-
moderator: Witam na webinarze i czacie inwestorskim z Markiem Sołtykiem - prezesem zarządu Shoes for Fun oraz Tomaszem Karolakiem - aktorem teatralnym, telewizyjnym i filmowym, ambasadorem marki. Tematem spotkania będzie trwająca publiczna emisja akcji Slippers Family na platformie crowdfundingowej Beesfund.
-
moderator: Przypominam zasady organizacyjne czata: pytania są przesyłane najpierw do moderatora. Publikowane są pytania wybrane przez Gości czata wraz z odpowiedziami. U dołu ekranu kolejkowane są u każdego użytkownika jego pytania. Moderator może odrzucić pytanie niezgodne z regulaminem.
-
moderator: Informacja dla dziennikarzy relacjonujących przebieg prezentacji i czata: wykorzystanie cytatów z dzisiejszej rozmowy w Państwa materiałach redakcyjnych wymaga podania źródła. W razie pytań czy wątpliwości prosimy o kontakt: biuro@stockwatch.pl
-
moderator: Już można zadawać pytania, na które nasi Goście zaczną odpowiadać po prezentacji wideo. W razie problemów z wyświetlaniem odpowiedzi prosimy o odświeżenie strony. Uczestników zachęcamy też do udostępniania czatu i komentowania jego przebiegu w mediach społecznościowych z hasztagiem #czatStockWatch
-
Marek Sołtyk: Witam w drugiej części spotkania, czyli na czacie inwestorskim. Zapraszam do zadawania pytań. Postaram się odpowiedzieć na wszystkie.
-
Janek: Dlaczego podzieliliście emisje na dwie serie i dlaczego mają one rożne ceny?
Marek Sołtyk: Chcieliśmy zrobić promocję dla pierwszych inwestorów. Kto pierwszy ten lepszy :-)
-
gość: Czy prócz PAna Tomasza w spółce są jeszcze jacyś inni celebryci? Jak mocno udzielają się w ropromowaniu spółki?
Marek Sołtyk: We władzach spółki nie mamy innych celebrytów. Natomiast współpracujemy z innymi w formie promocji i reklamy naszych produktów.
-
ciekawski: Dlaczego chcecie zlecać produkcję na zewnątrz, a nie zwiększać moce produkcyjne? Przecież sam Pan powiedział, że te współprace z zewnętrznymi producentami były nieskuteczne, a na Podhalu jest dużo osób z doświadczeniem..
Marek Sołtyk: Potrzebujemy szybko zwiększyć produkcje co nie oznacza, że nie zlecimy tego producentom z Podhala.
-
Stan: Na koniec 2020 r. mieliście ponad 110k zobowiązań z tytułu podatków i ubezpieczeń. Czy jakaś część była przeterminowana?
Marek Sołtyk: Nie mamy żadnych przeterminowanych zobowiązań.
-
zainteresowany: Jakie dokładnie procesy produkcyjne chcecie zautomatyzować w produkcji?
Marek Sołtyk: Chcemy zautomatyzować montaż obuwia.
-
KarolZ: Dlaczeog w prognozach długoterminowych nie widać u Was efektu dźwigni operacyjnej? Patrzę i widzę rentowność brutto na poziomie 11 proc. w 2020 r. i dalej w kolejnych latach 7,2 proc, 7,5 proc., 6,25 proc.- w 2023 r.
Marek Sołtyk: To jest normalne, że wraz ze wzrostem sprzedaży zmniejsza się rentowość, a dźwignia jest na cash flow.
-
Alina: Ile kosztują celebryci? jakiego rzędu są to wydatki dla spółki?
Marek Sołtyk: Kontrakty z celebrytami są chronione umowami. Wydatki na marketing to ok. 10 proc. przychodów.
-
Alina: Jakie macie plany jeśli chodzi o obuwie dla reszty rodziny poza dziećmi?
Marek Sołtyk: Tak jak wspomniałem, chcemy wprowadzić obuwie domowe dla całej rodziny.
-
Krzysztof: Dlaczego do dokumentu nie włączyliście sprawozdania za 1 półrocze, lub chociaż kluczowych liczb? Nie było się czym pochwalić? Naprawdę chcecie uplasować tę emisję?
Marek Sołtyk: Nie ma takiego wymogu. Na bieżąco pokazujemy wyniki na stronie emisji oraz w prezentacji za sierpień i wrzesień br.
-
GPW_geek: Według wizji chcecie być dostawcą butów dla CAŁEJ rodziny. Pytanie zatem kiedy pojawią się kolekcje dla dorosłych? To już nie nisza i chyba ciężej o specjalizację?
Marek Sołtyk: Nie zamierzamy konkurować w tym zakresie z globalnymi markami ani rodzimymi dużymi producentami.
-
księgowy: Skoro sprzedajecie głównie w kanale e-commerce, to skąd u Was 36 tys. należności?
Marek Sołtyk: Bardzo proszę o doprecyzowanie, w jakim okresie?
-
Gość: Czy średni koszyk rośnie? Jak wyglądał w 1H20 i 1H21?
Marek Sołtyk: Średni koszyk rośnie, ale nie jest to naszym najważniejszym priorytetem. Nie jesteśmy multibrand storem.
-
Olaf_R: Dlaczego nie chcecie wejść najpierw na NC? Główny rynek to znacznie większe obowiązki informacyjne, to potrzeba zatrudnienia nowych osób od relacji inwestorskich, pilnowania MAR itd? Nie lepiej iść do przedszkola i podstawówki zanim pójdziecie na studia?
Marek Sołtyk: Na NC jest często bardzo mała elastyczność sprzedaży. Jeżeli wchodzić już na giełdę, to tak, aby dać naszym inwestorom możliwość łatwego obrotu akcjami.
-
potencjalny_inwestor: Jak ocenia Pan potencjał rynku dziecięcego w Polsce? Jakie są Wasze ambicje co do udziału w tym rynku?
Marek Sołtyk: Oceniam na 20 mln par butów. Ja chcę mieć 5 proc.
-
GOŚĆ: Ile osób zatrudnia teraz firma w produkcji, ile logistyce, a ile w sprzedaży i marketingu?
Marek Sołtyk: Obecnie zatrudniamy 27 osób i kolejne 2 są w przyuczeniu.
-
Alina: To jeszcze dopytam o obuwie dla reszty rodziny, czego możemy się spodziewać w tej części produktowej, czy raczej będzie to tylko slippers, czy tak jak w dziecięcej linii szerszy asortyment?
Marek Sołtyk: Nie wykluczam jednego i drugiego.
-
Luke: Skoro jesteście producentem, to dlaczego na zapasie macie towary, a nie półprodukty i produkty gotowe? Dlaczego saldo zapasów na koniec 2019 r. pokazywało okrągłe zero?
Marek Sołtyk: Dopiero w tym roku udało nam się zbudować zapasy. Do tej pory mogliśmy więcej sprzedać niż wyprodukować.
-
Alina: Kiedy można się spodziewać szerszego asortymentu dla dorosłych i jaki rodzaj obuwia pójdzie na pierwszy ogień?
Marek Sołtyk: Pod koniec przyszłego roku. Nie będę ukrywał, że to jest tajemnica.
-
Rafał: wspominał Pan w prezentacji, że obuwie dziecięce było niszą kiedy tworzyliście biznes, czy teraz już macie konkurencję i jak duża ona jest?
Marek Sołtyk: Radzimy sobie całkiem nieźle, czego faktem jest rozwój naszej sprzedaży i ambitne plany na przyszłość.
-
Rafał: ile proc. rynku pokrywa SfF swoimi produktami?
Marek Sołtyk: Obecnie to jakieś kilka promili.
-
księgowy: Co kryje się pod pozycją innych kosztów operacyjnych na kwotę 227 273,56 zł?
Marek Sołtyk: Przepraszam, ale o którym roku Pan pisze. Proszę o doprecyzowanie.
-
sholder: Kiedy planujecie upublicznienie, aby można było ewentualnie łatwo wyjść z dzisiejszej inwestycji?
Marek Sołtyk: Planujemy IPO w 2025 r.
-
gosc: Skoro współpracowało z Wami tylu celebrytów to dlaczego nie osiągnęliście dużego sukcesu?
Marek Sołtyk: Uważamy, że wzrost przychodów o ponad 80 proc. rok do roku to dla nas swoisty sukces.
-
księgowy: 36 tys. należności pokazujecie na koniec 2020 w dokumencie ofertowym
Marek Sołtyk: To jest należność nasza wobec PayU lub T-Pay wypłacona nam przez operatora w nowym roku a także sprzedaż produktu z opcja płatności przy odbiorze.
-
zaniepokojony: Oglądałem Wasze filmy, prezentacje i chyba wszystkie dostępne materiały, bo tak jak Pan widzę, że nisza dla dzieci nie jest zagospodarowana, a penetracja tego rynku przez spółkę wciąż jest mała. Ale doprawdy nie mogę zrozumieć dlaczego wszystkich informacji nie ma w dokumencie ofertowym tylko jakieś minimum wymagane przez regulacje, dlaczego nie ma tego w jednej prezentacji, tylko macie osobne dla dużych inwestorów, gdzie są przedstawione perspektywy długoterminowe itd.? Skoro nie potraficie sprzedać tej oferty w odpowiedni sposób to można mieć wątpliwości, czy rzeczywiście posiadacie odpowiednie kompetencje w swoim biznesie… Alternatywnie macie już tę ofertę sprzedaną i tylko zawracacie głowę ;)
Marek Sołtyk: Gdybyśmy mieli sprzedaną, to byśmy o tym poinformowali. Działamy w pełni transparentnie, a dodatkowe informacje nie zawarte w prezentacji i stronie emisji są dostępne na naszej stronie https://slippersfamily.com/relacje-inwestorskie
-
księgowy: Dlaczego w 2019 r. nie było kosztów sprzedaży, natomiast w 2020 r. takowe są?
Marek Sołtyk: Były, tylko zostały zaksięgowane w innej pozycji przez poprzednie biuro księgowe.
-
potencjalny_inwestor: do kiedy planujecie osiągnąć te zapowiadane 5 proc. rynku?
Marek Sołtyk: Planujemy osiągnąć ten wynik w ciągu 6-7 lat.
-
gość: jaka linia obecnego asortymentu sprzedaje się najlepiej?
Marek Sołtyk: Tak jak wspomniałem, to obuwie do przedszkola, szkoły.
-
gość: wasze ceny oscyluje w zakresie 60-140 zł, jakich cen można się spodziewać w ofercie dla dorosłych?
Marek Sołtyk: Podobnego poziomu cen.
-
gość: na prezentacji pokazywał Pan średnią płatność per klient na poziomie 15 zł. o ile chcecie podnieść średni przychód na klienta? jakie są prognozy w tym względzie? do kiedy chcecie to osiągnąć?
Marek Sołtyk: To nie tak, my wyceniamy naszych klientów bardzo ostrożnie po 15 zł, a ich średnie zakupy w tym roku to 104 zł średni koszyk. Będziemy się skupiać na pozyskiwaniu nowych.
-
Marek Sołtyk: Szanowni Państwo, serdecznie dziękuję za wszystkie zadane pytania i zapraszam do kontaktu: akcjonariat@slippersfamily.com oraz odwiedzenia strony: https://emisja.slippersfamily.com/. Pozdrawiam!
-
moderator: Ja również w imieniu redakcji StockWatch.pl serdecznie dziękuję za ciekawą dyskusję i zapraszam na kolejne czaty.