-
moderator: Witam na czacie inwestorskim z Krzysztofem Kostowskim, prezesem zarządu PlayWay SA. Tematem spotkania będą plany rozwoju spółki.
-
moderator: Przypominam zasady organizacyjne czata: pytania są przesyłane najpierw do moderatora. Publikowane są pytania wybrane przez Gościa czata wraz z odpowiedziami. U dołu ekranu kolejkowane są u każdego użytkownika jego pytania. Moderator może odrzucić pytanie niezgodne z regulaminem.
-
moderator: Informacja dla dziennikarzy relacjonujących przebieg czata: wykorzystanie cytatów z dzisiejszej rozmowy w Państwa materiałach redakcyjnych wymaga podania źródła. W razie pytań czy wątpliwości prosimy o kontakt: biuro@stockwatch.pl
-
moderator: Już można zadawać pytania. W razie problemów z wyświetlaniem odpowiedzi prosimy o odświeżenie strony. Uczestników zachęcamy też do udostępniania czatu i komentowania jego przebiegu w mediach społecznościowych z hasztagiem #czatStockWatch
-
Krzysztof Kostowski: Dzień dobry, zapraszam do zadawania pytań.
-
Maciej: Dzień dobry, czy w tym roku będzie kolejna odsłona CMS?
Krzysztof Kostowski: Jeśli będziemy mieli finalną wersję w ręku to uruchomimy stronę Steam i poinformujemy graczy.
-
Pablo: Co zrobić jeżeli spółka z grupy PLW nienotowana na giełdzie, a gdzie są inwestorzy indywidualni, ucięła wszelki kontakt i nie wiadomo co się z nią dzieje? Panie Prezesie, proszę albo przywołać do porządku takie spółki, albo wywalić je z grupy.
Krzysztof Kostowski: PlayWay zainwestował w dziesiątki spółek i zmaga się z tymi samymi problemami. Z jednej strony środki popłynęły do spółek z jakich dziś jesteśmy dumni jak np Crazy Rocks czy President Studio, ale na nie przypada wiele podmiotów, które nie sprostały oczekiwaniom lub się poddały, a kontakt z prezesami ustał.
Tak jest z inwestycjami w młode zespoły, tylko część będzie udana. W MeanAstronauts udało się zrobić pełny skup własny mniejszościowych akcjonariuszy a spółka będzie wygaszona. W GameBoom VR mamy nadzieje w tym miesiącu też dokończyć skup.
-
Pablo: Kiedy dywidenda z President Studio?
Krzysztof Kostowski: Spółka jest obecnie w fazie przygotowania dokumentacji związanej z debiutem giełdowym, więc nie wykluczam, że dywidenda będzie po debiucie.
-
Milosz: Biorąc pod uwagę, że spółka wypłaca bardzo wysokie dywidendy, co wiąże się z istotnymi obciążeniami podatkowymi po stronie akcjonariuszy, czy zarząd rozważa bardziej efektywne podatkowo formy przekazywania wartości – jak np. skup akcji własnych? Czy prowadzone są analizy w tym kierunku, by ograniczyć straty dla inwestorów wynikające z podwójnego opodatkowania zysków?
Krzysztof Kostowski: Kierunek dywidendowy spółki wskazywany był już przy debiucie na GPW i nie planuje zmian.
-
Tehol: Czy mógłby Pan opowiedzieć o zmianach w zarządzie SimRail, planach giełdowych spółki i planie premier na najbliższe miesiące?
Krzysztof Kostowski: Obecnie skupiam się na wydaniu wersji konsolowych, nawet jeśli moduł Multiplayer byłby dostępny jako dodatek z czasem.
Kontakt z zarządem był i jest utrudniony. Razem z akcjonariuszami rozważamy obecnie różne scenariusze - ale to nie jest łatwy temat.
-
Maciej: Dzień dobry, jaką dywidendę ze spółki ULTIMATE będzie rekomendować PLW jako główny akcjonariusz?
Krzysztof Kostowski: ULG najczęściej przekazuje możliwie wysokie dywidendy, więc nie planuje rekomendacji kwotowej w tym temacie i liczę jak zwykle na racjonalne podejście Zarządu ULG.
-
Gosc: Witam
Co z akcjonariuszami Septarian Games zostały im wymienione akcję za spółkę Simulam
Coś się dzieje w tej spółce ? Czy Septarian Games się rozwija ,czemu brak jakichkolwiek informacji
Krzysztof Kostowski: Septarian obecnie rozwiązuje problem emisji, która przez nowego inwestora została tylko częściowo opłacona. Pełny wpływ środków ukierunkował by spółkę, a jego brak budzi niepewność o jakość dokończenia obencje gry.
-
Gość: CSC na XBOX zostanie wydanie w GamePass. Jakie wynagrodzenie otrzymał President?
Krzysztof Kostowski: Z powodu jasnych zapisów w umowie nie komentujemy.
-
Jacunia: W jaki sposób będziecie w przyszłości zwiększać zyski ? Czy może dostaliście do momentu gdzie ciężko będzie to zrobić ?
Krzysztof Kostowski: Polityka spółki jest niezmienna od lat i skupia się na produkcji coraz to nowych gier. Nie prognozujemy przyszłych okresów.
-
Jacek: Czy w przyszlosci mozliwy jest podobny wzrost zyskow jak podczas premiery cms18 na konsolach. Jesli tak to w jaki sposob spolka moze to osiagnac
Krzysztof Kostowski: Nie prognozowałem i nie prognozuje przyszłych zysków.
-
Gość: Co z Prison Simulator VR? Czy gra zostanie wydana w przyszłości czy projekt zostanie porzucony?
Krzysztof Kostowski: Są niskie szanse że projekt zostanie wskrzeszony przez nowy zespół. Toczą się rozmowy, ale obecnie brak decyzji.
-
gotvinsanity: Czy zamierzacie robić w przyszłości droższe gry(AAA)?
Krzysztof Kostowski: Nie planujemy.
-
Piotr: Na kiedy planowany jest debiut giełdowy President Studio (biorąc pod uwagę ostatnia uchwałę GPW o dopuszczeniu do obrotu)?
Krzysztof Kostowski: Nie znam daty.
-
Piotr: Zysk netto President Studio to blisko 16 mln. Jakiej wielkości będzie dywidenda?
Krzysztof Kostowski: Rekomenduje 15mln zł.
-
Piotr: Kiedy będzie premiera CSC na PlayStation?
Krzysztof Kostowski: Playstation mam nadzieję do końca q2 2025.
-
Piotr: Czy Celestial Empire będzie w 1H 2025 roku?
Krzysztof Kostowski: Zespół będzie sam informował.
-
Piotr: Czy płatne DLC do CSC to rok 2025?
Krzysztof Kostowski: Zespół będzie sam informował.
-
Piotr: Czy rozpoczęły się już prace nad CSC2?
Krzysztof Kostowski: Zespół będzie sam informował.
-
Piotr: Czy DLC do SimRail (Łodź) ukaże się w kwietniu?
Krzysztof Kostowski: To zależy od Zarządu spółki SimRail, który obecnie nie odbiera tel/email.
-
Piotr: W jaki sposób podzielone będą koszta i przychody z gry Viking pomiędzy PLW a President Studio?
Krzysztof Kostowski: Spółka poinformuje w dokumentacji giełdowej.
-
Gość: Czy planujecie wydawać więcej gier w Azji? Rynek jest tam prawie dwa razy większy niż np. USA.
Krzysztof Kostowski: Robimy gry jakie znajdują zainteresowanie graczy, nie skupiając się na wybranych rynkach światowych.
-
Gość: Co z grami mobilnymi? Rynek dwa razy większy niż konsole.
Krzysztof Kostowski: Rynek mobilny to ciężki temat. Mamy dwie spółki dywidendowe, ale obecnie nie skupiamy się na szukaniu kolejnych.
-
Gość: Czy jest szansa aby na stronie w relacjach inwestorskich widniała tabela z każdą grą którą wydaje PLW w której widniałby koszty wydane na grę oraz jaki procent kosztów się zwrócił. Mogłaby być aktualizowana przypadkowo raza miesiącu.
Krzysztof Kostowski: Biorąc pod uwagę ilość podpisywanych gier nie planuje wprowadzać takiej tabeli.
-
Anonim: Czy WOODLAND już zbankrutował?
Krzysztof Kostowski: Nie. Obecnie wsparliśmy spółkę finansowo pożyczką na uregulowanie zaległości oraz finansujemy preprodukcję. Ale sytuacja jest daleka od ideału. Spółka jest zadłużona i nie ma wpływów poza PLW.
-
Zadowolona akcjonariuszka: Chciałam jedynie napisać, że uwielbiam sposób, w jaki Pan zarządza PlayWayem
Krzysztof Kostowski: Dzięki
-
Gość: Czy dużo zespołów zgłasza się do PLW? Jak dużo kontraktujecie nowych gier? Może Pan podać to na liczbach np. za 2023, 2024 oraz ile kontraktów udało się podpisać w bieżącym roku?
Krzysztof Kostowski: Rzadko mamy mniej niż 3 zgłoszenia dziennie. Ale finalnie podpisujemy kierunek kilkunastu gier rocznie.
-
Gość: Czy można prosić o podanie budżetu gry Wrap House Simulator?
Krzysztof Kostowski: Nie powinniśmy przekroczyć 150 tys zł.
-
Gość: Analizował Pan Prezes niedawny sukces gry Schedule I? Jeśli tak to czy podzieli się Pan wnioskami jakie czynniki w Pana opinii stoją za tak spektakularnym sukcesem tego symulatora?
Krzysztof Kostowski: Wniosek jeden: róbmy dużo gier to może kiedyś dożyjemy takiego sukcesu i to w najmniej spodziewanej grze i zespole.
-
Gość: Czy może Pan podać budżet gry 30 days on ship oraz w jakim procencie został już wykorzystany? Patrząc na ostatni materiały z gry zaprezentowany przez dewelopera wygląda ona naprawdę dobrze.
Krzysztof Kostowski: Obecnie to kierunek 500k pln, ale docelowo pewnie 1 mln zł.
-
Gość: Czy po kilkunastu latach w PLW nie czuje Pan wypalenia/ znudzenia? Czy jest chęć do walki o rosnące dywidendy w kolejnych latach i zrobienie z PLW króla dywidendowych arystokratów na GPW?
Krzysztof Kostowski: Nie mam nic ciekawszego w planach, dlatego działam dalej.
-
Gość: Jaki plan na dalszy rozwój UBOTA? Czy możliwe jest wprowadzenie do takiej gry co opa? Czy to dopiero na UBOAT 2? :)
Krzysztof Kostowski: Zespół będzie przedstawiał swoje dalsze plany. Pół roku temu doszło do zmian w zespole i obecny prowadzący jest jeszcze mocniej motywowany do działania.
-
Przemo89: Co się dzieje z LMG?
Krzysztof Kostowski: LMG to nowy prezes, pozyskane finansowanie. Podejście pod nowe tytuły. Kibicuje aby było badanie rynku, a przy sukcesie pełny development.
-
Robercik: Dlaczego pozbył się Pan perły w koronie PLW czyli BCS? Ostatni przykład 'Wrap House Simulator" pokazuje duży potencjał na gry kulinarne jednak gra o kręceniu kebabów nie ma podjazdu do potężnego Cooking Simulatora 2! Jakość tego pierwszego pozostawia wiele do życzenia.
Krzysztof Kostowski: Moim zdaniem rynek jest szeroki, i dla każdego znajdzie się miejsce . Przykładem niech będzie Kebab Chefs! - Restaurant Simulator. BCS - to temat gry wysokobudżetowej i to nie moja specjalizacja.
-
Robercik: Cholernie modne są teraz kebaby, czy planuje Pan symulator twórcy internetowego jedzącego kebaby? Coś w stylu popularnego książulo na platformie YT.
Krzysztof Kostowski: Wczorajsza premiera Wrap House Simulator Prologue to krok w tym kierunku.
-
Jacek: Wolałby prezes stworzyć w tym samym budżecie 50 gier wątpliwej jakości (nazwijmy to jakość plw) czy 1 grę żyletę jakości takiego Frost Punk ?
Krzysztof Kostowski: Pytanie czy niski budżet zawsze idzie w parze z niską jakością? Przykłady CMS15, HF1, Uboat temu przeczą, nie wspominając o Schedule I. I o znalezienie takich gier od lat walczę.
-
T_Sznuk: Czy Playway nabył jakiś pakiet akcji Consoleway w trakcie ostatniej sprzedaży akcji przez Utimate Games?
Czy wyjście z ULT z Consoleway zmienia w jakiś sposób współópracę spółek grupy PLW z Consolewayem oraz portowanie ich gier przez Consoleway?
Krzysztof Kostowski: PLW nie nabył akcji, ale będzie dalej współpracować z ConsoleWay
-
Gość: Alaska Gold Fever - early access czy pelna wersja? Co pan doradza Baked Games
Krzysztof Kostowski: Baked dawno już nie uraczył nas premierą, więc nawet EA mile widziana.
-
Metalowy: Czy nie widzi Pan zagrożenia w grach tureckich producentów, którzy weszli w rynek symulatorów i czy warto z nimi konkurować? Rynek symulatorów bardzo się nasyca.
Krzysztof Kostowski: Zagrożenie jest zawsze i z każdej strony, ale jak widać wolimy z twórcami z Turcji współpracować niż konkurować.
Inna sprawa, że ciężko czasem mówić o konkurowaniu, jeśli setki milionów graczy chcą cały czas nowego kontentu.
-
rmarekr: Dzień dobry, jakie plany ma spółka odnośnie dywidendy za 2024 rok.
Krzysztof Kostowski: Plan stały czyli walka o wypłatę jak największej dywidendy.
-
Krystian: Z których sukcesów, w tym gier, Pan Krzysztof Kostowski jest najbardziej dumny w ramach dorobku Grupy PLW?
Czy w planach jest coroczne zwiększanie dywidendy? W dalszym ciagu w każdym kolejnym roku?
Co wydarzyło się w Baked Games w związku ze sprawą sądową, o której piszą na platformie X?
Krzysztof Kostowski: Cieszą premiery HF2 , Contraband 2023 , Crime 2024 co udowadnia, że cały czas można znaleźć grę, która będzie miała znaczący wpływ na wynik grupy.
-
Krystian: Czy w planach jest dalsze powiększanie liczby spółek zależnych?
Krzysztof Kostowski: Od kilku lat ta liczba się nie powiększa. Postawiłem obecnie na współpracę z zespołami i dystrybucję z konta PLW.
-
Metalowy: Czy widzi Pan jakieś inne nisze niż symulatory, które warto zbadać przez spółkę jako alternatywa na wypadek przesycenia gatunku?
Krzysztof Kostowski: W 2015 roku słyszałem że rynek jest zapełniony i ciężko coś już wymyśleć. Mamy rok 2025 i przecieramy oczy na widok Schedule I. Gracze cały czas chcą nowych gier.
-
Pawcio : 1) Czy Survival Machine z trybem coop od GOP był testowany przez grupę Playway?
2) Jak prezes zapatruje się na premierę w maju i jaki widzi potencjał po demie/testach?
Krzysztof Kostowski: Gra jest w testach PLW, ale po szczegóły odsyłam do GOP.
-
Krystian: W jakiej walucie PLW otrzymuje prowizje ze sprzedaży na steam?
Krzysztof Kostowski: USD
-
Krystian: Jak wyglądają zazwyczaj początkowe rozmowy podmiotów, które chcą dołączyć do grupy PLW?
Krzysztof Kostowski: Oferują grę i podział zysku. Często wiedzą co chcą.
-
Metalowy: Jakie budżety mają nowe projekty produkowane bezpośrednio przez PlayWay? Jaki jest średni budżet nowych gier w spółce?
Krzysztof Kostowski: Kierunek 400-800k pln gier produkowanych.
-
Kmicic: Czy PLW lub spółka z GK PLW posiada akcje Paradark Studio robiącego grę ExeKiller? Jak wiadomo RockGame sprzedał wszystkie swoje akcje Paradark Studio.
Krzysztof Kostowski: PLW ani RockGame nie posiadają akcji Paradark.
-
house: Czy będzie jeszcze jakiś dlc do HF1 ...? Sukces Dine Out'a aż się prosi, by dalej sprzedawać dodatki do HF1, pomimo HF2, zwłaszcza, że Dine Out szybko wyszedł i dał przyzwoitą sprzedaż...
Krzysztof Kostowski: Pytanie do FrozenWay
-
Gość: Czy PLW będzie sprzedawało akcji podczas IPO President Studio? Jeśli tak to zysk z tej transakcji zostanie przeznaczony na dywidende?
Krzysztof Kostowski: Nie ma takich planów.
-
Mateusz: Jaki procent udziału ma PLW w spółkach które wydały grę wrap house simulator który wczoraj zaskoczył pozytywnie
Krzysztof Kostowski: Jak wiele innych, to temat wydawniczy, a PLW posiada udział w przychodzi gry, ale nie w zespole wykonawczym.
-
house: Czy podtrzymany jest termin majowy z co--op HF2 ?
Krzysztof Kostowski: Dokładne terminy podaje spółka Frozen District.
-
Krystian: Czy warunek dotyczący planu motywacyjnego na poziomie 1% został spełniony? Czy ewentualna emisja nowych akcji nastąpi przed wypłatą dywidendy, czy dopiero po jej dokonaniu?
Krzysztof Kostowski: 1 proc. PM - odpowiedź poznamy w okolicy ZWZ.
-
Kmicic: Uboat - ile grze brakuje (% lub wartościowo) aby płacić obniżoną prowizję na Steam?
Krzysztof Kostowski: Nie brakuje. Jest już na obniżonej prowizji.
-
Kmicic: Czy są konkretne plany zamykania lub łączenia się spółek w ramach grupy?
Krzysztof Kostowski: 3 spółki były na skupie własnym Stereo, MeanAsrtro, GBVR i ten kierunek zadowalał akcjonariuszy mniejszościowych. Łączenie nie zainteresowało akcjonariuszy.
-
Piotr: Czy wyzwaniem dla Playway nie jest to, że większość gier jest tego samego rodzaju symulatorem. Jakby mieć jeden szablon i tylko zmieniać tematykę? Czy na rynku teraz nie święcą sukcesów gry z większa kreatywnością twórczą, poczuciem humoru? W Playway przykładem takich gier może być Holstin czy IFZ ale czy nie jest tego za mało.
Krzysztof Kostowski: Był też Bum Simulator i pewnie będzie więcej.
-
Gość: Czy będzie kiedyś trzecia wersja house flippera ?
Krzysztof Kostowski: Jeszcze nie ma w planach.
-
Krystian: kiedy zazwyczaj wpływają dywideny ze spółek zależnych do PLW S.A.? Mam na myśli okres czy jest to 1Q/2Q? Kiedy wpływa najwięcej środków?
Krzysztof Kostowski: Najwięcej wpływa w Q2 i są one wypłacane po roku.
-
Gość: Czy wszyscy akcjonariusze są zapraszani do rozmów w temacie rozwiązania sytuacji w SimRail?
Krzysztof Kostowski: To nie zaproszenia a sam kontakt akcjonariuszy otwiera rozmowy.
-
Gość: Czy Console Way zostaje w Grupie?
Krzysztof Kostowski: Jest już poza grupą PLW.
-
Gość: W czym spółka widzi szansę na mocny wzrost przychodów i zysków ? Jest coś takiego ? Jakieś przejęcie, istotną premiera ?
Krzysztof Kostowski: Nie prognozuje przyszłości.
-
Prezio: Czy wplywy z gamapassa za CSC będą ujęte w całości w IIQ, czy raczej będą wypłacane kwartalnie w kolejnych kwartałach?
Krzysztof Kostowski: Ujęte w 2Q.
-
Kmicic: CSC na XBOX zostanie jutro wydany również w GamePass. W tej sytuacji kiedy możliwe jest wydanie CSC na platformie PS5?
Krzysztof Kostowski: Nie ma tu ograniczeń czasowych. W standardowej sprzedaży gra może ukazać się w 2Q.
-
Gość: Czy spółka zamierza być arystokrata dywidendy i z roku na rok zwiększać dywidendy ? Jak narazie się to udaje. Gratulujemy
Krzysztof Kostowski: O to walczę , ale nie prognozuję.
-
Krystian: Jakie są wąskie gardła w sektorze game dev?
Krzysztof Kostowski: Ciekawe pomysły na gry.
-
Gość: Jaki aktualnie jest najdroższy budżet przeznaczony na grę ? Jaka suma to jest sufit w budżecie na jedną grę ?
Krzysztof Kostowski: Z obecnie tworzonych to pewnie Holstin z kierunkiem 4,4mln z PLW+ środki z Sonka.
-
Kmicic: Aktualnie jakie ma pan plany w stosunku do inwestycji w spółkę Titan GameZ?
Krzysztof Kostowski: Brak planów.
-
Pablos83: Kiedyś w aktualnościach PLW powiedział Pan, że Ritual dostał 3 mln z jakiejś innej platformy, niż Steam. Siłą rzeczy wszystko wskazuje więc na Xboxa i na wpływy z game pass Robin Hooda. Dlaczego więc wpływy z gama passa z Robin Hooda poszły w bardzo dużej części do Rituala, skoro Ritual nie produkował Robina? Kto oprócz PLW jest udziałowcem Rituala?
Krzysztof Kostowski: Nie wiem czy bez Ritual byłaby podpisana umowa na Robina, więc nie umniejszałbym roli spółki w procesie. Nie każdy wie jaki był okres na przygotowanie gry i ile osób musiało dołączyć do procesu aby się udało. Obecnie Ritual i PLW to jedyni akcjonariusze MeanAstronauts.
-
Gość: Panie Prezesie, jak to możliwe że lista graczy zapisanych na playtesty 30 Days on ship przekracza liczbowo wysokość Wishlisty, to na pewno nie błąd ?
Krzysztof Kostowski: Ilość graczy jest znacząca, a Adrian z Madnetic pewnie podzieli się screenem.
-
Gość: "Czy Celestial Empire będzie w 1H 2025 roku?" brak odpowiedzi na czacie (jest tylko pytanie)
Krzysztof Kostowski: Dla mnie jest to wątpliwe. Spółka cały czas polishuje grę.
-
Gość: Czy Game pass obejmuje nie tylko Xbox ale też PC. Czy taka formuła nie spowoduje spadku sprzedaży na platformie Steam?
Krzysztof Kostowski: Nie zauważyliśmy spadku sprzedaży na Steam, po premierach w PC Pass (przykład CMS).
-
Gumolit20: Jakie udziały ma PLW w Wrap House Simulator?
Krzysztof Kostowski: Umowa nie pozwala nam wskazać udziału, ale najczęściej to 30-70 proc. w zależności od PC/konsola.
-
cSC: Sugerował Pan, że dobrym momentem wyjscia gry w game passie jest sytuacja, w której tytuł posiada dodatki, bo implikuje to ich znaczny wzrost sprzedaży. Sprawdził Pan już ten sposób działania. CSC nie posiada na ten moment żadnych płatnych dodatków. Czy rekomendował Pan dołączenie gry do Game pass czy była to samodzielna decyzja zespołu?
Krzysztof Kostowski: To była decyzja zespołu, którą wspierałem. Faktycznie DLC dla Crime to przyszłość.
-
Krystian: Jakie spółki upadły? Co zawiodło w młodych spółkach? Ile około ich było?
Rozumiem, ze były to dość bolesne porażki - jakie wnioski zostały z nich wyciągnięte?
Krzysztof Kostowski: Wykazu spółek nie prowadzimy, ale można zbadać w raportach jakie wychodzą z grupy. Ciężko wykazać wnioski. Gry, które są zawsze niewiadomą nie zainteresowały graczy lub skończyły się środki lub inne czynniki. Jedna na X spółek/gier da sukces, a wiele będzie kosztem. A wynikiem w przypadku PLW jest wartość dywidendy.
-
R: Czy jest Pan zadowolony z aktualnej pracy nowego zarządu Atomic Jelly? Jak wygląda sytuacja w spółce po zmianie?
Krzysztof Kostowski: Walczą o premierę, ale sama sytuacja nie jest łatwa. Spółka w głównej mierze zależy od tej premiery.
-
Krystian: Jakie działania podejmuje PLW w przypadku, gdy spółka przestaje informować o swoich działaniach, a kontakt z zarządem jest zerowy?
Krzysztof Kostowski: "To zależy". Czy jest o co walczyć, czy są aktywa w spółce? Czy jest nowy kandydat z pomysłem? itp
-
Krystian: Czy po planowanym debiucie giełdowym President Studio, spółka zamierza przyjąć stałą politykę dywidendową (np. % zysku)?
Krzysztof Kostowski: Rekomenduję takie rozwiązanie.
-
Gość: Drift Island od ECC:
1. Czy PLW będzie testował gre?
2. Czy PLW będzie cross-promował grę mimo, że nie jest wydawcą?
Krzysztof Kostowski: PLW będzie testował jeśli ECC przekaże w testy.
-
Krystian: Jakie są warunki, które muszą być spełnione, by spółka z grupy mogła liczyć na finansowanie przez PLW – jak w przypadku Woodland?
Krzysztof Kostowski: Obecnie czekam na oferty i wtedy rozpatrujemy czy warto inwestować.
-
Krystian: Czy planujecie reaktywację porzuconych projektów, takich jak Prison Simulator VR, jeśli pojawią się nowe zespoły chętne do ich realizacji?
Krzysztof Kostowski: Często dochodzi do sprzedaży zahibernowanych projektów między zespołami. Ostatnio informował o jednym Marek Parzyński na X.
-
Krystian: Czy SimRail planuje w ogóle dalsze premiery dodatków, skoro komunikacja z zarządem spółki jest utrudniona?
Krzysztof Kostowski: Jeśli Zarząd byłby w kontakcie, to pewnie znałbym odpowiedz.
-
Krystian: Czy przy tak dużej liczbie spółek zależnych PlayWay planuje stworzenie wyspecjalizowanego zespołu audytującego stan ich projektów i komunikacji z inwestorami?
Krzysztof Kostowski: Nie planujemy. To spółka odpowiada za kontakt i zespół zewnętrzny tego nie zastąpi.
-
Krystian: Jak wygląda strategia inwestycyjna PLW na kolejne 2-3 lata – czy nadal planujecie inwestować w wiele małych zespołów, czy skupić się na obecnych spółkach?
Krzysztof Kostowski: Głównie skupiamy się na spływających ofertach wydawniczych.
-
Krystian: Czy planujecie silniejsze wejście w rynek VR, skoro część projektów (jak Prison Simulator VR) nie dochodzi do skutku?
Krzysztof Kostowski: Rynek VR nie jest obecnie w naszym zainteresowaniu. Wyjdzie Thief 2 VR i dalej brak planów.
-
Gość: Czy po wyjściu z BCS, Playway zamierza powalczyć mocniej o rynek gier około kulinarnych i można spodziewać się innych tytułów takich jak Wrap House?
Krzysztof Kostowski: Tu głownie zależy od ofert jakie będziemy otrzymywać. Jeśli będą gry kulinarne to jesteśmy otwarci.
-
Krystian: Czy rozważane jest nawiązanie współpracy z instytucjami akademickimi w celu pozyskiwania talentów i wspólnego rozwoju innowacyjnych projektów?
Krzysztof Kostowski: Nie planujemy
-
Krystian: Jakie są plany dotyczące zwiększenia rozpoznawalności marki PlayWay na rynku giełdowym?
Krzysztof Kostowski: Plan ten sam od lat, czyli walka o wynik i wypłata dywidendy.
-
Rafał: Czy zabezpiecza Pan kurs USDPLN podobnie jak w zeszłym roku? jeśli tak, to czy na dzisiaj może pan już potwierdzić, że będzie to to miało znaczący wpływ na wynik finansowy 2025
Krzysztof Kostowski: Nie zabezpieczam. Sprzedaje USD w okresach jakie ustalam za właściwe i może być to przeszkodą dla akcjonariuszy - dlatego o tym cyklicznie informuje.
-
Paweł: Czy planowany jest nowy program motywacyjny / realizacja starego?
Krzysztof Kostowski: Nie jest planowany nowy PM. Obowiązujący PM 1% opisany w 2024 roku.
-
berroh: Czy silna złotówka stanowi obecnie istotne zagrożenie dla zdolności PlayWay do dalszego zwiększania dywidendy? Czy spółki z grupy próbują kompensować spadek wpływów w PLN (przy sprzedaży w USD) poprzez podnoszenie cen gier na zagranicznych rynkach, czy raczej godzą się z mniejszymi marżami
Krzysztof Kostowski: Silny PLN działa negatywnie na nasz przychód w PLN. Nie planowane są znaczące zmiany cen gier.
-
CMS: Czy będą jeszcze robione dlc do CMS21 i kto je będzie ewentualnie robił?
Krzysztof Kostowski: GameFormatic obecnie przygotowuje się pod kolejne DLC do CMS 21.
-
Sven: Czy trwają już testy nowego CMS? Cz na premier będzie Coop?
Krzysztof Kostowski: Kolejny CMS to premiera, o której będziemy informować z czasem.
-
Kamil K: Czy może Pan opowiedzieć o sytuacji spółki as of today? Jakie są główne wyzwania, jak konkurencyjny jest rynek, co wieje w żagle, co przeszkadza?
Krzysztof Kostowski: Spółka prowadzi sprzedaż back-catalogu oraz wprowadza nowe tytuły. Kierunek obrany w IPO 2016.
-
T_Sznuk: Czy w tym roku możliwe jest wypłacenie programu motywacyjnego dla członków zarządu PLW?
Krzysztof Kostowski: Odpowiedź poznamy jak nadejdą terminy wskazane w PM.
-
Kmicic: Czy są gry wydane (nie produkowane) przez PLW, które nie zwróciły zainwestowanych w nie środków? Jeżeli tak to jakie, ewentualnie ille%?
Krzysztof Kostowski: Na pewno są takie gry, ale nie prowadzimy wykazu. Często też dochodzi do odpisów, które wchodzą w koszta spółki.
-
Piotr: Dzień dobry, jaka wysokość dywidendy będzie rekomendować PLW z Gamehunters?
Krzysztof Kostowski: Ja rekomenduję 1 mln zł.
-
Paradark: Co z drobnymi udziałowcami Paradark Studio? Bo widzę, że Rock Game sobie sprzedał, kasę dla siebie zarobił, a drobnych udziałowców olał. No co to ma być...????? Gdzie ELEMENTARNA etyka?
Krzysztof Kostowski: Mimo licznych pytań oferta była tylko na pakiet akcji RockGame.
-
BrollaX: W jaki sposób przechowywane są aktualnie zyski ze spływających dywidend, które nie są reinwestowane?
Krzysztof Kostowski: Lokaty bankowe.
-
T_Sznuk: Czy przed wypuszczeniu prologu Swat Commandera nie było negatywnych sygnałów od testerów, że gra jest niedopracowana, a mechanika gry jest przestarzała i nieatrakcyjna (takie są głównie zarzuty, które pojawiają się w komentarzach na Steamie)?
Krzysztof Kostowski: Spółka głównie prowadziła własne testy.
-
Kmicic: Kiedy planowane jest wydanie 1 DLC do TS2?
Krzysztof Kostowski: Po akcepcie testerów.
-
Piotr: Ile brakuje IFZ EA aby Steam pobierał obniżoną prowizję?
Krzysztof Kostowski: Pytanie do GOP
-
Gość: Czy playway planuje zwiększenie udziałów grupie ult
Krzysztof Kostowski: Nie planuje.
-
T_Sznuk: Bardzo Panu dziękuję za poważne traktowanie akcjonariuszy i regularną komunikację z nami.
Krzysztof Kostowski: Dziękuję, że jesteście.
-
Leszek: Ile z game passa Robin Hooda dostał Ritual, a ile MeanAstronauts ?
Krzysztof Kostowski: Pytanie o podział zysku czy skup proszę kierować do Ritual.
-
Kmicic: Czy SWAT Commander był testowany przez PLW? Co pan sądzi o tej grze? Aktualne oceny prologu są w ok.44%
Krzysztof Kostowski: To bardzo konkurencyjny gatunek gier, gdzie często gracz będzie oczekiwał wysoko budżetowego produktu.
-
Ups: Kto jest prezesem w Ritualu? I kto oprócz PLW ma udziały w Ritualu ?
Krzysztof Kostowski: Poza PLW udziałowcami Ritual są osoby prywatne, a prezes podany jest publicznie w dostępnych źródłach.
-
Gość: Kiedy debiut gry Holstin ?
Krzysztof Kostowski: Pytanie do Sonka
-
Gość: W zeszłym roku rekomendacja dywidendy była 23.05. Czy w tym roku będzie to podobny termin?
Krzysztof Kostowski: Rekomendacje dywidendy są co roku w zbliżonym terminie.
-
Krystian: Dziękujemy za rewelacyjne i rzetelne odpowiedzi.
Miłego dnia i Wesołych Świąt całemu zespołowi PLW
Krzysztof Kostowski: Dzięki.
-
Gość: ile % gotówki aktualnie ulokowane jest w USD? Ostatnio pamiętam, że mówił Pan o około 10%
Krzysztof Kostowski: Kierunek 10 proc. w USD przed otrzymaniem dywidend ze spółek z grupy (które będą w PLN).
-
Gość: Na jakie oprocentowanie mogą liczyć tak duże spółki na rynku lokat bankowych przy obecnych stopach procentowych?
Krzysztof Kostowski: Obecnie kierunek +5 proc. w PLN.
-
Gość: Czy rozważa Pan lokacje środków poza lokatami? Przykładowo na obligacjach/rynku akcji?
Krzysztof Kostowski: Nie.
-
Gość: Gold Mining - ile grze brakuje (% lub wartościowo) aby płacić obniżoną prowizję na Steam? Czy planowane są jescze DLC do GM1? Czy w tym roku możliwe jest wydanie GM2?
Krzysztof Kostowski: Brakuje ok 4mln $, więc wątpliwe, że kiedykolwiek dostanie niższy procent. GM2 spółka będzie informować, bo dziś pewności brak.
-
Krzysztof Kostowski: Dziękuję za wszystkie pytania i zapraszam do aktualności PlayWay na koniec miesiąca. (przypomnienie na platformie X @kriswawa)
-
moderator: Ja również w imieniu redakcji StockWatch.pl serdecznie dziękuję za ciekawą dyskusję i zapraszam na kolejne czaty.