pixelg
Zarząd Games Operators SA
AD.bx ad0a
AD.bx ad0b

Czat inwestorski z zarządem Games Operators SA

Dyskusja odbyła się dnia: 08.04.2021, godziny 16:00
Zarząd Games Operators SA: Posiadamy zasoby pozwalające zarówno na rozwój oraz wypłatę dywidendy Logo Games Operators SA

W czwartek 8 kwietnia o godz. 16:00 odbędzie się czat z zarządem spółki Games Operators SA. Tematem spotkania będzie omówienie bieżącej działalności, najnowszych zapowiedzi, oraz planów na najbliższą przyszłość. Zapraszamy do zadawania pytań związanych z aktualną sytuacją spółki.

Games Operators to producent i wydawca gier wideo. Od 2017 r. jednym z głównych akcjonariuszy spółki jest giełdowy PlayWay. Studio specjalizuje się w tworzeniu produkcji typu menedżer/symulator. Ważną częścią spółki jest studio Jutsu Games, założone przez Bartka Gajewskiego, które odpowiada za gry 911 i 112 Operator oraz Rustler. Games Operators współpracuje też z ponad 15 zespołami z całego świata realizującego inne gry. Spółka zadebiutowała na GPW w kwietniu 2020 r.

Zapis dyskusji
  • moderator: Witam na czacie inwestorskim z zarządem Games Operators. Tematem spotkania będzie omówienie bieżącej działalności, najnowszych zapowiedzi oraz planów na najbliższą przyszłość.
  • moderator: Przypominam zasady organizacyjne czata: pytania są przesyłane najpierw do moderatora. Publikowane są pytania wybrane przez Gości czata wraz z odpowiedziami. U dołu ekranu kolejkowane są u każdego użytkownika jego pytania. Moderator może odrzucić pytanie niezgodne z regulaminem.
  • moderator: Informacja dla dziennikarzy i biur maklerskich relacjonujących przebieg czata: wykorzystanie cytatów z dzisiejszej rozmowy w Państwa materiałach redakcyjnych wymaga podania źródła. W razie pytań czy wątpliwości prosimy o kontakt: biuro@stockwatch.pl
  • moderator: Już można zadawać pytania, na które nasi Goście zaczną odpowiadać o 16:00. W razie problemów z wyświetlaniem odpowiedzi prosimy o odświeżenie strony. Uczestników zachęcamy też do udostępniania czatu i komentowania jego przebiegu w mediach społecznościowych z hasztagiem #czatStockWatch
  • Zarząd Games Operators: Dzień dobry, jako zarząd Games Operators witamy Państwa na czacie inwestorskim i zachęcamy do zadawania pytań.
  • Łukasz K: Jakie kroki zamierza podjąć spółka w sprawie wadliwej kontroli jakości gier? Widać wyraźnie że ostatnie produkcje zawierają wyraźne błędy zarówno pod kątem samego gameplayu (be a walker) jak i płynności gry i bugów (cyber ops). Czy GameOps nie powinien skupić się na grach na których się zna? 112 operator jest grą dobrą i dopracowaną ale kiedy studio próbuje wyjść poza niszę symulacyjną wyraźnie nie potrafi tego zrobić i wydać dobrego produktu. Be a walker nie jest nawet motywem na grę PC, Cyper Ops mimo fajnego pomysłu i hypu na cyberpunk była wykonana bardzo oszczędnie. Podobnie było z Paws and Soul, pomysł dobry ale brak zawartości w samej grze. W produkcji są tak różne tytuły jak Countryballs, Medic i City Eye. Czy na pewno macie ludzi żeby kontrolować jakość tych gier?
    Zarząd Games Operators: Istotnie zwiększyliśmy zasoby związane z kontrolą jakości. Do zespołu dołączyło dwóch dodatkowych producentów opiekujących się poszczególnymi tytułami, których jesteśmy wydawcą. W naszej polityce wydawniczej celowo wychodzimy poza tematykę gier opartych na mapach celem zbudowania zdywersyfikowanego portfolio. Wierzymy, że w innych obszarach znajdziemy sukcesy na miarę 911 Operator. W naszej działalności wydawniczej mamy już na koncie istotne sukcesy. Gry takie jak Radio Commander, Transport Inc. czy wspomniany Be – A Walker zwróciły dawno koszty produkcji i generują zyski.
  • Pawel Z: Czy to prawda, że na 2021 rok zaplanowano po za premierą Rustlera jeszcze 7 innych premier?
    Zarząd Games Operators: W 2021 r. oprócz Rustlera premierę będą miały gry: Natural Instincts, Aquarium Designer i Country Balls Heroes.
  • Gość: Czy rozważacie przejęcia jakichś innych podmiotów z branży, czy gotówka pójdzie raczej na umowy wydawnicze?
    Zarząd Games Operators: Nie planujemy przejęć podmiotów z branży. Wzrost spółki w dalszym ciągu będzie oparty o projekty realizowane wewnętrznie oraz przez zewnętrzne zespoły developerskie.
  • zatroskany: Jako jeden z nielicznych podmiotów zdecydowaliście się wejść na rynek główny. W Prospekcie emisyjnym były informacje na temat szczegółów umów ze studiami produkującymi wydawane przez Was gry (podział zysków), były budżety i w końcu poziom wishlist. Po debiucie mamy już tylko strzępki informacji - chyba jedynie wishlistę dla Rustlera. W nowych umowach warunków współpracy. Dlaczego po debiucie inwestorzy przestali Was interesować?
    Zarząd Games Operators: Standardowe warunki umów wydawniczych, które opisywaliśmy w prospekcie zakładają, że zewnętrzni developerzy mają udział w zyskach na poziomie od 20 proc. do 50 proc. w zależności od ich partycypacji w kosztach wytworzenia gry. Taki podział zysków wraz z pierwszeństwem zwrotu kosztów dla wydawcy jest pewnym standardem w branży. W komunikatach ESPI każdorazowo zaznaczamy, czy warunki współpracy odbiegają od powszechnie stosowanych w branży gamedev.
  • Gość: Ile (i jakich) gier produkujecie w tej chwili własnymi siłami?
    Zarząd Games Operators: Posiadamy 2 wewnętrzne zespoły developerskie, które stoją za stworzeniem 112 Operator i Rustler. Po zakończeniu prac nad 112 Operator i Rustler zespoły będą zaangażowane w kolejne produkcje.
  • gość: Grupa Steam Aquarium Designer buduje się w dość szybkim tempie. Czy tak samo wygląda WL? Jaki jest obecnie jej poziom?
    Zarząd Games Operators: WL Aquarium Designer rośnie stabilnie i przekroczyła 10 tys. Cieszy nas wzrost zaangażowania społeczności wokół tego tytułu.
  • Gość: Dlaczego 4q. był tak słaby w Waszym wykonaniu? Spadek przychodów ze sprzedaży wyniósł aż 41 proc. gier, a przecież w 2020 r. wydaliście najważniejszy produkt w historii, czyli 112 operator...
    Zarząd Games Operators: Przychody ze sprzedaży gier w 2020 r. wyniosły prawie 8 mln zł vs. 6,5 mln zł w 2019 r. Widzimy zatem istotny wzrost sprzedaży. Sprzedaż w Q4 również była zadowalająca i wynosiła ponad 1,8 mln zł.
  • gość: Czy jesteście zadowoleni ze sprzedaży 112 operator biorąc pod uwagę bazę 911 operator?
    Zarząd Games Operators: Jesteśmy zadowoleni z aktualnej sprzedaży 112 Operator. Największych przychodów spodziewamy się z nadejściem przecen oraz dołączenia do sprzedaży DLC. Proszę pamiętać, że 112 Operator było dużo droższą grą, stąd zyski pojawiają się wolniej niż w przypadku 911 Operator.
  • Paweł: Czy Rustler we wrześniu wyjdzie równiez na Nintendo Switch?
    Zarząd Games Operators: Rustler będzie wydany na wszystkie konsole, w tym na Nintendo Switch. Docelowo planowane jest jeszcze wydanie Rustlera na konsole nowej generacji.
  • Paweł: Czy w związku ze słabą promocją gry Rustler przy wersji early access planowana jest bardziej intensywna kampania gdy gra będzie wychodziła na konsole?
    Zarząd Games Operators: Promocją i wydaniem Rustlera na konsole zajmuje się zewnętrzny wydawca - Maximum Games. Jesteśmy przekonani, że promocja będzie odpowiednia, żeby zapewnić sukces sprzedażowy.
  • Paweł: Dzień dobry Zacznijmy może od pytania ile premier gier jest jeszcze zaplanowanych na 2021?
    Zarząd Games Operators: W 2021 r. planujemy premiery: Natural Instincts, Country Balls Heroes i Aquarium Designer
  • Gość: Dlaczego spółka zdecydowała się na wypłatę dywidendy, zamiast wykorzystać ten zysk do dalszego rozwoju?
    Zarząd Games Operators: Posiadamy zasoby pozwalające zarówno na rozwój oraz na wypłatę dywidendy. Nasza polityka dywidendowa (opisana w prospekcie) zakłada wypłacanie do 100 proc. zysków w formie dywidendy, pod warunkiem, że pozostałe środki pozwolą na dokończenie wszystkich produkcji w toku. Na koniec 2020 r. środki pieniężne przekraczały poziom 12 mln zł.
  • Akcjonariusz: Panie Prezesie, w 2020 r. zyski spółki spadły o połowę. Jak chciałby to Pan nam, akcjonariuszom wyjaśnić? Co poszło nie tak, jakie wnioski wyciągnięto?
    Zarząd Games Operators: Nasza strategia na lata 2020-2021 zakłada przede wszystkim wzrost działalności. Wewnętrzne projekty, które realizujemy (112 Operator, Rustler) mają budżety wielokrotnie większe niż 911 Operator. Oznacza to, że na zyski z gier takich jak 112 Operator czy Rustler trzeba poczekać znacznie dłużej niż w przypadku gier o budżetach takich jak 911 Operator. Dodatkowo poczyniliśmy duże inwestycje w rozwój działalności wydawniczej.
  • gość: Jaki rynek jest obecnie największym źródłem przychodów dla spółki?
    Zarząd Games Operators: Największym rynkiem jest dla nas EU, a drugim w kolejności USA.
  • Pawel Z: Co dalej z grą Reptiles In Hunt? Widziałem wersję testową. Premiera miała być w 2020, a teraz nie ma oficjalnej daty?
    Zarząd Games Operators: Premiera Reptiles In Hunt jest odłożona do czasu zakończenia prac nad poprawą jakości gry. Zgodnie z przyjętymi wytycznymi dotyczącymi jakości projektów, gry są publikowane dopiero po uzyskaniu zielonego światła od naszego wewnętrznego zespołu testerów oraz zewnętrznych testów (m.in. PlayWay Testing Center).
  • Gość: Który z tytułów na który zawarliście umowy po debiucie ma według Was największy potencjał? Jaka jest obecnie jego WL?
    Zarząd Games Operators: Bardzo dobrze zapowiada się Cryospace oraz Offroad Delivery Simulator. Również z grą Medic wiążemy nadzieje. Wszystkie gry są na razie na wczesnym etapie budowania wishlisty, ale jej dynamika jest obiecująca.
  • Gość: W tym roku pozyskaliście od inwestorów znaczące środki, ale jakoś nie widać znaczącego przyspieszenia prac na bilansie, bo zapasy są niższe r/r. Za to rosną wynagrodzenia. Odniesie się Pan do tego?
    Zarząd Games Operators: Wzrost wynagrodzeń jest związany z połączeniem ze spółką Jutsu Games oraz dostosowaniem zatrudnienia do wielkości spółki. Bardzo duży wpływ na zmniejszenie poziomu zapasów miała premiera 112 Operator.
  • Pawel Z: Czy prowadzicie Państwo jakiekolwiek rozmowy by Rustler na konsoli Xbox był dostępny w systemie Game Pass?
    Zarząd Games Operators: Decyzja o udostępnieniu Rustlera w systemie Game Pass leży w gestii wydawcy gry na konsole - Maximum Games.
  • Paweł Z: Czy w ostatecznej wersji Rustlera pojawi się prawdziwy dubbing? Czy planujecie Państwo pozostawić tylko dialogi w wersji tekstowej?
    Zarząd Games Operators: Aktualny voice acting w formie "mumblingu" spotkał się z tak dużym entuzjazmem, że nie planujemy dubbingu w grze Rustler.
  • Gość: czy macie jakies Covidowe elementy w 112Operators?
    Zarząd Games Operators: Tak, wprowadziliśmy 2 DLC nawiązujące do Covid 19: charity masks oraz pandemic outbreak. Całkowity przychód ze sprzedaży dodatku Charity Mask przeznaczamy na walkę z Covid-19.
  • Pawel Z: Czy polityka wypłacania dywidendy jest propozycją dlugofalową czy jest to epizodyczny przypadek?
    Zarząd Games Operators: Nasza polityka dywidendowa zakłada wypłacanie do 100 proc. zysków w formie dywidendy, pod warunkiem, że spółka posiada zabezpieczone środki na dokończenie wszystkich produkcji. Naszym celem jest regularne dzielenie się zyskami z akcjonariuszami.
  • Gość: Czy na cenę Rustlera wpływ miał wydawca, czy była to suwerenna decyzja spółki?
    Zarząd Games Operators: Cena Rustler'a została ustalona wspólnie z wydawcą - Maximum Games.
  • Paweł Z: Kiedy poznamy ostateczną datę premiery gry Natural Instincts i czy gra będzie dostępna tylko na steamie? Czy może również na konsolach. Jeśli tak to, czy premiera na konsolach będzie równoczesna z premierą na steam?
    Zarząd Games Operators: Ostateczna data premiery będzie podana w tym miesiącu - aktualnie trwają beta testy gry. Natural Instincts będzie dostępne również na konsole, natomiast w pierwszej kolejności gra będzie wydana na platformie Steam.
  • Gość: Czy w przypadku 112 liczycie na conajmniej takie same ROI jak w 911?
    Zarząd Games Operators: Liczymy na podobny poziom przychodów. 911 Operator jest grą zrealizowaną z bardzo niewielkim budżetem. Osiągnięcie podobnego wskaźnika ROI przez grę o kilkukrotnie większym budżecie nie jest możliwe.
  • Zainteresowany: Jak długo planujecie rozwijać Rustlera w Early Access? Czy do tej gry będą DLC tak jak do 911 Operator, czy macie jakiś inny pomysł na rozwój tego tytułu?
    Zarząd Games Operators: Rustler powinien wyjść z formuły early access w przeciągu 3-6 miesięcy. Planujemy co najmniej 2 DLC.
  • Damian: Rustler ma 77 proc. pozytywów na Steam. Jesteście zadowoleni z ocen tej gry? W którym kierunku pójdzie dalszy rozwój tytułu i kiedy można się spodziewać full relase?
    Zarząd Games Operators: Poprawienie ocen Rustlera z "mixed" na "very positive" uważamy na wielkie sukces. Proszę zwrócić uwagę że recent reviews są na poziomie 86 proc. Oznacza to, że jesteśmy dobrze przygotowani do pełnej premiery która będzie w przeciągu 3-6 miesięcy.
  • Gość: Jakie były wynagrodzenia i inne świadczenia zarządu spółki w 2020 r. i jakie będą w 2021 r.?
    Zarząd Games Operators: Głównym składnikiem wynagrodzenia zarządu jest program motywacyjny uzależniony od wyników spółki. Pensja członka zarządu wynosi 8.300 zł netto/m-c.
  • Gość: Który z tytułów może stać się longsellerem, który będzie tak długo monetyzował się jak 911?
    Zarząd Games Operators: Z pewnością 112 Operator i Rustler można zaliczyć do gier, które będą miały długi cykl życia, podobnie jak 911 Operator.
  • Gość: Czy to prawda, że Gameoperators płaci za lokal 5mln rocznie?
    Zarząd Games Operators: Jest to absolutna nieprawda :-) Koszt wynajmu biura to 20 tys. zł /m-c.
  • Damian: Czy któryś z projektów Państwa zdaniem może zmienić mocno sytuację finansową spółki, czy raczej liczycie, że będziecie się rozwijać liniowo - stopniowo zwiększać liczbę gier i ich budżety?
    Zarząd Games Operators: Mamy solidne podstawy do utrzymania liniowego wzrostu przychodów. Mamy równie solidne podstawy do stworzenia kolejnego hitu na miarę 911 Operatora, który spowoduje wykładniczy wzrost przychodów i zysków.
  • Gość: Czy Państwa zdaniem w przypadku Rustlera może być inaczej niż dla innych polskich tytułów, także tych z grupy PlayWay, gdzie na premierze właściwej sprzedał się podobny wolumen do premiery EA? Jest coś co przemawia za takim scenariuszem?
    Zarząd Games Operators: Zakładamy, że premiera gry Rustler będzie dużo większym sukcesem niż jej premiera w formule EA. Udało nam się istotnie poprawić oceny graczy dzięki wprowadzeniu poprawek. Średnia ocen po wprowadzeniu hot fixów przekracza 85 proc. pozytywnych recenzji.
  • Gość: Czy zamierzacie mocniej postawić na najszybciej rosnącą platformę czyli Switch, czy w tym segmencie jest już za dużo podmiotów i gier?
    Zarząd Games Operators: Sprzedaż na Switch jest dla nas istotnym kanałem, natomiast nie zamierzamy być wydawcą konsolowym. Gry na konsole wydajemy we współpracy z wydawcami konsolowymi.
  • anty_teresa: Czy IP do Rustlera należy do spółki, czy do wydawcy? Podział przychodów znamy, ale jak wygląda kwestia recoup?
    Zarząd Games Operators: IP Rustler należy do nas. Koszty portowania są recoupowane przez wydawcę konsolowego.
  • Zarząd Games Operators: Bardzo dziękujemy za czat i za pytania. Postaraliśmy się odpowiedź na możliwie wszystkie pytania. Osoby które nie dostały odpowiedzi na pytania zachęcamy do kontaktu poprzez relacje inwestorskie. Pozdrawiamy, Zarząd Games Operators
  • moderator: Ja również w imieniu redakcji StockWatch.pl serdecznie dziękuję za ciekawą dyskusję i zapraszam na kolejne czaty w ramach cyklu Gaming na Giełdzie.
AD.bx ad3a
PORTFEL STOCKWATCH
Data startu Różnica (%) Różnica (zł) Wartość
01-01-2017 +159,35% +31 869,56 zł 51 869,56 zł
Ostatnio zaktualizowane dane
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło


Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy