-
moderator: Witam na czacie inwestorskim z z Leszkiem Kułakiem, założycielem, akcjonariuszem i członkiem RN Red Carpet Media Group SA. Odpowie on na pytania inwestorów na dzień przed planowanym debiutem spółki na rynku NewConnect.
-
moderator: Przypominam zasady organizacyjne czata: pytania są przesyłane najpierw do moderatora. Publikowane są pytania wybrane przez Gości czata wraz z odpowiedziami. U dołu ekranu kolejkowane są u każdego użytkownika jego pytania. Moderator może odrzucić pytanie niezgodne z regulaminem.
-
moderator: Informacja dla dziennikarzy relacjonujących przebieg czata: wykorzystanie cytatów z dzisiejszej rozmowy w Państwa materiałach redakcyjnych wymaga podania źródła. W razie pytań czy wątpliwości prosimy o kontakt: biuro@stockwatch.pl
-
moderator: W razie problemów z wyświetlaniem odpowiedzi prosimy o odświeżenie strony. Uczestników zachęcamy też do udostępniania czatu i komentowania jego przebiegu w mediach społecznościowych z hasztagiem #czatStockWatch
-
moderator: Już można zadawać pytania, na które nasz Gość zacznie odpowiadać tekstowo po zakończeniu prezentacji wideo.
-
Kamil: Czy planują państwo uruchomienie trzeciego kanału telewizyjnego, który mógłby się skupiać na nowych produkcjach filmowo-serialowych, np. od roku 2010 do 2022? Byłaby to świetna pozycja uzupełnienia kanałów RED CARPET, który skupia się głównie na programach, relacjach z czerwonego dywanu, RED TOP, który skupiony jest w pełni na klasyce. Czy bierzecie taką opcję, trzeciego kanału tv, skupiającego się na samych nowościach telewizyjnych?
Leszek Kułak: Rozważamy taki scenariusz, ale tego rodzaju kanał oferowany w modelu bezpłatnym musiałby mieć szansę uzyskania od startu znacznego zasięgu technicznego, aby model finansowy był zrealizowany. Przy większej ekspozycji Platform IPTV jest to jak najbardziej scenariusz możliwy do realizacji.
-
Sn24 : Co dalej z platformami Polsat Box i canal plus czy pojawią się kanały w ofercie tych operatorów
Leszek Kułak: W Canal + Red Carpet jest w ofercie satelitarnej. Jeśli chodzi o rozszerzenie zasięgu to w okresie popandmicznym wróciliśmy do rozmów. Niebawem powinny być efekty.
-
Gość: W tym roku najważniejszym wydarzeniem było chyba uruchomienie platformy VOD. Jak Pan ocenia pierwsze efekty i wyniki tego projektu?
Leszek Kułak: Pierwsze efekty oceniam bardzo dobrze. Platforma spotkała się z życzliwym odbiorem, zarówno w obszarze funkcjonalności jak i samej oferty programowej.
-
Gość: Jutro debiut spółki na NC. Nie obawia się Pan, że fatalny klimat na rynku przesądzi o negatywnym wyniku na debiucie?
Leszek Kułak: Ostatnie debiuty spółek na NC rzeczywiście nie wyglądały imponująco. Bierzemy pod uwagę również scenariusz zachowawczy, tzn. jakiś spadek wartości akcji, ale biorąc pod uwagę sytuację rynkową w ogóle, nie należy tego traktować w kategoriach ewentualnej utraty zaufania inwestorów do spółki.
-
Gość: Jaki macie zasięg techniczny dla dystrybucji DVBS, DVBC i DVBT?
Leszek Kułak: Jeśli chodzi o zasięg DVBT to po refarmingu jeszcze nie wróciliśmy na lokalne Platformy, bo są one cały czas w jakimś dyskursie z UKE. W przypadku zasięgu satelitarnego jesteśmy na Platormie C+ a w modelu FTA mamy bardzo dużą widownię korzystającą z Cyfrowego Polsatu. Red Carpet TV jest obecny w ofercie chyba wszystkich sieci TVK. Red TOP to aktualnie ok. 180 sieci TVK.
-
Grooker: Witam W jakim celu spółka zdecydowała się na upublicznienie. Emisja akcji serii B nie doszła do skutku, a debiutowi nie towarzyszy oferta akcji. Czy spółka planuje emisję po debiucie na NC?
Leszek Kułak: Emisja serii B zrealizowana do inwestorów w grudniu 2021 doszła do skutku i się w pełni powiodła. Nie powiodła się emisja ze stycznia !! Na obecną chwilę nie planujemy emisji po debiucie.
-
Gość: Dlaczego wybraliście TVN jako dystrybutora reklam, a nie bardziej popularną sieć sprzedaży czyli Polsat Media?
Leszek Kułak: TVN Media zawarł z nami Umowę już w lutym 2019 kiedy nasza oglądalność nie była zbyt imponująca. Poza tym TVN Media naszym zdaniem sprzedaje reklamę telewizyjną najdrożej na rynku, co ma dla nas duże znaczenie.
-
Grooker: Macie dość jasno określone cele strategiczne jeśli chodzi o liczbę sprzedanych subskrypcji i udział w rynku. Dlaczego zatem nie publikujecie prognoz finansowych?
Leszek Kułak: Planujemy publikację za jakiś czas.
-
Grooker: Jakie są cele zarządcze jeśli chodzi o przychody i wynik w 2023 r.?
Leszek Kułak: Jesteśmy na bardzo dobrej krzywej wznoszącej. Natomiast bardziej precyzyjne dane będziemy mogli szacować w końcówce tego kwartału, po szacunkach dot. Platformy VOD w kontekście pozyskanych subskrybentów i planów sprzedażowych.
-
Gość: Na ile problemowe jest dla Was osłabienie polskiej waluty w kontekście zakupu licencji na filmy i programy?
Leszek Kułak: Tak to jest oczywiście problem, tu i teraz. Płatności mamy rozłożone też w czasie, więc liczymy na stabilizację kursu i $ i euro..... To jest dla nas ważny aspekt i będziemy szukali rozwiązań. Natomiast należy pamiętać, że mamy też przychody z rynku północnoamerykańskiego, które pozwolą nam neutralizować to negatywne zjawisko.
-
Gość: Spółka posiada jednoosobowy zarząd i radę nadzorczą składającą się w dużej mierze z rodziny pani prezes. Czy rozważacie Państwo rozbudowę tych organów w związku z upublicznieniem spółki?
Leszek Kułak: Tak, będziemy chcieli się otworzyć na nowe nazwiska. Obecna struktura Rady Nadzorczej to oczywiście pozostałość po procesie przekształcania spółki w SA ze Sp. z o.o.
-
Gość: Z Dokumentu Informacyjnego wynika, że Red Top jest kanałem 4K. Czy wykorzystujecie pełnię możliwości standardu i dystrybujecie go z HDRem czy tylko SDR?
Leszek Kułak: Na tą chwilę tylko SDR, ale pracujemy nad poszerzeniem możliwości w miarę pozyskiwania kontentu oryginalnie w rozdzielczości 4K.
-
Gość: Czy posiadacie instalację disaster recovery dla emisji i uplinku dla swoich kanałów?
Leszek Kułak: Uplink realizujemy poprzez infrastrukturę C+ i tam jesteśmy zabezpieczeni. Podobnie z emisją do innych sieci... Mamy systemy zdublowane i zabezpieczone różne drogi dosyłu treści.
-
Gość: Ilu pracowników zatrudnia na tę chwilę spółka? Mam na myśli etaty oraz inne formy zatrudnienia - umowy cywilnoprawne, b2b itd.
Leszek Kułak: Ok. 30 osób łącznie, jeśli nie liczyć lektorów i tłumaczy.
-
Gość: Dlaczego spółkę podczas czatu reprezentuje członek rady nadzorczej, a nie ma pani prezeS?
Leszek Kułak: Sprawa szpitalno-zdrowotna. W dniu jutrzejszym na debiucie Pani Prezes będzie obecna.
-
BAsh04: Rynek giełdowy spada lawinowo, inflacja i stopy procentowe odwrotnie. Jak to wygląda sytuacja waszym biznesie?
Leszek Kułak: Proszę pamiętać, że działamy w obszarze, który dość mocno opiera się trendom. Reklama w naszym przypadku jest oceniana w funkcji oglądalności, a tu za sprawą nowych pozycji programowych mamy wzrost i to znaczący, więc w tym zakresie nie dostrzegamy znacząco negatywnych trendów, które by wpływały na prognozy wyników.
-
Gość: Jaki obecnie macie udział w oglądalności w grupie komercyjnej?
Leszek Kułak: Mierzymy to ilością punktów ratingowych GRP. Mamy w swojej ofercie kilka grup produktowych, więc łącznie miesięcznie to poziom kilkuset punktów ratingowych w naszych grupach komercyjnych.
-
Gość: Czy podjęliście jakiekolwiek formalne działania, aby kanały były dostępne na DVBT2 ?
Leszek Kułak: Tak, braliśmy udział w konkursie na miejsce po ATM rozrywka, jak wiadomo bez skutku. Czekamy na zakończenie procesu refarmingu szczególnie w odniesieniu do kanałów TVP, a wówczas liczymy na kolejny konkurs na pozostałe wolne miejsca.
-
Gość: Jaka część przychodów w 2021 r. i obecnym roku pochodziła z barteru?
Leszek Kułak: Nieduża. Mamy kilka umów barterowych dotyczących promocji kanału w telewizyjnych sieciach reklamowych. Platforma Channel, AMS
-
Gość: Ilu użytkowników platformy VOD chcecie mieć za 2 oraz 5 lat?
Leszek Kułak: Za dwa lata celujemy w 200 tys. zaś w kolejnej perspektywie do 300-350 tys.
-
Gość: Rynek VOD rozwija się dynamicznie i zrozumiałe jest wejście spółki w ten segment. Jaki jest wasz pomysł na platformę? Co będzie dostępne u was, czego nie mają giganci tacy jak Netflix, czy HBO? Co ma przekonać odbiorcę do zakupu?
Leszek Kułak: Ani Netflix ani HBO nie jest w stanie pokazać wszystkiego. W obszarze oferowania nowości premierowych de facto naśladujemy duże Platformy. Serial The Queen of FLOW , który kupiliśmy na anteny RC i RT jest produktem z oferty NETFLIXA. Odbiorcę do zakupu przekonuje zawsze konkretny tytuł. Tym konkurujemy. Duże Platformy oferują najpierw siebie jako gwarant dobrej oferty programowej a potem konkretne tytuły. Ale to nie zawsze się sprawdza.... szukamy nisz których oczekują widzowie.... I
-
Gość: Jakie podmioty są klientami Red Carpet Content Hub? Jeżeli nie może Pan podać konkretnych nazw, to chociaż ogólny opis tego typu klienta dla ułatwienia zrozumienia tematu.
Leszek Kułak: Ta oferta dopiero wchodzi, bo jest ona uzależniona od nasycenia zdarzeń na czerwonych dywanach. Mamy dość duże zainteresowanie ze strony niekonkurencyjnych mediów. Witryny www, radio, etc.
-
BAsh04: Czy może Pan wyjaśnić na czym dokładnie zarabia spółka i jaki jest rozkład procentowy przychodów?
Leszek Kułak: Spółka zarabia na sprzedaży czasu reklamowego w kanałach telewizyjnych, sprzedaży dostępu do kanałów na rynku zagranicznym. Na platformie VOD sprzedaż subskrypcji dostępowych. Od końca miesiąca dojdzie sprzedaż reklam na rynku północnoamerykańskim. Te wielkości sie zmieniają w zależności od kwartału. Reklama krajowa w okresie wakacji nieco słabnie a szczyt ma w Q4. Dotychczas rozkład procentowy z obu obszarów był zbliżony do siebie.
-
Leszek Kułak: Bardzo Państwu dziękuję za udział w prezentacji oraz pytania. Zapraszam do śledzenia Spółki już jako podmiotu notowanego na NC i zapraszam do inwestycji
-
moderator: Ja również w imieniu redakcji StockWatch.pl serdecznie dziękuję za ciekawą dyskusję i zapraszam na kolejne czaty.