gecimhti
Advertisement
PARTNER SERWISU
xzkcllnb

Czat inwestorski z pomysłodawcą i prezesem zarządu Happy Pack SA

Dyskusja odbyła się dnia: 07.09.2022, godziny 11:00
Rafał Moryto, prezes zarządu Happy Pack SA: Skalowanie naszego biznesu jest proste i łatwo osiągalne Rafał Moryto, prezes zarządu Happy Pack SA

W środę 7 września o godz. 11:00 odbędzie się prezentacja i czat inwestorski z pomysłodawcą i prezesem zarządu Happy Pack SA. Tematem spotkania będą plany rozwoju multikurierskich punktów nadawania i odbioru paczek. Na ten cel spółka zebrała już blisko 0,5 mln zł w trwającej emisji crowdinwestycyjnej.

Liczba paczek dostarczanych rocznie w Polsce rośnie o 17% rocznie. W 2023 przekroczy 1,3 mld wg Last Mile Experts. Czy na cały kraj wyruszą kolejne furgonetki? Czy otoczą nas metalowe szafy? Czy jest możliwe zwiększenie liczby kurierów krążących po osiedlach? Sprawny system obsługi paczek bez wąskich gardeł, dający możliwość zakupu usług kurierskich oraz swobodę nadawania i odbierania w punkcie – czy jest w ogóle możliwy? Happy Pack wdraża autorskie oprogramowanie e-happy.pack, automatyzujące proces dostarczania i odbioru przesyłek kurierskich w punktach. Rok 2022 chce zamknąć z liczbą już 300 punktów partnerskich.

Na rozwój projektu Happy Pack chce pozyskać środki w emisji akcji o celu 1 mln zł, prowadzonej we współpracy z Beesfund. W perspektywie 5 lat spółka zapowiada debiut na NewConnect. Na pytania inwestorów o perspektywy inwestycji w Happy Pack odpowie prezes spółki, Rafał Moryto.

Więcej szczegółów znajduje się na stronie emisji: emisja.happypack.pl oraz w materiałach wideo:

Czat odbywa się w ramach projektu #WDrodzeNaGPW, który organizowany jest przez portal StockWatch.pl oraz agencję PR Strict Minds. Celem projektu W drodze na GPW jest edukacja w zakresie inwestycji w spółki niepubliczne. W trakcie serii czatów zaprezentują się podmioty, które już pozyskały finansowanie w ramach emisji akcji, są w jej trakcie lub planują jej przeprowadzenie. Serię uzupełni konferencja online, podczas której zaproszeni eksperci będą dyskutować m.in. na temat stanu rynku, zmian prawnych, metod analizy, czy źródeł finansowania przedsiębiorstw w Polsce.

Zapis dyskusji
  • moderator: Witam na czacie inwestorskim z z pomysłodawcą i prezesem zarządu Happy Pack SA - Rafałem Moryto. Tematem spotkania będą plany rozwoju multikurierskich punktów nadawania i odbioru paczek. Na ten cel spółka zebrała już blisko 0,5 mln zł w trwającej emisji crowdinwestycyjnej.
  • moderator: Przypominam zasady organizacyjne czata: pytania są przesyłane najpierw do moderatora. Publikowane są pytania wybrane przez Gości czata wraz z odpowiedziami. U dołu ekranu kolejkowane są u każdego użytkownika jego pytania. Moderator może odrzucić pytanie niezgodne z regulaminem.
  • moderator: Informacja dla dziennikarzy relacjonujących przebieg czata: wykorzystanie cytatów z dzisiejszej rozmowy w Państwa materiałach redakcyjnych wymaga podania źródła. W razie pytań czy wątpliwości prosimy o kontakt: biuro@stockwatch.pl
  • moderator: Już można zadawać pytania, na które nasz Gość zacznie odpowiadać po prezentacji wideo. W razie problemów z wyświetlaniem odpowiedzi prosimy o odświeżenie strony. Uczestników zachęcamy też do udostępniania czatu i komentowania jego przebiegu w mediach społecznościowych z hasztagiem #czatStockWatch
  • Crowdnews.pl: Skąd wycena 9 mln zł (pre-ipo)? Posiadany majątek, dotychczasowe wyniki czy poniesione nakłady tego nie uzasadniają.Czy podstawą wyceny są tylko prognozy finansowe na przyszłe lata? Jeśli tak, to na czym oparto te prognozy?
    Rafał Moryto: Wycena zrobiona została metodą DCF - spółka opublikowała prognozy przychodów i kosztów, na podstawie których przygotowana została wycena.
  • Crowdnews.pl: W jakich innych podmiotach jest Pan zaangażowany osobowo lub kapitałowo? Czy są to firmy konkurencyjne lub komplementarne dla Happy Pack?
    Rafał Moryto: Obecnie kapitałowo jestem w spółkach z branży turystycznej jak Discover Cracow w Polsce, czy Wordine Ltd. w UK.
  • anty_teresa: Dlaczego przy przychodach na poziomie prawie 13 mln zł spółka wciąż będzie nierentowna. Co będzie obejmowała pula 13 mln zł kosztów w 2023 r.
    Rafał Moryto: Nasz model znacząco zmieni strukturę. Większość kosztów w tym modelu będzie stanowić zespół handlowy. Celem jest zbudowanie zespołu w 18 miastach Polski, aby mógł dotrzeć do każdego miejsca w kraju.
  • Gość: Czy Happy Pack ma aplikację dla użytkownika, gdzie wejdę, porównam ceny i zamówię kuriera?
    Rafał Moryto: Nasz system to konsolidacja firm kurierskich do obsługi odbioru i nadania paczki z etykietami. Nie jest to aplikacja dla klienta końcowego.
  • Gość: Jaką dynamikę przesyłek ma kanał paczkomatów, jaką punktów wydawania i nadawania i w końcu jaką doręczeń d2d?
    Rafał Moryto: Nie posiadamy analiz szczegółowych dynamiki wzrostu na paczkomaty czy PUDO natomiast obserwujemy wzrost dynamiki odbiorów poza miejscem zamieszkania z miesiąca na miesiąc. Natomiast z ankiet klientów wynika że już blisko 70% osób deklaruje chęć odbioru paczki poza miejscem zamieszkania.
  • Gość: Ile punktów PUDO macie w tym momencie? Czy nadal chcecie rozwijać tę sieć, czy po przebudowie modelu biznesowego chcecie budować sieć wyłącznie w oparciu o współpracę z partnerami?
    Rafał Moryto: Obecnie mamy 7 punktów własnych i nie planujemy ich rozwoju na ten moment. Koncentrujemy działania na pozyskaniu punktów partnerskich.
  • Gość: Kto będzie finansował branding punktu PUDO? Partner czy spółka?
    Rafał Moryto: Partner posiadający własną działalność raczej koncentruje się na jej rozwoju a nasz brand ma mu tylko pomóc w jej rozwoju. Dlatego nasza wizualizacja ma za zadanie dawać sygnał dla klienta, ale nie być narzucająca się. Obecnie spółka dostarcza minimalnie wymagane materiały do partnerów.
  • Gość: Jak ocenia Pan szanse na podpisanie umów z kolejnymi firmami kurierskimi? Czy nie mają one umów na wyłączność? Np DHL współpracuje z Żabką. Będą mogli nawiązać współpracę również z Happy Pack?
    Rafał Moryto: Na dziś każda z znanych mi firm kurierskich wyraża chęć współpracy, a jedynym elementem jest tylko nakład pracy na integrację z naszym systemem. Większość z nich taką współpracę z nami deklaruje po osiągnięciu odpowiedniej liczby PUDO w Polsce.
  • Gość: Jak duża będzie druga runda finansowania, którą przewidujecie w 2023 r? Na co jest potrzebna?
    Rafał Moryto: Nasze analizy wskazują iż 2 runda będzie na kwotę około 5mln zł w celu domknięcia budżetu na realizację 10 tys. punktów w Polsce.
  • Looki: Przedstawiacie perspektywę debiutu na NC w 2025-26 r. To dość odległa data. Dlaczego aż tyle czasu daje sobie spółka? Dlaczego inwestorzy muszą tyle czekać na możliwość exitu?
    Rafał Moryto: Obecnie wskaźniki giełd światowych idą mocno w dół i według analiz rynek zacznie się odbijać około 2024/2025, więc widzimy dla siebie czas w 2026 jako idealny. Drugim aspektem jest zbudowanie sieci, która da nam mocną podstawę finansową i przy ewentualnych kłopotach rynków kapitałowych będziemy mogli realizować akwizycję na Europę.
  • Gość: Jak szacujecie miesięczny przychód punktu partnerskiego?
    Rafał Moryto: Punkt partnerski według założeń powinien obsłużyć 1000 paczek co daje mu około 1000 zł pomniejszone o opłatę dla Happy Pack 60 zł. Głównym przychodem dla punktu są jednak odbiorcy i nadawcy paczek, którzy na rynkach takich jak np. Belgia odpowiadają za przychód dla PUDO na poziomie 25-30% ze sprzedaży okazjonalnej dokonanej podczas odbioru paczki.
  • Looki: Widzę korzyści dla partnerów takich jak kwiaciarnia lub kawiarnia. A jaka jest przewaga takiego punktu np. nad paczkomatem? W paczkomacie mogę odebrać paczkę 24h, a dzięki aplikacji nie czekam w kolejce. Kwiaciarnia będzie otwarta 8h i może być kolejka ludzi kupujących kwiaty.
    Rafał Moryto: Tylko wybrane aspekty: temperatura w lecie w paczkomacie +40. Temperatura w zimie do -20. To eliminuje wiele produktów, których nie można dystrybuować za ich pomocą. Poza tym zabudowa przestrzeni publicznej, co jest coraz bardziej uciążliwe, a dodatkowo chęci wspierania tego lokalnego biznesu przez społeczność lokalną.
  • juniorAccount: Z ciekawości, które firmy kurierskie są zainteresowane współpracą? Te bardziej lokalne czy globalne? DPD ma swoje pickup pointy, UPS też. Co miałoby je przekonać do współpracy z Wami?
    Rafał Moryto: Tak naprawdę rozmawiamy z każdym - DPD, UPS, DHL, Allegro - wszyscy widzą korzyści w multibrandowych punktach.
  • Gość: Czy będziecie konkurować z paczkomatami? Utworzenie PUDO będzie dla firmy kurierskiej znacznie tańsze niż stawianie paczkomatu. Nie mówiąc już o elastycznosci (otwarcie/likwidacja PUDO) czy formlnościach (pewnie masa dokumentów żeby postawić paczkomat na chodniku).
    Rafał Moryto: Będziemy, bo to kwestia czasu i nasycenia PUDO. Myślę że główny aspekt to jest temperatura przechowywania towarów. Drugi akcja uświadamiająca dla społeczności, że wskazując miejsce odbioru PUDO przekazujemy 1 zł lokalnemu biznesowi. To podstawowe aspekty, ale jest ich więcej.
  • Mariusz: Ile obecnie paczek obsłużył Wasz system przy 32 punktach?
    Rafał Moryto: Na koniec 21 roku obsłużyliśmy 110 tys. paczek - mając tylko 7 punktów. 25 partnerskich powstało w okresie ostatnich 2 miesięcy i jeszcze pełnych danych nie posiadamy. Punkt potrzebuje od uruchomienie około 3 miesięcy na wypracowanie już stabilnie wzrostowej ilości obsługiwanych paczek.
  • Gość: Jak wygląda akcjonariat spółki? Ile % ma Pan prezes?
    Rafał Moryto: Pełne dane opublikowane są na stronie emisji emisja.happypack.pl proszę zobaczyć jakie ilości udziałów posiadają poszczególne osoby. Plik znajduje się w zakładce "Dokumenty" pod nazwą "Załącznik nr 2 Uchwała o podwyższeniu kapitału zakładowego spółki".
  • Gość: Czym będzie zajmował się 18 osobowy zespół handlowy? Będzie chodził od kawiarni do kwiaciarni i oferował współpracę?
    Rafał Moryto: Pomagał przedsiębiorcom w rozwoju ich biznesu dając możliwości jego rozwoju przez współpracę z Happy Pack. To są klienci, środki finansowe, możliwość zarabiania na wielu opcjach dostępnych w terminalach.
  • Gość: Kto lub co jest waszą konkurencją? Paczkomaty? Inne PUDO? Agregatory ofert firm kurierskich takie jak KurJerzy, czy Furgonetka?
    Rafał Moryto: Główna konkurencja to PointPack S.A jako integrator dużych sieci handlowych z firmami kurierskimi. Poza tym Furgonetka, ePaka, Pakersi to firmy brokerskie, które podążają za nami i mocno zaczynają rozwijać modele partnerskie likwidując franczyzowe.
  • Gość: Z którymi sieciami kurierskimi macie już deal?
    Rafał Moryto: DHL, UPS, Orlen Paczka, InPost

  • Mariusz: Gdzie znika 50 mln pomiędzy przychodem a EBITDA?
    Rafał Moryto: Koszty związane z akwizycją i obsługą działań spółki.
  • Gość: Jak to wygląda ze strony użytkownika? Czy nadając teraz paczkę w sieci, która z wami współpracuje widzę już PUDO w kwiaciarni pod domem kolegi i mogę wybrać dostawę do tego punktu? Czy ktoś zamawiając w necie może wybrać wasze PUDO jako miejsce dostawy?
    Rafał Moryto: Dokładnie tak - każdy nasz punkt po jego uruchomieniu pojawia się w liście wyszukiwań miejsc odbioru w sieci danej firmy kurierskiej.
  • Gość: Zakładacie, że punkt obsłuży 1000 paczek miesięcznie. Przyjmijmy 6 minut na obsłużenie jednego klienta. Daje to 100 h pracy miesięcznie. To już prawie etat dla sprzedawcy do obsługi tylko paczek. Jak Pan to ocenia?
    Rafał Moryto: Odbiór lub wydanie paczki to czas około 30 sekund na osobę. Testujemy to od 18 miesięcy.
  • juniorAccount: Czy będziecie obsługiwać również przesyłki pobraniowe?
    Rafał Moryto: Tak i obecnie pracujemy z UPS, aby nasze usługi pobrań zostały wdrożone w ich całej sieci punktów, których jest około 2 tysięcy w Polsce.
  • Gość: Trwa emisja serii C. A to założycielska. Kto obejmował serię B?
    Rafał Moryto: Seria A - założyciele, seria B - aniołowie biznesu, seria C jest dostępna w obecnej emisji.
  • Gość: Czy obecni akcjonariusze podpisali lock-upy na akcjach? Na jakich warunkach?
    Rafał Moryto: Tak, cały opis serii akcji i ich warunki jest zamieszczony w "Załącznik nr 2 Uchwała o podwyższeniu kapitału zakładowego spółki" w dokumentach załączonych w emisji.
  • Gość: Co jest głównym wyzwaniem technicznym? Trudno zintegrować system sieci kurierskiej z Waszym oprogramowaniem? To jednak ogromne bazy danych, dane osobowe, różne systemy. Ile czasu zajmuje Wam dodanie kolejnej sieci kurierskiej?
    Rafał Moryto: Jeżeli posiadają dokumentację to około 30 dni potrzebujemy na pełną integrację.
  • Rafał Moryto: Dziękuję za poświęcony czas - zapraszam do inwestycji i zapewniam pełne zaangażowanie w realizację tego projektu. Analizy wskazują iż nasz biznes będzie poruszał się po linii wzrostowej, więc jestem absolutnie pewien, iż razem zbudujemy największą sieć odbioru i nadawania przesyłek w Polsce i nie tylko.
  • moderator: Ja również w imieniu redakcji StockWatch.pl serdecznie dziękuję za ciekawą dyskusję i zapraszam na kolejne czaty w ramach projektu W drodze na GPW.
pkkpbclc
dokjcbpk
Prezentacja inwestorska Grupy Klepsydra - 11 września 2025 r.
Portfele StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +78 934,96 zł +394,67% 98 934,96 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
botsyejp
seaewjfk
strefa bezpieczna AAA AA A BBB
333
strefa niepewna BB B
104
strefa zagrożona CCC D
203

Przykłady wyszukiwania spółek:

  • Zadłużenie > 80% - znaleziono 64
  • ROE > 30% - znaleziono 69
  • Free float < 20% - znaleziono 102

Dane aktualne na 11.09.2025


Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat