-
moderator: Witam na prezentacji i czacie inwestorskim z zarządem Gamivo SA – Mateuszem Śmieżewskim oraz Tomaszem Lewandowskim. Tematem spotkania będzie omówienie wyników finansowych spółki w I półroczu tego roku, omówienie rynku platform do sprzedaży gier oraz dóbr cyfrowych, a także skomentowanie planów rozwoju na najbliższe lata.
-
moderator: Przypominam zasady organizacyjne czata: pytania są przesyłane najpierw do moderatora. Publikowane są pytania wybrane przez Gościa czata wraz z odpowiedziami. U dołu ekranu kolejkowane są u każdego użytkownika jego pytania. Moderator może odrzucić pytanie niezgodne z regulaminem.
-
moderator: Informacja dla dziennikarzy relacjonujących przebieg prezentacji i czata: wykorzystanie cytatów z dzisiejszej rozmowy w Państwa materiałach redakcyjnych wymaga podania źródła. W razie pytań czy wątpliwości prosimy o kontakt: biuro@stockwatch.pl
-
moderator: Już można zadawać pytania, na które nasz Gość zacznie odpowiadać po prezentacji wideo. W razie problemów z wyświetlaniem odpowiedzi prosimy o odświeżenie strony. Uczestników zachęcamy też do udostępniania czatu i komentowania jego przebiegu w mediach społecznościowych z hasztagiem #czatStockWatch
-
Zarząd Gamivo SA: Dzień dobry, dziękujemy za udział w webinarze. Przez najbliższą godzinę będziemy dostępni dla Państwa podczas czatu inwestorskiego. Zachęcamy do zadawania pytań.
-
Gość: Skąd Wasi Sprzedawcy biorą kody do gier, które później są sprzedawane na platformie?
Zarząd Gamivo SA: Chcielibyśmy zaznaczyć, że GAMIVO to jest marketplace i dostarcza narzędzie do dystrybucji cyfrowej kluczy do gier. Są one oferowane przez dystrybutorów, pośredników, hurtowników, bądź właścicieli sklepów hurtowych. Na naszej platformie mogą sprzedawać tylko zweryfikowani sprzedawcy, którzy przeszli proces KYC.
-
Gość: Czym różnicie się od takich platform jak np Steam czy Origin?
Zarząd Gamivo SA: STEAM jest traktowany jako platforma do aktywacji kluczy, miejsce docelowe gdzie klient uruchamia swoją grę, natomiast GAMIVO to miejsce do którego udają się gracze z całego świata aby zakupić swoje gry, wybierając z dziesiątek tysięcy ofert. Co ważne, w ramach GAMIVO gracze mają dostęp do ofert z różnych platform, nie tylko STEAM PC, ale również np. Epic Game Store, Nintendo, Playstation czy Xbox. Ważne też, że cena na GAMIVO dyktowana jest przez sprzedawców, którzy konkurują ze sobą o klienta, dzięki czemu jest ona zdecydowanie bardziej atrakcyjna. GAMIVO oferuje również szereg benefitów niedostępnych na takich platformach jak STEAM - możliwość porównania tych samych gier z różnych platform (np wersja gry na STEAM, UBISTORE, BLIZZARD czy EPIC GAME Store), a także GAMIVO SMART.
-
Gość: Gamivo jest jednym ze sponsorów FAME MMA 11. Czy Spółka zamierza wspierać kolejne eventy?
Zarząd Gamivo SA: Gala Fame MMA 11 odbędzie się 2 października 2021 roku w Gliwice Arenie. Poprzedzą ją dwie konferencje, z których pierwsza odbyła się 15 sierpnia br. Decyzję o dalszej współpracy podejmiemy po zakończeniu najbliższej gali i analizie wyników. Tak jak wspomnieliśmy w prezentacji, pracujemy nad innymi partnerstwami, w tym momencie nie możemy zdradzić szczegółów.
-
Gość: Spółka w lipcu przekroczyła 3 mln użytkowników. Czy są podejmowane specjalne działania np. promocje, które mają na celu pozyskać nowych klientów?
Zarząd Gamivo SA: Celem GAMIVO jest dynamiczny wzrost organiczny realizowany m.in. poprzez ekspansję na nowe rynki oraz wzmacnianie zaangażowania obecnych i przyciąganie nowych sprzedawców, a w efekcie zwiększenie liczby produktów dostępnych na platformie oraz zawieranych transakcji. Powyższe działania prowadzą do pozyskiwania nowych klientów. Pierwszy milion użytkowników pozyskaliśmy po 26 miesiącach działalności. Zdobycie drugiego miliona użytkowników zajęło nam 12 miesięcy, a trzeciego już tylko 10.
-
Inwestor: Ilu użytkowników korzysta obecnie z Gamivo Smart
Zarząd Gamivo SA: Obecnie usługa Gamivo Smart posiada ponad 100 tysięcy aktywnych użytkowników. Miesięczne wzrosty są dla nas bardzo zadowalające.
-
Radosław: Czy spółka rozważa możliwość sprzedaży dóbr cyfrowych przez osoby fizyczne?
Zarząd Gamivo SA: Z naszego doświadczenia wynika, że sprzedaż dóbr cyfrowych przez osoby fizyczne wiąże się z dużymi kosztami obsługi takich zamówień oraz brakiem gwarancji dostarczenia dobrego jakościowo produktu. W związku z tym współpracujemy wyłącznie ze zweryfikowanymi sprzedawcami prowadzącymi działalność gospodarczą.
-
anty_teresa: Dlaczego Panów zdaniem obroty w II kw. br. spadły względem I kw. br.?
Zarząd Gamivo SA: Porównujemy wyniki rok do roku, ponieważ to pokazuje skalę wzrostów. Rynek gamingowy charakteryzuje się sezonowością. Ponadto, pandemia miała skutek uboczny w postaci przesunięcia wielu premier gier. Mimo iż ubiegły kwartał był dość wymagającym okresem, udało nam się osiągnąć zadowalające wyniki.
-
Mark: Czy prowizja spółki jest stała, czy negocjowana?
Zarząd Gamivo SA: Do każdego partnerstwa, w szczególności do współpracy z większymi partnerami podchodzimy indywidualnie. Ogólne warunki współpracy są natomiast jednakowe dla wszystkich. Gamivo ma najmniejszą prowizje na rynku dla sprzedawców, dzięki czemu mamy margines do zwiększenia naszej marżowości w przyszłości.
-
Aro33: Spółka komunikowała o chęci przejścia na główny parkiet, mogą już Państwo powiedzieć coś więcej na ten temat?
Zarząd Gamivo SA: Zgadza się, naszym planem jest przejście na główny parkiet. Prace cały czas trwają. O postępach w procesie będziemy informować za pośrednictwem oficjalnych kanałów komunikacji.
-
Aro33: Obecnie chatbot odpowiada za 50% ruchu na platformie, czy planowana jest pełna automatyzacja?
Zarząd Gamivo SA: Jak już mówiliśmy wielokrotnie, naszym celem jest automatyzacja jak największej liczby procesów na platformie, nie tylko obsługi klienta. W przypadku chatbota chcemy również zwiększać ten procent, natomiast zależy nam na tym, aby nasi użytkownicy mieli również możliwość kontaktu z działem obsługi klienta, tak aby poziom zadowolenia z naszej usługi był na wysokim poziomie.
-
shhmer: Czy liczba 3 milionów użytkowników zadowala Państwa, czy jest możliwe osiągnięcie 4 milionów użytkowników do końca roku? Jak dynamika nowych klientów wyglądała w lipcu?
Zarząd Gamivo SA: Jest to wynik w pełni zgodny z naszymi oczekiwaniami. Tak jak już informowaliśmy podczas webinaru, okres potrzebny do osiągnięcia każdego kolejnego miliona sukcesywnie się skraca. Cały czas nieustannie pracujemy nad zwiększaniem liczby użytkowników na platformie.
-
Gość: Do czerwca 2019 rośliście wykładniczo, natomiast potem przyrost użytkowników się znacząco spłaszczył. Macie jakiś pomysł na przyspieszenie tego wzrostu?
Zarząd Gamivo SA: GAMIVO w dalszym ciągu się rozwija, zwiększa liczbę użytkowników oraz rozszerzamy funkcjonalności naszej platformy. Tak jak wspomnieliśmy w prezentacji wchodzimy na nowe rynki, między innymi produktów fizycznych, a także nawiązujemy nowe partnerstwa, jak np. FAME MMA. Dopiero rozpoczęliśmy działania mające na celu promocję naszej platformy, w związku z tym mamy duży potencjał w dotarciu do nowych klientów.
-
shhmer: Jakie korzyści może uzyskać Gamivo będąc sponsorem FAME MMA 11?
Zarząd Gamivo SA: Zasięgi Fame MMA są gigantyczne co pozwalało nam pokazać nasz brand i budować świadomość wśród odpowiedniej grupy docelowej (graczy). Pierwsza konferencja Fame MMA 11 miała już ponad 5 mln wyświetleń w ramach różnych kanałów (streamerzy, kanały oficjalne Fame MMA itp.) w związku z tym widzimy spore korzyści w promocji naszej marki.
-
shhmer: Rynek dóbr cyfrowych nieustannie się rozwija. Czy i jakie innowacyjne metody zamierzacie Państwo wprowadzać na swoją platformę?
Zarząd Gamivo SA: Tak jak już wspominaliśmy, planujemy poszerzyć usługę o sprzedaż produktów fizycznych. Dodatkowo, tak jak informowaliśmy podczas prezentacji, pracujemy nad zaoferowaniem klientom Cloud-gamingu, nowych produktów cyfrowych oraz nowych wersji językowych platformy.
-
shhmer: W ostatnim czasie do sztabu Gamivo dołączył były dyrektor ds. sprzedaży i zakupów Neonet. Czy planowany jest dalsze powiększanie kadry pracowniczej?
Zarząd Gamivo SA: Proces rekrutacji jest w trybie ciągłym. Cały czas pracujemy, żeby pozyskać z rynku najlepszych fachowców, czego przykładem jest pozyskanie wspomnianego dyrektora.
-
Gość: Czy będą produkty fizyczne w ofercie Gamivo ?
Zarząd Gamivo SA: Tak, pracujemy nad poszerzeniem oferty o produkty fizyczne takie jak gry pudełkowe, elektronika, sprzęt komputerowy czy odzież e-sportowa. Pierwsze produkty powinny pojawić się na platformie już na początku września.
-
Trupek: Czy zmiana algorytmów googla powoduje trwałą bezkosztową zdolność do podnoszenia ruchu? Dlaczego spółka nie opublikowała komunikatu bieżącego o zmianach w googlu, które przecież jak informujecie miały znaczący wpływ na efekty działalności?
Zarząd Gamivo SA: Zmiana algorytmów Googla była publicznie komunikowana przez korporacje, w związku z czym, nie posiadała znamion informacji poufnej. Spo´łka podje?ła decyzje? o wspo´łpracy z techniczna? agencja SEO Onely.com. Celem działan´ jest poprawa pozycji platformy Gamivo w wynikach wyszukiwania w Google. Najwaz˙niejsze działania projektowe i implementacja rozwia?zan´ zaplanowana jest do kon´ca 2021 roku. Powyższe zdarzenia zostały skomunikowane w raporcie kwartalnym za Q2 2021.
-
Gość: Czy nie obawiacie się, że wejście w segment produktów fizycznych będzie wymagać od Was w pewnym momencie utworzenia działu logistyki i poniesienia znaczących koszów jego rozwoju?
Zarząd Gamivo SA: Pomimo nowego produktu w dalszym ciągu będziemy narzędziem do pośrednictwa w transakcji. Cała logistyka związana z dostarczeniem produktów będzie spoczywała po stronie sprzedawców.
-
Gość: Prosze o bardziej sprecyzowana informacje kiedy pojawia sie najszybciej nowe rozwiazania produkty (dobra fizyczne, gamivo cloud itd). Czy to kwestia tygodni/miesiecy
Zarząd Gamivo SA: Część z projektów już zostało zrealizowanych jak GAMIVO API bądź pierwszy etap GAMIVO Connect, produkty fizyczne powinny pojawić się na platformie na początku września. O reszcie projektów będziemy informować na bieżąco.
-
Gość: Kiedy zamierzacie wprowadzić nowe języki?
Zarząd Gamivo SA: W przeciągu najbliższych tygodni będą uruchamiane wersje platformy w kolejnych językach. Zachęcamy do śledzenia portalu Gamivo.com.
-
Gość: Jakie macie w tej chwili przewagi nad takimi platformami jak G2A czy Green Man? Konkurujecie tylko prowizją czy w aspekcie technolgii i kosztów są też jakieś bonusy?
Zarząd Gamivo SA: Jako GAMIVO wyróżniamy się z pewnością na tle konkurencji jakością obsługi, ceną oraz wykorzystywaną technologią. Staramy się również oferować unikatowe produkty. Jako spółka działamy bardziej efektywnie poprzez automatyzację, co widać m.in. po tym, że mniejsza liczba pracowników obsługuje ten sam ruch.
-
Gość: Jaki macie pomysł na marketing za granicą? Korzystacie z pomocy lokalnych agencji czy budujecie zasięgi tylko przez media społecznościowe?
Zarząd Gamivo SA: Korzystamy z wielu narzędzi takich jak Google AdWords, Facebook Ads, współpracujemy z influencerami, a od niedawna rozpoczęliśmy wspieranie dużych imprez masowych, jak np. FAME MMA, których odbiorcy stanowią podobną grupę docelową, co użytkownicy platformy Gamivo.com. Korzystamy również z usług agencji SEO. Podsumowując, wykorzystujemy całe spektrum narzędzi marketingowych.
-
Zarząd Gamivo SA: Dziękujemy za udział w czacie. Pytań było wiele, staraliśmy się odpowiedzieć na jak najwięcej z nich. Gdyby jakieś kwestie wymagały dodatkowego komentarza jesteśmy do dyspozycji pod adresem gamivo@innervalue.pl
-
moderator: Ja również w imieniu redakcji StockWatch.pl serdecznie dziękuję za ciekawą dyskusję i zapraszam na kolejne czaty.