-
moderator: Witam na webinarze z zarządem GAMIVO SA – Mateuszem Śmieżewskim oraz Tomaszem Lewandowskim. Tematem spotkania będzie omówienie wyników finansowych za I kwartał 2022 roku. Podczas spotkania Zarząd przedstawi także plany na najbliższe miesiące.
-
moderator: Przypominam zasady organizacyjne czata: pytania są przesyłane najpierw do moderatora. Publikowane są pytania wybrane przez Gościa czata wraz z odpowiedziami. U dołu ekranu kolejkowane są u każdego użytkownika jego pytania. Moderator może odrzucić pytanie niezgodne z regulaminem.
-
moderator: Informacja dla dziennikarzy relacjonujących przebieg prezentacji i czata: wykorzystanie cytatów z dzisiejszej rozmowy w Państwa materiałach redakcyjnych wymaga podania źródła. W razie pytań czy wątpliwości prosimy o kontakt: biuro@stockwatch.pl
-
moderator: Już można zadawać pytania, na które nasi Goście zaczną odpowiadać po prezentacji wideo. W razie problemów z wyświetlaniem odpowiedzi prosimy o odświeżenie strony. Uczestników zachęcamy też do udostępniania czatu i komentowania jego przebiegu w mediach społecznościowych z hasztagiem #czatStockWatch
-
Zarząd GAMIVO SA: Dzień dobry, bardzo dziękujemy za udział w webinarze. Przez najbliższą godzinę będziemy dla Państwa dostępni podczas czatu. Zachęcamy do licznego zadawania pytań.
-
Jaca84 : Dzień dobry, Jakie zbliżające się premiery w najbliższym czasie mogą mieć wpływ na sprzedaż produktów na platformie GAMIVO?
Zarząd GAMIVO SA: Obecny rok obfituje w dużą liczbę głośnych premier, były już to chociażby: God of War, Dying Light 2: Stay Human, Lego Star Wars: The Skywalker Saga czy Elden Ring, który pobił rekord jeśli chodzi o największą liczbę preorderów w historii GAMIVO. Obecnie dużym zainteresowaniem cieszy się z kolei Dune: Spice Wars. Z nadchodzących tytułów na pewno warto wymienić: A Plague Tale: Requiem, Gotham Knights, Hogwarts Legacy czy God of War Ragnarök. Ponadto żelaznymi punktami w kalendarzu graczy są premiery nowych odsłon sportowych serii. Cykle takie jak FIFA, NBA 2K czy Madden NFL cieszą się na GAMIVO niesłabnącą popularnością. Oczywiście przesunięcia premier nie są w gamingu niczym nadzwyczajnym i już teraz wiadomo, że choćby Starfield, Suicide Squad: Kill The Justice League czy Baldur's Gate 3, które miały być dużymi tegorocznymi premierami, ukażą się dopiero w 2023 roku. Z drugiej strony, rynek nie znosi próżni i z pewnością pojawią się jakieś „czarne konie”, które podbiją serca graczy i napędzą sprzedaż, tak jak w zeszłym roku uczynił to Valheim.
-
fan_gpw: Czy spółka planuje nawiązywać współpracę z infuencerami z branży gamingowej?
Zarząd GAMIVO SA: W zasadzie od samego początku istnienia GAMIVO współpracuje z influencerami. Obecnie naszym ambasadorem w Polsce jest xTh0rek, a w Hiszpanii Carola. Natomiast na początku roku przeprowadziliśmy wnikliwą analizę wszystkich naszych współprac i zdecydowaliśmy się zmienić podejście do partnerstw tak, aby skupić się na tych najbardziej rentownych. Dzięki temu możemy położyć nacisk na nawiązywanie strategicznych partnerstw z dużymi podmiotami – jak na przykład Plarium czy Żabka – z którymi jesteśmy w stanie przeprowadzić jakąś nietypową i atrakcyjną akcję. Oczywiście nie oznacza to, że zamykamy się na nowych streamerów, gdyż cały czas prowadzimy dla nich program afiliacyjny.
-
KlocekLego: Dzień dobry. Skąd pozyskujecie klucze? Czy kupujecie od Sony Genba, Devolvera i tym podobnych podmiotów zajmujących się ich dystrybucją, czy raczej działacie w szarej strefie jak G2A?
Zarząd GAMIVO SA: Bezpieczeństwo kupujących i ich komfort to dla nas priorytety. Dlatego wszystkie oferowane na GAMIVO produkty pochodzą wyłącznie od zweryfikowanych firm. Musimy także pamiętać, że każdy produkt cyfrowy ma swój początek u wydawcy, który decyduje kiedy, jakim i ilu dystrybutorom zostaną przekazane produkty.
-
Gość: Czy spółka będzie komunikować prognozy finansowe na ten rok lub najbliższe lata?
Zarząd GAMIVO SA: Spółka nie będzie publikowała prognoz. O wynikach finansowych będziemy informować w raportach bieżących.
-
julek: Czy przejściu na główny rynek będzie towarzyszyła emisja akcji? Kiedy możemy się spodziewać debiutu?
Zarząd GAMIVO SA: Na ten moment nie planujemy przeprowadzać emisji. Jeżeli ta sytuacja ulegnie zmianie, zakomunikujemy to stosownymi kanałami oraz raportami. Pracujemy nad prospektem emisyjnym, który zamierzamy złożyć w Komisji Nadzoru Finansowego najszybciej, jak to możliwe.
-
Wilk: Czy Gamivo rozważa wykup akcji
Zarząd GAMIVO SA: Bierzemy pod uwagę taki scenariusz, będziemy informować jeżeli spółka podejmie taką decyzję.
-
xyz: czy akcje promocyjne z Plarium są jeszcze kontynuowane, jakie maiły efekty?
Zarząd GAMIVO SA: Kooperację z Plarium rozpoczęliśmy w drugiej połowie 2021 roku i przeprowadziliśmy wspólnie szereg udanych akcji. Ostatnia z nich miała miejsce w marcu. Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników współpracy, która bardzo przyczyniła się do umacniania lojalności naszych klientów. Dlatego obecnie razem z przedstawicielami Plarium staramy się zaproponować graczom kolejną ciekawą kampanię. Na szczegóły trzeba będzie jednak jeszcze trochę poczekać.
-
gość: o ile dzięki zmianom SEO zwiększył się Wam już ruch?
Zarząd GAMIVO SA: Po zakończeniu większości prac optymalizacyjnych zdecydowanie widzimy poprawę na PageSpeed Insight - narzędziu udostępnianym przez Google do oceny wydajności i użyteczności strony. Osiągamy najlepsze wskaźniki spośród naszej konkurencji. Widzimy pozytywne zmiany w ilości indeksowanych fraz przez google czekamy cierpliwie na przełożenie się bezpośrednio na traffic.
-
Gość: Które z zapowiedzianych w lutym działań, najbardziej przełożyło się na wyniki w I kw.? Jakie zmiany to działanie wprowadziło w spółce?
Zarząd GAMIVO SA: Między innymi optymalizacja kosztów związanych z działaniami marketingowymi w tym partnerstwa z influencerami i innymi partnerami biznesowymi. Jej wynikiem była rezygnacja z ponad 50 współprac, które nie przekładały się bezpośrednio na obrót. Dotychczasowym partnerom zaproponowano przejście na zoptymalizowany i zdecydowanie bezpieczniejszy dla nas model afiliacyjny. Podjęte działania optymalizacyjne w dużej mierze wpłynęły na wyniki w Q1. Wdrożyliśmy także rozwiązania cross-sellingowe, dzięki którym możemy proponować użytkownikom mogące ich zainteresować produkty. Już teraz widzimy, że pozytywnie przekłada się to na sprzedaż.
-
mat90: Dzień dobry, czy planowane są jakieś duże akcje partnerskie związane z produktami fizycznymi? W jaki sposób ta kategoria będzie rozwijana?
Zarząd GAMIVO SA: Jak wspominaliśmy na ostatniej prezentacji, produkty fizyczne są częścią systemu GAMIVO i zapraszamy sprzedawców do współpracy, jednak nie będzie to obszar naszych inwestycji w nadchodzącym roku.
-
Gość: jakie rezultaty zakładacie po współpracy z WarGaming?
Zarząd GAMIVO SA: Oczekuje się, że współpraca ta zapewni dopływ nowych użytkowników oraz zwiększy rozpoznawalność marki GAMIVO wśród grupy docelowej. Celem współpracy jest również dodatkowe źródło przychodów.
-
Gość: Jakie liczby generuje oferta SMART?
Zarząd GAMIVO SA: Nie możemy zdradzić szczegółów, natomiast nie jest tajemnicą, że GAMIVO SMART to nasz sztandarowy produkt. Dlatego też nieustannie trwają prace nad jego rozwojem i rozbudową katalogu korzyści dla subskrybentów.
-
Slawusss: Współpraca z Żabką jaki to był nakład finansowy i jak przełożył się na wyniki? czy planujecie w najbliższym czasie podobne akcje?
Zarząd GAMIVO SA: Jak już wspominaliśmy, podobne akcje są obecnie wśród naszych priorytetów, dlatego niebawem będziemy prowadzili kolejne. Szczególnie, że zarówno współpraca z Plarium, jak i pierwsza wspólna akcja z Żabką umocniły nas w przekonaniu, że to właściwy kierunek. Nie możemy jednak upublicznić szczegółów umowy, a więc także kosztów poniesionych przez strony.
-
Stan79: Gdzie widzicie się za 2-3 lata, biorąc pod uwagę zapowiadany wzrost skali działalności.
Zarząd GAMIVO SA: GAMIVO nieustannie buduje swoją pozycję na rynku dystrybucji cyfrowej. Chcemy poszerzać grono naszych klientów i bardziej penetrować nasze najlepsze rynki Europy Zachodniej, Stanów Zjednoczonych oraz Korei Południowej czy Japonii i przebijać nowe milestony liczby użytkowników platformy, a także docelowo zwiększać liczbę subskrybentów GAMIVO SMART.
-
Rafał: Ilu użytkowników i jaką sprzedaż w szt. zakładacie na koniec tego roku?
Zarząd GAMIVO SA: Wielkimi krokami zbliżamy się do przekroczenia granicy 4 mln użytkowników platformy. Obecnie serwis skupia ponad 3,8 mln osób, którzy zakupili już blisko 13 milionów gier. O kolejnych kamieniach milowych będziemy informować za pośrednictwem stosownych raportów.
-
GOŚĆ: Jaki jest obecnie Wasz największy rynek biorąc pod uwagę podział geograficzny i jak kontrybuuje on do wyników?
Zarząd GAMIVO SA: Działania marketingowe GAMIVO skupiają się na rynku Europy Zachodniej oraz USA. Rynki kategoryzujemy i analizujemy wielotorowo. Zauważamy rynki, które rozwijają się bardzo szybko pod kątem trafficku i pozyskujemy tam dużo klientów i dla odmiany widzimy rynki gdzie zauważamy duży wzrost GMV. Dlatego też ostatnio zaczęliśmy coraz dynamiczniej działać w Korei Południowej. Wszystko zależy od postawionego celu dla konkretnego rynku i późniejszej realizacji.
-
gość: Wartość rynku gier w Korei Pd. szacowana jest na 18 mld USD, ile z tego planujecie uszczknąć w najbliższych 2-3 latach?
Zarząd GAMIVO SA: Widzimy spory potencjał sprzedażowy naszych produktów w Korei Południowej. Już teraz mamy pewną społeczność klientów pochodzących z rynku koreańskiego - chcemy zachęcić kolejnych dostosowaniem strony GAMIVO - językowo oraz walutą - do tego rynku.
-
Gość: Czy rozważacie też wersję japońską serwisu, wydaje się, że społeczność graczy jest tam całkiem mocno rozwinięta? czy wystarczy do podbicia tego rynku wersja angielskojęzyczna?
Zarząd GAMIVO SA: Cały czas obserwujemy potencjalne rynki, na których możemy wprowadzić lepszą obsługę klienta poprzez zapewnienie lokalnej waluty i języka. Będziemy na bieżąco poszerzać zakres języków dostępnych na platformie i Japonia jest jednym z krajów, którym bacznie się przyglądamy. Staramy się jednak, aby każdy nowy język był wspierany długofalowo, więc decyzje o dodaniu nowych podejmujemy ostrożnie. Nie mamy w tej chwili niczego do ogłoszenia w tej kwestii.
-
Król Julian: Macie serwis w 8 językach. Angielski, hiszpański - duża grupa docelowa mówiąca w tych językach - ale skąd tam wziął się włoski wcześniej niż np. koreański? korea spora populacja, Włosi tylko 60 mln. Jakieś szczególne zamiłowanie “makaroniarze ;)” do gier mają?
Zarząd GAMIVO SA: Na początku staraliśmy się eksplorować rynki europejskie, gdyż je znaliśmy najlepiej i były dla nas kluczowe w pierwszych latach działalności. Szczególnie istotne był więc wersje językowe dla tych krajów, gdzie bariera językowa mogła być szczególnie problematyczna. A tak jest właśnie we Włoszech, czego dowód mieliśmy przy okazji niedawnej afery wokół braku włoskiego dubbingu w Dying Light 2.
-
Alusia: Jak rozkładają się zyski i przychody na poszczególne kategorie produktowe które oferujecie na platformie?
Zarząd GAMIVO SA: Cały czas prym na platformie wiodą produkty cyfrowe i to one stanowią główną część sprzedaży. Wśród produktów cyfrowych dominują gry oraz karty przedpłacone do popularnych serwisów streamingowych i zakupowych, jak np. Zalando i Amazon.
-
gość: Na czym polegała Wasza akcja z Zabką, jestem i klientem żabki i graczem, ale nic mi się o uszy nie obiło? A z wypowiedzi spółki słyszę, że to chyba jakaś większa akcja była?
Zarząd GAMIVO SA: Jest to akcja marketingowa skierowana do klientów sieci Żabka „Szlifuj skilla z LevelUp i GAMIVO”. Miała na celu wzmocnienia sprzedaży, a dla klientów sieci przygotowano darmowe gry za zakup napojów energetycznych marki LevelUp. Dzięki akcji, z wykorzystaniem aplikacji mobilnej sieci Żabka, pozyskaliśmy nowych klientów, którzy początkowo zachęceni akcją promocyjną, pozostają na naszej platformie na dłużej i korzystają z usług oferowanych przez GAMIVO. Akcja cieszyła się bardzo dużym zainteresowaniem, dlatego pula gier szybko się wyczerpała, natomiast nie wykluczamy dalszej współpracy z siecią sklepów Żabka.
-
akcjonariusz: Na czym polegała restrukturyzacja działów i jakie koszty stałe powycinaliście?
Zarząd GAMIVO SA: Aby usprawnić bieżące działania, zdecydowaliśmy się rozwiązać dział sprzedaży, a jego kompetencje przekazać innym zespołom. Po przeprowadzeniu wewnętrznej rekrutacji pracownicy Ci zasilili dział marketingu w roli Category Managerów lub nową komórkę - Business Development, którą utworzyli wraz z członkami zespołu obsługi klienta biznesowego. Planowo zmiany te mają sprawić, że dział Marketingu zyska większą elastyczność dostępności produktów pod konkretne kampanie marketingowe, natomiast Business Development ma na celu maksymalizację przychodów ze sprzedaży hurtowej, a do obowiązków zespołu będzie należało między innymi pozyskiwanie nowych dostawców oraz wdrażanie rozwiązań API. Oszczędności powstałe z wyżej wymienionych działań były wynikiem redukcji kosztów wynagrodzeń.
-
Gunt: Czy udaje Wam się "wywalczyć" jakiekolwiek "Exclusivy" czy wynegocjować odpowiednio niższe od obowiązujących ceny, czy może wszystkie promocje są sponsorowane z Waszej marży?
Zarząd GAMIVO SA: Na naszej platformie sprzedają sprzedawcy, my jesteśmy pośrednikiem, który pobiera prowizje od każdego sprzedanego produktu. Wszystkie obniżki cen sprzedawców wynikają z ich marż. GAMIVO czasami wspiera sprzedaż poprzez kupony zniżkowe i wtedy takie promocje są wspierane bezpośrednio z naszej marży.
-
ciekawski: czy dla poszczególnych wersji językowych platformy, zatrudniacie osoby władające tymi językami, czy to działa automatycznie i jedynie jednorazowo potrzebna jest osoba tłumacząca stronę?
Zarząd GAMIVO SA: Nie tworzymy dedykowanych zespołów dla danego języka, dlatego przy strategicznych projektach korzystamy z pomocy zawodowych tłumaczy. Natomiast w przypadku mniej kluczowych kwestii często kompetencje językowe członków zespołu GAMIVO okazują się wystarczające.
-
Zarząd GAMIVO SA: Bardzo dziękujemy za tak liczny udział w czacie. Staraliśmy się odpowiedzieć na możliwie jak najwięcej pytań. Gdyby pojawiły się jeszcze jakieś dodatkowe kwestie, których nie poruszyliśmy zachęcamy do kontaktu poprzez adres gamivo@innervalue.pl
-
moderator: Ja również w imieniu redakcji StockWatch.pl serdecznie dziękuję za ciekawą dyskusję i zapraszam na kolejne czaty w ramach ósmej edycji projektu #GamingNaGiełdzie