-
moderator: Witam na czacie inwestorskim z Przemysławem Bieńkiem, prezesem zarządu Baked Games SA. Tematem spotkania będzie omówienie bieżącej działalności w tym premiery Prison Simulator, najnowszych zapowiedzi oraz strategicznych planów na najbliższą przyszłość.
-
moderator: Przypominam zasady organizacyjne czata: pytania są przesyłane najpierw do moderatora. Publikowane są pytania wybrane przez Gościa czata wraz z odpowiedziami. U dołu ekranu kolejkowane są u każdego użytkownika jego pytania. Moderator może odrzucić pytanie niezgodne z regulaminem.
-
moderator: Informacja dla dziennikarzy relacjonujących przebieg czata: wykorzystanie cytatów z dzisiejszej rozmowy w Państwa materiałach redakcyjnych wymaga podania źródła. W razie pytań czy wątpliwości prosimy o kontakt: biuro@stockwatch.pl
-
moderator: Już można zadawać pytania, na które nasz Gość zacznie odpowiadać o 11:00. W razie problemów z wyświetlaniem odpowiedzi prosimy o odświeżenie strony. Uczestników zachęcamy też do udostępniania czatu i komentowania jego przebiegu w mediach społecznościowych z hasztagiem #czatStockWatch
-
Przemysław Bieniek: Dzień dobry, witam wszystkich uczestników czatu. Przez najbliższą godzinę postaram się odpowiedzieć na wszystkie zadane pytania. W przypadku dodatkowych pytań zapraszam do kontaktu poprzez maila. Przemysław Bieniek, prezes Baked Games.
-
Łukasz S : 87% opinii o Waszej grze z ponad 300 recenzji jest pozytywnych. Co Waszym zdaniem stoi za sukcesem Prison Simulatora i dobrym odbiorem tytułu w środowisku graczy?
Przemysław Bieniek: Sukcesu gry Prison Simulator dostrzegam w gruntownej analizie rynku, mam tu na myśli wydane demo gry (10.2020) jak i Prolog (05.2021). W obu przypadkach zauważyliśmy, że tematyka więziennictwa, jak i sam game play przypadły graczom do gustu. Gruntownie też przeanalizowaliśmy feedback zebrany od graczy wysyłany po wydaniu dema gry, jak i w opinie po prologu publikowane na Steam. To nas utwierdziło w przekonaniu, że podążamy dobrą drogą.
-
Marcin : Z Waszych danych wynika, że w Polsce sprzedaż Prison Simulator wyniosła 3%. To dużo czy mało? Dla porównania w Niemczech było to 11%. Na jakie rynki stawiacie?
Przemysław Bieniek: Naszym głównym targetem było USA. Od samego początku celowaliśmy w ten rynek. Drugim była Azja, a głównie Chiny. Oba te kraje znajdują się najwyżej w rankingu sprzedanych kopii gry. Był to nasz cel, który został zrealizowany. Przyznam, że trochę zaskoczyła nas sprzedaż w Niemczech, ponieważ niemieccy gracze nie byli aż tak aktywni, jak wynikało z analiz Prologu, który został wydany w maju. Jednak ich udział w sprzedaży bardzo nas cieszy.
-
Marcin : Gra Prison Simulator w 72 godziny po premierze sprzedała się w liczbie ponad 21 tys. sztuk. Czy spodziewaliście się takich liczb? Jakie są Wasze oczekiwania wobec tej produkcji?
Przemysław Bieniek: Liczba sprzedanych sztuk jest na bardzo przyzwoitym poziomie. Na pewno cieszy fakt, że jest odbierana pozytywnie wśród graczy oraz to, że sporo się o niej mówi. Oczywiście, jak każdy zespół przy premierze swojej gry, chcielibyśmy aby te liczby były jak największe, niemniej jednak patrzymy na oceny graczy, a te są bardzo pozytywne. Pamiętajmy też, że to pierwsze dni sprzedaży, a pozytywne oceny oraz to, że o grze "się mówi" wskazują, że gra została "zauważona". Proszę pamiętać, że jest to nasza pierwsza gra, po ponad 3 latach pracy, więc z biznesowego punktu widzenia wkrótce sprzedaż gry pokryje koszty. Natomiast każde następne sprzedaże to zysk dla firmy. Dodatkowo narzędzia, które stworzyliśmy już zostaną z nami i pozwolą tworzyć kolejne produkcje szybciej. Podobnie jak gracze i cale community graczy – zdobyliśmy setki kontaktów z dziennikarzami, tysiące z graczami, youtuberami, streamerami. Każda kolejna produkcja będzie łatwiejsza, ponieważ już jesteśmy rozpoznawalni.
-
Łukasz S : Skąd pomysł na ulokowanie akcji gry w amerykańskim więzieniu?
Przemysław Bieniek: Ulokowanie gry w amerykańskim więzieniu wynikało z założonego celu, czyli faktu że gra była tworzona głównie na rynek amerykański. Stąd zamysł gry i dostosowanie wyglądu więzienia do amerykańskich wzorców.
-
Karol : Czy powstaną kolejne części Prison Simulatora lub DLC?
Przemysław Bieniek: Tak, bardzo intensywnie myślimy nad kolejnymi częściami Prisona. Obecnie pracujemy już nad dwoma tytułami w tym temacie. Szczegóły tych projektów podamy niebawem. DLC oczywiście też jest w planach, jednak będzie realizowany w 2022 roku. W tej chwili pracujemy nad darmowymi dodatkami dla graczy.
-
Karol : Czy planujecie stworzyć porty Prison Simulatora np. na konsole? Jeśli tak, to kiedy to nastąpi?
Przemysław Bieniek: Tak, planujemy wydać wersje Prison Simulatora na konsole. W tym temacie działamy bardzo intensywnie i podejrzewam, że już niedługo poinformujemy wszystkich o podpisanej umowie.
-
Karol : Nad jakimi innymi tytułami obecnie pracujecie? Czego gracze mogą się spodziewać? Czy będą to kolejne symulatory?
Przemysław Bieniek: Tworząc Prison Simulator od samego początku chcieliśmy stworzyć framework (podstawy) do tworzenia kolejnych produkcji, po to by następne tytułu były realizowane szybciej. Obecnie nasze prace skupiają się na Security Guard, Alaska Gold Fever, jak i na dwóch kolejnych produkcjach w gatunku więziennym, dlatego budżet jest spory, ponieważ część to mechanizmy do kolejnych gier.
-
Ewa : Początkowo zajmowaliście się aplikacjami mobilnymi. Co sprawiło, że zaczęliście tworzyć gry na PC?
Przemysław Bieniek: Zawsze chciałem tworzyć gry :) Kiedy wchodziłem na rynek 20 lat temu, nie było jeszcze takich możliwości jak teraz. Nie miałem także budżetu na taką działalność. Wtedy mało kto wierzył w gry. Kiedy powstał Baked Games w 2015 roku, pokazywaliśmy swoje gry mobilne na rynku i szukaliśmy finansowania do autorskiego projektu BoardCraft. Jednak bezskutecznie. Powoli uczyliśmy się rynku mobilnego i żeby móc się utrzymać realizowaliśmy zlecenia z firm zewnętrznych (takich jak ITI Neovision/ Canal+). Jednak to nadal nie było to to, o czym zawsze marzyłem. Bo chciałem robić własne gry i żeby gracze je kochali. Wtedy na horyzoncie pojawił się PlayWay SA oraz jego zlecenie na grę PC. Zwiększyło to nasz "apetyt", a że mieliśmy zgromadzone środki finansowe, rozpoczęliśmy prace nad Prison Simulatorem. Tak w skrócie wygląda historia Baked Games.
-
Ewa : Jakie są Wasze plany na najbliższą przyszłość? Gdzie widzicie Baked Games za 5 lat?
Przemysław Bieniek: Najbliższa przyszłość rysuje się znaczniej optymistyczniej niż 5 lat temu, kiedy wchodziliśmy w ten rynek. Przeszliśmy pierwszą premierę gry, nad którą pracowaliśmy ponad 3 lata. Wyniki sprzedażowe są dla nas bardzo korzystne - mimo, że niektórzy inwestorzy uważają inaczej. Celem biznesowym naszej firmy jest bycie rentowym, dzięki sprzedaży Prisona - będziemy mogli tworzyć 2 lub nawet 3 tytuły w tym samym czasie.
-
Ewa : Podobno Baked Games planuje działalność portowo – wydawniczą. Na czym dokładnie ma to polegać?
Przemysław Bieniek: Tak, planujemy być wydawcą naszych tytułów, jak i gier zewnętrznych. Jest to kolejny bardzo istotny krok w działalności spółki. Na ten moment ambitny, ale osiągalny. Jest jeszcze za wcześnie, aby mówić więcej, aczkolwiek jest to kolejny krok, który mamy na uwadze.
-
Łukasz : Co ma dać Baked Games obecność na rynku NewConnect?
Przemysław Bieniek: Nasza obecność na rynku NewConnect pozwala dotrzeć nam do szerszego grona inwestorów indywidualnych, jak i instytucjonalnych. Taka droga przybliża nas do realizacji celu, jakim jest działalność wydawnicza. Ponad to, w zarządzaniu spółka i jej rozwojem chcemy prezentować naszą transparentność wobec obecnych i przyszłych inwestorów, jak i partnerów biznesowych.
-
Tomek Z : Po trzech kwartałach roku ze sprzedaży zyskaliście prawie 0,29 mln zł przychodów netto? Na co obecnie w firmie przeznaczacie pieniądze i jakie są Wasze wydatki? Czy taki przychód jest dla Was satysfakcjonujący?
Przemysław Bieniek: Nasze ostatnie wydatki były większe ze względu na wzmożoną promocje Prison Simulatora, lokalizacje języków oraz 3 grupy testujące. Po premierze wracamy do poprzednich kosztów - chcemy podkreślić, że ostatnie przez miesiące wydawaliśmy co najmniej 50 proc. więcej niż normalnie.
-
Gość: jaką produkcję obecnie baked realizuje? czy spółka ma zamiar korzystać z IP prisona i w oparciu o nie tworzyć kolejne gry? jeżeli tak to proszę o rozwinięcie tematu
Przemysław Bieniek: Zdecydowanie – widać to bardzo, że graczom nasza gra się podoba. Proszę pamiętać, że wydaliśmy grę w listopadzie, gdzie jest dużo ważnych premier. Wishlista ciągle się buduje, będzie wykorzystywana przy każdych wydarzeniach festiwalowych na Steam.
-
Karolina T: Jak duży obecnie jest Wasz zespół? Czy planujecie jego powiększenie?
Przemysław Bieniek: Nasz zespół liczy 10 osób na stale pracujących oraz drugie tyle współpracujących zewnętrznie. Zamierzmy powiększyć zespół. Już w tej chwili trwają rozmowy nad tworzeniem produkcji w zespole zewnętrznym, dzięki czemu będziemy mogli w szybszym czasie tworzyć więcej tytułów.
-
Łukasz S : W ramach promocji tytułu stworzyliście filmy we współpracy z polskimi aktorami. Jak to wyglądało od kulis?
Przemysław Bieniek: Nie mogę dużo mówić na ten temat, bo obowiązuje nas umowa. Jedyne co mogę powiedzieć, to to, że realizacja filmów przebiegła bardzo pomyślnie. Nawiązaliśmy bardzo miłą relację z Michałem Waleszczyńskim jak i Michałem Karmowskim - są to świetni ludzie. W promocyjnych filmach odebrali swoją rolę jak najlepiej się dało. Pokazując urywki filmów na zewnątrz wewnątrz zespołu, każdy pytał gdzie jest to filmowane, a ja z uśmiechem na twarzy, mówiłem że w Polsce. Warsztat obu panów jak i pozostałej reszty aktorów uważam za wyśmienity. Z ciekawostek dodam, że na planie faktycznie pojawiły się pięści/rękoczyny, a nawet lekko polała się krew.
-
Gość: Jaki jest plan na odzyskanie zaufania do Spółki po tak kolosalnych spadkach na NC?
Przemysław Bieniek: Nie mamy bezpośredniego wpływu na peak i wyniki sprzedaży w określonym czasie. Wg naszych wyliczeń, przed premierą przychód z Prison Simulator powinien osiągnąć 5 mln zł w ciągu roku. Mamy listopad – kilka dni po premierze, widzimy jaka jest sprzedaż i na ten moment podtrzymujemy te prognozy. Nadal uważam na podstawie statystyk sprzedaży oraz ocen, że Prison Simulator to produkt, który będzie długofalowo przynosił zyski spółce.
-
Gość: Dzień dobry !
W jakim procencie zwróciły się już nakłady na grę Prison Simulator ?
Przemysław Bieniek: Na to pytanie nie mogę udzielić odpowiedzi, ze względu na regulacje. Natomiast poinformujemy o tym w raporcie ESPI.
-
Maven: Dzień dobry. Czy są obecnie prowadzone prace nad multiplayerem do Prison Simulator. Jeśli tak to kiedy można spodziewać się ich zakończenia i wprowadzenia do gry. Jeśli nie to czy rozważają Państwo wprowadzenie tego elementu do gry.
Przemysław Bieniek: W tym momencie testujemy wersje multiplayera pod Twitcha. Pozwala to graczom na Steam, decydować co się dzieje w grze np. jeśli większość graczy uzna, że ma pojawić się ogień, to on wybuchnie.
-
Robert: Czy sprzedane egzemplarze gry na Steam pokryły już koszty produkcji gry i wydania, ma Pan takie informacje ewentualnie kiedy przewidujecie zwrot poniesionych nakładów na produkcję i wydania gry, czy będzie komunikat w tej kwestii??
Przemysław Bieniek: Tego typu informację podamy wyłącznie w raportach ESPI, proszę o cierpliwość. Na pewno podzielimy się tą wiedzą, kiedy nastąpi zwrot kosztów poniesionych na grę. Natomiast sam fakt, że wkrótce poinformujemy rynek o nowych produkcjach w tym IP gry, powinien już być dobrą informacją.
-
Space Cowboy: Dzień dobry. Gratuluję premiery, bo branżowi obserwatorzy są zgodni, że była udana i stanowi sukces spółki. Wydaje się też, że macie tytuł, który jest dobrze oceniany i może mieć długie życie. Niemniej inwestorzy ocenili premierę bardzo surowo co świadczy o tym jak bardzo wynik różnił się od ich oczekiwań. Czy nie uważacie, że coś w waszym IR zawiodło, czy macie jakieś wnioski w zakresie komunikacji z akcjonariuszami i rynkiem?
Przemysław Bieniek: Rynek giełdowy rządzi się swoimi prawami i nie zawsze odzwierciedla stan faktyczny. Patrząc pod kątem biznesowym: młode studio, pierwsza gra, sprzedaż na przyzwoitym poziomie biorąc pod uwagę realia rynkowe i porównując sprzedaż u konkurencyjnych podmiotów. Gra kosztowała swoje ponieważ tworzone były narzędzia, które teraz nam się zwrócą. Gra cały czas się sprzedaje więc będzie naszym long sales.
-
Inwestor: Czy wishlista i społeczność gry Prison Simulator była kupiona, by nabić statystyki steam? W czym upatruje Pan niską aktywację wishlisty na starcie?
Przemysław Bieniek: Steam weryfikuje tego typu “sztuczne kliki” i nie pozwala firmom być w TOP Wishlisty tym bardziej TOP 100. Nasza wishlista cały czas się buduje, konwersja jest bardzo słaba. Wiec jest to dobra i zła wiadomość. Zła ponieważ, większość sprzedaży wygenerowaliśmy poprzez własny marketing czy naszego wydawcy. Dobra, ponieważ jest masa graczy, którzy jeszcze nie kupili produktu, z różnych względów - dlatego też rozmawiamy z graczami, aby jeszcze bardziej skutecznie zwiększyć konwersję i zachęcić do kupna Prison Simulatora. Na plus jest to, ze z malej konwersji będzie prościej zrobić ruch.
-
Gość: dzień dobry czy spółka planuje dalej prowadzić kampanię marketingową aby grywalność była na poziomie ok 1000 graczy
dlaczego kurs tak spada czy są jakieś powody w spółce czy jest to efekt konfliktu między spółką a funduszem
Przemysław Bieniek: Zachowanie kursu akcji jest efektem czynników niezależnych od spółki, cenę kształtuje rynek. Prawda jest taka, że nie zawsze to, co można uznać za pozytywny wynik biznesowy odzwierciedla kurs akcji. Kampania marketingowa jest prowadzona cały czas - natomiast, celujemy w grupy, które nam najlepiej sprzedają, dzięki czemu możemy ograniczać koszty.
-
Maciej: Dzień dobry.
1. Jak ocenia Pan premierę Prison Simulatora z punktu widzenia spółki ? Czy zespół deweloperski liczył na wyższa sprzedaż ? Czy dla zespołu tak wysokie oceny graczy są powodem do dumy ?
2. Skąd wynikała ilość pobrań prologu gry na poziomie 700 tys. sztuk?
3. Jak Pan ocenia niskie przełożenie się zainteresowania grą w porównaniu do prologu?
4. Jaki jest dalszy plan na rozwój gry Prison Simulator ? Czy gracze dostali już/dostaną jakąś obietnicę np w postaci roadmapy?
5. Jak Spółka będzie rozliczać koszty gry ? Doprecyzowując na jakieś okresy księgowe ona będzie rozłożona ?
6. Czym była spowodowana olbrzymia ilość bundle z innymi grami z grupy PLW, i czy Spółka ma jakieś profity finansowe z tego tytułu ?
7. Ostatnie pytanie, jakie są dalsze plany Spółki poza Prison Simulatorem?
Z góry dziękuje za odpowiedzi na wszystkie pytania.
Pozdrawiam serdecznie
Przemysław Bieniek: Ad. 1. Oceny są dla nas bardzo ważne. Przypominam, to nasza pierwsza gra i nie chcieliśmy rozczarować graczy. Dlatego teraz ciągle się z nimi komunikujemy i poprawiamy rzeczy, które są dla nich ważne. Mieliśmy różne progi sprzedaży - poziom jaki uzyskaliśmy był średnim poziomem. Powodem była mała konwersja WL na sprzedaż gry, co jak już wspominałem, jest złe, ale i dobre w tym momencie ponieważ wielu graczy jeszcze gry nie kupiło – więc jest o co walczyć! W ciągu kilku dni pozyskaliśmy tysiące nowych zapisów. Gra będzie rozwijana.
Ad. 3. Dla spółki to był pierwszy debiut i tak duży projekt, ze względów organizacyjnych jak i finansowych. Sprzedaż trwa, cały czas mamy przyrost graczy, streamerów i mediów, które pytają o naszą grę. Dla nas premiera to nie koniec. Widzimy duży potencjał w Prison Simulatorze. Spółka wykonała wszystkie czynności, które naszym zdaniem miały przynieść sukces. Teraz trwa analiza danych, a na wnioski trzeba jeszcze poczekać.
Ad. 3. Tak, w tym momencie, rozmawiamy z naszymi fanami oraz graczami, którzy nie są zadowoleni. Na podstawie tego tworzymy ankietę, dzięki której gracze sami wybiorą co najpierw chcieli by zobaczyć w Prison Simulator. Od premiery nie minął tydzień, a my już wprowadzamy poza poprawkami ważne zmiany – chociażbym możliwość kierowania wydarzeniami w grze na streamach – co powinno być atrakcyjne dla graczy.
Ad. 6. Tak, spółka otrzymuje z tego profity, jest to wspólna decyzja Baked Games oraz PlayWay.
Ad. 7. Już niedługo poinformujemy o tym fakcie.
-
witek: dzień dobry czy planują państwo wprowadzić elementy NFT do swoich gier poda link do przeczytania o tym
https://infostrefa.com/infostrefa/pl/wiadomosci/40782753,shockwork-games-sa-25-2021-rozszerzenie-przedmiotu-dzialalnosci-shockwork-games-s-a-o-gry-nft
czy może być większa ilość postaci negatywnych które by można było zamykać
jakie gry są planowane do wydania w roku 22
kiedy gra prison będzie dostępna na innych platformach
Przemysław Bieniek: To ciekawe, że Pan o to pyta. Wczoraj rozmawialiśmy właśnie w tym temacie z jedną z firm. Na ten moment szczegółowo analizujemy temat.
-
Inwestor: Wygląda na to, że reklama Prison Simulator związana z aktorami nie zdała egzaminu. Czy w przyszłych produkcjach również będą Państwo stawiać na reklamy z aktorami?
Przemysław Bieniek: Jest nieco za wcześnie, aby jednoznacznie stwierdzić, czy to był błąd czy nie. Wiem, że niektórzy mogą postrzegać inwestycję w spółkę Baked Games krótkoterminowo – natomiast my mamy inną strategię na rozwój. Firma ma przynosić zyski, dzięki czemu zwiększamy możliwości produkcyjne gier. Na ten moment, mogę powiedzieć, że idziemy tą drogą. W biznesie jestem ponad 20 lat, napotkałem na swojej drodze wiele dobrych czy złych sytuacji. Zawsze staram się patrzeć obiektywnie, a nie emocjonalnie. Współpraca z aktorami miała być prezentem dla graczy, mamy sygnały że to się podoba, natomiast nie tak jakbyśmy tego oczekiwali.
-
Inwestor: Czy w związku z raczej słabym odbiorem gry Prison Simulator (brak zwrotu kosztów na moment pisania pytania), to czy planują Państwo emisję akcji?
Przemysław Bieniek: Baked Games jest rentowny, a dzięki sprzedaży Prison Simulatora, możemy rozwijać firmę, na kolejne produkcje. Naszym celem jest tworzenie gier szybciej niż Prison Simulator, dzięki posiadanym już narzędziom.
-
Szemek: Oczekiwania medialne były mocno podbite wynikami innych symulatorów spółek GPW. Jak natomiast jest z oczekiwaniami zarządu? Czy obecna sprzedaż jest dla Państwa zadowalająca? Kiedy kolejny raport sprzedażowy?
Przemysław Bieniek: Bieżąca sprzedaż jest na zadowalającym dla firmy poziomie, a w zanadrzu mamy jeszcze kilka elementów, które powinny zwiększyć sprzedaż Prison Simulatora bez konieczności ponoszenia większych kosztów. To pozwoli nam skupić się na kolejnych grach jednocześnie maksymalizując zysk z naszej pierwszej gry, którą wydaliśmy.
-
prot: Witam, sprzedaż gry Prison Simulator w ilości 21K na dzień 7.11.21 rynek odebrał jako porażkę. Proszę odnieść się do takiego obrotu sprawy.
Pozdrawiam
Przemysław Bieniek: My odbieramy to inaczej. Nie jest to wynik wybitny, ale też nie można o nim powiedzieć, że jest bardzo słaby. Proszę pamiętać, że jesteśmy firmą, która sprzedaje swoją pierwszą grę, która wkrótce powinna pokryć koszty. Wg naszych wyliczeń prognoza jaką mieliśmy w Dokumencie będzie wykonana. W tym momencie poza wsparciem Prison Simulatora, skupiamy się na nowych produkcjach. Trzeba pamiętać, że nie zaczynamy już od zera: posiadamy świetny zespół, dużą grupę graczy, kontakty ze streamerami i mediami. To wszystko trzeba było pozyskać, a teraz będziemy mogli z tego skorzystać. Nie możemy nigdy obiecać czy dana gra się sprzeda czy nie, bo to zawsze zweryfikuje rynek. Mogę obiecać, ze każda gra wyprodukowana przez Baked Games będzie wnikliwie badana.
-
Łukasz : Co w procesie produkcji gier jest najdroższe? Na co trzeba przeznaczyć najwięcej pieniędzy? Jak to było w przypadku Prison Simulatora?
Przemysław Bieniek: Najwięcej pieniędzy musimy przeznaczyć na narzędzia developerskie, dzięki którym łatwiej tworzyć grę.
-
Inwestor: Jak sprzedaż Prison Simulator wpływa na plany związane z przejściem na rynek główny?
Przemysław Bieniek: Sprzedaż Prison Simulatora przebiega poprawnie, ale na pewno przybliża nas do realizacji kolejnego planu, aby być spółką notowaną na głównym parkiecie GPW. Przed nami realizacja kolejnych tytułów i ich premier.
-
Inwestor: Czy jest coś, czego nauczyła Państwa premiera Prison Simulatora. Jak tak, to czego?
Przemysław Bieniek: Na to pytanie można długo odpowiadać, każdy z nas się dużo nauczył. Na tym polega prowadzenie biznesu. Każdy by chciał, żeby jego produkt zwrócił się w kilkanaście godzin, spójrzmy proszę tylko na realia na rynku – szacujemy, że Prison Simulator przyniesie nam długofalową sprzedaż.
-
Janusz-23: Dzień dobry. Czy spółka ma w planach jakieś emisje akcji?
Przemysław Bieniek: Na ten moment nie planujemy robić dodatkowych emisji. Jeśli zajdzie taka potrzeba, poinformujemy o tym fakcie rynek.
-
Gość 14: Jakie mają Państwo pomysły czy zaplanowane działania na najbliższe tygodnie na podtrzymanie sprzedaży ? Kiedy pierwsze DLC ?
Przemysław Bieniek: Tak, skupiamy się teraz w 80 proc. na poprawie błędów, a 20 proc. na dodatkach dla graczy. Już dzisiaj planujemy kolejny update gry.
-
Akcjonariusz: Jakie będą budżety dla kolejnych projektów? Będziecie je skalować w górę, czy raczej stawiacie na wydawanie większej ilości gier w przyszłości?
Przemysław Bieniek: Planujemy, że kolejne gry będą miały mniejsze budżety, ponieważ część rzeczy mamy już gotowe i będziemy mogli je wykorzystać.
-
JohnWoj: I drugie pytanie
Jak Pan szacuje poziom zwrotu kosztow poniesionych na produkcje gry?
Przemysław Bieniek: Spółka po pozyskaniu pełnych danych przekaże informację stosownym raportem.
-
Marcin: Czy planujecie kiedyś stać się spółką dywidendową, czy planujecie 100% zysku inwestować w rozwój ?
Przemysław Bieniek: Tak, takie mamy plany, aby częścią zysków dzielić się w formie dywidendy.
-
Paweł: W jaki sposób planujecie Panstwo utrzymanie zainstersowania grą PS w najbliższym czasie
Przemysław Bieniek: Rozmawiamy z graczami, wkrótce opublikujemy ankiety dla graczy, aby sami wybrali, które aktualizujące powinny być pierwsze. Na pewno skupiamy się na darmowych aktualizacjach, aby podtrzymać zainteresowanie graczy.
-
Gość 14: Drago podało szacunki sprzedaży GSS do końca roku, czy Państwo także pokuszą się o taką prognozę w raporcie bieżącym ?
Przemysław Bieniek: Nie prognozowaliśmy wyników sprzedaży przed premiera. Mogę jedynie dodać, że podtrzymujemy to, co zostało podane w dokumencie informacyjnym.
-
Michał: czy planujecie zrobić grę gdzie będzie można wcielić się w rolę więźnia ? albo dodatek DLC
Przemysław Bieniek: Tak, wkrótce to ogłosimy.
-
Gość: dzień dobry ile sztuk gry muszą Państwo sprzedać aby pokryć koszty produkcji gry prison
Przemysław Bieniek: Na to pytanie nie da się odpowiedzieć, ponieważ wpływa na to inna cena gry w poszczególnych krajach. Natomiast naszym celem jest jak największa sprzedaż w krajach, gdzie gra jest w wyższej cenie oraz tam, gdzie mamy duże zainteresowanie.
-
Gość: Kiedy spodziewa się Pan zwrotu z Prison Simulator?
Przemysław Bieniek: Na to pytanie w tym momencie nie mogę odpowiedzieć. Potrzebujemy większej próbki czasu.
-
Mariusz: Jakie są plany na dalszy rozwój gry Prison Simulator?
Przemysław Bieniek: W tym momencie trwają rozmowy z graczami, po nich zostanie stworzona ankieta i na jej podstawie będziemy tworzyć potrzebny content.
-
Paweł: Witam
W raporcie sprzedażowym za 72 godziny nie podali Państwo w jakim procencie zwróciła się sprzedaż Prison Simulator , czy jest Pan w stanie szacunkowo podać poziom zwrotu ???
Przemysław Bieniek: Te informacje podamy w ESPI.
-
Juliusz : W czym upatruje Pan powody niskiej początkowej sprzedaży gry Prison Simulator wobec Gas Station Simulator? Czy chodzi tylko o to, że tematyka więzienia jest mniej casualowa?
Przemysław Bieniek: Nigdy nie porównywaliśmy się z GSS :) Na pewno gra bardziej casualowa jest łatwiejsza w odbiorze, natomiast to nie oznacza, że produkcje tego typu co nasza nie mają swoich zwolenników.
-
Michał : Witam - jakie nowe projekty planuje spółka wydać w 2022r. ?
Przemysław Bieniek: Będziemy informować o nowych projektach. Część z nich będzie korzystało z community Prison Simulatora, dzięki czemu szybciej będziemy mogli otrzymać feedback oraz zbudować jeszcze większą listę fanów.
-
Akcjonariusz: Czy jesteście zadowolenie ze sprzedaży Waszej najnowszej produkcji??
Przemysław Bieniek: Prison Simulator wzbudził autentyczne i duże zainteresowanie graczy, co widać w publikowanych ocenach oraz nowych gameplay'ach na YouTubie i Twitchu. O Prison Simulator jest coraz głośniej i mamy nadzieję, że gra będzie przynosiła stałe, stabilne zyski, co z oczywistych względów jest bardzo ważne dla młodej spółki, która wydała pierwszą dużą grę.
-
J-23: Panie Prezesie. Czy mozna zapytać, jaka była (mniej więcej) przybliżona, uśredniona, dzienna liczba kopii gry Prison Simulator, sprzedanych w popremierowe dni (od poniedziałku) ?
Przemysław Bieniek: To chyba jedno z najczęstszych pytań. Musimy o tym informować poprzez ESPI. Więc proszę poczekać na komunikat.
-
Gość: Witam, przy obecnym tempie sprzedaży Prison Simulator, kiedy spodzurwa się Pan pełnego zwrotu kosztów gry i czy ogłosicie ten fakt?
Przemysław Bieniek: Ogłosimy tę informację poprzez ESPI.
-
Gość: Czy planujecie tryb wieloosobowe gry Prison Simulator???
Przemysław Bieniek: Na ten moment planujemy tryb multiplayera na stream na Twitch. Wkrótce opublikujemy update.
-
Wojciech: Panie prezesie , można zaklinać rzeczywistosć ale gra nie jest sukcesem sprzedażowym. jeszcze nie minał tydzień sprzedaży a gra jest już około 80 miejsca na steam. W ostatnio udzielonym wywiadzie chwalił sie Pan , że poza 1 youtuberem spółka nie ponosiła kosztów na promocje na youtube i twich. W dniu premiery na Twichu praktycznie nikt nie grał w PS, czy to nie był bład marketingowy , że w dniu premiery nie zadbała spółka o odpowiednie lokowanie produktu naTwichu ?
Przemysław Bieniek: Jeżeli chodzi o satysfakcjonujący wynik sprzedażowy to patrzymy na to według szacunków, które opublikowaliśmy w dokumencie giełdowym. Zawsze byliśmy ostrożni i na podstawie tego co teraz widzimy uważamy, że ten przychód zostanie osiągnięty. Rozumiem, że niektórzy inwestorzy liczyli na zwrot kosztów gry w ciągu 72h, natomiast my do tego podchodziliśmy ostrożnie. Nasza gra będzie tzw. long sales. Dla firmy ważne, aby gra szybko się spłaciła, żeby móc inwestować w kolejne tytuły. My w tym momencie planujemy prace na kolejnymi tytułami.
-
Gość: do kiedy obowiązuje lock up na posiadane akcje przez 3 głównych akcjonariuszy?
Przemysław Bieniek: Umowa lock up na posiadane akcje obowiązuje od daty debiutu przez 1 rok i i 90 dni.
-
Marcin: W jaki gatunek będą zmierzać wasze produkcje? Czy nie uważacie, że lepiej być pro w jednej dziedzinie niż tworzyć różne gatunki?
Przemysław Bieniek: Obecnie posiadamy bazę graczy, którzy są zainteresowani tematyką więziennictwa i będziemy korzystać z ich zainteresowania. Natomiast nie ograniczamy się i będziemy strać się realizować kolejne gry w inny stylu, np. survival, przygodowe.
-
GPW_geek: Jak szacujecie swoje potrzeby wydatkowe na 2021 r.?
Przemysław Bieniek: W tym momencie zaczynamy prace nad kolejnymi tytułami jednocześnie wspierając Prison Simulatora.
-
Gość: Dlaczego nie wydaliście gry na takie rynki jak Japonia, Korea, Indonezja czy Tajlandia. Patrząc na inne produkcje o podobnym kalibrze, te wersje językowe się pojawiały? Może to by otworzyło potencjał nowych inwestorów giełdowych?
Przemysław Bieniek: Rozmawiamy z wydawcami z tych krajów, analizujemy rynek, zawsze można zrobić więcej, natomiast nie można w nieskończoność przeciągać projektu. Dlatego to, że nie mamy danego języka, nie oznacza że go nie będzie i że nie będziemy walczyć o tę grupę graczy.
-
Drejk: Witam,
Co się stało z whishlistą PS? ile kopii sprzedanych daloby pozytywny wynik? o sukcesie nie można ( na razie) mowic.
Przemysław Bieniek: Badamy temat wishlisty. Będziemy walczyć o graczy, aby ten wskaźnik był na zadowalającym poziomie.
-
Łukasz : Podczas prac nad Prison Simulatorem nawiązaliście współpracę z pracownikami zakładów karnych z USA. Jak do tego doszło?
Przemysław Bieniek: Tak, nie tylko z USA ale i innymi krajami w tym PL. Cały czas mamy dobry kontakt, dzięki czemu możemy wprowadzać rzeczy nie zawsze znane szerszej grupie osób.
-
Tomek Z : Jak ocenilibyście obecny popyt na gry? Czy znaczenie tego rynku będzie jeszcze większe?
Przemysław Bieniek: Tak, myślę, że cały czas ten popyt będzie się zwiększać.
-
Karolina T: Czy w swojej działalności pracujecie nad projektami pojedynczo, a może realizujecie wszystkie jednocześnie?
Przemysław Bieniek: W tym momencie będziemy pracować dzieląc zespoły na kilka projektów.
-
Oskar : Czy w przyszłości planujecie wydawać gry w innej formie niż na Steamie?
Przemysław Bieniek: Tak, trwają rozmowy z innymi platformami.
-
Paweł : Czy jesteście przygotowani na ewentualny kolejny lockdown?
Przemysław Bieniek: Tak, jesteśmy przygotowani. Tak jak pierwszy nas nie zaskoczył, tak kolejne nie powinny. Mamy określony workflow, dzięki któremu możemy pracować z zespołami na całym świecie.
-
1ketjoW: Jakie spółka ma plany wydawnicze na najbliższe lata? Chodzi mi przede wszystkim o szczegóły dla projektów (road mapa) Alaska Gold Fever i Security Guard itd. Jakie jeszcze plany wydawnicze ma spółka? Jakie są budżety produkcyjne (z wyłączeniem budżetów marketingowych) powyższych gier?
Przemysław Bieniek: Prison Simulator pokazał nam duże zainteresowanie, dzięki czemu, poza tytułami które już publikowaliśmy, pokażemy nowe.
-
Inwestor: Jakie były pełne koszty gry Prison Simulator do dnia premiery. Chodzi o koszty produkcji oraz marketingu. W jakim stopniu gra się zwróciła oraz jaki procent sprzedaży gry przypada na bundle, a jaki na samodzielną sprzedaż?
Przemysław Bieniek: O kosztach i procencie zwrotu z gry poinformujemy w raporcie.
-
Inwestor: Jak wygląda roadmapa dalszych działań spółki związanych z produktem Prison Simulator? Jak wygląda roadmapa, jeśli chodzi o kolejne tytuły spółki?
Przemysław Bieniek: W tym momencie rozmawiamy z naszymi fanami oraz graczami, którzy nie są zadowoleni. Na podstawie tego tworzymy ankietę, dzięki której gracze sami wybiorą co najpierw chcieliby zobaczyć w Prison Simulator. Od premiery nie minął niecały tydzień, a my już wprowadzamy poza poprawkami ważne zmiany – chociażby możliwość kierowania wydarzeniami w grze na streamach – co powinno być atrakcyjne dla graczy.
-
Gość: dzień dobry czy grafikę gry można poprawić żeby była tak jak w gas stacion
Przemysław Bieniek: To już kwestie gustu, jedni gracze chwalą jedną grę, inni drugą. Poza grafiką ważny jest też gameplay - uważam że zarówno Gas Station Simulator i Prison Simulator to mają.
-
Przemysław Bieniek: Dziękuję bardzo za poświęcony czas i Państwa zaangażowanie. Jeśli nie otrzymaliście Państwo odpowiedzi na zadanie pytanie, proszę o zapisanie się na newsletter, wkrótce będziemy organizować webinar i odpowiemy na te pytania. Więcej informacji na: https://prisonsimulator.games/investors
-
moderator: Ja również w imieniu redakcji StockWatch.pl serdecznie dziękuję za ciekawą dyskusję i zapraszam na kolejne czaty.