pixelg
Konrad Pawełczyk - prezes zarządu, Sebastian Pawełczyk – przewodniczący RN – RetroCegla.pl (Retro SA)

Czat inwestorski z założycielami RetroCegla.pl i spółki Retro SA

Dyskusja odbyła się dnia: 14.04.2021, godziny 11:00
Konrad Pawełczyk - prezes zarządu, Sebastian Pawełczyk – przewodniczący RN – RetroCegla.pl (Retro SA) - start 14 kwietnia, godz. 11:00 Konrad Pawełczyk - prezes zarządu, Sebastian Pawełczyk – przewodniczący RN – RetroCegla.pl (Retro SA)

W środę 14 kwietnia, o godz. 11:00 odbędzie się prezentacja i czat inwestorski z założycielami RetroCegla.pl i spółki Retro SA. Tematem spotkania będzie omówienie strategii rozwoju spółki i związana z tym emisja akcji oraz planowany debiut na rynku NewConnect.

RetroCegła.pl to działająca od 2014 r. marka odpowiadająca na zmieniające się trendy w architekturze, w obszarze naturalnych dekoracji ściennych i elewacyjnych. W tym czasie zbudowała w Polsce pozycję lidera rynku płytek wykonywanych ze starych cegieł, pozyskanych z historycznych budynków.

Produkty marki retrocegla.pl trafiły już do ponad 10 000 inwestycji, głównie w Polsce, ale także w Niemczech, Czechach, Szwecji, Austrii, Szwajcarii, Francji, Belgii, Holandii, Irlandii, Wielkiej Brytanii, a nawet Japonii.

Retro SA doszło do momentu, w którym wcześniejszy, przemysłowy start-up, stał się skalowalnym biznesem, gotowym do ekspansji. Spółka z emisji akcji planuje pozyskać około 4 mln złotych, które przeznaczy na robotyzację linii produkcyjnej i rozwój swojej sieci sprzedaży na rynkach zagranicznych. Jeszcze jeszcze w tym roku planuje zadebiutować na NewConnect. Więcej informacji na: https://retrocegla.pl/emisja-akcji/

Zapis dyskusji
  • moderator: Witam na czacie inwestorskim z założycielami RetroCegla.pl i spółki Retro SA. Tematem spotkania będzie omówienie strategii rozwoju spółki i związana z tym emisja akcji oraz planowany debiut na rynku NewConnect.
  • moderator: Przypominam zasady organizacyjne czata: pytania są przesyłane najpierw do moderatora. Publikowane są pytania wybrane przez Gości czata wraz z odpowiedziami. U dołu ekranu kolejkowane są u każdego użytkownika jego pytania. Moderator może odrzucić pytanie niezgodne z regulaminem.
  • moderator: Już można zadawać pytania, na które nasi Goście zaczną odpowiadać po prezentacji wideo. W razie problemów z wyświetlaniem odpowiedzi prosimy o odświeżenie strony. Uczestników zachęcamy też do udostępniania czatu i komentowania jego przebiegu w mediach społecznościowych z hasztagiem #czatStockWatch
  • moderator: Informacja dla dziennikarzy i biur maklerskich relacjonujących przebieg czata: wykorzystanie cytatów z dzisiejszej rozmowy w Państwa materiałach redakcyjnych wymaga podania źródła. W razie pytań czy wątpliwości prosimy o kontakt: biuro@stockwatch.pl
  • Konrad Pawełczyk i Sebastian Pawełczyk: Dzień dobry, witamy Państwa na czacie i zapraszamy do zadawania pytań.
  • Crowdnews.pl: Na jaką kwotę wycenia się spółka? Czy zapisy na akcje będą prowadzone tylko przez DM Prosper?
    Konrad Pawełczyk: Spółka wyceniła się na 11,2 mln zł. Od tej wyceny zastosowaliśmy ok. 20 proc. dyskonto przy ustalaniu ceny akcji. Zapisy na akcje prowadzą Prosper Capital Dom Maklerski SA oraz Dom maklerski Noble Securities SA.
  • sledzik007: Dlaczego zdecydowali się państwo na PCM i Noble Security a nie jedno większe biuro co jest problematyczne dla inwestorów chcących zainwestować w państwa spółkę. Niestety kontakt z PCM drogą elektroniczną jest dość nie zadowalający .
    Konrad Pawełczyk: Do współpracy z Prosper Capital Dom Maklerski SA przekonały nas 2 czynniki. Zespół Prosper składa się z ekspertów z dużym doświadczeniem na rynkach kapitałowych i finansowych, którzy służyli nam swoją wiedzą i doświadczeniem podczas przygotowań do naszej oferty publicznej. Jednocześnie jest to spółka która ma ambitne własne plany rozwojowe, polegające na wspieraniu spółek wybierających się na NC. Dom Maklerski Noble Securities SA to także uznana marka na rynku kapitałowym. Proszę o kontakt ze mną po chacie na adres: konrad@retrocegla.pl z opisem niezadowalającego kontaktu - niezwłocznie to wyjaśnimy.
  • sledzik007: Jak długo trzeba będzie czekać na pierwsze wyniki wdrożenia nowoczesnej lini produkcyjnej ?
    Konrad Pawełczyk: Nasz plan zakłada zintensyfikowanie działań sprzedażowych od razu po zakończeniu emisji. Automatyzacja/robotyzacja obecnych procesów zajmie ok. pół roku. Otwarcie nowej linii do wyrobów z betonu zajmie ok. 9 miesięcy. W międzyczasie jesteśmy przygotowani nawet na 3-krotnie zwiększenie bieżącej produkcji, poprzez przejście na pracę 3-zmianową. To oczywiście będzie wymagało powiększenia zespołu produkcyjnego, zanim się nie zrobotyzujemy w te kilka miesięcy. Te osoby zostaną później przeniesione do pracy na naszej nowej linii do betonu.
  • sledzik007: Nie boją się Państwo konkurencji odnośnie wprowadzanych do produkcji płytek betonowych? Jak wygląda ta cześć rynku w Polsce i Europie i na jaką część tego tortu Państwo liczą ?
    Sebastian Pawełczyk: Jesteśmy producentem wyrobów wysokiej jakości. Nasze ceny nie należą do najniższych. Filozofia sprzedaży produktów z betonu jest identyczna. Konkurencja na tym rynku, to w większości firmy które sprzedają swoje produkty głównie w marketach budowlanych. Duża ilość, ale mała marża. Nie będę tutaj komentował ani oceniał designu czy estetyki tych produktów. My chcemy konkurować jakością, a nie ilością. My swoją sprzedaż na wszystkich rynkach chcemy prowadzić poprzez e-commerce (tak jak to robimy od lat), lokalnych architektów, projektantów wnętrz, deweloperów czy firmy budowlane.
  • Gość: Dzień dobry Jaką część klientów stanowili do tej pory klienci indywidualni, jaką deweloperzy i jaką architekci?
    Sebastian Pawełczyk: W okresie od 1.10.2020 do 28.02.2021 73 proc. klientów to klienci indywidualni, a 27 proc. to klienci biznesowi.
  • inwestor_2k: Czy spółka ma specjalne warunki dla architektów?
    Sebastian Pawełczyk: Tak. Architekci, projektanci, wykonawcy mają u nas specjalne warunki cennikowe.
  • Tomasz: Jak pozyskujecie surowiec z rozbiórek? Kto rozbiera budynek, kto transportuje cegły do miejsca ich przetworzenia i na jakich zasadach?
    Konrad Pawełczyk: Nawiązujemy współpracę z firmami rozbiórkowymi z całej Polski, które prowadzą prace rozbiórkowe obiektów, oczyszczając i paletując cegłę. Transport jest operowany już przez nas za pośrednictwem firm spedycyjnych.
  • Masa: Witam W jakim segmencie cenowym plasuje się Wasza oferta? Na prawdziwe cegły z odciskami palców robotników decydują się raczej osoby zamożne, czy nie jest to wiele droższe od alternatywnych rozwiązań?
    Sebastian Pawełczyk: Tak. Nie jesteśmy najtańsi. Najtańsze imitacje z gipsu kosztują ok. 30-40 zł za m2. Ceny naszych produktów zaczynają się od 59,99 zł i kończą się na 299,99 zł za m2.
  • Gość: Dlaczego decydujecie się na emisję akcji skoro nie posiadacie żadnego zadłużenia finansowego? Problemem są zabezpieczenia kredytów?
    Sebastian Pawełczyk: To prawda, nie mamy kredytów. Ale też nie był nigdy to nasz scenariusz preferowany. Chcemy wejść na rynek kapitałowy i pozyskać środki na rozwój z emisji akcji.
  • Gość: Czy spółki dystrybucyjne będą towarowane z fabryki w Polsce, czy dowozić będziecie towar ad hoc na zamówienia? Jakie są koszty logistyki do planowanych destynacji?
    Sebastian Pawełczyk: Tak, spółka dystrybucyjna będzie zaopatrywana z polskiej fabryki. Zakładamy utrzymywanie pewnych stanów magazynowych (uzależnionych od wolumenu sprzedaży wymienionej spółki), tak by czas od chwili złożenia zamówienia do dostarczenia produktu był możliwie jak najkrótszy. Koszt logistyki jednego tira, z miejsca produkcji do planowanych destynacji magazynu przeładunkowego waha się w przedziale 1-1,5 tys. euro.
  • Gość: Jaka będzie wycena spółki przy założeniu pozyskania pełnej kwoty z emisji (liczba akcji po emisji x cena)?
    Sebastian Pawełczyk: 145 000 akcji x 89 zł = 12 905 000 zł.
  • Getka: Czy dobrze rozumiem, że kupujecie także cegły rozbiórkowe poza granicami kraju?
    Konrad Pawełczyk: Na ten moment nie, z uwagi na fakt wyższych kosztów transportu w zderzeniu z niezliczonymi ilościami cegły dostępnej na terenie Polski.
  • Gość: W prezentacji przedstawili Państwo rynek budowlany, który zupełnie nie oddaje tego gdzie działacie. Jak wygląda rynek samych okładzin dekoracyjnych?
    Sebastian Pawełczyk: Rynek jest bardzo zróżnicowany i brakuje dokładnych badań dla wielu jego części. Stąd podajemy ogólnie rynek, który ma miliony metrów kwadratowych ścian i elewacji do wykończenia.
  • Gość: Z tego co czytam domenę kupiliście od działalności prowadzonej przez jednego z Panów, ale w wartościach niematerialnych spółki widnieje zero? To zostało zamortyzowane, czy nie było ujęte?
    Sebastian Pawełczyk: Transakcja została rozliczona (w 100 proc.) pod koniec marca. W danych za pełny kwartał znajdą się te informacje.
  • Gość: Czy rozważacie wprowadzenie kredytu kupieckiego dla deweloperów lub innych podmiotów B2C?
    Sebastian Pawełczyk: Rozważamy taki scenariusz w połączeniu z ubezpieczeniem naszych należności.
  • Gość: Dlaczego w zasadzie do tej pory nie wykazujecie amortyzacji? Działacie w wynajętych pomieszczeniach i na leasingowanym sprzęcie?
    Sebastian Pawełczyk: Maszyny są spółki i są amortyzowane. Część była kupowana w tym roku. Firma wynajmuje halę produkcyjną i biuro.
  • Gość: Na jakiej podstawie twierdzicie, że jesteście liderem rynku płytek wykonanych ze starych cegieł?
    Konrad Pawełczyk: Na podstawie naszych analiz firm konkurencyjnych na terenie Polski o tym samym profilu produktowym. Dodatkowo, od samego początku wprowadzenia marki retrocegla.pl na rynek, dostrzegamy pośród konkurencji, kopiowanie naszego nazewnictwa, rodzajów produktów wymyślonych przez nas oraz technik sprzedażowych.
  • Gość: Jak pozyskaną kwotę chcecie alokować na nowe linie produkcyjne, rozwój produktu, marketing i zwiększenie poziomu kapitału operacyjnego?
    Konrad Pawełczyk: Podział środków przedstawia poniższy wykres.

    https://www.stockwatch.pl/wiadomosci/wp-content/uploads/2021/04/kmolfeehkooelhdk.png
  • Gość: Czy jest możliwe zdeponowanie akcji na rachunku w innym biurze maklerskim niż Prosper lub Noble?
    Sebastian Pawełczyk: Tak, prosimy o bezpośredni kontakt z domami maklerskimi w sprawie złożenia takiego zlecenia.
  • Raven1: Czy spółka nadal zamierza korzystać z usług PR Managment, czyli spółki powiązanej kapitałowo z Panem wiceprezesem?
    Konrad Pawełczyk: Tak, zamierza korzystać. Dzięki tej współpracy mamy mocno zaangażowany podmiot, który reaguje wręcz natychmiastowo na wszelkie potrzeby marketingowe spółki Retro SA.
  • Gość: Kiedy zamierzacie zadebiutować na NC? Kiedy planujecie złożyć Dokument Informacyjny? Są już formalne uchwały zarządu?
    Sebastian Pawełczyk: Planujemy złożyć wniosek niezwłocznie po zarejestrowaniu akcji serii B przez KRS.
  • Mario: Z dokumentu ofertowego wynika, że w planie wykorzystania środków z emisji nie macie zwiększenia kapitału obrotowego spółki. Czy zatem należy się spodziewać kolejnej emisji?
    Sebastian Pawełczyk: W przypadku powodzenia aktualnej emisji, nie planujemy kolejnej emisji akcji. Firma otrzymuje zapłatę za towar przed jego wysłaniem. Z kolei na należności mamy 30-45 dniowe terminy. Dodatkowo nasze produkty bardzo szybko rotują. Oczywiście, jeżeli by wystąpiła potrzeba możemy wystąpić o kredyt obrotowy w rachunku bieżącym.
  • Bart87: Żaden z Panów nie ma doświadczenia w robotyzacji, nie jest inżynierem. W jaki sposób zamierzacie zautomatyzować proces produkcji, jakie czynności pominąć i na jakiej podstawie jesteście w stanie oszacować, że dobierzecie optymalne rozwiązanie?
    Konrad Pawełczyk: Tu się nie do końca zgodzę. Od początku powstania marki RetroCegla.pl poznawaliśmy cały proces produkcji od podszewki. Tworzyliśmy nasze linie produkcyjne, częściowo własnoręcznie, w innych zaś przypadkach zlecaliśmy maszyny firmom, które wykonywały je na podstawie naszych pomysłów w oparciu o swoje kompetencje w zakresie budowy maszyn przemysłowych. Plany automatyzacji, niewiele się różnią od poprzednich etapów rozbudowy parku maszynowego.

    Wiemy, jaki jest nasz cel automatyzacji, znamy bolączki występujące przy produkcji naszych produktów, a dodatkowo mamy zebrane oferty i jesteśmy po wielu spotkaniach i rozmowach z firmami tworzącymi osprzęt do robotów przemysłowych oraz automatykę linii produkcyjnych. Reasumując: biorąc pod uwagę nasze bogate doświadczenie, które zderzymy z doświadczeniem wybranej firmy automatyzującej, jestem przekonany, że uzyskamy linię produkcyjną jakiej oczekujemy.
  • Ciekawski: Dlaczego w Dokumencie Ofertowym mamy tylko wybrane doświadczenie zawodowe zarządu, a nie pełne dane? Co Pan Konrad robił między kwietniem 2014 r. a momentem założenia spółki?
    Konrad Pawełczyk: Dokument ofertowy zawiera pełne dane. W tym okresie pełniłem funkcję prezesa zarządu Retro Holding.
  • Gość: Pan Sebastian pełni funkcję prezesa w dwóch innych spółkach, jest przewodniczącym RN w kolejnych dwóch. Jakie mamy gwarancje, że nie będzie się rozpraszał i skupi na zadaniach Retro SA?
    Sebastian Pawełczyk: Jak można zauważyć z dokumentu ofertowego przez większość swojej kariery zawodowej byłem i jestem aktywny w kilku przedsiębiorstwach. Czynnikiem spajającym moje aktywności jest i był zawsze marketing internetowy. Szerokie ujęcie rynku i doświadczenie zdobyte w reklamowaniu w sieci setek klientów z rożnych branż uważam za swój duży atut.
  • Gość: Z ilu dostawców korzystacie? Ile zatrudniacie pracowników i na jakich stanowiskach?
    Sebastian Pawełczyk: Zatrudniamy 11 osób. Mamy kilkunastu dostawców.
  • Gość: Czy obecne wyniki zawierają Panów wynagrodzenia? Czy przyjęty jest w spółce albo będzie przyjęty formalny program premiowy, a jeśli tak to jakie są jego warunki?
    Sebastian Pawełczyk: Wyniki zawierają wynagrodzenie zarządu. Rada nadzorcza nie pobierała wynagrodzenia.
  • Gość: Na koniec roku mieliście surowiec do produkcji o wartości 22 tys. zł. i zero produktów gotowych. Dlaczego tak to wyglądało? To raptem towar na 5 dni średniej sprzedaży. Zamawiacie surowiec dopiero po wpłynięciu zamówienia? Nie macie żadnego zapasu strategicznego?
    Konrad Pawełczyk: Moce przerobowe produkcji są wysokie, co powoduje szybkie ubywanie zapasów, które są na bieżąco dostarczane, nie w formie "zamówień" a ciągłych dostaw. Naturalnym jest, że poziom zapasów w okresie zimowym się obniża a zwłaszcza na przełomie roku, gdzie czynnikami zwiększającymi popyt na towar jest np. okres przedświąteczny (gdzie staramy się "na już" dostarczyć towar do klienta), a tym samym ten okres jest czynnikiem zmniejszającym aktywność firm zaopatrujących nas w surowiec co w konsekwencji prowadzi do obniżenia zapasów surowca.
  • Gość: Czym zajmuje się Retro Holding?
    Konrad Pawełczyk: Spółka Retro Holding w latach 2015 do 09.2020 była licencjobiorcą marki RetroCegla.pl od PR Management Sp. z o.o.
  • Gość: Czy nowi akcjonariusze będą mieli gwarantowaną opcję wyjścia w przypadku sprzedaży spółki?
    Sebastian Pawełczyk: Nie planujemy sprzedaży swoich akcji. Dążymy do notowania akcji spółki w alternatywnym systemie obrotu, aby każdy zainteresowany mógł nimi obracać.
  • P1otr: Dlaczego dane za zeszły rok nie zostały zbadane przez biegłego rewidenta? Skąd takie niedopatrzenie przed ofertą?
    Sebastian Pawełczyk: Tryb prowadzonej oferty publicznej nie wymaga przeprowadzenia badania - stąd nie można tego uznać za niedopatrzenie. Spółka wybrała audytora i badanie jest w trakcie, o czym poinformowaliśmy w Dokumencie Ofertowym.
  • Gość: Czy umowy lockup posiadają jakieś wyłączenia? Jakie są kary za złamanie?
    Sebastian Pawełczyk: Umowa lock up jest zawarta na 18 miesięcy liczonych od dnia debiutu na NC. Kara wynosi 200 proc. iloczynu (cena x liczba) sprzedanych akcji.
  • Bart87: Na czym polega unikalność waszego procesu produkcji?
    Konrad Pawełczyk: Unikalność produkcji przede wszystkim polega na zbudowaniu linii produkcyjnej od zupełnych podstaw, przeszczepiając rozwiązania z innych branż lub wymyślając własne. Nasze maszyny są tak skonstruowane, aby z każdej cegły stworzyć gamę produktów bez emisji odpadów. Dodatkowo ważnym elementem w naszym mniemaniu, jest specjalny zautomatyzowany węzeł filtracji wody technicznej-produkcyjnej, dzięki któremu woda używana w procesach produkcyjnych krąży w obiegu zamkniętym. Powyższe rozwiązania także wyróżniają nas na tle konkurencji.
  • Konrad Pawełczyk i Sebastian Pawełczyk: Dziękujemy Państwu za udział w chacie. Zapraszamy do obejrzenia naszego filmu, na którym mogą Państwo zobaczyć jak powstają nasze cegły https://www.youtube.com/watch?v=_WtI1LR06MY
  • moderator: Ja również w imieniu redakcji StockWatch.pl serdecznie dziękuję za ciekawą dyskusję i zapraszam na kolejne czaty.
PORTFEL STOCKWATCH
Data startu Różnica (%) Różnica (zł) Wartość
01-01-2017 +169,62% +33 923,73 zł 53 923,73 zł
Ostatnio zaktualizowane dane
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło


Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy