-
moderator: Witam na czacie z przedstawicielami Creepy Jar: Krzysztofem Kwiatkiem - prezesem spółki oraz Krzysztofem Sałkiem - członkiem zarządu. Tematem spotkania będzie omówienie wyników finansowych za pierwsze półrocze oraz dalszych planów spółki.
-
moderator: Przypominam zasady organizacyjne czata: pytania są przesyłane najpierw do moderatora. Publikowane są pytania wybrane przez Gości czata wraz z odpowiedziami. U dołu ekranu kolejkowane są u każdego użytkownika jego pytania. Moderator może odrzucić pytanie niezgodne z regulaminem.
-
moderator: Informacja dla dziennikarzy relacjonujących przebieg czata: wykorzystanie cytatów z dzisiejszej rozmowy w Państwa materiałach redakcyjnych wymaga podania źródła. W razie pytań czy wątpliwości prosimy o kontakt: biuro@stockwatch.pl
-
moderator: Już można zadawać pytania, na które nasi Goście zaczną po prezentacji wideo. W razie problemów z wyświetlaniem odpowiedzi prosimy o odświeżenie strony. Uczestników zachęcamy też do udostępniania czatu i komentowania jego przebiegu w mediach społecznościowych z hasztagiem #czatStockWatch
-
Krzysztof Kwiatek i Krzysztof Sałek: Dzień dobry, witamy na drugiej części naszego spotkania - czacie inwestorskim. Dziękujemy za wszystkie nadesłane pytania - postaramy się wyczerpująco odpowiedzieć na wszystkie najważniejsze zagadnienia.
-
misiek6603: Pytanie czy konsole w II kw. były uwzględnione w IP BOX.
Zarząd Creepy Jar: IP BOX jest rozliczany w okresach rocznych. W raportach śródrocznych prezentowane są dane szacunkowe na podstawie szacowanej efektywnej stopy opodatkowania. W wyliczeniach uwzględniane są wszystkie przychody osiągnięte przez spółkę w danym okresie. W przypadku Q2 były to również przychody z konsol.
-
Martinez: Dzień dobry! Green Hell był na silniku Unity. Chimera będzie na Unreal. Czy wprowadzenie trybu co-op na silniku Unreal będzie trudniejsze niż było na Unity?
Zarząd Creepy Jar: Nie ma znaczącej różnicy jeśli chodzi o tempo czy trudność wprowadzenia trybu co-op między oboma silnikami.
-
Bartek007: Mówicie o tym, że produkcja Chimery będzie trwała ok 2-3 lat. Proszę o wyjaśnienie od jakiego momentu należy liczyć ten czas? Od teraz? Czy od kiedy prace ruszyły? Wspominaliście już chyba rok temu że prace nad tą grą trwają. Czyli maksymalnie 2 lata pozostały do wydania gry?
Zarząd Creepy Jar: Okres preprodukcji i czas koncepcyjny nie był wliczany do czasu produkcji. Czyli 2-3 lata powinna zająć właściwa produkcja gry. Te szacunki nie uwzględniają takich rzeczy jak możliwe przesunięcie produkcji, opóźnienia etc, które wynikają z chęci dopracowania produktu i tego, by był on jak najbardziej konkurencyjny na rynku.
-
Bartek007: Poza GH i Chimera, czy macie jakieś plany na poszerzenie portfolio waszych gier? Biorąc pod uwagę wasz stan konta wydaje się że zdecydowanie was na to stać. Zatem co dalej...?
Zarząd Creepy Jar: Mamy zamiar w 2022 rozpocząć prace koncepcyjne nad “Green Hell 2”.
-
Bartek007: Kiedy można spodziewać się SOA 3 na PC? Czy q1 2022 jest realny? Czy Soa 1 i 2 będą na konsolach jeszcze w 2021?
Zarząd Creepy Jar: Chcielibyśmy wydać SOA 3 na PC jeszcze w 2021 r. Dodatek SOA 1 i 2 są w trakcie optymalizacji, zajmie to jeszcze kilka tygodni, także liczymy na wydanie ich jeszcze w 2021 r.
-
Bartek007: Biorąc pod uwagę obecnie posiadane zasoby finansowe, czy macie w planach powiększenie zespołu który robiłby równolegle do Chimery kolejna gre? A może jakieś akwizycje...?
Zarząd Creepy Jar: Nie planujemy równoległej pracy nad dwoma dużymi tytułami. Strategią, jaką obraliśmy, jest produkcja jednego dużego tytułu i wspieranie poprzedniego mniejszym zespołem. Na ten moment nie mamy w planach akwizycji.
-
bartek_: Ile dodatków do GH jeszcze planujecie po SOA i kiedy można się ich spodziewać?
Zarząd Creepy Jar: Chcielibyśmy w 2022 wydać minimum 3 dodatki rozwijające Green Hell.
-
bartek_: Ile lat po Chimerze wyjdzie GH2? A może dacie radę robić obydwie gry równolegle?
Zarząd Creepy Jar: Nie jesteśmy w stanie powiedzieć w tym momencie, kiedy dokładnie wydamy GH2. Nie przewidujemy, żebyśmy mogli produkować dwa duże tytuły równolegle.
-
bartek_: Tryb coop w Chimerze będzie dla 4 czy 8 graczy?
Zarząd Creepy Jar: Planujemy co-op dla czterech graczy. Chcemy wprowadzić 4 klasy postaci i stąd liczba osób w tym trybie.
-
bartek_: Kiedy decyzja czy dla Chimery będzie early access, czy tez gra wyjdzie jednocześnie na PC i konsole nowej generacji od razu w pełnej wersji?
Zarząd Creepy Jar: Decyzja zapadnie w przyszłym roku.
-
bartek_: Czy Chimera będzie dostosowywana do starych konsol?
Zarząd Creepy Jar: Nie planujemy Chimery w wersji na stare konsole. Sądzimy, że w momencie wydania gry, konsole nowej generacji będą wiodącymi, jeśli chodzi o liczbę użytkowników.
-
bartek_: Czy w październiku jest szansa na szacunkowe wyniki za q3?
Zarząd Creepy Jar: Biorąc pod uwagę terminy otrzymywania raportów sprzedażowych od dystrybutorów, realnym terminem publikacji wstępnych danych za Q3 2021, jest połowa listopada.
-
portalanaliz: Kiedy planują Państwo opublikować kartę Steam i pierwsze materiały z gry Chimera?
Zarząd Creepy Jar: Nie spieszymy się z wydaniem karty Steam. Chimera musi być w bardziej zaawansowanym stadium produkcji, żeby rozpocząć jakiekolwiek działania marketingowe. Prawdopodobnie wydarzy się to w przyszłym roku.
-
aircanada15: Na wypadek, gdyby panowie jeszcze o tym nie pomyśleli: może warto byłoby zaoferować posiadaczom GH na Steam kupony rabatowe przy zakupie wersji VR w momencie premiery ?
Zarząd Creepy Jar: Rozważamy różne opcje wsparcia sprzedaży i marketingu wersji VR.
-
aircanada15: Czy jesteście w stanie podać w przybliżeniu jaki procent GH na PC w ostatnich miesiącach sprzedał się na Steam/ poza Steam ? Wydaje mi się, że udział sklepów zewnętrznych zwiększył się w 2021 (bazując na przybliżonym przychodzie z jednej kopii gry).
Zarząd Creepy Jar: Udział dystrybutorów kluczy Steam, innych niż Steam, w sprzedaży brutto utrzymuje się na stabilnym poziomie. W ostatnim okresie nie było znaczących odchyleń w tym zakresie.
-
Mat: Czy przychod generowany z konsol (xBox / PS) bedzie objety ulga IP Box?
Zarząd Creepy Jar: Tak, wszystkie przychody z tytułu sprzedaży gry Green Hell są przychodem kwalifikowanym w kontekście IP Box.
-
KamiLPArsenal: Czy planują Państwo rozszerzenie zawartości Green Hell na Nintendo Switch? Czy przyszłe projekty będą wydawane na konsole od Nintendo?
Zarząd Creepy Jar: Decyzja leży po stronie Forever Entertainment, który odpowiada za porting i jest równocześnie wydawcą wersji na Nintendo Switch.
-
Marian: Dzień dobry Panowie! Jako akcjonariusz na wstępie chciałbym podziękować za wyraźną zmianę jakości i ilości informacji jakie otrzymuje rynek od jakiegoś czasu. W notkach z wczorajszego spotkania z mediami zabrakło mi jedynie 2 informacji . Jednej szczegółowej : jak idą prace nad wersją Green Hell na nowe generacje konsol oraz jednej ogólnej: jaka jest wizja Creepy Jar na najbliższe kilka lat? Czy CJ planuje stworzyć w najbliższych latach 2 pełnoprawne zespoły produkcyjne by przerwa między premierami mogła zostać zredukowana do 2 lat? Czy Spółka rozważa używanie swoich doświadczeń w wydawaniu gry by pomóc w tej dziedzinie podmiotom zewnętrznym?
Zarząd Creepy Jar: Jeszcze nie rozpoczęliśmy prac nad portem na nowe konsole. Wciąż trwają prace nad dodatkami SOA1 i 2.
Wizja CJ na najbliższych kilka lat - zbudować drugie IP, które odniesie sukces i rozpocząć prace nad GH2. Rozwój zespołu będzie adekwatny do powstających projektów.
Nie mamy w planach prowadzenia działalności wydawniczej tytułów produkowanych poza spółką.
-
anti: W raporcie rocznym jest informacja o tym, że szacowana liczba akcji do objęcia w ramach Programu Motywacyjnego na dzień 31 grudnia wyniosła 18.131 akcji (z 37.000 przewidzianych w PM). Kiedy można się spodziewać przyznania pozostałych uprawnień i czy ich przyznanie zwiększy obciążenia jeśli chodzi o koszty księgowe PM?
Zarząd Creepy Jar: Decyzje o przyznawaniu praw do akcji podejmowane są przez radę nadzorczą. Na ten moment nie spodziewamy się, żeby w ramach programu zostało przyznane wszystkie 37.000 akcji.
-
anti: Jak wyglądał współczynnik zwrotów GH na Steam w okresie 1 półrocza 2021? Czy odbiegał on od poprzednich okresów? Czy jest to wartość w przedziale 10-15%?
Zarząd Creepy Jar: Współczynnik zwrotów na Steam utrzymuje się na stabilnym poziomie. Nie obserwujemy istotnych odchyleń w tym zakresie.
-
anti: Wg danych podanych w raporcie średni przychód z kopii na PC w 1 półroczu 2021 wyniósł około 25 zł. Skąd tak niska wartość na tle historycznej (max. przeceny do -30% chyba nie do końca to tłumaczą)?
Zarząd Creepy Jar: Na cenę jednostkową wpływ mają zarówno przeceny jak i struktura geograficzna sprzedaży. Wyższa sprzedaż na rynkach z niższą ceną jednostkową może, obok przecen, mieć negatywny wpływ na średni przychód uzyskiwany przez nas z jednej kopii.
-
anti: Kolejne dodatki do GH po SoA - jak duży ma być zespół odpowiedzialny za ich tworzenie?
Zarząd Creepy Jar: Zespół pracujący nad dodatkami ma mieć ok. 5 osób.
-
Walter: Jak oceniacie współpracę z firmą portującą Green Hell na konsole?
Zarząd Creepy Jar: Jesteśmy zadowoleni ze współpracy z firmą portującą.
-
Walter: Jakie nowe budowle przewidziane są w Green Hell ? Czy chodzi o możliwości budowania wyżej i więcej czy też o aranżację wnętrza budynków? Czy będą drzwi?
Zarząd Creepy Jar: Dodatki, które wydamy w 2022 r., będą mocno rozwijały budowanie konstrukcji. Chcemy potraktować te mechaniki z “większym rozmachem”. Nie zdradzamy jeszcze szczegółów, ale wkrótce pojawią się one na nowej roadmapie.
-
Walter: Gratuluję dobrej sprzedaży Green Hell! Wygląda na to, że tytuł będzie dobrze sprzedawał się jeszcze przez kilka lat. Czy w jakimś momencie przewidywana jest jego sprzedaż na innych platformach typu Epic czy GoG?
Zarząd Creepy Jar: Na ten moment nie jest przewidywana sprzedaż na innych platformach.
-
Walter: Czy gra Green Hell ma szansę wejść do gamepassa lub bliźniaczego abonamentu na Playstation? Czy takie rozmowy są/ będą prowadzone?
Zarząd Creepy Jar: Na ten moment nie prowadzimy żadnych rozmów na temat umieszczenia Green Hell w ramach jakiegokolwiek dostępu abonamentowego. Nie wykluczamy tego w przyszłości.
-
JakubS: Z wczorajszej konferencji dowiedzieliśmy się ,że wciąż poszukujecie pracowników. Jacy konkretnie Wam jeszcze brakują do pełni szczęścia? :)
Zarząd Creepy Jar: Brakuje nam dosłownie kilku osób żeby skompletować skład zespołu Chimery. Są to głównie programiści, graficy i producent.
-
JakubS: Kiedy możemy spodziewać się pierwszego patcha na konsole?
Zarząd Creepy Jar: Część ważnych poprawek wejdzie wraz z dodatkiem SOA1 i 2.
-
Gość: Na jakiej wersji silnika unreal będzie projekt Chimera?
Zarząd Creepy Jar: W tym momencie pracujemy na wersji 4, natomiast rozważamy “przesiadkę” na Unreal Engine 5.
-
Gość: Biorąc pod uwagę b. wysoki stan gotówi na kontach spolki, ktory w zupelnosci zabezpiecza srodki na produkcje chimery i biezacą dzialalnosc, jaki jest Panstwa stosunek do ew. wyplaty dywidendy np w 2022r za 2021r?
Zarząd Creepy Jar: Naszym najważniejszym celem jest zapewnienie bezpieczeństwa finansowego spółki w długim okresie, również na wypadek niepowodzenia projektu Chimera. Jednocześnie zgodnie z przyjętymi przez spółkę Dobrymi Praktykami Spółek Notowanych na GPW 2021, spółka powinna dążyć do podziału zysku w formie wypłaty dywidendy, z zastrzeżeniem, że pozostawienie w spółce całości zysku będzie uzależnione od wystąpienia konkretnych warunków.
-
Gość: Kiedy SoA 3 ? Będzie można wziąć udział w testach
Zarząd Creepy Jar: Być może będą testy prowadzone na branchu PTR.
-
anty_teresa: Czy spółka portująca Green Hell na konsole ma w umowie zagwarantowany jakiś udział w zyskach?
Zarząd Creepy Jar: Podmiot portujący GH na konsole nie ma zagwarantowanego udziału w zyskach.
-
R.: Skoro w przyszłym roku mają rozpocząć się działania marketingowe związane z Chimerą, a wspominali Panowie jakiś czas temu, że marketing polegał będzie głównie na relacjach z youtuberami i stramerami, to świadczy to o tym, że Chimera w wersji Early Access wyjdzie już w przyszłym roku?
Zarząd Creepy Jar: W 2022 r. chcemy zakomunikować światu, że powstaje projekt Chimera. Intensywne działania marketingowe zaczną się ok. 3-6 miesięcy przed premierą - a tejże daty jeszcze nie znamy.
-
R.: Czy Chimera będzie miała w sobie elementy PvP?
Zarząd Creepy Jar: Nie ma takich planów. Chimera opiera się na kooperacji.
-
Jacek: Jakich pracowników poszukuje Creepy Jar?
Zarząd Creepy Jar: Rozwijamy każdy dział w ramach obecnych i przyszłych potrzeb produkcyjnych.
-
Jacek: Jakie są inspiracje dla planowanych na 2022 aktualizacji dla Green Hell ?
Zarząd Creepy Jar: Przyglądamy się w jakich kierunkach rozwija się konkurencja.
-
Gość: Na kiedy planujecie osiągnięcia vertical slice dla Chimery?
Zarząd Creepy Jar: Nie tworzymy wersji VS. W naszym procesie produkcyjnym jest to zbędne.
-
witf1: Ile osób będzie zaangażowane w produkcję Chimery a ile w dalsze rozwijanie GH?
Zarząd Creepy Jar: W dalsze rozwijanie GH zaangażowanych jest ok 5 osób. Pozostała część zespołu pracuje nad Chimerą. Nie wliczamy tu oczywiście outsource’u, który pojawia się w różnych momentach produkcji.
-
Jacek: Czy CJ będzie informował o przekroczeniu kolejnych progów sprzedaży na konsole ? Mam na myśli 300tysięcy, 400 tysięcy itd.
Zarząd Creepy Jar: W przyjętym obecnie modelu informowania o milestone’ach sprzedażowych planujemy prezentować dane łączne dla sprzedaży na platformach PC/Steam, PlayStation i XBOX, tj. wersji gry do których Spółka posiada prawa wydawnicze.
-
Viko: Czy możecie powiedzieć jak wygląda wolumen sprzedaży konsolowej względem PC w analogicznym okresie czasu do premiery trybu co-op?
Zarząd Creepy Jar: W pierwszych tygodniach sprzedaż brutto kształtowała się na poziomie powyżej zakładanego, tj. 30 proc. W kolejnych okresach porównywalność danych jest coraz mniejsza, ze względu na obniżki cenowe występujące w różnych okresach na poszczególnych platformach.
-
Krzysztof Kwiatek i Krzysztof Sałek: Dziękujemy bardzo za udział w dzisiejszym czacie inwestorskim, zachęcamy do śledzenia spółki i profilów Creepy Jar w social media.
-
moderator: Ja również w imieniu redakcji StockWatch.pl serdecznie dziękuję za ciekawą dyskusję i zapraszam na kolejne czaty.