-
moderator: Witam na czacie inwestorskim Piotrem Babieno oraz Karoliną Nowak, przedstawicielami zarządu Bloober Team. Tematem spotkania będzie omówienie wyników finansowych spółki za I kwartał 2025 roku.
-
moderator: Przypominam zasady organizacyjne czata: pytania są przesyłane najpierw do moderatora. Publikowane są pytania wybrane przez Gości czata wraz z odpowiedziami. U dołu ekranu kolejkowane są u każdego użytkownika jego pytania. Moderator może odrzucić pytanie niezgodne z regulaminem.
-
moderator: Informacja dla dziennikarzy relacjonujących przebieg czata: wykorzystanie cytatów z dzisiejszej rozmowy w Państwa materiałach redakcyjnych wymaga podania źródła. W razie pytań czy wątpliwości prosimy o kontakt: biuro@stockwatch.pl
-
moderator: Już można zadawać pytania, na które nasi Goście zaczną odpowiadać o 11:00. W razie problemów z wyświetlaniem odpowiedzi prosimy o odświeżenie strony. Uczestników zachęcamy też do udostępniania czatu i komentowania jego przebiegu w mediach społecznościowych z hasztagiem #czatStockWatch
-
Zarząd Bloober Team: Witamy serdecznie wszystkich uczestników dzisiejszego czatu inwestorskiego! Cieszymy się, że możemy spotkać się z Państwem i porozmawiać o naszej spółce, jej planach i bieżących projektach.
Zachęcamy do zadawania pytań i dzielenia się swoimi opiniami.
-
Kris: Ostatnio jest dużo plotek o wydaniu Cronosa na Switcha2 Na ile to prawdopodobne w 25, 26 czy 27 roku
Zarząd Bloober Team: Cronos: The New Dawn został zapowiedziany na platformy PC, PS5, XBOX Series X/S.
-
Kris: Jak będą wyglądać kolejne kroki promocji I hate this place
Zarząd Bloober Team: Mocno i intensywnie pracujemy nad kampanią, która już za chwilę będzie miała wersję pełnoskalową. Już niedługo ruszamy z grą na duże wydarzenie w Pekinie G-Fusion – to największe targi gier w Chinach dla graczy PC. Razem z naszymi partnerami wierzymy, że uda nam się zrobić duży szum na tamtejszym rynku.
-
Kris: Kiedy uzyskamy informacje o projekcie M?
Zarząd Bloober Team: Na tym etapie nie możemy udzielić szczegółowych informacji o projekcie M. Wszystkie istotne informacje przekazujemy zgodnie z obowiązującymi przepisami.
-
Kris: Czy port SH2 na Xboxa jest zrobiony, jak sytuacja z DLC do SH2
Zarząd Bloober Team: Na chwilę obecną gra obecna jest na platformach PS5 i PC.
-
anti: Czy oprócz wynagrodzenia produkcję gry/work-for-hire, do Bloober wpłynęło jakieś dodatkowe wynagrodzenie/tantiemy od Konami dot. SH2?
Zarząd Bloober Team: Nie udzielamy szczegółowych informacji na temat ustaleń biznesowych.
-
Daniel P.: Kiedy ogłoszą Państwo datę premiery Cronosa?
Zarząd Bloober Team: Proszę uzbroić się w cierpliwość. Niebawem będziemy informować o dalszych krokach i odsłaniać kolejne karty. Data premiery w roku 2025 jest niezagrożona.
-
Kris: Czy projekt N który robicie we współpracy z Netflixem, jest całkowicie przez niego finansowany, jak duża będzie to gra
Zarząd Bloober Team: Niestety, nie możemy komentować, ale jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z Netfliksem.
-
anti: Jaką część prac rozwojowych w toku (99,9m na koniec 1 kwartału) stanowi Cronos?
Zarząd Bloober Team: Istotną :)
-
Kris: Co Prezes miał na myśli mówiąc o dodatkowych projektach z IP Cronosa, film, serial czy coś innego
Zarząd Bloober Team: Cronos jest na tyle ciekawym konceptem, że widzimy potencjał do rozszerzenia marki w różnych kreatywnych kierunkach. Naszą intencją jest budowanie dużych marek (IP) horrorowych w nawiązaniu do naszej długoterminowej strategii.
-
Gość: W ostatnich kilkunastu dniach intensywność komunikacji w temacie Cronosa została zmniejszona. Czy to oznacza, że nadchodzi jakis większy news np. z datą premiery?
Zarząd Bloober Team: Mogę zapewnić, że wiele przed nami. Proszę uzbroić się w cierpliwość - warto poczekać :)
-
Kris: Czy obecną wycenę Bloober Team uważa Pan za satysfakcjonująca
Zarząd Bloober Team: Nie komentujemy bieżącej wyceny rynkowej akcji spółki. Skupiamy się na realizacji naszej strategii i dostarczaniu wartości dla akcjonariuszy, co w długim terminie, wierzymy, znajdzie odzwierciedlenie w notowaniach. Jako akcjonariusz widzę przed spółką bardzo dobre perspektywy :)
-
Gość: Czy przychody w segmencie III w wysokości z 1Q mają charakter powtarzalny?
Zarząd Bloober Team: Liczymy, że będą coraz bardziej powtarzalne :)
-
Gość: Czy zamierzać uczestniczyć w zbliżającym się Summer Game Fest?
Zarząd Bloober Team: Nie wyprzedzamy wypowiedziami naszych działań marketingowych, ale planujemy być mocno widoczni w najbliższym czasie :)
-
Gość: Will your upcoming games come out on Switch 2?
Zarząd Bloober Team: We don't have anything to share on that, but the console certainly looks promising. We are a huge Nintendo fans :)
-
anti: Czy planowana jest wersja Deluxe Cronos? Czy będą wersje pudełkowe?
Zarząd Bloober Team: Na razie nie możemy nic powiedzieć w tej kwestii, ale będziemy informować o dalszych krokach na bieżąco.
-
Hero: Na kiedy planujecie start bardziej dynamicznej kampanii reklamowej dla Cronosa?
Zarząd Bloober Team: Dużo się u nas dzieje. Efekty będziecie Państwo mogli oglądać już wkrótce :)
-
Fan Natalii Szroeder: Kiedy możemy spodziewać się startu kampanii dla Cronosa?
Zarząd Bloober Team: Kampania rozpoczęła się w momencie zapowiedzi gry. Natomiast oczywiście podzielona jest na konkretne jej elementy i będzie się nasilać im bliżej do premiery.
-
anti: Czy egzemplarze zakupione na Steam przez graczy z Chin podlegają umowie z Sapphire Entertainment?
Zarząd Bloober Team: Umowa z Sapphire Entertainment (HK) Co., Limited dotyczy dystrybucji egzemplarzy gier za pośrednictwem chińskiej platformy Heybox.
-
Piecio: Jakie są plany po premierze Cronosa ? Jest już pomysł na kolejną nową grę ?
Zarząd Bloober Team: Mamy plany sięgające kilku kolejnych lat. Planujemy dynamiczny rozwój spółki i grupy. Ze zrozumiałych względów nie możemy informować o detalach. Natomiast zespół pracujący nad Cronos płynnie przechodzi do pre-produkcji nowej gry.
-
Kris: Jak kontakty z DDI
Zarząd Bloober Team: Wciąż trzymamy kciuki za spółkę, jesteśmy z nią w bieżącym kontakcie. Bloober Team oczekuje na decyzję sądu w sprawie otwarcia postępowania układowego spółki Draw Distance S.A., która determinować będzie dalsze działania wobec spółki.
-
Kris: Czy projekt H rozpoczniecie po wydaniu Cronosa i czy będzie self-publish
Zarząd Bloober Team: Rozpoczęły się prace pre-produkcyjne. Zbyt wcześnie by mówić o modelu wydawniczym, acz można zauważyć, że staramy się poszerzać nasze kompetencje wydawnicze i gromadzić fanów horroru wokół naszej spółki.
-
Gość: W jakim kierunku rozwijane będą globalne partnerstwa strategiczne, takie jak umowa z Lions Gate?
Zarząd Bloober Team: Jak możecie Państwo zauważyć, podchodzimy do biznesu nie na zasadach ad-hoc. Staramy się pielęgnować nasze strategiczne partnerstwa i umowa z Lions Gate jest jednym z takich działań. Nie możemy się doczekać, by powiedzieć więcej na ten temat, ale to jeszcze nie ten moment :)
-
Bartek J: Czy planują Państwo wyjście na nowe rynki po premierach na platformie Blacknut i Sapphire Entertainment ?
Zarząd Bloober Team: Zawsze :)
-
Gość: Czy przychody z segmentu III (ich skok w 1Q) to efekt podpisania Projektu N?
Zarząd Bloober Team: Segment III to między innymi działalność wydawnicza spółki zależnej oraz Projekt "N".
-
Gość: Prośba o komentarz na temat stanu zaawansowania prac nad największymi projektami second party. Kiedy możemy oczekiwać komunikacji w ich sprawie.
Zarząd Bloober Team: Planujemy premiery przynajmniej trzech tytułów na przestrzeni najbliższych 12 miesięcy. Można więc wnioskować, że jest to dość zaawansowane stadium rozwoju :)
-
Blossom: Czy nowy projekt z Konami jest podobnej wielkości do poprzedniego?
Zarząd Bloober Team: Nie mamy na chwilę obecną nic do powiedzenia w tym temacie.
-
Oui: Jaki jest oczekiwany czas gry w Cronosa?
Zarząd Bloober Team: Oczywiście zależy to od grającego, ale w testach było to między 16 a 25 godzin.
-
Bartekj: Witam, czy w drugi i trzecim kwartale można liczyć na poprawę wyników finansowych ? Widać niski wpływ gotówki za produkcje dla Konami. Czy następna umowa jest na korzystniejszych warunkach ?
Zarząd Bloober Team: Zawsze staramy się, aby nasze wyniki były jak najlepsze. Każdy kwartał związany jest z danym etapem produkcji i działaniami wydawniczymi. Mamy zaplanowanych dużo źródeł przychodów i optymistycznie patrzymy na nadchodzący czas.
-
Miłosz: Ostatnio usłyszeliśmy o umowie z Netflix, może moglibyśmy dowiedzieć się czegoś więcej, np: jakiego rzędu wielkości jest projekt czy jest porównywalny do SH2
Zarząd Bloober Team: Niestety, nie możemy na tym etapie niczego komentować. Poza faktem, że jesteśmy bardzo zadowoleni z faktu nawiązania współpracy z Netflix.
-
Player: Czy spółka zamierza w najbliższych latach zwiększyć skalę działalności self-publishingowej?
Zarząd Bloober Team: Choć powtarzamy, że mamy agnostyczne podejście do publishingu to nietrudno zauważyć, że coraz częściej staramy się wydawać nasze tytuły samodzielnie. Rozwijamy nasze kompetencje w tym zakresie i staramy się budować więcej marek własnych. Więc zdecydowanie można spodziewać się więcej takich działań.
-
Milox: Czy projekt dla Netflix jest rzędu gier „first party” czy jet mniej znaczący?
Zarząd Bloober Team: To bardzo ważny projekt dla spółki otwierający nowe możliwości na przyszłość.
-
Milox: Czy projekt VR planowany jest na 2025 czy 2026?
Zarząd Bloober Team: Proszę oczekiwać zapowiedzi w tym temacie w drugiej części tego roku.
-
Janek: Z czego głównie wynika różnica wysokości przychodów w 1 kwartale 2024 a Q1 2025?
Zarząd Bloober Team: Nasze przychody są związane z rozliczeniami/harmonogramami określonych etapów produkcji gier realizowanych w ramach umów z wydawcami oraz z kalendarzem premier poszczególnych gier realizowanych w modelu self publishing.
-
Marek: Czy jest możliwe że jakaś duża firma znajdzie sie w nie długim czasie w akcjonarjacie???
Zarząd Bloober Team: Zawsze jest taka możliwość :)
-
CRC: As you enter the ‘polish’ phase of Cronos development with higher expectations earned through SH2, how high do you feel you need to set the bar in terms of Cronos being ‘ready’ in order to capture the full value of your SH2 success?
Zarząd Bloober Team: Cronos is a slightly different kind of game. While SH2 was our first project of that scale, Cronos is our first original IP of this size. We’re putting a lot of effort into polishing it as much as we can. :) SH2 definitely took us to a new level in terms of experience and expectations, but Cronos is—as our devs like to say—a different kind of pizza. It builds on what we’ve learned but also lets us explore a new side of horror and grow as a studio.
-
Gość: kiedy premiera Cronosa?
Zarząd Bloober Team: W 2025 roku. Zgodnie z zapowiedzią.
-
Gość: Czy planujecie wydanie dema dla Cronos The New Dawn?
Zarząd Bloober Team: Nie możemy nic powiedzieć w tym temacie na ten moment.
-
Heisenberg: Czy jakość gry Cronos, co rzutuje na późniejszy odbiór przez graczy i długi żywot produktu, w Państwa opinii jest na poziomie gier AAA jak np. Alan Wake 2 czy Resident Evil 4 R?
Czy Cronos będzie grą raczej posępną i ciężką w odbiorze jak SH2R czy bardziej rozrywkową jak AW2 czy RE4R?
Ukończyłem wszystkie i mimo znajomości oryginału SH2R mnie psychicznie zmęczył, nie do końca w pozytywnym znaczeniu.
Zarząd Bloober Team: Nie wrzucałbym AW2 do tej samej grupy gier co RE4R, ale zdecydowanie Cronos będzie grą bardziej "gameplay heavy". Wciąż ma głęboki nastrój i złożoną historię, ale to najbardziej gameplay’owy (skupiony na gameplay) tytuł w naszej historii.
-
Przemek: W jakiej fazie developmentu jest gra tworzona dla Konami? Czy to dopiero faza koncepcyjna czy preprodukcja?
Zarząd Bloober Team: Jest to faza produkcyjna.
-
Gość 1: Jak aktualnie kształtuje się lista życzeń dla Cronos ? jak to wygląda w kwestii zainteresowania w ilości osób, czy jest to jakoś znane ?
Zarząd Bloober Team: Lista osób, które dołożyły Cronosa do swej listy życzeń jest imponująca na tym etapie działań marketingowych, ale powtarzamy od dłuższego czasu, że whishlisty nie są odzwierciedleniem potencjału sprzedażowego danego tytułu. Składa się na to szereg różnych elementów.
-
Kris: Czy jest opcja wypuszczenia Feardemica na GPW
Zarząd Bloober Team: Oczywiście, to zależy od decyzji zarządu spółki Feardemic sp. o.o. W aktualnej sytuacji rynkowej, jako udziałowiec, na ten moment nie widzimy znaczących potencjalnych korzyści takich działań, ale jesteśmy zawsze otwarci na różne rozwiązania i wspieranie rozwoju spółki.
-
Gość: W wywiadzie w magazynie Forbes wspominał Pan o spotkaniach z inwestorami z całego świata. Jak przebiegały bądź przebiegają te rozmowy? Jakie są cele Spółki w tym procesie.
Zarząd Bloober Team: Naszym celem jest popularyzacja spółki i brandu Bloober Team. Spotkania z reguły inicjowane są przez partnerów. Zawsze staramy się odpowiadać na takie zaproszenia. Tylko w zeszłym tygodniu spotkaliśmy się z kilkunastoma inwestorami.
-
Piecio: Jest Planowana diwidenta po sukcesie Cronosa ?
Zarząd Bloober Team: Bloober Team jest spółką dynamicznie się rozwijającą i uważamy, że na chwilę obecną mamy wiele pomysłów jak zwiększyć skalę naszej działalności. Nie mówimy “nie”, ale najważniejsze, to budować spółkę na lata.
-
Bartek: Co Państwo powiedzą na temat obecnego poziomu komunikacji z akcjonariuszami, szczególnie detalicznymi? Czy uważają Państwo że wbrew powszechnej opinii, sposób komunikacji odpowiada aspiracjom spółki do bycia światowym liderem horrorów? Na przykład, czy Pan prezes ponownie zdecydowałby się na konferencję z akcjonariuszami z pociągu?
Zarząd Bloober Team: Komunikacja zawsze może być lepsza i staramy się nad nią pracować. Praca nad aktualnymi działaniami zajmuje nam dużo czasu, ale wydaje nam się, że widać bardzo dobre kroki w tym zakresie. Wierzymy, że kolejne działania tylko te odczucia wzmocnią.
-
sad: Are there other Investors which are interested in bloober? Is a whole takeover possible?
Zarząd Bloober Team: There are many such potential investors. Everything is possible but it has to be connected with our long-term strategy and DNA.
-
Gość: Czy nie myśleliście o stworzeniu franczyzy, na której zbudowalibyście stały i solidny fanbase? Chodzi o grę która mogłaby być wydawana cyklicznie wewnątrz jednego szerzej rozumianego projektu?
Zarząd Bloober Team: Tak - naszym długoterminowym celem jest zbudowanie kilku takich franczyz. Ale przede wszystkim chcemy zbudować miejsce, gdzie fani horroru będą czuli się najlepiej. Mamy szerokie plany w tym temacie.
-
Badbed: Na które wydarzenia (o Chinach już wiemy) wybiera się Spółka ?
Zarząd Bloober Team: Planujemy wiele wyjazdów w tym roku. Nie chcemy jednak wyprzedzać faktów.
-
Gość: Dlaczego wyniki finansowe q1 2025 są słabsze od q1 2024?
Zarząd Bloober Team: Nasze wyniki finansowe są uzależnione od wielu czynników, w tym od harmonogramu realizowanych projektów i planów wydawniczych dla poszczególnych gier, co ma oczywiście wpływ na wyniki w poszczególnych kwartałach i latach. Natomiast w dłuższej perspektywie czasu mamy solidne podstawy do kontynuowania dobrej passy.
-
CRC: It is always difficult to know how a game will be received, but as gamers yourselves, do you believe that Cronos has a strong possibility to become an instant classic?
Zarząd Bloober Team: We have high hopes :)
-
Mroziek: Subiektywna ocena rynku pracy w gamedev: w porównaniu z poprzednimi latami jak wygląda liczba spływających CV (nawet poza ogłoszeniami o pracę)? Czy widać istotną zmianę po SH2? Czy pojawiają się osoby po redukcjach w Ubisoft itp.?
Zarząd Bloober Team: Mamy bardzo dużo spływających do nas CV, podobnie w przypadku propozycji współprac w zakresie second party. Mamy jednak pewne moce przerobowe, których nie jesteśmy w stanie przeskoczyć bez utraty jakości. Będziemy więc raczej dbać o nasz zespół i podnosić jego kompetencje, niż powiększać skład.
-
Tygiel: Co postrzegacie jako największy challenge organizacyjny planowany do poprawienia w tym roku?
Zarząd Bloober Team: Poszerzenie kompetencji w zakresie selfpublishingu.
-
CRC: Do you already have a fairly developed idea for your next original IP?
Zarząd Bloober Team: Yes, we do.
-
Milox: Pytanie dotyczące : Sapphire Entertainment Co., Limited czym zajmuje się ta spółka, ciężko znaleźć jakiekolwiek informacje na temat tej spółki. Wygląda trochę jak duch.
Zarząd Bloober Team: Sapphire to operator Heybox, popularnej chińskiej platformy gamingowej umożliwiającej zakup gier. To jeden z największych podmiotów na chińskim rynku.
-
Zarząd Bloober Team: Dziękujemy wszystkim za udział w dzisiejszym czacie. Zaplanowaliśmy godzinę na to spotkanie i udało nam się odpowiedzieć na znaczną część pytań, które od Was otrzymaliśmy. Pozostałe kwestie zostaną przez nas omówione w przyszłości.
Do zobaczenia następnym razem i życzymy miłego dnia!
-
moderator: Ja również w imieniu redakcji StockWatch.pl serdecznie dziękuję za ciekawą i dynamiczną dyskusję oraz wysoką frekwencję wśród uczestników. Zapraszam na kolejne czaty.