-
moderator: Witam na czacie inwestorskim ze Zbigniewem Dębickim, prezesem Forever Entertainment. Tematem spotkania będzie podsumowanie rekordowych wyników finansowych za 2020 rok oraz plany rozwoju studia na kolejne kwartały.
-
moderator: Przypominam zasady organizacyjne czata: pytania są przesyłane najpierw do moderatora. Publikowane są pytania wybrane przez Gościa czata wraz z odpowiedziami. U dołu ekranu kolejkowane są u każdego użytkownika jego pytania. Moderator może odrzucić pytanie niezgodne z regulaminem.
-
moderator: Informacja dla dziennikarzy relacjonujących przebieg czata: wykorzystanie cytatów z dzisiejszej rozmowy w Państwa materiałach redakcyjnych wymaga podania źródła. W razie pytań czy wątpliwości prosimy o kontakt: biuro@stockwatch.pl
-
moderator: Już można zadawać pytania, na które nasz Gość zacznie odpowiadać o 17:30. W razie problemów z wyświetlaniem odpowiedzi prosimy o odświeżenie strony. Uczestników zachęcamy też do udostępniania czatu i komentowania jego przebiegu w mediach społecznościowych z hasztagiem #czatStockWatch
-
Zbigniew Dębicki: Dzień dobry, chciałbym serdecznie przywitać wszystkich Państwa na naszym kolejnym czacie. Zapraszam do zadawania pytań.
-
Mr.tufima: Czy prezes zastanawiał sie? na poratowaniu na nintendo switch aplikacji słuz˙a?cych do nauki je?zyko´w obcych ? Zauwaz˙yłem ze brakuje takich aplikacji lub gier wiec rynek mo´głby to przyja?c´ pozytywnie,co przełoz˙y sie? na dobry wynik. Moz˙liwos´c´ stworzenia własnej gry lub aplikacji lub poratowanie aplikacji juz˙ istnieja?cych ?
Zbigniew Dębicki: Aktualnie nie rozważamy takiej możliwości.
-
Gość : Co prezes sądzi o tym ze wypłatę dywidendy w kwocie np 4 mln można przeznaczyć na skup akcji własnych dałoby 400-450 k akcji np. A w przyszłości upłynnić pakiet w kwocie 20-35zl i przeznaczyć na rozwój dużej produkcji
Zbigniew Dębicki: Rozważamy różne scenariusze, ale aktualnie wypłata dywidendy jest faworyzowanym przez nas rozwiązaniem.
-
Gość : Czy planujecie wejść na gpw gdzie będzie większa płynność,bo sam prezes mógł zobaczyć co dzieje się z kursem i jak zostało on zaniżony w ostatnim czasie. Wiele osób popiera propozycje wejścia na GPW.
Zbigniew Dębicki: Rozważamy taką możliwość, ale nie podjęliśmy jeszcze żadnych konkretnych kroków w tym temacie.
-
Gość : Moje pytanie żeby prezes podał cztery najdroższe porty w pln oraz koszt produkcji. Chcielibyśmy się dowiedzieć jak się zwiększyły koszta produkcji,przy bardziej zaawansowanych grach
Zbigniew Dębicki: Nie publikujemy takich danych ze względu na tajemnicę biznesową.
-
Marcin R. : Jak idą pracę nad Hollow 2?
O ile zwiększyła się liczba zatrudnionych w firmie osób przez ostatnie pół roku (jak idzie rozwój)?
Ile osób pracuje nad poszczególnymi projektami?
Jak - procentowo - ocenia Pan szansy stworzenia 4 rmk w tym roku?
Jakie są tematy tabu o których informacji nie może Pan udzielić? (pytanie na potrzeby przyszłych chatów, aby unikną zaśmiecania czatu)
Zbigniew Dębicki: Prace nad Hollow 2 idą zgodnie z aktualnym harmonogramem. Zatrudniliśmy około 20 nowych osób w Grupie FE. Tak jak mówiłem wcześniej, planujemy wydać 3-4 gry z kategorii remake w tym roku i aktualnie ten plan jest niezagrożony.
-
szco: Jaki jest sens wydawania gry na Steam bez jakiejkolwiek kampanii reklamowej? Mam tutaj na myśli oczywiście The Mansion i niedawną informację, że gra wkrótce zostanie wydana. Gra w chwili pisania pytania ma 108 followersów. Najprawdopodobniej niemal nikt jej nie kupi. Zmarnowana szansa i czas oraz pieniądze poświęcone na stworzenie gry. Dlaczego gra nie miała żadnej promocji? Demo na festiwalu, jakiś prolog, odświeżenie chociaż karty na Steam. Może Forever powinien sobie odpuścić wydawanie gier na PC, jeśli nie ma środków na zwiększenie swojego know-how i możliwości w tym obszarze działalności. Może spółka powinna się w 100% skupić na Switchu i konsolach?
Zbigniew Dębicki: The Mansion będzie miało swoją premierę 31.03.2021 roku w modelu early access, a ten model rządzi się swoimi prawami. Oczywiście akcja promocyjna rozpocznie się w momencie premiery gry. Udana premiera Panzer Dragoon: Remake na Steam potwierdziła nasze przekonanie co do sposobu promocji gier na tej platformie.
-
Forum Inwestora - Discord FE: Dzień Dobry Panie Prezesie,
na wstępie chciałbym pogratulować Panu i całemu Zespołowi Forever Ent. za udany rok 2020r. Dobra robota. Życzę Panu i całemu Zespołowi również udanego roku 2021r.
Przystępując do zadawania pytań moje pytania ( w miarę możliwości proszę o jak najwięcej informacji do zadanego pytania). Jeżeli jest to możliwe zwracam się z prośbą o umieszczaniu odpowiedzi pod pytaniami:
1. Czy są prowadzone już rozmowy w sprawie realizacji projektów przez nową spółkę(Fearful Ent.)?
2. O jakiej kategorii gier mówimy(Fearful Ent.)? Czy należą do tej grupy gry o znanym IP?
3. Na jakim etapie (status) są obecnie prowadzone projekty w Fearful Ent. Kiedy otrzymamy informacje o terminach tych projektów?
3. Kiedy Państwo poinformujecie Nas o pierwszych sukcesach Spółki (nowe pozyskane kontrakty Fearful Ent.)?
4. Czy spółka będzie miała wkład w tajemniczy projekt "Dark" firmy Bloober (Fearful Ent.)?
5. W jakim terminie zostanie uruchomiona strona internetowa Fearful Ent. z pierwszymi informacjami o nowych projektach?
6. Na koniec pytanie dot. Forever Limited. Czy zastanawiali się Państwo nad rozszerzeniem produktów limitowanych o gry planszowe z tematyką gier z Państwa portfolio lub produkcja takich gier na licencji. Wydaję mi się, że interesującą byłaby gra planszowa GH lub PD. Uważam, że można opracować ciekawą fabułę do takich gier planszowych. Wyobrażam już sobie grę planszową GH/PD/DDS (oczywiście od 18+).
Pozdrawiam
Zbigniew Dębicki: Dziękuję serdecznie. W 2021 roku planujemy po raz kolejny utrzymać dynamikę wzrostu przychodów rok do roku.
1. Tak
2. Horrory, zdecydowanie myślimy o znanym IP.
3. Proszę o jeszcze nieco cierpliwości.
4. Nie
5. Jak już będziemy mogli to oficjalnie ogłosić.
6. Jest to jeden z naszych celów dla Forever Limited.
-
braniewianin: Czy jestescie zadowoleni ze sprzedazy tych mniej znanych tytułów na konsolach PS4/5 i XBOX? Jeżeli ilość sprzedanych kopii na ww platformach jest dosyć mała to czy nie lepiej byłoby się skupić na Switchu i bardziej znanych pozycjach? Sam jestem posiadaczem XSX i niestety tamtejszy sklep jest tak skonstruowany, że waszych gier nie można znależć przeklikując się przez gatunki gier. Jedyna metoda to wpisanie nazwy firmy lub nazwy gry. Na pewno wpływa to na sprzedaż i wydaję się, że jedyną szansą na zwiększenie wolumenu sprzedaży to promocja w internecie.
Zbigniew Dębicki: Prowadzimy bieżącą analizę rentowności projektów, więc jeżeli by się nam to nie opłacało, to na pewno byśmy tego nie robili.
-
Corvinus: Ile ma Pan akcji Forever Entertainment i dlaczego tak mało?
Zbigniew Dębicki: Liczbę posiadanych przeze mnie akcji znajdzie Pan na naszej oficjalnej stronie www.forever-entertainment.com w zakładce „inwestorzy”.
-
Gość: Czy spółka w przyszłości zamierza inwestować tez w inna branże niż gaiming,które będą tak popularne jak gaiming ,jeżeli będzie spółka posiadała nadwyżkę środków finansowych.
Inwestycje pod względem kupna aktywów akcji albo jakoś nieruchomości lub OZE itp.
Powołanie kolejnej spółki i inwestycja w OZE może wywindować kurs na nowe wyższe poziomy i dodatkowo można starać się o ginagtyczs dofinansowania z UE.
Wiadomo forek tez jak się rozwijał dostał sporo wsparcia z różnych programów
Zbigniew Dębicki: Nasza specjalność to gaming i w tej branży planujemy pozostać.
-
Robert: Czy to prawda, że szefowie SEGI podarowali Panu nunczako jako wyraz szacunku, za wysokiej jakości port Panzer Dragoon ?
Zbigniew Dębicki: Whaaaaat? ;D
-
Robert: Mam nadzieję, że założenia dotyczące polityki dywidendowej się nie zmieniają? Sporo osób lobuje za skupem akcji, ale wierze że wraz z rozwojem spółki free float zmniejszy się znacząco.
Zbigniew Dębicki: Aktualnie jest to nasz preferowany model dzielenia się naszym sukcesem z akcjonariuszami.
-
Gość: Wyniki z 2021 q1 przebija najlepszy kwartał w stosunki przychodów lub zysku netto z 2020 ?
Zbigniew Dębicki: Nigdy nie przekazujemy takich wiadomości z wyprzedzeniem.
-
Gość: Jak prognozuje prezes wyniki na 2021 czy spółka jest w stanie wypracować o 30% lepszy wynik niż w 2020 ?
Zbigniew Dębicki: Planujemy utrzymać naszą aktualną dynamikę wzrostu przychodu w ujęciu rocznym, która jest znacznie wyższa niż 30 proc.
-
Gość: Czy spóła interesują się jakieś fundusze inwestycyjne,które chcą zainwestować swój kapitał w akcje ?
Zbigniew Dębicki: Prowadzimy wiele takich rozmów.
-
Gość: Nad iloma aktualnie produkcjami pracują wszystkie spółki forevera ?
Zbigniew Dębicki: Ponad 20 tytułów.
-
Gość : Wiadomo już kiedy nastąpi debiut spółek UF Games i megapixel studio ?
I czy można się spodziewać wzrost aktywów spółki,jeżeli debiuty spółek będą udane i wzrośnie wycena spółek na giełdzie na czym forever zyska aktywa.
Zbigniew Dębicki: W najbliższych tygodniach przejdziemy na oficjalną drogę wprowadzenia akcji do obrotu oraz wystąpimy do GPW o uchwalenie pierwszego dnia obrotu akcjami tych spółek. Jesteśmy stosunkowo blisko tego terminu.
Aktualnie nie planujemy dokonywać zmian wycen w aktywach udziałów w tych spółkach i dostosowywać ich do wycen rynkowych. Są to nasze inwestycje długoterminowe.
-
Gość : Jak wyglada procentowo przychód spółki
Ile procent przychodu pochodzi z
Nintendo switch
Steam
Konsol ps4 ps5 Xbox itp.
Chcielibyśmy monitorować wskaźnik procentowy i wiedzieć czy np. Przychody się zwiększają na różnych platforma. Mógłby prezes publikować taki wskaźnik procentowy na każdym raporcie kwartalnym.
Zbigniew Dębicki: Nadal w przychodach spółki dominuje sprzedaż na konsolę Nintendo Switch. Pozostałe konsole nie mają tak istotnego wpływu na wielkość przychodów.
-
anty_teresa: Czy rozważą Państwo zmianę polityki rachunkowości w której będziecie zakładać rezerwy pod tantiemy na rzecz podmiotów trzecich za okres sprzedaży, a nie miesiąc później, żeby obraz wyniku lepiej odpowiadał zasadzie memoriałowej?
Zbigniew Dębicki: Dziękuję za to pytanie, bo wiem, że nurtuje ono wielu inwestorów.
Zmiana polityki rachunkowości w FE nie jest konieczna.
Po szczegółowej analizie sposobu rozliczania kosztów RS (revenue share) wydawanych gier, przyjęliśmy sposób ujmowania kosztów zgodny z KSR 6 i podawania tych wartości w formie noty jako zobowiązania pozabilansowe.
Podkreślam, że działalność wydawnicza FE jest prowadzona bezpiecznie i „tantiemy” (revenue share; podział zysków) są dzielone na rzecz dostawców IP dopiero po zaksięgowaniu wpływów na konto spółki, czyli na bazie przepływów gotówkowych.
Na dzień publikacji sprawozdań nie mamy możliwości wiarygodnego ustalania dat wpływów od danej platformy.
W analizie stanu środków pieniężnych spółki, zalecamy połączenie ich wartości z wartością należności oraz zobowiązań pozabilansowych i zobowiązań handlowych wobec kontrahentów.
[Gotówka + Należności - zob. Handlowe - zob. Pozabilansowe]. Inny sposób analizy będzie prowadził do błędnych wniosków.
-
alcest: Czy będziecie jeszcze korzystać z usług Limited Run, czy może wszystkie pudełkowe wersje zrobi Forever Limited ?
Zbigniew Dębicki: Tak, planujemy kontynuować współpracę z LRG. Ich obszar działania to Ameryka Północna, a Forever Limited to głównie Europa.
-
Adi: Czy spółka planuje dlc do cooking simulator.
Na forum cooking znalazlem informacje ze takie dodatki sa planowane
Czy planujecie jeszcze jakies umowy z G MODE CORP
Zbigniew Dębicki: Rozważamy taką możliwość.
-
Gość: Czy shimmering lagoon jest nadal robiony przez megapixel studio jak tak to kiedy planowana jest finalizacja prac
Zbigniew Dębicki: Tak, gra jest cały czas w produkcji, ale ze względu na istotniejsze projekty SL ma aktualnie niski priorytet.
-
szco: Kiedy możemy oczekiwać pierwszych informacji o współpracy ze Square Enix? A może jakiś mały spoiler dzisiaj? :)
Zbigniew Dębicki: Niestety, nie mogę nic więcej, niż podano w komunikacie, napisać na ten temat.
-
Piotrjot: Proszę o informację jak wygląda aktualny stan zatrudnienia pracowników którzy portują i tworzą remaki. I jak ten skład zmienił się na przestrzeni jednego roku
Zbigniew Dębicki: Aktualnie współpracujemy z około 170-180 osobami, czyli w ciągu roku liczba ta zwiększyła się o około 20-30 osób.
-
Piotrjot: w 2021 plnanowane jest wydanie 4 remaków oraz 2 gier własnej prodkucji. Aktyalnie mamy koncówkę Q1, i żadna z 6 pozycji nie jest wydana, Prosze o informacje czy podtrzymuje Prezes plan jaki był założony czy coś się zmieni.
Zbigniew Dębicki: Planujemy wydać 3-4 remake’i w 2021 roku i przynajmniej dwie produkcje własne. 31 marca 2021 r. startuje early access „The Mansion”. W ciągu bieżącego roku na pewno wydamy Hollow 2, a także premiera Rise Eterna jest nieodległa.
-
Piotrjot: Co Prezes sądzi o krótkiej pozycji na jakiej gra fundusz RB
Zbigniew Dębicki: Każdy podejmuje decyzje inwestycyjne według własnej wiedzy. Czas weryfikuje ich słuszność.
-
Piotrjot: Na jakich targach gier spółka planuje być ?
Zbigniew Dębicki: Ze względu na Covid-19 to aktualnie bardzo skomplikowany temat. Jesteśmy w trakcie potwierdzania, które targi faktycznie się odbędą.
-
Piotrjot: Kiedy Poznamy tytuły remaków z firmą SE? :)
Zbigniew Dębicki: Jeszcze na to za wcześnie.
-
Piotrjot: Gratuluje nawiązania współpracy z Japońskim gigantem jaki jest Square Enix. Jak bedzie wyglądała dalsza współpraca z Sega games? oraz czy zasoby ludzi zdążą stworzyć remaki na czas.
Zbigniew Dębicki: Współpraca z SEGA układa się nam dobrze i nie planujemy tego zmieniać. Cały czas zwiększamy nasze zasoby ludzkie, więc jestem optymistycznie nastawiony co do osiągnięcia wyznaczonych celów.
-
Gość: Czy spółka planuje stworzyć w przyszłości swoja wysoko budżetowa grę ?
Zbigniew Dębicki: Wysokobudżetowa gra to wysokie ryzyko, dlatego wolę mówić, że spółka tworzy wysoko dochodowe produkcje.
-
rustical: Czy umowa ze Square Enix byla tym zapowiadanym od kilku miesiecy asem w rekawie czy moze negocjacje z segmentu remake dotycza innej duzej produkcji?
Zbigniew Dębicki: Tak, ale to nie nasz ostatni as...
-
Gość: witam
czy może Pan podać przybliżoną wysokość dywidendy.
dziękuje
Zbigniew Dębicki: Na ten moment jeszcze nie.
-
pit: Panie Prezesie, Parasite Eve, Chrono Trigger czy stare Dragon Questy? Błądzę czy idę w dobrym kierunku? :)
Zbigniew Dębicki: Wszystko co Pan wymienił, to licencje SQEX.
-
pit: Podtrzymuje Pan wydanie 3-4 remaków w tym roku?
Zbigniew Dębicki: Na ten moment tak.
-
pit: Czy wiadomo coś więcej o debiucie spółek zależnych?
Zbigniew Dębicki: Aktualnie planujemy to w pierwszej połowie 2021 roku.
-
pit: Czy nie uważa Prezes, że Forkowi przydałby się mocniejszy marketing? Poziom gier znacząco wzrósł, ale ani na FB ani Twitterze For nie przybywa polubień, podobnie na Forach poświęconych Nintendo
Zbigniew Dębicki: Uważam, że nasz marketing rośnie adekwatnie do aktualnej sytuacji w grupie.
-
pit: Czy przedłużający się lockdown w wielu miejscach na świecie, dalej podnosi sprzedaż gier na Nintendo?
Zbigniew Dębicki: Sprzedaż cały czas jest zadowalająca.
-
pit: Czy Green Hell co-op jest możliwy na tej wersji Nintendo? Czy trzeba poczekać na mocniejsze podzespoły Nintendo Pro/2?
Zbigniew Dębicki: Badamy ten temat.
-
Inwestor for: Czy według Pana rok 2020 został przeszacowany przez rynek skutkując kursem powyzej 14,00 PLN, a dopiero dzisiaj czyli 50% niżej rynek wycenia adekwatnie potencjał foreveren, skąd taki spadek, jeśli jest tak dobrze ?
Zbigniew Dębicki: Rynek kapitałowy rządzi się swoimi prawami, moim zadaniem jest stworzyć fundamenty, które pozwolą długoterminowo prawidłowo ocenić spółkę i dokładnie tym się zajmuję.
-
Amiga: Dzień dobry . Dlaczego roczny raport nie jest jeszcze opublikowany . To takie sprytne według Państwa , by inwestorzy nie mieli czasu się z nim zapoznać przed Czatem , naprawdę sprytne . Czy są inne powody ?
Zbigniew Dębicki: Mamy problemy techniczne, które staramy się jak najszybciej usunąć.
-
Dominik: Kiedy dowiemy się czegoś więcej odnośnie współpracy z Bloober Team i założoną spółką Fearful Entertaiment?
Zbigniew Dębicki: Ze względu na prowadzone rozmowy nie mogę jeszcze podać szczegółów.
-
Dominik: Kiedy poznamy planowane daty premier następujących tytułów: Panzer Dragoon II Zwei: Remake
The House Of The Dead: Remake
Shadowgate 2
Magical Drop 6
Zbigniew Dębicki: Chcemy, aby wszystkie gry z kategorii remake zostały zapowiedziane w adekwatny sposób, dlatego proszę o jeszcze odrobinę cierpliwości.
-
Pit: Czy małe gry (drobnica) dalej przynoszą solidne zyski? For będzie dążysz do zmniejszenia/zwiększenia ilości małych tytułów?
Zbigniew Dębicki: W tej chwili idziemy w kierunku wydawania większych/rozpoznawalnych tytułów. Wiele małych gier jest aktualnie odrzucanych przez nasz dział review.
-
Łukasz: Czy na 2021 planowane są jeszcze inne imowy na wydanie remake, oprócz Square Enix ? Jakie gry będą remakowane na podstawie umowy ze Square Enix?
Zbigniew Dębicki: Cały czas prowadzimy rozmowy z różnymi światowymi właścicielami IP, więc do końca roku jeszcze sporo może się wydarzyć. Na ten moment nie publikujemy nazwy IP od Square Enix.
-
Inwestor for: Czy spółka zamierza inwestować więcej w marketing gier? Były zapowiedziane akcje promocyjne tytułu np Green Hell, ale oprócz wpisów na fanpage nie widziałem żadnych większych działań, a nie każdy śledzi stronę spółki, to trochę mało
Zbigniew Dębicki: Gra była szeroko promowana przez Nintendo, a jak powszechnie wiadomo ciężko sobie wyobrazić lepszy marketing.
-
moderator: Za chwilę ciąg dalszy czatu. Stay tuned!
-
Łukasz: Kiedy możemy liczyć na premierę DDS na NS?
Zbigniew Dębicki: Nie mogę w tej chwili nic napisać na ten temat.
-
Krystian: Jak mamy omawiać rekordowy raport jak jeszcze nie przekazaliście go do publicznej wiadomości? Żeby coś omawiać to musimy wiedzieć o czym mówimy. Jeżeli tylko jedna strona zna raport przed spotkaniem to nie jest omawianie tylko przedstawianie. Jest to mało poważne. Za 5 minut czat a inwestorzy nie znają raportu
Zbigniew Dębicki: Bardzo przepraszam za zaistniałą sytuację, ale wszyscy pracujemy w trybie zdalnym i mamy niespodziewane problemy techniczne. Robimy co w naszej mocy, aby raport ukazał się przed końcem czatu, który z tej okazji planujemy przedłużyć o pół godziny.
-
Łukasz: Czy na rok 2021 również przewidujecie równie wysoką dynamikę przychodów i zysków jak w relacji 2019/2020?
Zbigniew Dębicki: Dokładnie taki jest plan.
-
Neazo: Czy spółka zamierza przejść na główny parkiet w tym roku?
Zbigniew Dębicki: Nie.
-
szco: Jeżeli chodzi o zapowiedziane już remaki - które studio/zespół odpowiada za którą grę? Czy prace prowadzone są równolegle? Które z remake'ów są już w produkcji?
Zbigniew Dębicki: Tak pracujemy nad wieloma tytułami z kategorii remake jednocześnie. Aktualnie pracujemy nad Panzer Dragoon II Zwei: Remake, The House of the Dead: Remake, Magical Drop 6, Shadowgate 2 i grami opartymi o licencję Square Enix.
-
Werq: Dzień dobry, Czy remejki będą wypuszczane w trybie shadow drop ?
Zbigniew Dębicki: Gdybym Panu odpowiedział w tej chwili na to pytanie, to już by to nie był ewentualny „shadow drop” :-)
-
szco: W 2020r zapowiadał Pan, że Forever będzie wydawał kilka remake'ów rocznie, już od 2021 miało się to dziać. Jak to się ma to rzeczywistości?
Zbigniew Dębicki: Trzymamy się tego planu.
-
szco: Czy remake od Square Enix jest już w produkcji?
Zbigniew Dębicki: Tak.
-
Gość: Czy następnym razem wyniki mogą być podane przed sesją? Póki co jeszcze ich nie ma, a na czacie miały być omawiane. Pozdrawiam Pana Prezesa serdecznie!
Zbigniew Dębicki: Taki był plan, niestety tym razem nie udało nam się go zrealizować, za co szczerze przepraszam.
-
Amiga: Proszę o przesunięcie czatu ze względu na nieopublikowanie raportu !
-
LongTerm: Witam ... Kiedy konkretnie tzn w którym miesiącu tego roku pojawią się na NewConnect dwie spółki zależne FOR?? Dziękuję
Zbigniew Dębicki: Nie znamy jeszcze dokładnej daty.
-
Gość: Kiedy wrócimy do obiecanej formy czatów w formie Q&A live? Jest ona dużo lepsza w odbiorze dla inwestorów.
Zbigniew Dębicki: Postaramy się wdrożyć to rozwiązanie przy okazji kolejnych wyników.
-
DDN: Jaki wynik przychodów i zysku netto jest prognozowany na 2021
Zbigniew Dębicki: Aktualnie nie podajemy prognoz wyników na 2021 r.
-
Werq: Czy kiedyś będzie w planach wydanie gry w systemie mmorpg typu remejk albo jakiejś innej gry z repertuaru spółki ?
Zbigniew Dębicki: Rozważamy taką możliwość.
-
Sławomir : Witam kiedy poznamy szczegóły współpracy z Square Enix
Zbigniew Dębicki: Wraz ze startem międzynarodowej akcji marketingowej.
-
gość: Za jaką część rynku Switch odpowiada Japonia?
Zbigniew Dębicki: Około 25-30 proc.
-
Gość: Na czym polega sukces Cooking Symulator. Gra zajmuje dobre miejsca, mimo wydawać by się mogło banalnego tematu.
Zbigniew Dębicki: Cooking Simulator to bardzo rozbudowana i ambitna gra. Gry o tematyce kucharskiej już kilka razy w historii rynku gier wideo cieszyły się bardzo dużym zainteresowaniem.
-
Zainteresowany: Czy Forever Seed Found będzie pozyskiwał zespoły chcące robić gry na Switch, czy na PC także? Czy ustalone są jakieś limity finansowania produkcji? Udało się już kogoś pozyskać?
Zbigniew Dębicki: FSF zajmuje się pozyskiwaniem interesujących zespołów bez względu na platformę docelową. Prowadzimy już pierwsze rozmowy.
-
gość: Czy któraś z waszych gier w portfelu wydawniczym posiada tryb dla wielu graczy?
Zbigniew Dębicki: W sumie, to całkiem sporo naszych gier posiada taki tryb i to zarówno lokalny jak i sieciowy.
-
kamil: 1. Czy z okazji 25 lecia Panzer Dragoon Zwei szykowany jest jakiś specjalny wypiek? :)
2. Czy umowa z SE to był as z rękawa zapowiadany przez Pana na każdym zeszłorocznym czacie?
3. Czy For na tle innych piekarni w tym roku będzie serwował smaczniejsze kąski?
Zbigniew Dębicki: 1. Nie.
2. Był to jeden z asów.
3. Zawsze staramy się, aby to nasze wypieki były najpyszniejsze.
-
Gość: Kiedy, będzie podjęta decyzja o ewentualnej dywidendzie i jej wielkości
Zbigniew Dębicki: W okolicach Walnego Zgromadzenia Akcjonariuszy.
-
Werq: Czy można spodziewać się od FE ze w przyszłości wyda spora gre AA ?
Zbigniew Dębicki: Już to robimy. Wszystkie nasze ogłoszone remaki kwalifikują się do tej kategorii.
-
luk: Czy ja dobrze widzę? Zysk za Q4 najgorszy ze wszystkich? Co było tego przyczyną ?
Zbigniew Dębicki: Nasze wyniki za 4Q od lat są najniższe w skali każdego roku. W tym roku mieliśmy kumulację przychodów w kwartałach 1-3. Widoczny jest wzrost przychodów ze sprzedaży produktów o 28 proc. r/r bez wielkich premier. Jedocześnie nastąpił spadek zmiany stanu produktów, co wpłynęło na mniejszą dynamikę przychodów w 4Q.
Ponadto wyniku przeprowadzonego badania został wprowadzony szereg drobnych korekt, które zaniżyły wyniki z 4Q. Przy okazji zwracam uwagę na usługi obce i istotny wzrost wydatków na inwestycje (nowe produkcje w 4Q). Efekty tych inwestycji będziemy widzieli w bieżącym roku.
-
szco: Proszę wybaczyć, ale nie przeczytałem jeszcze całego raportu, tylko najważniejsze dane liczbowe. Z tego co widzę wysokość podatku dochodowego wynosi około 17.4% zysku netto. Rozumiem, że ulga IP BOX nie została tu ujęta?
Zbigniew Dębicki: IP BOX jeszcze nie została wprowadzona. W naszym przypadku jest to bardzo złożony proces, ze względu na liczbę tytułów w ofercie na kilkunastu platformach i w produkcji. Na szczęście możemy skorzystać z ulgi IP także z zysku za 2020 r.
-
Marcin Rdzanek : Czy Pan albo ktoś z firmy odwiedza czasami forum inwestorów utworzone na discordzie?
Serdecznie pozdrawiam
Zbigniew Dębicki: Jeszcze tam nie zawitałem.
-
Gość: czy Forever pracuje nad zdobyciem praw do wydania Dino Crisis Remake?
Zbigniew Dębicki: Mmmm... Piękne IP... Aż się rozmarzyłem, ale nie na tyle, aby coś więcej w tej chwili napisać :-)
-
Gość: Panie prezesie czy na najbliższe lata możemy spodziewać się jeszcze ambitniejszej strategii od 3-4 remakeów w rok? Wszak apetyt rośnie w miarę jedzenia :)
Zbigniew Dębicki: Zobaczymy co uda nam się wykrzesać z tej piekarni.
-
Misiek: Panie Prezesie, dlaczego horror? Precie to wąska nisza... Największy hit jak Medium musiał uciekać pod skrzydła MS, żeby zrobić rentowność. Lusto of Beyound, wcześniejsze produkcje Bloobera to 1000 graczy na premierze... Po co ograniczać sob
ie tak ten zakres?
Zbigniew Dębicki: Horrory oparte o znane IP mają dużo większe potencjały sprzedażowe.
-
Cyz: Panie prezesie czy poszukujecie kogos jeszcze do pracy ? Gdzie można się cos dowiedziec ?
Zbigniew Dębicki: Prowadzimy stałą rekrutację.
-
Gaminginvest: Panie Prezesie, czy spółka może otworzyć się szerzej na komunikację i podawać wolumeny sprzedaży najważniejszych tytułów tak jak robi to Games Operator, czy PlayWay?
Zbigniew Dębicki: Staramy się komunikować z rynkiem tak często, jak to możliwe, przy jednoczesnym nie zaburzaniu działalności bieżącej.
-
RIK: Czy nie uważa Pan, że sposób w jaki Pan odpowiada i lakoniczność informacji podważa celowość takich czatów?
3 lata temu zainwestowałem duże środki w Pana firmę, rozmawialiśmy w Zlotych Tarasach i mam porównanie do tego jak traktuje Pan udziałowców.
Jako współwłaściciel wystawiam Panu ostrzeżenie.
no i gdzie jest raport?
Zbigniew Dębicki: Jeżeli zainwestował Pan w nasze akcje trzy lata temu, to powinien być Pan zadowolony zarówno z wzrostu przychodów jak i cen akcji.
-
Gość: Dlaczego chcecie iść w inwestowanie w podmioty? To lepszy biznes niż robienie i wydawanie gier?
Zbigniew Dębicki: Traktujemy to jako kolejną gałąź naszej działalności.
-
Kuba: Czy w raporcie uwzględniona jest IP ulga?
Zbigniew Dębicki: Nie, jeszcze nie jest uwzględniona.
-
Gość: czy wie już pan jaki % zysków będzie rekomendowany na walnym? w komunikacie były podane widełki 20-70%
Zbigniew Dębicki: Jeszcze nie. Wszystko zależy od naszych planów inwestycyjnych.
-
JohnWick: Panie Prezesie, chciałbym zapytać o realia współpracy FE z OML? Czy były prowadzone takie rozmowy? OML bez wątpienia osiągnęli sukces z Ghost Runnerem ale mam wrażenie że współpraca z wydawcą (AIG) nie do końca się układa. Czy widzi Pan możliwość nawiązania współpracy z tym studiem?
Zbigniew Dębicki: Chętnie rozmawiamy ze wszystkim studiami posiadającymi dobrze rokujące projekty.
-
Gość: czy jest Pan zadowolony z osiągniętych wyników 2020, i jak w Pana ocenie maja się one w proporcji do spodziewanych w 2021,dziekuję
Zbigniew Dębicki: Uważam, że wyniki wypracowane w 2020 roku oraz dynamika ich wzrostu, to duże osiągnięcie FE i niepodważalny dowód, że spółka rozwija się we właściwym kierunku. Największy wpływ na tak znaczący wzrost wyników Forever Entertainment miała przede wszystkim premiera pierwszej gry typu remake, czyli Panzer Dragoon: Remake. Dodatkowo, ogólnoświatowy trend wzrostu sprzedaży gier wywołany przez pandemię w pierwszym półroczu 2020 roku wpłynął na wzrost zainteresowania zakupem także innych gier z naszego portfolio.
Proszę spojrzeć, że wyniki za 2020 r. są wyższe od łącznych wyników za poprzednie 3 lata. Jestem bardzo zadowolony z osiągniętych wyników i traktuję je jako bazę do dalszych wzrostów.
-
Zbigniew Dębicki: Chciałbym serdecznie podziękować wszystkim za udział w czacie i jednocześnie raz jeszcze przeprosić za problem z publikacją raportu rocznego. Dołożymy wszelkich starań, aby taka sytuacja nie miała nigdy więcej miejsca. Wszystkiego dobrego!
-
moderator: Ja również w imieniu redakcji StockWatch.pl serdecznie dziękuję za liczna obecność i ciekawą dyskusję. W spotkaniu udział wzięło ponad 1.000 osób! Dziękuję i zapraszam na kolejne czaty.