Marcin Kwaśnica, prezes zarządu Cherrypick Games SA: Do 2020 roku chcemy mieć 3-4 dochodowe projekty, które będziemy przez wiele lat monetyzować - czat inwestorski - StockWatch.pl - portal informacyjno-analityczny poświęcony inwestycjom na polskiej giełdzie i rynkach globalnych.
AD.bx ad0a
StockWatch.pl
AD.bx ad0b

Marcin Kwaśnica, prezes zarządu Cherrypick Games SA: Do 2020 roku chcemy mieć 3-4 dochodowe projekty, które będziemy przez wiele lat monetyzować

Dyskusja odbyła się dnia: 25.03.2019, godziny 11:30
Marcin Kwaśnica, prezes zarządu Cherrypick Games SA: Do 2020 roku chcemy mieć 3-4 dochodowe projekty, które będziemy przez wiele lat monetyzować Marcin Kwaśnica, prezes zarządu Cherrypick Games SA
CHERRY
W poniedziałek 25 marca o godz. 11:30 zapraszamy na czat z Marcinem Kwaśnicą, prezesem zarządu Cherrypick Games SA. Podczas czatu prezes Cherrypick Games podsumuje działalność spółki w I kw. 2019 roku oraz przedstawi najbliższe plany studia. Spółka chce przenieść swoje notowania na główny parkiet GPW w Warszawie.

Cherrypick Games S.A. zostało założone przez zespół weteranów branży gamingowej z ogromnym doświadczeniem w tworzeniu i sprzedaży gier na wszystkie wiodące platformy sprzętowe. Zespół łączy pasję do gier i wizję tworzenia produktów najwyższej jakości, co pozwala mu realizować własną misję: produkcję najlepszych gier Free2Play. Celem, który postawiło przed sobą Cherrypick Games jest osiągnięcie pozycji wydawcy o międzynarodowym znaczeniu, którego produkty prezentują najwyższą światową jakość. Firma od początku swojego istnienia współpracuje m.in. z Apple, Google, Amazon, Tencent, BandaiNamco. Ma też status dewelopera i wydawcy Sony Playstation i Microsoft XBOX. Najważniejsze produkcje spółki to m.in.: My Spa Resort (poprzednia nazwa: My Beauty Spa: Stars & Stories) i My Hospital. Łącznie tytuły spółki zanotowały już ponad 22 mln pobrań.

Obecnie Cherrypick Games pracuje nad dużą aktualizacją My Spa Resort, która zostanie wprowadzona pod koniec marca oraz dodatkowym modelem monetyzacji tytułu (subskrypcja), który pojawi się w grze na przełomie Q2/Q3 2019 roku. Pod koniec roku na rynek trafi też Crime Stories, gra z popularnego gatunku visual novel. Od marca tytuł znajduje się w fazie soft-launch na terenie Nowej Zelandii, Irlandii i Malty.

Zapis dyskusji

  • moderator: Witam na kolejnym czacie inwestorskim w ramach GAMING WEEK w StockWatch.pl. Dziś gościmy Marcina Kwaśnicę, prezesa Cherrypick Games.
  • moderator: Przypominam zasady organizacyjne czata: pytania są przesyłane najpierw do moderatora. Publikowane są pytania wybrane przez Gościa czata wraz z odpowiedziami. U dołu ekranu kolejkowane są u każdego użytkownika jego pytania. Moderator może odrzucić pytanie niezgodne z regulaminem.
  • moderator: Informacja dla dziennikarzy relacjonujących przebieg czata: wykorzystanie cytatów z dzisiejszej rozmowy w Państwa materiałach redakcyjnych wymaga podania źródła. W razie pytań czy wątpliwości prosimy o kontakt: biuro@stockwatch.pl
  • moderator: Już można zadawać pytania, na które nasz Gość zacznie odpowiadać o 11:30. W razie problemów z wyświetlaniem odpowiedzi prosimy o odświeżenie strony.
  • Marcin Kwaśnica: Dzień dobry, witam wszystkich na czacie. Zapraszam do zadawania pytań.
  • Aneta: Na jakim etapie jest Crime Stories? Gra jest obecnie w fazie soft-launch, czy już możecie powiedzieć jakie są pierwsze wnioski?
    Marcin Kwaśnica: Obecnie testujemy grę na wybranych rynkach, zaczęliśmy od Nowej Zelandii, Irlandii i Malty, stopniowo dodajemy kolejne kraje, już teraz gra jest dostępna w Norwegii, Szwecji, Finlandii, Islandii oraz RPA. Niedługo dodamy też Australię. Badamy wybrane wskaźniki, m.in. czas spędzony w grze, liczbę sesji na użytkownika w ciągu dnia oraz zbieramy opnie o dostępnych książkach. Już na wstępnym etapie jesteśmy bardzo zadowoleni z osiągniętych wyników. Widzimy bardzo wysoki potencjał tej gry. Bardzo blisko współpracujemy z Apple jak chodzi o monetyzację tej gry - będziemy na bieżąco informować o postępach.
  • zainteresowany: Na ilu rynkach jest obecna MY SPA Resort?
    Marcin Kwaśnica: My Spa Resort jest dostępne na całym świecie w sklepach Apple App Store i Google Play.
  • Vista: Kiedy zapowiedź kolejnego tytułu?
    Marcin Kwaśnica: Koncentrujemy się na obecnych tytułach, ale kolejne projekty już się klarują, powstały pierwsze prototypy. Mam nadzieję, że już niedługo będziemy mogli zapowiedzieć coś nowego.
  • Gracz : Ile potrwa soft-launch Crime Stories? To gra trochę inna niż My Hospital i My Spa Resort, jak tutaj przebiega proces testowania? Czym różni się od poprzednich tytułów?
    Marcin Kwaśnica: Na pewno nie będziemy się spieszyć z wydaniem Crime Stories, tak jak było w wypadku My Spa Resort oraz Project Fame. W naszej ocenie, ta gra ma olbrzymi potencjał, który chcemy maksymalnie wykorzystać. Zanim tytuł trafi na rynek zostanie przez nas maksymalnie dopracowany. Od końca zeszłego roku jesteśmy w stanie wejść ekstremalnie głęboko w analizę zachowań graczy, dzięki czemu jesteśmy w stanie bardzo dokładnie dostosować grę pod konkretne potrzeby graczy, a to wymaga od nas czasu i precyzji. Tytuł wydamy globalnie dopiero wtedy, kiedy osiągnięte wskaźniki będą dla nas w 100 proc. zadowalające.
  • Cahir16: Jak ocenia pan tytuł My Spa Resort od czasu swojej premiery na iOS/Android? Apetyt wydawał się być na trochę więcej.
    Marcin Kwaśnica: My Spa Resort od momentu premiery bardzo się zmienił. Przyznaję, że pierwsza wersja, która trafiła do użytkowników nie była dopracowana na tyle, ile byśmy chcieli. Cały czas jednak analizowaliśmy zachowania graczy i ich poznawaliśmy, dzięki czemu mogliśmy wprowadzić do gry zmiany, które poprawiły kluczowe wskaźniki. Na przykład retencję gry, ARPDAU czy długość sesji.
  • krystian5476: Czy zamierzacie implementować we własnych grach polską wersję językową?
    Marcin Kwaśnica: Polska nie jest dla nas kluczowym rynkiem, dlatego ze względów ekonomicznych tłumaczenie gry na język polski nie jest opłacalne.
  • Cahir16: Jaki jest rozkład geograficzny My Spa Resort?
    Marcin Kwaśnica: Głównie są to Stany Zjednoczone, Kanada oraz Australia, są to też najbardziej dochodowe dla nas kraje. Widzimy trend wzrostowy jeżeli chodzi o rynki azjatyckie, natomiast dla tego typu gier USA będzie wciąż nr 1.
  • Z.Z.: Co z tytułem My Pet Vet, który zapowiadaliście jakiś czas temu? Czy projekt jest aktualny?
    Marcin Kwaśnica: Projekt jest cały czas aktualny, planujemy ruszyć z produkcją tej gry pod koniec roku. Dla nas cały czas najważniejszym tytułem jest My Spa Resort, dopracowanie tej gry do perfekcji oraz przygotowanie gry Crime Stories pod globalne wydanie, które planujemy jeszcze w tym roku.
  • Gość: Witam, robicie coś na Switcha?
    Marcin Kwaśnica: Koncentrujemy się wyłącznie na grach mobilnych.
  • gameboy: Skąd pomysł żeby ograniczyć swoją grupę docelową do kobiet?
    Marcin Kwaśnica: Nie ograniczamy się do kobiet, ale nasze tytuły kierujemy właśnie do tej grupy docelowej. Kobiety stanowią ok. 75 proc. odbiorców naszych gier. Trafiliśmy w niszę rynkową - dobrych tytułów dla tej grupy było niewiele, chcieliśmy specjalizować się w tego typu produkcjach i to robimy. Nasza strategia się sprawdziła.
  • księgowy: Z czego wynikały słabe parametry monetyzacji kluczowego tytułu?
    Marcin Kwaśnica: Bardzo dobre pytanie :)
    Tak jak już wspomniałem, wydaliśmy grę trochę za szybko. Wydawało nam się, że wskaźniki początkowe, które widzieliśmy będziemy mogli przełożyć od razu na graczy bardziej zaawansowanych w grę, co nie wyszło do końca tak jak chcieliśmy. Stąd nasza decyzja o wstrzymaniu user aqusition, czyli nakładów na marketing i decyzja o wprowadzeniu aktualizacji do gry, co z kolei wyszło bardzo dobrze. Z obecnych wskaźników jesteśmy zadowoleni, wiemy już jak je udoskonalać. Tak jak mówiłem, rynek oraz gracze zmieniają się dynamicznie, więc my też musimy dostosowywać produkt do rynku, nad czym stale pracujemy.
  • gość: Ile w sumie pobrań odnotowaliście w swojej historii? i jaka jest pierwsza piątka?
    Marcin Kwaśnica: W sumie mamy blisko 25 mln pobrań wszystkich naszych tytułów.
  • jacek: Ostatnio informowaliście o re-publishingu swoich czterech gier, skąd ta decyzja?
    Marcin Kwaśnica: Moim zadaniem, jako prezesa spółki, jest budowa jej wartości. Szukaliśmy możliwości zmonetyzowania gier, które już nie zarabiały – re-publishing stał się właśnie idealną okazją. Ostatnio podpisaliśmy umowę z Bending Spoons, za udzieloną licencję otrzymaliśmy 110 tys. dolarów. Pamiętajmy, że w naszym portfolio cały czas mamy nasze najlepsze produkty, spośród starych tytułów, czyli Touchdown Hero i Touchdown Hero New Season, nad którymi obecnie pracujemy, by osiągać z nich przychody.
  • Wegebunda: Witam Panie Prezesie. Jaki jest mix platform od strony pobrań gier i które najlepiej się monetyzują.
    Marcin Kwaśnica: Mix pobrań to mniej więcej 50/50. Jak chodzi o monetyzację - nasze gry na urządzenia z systemem iOS monetyzują się nieco lepiej, ok. 58 proc. przychodów.
  • Grygo: Dzień dobry Jak radzicie sobie na rynku pracownika? Ostatnio inwestorów zaskoczył case odejścia całego zespołu deweloperskiego z Creative Forge. Są jakieś rynkowe praktyki, które ograniczają tego typu ryzyko? Co robicie w tym zakresie?
    Marcin Kwaśnica: Nie wiem co się wydarzyło w CFG i nie chciałbym się do tego odnosić. Nie mamy problemu z pozyskaniem doświadczonych ludzi do naszego teamu. Staramy się dbać o pracowników, jako przykład możemy podać program motywacyjny, który niedawno przeprowadziliśmy. Myślę, że dzięki takim działaniom jesteśmy w stanie zatrzymać ich z nami jak najdłużej.
  • Miko: Pisze Pan, że spółka koncentruje się na grach mobilnych. Po co w takim razie status dewelopera i wydawcy Sony Playstation i Microsoft XBOX?
    Marcin Kwaśnica: Status dewelopera i wydawcy mamy od 2014 roku. Od razu po założeniu spółki się o to postaraliśmy, by nie zamykać sobie drogi na te platformy. Obecnie jednak skupiamy się na platformach iOS, Android i Amazon.
  • Space Cowboy: Czy przygotowujecie jakieś ciekawe projekty jako wydawca (np. na konsole)?
    Marcin Kwaśnica: W nadchodzących miesiącach skoncentrujemy się na najważniejszych projektach, czyli My Spa Resort, Crime Stories i Project Fame. Staramy się, aby kolejne okresy charakteryzowały się stabilnym wzrostem generowanych przez grę wyników finansowych. Jesteśmy przekonani, że dla My Spa Resort rok 2019 będzie dopiero początkiem drogi. Obecnie nie planujemy być wydawcą zewnętrznych projektów. Mamy pomysły i prototypy na kolejne produkcje własne, jak np. My Pet Vet. Tutaj mogę już zapowiedzieć, że myślimy o rozbudowie IP My Spa Resort o kolejne odsłony.
  • Sw-fan: Wspomina Pan o analizowaniu zachowań graczy, zbieraniu danych. Na ile to jest zgodne z rodo? O ile wprowadzenie ustawy obniżylo zasiegi i konwersje?
    Marcin Kwaśnica: Wszystkie dane, które zbieramy w grach nie naruszają RODO, zatem wprowadzenie ustawy nie wpłynęło na zasięgi i konwersję.
  • AF trader: Panie Prezesie, nie more wyzbyć się wrażenia, że robienie gier to za mało. Dużo się robi i wydaje gier, setki dziennie. Prawie nikt nie potrafi skutecznie promować swoihh gier, czyli sprzedawać to co zrobił. Jakie jest Pana zdanie jak wpadacie na tym polu?
    Marcin Kwaśnica: Ma Pan rację, że robienie gier to za mało. Produkcja i wydawanie gier to trudna sztuka. Nie ma gotowego rozwiązania aby osiągnąć sukces. Są za to metody, które przybliżają nas do potencjalnego sukcesu. Przykładem jest dokładna analiza, m.in. określenie grupy odbiorców, odpowiednie przygotowanie produktu, a to dopiero początek. Jako spółka w 2018 roku nauczyliśmy się bardzo dużo. Zrozumieliśmy, że bardzo ważna jest analiza zachowań graczy – to pozwala budować grę w sposób jakiego oczekuje gracz, a co za tym idzie skuteczną monetyzację produktu i jego właściwy odbiór. Tworzymy narzędzie oparte o sztuczną inteligencję, które już nam pomaga i przynosi pożądane efekty.
  • hans: W liście do akcjonariuszy pisał Pan, że spółka już niedługo wejdzie na wyższy poziom. Kiedy możemy spodziewać się tego wystrzału?
    Marcin Kwaśnica: Naszym głównym zadaniem jest systematyczny rozwój spółki. Pracujemy nad tym, by stało się to jak najszybciej :)
  • gość: Znakomita większość wszych klientów to kobiety... a w zespole jakoś prawie ich nie widać... czemu??... może one jeszcze lepiej potrafiłyby zagospodarować niszę dla nich?
    Marcin Kwaśnica: Taka już specyfika branży, że nie widać pracowników :) Kobiety w naszej firmie stanowią ok. 30 proc. teamu, co jak na spółkę gamingową jest całkiem niezłym wynikiem. Przy okazji pozdrawiam Agatę, Gosię, Patrycję, Marinę, Agnieszkę i Izę.
  • RED: Czy ostatnia aktualizacja MSR odbędzie się do końca marca?
    Marcin Kwaśnica: Tak, wprowadzimy ją do końca marca. To na pewno nie ostatnia aktualizacja tego produktu w tym roku, ale ostatnia zapowiadana na pierwszy kwartał. Wydajemy 1-2 update na miesiąc, tego będziemy się trzymać.
  • kszo: Czy w obecnych warunkach dysponujecie czasem by rozpocząć pracę nad kolejnym kluczowym projektem?
    Marcin Kwaśnica: Obecnie koncentrujemy się na grach z naszego portfolio. Chcemy wydobyć z nich maksymalny potencjał.
  • Dr Quinn: Witam Panie Prezesie! Kilka pytań ode mnie: i) kiedy My Spa Resort będzie widoczne w wynikach? ii) Ile przychodów miesięcznie gra przynosi obecnie? iii) Czy pracujecie nad wprowadzeniem swoich gier do Chin? iv) Jeśli tak, to kiedy możemy się spodziewać jakichś informacji na ten temat?
    Marcin Kwaśnica: Jesteśmy w stałym kontakcie z chińskimi partnerami i prowadzimy rozmowy o wprowadzeniu tam naszych produktów. To nie jest jednak, kluczowy rynek dla naszych produktów, ponieważ chińscy gracze grają w nieco inne tytuły niż nasze. Koncentrujemy się na rynkach najbardziej dla nas dochodowych, czyli USA. W Chinach ponownie zablokowano dostęp do sprzedaży nowych tytułów. My jako spółka nie wiemy, kiedy znów będzie możliwe wprowadzanie tam nowych gier. Trzymamy rękę na pulsie. W chińskim sklepie Apple App Store nasze gry są dostępne.
  • gość: Strasznie dużo teraz różnych programów dotacyjnych dla sektora gamedev, czy bierzecie Panstwo udział w jakiś nowych naborach??
    Marcin Kwaśnica: Cieszymy się, że programów jest coraz więcej, a branża cieszy się taką popularnością. Zawsze chętnie bierzemy udział w nowych naborach.
  • Gość: W jakiego typu grach czujecie się najlepiej?
    Marcin Kwaśnica: Czujemy się bardzo dobrze w grach symulacyjnych, takich jak My Hospital, My Spa Resort, czy też My Pet Vet. Zeszły rok poświęciliśmy w dużej mierze na naukę, gier z gatunku interactive novels, takim tytułem jest Crime Stories.
  • zaniepokojony: Dlaczego Cherry nie ma jeszcze żadnych wpływów od fińskiego Kuu Hubb? Jak sprzedaż praw do My Hospital miała przyspieszyć pracę nad My Beauty Spa skoro nie macie ze sprzedaży jeszcze nawet złotówki?
    Marcin Kwaśnica: To wynika z umowy. Dzięki sprzedaży praw do gry przesunęliśmy dużą część zespołu, który pracował nad My Hospital do My Spa Resort.
  • Gość: Jak widzi Pan spółkę Cherrypick Games za 5 i 10 lat? W którym miejscu chcielibyście się wtedy znaleźć?
    Marcin Kwaśnica: W naszym biznesie perspektywa 5, czy 10 lat jest zbyt odległa. Chciałbym i wspólnie z całym zespołem pracujemy nad tym, żeby Cherrypick Games była wtedy w czołówce globalnych producentów gier mobilnych. Do 2020 roku chcielibyśmy mieć 3-4 dochodowe projekty, które będziemy przez wiele lat monetyzować. Jako spółka rozwijamy się organicznie.
  • Space Cowboy: Panie Prezesie. Trzymamy kciuki za dobry debiut na głównym rynku. Kiedy się go spodziewać?
    Marcin Kwaśnica: Chcemy zadebiutować na GPW najszybciej jak się da, jesteśmy w procesie.
  • Marcin Kwaśnica: Dziękuję za wszystkie pytania, zapraszam do śledzenia informacji na temat Cherrypick Games. Do zobaczenia na kolejnym czacie.
  • moderator: Ja również w imieniu redakcji StockWatch.pl serdecznie dziękuję za ciekawą i dynamiczną dyskusję. Zapraszam na kolejne czaty w ramach GAMING WEEK.

Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com
AD.bx ad3a

PORTFEL STOCKWATCH

Data startu Różnica (%) Różnica (zł) Wartość
01-01-2017 +66,40% +13 280,16 zł 33 280,16 zł

Logowanie


Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło

Ostatnio zaktualizowane dane

AD.bx ad3b
AD.bx ad3d