EA-> pełna wersja? jeżeli tak, kiedy możemy spodziewać się dema?
Jakub Wolff: Tak, to jest według nas właściwy kierunek rozwoju dla tytułów, nad którymi pracujemy i nie zamierzamy robić od niego odstępstw. Obecnie koncentrujemy się na komunikacji wokół Hotel Renovator, jednak Car Thief Simulator również ma zaplanowaną premierę w formule early access jeszcze w tym roku, w związku z czym można zakładać, że w ciągu paru miesięcy rozpoczniemy jego bardziej aktywną komunikację.
-
Cowboy: Jak należy rozumieć bardzo podobne twarze pojawiające się w The Dust, Two Horizons i Game Island?
Czy wszystkie te osoby będą pracowały w niepełnym wymiarze czasu pracy w każdej ze spółek?
Jakub Wolff: Wszystkie osoby z kadry zarządzającej pracują w minimum pełnym wymiarze pracy :) My wewnętrznie postrzegamy tę sytuację jako atut, ponieważ pozwala to na płynniejszą wymianę informacji w grupie, czerpanie z wzajemnie wypracowywanych w poszczególnych spółkach mechanik i technologii, a zarządzającym ułatwia to proces komunikacji z rynkiem, w tym kapitałowym.
-
Gość: Czy nie uważacie, że to trochę mało twórcze bazować tak jawnie na sukcesie House Flippera?
Jakub Wolff: Hotel Renovator to gra, która polega na renowacji i zarządzaniu własnym hotelem. Wraz z premierą będzie możliwość przekonania się o tym jak różne są to od siebie produkcje oraz ile pomysłów zostało wdrożonych do gry przez nas zespół, a być może i community – fani podrzucają nam niektóre naprawdę świetne koncepcje poprzez kanał na discordzie dedykowany grze.
-
ciekawski: W jaki sposób monitorujecie ryzyko praw autorskich? Czy spółka podlegała audytowi prawnemu przed ofertą?
Jakub Wolff: Dokumenty udostępnione w ramach trwającej oferty publiczne zostały opublikowane po uprzedniej konsultacji m.in. z prawnikami. Nasze gry to autorskie pomysły, które w niektórych przypadkach rozwijają już istniejące na rynku koncepcje o zupełnie nowe podejście i elementy rozgrywki.
-
gracz: Na kiedy planujecie udostępnienie dema Hotel Rentovator?
Jakub Wolff: W demo Hotel Renovator będzie można zagrać już podczas najbliższego festiwalu Steam 16 czerwca.
-
IJ-Kamil: Czy skupią się Państwo tylko na renovatorach czy również innych symulatorach? Jesli tak to o jakiej tematyce? Bo na razie poza Car T hief mamy same renovatory
Jakub Wolff: Poza Car Thief Simulator ogłosiliśmy jeszcze pre-produkcję Exterminator Simulator, a w kolejce mamy zaplanowanych 5 następnych zapowiedzi. Część z nich nie będzie związana z tematyką renowatorów, ale z wiadomych względów, nie chcemy zbyt wcześnie podawać szczegółowych informacji o tych tytułach.
-
Symulant: Jaki jest możliwy do osiągnięcia poziom wishlisty w momencie premiery Hotel Renovator?
Jakub Wolff: Biorąc pod uwagę nasze wstępne kampanie, podczas których wishlista wzrastała nawet o 200 osób dziennie. Zakładam, że będzie to solidne kilkadziesiąt tysięcy.
-
osiedleswoboda: Dlaczego wyłączacie komentarze pod filmami na YT?
Jakub Wolff: Przeoczenie :) Proszę sprawdzić raz jeszcze, można komentować już nasze materiały w serwisie YT.
-
Gość: Czy w Two Horizons pracują osoby, które są zaangażowane w produkcję I, the Inquisitor?
Jakub Wolff: Two Horizons posiada własny zespół, który skoncentrowany jest na pracach przy tytułach z naszego portfolio – gier symulacyjnych o wysokim potencjale. Jednocześnie struktura naszej grupy kapitałowej pozwala na bezpośredni kontakt ze sobą zespołów z poszczególnych spółek, co ma pozytywny wpływ na prace w każdym z projektów – osoby mogą się wzajemnie pytać o opinie, rady, tworzyć burze mózgów itp.
-
Symulant: Kiedy można spodziewać się informacji o rozpoczęciu produkcji kolejnych tytułów z portfolio?
Jakub Wolff: Obecnie skupiamy się na produkcji dwóch tytułów, Hotel Renovator oraz Car Thief Simulator. Obie te produkcje zakończyły pomyślnie etap pre-produkcji i badania potencjału rynkowego, weszły też na Global Top Wishlist Steam. Z uwagą obserwujemy nasze pozostałe produkcje, kiedy uznamy, że zainteresowanie tymi tytułami jest wystarczające, przejdą one do etapu pełnej produkcji. Co ważne z naszej perspektywy, koszty opracowania tych gier, dzięki wypracowanym mechanikom i technologiom podczas prac nad obecnymi tytułami, będą niższe. Przewidujemy, że w 2021 roku, kolejne trzy tytuły przejdą do fazy produkcyjnej.
-
Gość: Na jaką liczbę akcji zapisali się inwestorzy do dnia wczorajszego? Nie uwierzę, że nie zna Pan tej liczby. Prezes Game Island nie chciał podać, bo pewnie jest słabo, a jak u Was?
Jakub Wolff: Nie podajemy takiej informacji - nie ma takiego obowiązku ani z naszej perspektywy potrzeby. Podawanie takiej informacji mogło by zostać zinterpretowane jako manipulacja ofertą, a od tego typu działań stanowczo się odżegnujemy. Zapraszamy każdego inwestora do zapoznania się z naszymi dokumentami na stronie poświęconej ofercie i podjęcie własnej decyzji.
-
Gość: Czy nie obawia się Pan o utratę zaufania inwestorów w spółkę THE DUST? Mam wrażenie, że to któreś spotkanie, na którym mówi Pan dokładnie to samo, brak jakichkolwiek konkretnych informacji o premierze Together (oprócz zapowiedzi w zeszłym roku, że premiera będzie w lutym), kolejne przesunięcia Hotel Renovator, vlogi z bardzo szczątkowymi informacjami, brak informacji o Inkwizytorze - i tak już od 2 lat.
Jakub Wolff: Na każdym spotkaniu staram się przede wszystkim wyjaśniać zmiany jakie zaszły w strategii The Dust – powołanie spółek zależnych, ich modele biznesowe i plany na przyszłość. Może to być interpretowane jako powtarzanie się, ale wciąż dostajemy zapytania od inwestorów, którzy nie rozumieją dlaczego powstała Grupa The Dust i czym zajmują się jej poszczególne spółki. Odnośnie komunikacji, „I, the Inquisitor” będzie miał premierę w 2022 r., a pokazaliśmy już więcej materiałów niż np. Starward Industries dla swojego tytułu, który ma ukazać się w ciągu pół roku. Mamy swój plan marketingowy i konsekwentnie się go trzymamy, mając na uwadze jak najlepszy odbiór produktu, bo to będzie decydować o przyszłych zyskach spółki.
-
Gość: Po co tyle tych spółek Panie Jakubie? Czy nie byłoby lepiej aby była jedna dobra z sensownie zdywersyfikowanym portfolio?
Jakub Wolff: Z naszej perspektywy ułatwia to pracę nad poszczególnymi projektami, a inwestorom daje sposobność precyzyjnego targetowania swojej inwestycji, w zależności od tego w jakim typie produkcji upatrują największego potencjału i sukcesów: Two Horizons – symulatory, Game Island – survivale, The Dust – indie premium.
-
osiedleswoboda: kiedy otrzymamy informacje ze spółki The Dust (z wyłączeniem GI i 2H)
Jakub Wolff: Informacje dotyczące spółki The Dust można znaleźć między innymi w Sprawozdaniu Zarządu z Działalności Spółki za rok 2020, opublikowanym w poniedziałek. Więcej informacji w niedługim czasie pojawi się w mediach, można również kontaktować się z nami poprzez oficjalną stronę internetową i zakładkę kontakt.
-
Symulant: Jaka jest wielkość emisji i wycena Spółki?
Jakub Wolff: Wycena pre-money wynosi 16,3 mln zł. Two Horizons planuje pozyskać środki w wysokości 2,5 mln zł. Wszystkie szczegóły związane ze sposobem zapisu na akcje oraz celami trwającej oferty publicznej można poznać tutaj: https://twohorizons.pl/#/investor-relations/oferta_publiczna
-
Adam: Czy do renovatorów sami projektujecie wszystkie assety, czy moze jednak spółka kupuje już gotowe?
Jakub Wolff: Wspieramy się zakupami, ale również produkujemy własne assety. Trudno byłoby nam projektować dziesiątki różnych krzeseł, łóżek czy innych elementów, tam gdzie możemy i pozwala nam na to budżet projektujemy sami assety. Tam, gdzie widzimy potencjał w dobrym modelu na sprzedaż, kupujemy go.
-
gość:
Czy The Dust w przypadku waszych gier pobiera za wydanie tak jak w Game Island tylko parę procent przychodów?
Jakub Wolff: Tak, The Dust jest zainteresowane rozwojem spółki Two Horizons w takim samym stopniu jak spółki Game Island, dlatego rev share wynosi małe kilka procent.
-
IJ-Kamil: Jak bardzo rozbudowany będzie element zarządzania obiektami w Państwa symulatorach? Czy skupicie się na podstawach typu wynajmij pokój po określonej cenie, zapłać za materiały, opłać pracowników itp. Czy jednak aspekt ekonomiczny będzie dużo bardziej rozwinięty i wymagający dla gracza?
Jakub Wolff: Model ekonomiczny musi być dopasowany do grupy odbiorców, wpływ na ekonomię gry będzie miało wiele aspektów, nie tylko kupowanie i wynajmowanie ale również np. zadowolenie gości. Nie zmierzamy jednak w kierunku bardzo rozbudowanego modelu ekonomii w naszych grach.
-
gość: Jakich narzędzi używacie do “wstępnego badania popytu”?
Jakub Wolff: Jako grupa The Dust współpracujemy z doświadczaną firmą w zakresie badania z użytkownikami - Try Evidence. Do ich klientów należały takie spółki jak Creepy Jar czy CD Projekt.
-
księgowy: Czy dobrze widzę, że robicie ofertę na 2,5 mln zł z czego 25 proc. to koszt wejścia na NC?
Jakub Wolff: 25 proc. to nie tylko koszty związane z wprowadzeniem spółki na NewConnnect, ale również bieżąca działalność firmy przez okres 2 lat.
-
Prof Snape: Czy THD zamierza sprzedawac udzialy spolek zaleznych - GI & TH? Macie jakas polityke w tym zakresie?
Jakub Wolff: Nie będziemy sprzedawać naszych udziałów w spółkach zależnych, dlatego też wdrożone zostaną stosowne lock-upy na okres 12 m-cy od debiutu giełdowego.
-
Gość: W Dokumencie Ofertowym nie ma ryzyka wycofania się inwestora z umowy ze spółką. Proszę powiedzieć jak jesteście przed tym zabezpieczeni?
Jakub Wolff: Zaangażowanie inwestora w proces produkcji gier jest ściśle powiązany z rev share z danej produkcji. W momencie rezygnacji z umowy lub braku współpracy ze strony inwestora, Spółka zachowa prawa do projektu a udział inwestora zostanie zminimalizowany.
-
Gość: Jaki potencjał może mieć współpraca na rynku chińskim?
Jakub Wolff: Chiński rynek gamingowy jest obecnie największy w skali globalnej, oceniamy bardzo wysoko możliwość zaistnienia na tym rynku, szczególnie z grami, które posiadamy w naszym portfolio.
-
Jakub Wolff: Dziękuję Państwu za ciekawe pytania, oraz możliwość zaprezentowania spółki. Do zobaczenia na kolejnym webinarze poświęconym już tylko spółce The Dust i projektowi "I, the Inquisitor".
-
moderator: Ja również w imieniu redakcji StockWatch.pl serdecznie dziękuję za ciekawą dyskusję i zapraszam na kolejne czaty.