pixelg
Michał Kaczmarek - CEO Live Motion Games SA

Czat inwestorski z Michałem Kaczmarkiem, CEO Live Motion Games SA

Dyskusja odbyła się dnia: 16.06.2021, godziny 09:30
Michał Kaczmarek - CEO Live Motion Games SA: Debiut na giełdzie to jedna z obietnic, którą złożyliśmy inwestorom Michał Kaczmarek - CEO Live Motion Games SA

W środę 16 czerwca o godzinie 9:30 zapraszamy na prezentację oraz czat inwestorski z Michałem Kaczmarkiem, CEO Live Motion Games SA. Pretekstem do spotkania jest debiut Spółki na New Connect.

Firma zajmuje się produkcją gier na PC, które są później portowane na konsole - Playstation, xBox, NS. Ostatnie produkcje Live Motion Games SA to Builder Symulator, którego demo święciło znaczące sukcesy na zimowym festiwalu dem na Steam, oraz Chernobyl Liquidators, którego świeżo zakończone playtesty również zostały bardzo ciepło przyjęte prze graczy. Demo Chernobyl Liquidators ma być również dostępne na czerwcowym festiwalu Steam.







Zapis dyskusji
  • moderator: Witam na prezentacji i czacie inwestorskim z Michałem Kaczmarkiem, CEO Live Motion Games SA. Okazją do spotkania jest debiut spółki na NewConnect.
  • moderator: Przypominam zasady organizacyjne czata: pytania są przesyłane najpierw do moderatora. Publikowane są pytania wybrane przez Gościa czata wraz z odpowiedziami. U dołu ekranu kolejkowane są u każdego użytkownika jego pytania. Moderator może odrzucić pytanie niezgodne z regulaminem.
  • moderator: Informacja dla dziennikarzy relacjonujących przebieg czata: wykorzystanie cytatów z dzisiejszej rozmowy w Państwa materiałach redakcyjnych wymaga podania źródła. W razie pytań czy wątpliwości prosimy o kontakt: biuro@stockwatch.pl
  • moderator: Już można zadawać pytania, na które nasz Gość zacznie odpowiadać po prezentacji wideo. W razie problemów z wyświetlaniem odpowiedzi prosimy o odświeżenie strony. Uczestników zachęcamy też do udostępniania czatu i komentowania jego przebiegu w mediach społecznościowych z hasztagiem #czatStockWatch
  • Michał Kaczmarek: Witam serdecznie, nazywam się Michał Kaczmarek i jestem prezesem zarządu Live Motion Games SA. Uprzejmie zapraszam do zadawania pytań na czacie, postaram się na wszystkie odpowiedzieć :)
  • Adam: Kiedy planowane jest stworzenie pierwszej gry z trybem multiplayer ? Czy spółka zrobi własny framework czy skorzysta z gotowca od innej spółki z grupy ?
    Michał Kaczmarek: Przymierzamy się do implementacji w kilku tytułach i wierzymy w sensowność i potencjał “multi” dla naszych gier. Na tym etapie jest jeszcze za wcześnie, aby wskazywać konkretne tytuły.
  • Adam: W jaki sposób udało zbudować się tyle zespołów, spółka zatrudnia obecnie około 85 osób. Inne studia z grupy playway często zatrudniają około 10 - 15 osób. Zwiększenie zatrudnienia nie jest proste, na rynku brakuje programistów.
    Michał Kaczmarek: Nasz zespół jest budowany i rozwijany wraz z kolejnymi realizowanymi projektami. Staramy się angażować każdego z pracowników do więcej niż jednego tytułu, aby urozmaicić mu codzienną pracę i dać możliwość rozwoju. To ludzie i gry budują wartość spółki, dlatego przykładamy dużą wagę do budowania zgranych, efektywnych i skutecznych zespołów.
  • Gość: Na kiedy planowana jest premiera prologów buildera i czarnobyla ?
    Michał Kaczmarek: Prolog pokażemy między demem a premierą gry. W tej chwili nie mogę zdradzić konkretnego terminu. Kluczowe jest dla nas dostarczenie użytkownikom naszych produkcji w najlepszej jakości. Przed lutowym festiwalem podjęliśmy trudną decyzję o wstrzymaniu Chernobyl Liquidators, tylko dlatego, że na części komputerów gra mogłaby nie działać tak dobrze jakbyśmy tego chcieli. Nadrzędnym celem było uniknąć rozczarowania odbiorców, nawet jeśli dotyczyłoby ono jedynie niewielkiego proc. graczy. Premierę Chernobyl Liquidators planujemy na końcówkę tego roku - wszystko jednak będzie zależne od procesu produkcyjnego.
  • Olek: Czy premiery gier Builder Simulator oraz Chernobyl Liquidators Simulator odbędą się w 2021 roku ?
    Michał Kaczmarek: Nieustająco twierdzę, że gry będziemy publikować dopiero, kiedy będą gotowe, aby sprostać oczekiwaniom graczy. Oczywiście chciałbym, aby terminy były możliwie krótkie i dołożymy wszelkich starań, aby dostarczyć oba tytuły graczom możliwie szybko. Celujemy w końcówkę tego roku i wydaje się to bardzo realny termin.
  • Gość: Jaka jest sprzedaż Train Station Renovation?
    Michał Kaczmarek: TSR aktualnie zarobił już blisko 2 mln zł. Jest to wynik bardziej niż zadowalający, a proszę pamiętać, że tytuł cały czas “pracuje”, cały czas się sprzedaje. Co więcej, szykujemy duże DLC dla tego tytułu o nazwie Train Station Renovation Germany.
  • Miro: Jak idą przygotowania do festiwalu dem na Steam? Czy po raz kolejny będziemy mogli oglądać gry LMG na samej w samym top wydarzenia? Konkurencja co festiwal jest coraz większa, co jest sukcesem waszych festiwali?
    Michał Kaczmarek: Festiwal startuje dzisiaj, więc etap przygotowań mamy już za sobą. Podczas ostatniego festiwalu nasz projekt Builder Simulator został bardzo dobrze odebrany w środowisku graczy. Liczba pobrań tytułu wyniosła 100.000, grę dodało 42 tys. użytkowników do wishlisty. Liczymy, że w ramach tegorocznego festiwalu graczy zainteresuje nasza produkcja Chernobyl Liquidators.
    Przeprowadzone do tej pory playtesty pokazały, że tytuł ma duży potencjał. Mamy nadzieję na dobry odbiór gry podczas festiwalu. O efektach będziemy informować już po wydarzeniu.
  • Pawel: Obserwuje Państwa spółkę od dłuższego czasu. Jak to się stało, że w wielu tematach w grupie PlayWay jesteście pionierami? Mam na myśli taki rzeczy jak steamowe playtesty które były dla Was dużym sukcesem lub zaryzykowanie z własnym prowadzeniem reddita. Są to działania zaproponowane przez PlayWay dla Waszej spółki czy sami wychodzicie z takimi nowościami w grupie.
    Michał Kaczmarek: Bardzo ciężko pracujemy. Czasami pojawia się pomysł, a my podejmujemy wysiłek, aby go zobaczyć, sprawdzić. Czasami się udaje - jak z playtestami, a często nie (o czym na ogół nikt nie wie). Wtedy idziemy dalej, próbujemy kolejnych rzeczy. Wychodzę z założenia że jak zaczniemy, doprowadzimy do końca i się nie poddamy to się uda :)
  • kamiljakub89: Dzień dobry, Mam pytanie do podziału zysków w projekcie Builder Symulator, w dokumencie informacyjnym przy większości projektów jest podany % udział w przypadku wystąpienia koinwestora, tutaj tego nie mamy. Czy mogę prosić o więcej szczegółów w tym temacie? Jaki jest % udział przychodów z tego projektu dla LMG?
    Michał Kaczmarek: Pierwotnie podział był 50/50 - taki widać np. w memorandum z marca. Po negocjacjach, LMG ma 60 proc. vs 40 proc. inwestora.
  • Adam: Dzień dobry ile profesji udostępni CLS w EA a ile w pelnej wersji ? Jutro startuje festiwal dem jak ocenia Pan potencjał CLS i bakery ?
    Michał Kaczmarek: CLS - proszę dzisiaj od 19:00 oglądać festiwal Steam Next. Spodziewam się, że gra będzie bardzo widoczna i powtórzy sukces Builder Simulator z festiwalu w lutym, a może przeskoczy znacznie. Bakery Simulator - jestem przekonany. że także się obroni - gra jest prawie skończona, a demo dopracowane.
    Ile profesji? Odpowiem trochę wymijająco, gdyż jeszcze pracujemy nad szczegółami. Dużo może się zmienić. Obecnie są 4, ale pracujemy nad kolejnymi.
  • Adam: Na Steam pojawiła się nowa produkcja Uboat Mechanic Simulator. Czy gra ma szansę powtórzyc sukces tank mechanika ? Z jakimi grami UMS będzie w cross promocji ?
    Michał Kaczmarek: Tank Mechanic był na pewno inspiracją dla powstania Uboat Mechanic Simulator. Czy ma tę szansę? Oczywiście, dlatego to robimy. Czy się uda - zrobię wszystko, aby tak było.
  • MaciejD: Panie Prezesie, 1) Kiedy aktualności wideo? Z jaką częstotliwością zamierza Pan je publikować (jest szansa na jakąś regularność?) 2) Debiut - Akcje zostały przypisane, kiedy można się spodziewać pierwszego dnia notowań? 3) Kontynuując wątek newslettera z dyskusji mailowej, ponownie proszę o przemyślenie korzystania z niego, wydarzenia takie jak festiwal dem, czy nowe strony na steamie - prolog dla Builders Simulatora i Chernobyl Liqudadotrs, myślę że idealnie wpasowują się w newsletter. (ten dla inwestora) - jak ktoś to będzie jak spam uważał, to się wypisze. Pozdrawiam
    Michał Kaczmarek: 1. Aktualności wideo - dzisiaj po czacie będziemy je publikować, są gotowe. 2. Pierwszy dzień notowań został wyznaczony przez giełdę na 17.06, czyli już jutro. Jesteśmy więc w przeddzień debiutu giełdowego. 3. Newsletter również wyjdzie dzisiaj. Staram się nie spamować - jedynie kluczowe info. Co więcej, giełda mnie uczuliła, że newsletter może np. do kogoś nie dotrzeć, więc EBI go zastąpi. Ale bez spamu, nie ma potrzeby na spam ;)
  • Adam: Jak idą prace nad wprowadzeniem BofChina na rynek chiński ? Potencjał tego tytułu jest bardzo duży.
    Michał Kaczmarek: Widzimy bardzo duże zainteresowanie tym tytułem wśród wielu podmiotów (potencjalnych partnerów) na rynku chińskim. Jak wiadomo, wejście na rynek ChRL nie jest prostą procedurą i potrafi trwać długo. Niemniej pracujemy już nad możliwością zaoferowania tego tytułu na rynku chińskim. Będziemy informować o efektach tych starań w niedalekiej przyszłości.
  • Adam: Spółka ma w produkcji wiele gier i jest przed premierą największych hitów. W jaki sposób udało się osiągnąć przychody w 1q 2021.
    Michał Kaczmarek: Dlaczego zysk został wygenerowany dopiero teraz, przy tak dużej sprzedaży? Głównym powodem jest fakt, że spółka dynamicznie się rozwija, staramy się robić coraz lepsze i coraz ambitniejsze gry, a to wymaga ciągłego rozwoju i rozbudowy zespołów deweloperskich. Taki rozwój sporo nas kosztuje - w znaczeniu dosłownym. Niemniej patrzymy na spółkę długoterminowo, ze świadomością, że aktualna sytuacja to jedynie (wczesny) etap rozwoju.
    Przychody z projektów zewnętrznych stanowią część wypracowanego zysku, ale znaczącą wagę ma tu też sprzedaż własnych tytułów.
  • Adam: Wydaje się, builders of china to najbardziej złożona gra od LMG pod względem mechaniki. Jaki ma Pan pomysł na eliminację bugów, które są bolączką builders of egipt. Wydaje się, że gra nie nadążyła za popularnością. Produkcja gry strategicznej jest dużo bardziej skomplikowana niż symulatora.
    Michał Kaczmarek: Świetne pytanie. Tak dokładnie jest - City Builder na Unreal Engine to naprawdę złożona zabawa. Radzimy sobie z tym na kilka sposobów: Mamy wewnętrzny zespół testerski, który cały czas ogrywa każdy kolejny build naszych gier. Odbiór tytułu przez graczy będziemy sprawdzać poprzez wielokrotne playtesty (alfa), demo, prolog - na każdym kroku słuchając głosu graczy.
    Uczymy się na problemach partnera i dużo rozmawiamy. Sytuacja, o której Pan wspomniał, jest nam znana. Jesteśmy świadomi z czego ona wynikała i wiemy, co robić, aby nie powtórzyć tego w przypadku Live Motion Games.
  • MaciejD: Panie Prezesie, kolejne pytania: 1) Kiedy Spółka planuje premierę gry Chernobyl Liquidators? 2) Ile Spółka ma % zysku ze sprzedaży Train Station Renovation na konsolach? 3) Kiedy premiera Germany DLC do Train Station Renovation? 3 b) Czy DLC będzie od razu wydany na konsolach? 4) Jak kształtuje się zatrudnienie - ile osób pracowało w Spółce/dla Spółki (forma współpracy mnie nie interesuje) na początku roku, a ile teraz? Dziękuję za odpowiedzi.
    Michał Kaczmarek: 1. Końcówka tego roku to plan. Może być i początek nowego - tą decyzję podejmiemy jesienią. 2. 50 proc. zysków - natomiast ponosimy zero kosztów z tego tytułu. 3. Ten rok, budujemy wishlistę, DLC jest prawie gotowe. 3b. Po Steam. 4. Obecnie pracuje u nas ponad 80 osób. Forma zatrudnienia jest wybierana przez pracowników w ramach naszego budżetu. Dodatkowo, osoby pracujące u nas mają udział w zyskach z projektów.
  • inwestor_2k: Witam, czego się podziewać po spółce? Na rynku mamy kilkudziesięciu producentów gier - czym LMG chce się wyróżnić?
    Michał Kaczmarek: Mamy duże ambicje. Rozwijamy się skokowo. Mamy duży, 80-osobowy zespół zaangażowanych i doświadczonych osób na pokładzie. Te osoby potrafią już pracować razem i są bardzo zgrane. To wpływa na jakość produktów. Jakbym miał odpowiedzieć w jednym słowie - jakość. Trzymamy jakość i dowozimy obietnice.
  • Gość: Dlaczego planujecie wejść na giełdę? I kiedy będzie debiut na NewConnect?
    Michał Kaczmarek: Wejście na giełdę jest dla nas ważnym etapem rozwoju. Dostęp do kapitału dał nam większą niezależność. Jedną z obietnic, którą złożyliśmy przy emisji, było upublicznienie akcji. Dotrzymaliśmy danego słowa. Czujemy się gotowi na dołączenie do grona spółek publicznych. Debiut na NewConnect zaplanowany jest już na 17 czerwca. Liczymy na to, że dołączenie do grona spółek notowanych na NewConnect wzmocni zainteresowanie Live Motion Games wśród inwestorów i kontrahentów, także zagranicznych.
  • Gość: Jaki jest budżet Builder Simulator i w jakim stopniu finansuje go koinwestor?
    Michał Kaczmarek: Wysokość budżetów wszystkich naszych gier to między 100.000 a 1.000.000 zł. Builder Sim jest finansowany przez inwestora w 40 proc., w zamian za 40 proc. udziału w zysku.
  • ciekawski: Czy Chernobyl Liquidators pojawi się od razu w full relase, czy też w Early Acces? Jakie macie plany w tym wzgledzie dla Builders of China?
    Michał Kaczmarek: Nie podjąłem jeszcze tej decyzji. Cenię sobie EA, sprawdziło się już. Z drugiej strony, bardzo chcę iść w pełną premierę. Na dzisiaj oba scenariusze są możliwe, decyzje podejmiemy wkrótce.
  • Gość: Jaka będzie kapitalizacja spółki po wejściu na NewConnect i ile pozyskaliście z tegorocznej emisji?
    Michał Kaczmarek: W emisji spółka zaoferowała 90 tys. akcji po 45 zł, dając 4 mln zł dla spółki, a kapitalizacja w emisji wynosiła 64 mln zł.
  • Gość: Jak wygląda strategia spółki w obliczu wejścia na giełdę i nowych produkcji?
    Michał Kaczmarek: Strategia spółki się nie zmienia. Realizujemy ją konsekwentnie od początku, a giełda jest etapem tej strategii.
  • Gość: Ile wynoszą wishlisty tytułów Live Motion Games?
    Michał Kaczmarek: Wishilisty naszych wszystkich gier wynoszą obecnie 445,85 tys. zapisów.
  • Gość: Ile premier gier planujecie na ten rok?
    Michał Kaczmarek: Jedną gra partnera jest już wydana. Zostały 2 nasze (CLS i Builder) na ten rok oraz 2 partnera (Bakery i Fat Ex). Ponadto CTS wyjdzie z eearly access, a TSR dostanie DLC.
  • Gość: Jaka będzie cena odniesienia?
    Michał Kaczmarek: Tutaj zapraszam śledzić komunikaty z GPW, jak tylko giełda to poda, damy to do informacji.
  • księgowy: Czy nakłady jakie prezentujecie w Memorandum to nakłady spółki, czy spółki i inwestora?
    Michał Kaczmarek: To są całkowite koszty produkcji.
  • Gość: Jaki jest koszt Charnobyle Liquidator i House Builder?
    Michał Kaczmarek: Dokładną informację podamy po premierze. Nasze gry kosztują od 100 tys. do 1 mln zł.
  • gość: Czy Car Trader pokrył już koszty inwestora?
    Michał Kaczmarek: Tak.
  • gracz: Dewelopment dwóch pierwszych tytułów spółki trwał ponad 2 lata. Czy zatem uda się w tym roku wydać coś Buildera? W jakiej fazie on się znajduje w tej chwili?
    Michał Kaczmarek: Builder Simulator i Chernobyl Liquidators planowane są na ten rok. Czarnobyl robimy już ponad półtora roku, Buildera niecały rok. Niestety nie przekłada się to automatycznie na “czas pozostały do końca produkcji”. Pewne elementy mogą zadziałać bardzo dobrze, inne - nie. Przykład CLS - premierę demo gry planowałem na luty, problemy z optymalizacją już opóźniły nas o parę miesięcy.
  • kuba: macie jakis program motywacyjny uzalezniony od wynikow netto?
    Michał Kaczmarek: Kluczowi pracownicy są związani udziałami. Analogicznie jak zespoły deweloperskie mają udziały w produkowanych tytułach, tak i management ma udział w sukcesach spółki. Taki system działa motywująco na wszystkich i jest uczciwy - wypracowane sukcesy spółki przekładają się bezpośrednio na wszystkich pracowników.
  • gość: Na który projekt najbardziej liczycie poza Builderem i Chernobylem?
    Michał Kaczmarek: Wierzę w każdą grę, którą robimy. Biorąc pod uwagę stopień popularności realizowanych przez nas projektów myślę że kolejność może wyglądać następująco: Builder Sim, Chernobyl, China, Supermarket, Uboat.
  • Gość: Na rynku ostatnio sporo gier powiązanych z Czarnobylem, czy planujecie Państwo jakieś crosspromo z podmiotami z poza grupy PLW dla CLS?
    Michał Kaczmarek: Jestem otwarty na współpracę, rozważamy różne opcje.
  • kamiljakub89: Czy w przypadku sukcesu Chernobyla na festiwalu dem bierzecie pod uwagę zwiększenie budżetu i opóźnienie wydania gry?
    Michał Kaczmarek: Naszym klientem są gracze. Jeżeli ich apetyt wzrośnie, będziemy musieli dowieźć lepszy produkt…ale to jest dobry problem :)
  • księgowy: Na produkcję ilu gier starczy ostatnia emisja?
    Michał Kaczmarek: Na zakończenie wszystkich produkcji w toku.
  • gość: Ile gier macie obecnie w produkcji, ile w preprodukcji, a ile tylko zapowiedzianych?
    Michał Kaczmarek: 10 tytułów w produkcji, ok. 20 preprodukcji (ogólnie) na różnych etapach. “Tylko zapowiedzianych” - nie mamy. Zapowiedzieliśmy Uboat Mechanic Simulator, który już jest w produkcji.
  • Gość: Czy jest sens w tej chwili produkować gry na zlecenie, skoro macie tyle pomysłów?
    Michał Kaczmarek: Nie ma. Produkcja gier na zlecenie była etapem, który kończymy, i dzięki któremu dzisiaj robimy własne projekty.
  • Gość: Patrząc na WL i odbiór graczy jeśli chodzi o CLS i Builder można zakładać, że gry mają sporą szansę zaskoczyć, czy planują już Państwo porty na duże konsole czy też Switcha? Czy docelowo będą budować Państwo wew. zespół do portingu czy też posiłkować się zew. podmiotami z grupy?
    Michał Kaczmarek: Porty - będą, również wersje VR (bazujemy na preferencjach graczy). Docelowo będziemy robić porty we własnym zakresie, dzisiaj współpracujemy po to, aby ograniczać ryzyko i czas.
  • Marko: Jaki jest poziom WL dla Builders of China? Czy ta gra również ma budżet poniżej 1 mln zł? Z prac nad podobnymi tytułami jak np. Builders of Egypt widać, że są one pracochłonne i bardziej kosztowne niż klasyczne symulatory.
    Michał Kaczmarek: Obecnie prawie 50 tys. zapisów. Tutaj skalujemy czas bardziej niż rozmiar zespołu, więc ten koszt pozostaje rozsądny, ale produkcja zajmuje więcej czasu.
  • Michał Kaczmarek: Dziękuję za udział w czacie i licznie zadane pytania. Zachęcam do odwiedzania naszej strony internetowej i zapraszam do kontaktu z nami pod email ir@livemotiongames.com
  • moderator: Ja również w imieniu redakcji StockWatch.pl serdecznie dziękuję za ciekawą dyskusję i zapraszam na kolejne czaty.
Spółka Cena emisyjna Wart. oferty Koniec zapisów
Shoper SA 47,00 zł 363,39 mln zł 2021-06-28
PORTFEL STOCKWATCH
Data startu Różnica (%) Różnica (zł) Wartość
01-01-2017 +168,25% +33 649,63 zł 53 649,63 zł
Ostatnio zaktualizowane dane
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło


Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy