-
moderator: Witam na webinarze inwestorskim z z Krzysztofem Bajołkiem, prezesem zarządu i Jackiem Dziadusiem, dyrektorem finansowym Answear.com SA. Tematem spotkania będzie omówienie wyników za III kwartał 2021 r. oraz perspektywy rozwoju spółki w kolejnych okresach.
-
moderator: Informacja dla dziennikarzy relacjonujących przebieg prezentacji i czata: wykorzystanie cytatów z dzisiejszej rozmowy w Państwa materiałach redakcyjnych wymaga podania źródła. W razie pytań czy wątpliwości prosimy o kontakt: biuro@stockwatch.pl
-
moderator: Przypominam zasady organizacyjne webinaru: pytania są przesyłane najpierw do moderatora. Publikowane są pytania wybrane przez Gości webinaru wraz z odpowiedziami. U dołu ekranu kolejkowane są u każdego użytkownika jego pytania. Moderator może odrzucić pytanie niezgodne z regulaminem.
-
moderator: Zapraszam do zadawania pytań. Uczestników zachęcam też do udostępniania webinaru i komentowania jego przebiegu w mediach społecznościowych z hasztagiem #czatStockWatch
-
moderator: Na pytania, na które naszym Gościom nie udało się odpowiedzieć w trakcie dzisiejszego webinaru odpowiedzi zostaną udzielone pisemnie, poniżej, w ciągu najbliższych dni.
-
Gość: Dzień dobry, jak na wyniki przyszłego roku może wpłynąć ostatnie umocnienie dolara? Kiedy spółka się zatowarowuje na wiosnę/lato? Czy zabezpiecza kursy walut?
Krzysztof Bajołek / Jacek Dziaduś: Ze względu na charakter oferty, gdzie dominują produkty premium, wahania kursu nie odbijają się negatywnie na marży, ewentualne znaczące podwyżki cen mogą być przenoszone na cenę końcową sprzedaży produktu. Zatowarowanie na sezon SS21 roku N rozpoczyna się w miesiącu listopadzie roku N-1 i trwa praktycznie do czerwca roku N, przy czym kontraktacja i składanie zamówień odbywa się w miesiącach kwiecień – wrzesień roku N-1. Spółka nie stosuje rachunkowości zabezpieczeń, ze względu na sprzedaż na różnych rynkach regionu oraz zakup u dystrybutorów w Polsce oraz w UE, w dużej mierze ma zastosowanie hedging naturalny.
-
Księgowy: Jeśli zerknąć na KPI to rośnie konwersja (brawo!), ale wzrost liczby odwiedzin w tym roku jest znacznie mniejszy niż w relacji 2019/2020. Jaka jest wasza diagnoza tego zjawiska?
Krzysztof Bajołek / Jacek Dziaduś: Główne czynniki:
- optymalizacja naszych działań i korzystania z narzędzi marketingu digitalowego – zależy nam na ruchu kalorycznym, dobrze konwertującym i z takich źródeł pozyskujemy ruch na naszą stronę, eliminując narzędzia o słabszej konwersji.
- uruchomienie aplikacji na każdym z naszych rynków, aplikacja jest najlepiej konwertującym źródłem pozyskiwania transakcji
- poprawa UX strony e-commerce – 3Q2021 to pierwszy kwartał kiedy wszystkie nasze sklepy działają na naszej własnej platformie e-commerce, nowej lepszej, bardziej intuicyjnej i funkcjonalnej, zapewniającej sprawną podróż klienta przez proces zakupowy
-
Bartłomiej: Jak słaby złoty wpływa na zyskowność spółki? Czy duża jest ekspozycja na waluty?
Krzysztof Bajołek / Jacek Dziaduś: Główny wpływ na zyskowność spółki to efekt wyceny zobowiązań z tytułu długoterminowych zobowiązań leasingowych księgowanych pod MSSF16 – zapis stricte księgowy, obciążający koszty finansowe w dniu wyceny przy osłabieniu złotego.
Zmienności kursów walutowych może wpłynąć na rentowność spółki również ze względu na fakt, iż około 73% przychodów denominowana jest w walutach 6 państw na których Answear prowadzi sprzedaż. Zmienność kursów walutowych – głównie EUR/PLN oraz UAH/PLN wpływa przede wszystkim na zmiany wartości przychodów Spółki w przeliczeniu na PLN. Wydatki Spółki w 1H2021 w PLN stanowiły 43%, w EUR 49%, a w innych walutach obcych - głównie w tych w których Spółka uzyskuje przychody ze sprzedaży - 8%.
Na zmniejszenie ekspozycji Spółki na ryzyko zmienności kursów walutowych wpływa maksymalizacja hedging’u naturalnego, czyli rozliczanie części zakupów towarów oraz denominowanie części ponoszonych kosztów (np. najem magazynu, biura) w EUR
-
Janek: Zgodnie z emisyjnymi założeniami na marketing zamierzaliście przeznaczyć 20 mln zł. Ile z tej kwoty już zostało wykorzystane i jak to się przełożyło na rozpoznawalność marki?
Krzysztof Bajołek / Jacek Dziaduś: Wszystkie cele zapowiadane na IPO realizujemy z sukcesem. Jeśli chodzi o marketing i wydatki związane z budową rozpoznawalności marki Answear w tym roku zrealizowaliśmy już 3 szerokozasięgowe kampanie TV i Video on-line na wszystkich rynkach, na których działamy, co jest zdarzeniem bez precedensu w historii spółki.
Na podstawie pierwszej szerokozasięgowej kampanii zanotowaliśmy:
- Wzrost sprzedaży i wskaźników operacyjnych, wzrost (wspieranej) świadomości marki o około 10%.
- Zasięg kampanii telewizyjnej - ponad 10 000 GRP, dotarcie do ponad 60 mln osób
- Liczba wyświetleń spotu w kampaniach online przekroczyła 132 miliony, przy 55 milionach wyświetleń niepomijalnych reklam (ponad 40%).
-
Gość: Pieniądze z emisji miały służyć m.in. poszerzeniu bazy produktowej. Proszę porównać zmiany asortymentowe (liczba produktów, marek dostępnych) dziś vs okres ubiegłorocznej emisji? I jak chcecie to rozwijać w 2022 r.?
Krzysztof Bajołek / Jacek Dziaduś: Zwiększyliśmy liczbę dostępnych modelokolorów na naszej stronie z 87 tys. na koniec 2020 do 147 tys. na chwilę obecną, podobnie jeśli chodzi o dostępne marki – z 350 zwiększyliśmy ofertę do ponad 450. Będziemy dalej rozwijać ofertę z zachowaniem zasady, że marki oraz asortyment dobieramy starannie pod naszego klienta docelowego.
-
potencjalny inwestor : Jak rozwija się program Answear Club Investor? Ilu klubowiczów liczy obecnie? I czy zamierzacie go jakoś dodatkowo promować?
Krzysztof Bajołek / Jacek Dziaduś: Mamy kilka tysięcy klubowiczów i inwestorów jednocześnie, którzy cieszą się przywilejami jakie daje Answear Investor Club. Szczegóły na https://relacje-inwestorskie.answear.com/ir/akcje/answear-club-investor
-
Gość: Czy możecie powiedzieć coś o potencjalnych krajach do ekspansji w roku 2022?
Krzysztof Bajołek / Jacek Dziaduś: Planujemy otwarcie działalności na co najmniej dwóch nowych rynkach w przyszłym roku. Potencjalne kierunki ekspansji to kraje bałtyckie oraz bałkańskie.
-
Gość: Wydaje się, że w multibrandowym e-commerce to zalando wciąż jest na pozycji lidera daleko przed resztą rynku. Czy to się zgadza z Waszym spojrzeniem na rynek i jak zamierzacie ich gonić?
Krzysztof Bajołek / Jacek Dziaduś: Naszym celem jest aby Answear był liderem rynku w segmencie lifestylowych i inspiracyjnych marek dla młodego duchem, dobrze sytuowanego konsumenta mieszkającego w krajach CEE. Dla takiego konsumenta dobieramy marki do naszego portfolio, dla niego też przygotowujemy kolekcję w marce własnej. W odróżnieniu od Zalando, którego misją jest być „Starting point for fashion”, czyli być pewnego rodzaju wyszukiwarką ubrań i posiadać w ofercie wszystkie marki dla wszystkich konsumentów, z wszystkich krajów, w każdym segmencie cenowym. Answear wybrał swój segment rynku i w nim chcemy być liderem, nie tylko z powodu dopasowanej oferty produktowej, ale również z powodu wysokiego poziomu usług świadczonych dla naszych klientów, co jest możliwe w naszym modelu operacyjnym. Dbałość o klienta docelowego z jednej strony i dbałość o rentowność modelu biznesowego z drugiej – takie cele sobie stawiamy.
-
Gość: Dzień dobry, późno dołączyłem, skąd takie duże obciążenie podatkowe w 3Q21? efektywna stopa podatkowa 35%
Krzysztof Bajołek / Jacek Dziaduś: Efektywna stopa podatkowa w sprawozdaniu z wyniku w bieżącym okresie wynosi 27%, głównie ze względu na wpływ trwałej różnicy z tytułu wyceny programu motywacyjnego (4,4 mln zł) oraz innych tytułów kosztów niepodatkowych (różnice kursowe z wyceny kontraktów długoterminowych, spisanie braków magazynowych czy odpisy PFRON).
-
Tomasz Urbaś: Widać duży rozstrzał przy ilości ofert dla mężczyzn vs ilości produktów dla kobiet. Dla mężczyzn praktycznie nic nie ma. Czy dla mężczyzn trudniej robi się ubrania? Z czego wynikają te różnice?
Krzysztof Bajołek / Jacek Dziaduś: Kobieta jest wdzięcznym klientem, generującym blisko 2/3 sprzedaży w sklepach Answear.com i to do kobiet kierujemy naszą komunikację marketingową. Ale nie można powiedzieć, że oferta dla mężczyzn nie istnieje -wręcz przeciwnie sprzedaż wzrasta z 27% rok temu do 31% obecnie. Zapraszamy Pana, Panie Tomaszu do zapoznania się z naszą ofertą. A różnice w proporcjach są charakterystyczne dla branży fashion - tą strukturą rządzi prawo popytu i podaży.
-
Tomasz Urbaś: w kwestii Answear Lab powyższe pytanie*
Krzysztof Bajołek / Jacek Dziaduś: Tworzenie marki własnej to długotrwały proces, nie wykluczamy stworzenia linii marki własnej dla mężczyzn. Na chwilę obecną skupiamy się na kobietach, bo to one są naszymi głównymi klientami.