-
moderator: Witam na prezentacji i czacie inwestorskim z Krzysztofem Kwiatkiem, Krzysztofem Sałkiem oraz Grzegorzem Piekartem, przedstawicielami zarządu Creepy Jar. Tematem spotkania będzie omówienie wyników finansowych za rok 2021 oraz bieżące projekty studia.
-
moderator: Przypominam zasady organizacyjne czata: pytania są przesyłane najpierw do moderatora. Publikowane są pytania wybrane przez Gości czata wraz z odpowiedziami. U dołu ekranu kolejkowane są u każdego użytkownika jego pytania. Moderator może odrzucić pytanie niezgodne z regulaminem.
-
moderator: Informacja dla dziennikarzy relacjonujących przebieg prezentacji i czata: wykorzystanie cytatów z dzisiejszej rozmowy w Państwa materiałach redakcyjnych wymaga podania źródła. W razie pytań czy wątpliwości prosimy o kontakt: biuro@stockwatch.pl
-
moderator: Już można zadawać pytania, na które nasi Goście zaczną odpowiadać po prezentacji wideo. W razie problemów z wyświetlaniem odpowiedzi prosimy o odświeżenie strony. Uczestników zachęcamy też do udostępniania czatu i komentowania jego przebiegu w mediach społecznościowych z hasztagiem #czatStockWatch
-
Zarząd Creepy Jar: Dzień dobry, dziękujemy za wysłuchanie prezentacji i zachęcamy do zadawania pytań na czacie inwestorskim. Postaramy się wyczerpująco odpowiedzieć na wszystkie najważniejsze zagadnienia.
-
Zośka: proszę o szczere omówienie jak wygląda sytuacja z portowaniem SoA na konsole - jaki obecnie termin jest docelowym na wysłanie do certyfikacji, czy optymalizacja będzie zauważalna dla graczy, czy to będą wszystkie trzy części na raz?
Zarząd Creepy Jar: Osiągnęliśmy już oczekiwany poziom optymalizacji gry na konsolach (SoA1 i SoA2) i przygotowujemy się do procesu certyfikacji. W naszej ocenie gracze zauważą pozytywną zmianę optymalizacji.
-
Zośka: jaki termin jest realny jeśli chodzi o wersję na next geny? Kiedy najwcześniej można się spodziewać tytułu?
Zarząd Creepy Jar: Prace nad wydaniem GH w wersji na konsole PlayStation 5 i Xbox Series X|S planujemy rozpocząć po zakończeniu portowania dodatków z serii Spirits of Amazonia na konsole PlayStation 4 i Xbox One.
-
Zośka: jakie są prognozy czasowe jeśli chodzi o następne dodatki do GH? Czy mamy może taką sytuację że SoA 3 było już przykładowo gotowe w styczniu i tylko czekało na dobre okienko sprzedażowe ale zespół nie zasypywał gruszek w popiele tylko pracował już nad Animal Update by wyszło na Steam Summer Sale? Jakie terminy są tu realne, kiedy może to wyjść najwcześniej?
Zarząd Creepy Jar: Zawsze bierzemy pod uwagę optymalne okienko wydawnicze dla naszych produkcji, ale co do zasady staramy się wypuszczać kolejne dodatki w możliwie najkrótszym terminie, Aktualnie pracujemy nad Animal Husbandry, która umożliwi graczom hodowlę zwierząt. Nie planujemy wydawać dodatków częściej niż raz na ok. 3 miesiące.
-
Zośka: co dalej z projektem Green Hell? Czy macie coś jeszcze w planach, przykładowo nowe tryby gry mogące zachęcić niekoniecznie hardkorowych survivalistów tylko paczkę znajomych chcących szybko pograć parę partyjek w dobrej atmosferze? Przykładowo: kto najszybciej znajdzie skarb losowo ukryty gdzieś w dżungli z losowymi wskazówkami
Zarząd Creepy Jar: Na razie realizujemy działania zgodnie z roadmapą na rok 2022. Pewnie w drugiej połowie roku będziemy wewnętrznie ustalać dalsze aktualizacje.
-
Zośka: czemu tak mało komunikujecie się z rynkiem, czemu tak mało mówicie o swoich sukcesach oraz przyszłości :( przykładowo: 31 stycznia tego roku pojawiło się dwuzdaniowe ESPI o sprzedaży 3 milionów kopii Green Hell. Sukces niebywały (praktycznie nikt takiego nie ma z giełdowego gamedevu) a z Waszej strony zbyty kompletnym milczeniem. Była doskonała okazja do przypomnienia jak to wszystko szło i do omówienia aktualnego stanu rzeczy (co z SoA na konsole, co z SoA 3, co dalej z projektem, co z częścią drugą i tak dalej) i nic... nie chodzi o to by wpadać w samozachwyt albo składać puste obietnice no ale naprawdę, trochę więcej odwagi w mówieniu o własnych sukcesach bo ESPI trafi tylko do obecnego akcjonariatu a obecność w mediach (także zagranicznych) może trafić do nowego...
Zarząd Creepy Jar: Dzielimy się z rynkiem wszystkimi istotnymi informacjami o postępach w produkcji i sukcesach naszego studia.
-
Zośka: jak wygląda sytuacja z reveal trailerem Chimery? Na początku była mowa o jakichś materiałach graficznych na koniec 2021. Później o targach w 2022 ale jednocześnie na ostatnim webinarze już to się trochę rozmyło bo nie do końca wiadomo które targi się odbędą. Czy jest już na to konkretny pomysł i czy jest szansa że dowiemy się czegoś o tym wielce interesującym projekcie w tym kwartale? Albo w następnym?
Zarząd Creepy Jar: Pierwsze materiały marketingowe dotyczące Chimery pojawią się w drugiej połowie 2022 r.
-
Zośka: proszę powiedzieć wszystko co możecie na tą chwilę o Chimerze :)
Zarząd Creepy Jar: Chimera będzie zaawansowanym symulatorem rozwoju bazy z elementami survivalu, z perspektywy pierwszej osoby, osadzonym w scenerii science-fiction. Gra będzie adresowana do bardziej casualowych graczy niż GH. Chimera jest produkowana na Unreal Engine 5, a w ubiegłym roku wypracowaliśmy główne filary designu oraz podstawowe mechaniki gry. Chimera od początku pozwoli na grę w trybie kooperacji dla maksymalnie 4 graczy. W porównaniu do konkurencyjnych tytułów chcielibyśmy, aby Chimerę wyróżniała duża dynamika zmian w otoczeniu, atrakcyjne wątki fabularne oraz więcej elementów survivalu, w szczególności walki.
-
Zośka: z tego co kojarzę Wasze konta na social mediach (te od Green Hell) prowadzonę są przez zagraniczną agencję Evolve PR. Czy na pewno jest to dobry pomysł? Rozumiem, że agencja może być bardzo pomocna w dotarciu do youtuberów, prasy branżowej itp. ale czy na pewno musi też prowadzić te konta? Obecnie są one prowadzone kompletnie bez pasji, na zasadzie "jest sobota do wrzucamy coś ze screenshot saturday, jest promocja to wrzucamy info o promocji) i tyle, takie korporacyjne podejście :( nie ma nic aktywizującego społeczność, nie ma nic rozszerzającego doznania z gry (a przykładowo można by założyć też konto czy stronę znanej z gry korporacji Omulu i wprowadzić jeszcze więcej tajemnicy), skończył się też mocny kontakt ze społecznością (kiedyś na Waszym koncie były przykładowo filmiki z Baśką). Pole do popisu jeśli chodzi o budowanie jeszcze mocniejszego IP jest tutaj naprawdę szerokie. Przecież śpicie na gotówce, można tutaj kogoś znaleźć do tych spraw ;)
Zarząd Creepy Jar: Wzmocniliśmy nasz zespół marketingowy i dalej będziemy pracować nad rozwojem naszych kanałów SM we współpracy z Evolve PR.
-
Bartek007: Kiedy w koncu SOA na konsole?
Zarząd Creepy Jar: Osiągnęliśmy już oczekiwany poziom optymalizacji gry na konsolach i przygotowujemy się do procesu certyfikacji.
-
Bartek007: Kiedy GH na konsole nowej generacji? Jakiej sprzedaży dla tych konsol się spodziewacie vs sprzedaż na urządzeniach starszej generacji?
Zarząd Creepy Jar: Dopiero po zakończeniu portowania serii Spirits of Amazonia na PS4 i Xbox One.
-
Bartek007: Czy obecny partner portujacy GH na konsole będzie to również robił w przypadku Chimery?
Zarząd Creepy Jar: Nie podjęliśmy jeszcze decyzji w tej sprawie.
-
Bartek007: Czy wiadomo już czy Chimera będzie od razu z coop nawet w wersji EA?
Zarząd Creepy Jar: Chimera w momencie premiery pozwoli użytkownikom na grę w trybie kooperacji dla maksymalnie 4 graczy.
-
Bartek007: Zakładam, że Chimera będzie portowana tylko na konsole nowej generacji? Czy premiera konsol będzie miała miejsce równolegle do premiery EA na PC? Czy będzie np rok lub 2 lata później dopiero po wydaniu gry w pełnym trybie?
Zarząd Creepy Jar: Zakładamy, że Chimera nie będzie dostępna na konsolach PS4 i Xbox One. Nie podjęliśmy jeszcze decyzji w sprawie równoległej premiery Chimery na PC i konsolach.
-
Mat: Czy studio na obecnym etapie ma wszystkie kompetencje w swoim zespole by moc sprawnie działać w obszarze produkcji Chimery?
Zarząd Creepy Jar: Mamy jeszcze kilka otwartych rekrutacji, ale tak, nasz zespół posiada wszystkie niezbędne kompetencje do produkcji Chimery.
-
Mat: Czy w związku ze zmiana silnika z Unity na Unreal Engine studio posiada wszystkie niezbędne kompetencje by móc sprawnie realizować projekt?
Zarząd Creepy Jar: Tak.
-
Mateusz Mucharzewski: Spółka ma pomysł na zainwestowanie posiadanej gotówki? Mam na myśli zwiększenie zatrudnienia i budowanie dodatkowych zespołów lub przejęcia.
Zarząd Creepy Jar: Stawiamy na przemyślany rozwój w zakresie zatrudnienia, aby nie dopuszczać do powstania wąskich gardeł w procesie produkcji. Stawiamy na rozwój organiczny i na razie nie planujemy przejęć.
-
Kuba: Gratuluję zeszłorocznych wyników i poprawy komunikacji zarówno z graczami jak i inwestorami.
Zarząd Creepy Jar: Dziękujemy.
-
Mateusz Mucharzewski: Czy Green Hell na Switcha będzie jeszcze aktualizowany? Brakuje tam trybu kooperacji oraz dodatków Spirits of Amazonia.
Zarząd Creepy Jar: Ta decyzja należy do Forever Entertainment SA, który posiada licencję na portowanie i wydanie GH na Switch.
-
Kuba: Czy dobrze zrozumiałem z raportu rocznego, że macie na pokładzie już ponad czterdzieści osób?
Zarząd Creepy Jar: Tak, nasz zespół ma ponad 40 osób.
-
Kuba: Wiemy ,że teaser Chimery ma być w tym roku, w przyszłym raczej debiut gry w EA i raczej samodzielnie wydany, a kiedy możemy spodziewać się rozpoczęcia poważniejszych prac koncepcyjnych nad GH2?
Zarząd Creepy Jar: Na razie koncentrujemy się na produkcji Chimery i dalszym rozwoju Green Hell.
-
inwestor_2k: Dzień dobry, czy tegoroczna dywidenda to wstęp to stałej polityki dzielenia zysków?
Zarząd Creepy Jar: Nie mamy stałej polityki dywidendowej, zgodnie z DPSN 2021 dążymy do podziału zysku poprzez wypłatę dywidendy. Przyszłe rekomendacje zarządu dla WZA w zakresie wypłaty dywidendy będą uzależnione od kondycji finansowej spółki oraz możliwości sfinansowania planów rozwojowych i inwestycyjnych.
-
player_one: Jaki jest plan na resztę zysku za 2021 r? Połowa ma trafić na rezerwę z przeznaczeniem na dywidendę. Jesli ma faktycznie trafić na dywidendę to nie lepeij teraz wypłacić?
Zarząd Creepy Jar: Chcemy mieć finansowy komfort pracy nad kolejnymi produkcjami. W naszej ocenie rekomendowany przez zarząd poziom dywidendy w wysokości 50 proc. zysku netto za rok 2021 jest obecnie optymalny.
-
Kuba: Wiemy ,że w Chimera jest inspirowana Satisfactory tyle, że mają pojawić się klasy postaci, rozbudowane elementy eksploracji (w tym proceduralnie generowane mapy) oraz walki i fabuła. Czy coś jeszcze możecie zdradzić na temat tej produkcji?
Zarząd Creepy Jar: Więcej szczegółów zdradzimy po ujawnieniu pierwszych materiałów marketingowych dot. Chimery.
-
Kuba: Czy spodziewaliście się Panowie tak udanego debiutu wersji VR na Questa 2?
Zarząd Creepy Jar: Z oceną zaczekamy na pierwsze dane sprzedażowe GH VR, na razie jesteśmy zadowoleni z pozytywnych ocen graczy i poziomu wykonania produkcji.
-
Kuba: Czy planowane są wspólne działania marketingowe z Incuvo na platformie Steam? Czy twórca adaptacji VR zgłosił się do Was w sprawie udzielenia mu licencji na kolejne platformy?
Zarząd Creepy Jar: Tak, współpracujemy z Incuvo przy działaniach marketingowych.
-
Kuba: Czy odczuwalny jest wzrost kursów walut względem złotówki w bieżących wynikach spółki?
Zarząd Creepy Jar: Efekt występuje, ale nie będzie miał istotnego wpływu na wyniki finansowe spółki.
-
Kuba: Czy zamierzacie być obecni na targach Gamescom w tym roku?
Zarząd Creepy Jar: Prawdopodobnie będzie tam nasza reprezentacja bizdev, ale nie planujemy mieć własnego stoiska w strefie dla graczy.
-
Kuba: Oprócz zaplanowanych dodatków do GH na 2022 jakie są rzeczy najczęściej zgłaszane przez graczy jako pomysły na dalszą rozbudowę gry?
Zarząd Creepy Jar: Zaplanowane dodatki już uwzględniają najczęściej proponowane przez graczy elementy.
-
Kuba: Co sądzicie o planowanej nowej ofercie abonamentowej na platformie Playstation?
Zarząd Creepy Jar: Przyglądamy się rozwojowi rynku usług subskrypcyjnych, na obecnym etapie nie mają wpływu na naszą działalność.
-
Kuba: Czy spodziewacie się ,że prace nad portami na konsole nowej generacji przebiegną dużo szybciej dzięki ich większej wydajności i posiadaniu już buildów na poprzednią generację?
Zarząd Creepy Jar: Mamy taką nadzieję, ale ocenimy to dopiero jak przystąpimy do pracy, po zakończeniu portowania serii SoA na PS4 i Xbox.
-
Kuba: Czy jest jakieś studio, które jest dla Panów długofalową inspiracją?
Zarząd Creepy Jar: Czerpiemy inspirację z wielu studiów, zarówno tworzących gry Indie, jaki i AAA.
-
Gość: Dzień dobry,
spółka dysponuje kapitałem, żeby przyspieszyć proces skalowania działalności (zwiększenie tempa zatrudniania, szybsze uruchomienie pracy nad kolejnymi tytułami, np. GH2). Czy ta dynamika będzie rosła, czy wolicie utrzymać obecną dynamikę?
Zarząd Creepy Jar: W naszej ocenie nasz dotychczasowy model działania jest efektywny, co widać m.in. w wynikach finansowych.
-
Rafał: Jakie sprawdzone mechaniki w Chimerze uważają Panowie za najbardziej atrakcyjne dla graczy?
Zarząd Creepy Jar: Istotą tego gatunku jest budowanie, produkowanie, zarządzanie produkcją, ulepszanie bazy i całego systemu. Oprócz tego pracujemy nad własnymi, unikalnymi elementami gry.
-
Mat: Czy zamiast dywidendy, spolka rozwaza skup akcji wlasnych celem przekazania na PM?
Zarząd Creepy Jar: Nie rozważamy, na potrzeby rozliczenia PM został utworzony kapitał docelowy.
-
Gość: Jakich przychodów spodziewacie się z Incuvo za GHVR?
Zarząd Creepy Jar: Nadal czekamy na oficjalne dane, przychody będą ujęte w wynikach za H1 2022.
-
Janek: Jakie działania przeprowadziliście, by ocenić potencjał gry Chimera? Co, jeśli gra nie trafi w gusta graczy, szczególnie że robicie to w self-publishingu.
Zarząd Creepy Jar: Potencjał gier oceniamy na podstawie analizy tytułów konkurencyjnych. Nigdy nie ma gwarancji, że tytuł w 100 proc. trafi w gusta graczy. EA jest rozwiązaniem, które pozwala rozwijać produkcję w kierunku zgodnym z oczekiwaniami graczy.
-
Mat: Dlaczego firma nie zdecyduje sie przekazac portowania na konsole NG innemu partnerowi? Jak rozumiem, domyslnie ma to wykonac Mataboo
Zarząd Creepy Jar: Nie podjęliśmy jeszcze decyzji, natomiast kluczowym elementem jest znajomość produktu, którą Mataboo już ma.
-
Zarząd Creepy Jar: Dziękujemy bardzo za udział w dzisiejszym czacie inwestorskim, zachęcamy do śledzenia spółki i profilów Creepy Jar w social media.
-
moderator: Ja również w imieniu redakcji StockWatch.pl serdecznie dziękuję za ciekawą dyskusję i zapraszam na kolejne czaty w ramach ósmej edycji projektu #GamingNaGiełdzie