myavctpe
Advertisement
PARTNER SERWISU
whssobvk

Czat inwestorski z Krzysztofem Wolickim, prezesem zarządu Red Square Games SA - start 15 listopada o 12:00

Dyskusja odbyła się dnia: 15.11.2023, godziny 12:00
Krzysztof Wolicki, prezes zarządu Red Square Games SA: Chcemy dywersyfikować źródła przychodów w różnych obszarach takich jak gry bez prądu Krzysztof Wolicki, prezes zarządu Red Square Games SA
W środę, 15 listopada, o godz. 12:00 zapraszamy na czat inwestorski z Krzysztofem Wolickim, prezesem zarządu Red Square Games SA. Tematem spotkania będą wyniki za trzeci kwartał 2023 r. oraz perspektywy rozwoju spółki.

Red Square Games to polska spółka założona w 2020 roku, która 14 listopada br. debiutuje na rynku NewConnect. Głównym filarem działalności jest tworzenie gier typu indie osadzonych w ciekawych uniwersach przy założeniu tworzenia coraz bardziej ambitniejszych tytułów. Studio zakłada produkcję średniobudżetowych gier wideo przy utrzymaniu niskich kosztów działalności operacyjnej spółki, a także gier planszowych i RPG. Równocześnie Spółka dywersyfikuje źródło swoich przychodów poprzez portowanie gier na platformy konsolowe oraz realizację gier wideo dla partnerów zewnętrznych. W portfolio produkcyjnym Red Square Games znajduje się wydana na PC gra SlavicPunk: Oldtimer, która miała swoją premierę w czerwcu tego roku oraz gra fabularna SibirPunk RPG.

Głównym akcjonariuszem spółki jest Gravier Investment Alternatywna Spółka Inwestycyjna.

Czat odbywa się w ramach jedenastej edycji projektu #GamingNaGiełdzie, który organizowany jest przez portal StockWatch.pl oraz agencję PR Strict Minds. Celem projektu jest edukacja środowiska inwestorskiego w zakresie tematyki gier wideo. Skierowany jest przede wszystkim do inwestorów, ale także do przedstawicieli branży, prasy oraz wszystkich entuzjastów gier.

Zapis dyskusji
  • moderator: Witam na czacie inwestorskim z Krzysztofem Wolickim, prezesem zarządu Red Square Games SA.
  • moderator: Przypominam zasady organizacyjne czata: pytania są przesyłane najpierw do moderatora. Publikowane są pytania wybrane przez Gościa czata wraz z odpowiedziami. U dołu ekranu kolejkowane są u każdego użytkownika jego pytania. Moderator może odrzucić pytanie niezgodne z regulaminem.
  • moderator: Informacja dla dziennikarzy relacjonujących przebieg prezentacji i czata: wykorzystanie cytatów z dzisiejszej rozmowy w Państwa materiałach redakcyjnych wymaga podania źródła. W razie pytań czy wątpliwości prosimy o kontakt: biuro@stockwatch.pl
  • moderator: Już można zadawać pytania, na które nasz Gość zacznie odpowiadać tekstowo o 12:00. W razie problemów z wyświetlaniem odpowiedzi prosimy o odświeżenie strony. Uczestników zachęcamy też do udostępniania czatu i komentowania jego przebiegu w mediach społecznościowych z hasztagiem #czatStockWatch
  • Krzysztof Wolicki: Dzień dobry, z góry dziękuję za Państwa uczestnictwo w czacie i pytania, na które chętnie odpowiem. Pozostaję do państwa dyspozycji.
  • Marek_88: Gdzie Prezes widzi spółkę za 5 lat? Czy macie jakieś plany związane z głównym rynkiem GPW?
    Krzysztof Wolicki: Przede wszystkim widzę Red Square Games jako stabilną spółkę, która swoim portfolio produktów i osiągniętą rentownością pokaże inwestorom, iż warto w nas inwestować niezależnie czy spółka będzie notowana na NewConnect czy na dużym parkiecie.
  • WallGPW: Kiedy wydacie następną grę? Czy można też spodziewać się czegoś zupełnie odmiennego do SybirPunk w Waszym portfolio?
    Krzysztof Wolicki: Zgodnie z harmonogramem zakładamy ukończenie kolejnej gry w okolicach 2-3 kwartału 2024 roku. Data premiery zostanie dostosowana do wydarzeń jakie będą się działy wśród przyszłorocznych premier gier. Wspomniany przy debiucie SlavicPunk: Duel będzie oferował tryb rozgrywki dla dwóch osób.
  • GamerNC: Jak podsumuje Pan wczorajszy debiut giełdowy? Czy uważa to Pan za sukces w branży gamingowej, zwłaszcza w tak trudnym dla niej okresie?
    Krzysztof Wolicki: Na tle innych debiutów jakie obserwowaliśmy, to można powiedzieć o sporym sukcesie. Kurs akcji broni się, a przy tym obserwujemy obrót na akceptowalnym poziomie.
  • Marek AP: Piękny debiut, jak zapatrujecie się na kolejne kwartały pod względem sentymentu do gamingu?
    Krzysztof Wolicki: W mojej ocenie, w nadchodzącej przyszłości będziemy mieć do czynienia z konsolidacją w celu poprawy rentowności spółek, co powinno mieć pozytywne przełożenie na sentymencie do inwestycji w ten obszar.
  • GamerNC: Co po 12, czy 24 miesiącach jak skończą się lock-upy na akcjach? Czego oczekiwałby Pan od inwestorów/akcjonariuszy?
    Krzysztof Wolicki: Liczę, że działania spółki i jej rozwój w tym okresie pokażą inwestorom to, że warto z nami zostać na dłużej. Nawet jeżeli będą chcieli realizować częściowo swoje zyski to liczymy na powrót tego kapitału i ich ponowna inwestycję w nasza spółkę.
  • Marek AP: Czy sektor gier indie jest dla Was wartościowy?
    Krzysztof Wolicki: Świadomie tworzymy od początku gry w tym obszarze i upatrujemy tu szansę na rozwój zwiększający rentowność naszej spółki w nadchodzących latach.
  • GamerNC: Czy nie chcecie wydawać gier na konsole jednocześnie z grami na PC?
    Krzysztof Wolicki: To zależy od modelu wydawniczego dla danej gry. Portowanie gry na konsole zwykle wydłuża okres od produkcji do wydania gry, a co za tym idzie oddalamy od siebie szybszy zwrot zainwestowanego w produkt budżetu.
  • Marek AP: Czy obecna strategia spółki zakłada rozwój nowych zespołów?
    Krzysztof Wolicki: Nie wykluczamy tego. Najważniejszy jest dla nas zrównoważony rozwój i chcemy uniknąć sytuacji, w której miesięczne koszty utrzymania zespołu nie będą dostosowane do przyszłych przychodów z produkcji.
  • Analityk_fundamentalistyczny: Co łączy dawne Sylen Studio ze Red Square Games.
    Krzysztof Wolicki: Przede wszystkim kontrakt na realizację produkcji gry, nad którą pracuje obecnie nasz zespół.
  • KorsakDe: Dzień dobry. Jakie są cele spółki na najbliższy rok/dwa lata?
    Krzysztof Wolicki: Sukcesywne poszerzanie portfolio swoich produktów w obszarze gier wideo oraz gier bez prądu, ale także stawiamy na dynamiczne budowanie relacji biznesowych w celu badania różnych obszarów, w których spółka będzie mogła się rozwijać i realizować nowe cele.
  • invstzn: Co uważa Pan za największy sukces tej spółki?
    Krzysztof Wolicki: To, że w ciągu trzech lat udało nam się zbudować profesjonalny zespół, który stworzył i wprowadził na rynek kilka jakościowych produktów, a przy tym doprowadził wspólnie z partnerami spółkę do udanego debiutu na NewConnect.
  • bartgac: Od jak dawna pracujecie nad grą dla Sylen Studio ?
    Krzysztof Wolicki: Prace ruszyły na przełomie marca i kwietnia bieżącego roku.
  • stagata0101: Jak układa się współpraca z Michałem Gołkowskim i czy planowane są kolejne produkcje w tym bądź innym uniwersum?
    Krzysztof Wolicki: Michał Gołkowski jest częścią zespołu, więc mamy pełen dostęp do jego literackiego portfolio, więc tylko chęci oraz jasny plan na produkt wystarczą, aby spółka pozyskała nowe IP.
  • bartgac: I moje drugie pytanie: na jakim etapie jest produkcja dla Sylen Studio i kiedy będzie można zobaczyć efekty tej pracy ? Dziękuję i pozdrawiam !
    Krzysztof Wolicki: Preprodukcja dla gry zakończyła się w czerwcu a obecnie jesteśmy w zaawansowanej fazie produkcji, która umożliwi badanie potencjału produktu wśród wydawców.
  • Inwestor: Ile liczy Wasz zespół i czy macie plany powiększenia zespołu.
    Krzysztof Wolicki: Zespół liczy obecnie 30 osób i zakres jego kompetencji jest wystarczający do realizacji zakładanych przez spółkę celów. Jego zwiększenie będzie uzależnione od zakresu prac jakie będą stały przed spółka.
  • bartgac: Nawiązując do pytania apropo's debiutu. Czy spodziewaliście się aż tak dobrego wyniku ? Było to dla Was zaskoczeniem ?
    Krzysztof Wolicki: Byliśmy pozytywnie nastawieni, ale także mieliśmy ogromne obawy, bo debiut to w dużym uproszczeniu jest ocena potencjału biznesowego spółki. Jesteśmy szczęśliwi z tego, że tak pozytywnie ocenił nas rynek, co daje sporego kopa do jeszcze cięższej pracy.
  • bartgac: Czy spółka będzie współpracowac z innymi firmami gamingowymi ?
    Krzysztof Wolicki: Taki jest plan. Budowanie silnych relacji biznesowych z branżą.
  • MaciekM: Prośba o rozszerzenie wątku produkcji planszówek. Jest to coś nietypowego dla spółek growych, więc ciekawi mnie co za tym stoi, na ile jest to rentowny dział biznesowy?
    Krzysztof Wolicki: Rynek gier planszowych od kilku lat rozwija się bardzo dynamicznie. Wstępne prognozy wskazują na to, że w 2023 roku może osiągnąć on wartość 3,5 miliarda euro. Jak widać, jest to obszar, w którym warto zdywersyfikować część przychodów spółki.
  • Gość: Grę wydaliście w czerwcu. Na steam ma niecałe 100 recenzji, wynik Mieszane. Trudno chyba nazwać premierę sukcesem. Projekt był rentowny? Dlaczego planujecie kolejne gry o tej tematyce, skoro wynik pierwszej gry był słaby?
    Krzysztof Wolicki: To zależy jakiego sukcesu szukamy. Wynik finansowy na ten dzień ze sprzedaży gry od czerwcowej premiery pozostawia wiele do życzenia – gra na pewno dostanie drugie życie przy portach na konsole, które obecnie realizujemy. Dla nas istotne było zbudowanie na tym projekcie kompetentnego zespołu, wytworzenie pewnej jakościowej puli „elementów i mechanik gry” do używania ich w dalszych produkcjach w celu skracania czasów produkcji minimalizując przy tym koszty - to jest dla nas sukces w drodze do realizacji zakładanych planów na przyszłość.
  • Gość: W akcjonariacie jest firma inwestycyjna i autor książek. Brakuje jednak choćby prezesa. Z czego to wynika? Czy to się zmieni?
    Krzysztof Wolicki: Jako Prezes Zarządu jestem posiadaczem akcji spółki, które są ujęte w akcjach objętych przez zespół.
  • invstzn: Jak dlugo spółka będzie wykonywać pracę dla Sylen Studio ? Jak wiemy to jest teraz największe źródło dochodu dla spółki, ale pytanie co potem
    Krzysztof Wolicki: Nie planujemy zamykać się tylko na współpracę z Sylen Studio, lecz chcemy oferować swoje usługi innym partnerom biznesowym – najpierw trzeba zbudować jakościowe portfolio.
  • stagata0101: Kiedy powstanie planszówka SlavicPunk ?
    Krzysztof Wolicki: Zakładamy, że na pewno w 2025 roku, ale nie wykluczamy też innych produktów z tego uniwersum, jakie mogą pojawić się wcześniej.
  • Gość: Czy planujecie w dalszej perspektywie podjąć się produkcji gier o wyższych budżetach, jak wyglądają perspektywy w tym zakresie?
    Krzysztof Wolicki: Nie wykluczamy tego. To także zależy czy będzie to produkcja własna czy na zlecenie. Obecnie zespół swoimi umiejętnościami spokojnie może realizować gry w jakości AA+. Priorytetem jest zrównoważone budowanie przychodów przy zachowaniu niewielkich kosztów funkcjonowania.
  • invstzn: Czy Sylen studio planuje znaleźć wydawcę dla swojej gry
    Krzysztof Wolicki: O to już trzeba zapytać Zarząd Sylen Studio.
  • KorsakDe: Ile osób liczy zespół na dzień dzisiejszy? Nawiązując do obecnej strategii spółki.
    Krzysztof Wolicki: 30 osób i jest to optymalna liczba członków zespołu do realizacji strategii na najbliższy okres funkcjonowania spółki.
  • Gość: Jak często planujecie wydawać gry? Ostatnie premiery gier o kilkuletnim procesie produkcyjnym pokazały ogromne ryzyko tego modelu. Inwestorzy oczekują teraz stabilniejszych przepływów finansowych i częstszego konfrontowania założeń artystycznych z realnym rynkiem.
    Krzysztof Wolicki: Dlatego chcemy dywersyfikować źródła przychodów w różnych obszarach takich jak gry bez prądu. Do tego w naszej strategii planujemy tworzenie gier wideo, których czas produkcji powinien mieścić się w przedziale od 12 do 24 miesięcy. Dodając do tego premiery gier bez prądu powinniśmy stworzyć w ten sposób ciekawy kalendarz dla przychodów spółki.
  • Gość: “Emitent dysponuje wyłączną licencją na produkcję gier wideo na motywach wybranego cyklu powieści” - ile produkcji jest planowanych w ramach tej licencji?
    Krzysztof Wolicki: Na spółkę są przeniesione prawa na wszystkich polach eksploatacji z wyłączeniem książek.
  • Gość: Jak z Pana perspektywy wygląda obecnie rynek gier? Wszyscy wiemy, że jest trudniej niż w 2020 r., ale co zmieniło się najmocniej? Konkurencja, popyt na gry, sami gracze - jak to się zmieniło na przestrzeni ostatnich lat?
    Krzysztof Wolicki: Nikt nie mówił, że będzie łatwo – na tym polega świadomy biznes, aby obserwować ciągle zmieniające się otoczenie, w którym działamy i korygować strategię. Na pewno rynek gier nie zwalnia i prowadzi się biznes w coraz większej konkurencji, ale już są pierwsze sygnały do konsolidacji, która będzie dla wielu konieczna, aby przetrwać, czy też zwiększyć rentowność. Znacznie łatwiej obecnie dotrzeć do specjalistów, dzięki pracy zdalnej.
  • Gość: Na całym rynku jest już blisko 100 spółek growych. Czym chcecie się wyróżnić na tle konkurencji. Jak chcecie przyciągnąć inwestorów?
    Krzysztof Wolicki: Tym, że nie chcemy zamykać się tylko na jeden obszar działalności jakim są gry wideo, lecz aktywnie szukać przychodów w obszarze gier bez prądu, co ma zbudować przewagę konkurencyjną.
  • MrT: Jaka część akcji jest objęta 12-miesięcznym lock-upem, a jaka 24-miesięcznym? Z czego wynika rozróżnienie?
    Krzysztof Wolicki: Nie chciałbym tu czegoś przez przypadek przekłamać, dlatego odeślę do szczegółowych informacji jaka znajdą Państwo w Dokumencie Informacyjnym Spółki. Podczas debiutu podawaliśmy łączną wartość 63% akcji objętych od 12 do 24 miesięcznym okresem lock-up.
  • MrT: Lock-upy wspierają notowania, ale co jak wygasną. Rozważa Pan przedłużenie umów?
    Krzysztof Wolicki: Na pewno tego typu dyskusje są przed nami. Mamy bardzo rozważnego głównego akcjonariusza spółki i liczę, że znajdziemy rozwiązanie.
  • Gość: Czy rozważacie przejście na samodzielne wydawanie gier?
    Krzysztof Wolicki: Pominięcie wydawcy jest opcją, która pozwala zachować większy przychód z produkcji. Pierwszy tytuł wydaliśmy sami i mamy już komplet informacji dla tego procesu. Porty konsolowe dla pierwszej gry pomimo, że je realizuje nasz zespół będą wydane przez wydawcę Gaming Factory S.A.
  • Gość: Spółka podała raport za III kw. Z których aspektów jesteście najbardziej zadowoleni, a gdzie widzicie największe pole do poprawy?
    Krzysztof Wolicki: Ze stabilnych miesięcznych przychodów, które zapewnia realizacja projektu dla partnera zewnętrznego, co pozwala skupić się na realizacji własnych mniejszych projektów bez presji budżetowych.
  • Gość: Jakie korzyści spółce, poza pozyskaniem kapitału, ma przynieść debiut giełdowy?
    Krzysztof Wolicki: Poza potencjałem w pozyskiwaniu kapitału na pewno zyskujemy jako spółka na wiarygodności i zwiększamy rozpoznawalności studia oraz produktów, co ułatwi budowanie relacji biznesowych z potencjalnymi partnerami.
  • MrT: Czy w spółce działa program motywacyjny oparty o akcje?
    Krzysztof Wolicki: Sądzę, że wraz z rozwojem studia będziemy chcieli taki program w spółce uruchomić w celu zwiększenia zdolności rekrutacyjnej, ale także jako dodatkowy element motywujący zespół.
  • Krzysztof Wolicki: Dziękuję za Wasze pytania i ciekawe spostrzeżenia. Mam nadzieję, że dyskusja była dla Państwa równie interesująca, jak dla mnie, i że przyniosła nowe spojrzenie na Spółkę. Jeszcze raz dziękuję za udział i mam nadzieję na kolejne spotkanie w przyszłości.
  • moderator: Ja również w imieniu redakcji StockWatch.pl serdecznie dziękuję za ciekawą dyskusję i zapraszam na kolejne czaty.
ligzgxqb
ybxywjfi
ayphfgme
Portfele StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +76 827,90 zł +384,14% 96 827,90 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
czwqlwtk
bcuhidow
strefa bezpieczna AAA AA A BBB
333
strefa niepewna BB B
105
strefa zagrożona CCC D
202

Przykłady wyszukiwania spółek:

  • Zadłużenie > 80% - znaleziono 64
  • ROE > 30% - znaleziono 69
  • Free float < 20% - znaleziono 102

Dane aktualne na 09.09.2025


Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat