PARTNER SERWISU
ukdllyyg

Czat z Leszkiem Kułakiem, założycielem, akcjonariuszem i członkiem RN Red Carpet Media Group SA (03.10.2022)

Dyskusja odbyła się dnia: 03.10.2022, godziny 11:00
Leszek Kułak - założyciel, akcjonariusz, członek RN Red Carpet Media Group SA: Ani Netflix ani HBO nie są w stanie pokazać wszystkiego. Szukamy nisz, których oczekują widzowie Leszek Kułak - założyciel, akcjonariusz, członek RN Red Carpet Media Group SA

W poniedziałek 3 października 2022 r. o godzinie 11:00 odbędzie się prezentacja inwestorska i czat z Leszkiem Kułakiem, założycielem, akcjonariuszem i członkiem RN Red Carpet Media Group SA. Odpowie on na pytania inwestorów na dzień przed planowanym debiutem spółki na rynku NewConnect.

Podstawowym przedmiotem działalności Red Carpet Media Group SA jest produkcja oraz rozpowszechnianie w sieciach telekomunikacyjnych (TVK, DVB-S, DVB-T, IPTV) programów telewizyjnych o tematyce filmowo-serialowo-popkulturowej. W swojej ofercie spółka posiada dwa koncesjonowane (koncesja „KRRiT”) kanały telewizji linearnej o nazwach „Red Carpet TV” oraz „Red TOP TV”. Poza tym spółka uruchomiła w maju własną platformę VOD „RED GO”, która oferuje komercyjny dostęp do swojej zawartości w modelu T-VOD oraz S-VOD (dostęp transakcyjny oraz dostęp subskrypcyjny).

Czat odbywa się w ramach projektu #WDrodzeNaGPW, który organizowany jest przez portal StockWatch.pl oraz agencję PR Strict Minds. Celem projektu jest edukacja w zakresie inwestycji w spółki niepubliczne. W trakcie serii czatów zaprezentują się podmioty, które już pozyskały finansowanie w ramach emisji akcji, są w jej trakcie lub planują jej przeprowadzenie. Serię uzupełni konferencja online, podczas której zaproszeni eksperci będą dyskutować m.in. na temat stanu rynku, zmian prawnych, metod analizy, czy źródeł finansowania przedsiębiorstw w Polsce.

Zapis dyskusji
  • moderator: Witam na czacie inwestorskim z z Leszkiem Kułakiem, założycielem, akcjonariuszem i członkiem RN Red Carpet Media Group SA. Odpowie on na pytania inwestorów na dzień przed planowanym debiutem spółki na rynku NewConnect.
  • moderator: Przypominam zasady organizacyjne czata: pytania są przesyłane najpierw do moderatora. Publikowane są pytania wybrane przez Gości czata wraz z odpowiedziami. U dołu ekranu kolejkowane są u każdego użytkownika jego pytania. Moderator może odrzucić pytanie niezgodne z regulaminem.
  • moderator: Informacja dla dziennikarzy relacjonujących przebieg czata: wykorzystanie cytatów z dzisiejszej rozmowy w Państwa materiałach redakcyjnych wymaga podania źródła. W razie pytań czy wątpliwości prosimy o kontakt: biuro@stockwatch.pl
  • moderator: W razie problemów z wyświetlaniem odpowiedzi prosimy o odświeżenie strony. Uczestników zachęcamy też do udostępniania czatu i komentowania jego przebiegu w mediach społecznościowych z hasztagiem #czatStockWatch
  • moderator: Już można zadawać pytania, na które nasz Gość zacznie odpowiadać tekstowo po zakończeniu prezentacji wideo.
  • Kamil: Czy planują państwo uruchomienie trzeciego kanału telewizyjnego, który mógłby się skupiać na nowych produkcjach filmowo-serialowych, np. od roku 2010 do 2022? Byłaby to świetna pozycja uzupełnienia kanałów RED CARPET, który skupia się głównie na programach, relacjach z czerwonego dywanu, RED TOP, który skupiony jest w pełni na klasyce. Czy bierzecie taką opcję, trzeciego kanału tv, skupiającego się na samych nowościach telewizyjnych?
    Leszek Kułak: Rozważamy taki scenariusz, ale tego rodzaju kanał oferowany w modelu bezpłatnym musiałby mieć szansę uzyskania od startu znacznego zasięgu technicznego, aby model finansowy był zrealizowany. Przy większej ekspozycji Platform IPTV jest to jak najbardziej scenariusz możliwy do realizacji.
  • Sn24 : Co dalej z platformami Polsat Box i canal plus czy pojawią się kanały w ofercie tych operatorów
    Leszek Kułak: W Canal + Red Carpet jest w ofercie satelitarnej. Jeśli chodzi o rozszerzenie zasięgu to w okresie popandmicznym wróciliśmy do rozmów. Niebawem powinny być efekty.
  • Gość: W tym roku najważniejszym wydarzeniem było chyba uruchomienie platformy VOD. Jak Pan ocenia pierwsze efekty i wyniki tego projektu?
    Leszek Kułak: Pierwsze efekty oceniam bardzo dobrze. Platforma spotkała się z życzliwym odbiorem, zarówno w obszarze funkcjonalności jak i samej oferty programowej.
  • Gość: Jutro debiut spółki na NC. Nie obawia się Pan, że fatalny klimat na rynku przesądzi o negatywnym wyniku na debiucie?
    Leszek Kułak: Ostatnie debiuty spółek na NC rzeczywiście nie wyglądały imponująco. Bierzemy pod uwagę również scenariusz zachowawczy, tzn. jakiś spadek wartości akcji, ale biorąc pod uwagę sytuację rynkową w ogóle, nie należy tego traktować w kategoriach ewentualnej utraty zaufania inwestorów do spółki.
  • Gość: Jaki macie zasięg techniczny dla dystrybucji DVBS, DVBC i DVBT?
    Leszek Kułak: Jeśli chodzi o zasięg DVBT to po refarmingu jeszcze nie wróciliśmy na lokalne Platformy, bo są one cały czas w jakimś dyskursie z UKE. W przypadku zasięgu satelitarnego jesteśmy na Platormie C+ a w modelu FTA mamy bardzo dużą widownię korzystającą z Cyfrowego Polsatu. Red Carpet TV jest obecny w ofercie chyba wszystkich sieci TVK. Red TOP to aktualnie ok. 180 sieci TVK.
  • Grooker: Witam W jakim celu spółka zdecydowała się na upublicznienie. Emisja akcji serii B nie doszła do skutku, a debiutowi nie towarzyszy oferta akcji. Czy spółka planuje emisję po debiucie na NC?
    Leszek Kułak: Emisja serii B zrealizowana do inwestorów w grudniu 2021 doszła do skutku i się w pełni powiodła. Nie powiodła się emisja ze stycznia !! Na obecną chwilę nie planujemy emisji po debiucie.
  • Gość: Dlaczego wybraliście TVN jako dystrybutora reklam, a nie bardziej popularną sieć sprzedaży czyli Polsat Media?
    Leszek Kułak: TVN Media zawarł z nami Umowę już w lutym 2019 kiedy nasza oglądalność nie była zbyt imponująca. Poza tym TVN Media naszym zdaniem sprzedaje reklamę telewizyjną najdrożej na rynku, co ma dla nas duże znaczenie.
  • Grooker: Macie dość jasno określone cele strategiczne jeśli chodzi o liczbę sprzedanych subskrypcji i udział w rynku. Dlaczego zatem nie publikujecie prognoz finansowych?
    Leszek Kułak: Planujemy publikację za jakiś czas.
  • Grooker: Jakie są cele zarządcze jeśli chodzi o przychody i wynik w 2023 r.?
    Leszek Kułak: Jesteśmy na bardzo dobrej krzywej wznoszącej. Natomiast bardziej precyzyjne dane będziemy mogli szacować w końcówce tego kwartału, po szacunkach dot. Platformy VOD w kontekście pozyskanych subskrybentów i planów sprzedażowych.
  • Gość: Na ile problemowe jest dla Was osłabienie polskiej waluty w kontekście zakupu licencji na filmy i programy?
    Leszek Kułak: Tak to jest oczywiście problem, tu i teraz. Płatności mamy rozłożone też w czasie, więc liczymy na stabilizację kursu i $ i euro..... To jest dla nas ważny aspekt i będziemy szukali rozwiązań. Natomiast należy pamiętać, że mamy też przychody z rynku północnoamerykańskiego, które pozwolą nam neutralizować to negatywne zjawisko.
  • Gość: Spółka posiada jednoosobowy zarząd i radę nadzorczą składającą się w dużej mierze z rodziny pani prezes. Czy rozważacie Państwo rozbudowę tych organów w związku z upublicznieniem spółki?
    Leszek Kułak: Tak, będziemy chcieli się otworzyć na nowe nazwiska. Obecna struktura Rady Nadzorczej to oczywiście pozostałość po procesie przekształcania spółki w SA ze Sp. z o.o.
  • Gość: Z Dokumentu Informacyjnego wynika, że Red Top jest kanałem 4K. Czy wykorzystujecie pełnię możliwości standardu i dystrybujecie go z HDRem czy tylko SDR?
    Leszek Kułak: Na tą chwilę tylko SDR, ale pracujemy nad poszerzeniem możliwości w miarę pozyskiwania kontentu oryginalnie w rozdzielczości 4K.
  • Gość: Czy posiadacie instalację disaster recovery dla emisji i uplinku dla swoich kanałów?
    Leszek Kułak: Uplink realizujemy poprzez infrastrukturę C+ i tam jesteśmy zabezpieczeni. Podobnie z emisją do innych sieci... Mamy systemy zdublowane i zabezpieczone różne drogi dosyłu treści.
  • Gość: Ilu pracowników zatrudnia na tę chwilę spółka? Mam na myśli etaty oraz inne formy zatrudnienia - umowy cywilnoprawne, b2b itd.
    Leszek Kułak: Ok. 30 osób łącznie, jeśli nie liczyć lektorów i tłumaczy.
  • Gość: Dlaczego spółkę podczas czatu reprezentuje członek rady nadzorczej, a nie ma pani prezeS?
    Leszek Kułak: Sprawa szpitalno-zdrowotna. W dniu jutrzejszym na debiucie Pani Prezes będzie obecna.
  • BAsh04: Rynek giełdowy spada lawinowo, inflacja i stopy procentowe odwrotnie. Jak to wygląda sytuacja waszym biznesie?
    Leszek Kułak: Proszę pamiętać, że działamy w obszarze, który dość mocno opiera się trendom. Reklama w naszym przypadku jest oceniana w funkcji oglądalności, a tu za sprawą nowych pozycji programowych mamy wzrost i to znaczący, więc w tym zakresie nie dostrzegamy znacząco negatywnych trendów, które by wpływały na prognozy wyników.
  • Gość: Jaki obecnie macie udział w oglądalności w grupie komercyjnej?
    Leszek Kułak: Mierzymy to ilością punktów ratingowych GRP. Mamy w swojej ofercie kilka grup produktowych, więc łącznie miesięcznie to poziom kilkuset punktów ratingowych w naszych grupach komercyjnych.
  • Gość: Czy podjęliście jakiekolwiek formalne działania, aby kanały były dostępne na DVBT2 ?
    Leszek Kułak: Tak, braliśmy udział w konkursie na miejsce po ATM rozrywka, jak wiadomo bez skutku. Czekamy na zakończenie procesu refarmingu szczególnie w odniesieniu do kanałów TVP, a wówczas liczymy na kolejny konkurs na pozostałe wolne miejsca.
  • Gość: Jaka część przychodów w 2021 r. i obecnym roku pochodziła z barteru?
    Leszek Kułak: Nieduża. Mamy kilka umów barterowych dotyczących promocji kanału w telewizyjnych sieciach reklamowych. Platforma Channel, AMS
  • Gość: Ilu użytkowników platformy VOD chcecie mieć za 2 oraz 5 lat?
    Leszek Kułak: Za dwa lata celujemy w 200 tys. zaś w kolejnej perspektywie do 300-350 tys.
  • Gość: Rynek VOD rozwija się dynamicznie i zrozumiałe jest wejście spółki w ten segment. Jaki jest wasz pomysł na platformę? Co będzie dostępne u was, czego nie mają giganci tacy jak Netflix, czy HBO? Co ma przekonać odbiorcę do zakupu?
    Leszek Kułak: Ani Netflix ani HBO nie jest w stanie pokazać wszystkiego. W obszarze oferowania nowości premierowych de facto naśladujemy duże Platformy. Serial The Queen of FLOW , który kupiliśmy na anteny RC i RT jest produktem z oferty NETFLIXA. Odbiorcę do zakupu przekonuje zawsze konkretny tytuł. Tym konkurujemy. Duże Platformy oferują najpierw siebie jako gwarant dobrej oferty programowej a potem konkretne tytuły. Ale to nie zawsze się sprawdza.... szukamy nisz których oczekują widzowie.... I
  • Gość: Jakie podmioty są klientami Red Carpet Content Hub? Jeżeli nie może Pan podać konkretnych nazw, to chociaż ogólny opis tego typu klienta dla ułatwienia zrozumienia tematu.
    Leszek Kułak: Ta oferta dopiero wchodzi, bo jest ona uzależniona od nasycenia zdarzeń na czerwonych dywanach. Mamy dość duże zainteresowanie ze strony niekonkurencyjnych mediów. Witryny www, radio, etc.
  • BAsh04: Czy może Pan wyjaśnić na czym dokładnie zarabia spółka i jaki jest rozkład procentowy przychodów?
    Leszek Kułak: Spółka zarabia na sprzedaży czasu reklamowego w kanałach telewizyjnych, sprzedaży dostępu do kanałów na rynku zagranicznym. Na platformie VOD sprzedaż subskrypcji dostępowych. Od końca miesiąca dojdzie sprzedaż reklam na rynku północnoamerykańskim. Te wielkości sie zmieniają w zależności od kwartału. Reklama krajowa w okresie wakacji nieco słabnie a szczyt ma w Q4. Dotychczas rozkład procentowy z obu obszarów był zbliżony do siebie.
  • Leszek Kułak: Bardzo Państwu dziękuję za udział w prezentacji oraz pytania. Zapraszam do śledzenia Spółki już jako podmiotu notowanego na NC i zapraszam do inwestycji
  • moderator: Ja również w imieniu redakcji StockWatch.pl serdecznie dziękuję za ciekawą dyskusję i zapraszam na kolejne czaty.
lmbufmsh
jrvqzujw
jeijanvb
Portfele StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
dchazylf
gqbgmfud
strefa bezpieczna AAA AA A BBB
332
strefa niepewna BB B
106
strefa zagrożona CCC D
202

Przykłady wyszukiwania spółek:

  • Zadłużenie > 80% - znaleziono 64
  • ROE > 30% - znaleziono 69
  • Free float < 20% - znaleziono 102

Dane aktualne na 05.09.2025


Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat