PARTNER SERWISU
npjemxeg

Czat z Michałem Gembickim i Robertem Wesołowskim

Dyskusja odbyła się dnia: 23.03.2021, godziny 11:00
Michał Gembicki i Robert Wesołowski- zarząd Klabater SA: Naszym priorytetem pozostaje realizacja planów wydawniczych Michał Gembicki i Robert Wesołowski

Zapraszamy na prezentację i czat z Michałem Gembickim i Robertem Wesołowskim, założycielami i przedstawicielami Klabater SA. Spotkanie organizowane w ramach cyklu Gaming na Giełdzie VI zaplanowane jest na 23 marca, o godz. 11:00. Tematem będzie omówienie wyników i planów spółki.

Klabater SA to wydawca i producent gier, który specjalizuje się w grach poruszających oryginalne tematy. Do tytułów z portoflio wydawniczego spółki należą produkcje inspirowane rewolucją francuską (We. The Revolution), czy październikową (Help Will Come Tomorrow). Nadchodzącą grą Klabater, która perfekcyjnie wpisuje się w filozofię spółki jest The Amazing American Circus. Produkcja łącząca elementy gry karcianej oraz strategii, zadebiutuje 20 maja na Xbox One, Xbox Series X/S, PS4, PS5, Nintendo Switch oraz komputery osobiste. Spółka jest notowana na NewConnect od października 2019.

Zapis dyskusji
  • moderator: Witam na czacie inwestorskim i prezentacji, którą poprowadzą Michał Gembicki i Robert Wesołowski. Tematem spotkania z zarządem Klabatera będą najnowsze wyniki finansowe oraz plany studia na kolejne kwartały.
  • moderator: Przypominam zasady organizacyjne czata: pytania są przesyłane najpierw do moderatora. Publikowane są pytania wybrane przez Gości czata wraz z odpowiedziami. U dołu ekranu kolejkowane są u każdego użytkownika jego pytania. Moderator może odrzucić pytanie niezgodne z regulaminem.
  • moderator: Już można zadawać pytania, na które nasi Goście zaczną odpowiadać po prezentacji wideo. W razie problemów z wyświetlaniem odpowiedzi prosimy o odświeżenie strony. Uczestników zachęcamy też do udostępniania czatu i komentowania jego przebiegu w mediach społecznościowych z hasztagiem #czatStockWatch
  • moderator: Informacja dla dziennikarzy relacjonujących przebieg czata: wykorzystanie cytatów z dzisiejszej rozmowy w Państwa materiałach redakcyjnych wymaga podania źródła. W razie pytań czy wątpliwości prosimy o kontakt: biuro@stockwatch.pl
  • Michał Gembicki i Robert Wesołowski: Witamy w drugiej części naszego dzisiejszego spotkania - sesji Q&A. Zachęcamy do zadawania pytań.
  • funkster: przychody - które gry z back catalogu, poza Crossroads i Heliborne są odpowiedzialne za wygenerowanie największej części przychodów?
    Michał Gembicki i Robert Wesołowski: Przychody z back katalogu poza Crossroads i Heliborne to głównie We.The Revolution i ostatnia premiera "Help will come Tomorrow". Pozostałe tytuły rozkładają się proporcjonalnie.
  • funkster: wydatki na działalność inwestycyjną - co wchodzi w skład 680 tys. zł na nabycie wartości niematerialnych i prawnych, z czego wynika ta kwota?
    Michał Gembicki i Robert Wesołowski: Cała ta kwota to inwestycja w zakup IP i kodu gry "Heliborn".
  • funkster: gotówka - działalność operacyjna wygenerowała relatywnie mało gotówki, czy środki pozostałe na rachunku spółki pozwolą na realizację zakładanych 3 premier, a także portów gier? czy zakładane jest, że któraś z produkcji wygeneruje "po drodze" środki, które będą niezbędne do realizacji planów wydawniczych, czy powinno się to udać nawet z obecnym poziomem środków?
    Michał Gembicki i Robert Wesołowski: Posiadane środki pozwalają na realizację zakładanych premier i portów. Spółka wydaje i wprowadza do sprzedaży kolejne gry - a co za tym idzie, generuje przepływy gotówki. Premiery takich tytułów jak "Crossroads Inn", "Heliborn", "The Amazing American Circus" będą generować kolejne dodatnie wpływy i zasilać konto spółki.
  • Gość: Jak obecnie wyglądają plany dot. Debiutu na GPW?. Czy trwają prace nad prospektem?.
    Michał Gembicki i Robert Wesołowski: Pracujemy nad naszym debiutem na GPW. Koncentrujemy się jednak na realizacji planów wydawniczych. Bardziej szczegółowe informacje planujemy przedstawić w Q2 2021 po premierze "The Amazing American Circus".
  • Gość: Jak wiele osób zamieszacie zatrudnić w tym roku, albo inaczej o ile % zwiększy sie zatrudnienie w spółce?.
    Michał Gembicki i Robert Wesołowski: Planujemy rozpoczęcie preprodukcji i projektowania kolejnych gier własnych, więc zespół Klabatera z pewnością się powiększy. Stale poszukujemy utalentowanych specjalistów w wielu obszarach związanych z produkcją gier, ale nie podamy konkretnej liczby nowych pracowników.
  • Gość: Czy staracie sie o kolejne dofinansowania ze strony NCBIR?. Czy planowane są inwestycje w inne studia deweloperskie np. W celu wejścia na mobile bądź VR?.
    Michał Gembicki i Robert Wesołowski: Nie staramy się o kolejne dofinansowania ze strony NCBIR, realizujemy obecny grant. Nie planujemy też inwestycji w inne studia deweloperskie ani wejścia na mobile/VR.
  • Misz : Czy możecie potwierdzić ze na pewno Cyrk zostanie wydany w Maju bez żadnych obsuw?. Nie ukrywam ze to co wg mnie u was kuleje to terminy debiutów gier gdyż ostatnio niczego nie możecie dotrzymać. Ostatni przykład to Effie czy ponowne opóźnienie odnośnie Skyhill
    Michał Gembicki i Robert Wesołowski: Premiera "The Amazing American Circus" zaplanowana jest na 20 maja 2021. Produkcja gier to bardzo złożony proces i nie zawsze da się przewidzieć wszystkie okoliczności, które mogą wpłynąć na datę premiery. Na dziś nie posiadamy informacji, aby zakładana przez nas data miała ulec zmianie. Jeżeli wydarzy się coś, co mogłoby wpłynąć na ten termin, to poinformujemy o tym w raporcie bieżącym.
  • Gość: Czy na stronie Klabatera będzie zamieszczony plan premier waszych gier jak jest to na wszystkich innych spółkach growych?
    Michał Gembicki i Robert Wesołowski: Aktualnie pracujemy nad nową wersją strony korporacyjnej Klabatera. Planujemy zamieścić na niej harmonogram wydawania naszych gier, który jest także dostępny w raportach kwartalnych.
  • Gość: Na jakie przychody liczycie z premier Heliborne i Crossroads na konsole?Na ,które konsole najbardziej liczycie?Jakie są planowane terminy tych premier?
    Michał Gembicki i Robert Wesołowski: Mamy nadzieję, że obie premiery przyniosą istotne dla spółki przychody w 2021. Szczególnie liczymy na "Heliborn" na PS4/PS5 i XboxOne oraz "Crossroads Inn" na XboxOne. Premiera Heliborn na Xbox planowana jest jeszcze w Q1, na PS4 w Q2, Crossroads Inn na XboXOne w Q2, a do końca roku na platformę Nintendo Switch. Dokładne daty premier publikujemy raportem bieżącym.
  • Gość: Kiedy pokażecie trailer gry MOONSHINERS?
    Michał Gembicki i Robert Wesołowski: Początek kampanii reklamowej gry "MoonShiners" rozpocznie się po wydaniu "The Amazing American Circus" - w drugiej połowie roku.
  • Gość: CrossRoads in zostało wydane w październiku 2019 r. Do końca 2020 r. monetyzacja gry wyniosła 2,5 mln. Ile z tego przypadło na pierwszy miesiąc, pierwszy kwartał? Ile sztuk sprzedanych zostało w pierwszym miesiącu oraz w pierwszym kwartale? Jakie są oczekiwania odnośnie American Circus? Ile sztuk sprzedaży i jaką monetyzaję zakładacie na pierwszy miesiąc i pierwszy kwartał? Czy spółka zamierza komunikować dane sprzedażowe odnośnie American Circus na bieżąco czy dopiero zobaczymy je w tak naprawdę w wynikach za 3Q?
    Michał Gembicki i Robert Wesołowski: Do końca 2019 r. "Crossroads Inn" sprzedało ok. 39 tys. gry w wersji podstawowej i 11 tys. dodatków. Zysk do końca 2019 r. wyniósł 1,3 mln PLN. Dokładne informacje dot. sprzedaży "Crossroads Inn" zamieszczone są w sprawozdaniu zarządu na stronie 15. Jeśli chodzi o Amazing American Circus wzorem dla nas jest dla nas "Slay the Spire". Prosimy o zapoznanie się z prezentacją pod tym linkiem: https://www.youtube.com/watch?v=j-5BaEoSU8Y&t=2393s. Chcemy osiągnąć podobne wyniki i będziemy do tego aspirować. Szczegółowe wyniki sprzedażowe prezentowane są w raportach bieżących i kwartalnych.
  • Gość: Z czego planujecie sfinansować wydanie aż 10 tytułów w tym roku?
    Michał Gembicki i Robert Wesołowski: Planujemy je finansować z posiadanych środków finansowych i bieżących przepływów gotówkowych. 10 tytułów to zarówno gry własne jak i porty. Kosztem portu gier jest głównie praca programistów.
  • Gość: Czy założenia planu motywacyjnego dotyczące wzrostu kursu akcji są realne?
    Michał Gembicki i Robert Wesołowski: Tak.
  • Gość: Jakie są plany na kolejne produkcje własne po American Circus?
    Michał Gembicki i Robert Wesołowski: W 2021 to "The Moonshiners", w latach kolejnych kontynuacje "Heliborn" i "CrossRoads Inn" oraz projekt "The Animal Planet".
  • Gość: Czy planujecie sięgnąć po jakieś formy finansowania poza kickstarterem?
    Michał Gembicki i Robert Wesołowski: Nie mamy w tej chwili planów sięgania po inne formy finansowania.
  • hofer: Na jakie zyski i przychody liczycie w 2021 r?
    Michał Gembicki i Robert Wesołowski: Spółka nie podaje prognoz odnośnie zysków i przychodów.
  • Joker : Witam. Mam dwa pytania. Pierwsze to na ile jesteście pewni, że uda Wam się wydać The Moonshiners w tym roku biorąc pod uwagę, że gra miała już dwa przesunięcia premiery. Drugie to czy pracujecie nad jakimiś nie ogłoszonymi projektami np. Crossroads Inn 2 albo inna gra.
    Michał Gembicki i Robert Wesołowski: Przesunięcia premiery gry "The Moonshiners" były związane z pandemią koronawirusa. Na ten moment nie mamy informacji, żeby ta data miała zostać przesunięta kolejny raz. Doświadczenie zebrane w latach 2019 i 2020 nauczyło nas, że kluczowa jest jakość wydawania gier w związku z tym w 2021 r. spółka będzie się koncentrować na poprawie tego parametru. Tak, jak już wcześniej wspominaliśmy - w drugiej połowie roku rozpoczniemy prace koncepcyjne na temat kolejnych odsłon "Heliborn" i "CrossRoads Inn".
  • Gość: Czemu ma służyć przyjęcie pakietów motywacyjnych skoro w chwili obecnej ewidentnie widać ze firma ma braki pod względem osobowym- mam na myśli za mała liczbę testerów i programistów w związku z czym ciagle są obsuwy w premierach
    Michał Gembicki i Robert Wesołowski: Celem programu motywacyjnego jest docenienie kluczowych pracowników. Jest to program przewidziany na trzy lata i związany jest z planami rozwojowymi i strategicznymi spółki.
  • Marco Gaccio: Czy jest jakaś spółka zagraniczna na której sie wzorujecie?
    Michał Gembicki i Robert Wesołowski: Obserwujemy studia na całym świecie. Mamy wiele wzorców, z których chcemy czerpać. Myślę, że przykład studia Frontier jest najbardziej reprezentatywny dla naszej wizji Klabatera. Chcemy tworzyć produkcje o podobnej jakości, osiągające podobne wyniki. https://www.frontier.co.uk/
  • gracz: Dzień dobry, dlaczego spółka przyjmuje pod swoje skrzydła kolejną słabo ocenianą? Skoro gra From Shadows nie sprzedała się na Steam to wydanie jej gdzie indziej nic nie zmieni.
    Michał Gembicki i Robert Wesołowski: Gra "From Shadows" jest w naszym katalogu od 2017. Zdecydowaliśmy się ją wydać na konsole po dobrym przyjęciu gry "Roar". Perspektywy sprzedaży na platformach konsolowych tego typu gier są znacznie większe niż to, co udało się osiągnąć na platformie PC.
  • kamila: Czy sami portujecie wasze gry czy zlecacie portowanie zewnętrznym firmom?
    Michał Gembicki i Robert Wesołowski: Posiadamy wewnętrzny zespół portingowy oraz pełną platformę sprzętową umożliwiająca adaptację gier PC na konsole.
  • techgol: Czy rozważacie zrobienie Heliborne 2 ?
    Michał Gembicki i Robert Wesołowski: Tak.
  • techgol: Na jak duża sprzedaż liczycie na konsolach na sprzedaży Heliborne i Crossroads?Jakiego rzędu mogą to być przychody dla spolki?
    Michał Gembicki i Robert Wesołowski: Punktem odniesienia są dla nas wyniki osiągnięte na platformach PC. W obu przypadkach chcielibyśmy je powtórzyć.
  • Gość: Czy są planowane zmiany w zarządzie firmy i jakie są plany odnośnie zatrudnienia w tym roku
    Michał Gembicki i Robert Wesołowski: Nie planujemy zmian w zarządzie firmy. Stale rekrutujemy zdolnych współpracowników do naszego zespołu.
  • miki: Jaka kapitalizację będzie miał Klabater za 2 lata?Jakie zyski przychody jak wy widzicie przyszłość spolki?
    Michał Gembicki i Robert Wesołowski: Spółka nie publikuje prognoz odnośnie zysków czy kapitalizacji, która jest wyceną rynkową, niezależną od nas. Jako zarząd mamy plan strategiczny, który realizujemy i wierzymy, że spowoduje on stabilny wzrost wyceny spółki.
  • af trader: Witam. Takie pytanie, czy HBO nie miało pretensji za plagiat muzyki i stylu w trailerze Crossroads Inn?
    Michał Gembicki i Robert Wesołowski: Muzyka do gry została stworzona przez Marcina Przybyłowicza, jest oryginalnym utworem, zamówionym przez studio. Nigdy nie było co do tego wątpliwości. Zwiastun jest autorskim i oryginalnym pomysłem studia zrealizowanym przez Platige Image.
  • Piotr: Muszę Wam podziękować za bardzo fajne rozpisanie wyników na składowe. Mamy wolumeny na poszczególne tytuły i platformy. Super!
    Michał Gembicki i Robert Wesołowski: Bardzo się cieszymy! Polecamy się przy kolejnych prezentacjach!
  • Piotr: Nie stosujecie w sprawozdaniu rozchodu zapasów z zerową marżą tak jak wskazuje UOR dla produktów wielokrotnej sprzedaży. Pytanie zatem jak rozliczacie koszty? Czy proporcjonalnie do zakładanych wolumenów, czy może na bazie jakiegoś innego klucza?
    Michał Gembicki i Robert Wesołowski: Koszty dewelopmentu produktów własnych są umarzane w wynik proporcjonalnie do zakładanych wyników sprzedaży w całym ich cyklu życia. Wskaźniki weryfikowane są przez zarząd co kwartał.
  • Piotr: Jakiego rodzaju koszty przenieśliście z kosztów sprzedaży do kosztu własnego za 2019 r.?
    Michał Gembicki i Robert Wesołowski: Były to koszty związane z wytworzeniem i przygotowaniem adaptacji produktów wydawanych na konsole i ich lokalizacji. Zmiana miała na celu ujednolicenie sposobu prezentacji w rachunku zysku i strat kosztów umarzanych z zapasów w wyniki spółki.
  • Pająk: Dzień dobry W 2020 r. wydaliście ponad 200 tys. na doradztwo i konsultacje. Proszę przybliżyć nam w jakich aspektach spółka potrzebowała doradztwa?
    Michał Gembicki i Robert Wesołowski: Były to głównie koszty związane z obsługą prawną spółki związane z obecnością na giełdzie oraz inne koszty obsługi prawnej bieżącej działalności operacyjnej.
  • Gość: W zeszłym roku ze Switcha mieliście tylko 0,5 MPLN przychodów. Warto się rozpraszać na tak mało wnoszący biznes?
    Michał Gembicki i Robert Wesołowski: Przychody spółki za 2020 r. ze współpracy z Nintendo wyniosły ponad 600 tys. i stanowiły 12% przychodów. Platforma Switch jest globalnym liderem sprzedaży. Niepoświęcanie jej uwagi byłoby błędem. W kolejnych latach planujemy zwiększać nasze zaangażowanie na tej platformie, wprowadzając na nią kolejne nasze gry.
  • SW-fan: Witam serdecznie. Czy Spółka terminowo rozlicza się z developerami i studiami z tantiem? Czy nie ma żadnych opóźnień w płatnościach z tego tytułu?
    Michał Gembicki i Robert Wesołowski: Rozliczamy się terminowo i nie mamy opóźnień w płatnościach dla naszych dostawców.
  • Gość: Dlaczego była taka wpadka w Heliborn? Robiliście jakieś zewnętrzne testy przed upublicznieniem wersji enhanced edition?
    Michał Gembicki i Robert Wesołowski: Gra "Heliborn" to bardzo złożony projekt. Jest to gra sieciowa, która posiada liczną i zaangażowaną grupę użytkowników. Sprostanie ich oczekiwaniom okazało się być dla nas dużym wyzwaniem. Jesteśmy świadomi, że nie sprostaliśmy im w 100%. Wdrożyliśmy już szereg działań mających na celu odwrócenie negatywnego trendu i obserwujemy znaczną poprawę sytuacji.
  • Gość: 1. Dlaczego wynik za 2020 tak bardzo odbiega od rekomendacji Kalliwoda?
    Michał Gembicki i Robert Wesołowski: Należałoby zaadresować to pytanie do autora prognozy. Zarząd nie podaje prognoz.
  • Gość: 2. Jak wyniki za 2020 wpływają na plany, które zostały zapisane w programie motywacyjnym. Czy jego cele w związku z tym ulegną zmianie?
    Michał Gembicki i Robert Wesołowski: Plan motywacyjny dotyczy lat 2021-2023, nie obejmuje 2020. Wyniki za ubiegły rok nie mają wpływu na cele zawarte w programie.
  • Buster: Jak przewidujecie potencjał komercyjny The Amazing American Circus? Czy kwota uzyskana na Kickstarterze w wysokości ~50 k zł to aby dobry wynik? Gdybyście mieli oszacować sprzedaż gry przyrównując ją do któregoś z już wydanych przez Was tytułów, to jaki by to był?
    Michał Gembicki i Robert Wesołowski: Tak jak pisaliśmy wcześniej w przypadku Amazing American Circus wzorem dla nas jest dla nas gra "Slay the Spire". Prosimy o zapoznanie się z prezentacją pod tym linkiem: https://www.youtube.com/watch?v=j-5BaEoSU8Y&t=2393s.
  • Gość: Jaką wishlistę ma Amazing American Circus? Jaki był budżet tej produkcji?
    Michał Gembicki i Robert Wesołowski: Nie upubliczniamy tych informacji. Dokładnymi wynikami sprzedaży i aktualnymi statystykami dotyczącymi wishisty podzielimy się w raporcie właściwym dla kwartału właściwego dla wydania gry.
  • Andrzej: Patrząc na liczbę wyświetleń zwiastuna zapowiadającego AAC to mamy potencjalnie większą liczbę sprzedaży niż Crossroads Inn. Liczycie, że tak faktycznie się stanie?
    Michał Gembicki i Robert Wesołowski: Cieszymy się wysoką oglądalnością zwiastuna AAC. Bierzemy to za dobrą monetę, że gra jest wyczekiwana i będzie cieszyła się dużą popularnością. Oglądalność trailera to tylko jeden z wielu wskaźników, które analizujemy i monitorujemy przy pracy nad tytułem. Trzymamy rękę na pulsie!
  • kaligoola: Panowie przecież to są odgrzewane kotlety. Stare tytuły co ledwo ciągną. Rynek buzuje, kipi od projektów, a wy nie jesteście w stanie pozyskać nic znaczącego, co najwyżej mega wysiłkiem jakieś spady których nie chcieli poważniejsi wydawcy. Co może być powodem, może coś nie tak z reputacją, głośno myślę?
    Michał Gembicki i Robert Wesołowski: Dziękujemy za opinię i sugestię. Staramy się poszerzać katalog spółki i jesteśmy otwarci na nowe pomysły. Jeśli ma Pan wskazówkę, o co warto poszerzyć nasze plany wydawnicze, to prosimy o kontakt na contact@klabater.com Intensywnie pracujemy nad poszerzeniem katalogu wydawniczego spółki na rok 2021 r. i o wszystkich nowych projektach będziemy informować w raportach bieżących.
  • inwestor_2k: Dlaczego studio nie idzie w gry żeglarskie (nawiązując do nazwy studia i zamiłowania do żeglarstwa)?
    Michał Gembicki i Robert Wesołowski: Istotnie, żeglarstwo jest bliskie naszemu sercu. Klabater jest inspirowany folklorem żeglarstwa z regionu Morza Bałtyckiego. Byłoby świetnie, gdyby do naszego portfolio trafiła gra o tej tematyce. Niestety do tej pory nie znaleźliśmy tytułu ani studio produkującego grę o tematyce marynistycznej. Mamy nadzieję, że jeszcze taki tytuł się pojawi!
  • kaligoola: Przepraszam czy była mowa o grze Help Will Come Tomorrow która chyba sflopiła historycznie? Na Steam 359 ocen w totalu.
    Michał Gembicki i Robert Wesołowski: Dokładna informacja o wynikach sprzedaży Help Will Come Tomorrow jest upubliczniona w raporcie z roku ubiegłego na stronie 17. Sprzedała się w nakładzie ponad 21 tys. egzemplarzy, generując ok. 126 tys. zysku ze sprzedaży. To nie jest flop.
  • Gość: 3. Która gra będzie według Panów kluczową z punktu widzenia wzrostu przychodów, zgodnie z założeniami planu motywacyjnego?
    Michał Gembicki i Robert Wesołowski: Najbardziej istotne dla realizacji celów planu motywacyjnego będą premiery "Heliborn 2" i "Crossroads Inn 2".
  • Radoslaw: czy KLABATER ma jeszcze prawa do gry REGALIA ?
    Michał Gembicki i Robert Wesołowski: Nie.
  • Space Cowboy: Skąd tematyka cyrku dla nowej gry? Nie wydaje się super modna
    Michał Gembicki i Robert Wesołowski: Inspiracją dla powstania gry był serial dokumentalny produkcji amerykańskiej PBS "American Experience Circus". Cyrk i Ameryka przełomu XIX i XX w. to niezwykle interesujące i barwne tło historyczne, które do tej pory nie pokazywano zbyt często w grach. Cyrk to również miejsce, w którym dzieją się rzeczy fantastyczne, niesamowite, często niemożliwe. Cyrk to rozrywka. Czy to nie jest ciekawy temat na grę?
  • Gość: Jakiej rocznej sprzedaży AAC oczekujecie?
    Michał Gembicki i Robert Wesołowski: Jak już wspominaliśmy, spółka nie publikuje prognoz. Wynikami sprzedażowymi podzielimy się w raporcie kwartalnym po premierze gry.
  • BartłomiejM: Czy Klabater planuje w najbliższym czasie dodatkową emisje akcji ?
    Michał Gembicki i Robert Wesołowski: Nie mamy planów na dodatkową emisję akcji.
  • 60winów: Czy nie boicie się, ze American Circus, który wyglada jak wyglada nie skonczy jak Zodiac?
    Michał Gembicki i Robert Wesołowski: Nie. Bardzo wierzymy we wszystkie gry, które tworzymy - wkładamy w nie maksimum zaangażowania. Nasze doświadczenie pokazuje, że takie podejście jest jedynym słusznym.
  • Buster: Czy porty Crossroads Inn oraz Heliborne na konsole będą dokładnie tymi samymi wersjami gier zawierającymi bugi wciąż zgłaszane przez społeczności graczy?
    Michał Gembicki i Robert Wesołowski: Obie gry są stale aktualizowane. Wersje konsolowe będą zawierać wszystkie poprawki dla tych projektów. Wszystkie uwagi zgłaszane przez społeczność graczy są przez nas analizowane i staramy się je wdrażać w nasze produkcje.
  • Gość : Jak wygląda sytuacja z projektem Animal Planet? Prowadzicie jakieś prace w tym zakresie? Jeśli tak to czy możecie powiedzieć coś więcej o tej grze?
    Michał Gembicki i Robert Wesołowski: Prace nad projektem "Animal Planet" są w fazie tzw. alfa i przygotowujemy finalną wersję projektu gry. Opracowaliśmy innowacyjny koncept gry. Głównym celem projektu będzie edukacja w obszarze ekologii oraz ochrony gatunków zwierząt, którym grozi wyginięcie. Współpracujemy ściśle z telewizją Discovery i kanałem Animal Planet. Więcej informacji o tym tytule będziemy gotowi ogłosić w drugiej połowie roku.
  • Buster: Czy planujecie jeszcze jakieś wydania pudełkowe gier czy to na PC lub konsole?
    Michał Gembicki i Robert Wesołowski: W 2020 ukazała się pudełkowa wersja gry "Big Frama". Rozwijamy współpracę z firmą Meridiam Games i kolejną pudełkowym wydaniem gry będzie Effie na Nintendo Switch.
  • Gość: Czy umowa z Discovery zakłada że będziecie dzielić się zyskiem z gier na ich licencji?
    Michał Gembicki i Robert Wesołowski: Umowa z Discovery zakłada, że Klabater będzie odprowadzał na rzecz Discovery tantiemy stanowiące określony procent od przychodów netto spółki ze sprzedaży gier stworzonych we współpracy z Discovery.
  • Gość: Czy nie lepiej było by Waszym zdaniem wydawać gier w formule early access by potem rozwijać grę ze społecznością jeśli ta odniesie odzew i uniknąć przy tym takich sytuacji jak z Crossroads Inn i spadkiem ocen przez bugi?
    Michał Gembicki i Robert Wesołowski: EA to jedna z możliwych strategii wprowadzania do sprzedaży i rozwijania gier. Podobnie jak strategia wydawania gier od razu, premierowo, ma ona swoje wady i zalety. Wydanie gry w Early Access zwykle oznacza spłaszczenie krzywej sprzedażowej oraz zmniejsza zasięg premiery. Oceny wystawione grze w EA oddziaływują w identyczny sposób, jak oceny wystawione grze wydanej w normalnym modelu. W związku z tym, EA nie zmniejsza w istotny sposób ryzyka słabych ocen na premierę gry. W przyszłości spółka będzie brała pod uwagę obie możliwe strategie i stosowała je w zależności do rozpoznanej sytuacji.
  • Gość: Jaka gra z portfela ma w tej chwili największy potencjał?
    Michał Gembicki i Robert Wesołowski: Naszym flagowym produktem jest gra "Crossroads Inn". Potencjał tego tytułu jest wyższy niż jego obecne wyniki sprzedażowe i ma perspektywę na dalszy wzrost. Dlatego kluczową grą w przyszłości będzie dla nas sequel w tej serii.
  • Gość: Po jakim czasie macie dostęp do pełnych danych sprzedażowych dla gier konsolowych?
    Michał Gembicki i Robert Wesołowski: Sklepy konsolowe mają własny system prezentacji wyników sprzedażowych. Tzw. raporty licencyjne są dostępne od miesiąca do trzech po rozpoczęciu sprzedaży.
  • Gość: W raporcie za III kw. podawaliście premierę Skyhill na 25 lutego. Teraz mamy nawet IIIq. Co się wydarzyło od opublikowania raportu za IIIq, że ta premiera tak mocno się oddaliła?
    Michał Gembicki i Robert Wesołowski: Premiera gry "Skyhill 2" na PC odbyła się w czerwcu 2020. Port gry "Skyhill 2" na platformy konsolowe był przesuwany z powodów technicznych. Developer studio Mandragora Games pracuje nad poprawą jakości gry, a Klabater nad dostosowaniem jej do wymogów konsolowych. Na dziś premiera wersji konsolowej przewidziana jest na NS: Q2 2021, PS i XBOX Q3 2021. Dokładne daty premier będą dostępne w raportach ESPI.
  • Gość: Rozważacie w przyszłości inwestowanie w jakieś zewnętrzne projekty np. tak jak robi to PlayWay dając środki i technologię wzamian za udziały w spółce?
    Michał Gembicki i Robert Wesołowski: Nie.
  • Buster: Co więcej możecie powiedzieć o grze planszowej Crossroads Inn? Czy przygotowuje ją firma zewnętrzna? Kiedy planowana premiera?
    Michał Gembicki i Robert Wesołowski: Jesteśmy podekscytowani tym, że pracujemy nad wersją planszową gry "CInn". Skończyliśmy już fazę projektową. Koncepcję i mechanikę gry opracował doświadczony designer i twórca wielu gier planszowych - Piotr Milewski ze studia Sirius Games. Gra jest luźną adaptacją mechanik znanych z gry komputerowej. Jest to gra dla od 1 do 4 osób, w której gracze będą rywalizować budując i zarządzając swoimi karczmami. Pierwotną grę na serwisie Kickstarter wsparło ponad 1200 backersów. Liczymy, że gra planszowa osadzona w uniwersum Crossroads Inn nie tylko powtórzy sukces, ale pozwoli nam zdobyć wielu nowych fanów naszej flagowej marki.
  • Gość: Jaki udział w zyskach ma deweloper w projekcie Heliborn?
    Michał Gembicki i Robert Wesołowski: Jako spółka nie podajemy parametrów biznesowych zawieranych przez nas umów. Gra i IP jest własnością Klabatera i deweloper nie otrzymuje wynagrodzenia od wersji PC.
  • Gość: Dlaczego w teoretycznie najlepszym dla segmentu gamingowego okresie pokazaliście stratę operacyjną?
    Michał Gembicki i Robert Wesołowski: W 2020 Q4 spółka nie miała żadnej istotnej premiery gry własnej, a jedyną premierą wydawniczą była gra "This Is Zodiac speaking". Gra nie osiągnęła zakładanych wyników sprzedażowych. Back katalog nie pokrył start związanych z brakiem premier.
  • Gość: Czy uważa Pan, że cel wynikowy w programie motywacyjnym jest konserwatywny, czy ambitny? Jak w poszczególnych latach ma się ten zysk rozłożyć?
    Michał Gembicki i Robert Wesołowski: Istotą planu motywacyjnego jest to, że jest ambitny. Do jego realizacji konieczna jest praca całego zespołu. Rozkład zysku w poszczególnych latach nie jest ważny - liczy się całkowity zysk w latach 2021-2023.
  • Gość: Czy gdy ustabilizujecie spółkę tak by przynosiła regularne rosnące zyski to planujecie w przyszłości stać się spółką która co roku wypłaca dywidendę?
    Michał Gembicki i Robert Wesołowski: Co roku Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy będzie podejmować decyzję co do podziału zysku wypracowanego przez spółkę.
  • Gość: Prowadzicie rozmowy z zewnętrznymi studiami odnośnie wydania i gier czy teraz bardziej skupiacie się na grach własnych. Można się spodziewać ogłoszeń nowych gier zewnętrznych na ten i przyszły rok?
    Michał Gembicki i Robert Wesołowski: Równomiernie rozwijamy wszystkie trzy segmenty działalności spółki. Informacje o zawieranych przez nas umowach i poszerzaniu katalogu wydawniczego raportujemy w raportach bieżących. Zespół bizdevu planuje w 2021 r. jeszcze bardziej poszerzyć katalog wydawniczy spółki. Zachęcamy do śledzenia bieżących komunikatów spółki.
  • Gość: Czy planujecie kickstarter dla Moonshiners? Jeśli tak to kiedy może on ruszyć?
    Michał Gembicki i Robert Wesołowski: Kampania marketingowa gry "Moonshiners" zostanie uruchomiona w drugiej połowie roku, po premierze "ACC". Rozważamy kampanię kickstarterową, ale jest za wcześnie, by te plany potwierdzić.
  • Gość: Planujecie współpracę z mniejszymi studiami tak jak w przypadku Amazing American Circus gdzie są one dla Was podwykonawcą mniejszych projektów? I czy planujecie rozbudowywać tz. tyrylogię rewolucyjną o kolejne gry?
    Michał Gembicki i Robert Wesołowski: Model produkcji gier w oparciu o zewnętrzne studia jest nam bliski. ACC jest zwieńczeniem trylogii rewolucyjnej. To ostatni rozdział w tym cyklu.
  • Gość: Możecie powiedzieć coś więcej o tym zestawie narzędzi który tworzycie. Czy spowoduje on że kolejne tycoony będą dawały jeszcze większe możliwości w zakresie budowania obiektów i zarządzania? I czy Waszym zdaniem znacząco spadnie liczba bugów i błędów technicznych w kolejnych grach tycoony w porównaniu z Crossroads Inn?
    Michał Gembicki i Robert Wesołowski: Ideą narzędzia tworzonego przez nas w ramach projektu GameIn jest zbudowanie systemów i podsystemów ułatwiających i automatyzujących tworzenie mechanik gier typowych dla gatunku tycoon, co ma umożliwić nam skrócenie czasu produkowania tego typu gier i zwiększenia ich kompleksowości. Będzie to też miało bezpośredni wpływ na eliminację potencjalnych błędów technicznych, wynikających z kompleksowości systemów w tego typu grach. Mieliśmy z tym do czynienia m.in w CInn. Efektem projektu jest innowacja procesowa. Oznacza to, że po zakończeniu prac projektowych spółka i jej personel podniosą swoje kompetencje techniczne, produkcyjne i badawcze w kluczowym obszarze tworzenia i rozwoju oprogramowania.
  • Michał Gembicki i Robert Wesołowski: Bardzo dziękujemy wszystkim za uwagę i nadesłane pytania. Zachęcamy do śledzenia Klabater SA w mediach społecznościowych. Do zobaczenia!
tgmjybvy
hbombmvw
ezdogtsg
Portfele StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +76 827,68 zł +384,14% 96 827,68 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
txqkcxuq
xbgohaur
strefa bezpieczna AAA AA A BBB
333
strefa niepewna BB B
105
strefa zagrożona CCC D
202

Przykłady wyszukiwania spółek:

  • Zadłużenie > 80% - znaleziono 64
  • ROE > 30% - znaleziono 69
  • Free float < 20% - znaleziono 102

Dane aktualne na 08.09.2025


Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat