pixelg
Julia Leszczyńska - prezes zarządu oraz Emil Leszczyński - przewodniczący rady nadzorczej SimFabric - StockWatch.pl - portal informacyjno-analityczny poświęcony inwestycjom na polskiej giełdzie i rynkach globalnych.
AD.bx ad0a
AD.bx ad0b

SimFabric: Debiut odbędzie się w I kwartale 2020 r.

Dyskusja odbyła się dnia: 28.11.2019, godziny 10:00
SimFabric: Debiut odbędzie się w I kwartale 2020 r. Julia Leszczyńska - Prezes Zarządu oraz Emil Leszczyński - Przewodniczący Rady Nadzorczej SimFabric
W czwartek 28.11.2019 o godzinie 10.00 zapraszamy na czat inwestorski z członkami zespołu SimFabric SA. Tematami rozmowy będzie planowany debiut na New Connect oraz perspektywy rozwoju Spółki na lata 2020-2021.

SimFabric SA to polskie studio deweloperskie z siedzibą w Warszawie. Firma ma w portfolio szereg własnych produkcji gier w szczególności symulatorów przygotowywanych z myślą o PC i konsolach najnowszej generacji, jest studiem portującym oraz wydawcą gier na konsole Nintendo Switch, PS4 i Xbox One, a także uruchomiło oddział badawczo-rozwojowy w Łodzi i skupia się na rozwoju innowacyjnych rozwiązań w grach. Ich pierwszy symulator Farm Expert 2018 Mobile wyprodukowany dla PlayWay SA rozszedł się w ponad 2 milionach egzemplarzy na urządzeniach mobilnych, a gry z portfolio spółki wydane na Nintendo Switch, aktualnie zajmują czołowe miejsca na listach sprzedaży w sklepie Nintendo e-Shop w USA. Spółka przygotowuje się do premiery dwóch nowych konsol PS5 oraz Xbox Scarlett, na które planuje produkcję, porting i wydawanie gier. SimFabric SA w najbliższym czasie planuje debiut giełdowy na New Connect.

Jednym z najważniejszych projektów firmy jest symulator Farm&Fix 2020, który w ciągu pierwszego miesiąca obejrzało ponad 1 milion osób na świecie. Gra cieszy się olbrzymim zainteresowaniem graczy i po pierwszym tygodniu od opublikowania jej w serwisie Steam znalazła się na prestiżowej liście najbardziej wyczekiwanych gier na PC - tzw. Global Top Wishlist. Na tej liście znajdują się jeszcze dwa symulatory spółki: ElectriX i Moon Village - symulator prawdziwej misji na Księżyc, której celem będzie założenie pierwszej załogowej bazy na Srebrnym Globie. Misja Moon Village jest projektem Europejskiej Agencji Kosmicznej i SimFabric SA planuje wykonać symulator we współpracy z Agencją.

SimFabric SA powstała w 2016 roku po otrzymaniu głównej nagrody w konkursie na najlepszy symulator kosmiczny, organizowany przez Europejską Agencję Kosmiczną (ESA). Podczas wręczenia nagrody w centrum technologicznym ESTEC w Noordwijk w Holandii, dyrektor ESA (Euripejskiej Agencji Kosmicznej) poprosił Julię Leszczyńską (Prezes Zarządu) oraz Emila Leszczyńskiego (Przewodniczący Rady Nadzorczej) o założenie spółki pod grant. W ten sposób powstała spółka z minimalnym kapitałem zakładowym 5000 złotych. W ciągu 3 lat spółka pozyskała inwestora branżowego spółkę PlayWay SA, przekształciła się w Spółkę Akcyjną, podpisała przeszło 50 umów wydawniczych na konsole Nintendo Switch, PS4 i Xbox One, wydała ponad 10 gier oraz pozyskała przeszło 2 miliony złotych kapitału od inwestorów indywidualnych. Aktualnie po 3 latach już jako SimFabric SA z kapitałem zakładowym 625.000 złotych i dwoma emisjami akcji serii A i B planuje debiut giełdowy na New Connect.

Spółka SimFabric SA jest już po rejestracji akcji serii A i B w KDPW, oraz ma przyznany status emitenta. 11.10.2019 złożyła wniosek na GPW o wprowadzenie akcji serii A i B na rynek New Connect i aktualnie oczekuje wyznaczenia daty debiutu.

Na pytania inwestorów będą odpowiadać Julia Leszczyńska - prezes zarządu oraz Emil Leszczyński - przewodniczący rady nadzorczej SimFabric SA.

Serdecznie zapraszamy na czat - w czwartek 28.11.2019 o godzinie 10.00.

Zapis dyskusji
  • moderator: Witam na czacie inwestorskim z Julią Leszczyńską - prezes zarządu oraz Emilem Leszczyńskim - przewodniczącym rady nadzorczej SimFabric. Tematami rozmowy będzie planowany debiut na New Connect oraz perspektywy rozwoju Spółki na lata 2020-2021.
  • moderator: Przypominam zasady organizacyjne czata: pytania są przesyłane najpierw do moderatora. Publikowane są pytania wybrane przez Gościa czata wraz z odpowiedziami. U dołu ekranu kolejkowane są u każdego użytkownika jego pytania. Moderator może odrzucić pytanie niezgodne z regulaminem.
  • moderator: Informacja dla dziennikarzy relacjonujących przebieg czata: wykorzystanie cytatów z dzisiejszej rozmowy w Państwa materiałach redakcyjnych wymaga podania źródła. W razie pytań czy wątpliwości prosimy o kontakt: biuro@stockwatch.pl
  • moderator: Już można zadawać pytania, na które nasi Goście zaczną odpowiadać o 10:00. W razie problemów z wyświetlaniem odpowiedzi prosimy o odświeżenie strony.
  • Julia Leszczyńska: Dzień dobry, dziękujemy za zainteresowanie Spółką SimFabric S.A. i zapraszamy do zadawania pytań.
  • Emil Leszczyński: Dzień dobry. Postaramy się odpowiedzieć na jak największą ilość pytań, zarówno dotyczących Spółki SimFabric S.A., jak i planów rozwoju Spółki.
  • Szymon: - jaka będzie wycena spolki na debiucie i czy będzie jeszcze mozna nabyc akcje przed debiutem Na jaka ilosc akcji jest lock up - jakie spolka prognozuje przychody i zyski w tym i przyszłym roku - kiedy zadebiutuje na steam FarmFix 2020 czy to będzie 1 kwartał 2020 bo patrząc po wishliscie sprzedaz powinna byc bardzo dobra
    Julia Leszczyńska: - jaka będzie wycena spolki na debiucie i czy będzie jeszcze mozna nabyc akcje przed debiutem
    Ostatnie transakcje zakupu akcji SimFabric S.A. były realizowane po 3,20 zł/akcję to przy całej serii A i B – czyli łącznie 6.250.000 akcji wyemitowanych daje wycenę na poziomie 20 milionów złotych. Teoretyczny kurs otwarcia TKO będzie na takim poziomie na debiucie czyli 3,20 zł/akcję. Natomiast na jakim poziomie się otworzy kurs to już jest uzależnione od uczestników rynku, czyli od aktualnych akcjonariuszy i zainteresowanych kupnem akcji SimFabric S.A. inwestorów.
    Nie ma aktualnie wolnej puli akcji do odkupienia i przed debiutem nie planujemy dodatkowych emisji. Jedyna możliwość odkupu akcji przed debiutem to odkupienie od kogoś z aktualnych akcjonariuszy. Ale z takim pytaniem już trzeba się zwracać do zainteresowanych.

    - na jaka ilosc akcji jest lock up
    Najwięksi akcjonariusze czyli: Julia Leszczyńska – Prezes Zarzadu, Emil Leszczyński – Przewodniczący Rady Nadzorczej oraz PlayWay S.A. podpisali lockupy na swoje pakiety akcji na 12 miesięcy i nie planują sprzedawać swoich akcji i planują zostać w Spółce na długo. Lockup dotyczy 75% wszystkich akcji serii A i B. Czyli pakietu około 4,7 miliona akcji.

    Wierzymy bardzo mocno w rozwój Spółki i przygotowaliśmy już dokumentację i procedurę przejścia na główny parkiet GPW po przekroczeniu ceny akcji 16 zł/akcję – czyli wyceny 100 milionów złotych.

    - jakie spolka prognozuje przychody i zyski w tym i przyszłym roku
    Nie prognozujemy przychodów i zysków. Pracujemy oczywiście na to, żeby były jak największe. Od początku istnienia spółki udaje się realizować 100% r/r wzrost przychodów i szacujemy, że podobnie będzie w 2019 roku i w 2020.

    - kiedy zadebiutuje na steam FarmFix 2020 czy to będzie 1 kwartał 2020 bo patrząc po wishliscie sprzedaz powinna byc bardzo dobra

    Farm&Fix 2020 ma bardzo dobrą wishlistę – największą z naszego portfolio symulatorów własnych - i cały czas rośnie. Planujemy debiut Farm&Fix 2020 w 2020 roku, ale raczej w drugiej połowie roku. Aktualnie finalizujemy umowy z jednym z największych wydawców światowych na ten tytuł i powinniśmy niedługo móc przekazać więcej informacji dotyczących planowanej współpracy wydawniczej i przybliżonej daty wydania Farm&Fix 2020 w przyszłym roku. Możemy zdradzić, że Farm&Fix 2020 planowany jest do wydania na PC/Steam, ale również na urządzenia mobilne i konsole: Nintendo Switch, PS4 i Xbox One, oraz nadchodzące konsole najnowszej generacji: PS5 i Xbox Scarlett.
  • Gość: Czy spolka planuje wyplacanie dywidendy ? Na jaką ilość akcji jest lock up na debiucie ?
    Julia Leszczyńska: Na razie Spółka nie ma planów wypłaty dywidendy. Nie wykluczamy natomiast takich planów w przyszłości. Na obecnym etapie wypracowane zyski chcemy przeznaczać na rozwój SimFabric S.A.
    Organem uprawnionym do podjęcia decyzji o wypłacie dywidendy jest Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy i ten właśnie organ Spółki będzie decydował o przeznaczeniu wypracowanych zysków w danym roku obrotowym na poczet dywidendy.
    Aktualnie Zarząd SimFabric S.A, będzie rekomendował akcjonariuszom niewypłacenie dywidendy w ciągu najbliższych 3 lat. Zyski będą reinwestowane w celu zoptymalizowania rozwoju Spółki. Ostateczna decyzja o wypłacie dywidendy w najbliższych latach uzależniona będzie od potrzeb inwestycyjnych Spółki oraz jej zapotrzebowania na środki finansowe.
    Aktualny lockup stanowi niecałe 75% całej liczby 6.250.000 akcji. Lockupy podpisało trzech największych akcjonariuszy SimFabric S.A. - czyli: Julia Leszczyńska – Prezes Zarządu, Emil Leszczyński – Przewodniczący Rady Nadzorczej oraz PlayWay S.A.
  • Gość: ile zarabiacie
    Julia Leszczyńska: Jeżeli chodzi o SimFabric S.A. to odsyłamy do raportów kwartalnych, które będziemy regularnie publikować w raportach okresowych w systemie EBI. Spółka zacznie publikację po podjęciu uchwały o wprowadzeniu do ASO NewConnect.

    Zarząd oraz Przewodniczący Rady Nadzorczej z racji ogromnego doświadczenia programistycznego realizuje prace zlecone przez Spółkę, za które otrzymuje wynagrodzenie, przy czym jest one niższe niż stawki rynkowe. W niektórych projektach pracujemy na udział z wypracowanych zysków. Inwestujemy też w ten sposób w rozwój spółki i pracujemy na przyszłe zyski SimFabric S.A.
  • vladyslavus1234: Czy Sim Fabric będzie portować na Nintendo kontynuację Lust for Darknees (tj. Lust from Beyond) ? i ogólnie czy jest szansa na rozszerzenie współpracy, co do portowania gier z Movie Games/innymi spółka z grupy Playway, poza te tytuły, już podawane na stronie www ?
    Emil Leszczyński: Aktualnie skupieni jesteśmy na wydaniu nowej wersji Lust for Darkness: Dawn Ediiton na rynek amerykański oraz Lust for Darkness na konsole PS4 i Xbox One – na obie platformy Lust for Darkness jest już w certyfikacji. Finalizujemy też wydanie Lust for Darkness w wersji pudełkowej na Nintendo Switch. Współpraca z Movie Games S.A. układa się bardzo dobrze i nie wykluczamy kontynuacji przy następnych projektach gier. Planujemy również dalsze rozszerzanie działalności portingowej nie tylko o zespoły z grupy PlayWay, mamy już podpisanych przeszło 50 umów wydawniczych na portowanie na konsole z zespołami, zarówno z grupy, jak i z poza grupy PlayWay, a także z zespołami zagranicznymi.
  • GamBeat: Panie przewodniczący, jak Pana doświadczenie w branży growej, przenosi się na współzarządzanie spółką?
    Emil Leszczyński: Ponad 30 lat w branży gier nie tylko nauczyło mnie jak zarządzać zespołami, ale także jakie gry mają potencjał sprzedażowy oraz co jest ważne w branży gier. Zarówno moje kontakty w Polsce, jak i za granicą przekładają się bezpośrednio na pozytywny i dynamiczny rozwój SimFabric S.A.

    Jako dziennikarz miałem okazję tworzyć m.in. Top Secret, być redaktorem naczelnym Secret Service, Reset, Futura i e-Media, tworzyć program o grach komputerowych ESCAPE w Polonii 1 z Tomaszem Knapikiem jako lektorem oraz program o internecie i multimediach W SIECI dla TVP2. Aktualnie współpracuję z magazynem Pixel, do którego piszę recenzję gier z poza Polski oraz felietony o grach.

    Jako programista i producent gier miałem okazję pracować dla takich firm jak: CD Projekt, Techland, PlayWay, ale także współpracować z Codemasters, Rebellion, Sony, Sega, Nintendo i Microsoft.
    Aktualnie oprócz pozycji Przewodniczącego Rady Nadzorczej, zajmuję również stanowisko CTO, czyli dyrektora ds. technologii i rozwijam zarówno zespoły badawczo-rozwojowe, jak i nowe zespoły z nowymi projektami i zespoły portingowe, w tym przygotowuję spółkę do produkcji i wydawania gier na PS5 i Xbox Scarlett.

    Reasumując moje ponad 30-letnie doświadczenie w branży gier przenosi się bardzo pozytywnie na współzarządzanie Spółką i wszelkie kontakty zarówno mediowe, wydawnicze, jak i producenckie staram się wykorzystywać dla rozwoju SimFabric S.A.
  • Gość: jakie najważniejsze premiery planujecie w 2020 roku
    Julia Leszczyńska: Na pewno będą to trzy nasze największe symulatory, czyli Farm&Fix 2020, ElectriX oraz Moon Village. Wszystkie planujemy wydać na PC Steam oraz konsole: Nintendo Switch, PS4 i Xbox One. Przygotowujemy się również do wydania tych produkcji na nadchodzące konsole PS5 i Xbox Scarlett.
    Liczymy także na spory potencjał Flipper Mechanica oraz Cthulhu: Books of Ancients oraz Mushrooms: Forest Walker, których wishlisty dynamicznie wzrastają i niedługo powinny także się pojawić na Global Wishlist Steam.
    Z produkcji, które mamy w portingu do najciekawszych należy na pewno Driftland: The Magic Revival, który we współpracy ze studiem Star Drifters przygotowujemy do wydania na konsole: Nintendo Switch, PS4 oraz Xbox One w pierwszej połowie 2020 roku.
    Widzimy również potencjał w przygotowywanym do portingu na przyszły rok: Train Mechanic Simulator, który odniósł sukces na PC.
    Oprócz kanału sprzedaży cyfrowej rozwijamy również sieć sprzedaży pudełkowej i tutaj liczymy na spory sukces zarówno przy sprzedaży symulatorów, takich jak obecnie sprzedawane: Farm Expert 2019 oraz Construction Machines Simulator, jak i horroru Lust for Darknes, który przygotowujemy do sprzedaży pudełkowej.
  • Gość2: jak rozwija sie czesc B+R Simfabric
    Emil Leszczyński: Za rozwój części Badawczo-Rozwojowej w SimFabric S.A. jestem odpowiedzialny osobiście i już dzisiaj możemy powiedzieć, że rozwija się imponująco. Spółka w czerwcu 2019 r. otworzyła Oddział w Łodzi, którego celem jest rozwijanie działalności B+R (badawczo-rozwojowej) w obszarze produkcji gier oraz usług IT, w oparciu o Fundusze Europejskie i kontrahentów instytucjonalnych. Już teraz udało się pozyskać zlecenia na usługi IT, związane z B+R na łączną kwotę 1,64 mln zł brutto. Zlecenia te będą realizowane w tym roku i w przyszłym.
    Dodatkowo Spółka przystąpiła do programu akceleracyjnego Elektro ScaleUp, realizowanego w ramach grantu nr UDA-POIR.02.04.01-0016/18 „Pilot Maker Electro”. Spółka otrzymała grant na łączna sumę 1,45mln złotych, na akcelerację 5 startupów, z których pierwszy jest już realizowany. Pierwszym z wybranych projektów jest „Electro Fleet Manager”, symulator zarządzania flotą pojazdów elektrycznych, który SimFabric S.A. w przyszłym roku po zakończeniu fazy prototypu, planuje wdrożyć jako pełny produkt do dystrybucji na świecie.
    Ponadto Spółka nie wyklucza utworzenie kilku spółek celowych w oparciu o Fundusze Alfa Bridge z programu B+R Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. Pierwszy projekt uruchomiony ma zostać w IV kwartale 2019 r. Kolejne projekty uruchomione mają zostać w I połowie 2020 r. Zadaniem Spółek Celowych będzie opracowanie projektów B+R z branży gier komputerowych, sztucznej inteligencji, uczenia maszynowego i technologii AR/VR.
    Spółka planuje pozyskać około 10 mln zł na stworzenie największego w Europie Wschodniej Centrum Badawczo-Rozwojowego, pracującego nad rozwojem gier komputerowych i elektronicznej rozrywki, a także nad wykorzystaniem Sztucznej Inteligencji, wspomaganej Uczeniem Maszynowym, do tworzenia gier i automatyzacji procesu portowania gier na konsole, przy wykorzystaniu autorskich rozwiązań Spółki.
  • Gość: która z produkcji własnych zapowiadanych na przyszły rok ma szanse ukazać się pierwsza ? i mniej więcej kiedy - pierwsza połowa roku, druga ?
    Julia Leszczyńska: Pierwsza powinna być ElectriX, który planujemy wydać w drugiej połowie 2020 roku. Po nim powinien ukazać się Farm&Fix 2020. Obie gry planujemy wydać na PC/Steam, ale także na konsole. Aktualnie trwają rozmowy z jednym z największych koncernów wydawniczych na świecie na dystrybucję i wydanie obu gier i plany te będziemy dostosowywać do planów wydawniczych nowego partnera. O finalnej umowie i wyznaczonych terminach wydanie będziemy informować w oddzielnych komunikatach ESPI.
    Na te plany będzie miał również wpływ ukazanie się konsol PS5 oraz Xbox Scarlett, na które również planujemy wydanie obu tytułów.
  • Gość: - jakie planowane sa przychody i zyski w 2020 roku ?
    Julia Leszczyńska: Tak, jak wspomniałam nie prognozujemy przychodów i zysku. Natomiast pracujemy aby obie sumy były jak najwyższe. Od trzech lat obserwujemy dynamikę wzrostu przychodów Spółki na poziomie 100|% r/r i zarówno w tym roku, jak i w przyszłym będziemy starali się zachować obecną dynamikę wzrostu przychodów.
  • Gość: Czy w tym roku kalendarzowym będą jeszcze zapowiedzi jakichś nowych umów wydawniczych lub nowych produkcji ogłoszone ?
    Julia Leszczyńska: Tak, obecnie negocjujemy jedna znaczącą umowę wydawniczą. Informować o niej będziemy, jak i o kolejnych znaczących umowach wydawniczych w systemie ESPI, do którego zostaliśmy podłączeni dwa dni temu.
  • Gość: Dlaczego spółka tak mało (relatywnie) portuje gier z portofolio innych spółek z grupy Playway ? i czy możemy tu liczyć w najbliższym czasie na zawarcie jakichś dodatkowych umów np. z Movie Games, czy inną firmą ?
    Julia Leszczyńska: Rozwijamy część portingową w oparciu o ponad 50 umów wydawniczych i z każdym miesiącem nowi partnerzy kontaktują się z nami i podpisują nowe umowy. Nie sięgamy może tak mocno do portfolio PlayWay jak inne spółki z grupy, bo mamy zalew zleceń z poza grupy i stąd może niższa niż u innych spółek z grupy ilość tytułów z portfolio PlayWay.
    Nasza polityka to także zawieranie dużej ilości umów z innymi podmiotami z branży gier z poza PlayWay co pozytywnie wpływa na strukturę zleceniodawców i zmniejsza ryzyko uzależnienia się od jednego podmiotu lub Grupy.Nasza polityka to także zawieranie dużej ilości umów z innymi podmiotami z branży gier z poza PlayWay co pozytywnie wpływa na strukturę zleceniodawców i zmniejsza ryzyko uzależnienia się od jednego podmiotu lub Grupy. Natomiast mamy bardzo dobre relacje zarówno z PlayWay jak i innymi zespołami z grupy PlayWay i zarówno w tym roku, jak i w przyszłym będziemy informować o kolejnych umowach wydawniczych właśnie z nimi.
  • Gość: w ostatnich wywiadach pisaliście ,że chcecie pozyskać grant na 10-15mln na B+R , a reszta z emisji akcji na ten cel A co jeśli nie uzyskacie tego grantu ?
    Emil Leszczyński: Jeżeli nie uzyskamy grantu, to nie będziemy przeprowadzać emisji, a prace B+R będziemy realizować z wpływów z prac B+R.
  • Geek: Ile było do tej pory rund finansowania, kiedy one następowały i po jakiej cenie sprzedawaliście akcje?
    Julia Leszczyńska: Do tej pory były dwie seria A i seria B. Łącznie 6.250.000 akcji. Do debiutu nie planujemy więcej emisji.
  • Gość : Z planu premier własnych wynika, że stawiacie głównie na gry premium. Czy to efekt doświadczeń z Farm Expertem na mobilkach?
    Julia Leszczyńska: Tak, według naszej oceny mniejszym ryzykiem obarczone są gry sprzedawane w modelu premium i na niego Spółka stawia przede wszystkim.
    Akwizycja graczy na urządzeniach mobilnych według naszej oceny stanowi zbyt duże ryzyko inwestycyjne i na razie nie planujemy wydawać gier F2P na urządzenia mobilne.
  • Fanatic: Czy przewiduje się kolejne edycje Saboteur'a?
    Emil Leszczyński: Tak, Clive Townsend kończy właśnie do tej pory nie wydaną - zupełnie nową cześć serii Saboteur SiO. SimFabric S.A. z Clivem Townsendem ma umowę wydawniczą na całą serię, więc także na ten tytuł będziemy wydawcą na PC, konsole i urządzenia mobilne - plan wydania to przyszły rok.
  • Gość: Z czego wynika, że na Farm and Fix 2020 i Electric pozyskujecie zewnętrznego wydawcę, zamiast wydać samodzielnie i czy dotyczyć to będzie wszystkich rynków i wszystkich platform, czy też jakiegoś zakresu?
    Julia Leszczyńska: Najwięksi wydawcy na świecie sami zgłosili się do nas z bardzo ciekawymi propozycjami, które gwarantują nie tylko finansowanie na wysokim poziomie i możliwość rozwoju tytułów, ale również wartość dodaną do sieci dystrybucji. Tam gdzie selfpublishing osiąga tzw. sufit, światowy wydawca dopiero ma podłogę - stąd szansa osiągnięcia dużo większych wyników finansowych i możliwość stałej współpracy wydawniczej i marketingowej. Szczególnie na szerokich światowych działaniach marketingowych zależy nam przy rozpatrywaniu takiej współpracy.
  • Gość : Co Wam daje poza kapitałem współpraca z PlayWayem?
    Emil Leszczyński: To przede wszystkim doświadczenie wydawnicze, szczególnie w symulatorach, dostęp do cyfrowych narzędzi promocyjnych i analitycznych, współpraca z zespołami z grupy, możliwość wdrażania u nas preprodukcji, ale przede wszystkim olbrzymia wiedza na temat rynku i szans na sukces jaką posiada Prezes PlayWay S.A. Krzysztof Kostowski. Jesteśmy z nim w bardzo dobrych relacjach i chętnie nas wspiera i dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem, z czego korzystamy przy podejmowaniu działań w Spółce.
  • Gość: Czy już pracujecie nad Electixem pod Tencenta, czy to nastąpi dopiero po premierze na rynku USA i Europy?
    Julia Leszczyńska: Tak, już pracujemy nad wersją specjalną na rynek Chiński pod porozumienie z firmą Tencent. Po wydaniu gry w USA i Europie na pewno będziemy po wstępnej prezentacji wersji specjalnej na rynek Azjatycki. Planujemy spotkać się z przedstawicielami koncernu zarówno podczas targów ChinaJoy w Szanghaju, jak i podczas specjalnej wizyty.
  • Gość: Czy Poza Panem Emilem są w zespole jakieś uznane na rynku nazwiska?
    Emil Leszczyński: Z zespołem stale współpracuje Adam Skorupa – kompozytor muzyki m.in. do Wiedźmina. Tworzy muzykę w zasadzie do wszystkich naszych produkcji w SimFabric S.A.

    Do stałych współpracowników dołączył również Przemysław Marmuł, były założyciel Techland, który wspiera nasze działania wydawnicze swoim wieloletnim doświadczeniem.

    Stale współpracuje z nami również Damian Szymański, artysta i grafik 3D, m.in. tworzący modele i assety do takich produkcji jak: Dead Island, Wiedźmin, Pure Farming czy wydany ostatnio Sniper Ghostwarrior.
  • Gość: czy debiut jeszcze w tym roku jest realny , czy raczej trzeba założyć 1 kwartal 2020
    Julia Leszczyńska: Biorąc pod uwagę czas procedowania wniosków ostatnich debiutantów oraz okres świąteczny należy zakładać, że debiut odbędzie się w I kwartale 2020 r. Spółka jest gotowa do debiutu i zależy nam na jak najszybszym rozpoczęciu notowań akcji SimFabric na rynku NewConnect.
  • Gość: Czy propozycje wydawców obejmują także finansowanie produkcji?
    Julia Leszczyńska: Tak, również takie propozycje otrzymujemy.
  • Gość: Czy korzystacie z assetów innych studiów od PlayWaya?
    Julia Leszczyńska: Nie, nie korzystamy z innych assetów studiów z grupy PlayWay. Natomiast rozpoczęliśmy przejmowanie preprodukcji z grupy do dalszego wdrażania u nas w SimFabric S.A. Także pośrednio będziemy korzystać również z assetów.
  • Alone in the Dark: Rozumiem, że największe doświadczenie macie w symulatorach, ale czy macie w planach prace nad innymi gatunkami gier?
    Emil Leszczyński: Tak, eksperymentujemy z innymi gatunkami. W szczególności na konsoli Nintendo Switch sukces w USA odnosi Preventive Strike strzelanka, która uplasowała się przez ostatnie kilka tygodni w czołówce sprzedaży w sklepie NIntendo e-Shop, pokonując m.in. darmowy Fortnite, Zeldę czy rodzimego Wiedźmina 3.

    Przygotowujemy też gry zręcznościowe dla młodszego gracza - P.U.G.S. Agents, a także horror psychologiczny CTHULHU: Books of Ancients.
  • Alone in the Dark: Ile trwa średni okres produkcji gry w Waszym przypadku?
    Julia Leszczyńska: Średni okres produkcji to 12-18 miesięcy.
  • Gość: Kiedy Państwa zdaniem będziecie w stanie uzyskać roczną sprzedaż na poziomie 10M+?
    Julia Leszczyńska: Liczymy, że będzie to możliwe jeszcze w 2020 po wydaniu naszych czołowych tytułów: Farm&Fix 2020, ElectriX i Moon Village.
  • Gość: Czy zamierzacie korzystać ze zwolnień podatkowych oferowanych obecnie przez programy rządowe?
    Emil Leszczyński: Tak, analizujemy te narzędzia, w szczególności IPBOX, który wręcz idealnie wpisuje się w nasze działania B+R (Badawczo-Rozwojowe).
    Przygotowujemy procedury i dokumentację pod skorzystanie z tej ulgi.
  • Gość: Jaki jest profil gracza do którego kierujecie produkcję?
    Julia Leszczyńska: Głównie jest to gracz lubiący symulatory, jeżeli chodzi o platformę PC.
    Natomiast na Nintendo Switch jest to w zasadzie gracz masowy i tutaj poszczególne gry kierowane są do miłośników danego gatunku.
    Mamy już w naszym portfolio na tę konsolę ponad 10 wydanych tytułów i są wśród nich i symulatory, i gry zręcznościowe i gry logiczne, a także horror-erotyczny Lust for Darkness.
  • Mix: Czy rynek gier i symulatorów edukacyjnych jest w Waszej sferze zainteresowań?
    Julia Leszczyńska: Tak, szczególnie po moim spotkaniu z koncernem Tencent w Szanghaju na targach ChinaJoy. Właśnie tam zobaczyliśmy szansę na wejście z naszymi symulatorami na rynek Chiński. Tencent był wręcz oczarowany aspektem edukacyjnym ElectriXa i dopytywał się czy mamy więcej symulatorów właśnie z takimi edukacyjnymi elementami.
  • Alone in the Dark: Strategia obejmuje wydawanie wielu gier niskobudżetowych. Co to w zasadzie znaczy? O jakich kwotach mówimy?
    Julia Leszczyńska: Gry niskobudżetowe klasyfikujemy, jako gry mające budżety do 1 mln.
  • Gość: Czy Farm and Fix był pokazywany już na jakiś targach? Macie jakiś feedback od dziennikarzy branżowych na temat tej gry?
    Emil Leszczyński: Farm&Fix 2020 jeszcze nie miał tournee targowego. Takie tournee miał już ElectriX rok temu i odniósł spory sukces, jeżeli chodzi o zainteresowanie zarówno graczy, jak i wydawców.
    Byliśmy z nim na targach: Pixel Heaven, Gamescom (Niemcy), ChinaJoy (Chiny), Tokyo Gameshow (Japonia), GameConnect (Francja) i PAX West (USA).

    Podobną strategię chcemy wybrać przy okazji promocji Farm&Fix 2020, która powinna ruszyć w przyszłym roku.

    Rzecz jasna ta strategia będzie modyfikowana po podpisaniu umowy wydawniczej z wydawcą światowym, z którym aktualnie negocjujemy dużą umowę i zawierać będzie również światowe działania marketingowe w tym prezentacje dla dziennikarzy i graczy na świecie.
  • Gość: Czemu tak mocno podkreślacie portowanie w strategii? Co jest takiego fajnego w tym? Jak to zyskowny biznes jest?
    Julia Leszczyńska: Porting jest jednym z naszych 3 filarów rozwoju Spółki. Pierwszym są produkcje własne, drugim rozwój części B+R, a trzecim porting.
    Porting jest obarczony najniższym ryzykiem inwestycyjnym, bo wymaga najniższych nakładów. Portujemy gotowe gry, nie ponosząc kosztów ich wytworzenia.
    Wpływy pojedynczych gier portowanych może nie są imponujące, ale jak weźmiemy pod uwagę multiplikator ich wydania na kilka konsol i portfolio które cały czas rozbudowujemy do planowanych kilkudziesięciu tytułów to te mniejsze wpływy w grupie na przykład 50 tytułów na 3 konsole plus 2 kolejne zaczynają być znaczącym wpływem.
    W zasadzie wszystkie tytuły które do tej pory portowaliśmy koszty ich wytworzenia zwracały się po pierwszym tygodniu od wydania, więc są to projekty, które po pierwszym weekendzie od premiery zaczynają na siebie zarabiać. A w skali roku ta duża ilość małych projektów generuje znaczący zysk dla Spółki.
  • Gość: Jaki udział w akcjonariacie ma obecnie PlayWay?
    Emil Leszczyński: Aktualnie jest to poziom 46%.
  • Gość: Co robicie takiego, czego nie robią inne spółki growe z grupy Playway, czym się wyróżniacie/chcecie się wyróżnić ?
    Julia Leszczyńska: Stawiamy na dywersyfikację wpływów. Stąd trzy fundamenty rozwoju SimFabric S.A., czyli: produkcje własne, porting i działa B+R.
    Ten ostatni filar nas wyróżnia na tle grupy PlayWay.
    Angażujemy się zarówno w prace B+R, jak i prace nad innowacyjnymi rozwiązaniami, a także nad budową grupy kapitałowej SimFabric S.A. w oparciu o Spółki Celowe właśnie w oparciu o fundusze Badawczo-Rozwojowe.
    W ramach grupy staramy się przejmować interesujące preprodukcje, które posiadają potencjał do dalszego rozwoju zarówno projektu pod kątem innowacji, jak i zespołu w oparciu o taki projekt.
  • Quoter: Małe spółki często zapominają, że do sukcesu finansowego gry potrzebny jest skuteczny marketing. Jaki macie pomysł na siebie w tym aspekcie? Pan Marmul, czy będziecie rozwijać własny marketing?
    Emil Leszczyński: Tak, dlatego zainteresowaliśmy się propozycją dużego koncernu wydawniczego, który w przesłanej propozycji zawarł szerokie działania marketingowe dla naszych tytułów. To wartość dodana, która nie tylko na premierze, ale i długo po niej będzie procentowała zarówno rozpoznawalnością tytułów z naszego portfolio, ale także rozpoznawalnością SimFabric S.A. na świecie.
    Od początku działamy marketingowo w oparciu o media cyfrowe i rozwiązania stosowane w grupie PlayWay, ale także klasyczny marketing, jak działania targowe i w oparciu o kontakty z mediami.
    Na targach PAX West w USA mieliśmy okazję przetestować nasze symulatory na kilku tysiącach graczy z tego rynku. Podobnie było w Japonii na Tokyo Gameshow, czy na ChinaJoy w Chinach.
  • Quoter: Parę firm już próbowało z automatycznym portingiem i to jak do tej pory nie poszło... Dlaczego uważacie, że Wam się to uda? Macie jakichś specjalistów od AI?
    Emil Leszczyński: Osobiście jestem laureatem nagrody przyznanej przez Unity na wykorzystanie frameworka do sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego ML-Agents i specjalizuję się w tej dziedzinie, a także rozwijam w SimFabric S.A. zespół portujący i wiem, jakie są szanse w automatyzacji takiego procesu. To potencjał wzrostu z kilkunastu do kilkudziesięciu albo nawet kilkuset portowanych tytułów rocznie.
    Mamy już napisanych kilka własnych narzędzi, które w tym pomagają i w oparciu o fundusze na B+R chcemy przygotować takie kompleksowe narzędzie i do automatyzacji i do nauki Sztucznej Inteliogencji takich działań.
    To w zasadzie nie wiara, a pewność, poparta naszym aktualnym doświadczeniem, że takie narzędzie jesteśmy w stanie stworzyć.
    To czego nie wiemy, a co zamierzamy zbadać to na ile Sztuczna Inteligencja będzie w stanie przejąć część procesów związanych z portingiem.
  • He: Pani Julio, a kiedy gry dla kobiet?
    Julia Leszczyńska: Co konkretnie oznacza gra dla kobiet? Myślę, że każdy tytuł, który wydaliśmy lub planujemy wydać, nadaje się zarówno dla kobiet jak i mężczyzn, w zależności od preferencji indywidualnych gracza.
  • Księżycowy Pył: Czy Moon Village będzie wydawany wspólnie z ESA i czy ESA będzie współpracowała przy produkcji?
    Emil Leszczyński: Tak, ESA będzie naszym ważnym partnerem w produkcji Moon Village.
    Przy wręczaniu nagrody w ESTEC w centrum technologicznym ESA mieliśmy okazje poznać zarówno dyrektora ESA, który poprosił nas o założenie Spółki pod grant ESA, a także dyrektora PR-u Agencji.
    Jesteśmy z nimi w kontakcie i projekt Moon Village będzie bardzo mocno bazował na tej relacji.
    Chcemy zrobić symulator wiernie oddający założenia tej wyjątkowej misji i nie wyobrażamy sobie, żeby Moon Village mógł powstać bez udziału Europejskiej Agencji Kosmicznej, a także partnerów ESA, którzy tworzą pojazdy i rozwiązania technologiczne dla ESA.
  • Gość: Czy jakoś będą rozwijanie i monetyzowane aplikacje związane z kosmosem ? (nie gry), w nawiązaniu do "aplikacji założycielskiej" dla ESA ? w jakiej perspektywie czasowej ?
    Emil Leszczyński: Tak, nawet wczoraj mieliśmy bardzo ciekawą rozmową z Funduszem Amerykańskim, który nie tylko jest zainteresowany Moon Village, ale również powstaniem podobnego symulatora dla misji Artemis we współpracy z NASA. Jesteśmy bardzo zainteresowani tematyką kosmosu i technologiami kosmicznymi i na pewno będziemy rozwijać nasze symulatory w tym kierunku.
  • Julia Leszczyńska: Ze względu na przekroczenie planowanego czasu o dobrą godzinę niestety musimy przeprosić i na dzisiaj zakończyć czat. Ze względu na dużą ilość pytań, na które nie zdążyliśmy dzisiaj udzielić odpowiedzi postaramy się zorganizować drugi taki czat we współpracy z portalem StockWatch przed debiutem. Bardzo dziękujemy dzisiaj za pytania i olbrzymie zainteresowanie Spółką i życzymy udanego dnia.
  • Emil Leszczyński: Dziękuję bardzo za spotkanie i czat i do usłyszenia w kolejnym spotkaniu.
AD.bx ad3a
PORTFEL STOCKWATCH
Data startu Różnica (%) Różnica (zł) Wartość
01-01-2017 +80,43% +16 085,46 zł 36 085,46 zł
Ostatnio zaktualizowane dane
AD.bx ad3b
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło
AD.bx ad3d


Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Agencja relacji inwestorskich Capital PR